0:00 / 0:00
התוועדות ג' תמוז תשפ"ו | הרב יוסף יצחק כ"ץ | מעייני ישראל ירושלים
12 views
To donate or for dedications to continue the holy work לנדבות והקדשות להמשיך את עבודת הקודש https://secure.cardknox.com/chassidusonline
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
יש כמה פירושים בחוקס
אבל אנחנו יודעים שכתוב זיס חוקס התירה
במימר
כמה מאמרים הרבי מדבר שלכאורה העניין הזה
של תירה היסוד שלה זה כבול הסעיר לכן
אפילו שמצווה [כחכוח] מצוות פור אדום
מצווה פרוטיס אבל אף על פי כן התורה נוקטת
זאת חוק הסתירה
לא כתוב זהס חוק הספור
בגלל שהיסוד של פור אדומו חוק חוקקתי
גזרתי בין חושש והרח זה בעצם היסוד של תיר
היסוד של התיר זה כבול השיר
אפילו המשפוטים
שהרבי הקודם היה אומר תמיד שהלוואי והיה
מקיים
את המשפוטי העולם אומר
שעולם חוקים צריך לקבל בקיים לקבל עשיר
ומשפטים צריך לעשות את זה בחייס כי אדם
מבין אדם מזדה עם
זאת אומר זה מה שהעולם מאחל לעצמו
שהלוואי הוא יקיים את החוקים כמו אותו
טינו כמו אותו חיו שמקיים את המשפוטים כי
משפוטים הוא מבין רבי קודם אומר אבל חסידס
אומרת לא כך סידס אומרת שהלוואי ואתה
תקיים את המשפוטים באותו חיו שקב השעיל
כמו שאתה מקיים חוקים כחי שחוסיד
זה כבר סעיר
החיו של חוסד היא לא במה שטוב לו, מה שנוח
לו, מה שהוא מזדהה עם הדברים החיות של
חוסד זה קודם כל בניסה ונשמע
כמו שהרבי הקודם מספר בספר הסיכס אז הרבי
הקודם מספר שאדמור
אדמור האמצעי היה השטיפר היה שובב כך הוא
מספר הוא היה שובב אבל היות והוא שמע את
החומ שהיה ילד קטן הוא שמע שלומדים חומש
הילדים האנשים בבית כנסת היו היו לומדים
חומש אז הוא הזין איך הם לומדים את זה
למדו חומש לומדו
או רק חיט רמבם למדו חומש אז אז
הוא שאל נכנס פעם לאדמור לאדמור הזקן
והוא שאל למה פעם אחת כתוב ויעם כולם
ומוניסה
ואחרי זה כתוב [כחכוח]
ויהנום
יחדו וימרו כל אשר דיבר השם ניסה ונשבע
בפת כתוב ניסה ופעם אחת כתוב ניצה בנישבה
אז אז אדמור הזקן חשב ואמר לו
שבני ישראל כשהם עמדו במטירה הם קודם כל
אמרו נייסה
ולמנטון אנחנו צריכים לעשות נייסה זה
לעשות דבר ראשון נעשה
אבל מי שרבינו ששמע את זה מי שרבינו היה
נוסי נוהג בו טסים
אז הוא אמר סתם נייסה
עשייה יבשה עשייה כמו בולץ העיקר מהחברסי
סנו מהסי
אז אז אז אז אז הוא הסביר להם את זה ומי
שרבנו לא רצה שזה סתם נשר אז הוא פעל
אצלהם להגיע למצב
שהם יזקו ויגידו ניס בןשמע
ורבנטון מדתר ככה אומר חיוס עשות עם חיוס
ככה וכן אומר כשה
[כחכוח] כשהד
היום הד שהיה שטיפר היה שובב הוא מספר
שהוא רץ מיד רב שמול מונקה שהיה גם כן
שובב קטן כך כתוב שהיה שובב קטן רב שמעון
מוקס היה דוד חסידים שממנו יכלו ללמוד
הרבה עני בסידס אבל בדרך של שיבובבוס
כידוע הוא מפורסם אז הוא רץ לא איך אומרים
מ צבינה בן מאיר רץ רב שמור מוקס חסיד א
חסיד שיש יהלו איתו שיחה כן אז הוא אמר
שמעת מה שזידה אמר אזידה אמר שהמסנגדים
אמרו נייסה אבל החסידים אמרו ניסה בנשמה
אנחנו
מבורטון מתח ככה [‏צחוק] ככה הוא אמר
נוטיבס אהפוט
>> כן סדפטר אמר כן אני לא זוכר את הלשון אבל
זה בכל אופן ככה הוא אמא אז אז הוא אומר
אומר שמה הרבי ריץ מה פירוש נוג בטיבס
אחי טירס טירס טירס השם זה טירס השם תמימו
יש בה גם וגם חסידת
מתימו כי משיבסנופש אז מר כשודי לומד
חסידס אז אומר לו כל ה כל העניינים נראים
מצוה אחרת כל ה איך אומרים כל הראש מתהפך
כל הנוגש שלו מתהפכת הוא מקיים ח הוא מקבל
לו את התירה בחיוס
והאמת היא והאמת היא שזה זה מובא כמה
פעמים בגמורה לגבי אהרון אהרון בבית המקדש
במשקול אז אז כתוב ואוסו הורן ומצד שני
כתוב ועשית
ועשית אורן זה הגמרא בטיינס הגמרא שואלת
את זה פעם אחת כתוב אסורן פעם אחת כתוב
ועשית [נחירות בוז] איך איך זה יכול להיות
אז אז כתוב שמה שאם יסרור זוכו אז זה
באוסרורים אתה עושה את זה איך אומרים אתה
חי אתה חוסית חי אז אה אז אני אקרוא ל שמך
אבל אם זויסו אם אתה לא זחו
אז וסיסו זורקים את זה על מי שרבנו
נו אנחנו יודעים הרי שבמורים עכשיו בגל
תמוס יסתמוס תמיד מוזכר העניין הזה של
רש"י מביא את זה בפרשה אחרת גבר יש לך
מלוחים
שזה הכסובים צריכים לזה זה לזה זה פותח
וזה נו שישראל וישראל מי מישה אז צריך את
העניין של זכו אנחנו יודעים שמישה זהור
סרור זה מישה
אז מה מה ביעוסיסו וסו איזה מין קושיה זאת
אנחנו כבר מצאנו את המושג הזה שמישהו
יסרול ישר עם מי ש אני חושב שכנראה
שזה ודאי שמי שישרולר מי שזה זה התורה
קובעת אבל כדי להרגיש את זה כדי לגלות את
זה צריך קצת זכות
צריך קצת להתרומם מותסידס
שמרוממת
כדי להרגיש את ההתקשרות של מישהו ישראל
למישה
זה זה לא תנאי
העולם לומד שזה תנאי זוכנא כן המרש שמ
בדיוק הפוך ש
לא משנה אבל אבל זה לא תנאי זה הנקודה
זה
שתנאי שזוכו
הזוכו לא זוכר זה לא תנאי במציא העובדה
היא שסרול למישהו ומי שהוא יסרול רק כדי
להרגיש את זה כדי לגלות את המצב הזה
זה צריך את העניין הזה שסר למ
צריך את העניין של זוכר לזכך את עצמך קצת
להרים את עצמך קצת אומרת חסידס זה הרי כל
הנקודה של תמרו כטיבית
זה אחד הדברים שבמימר שוזה זכ סוק הסתירה
כשהרבי מדבר על עניין הזה של א
בפורו אדומו שהקדוש ברוך הוא אמר למישה
לכו אני מגלטם פורו אבל אחרים זה חוקו
מה פירוש אבל אחרים זה חוקו
איך משפיע יכול להשפיע אם הוא לא אוחז
בעניין
והיו אפילו אבא ובן והיו הדברים הלו לבבך
ושינת לבניך אתה חי את זה אתה יכול לחיות
איך זה יכול להיות שמי שרבנו לך אני מגלה
טעם פה אצל מי שזה לא יחוק
ולכל בני ישראל זה חוק חוקקתי זה גזרתם את
המים חוק חוקקתי גזרו גזרת שוזר אחר
[כחכוח]
אז אם הפשט הוא שלכו אני מגל טם פורו אז
אצל מישה זה לא היה טמפו זה לא היה חוקו
זה היה טמפורו
הוא גילל טמפור אז אז איך הוא יכול להשפיע
את העניין הזה שחוקו חקקתי
ועל זה כתוב הרי הזיכו תאיר מי שעבדי הוא
העביר את זה כמו שדיברנו שמי שרבינו נוהג
בזה תיב הוא ניסונו לשרוד
אז איך יכול להיות שמשפיע ישפיע עניין
שאין בו לא יכול להיות
אז רבי מסביר בו שם במינו שהרבי רשד
אומר שתפילו למישה כשכתוב בטילים תפילו
למישה
אז כתוב שזה תפיל אושר מיש רבינו היה אושר
כתוב שהיה לו התאשר מפסולטן של הלוחות
שהיו מספר הספרדינן
והיה היה עשיר גדול עשיר גדול נו אבל מצד
שני זה סותר באותו נשימה כתוב תפילו למישה
אשר בדרך כלל הוא סומך על עצמו לא כל כך
מתפלל מתפלל מי שחסר לו
>> [כחכוח]
>> אמנם הקדוש ברוך הוא שמהתפילה קולפה אבל
אף על פי העשיר לא מרגיש כל כך צורך כי
הוא מרגיש שהוא יושב על כיסרובניסו מה מי
מאיתו ילוך מי מתפלל
אפילו לא נקית
אז איך אומרים שתפילו [כחכוח] למי שזה
תפילה סושר
אז הרבי מסביר שם וט נפלא
הרבי מסביר שכל העשירות שלו,
כל מה שהיה לו את הכסף וזו וכל מה שהיה לו
השירס שצריך להיות אצל נושי רבי
ואנטונינוס גם כן מיום מימם של רבי
ואנטונינוספוסק שולחן לא צנון ולא חזרת
טירוגדו לו במוקח
היום היום בלילה זה דלתמוז זה היה צד
שרמדל פותפס היה משפיע
שלי אז תמיד שהיה מגיע לזה טירו גדול
במוקד אז תמיד היה אמר טיר גדול במקום
איכוד [נחירות בוז]
במקום אחד היה תיר גדול כן אז אז
אז אז באמת איך אז הוא אמר כל העשירס
זה היה החיציני שלו גם כתוב שמי שהיה אושר
ודרגס היה באצילס בדרגות הכי גבוהות
באצילס
אז מה היה צריך צריך להתפלל
ברוך השם גם בגשיס גם ברוכניס הכל טוב
מישה רבינו
ואף על פי כתוב שצ אצל משה רבנו זה נקרא
כפי לעשות שוא צריך להתפלל
התשובה היא העשיר זה היה חיציני שלו
הפנימיה שלו
כל הדרגות העשירות שלו כל העשירס
עשירס בדרגות רוחניות
זה לא היה הוא
זה היה חיציני שלו מי היה הוא מי שרבינו
כתוב מי שסרול
>> והיות צלראל זה היה חוק חוקקתי פה אדום זה
היה חוק חוקקתי גזירו גזרתי
אז ממילא היות ומי שהוא ישרול אז גם הוא
היה לו הפנימיות שלו האמיתית מי היה מי ש
רבינו אמיתי החוק חוקקתי מה שסרול רצ זה
חוק גם אצלו זה נהיה חוק
>> ממילא זה בורט נפלו הרבי אומר שמה כל
העשיר שלו לך אני מגלה טם פורו היחיד
שקיבל את הטם פורו
אפילו שלמה המלך אמר אמרתי איך כמו רחיקו
ממני
אבל אף על פיכן מישה רבנו היות ומוסזה
ישראל
>> אז היות ואצלול זה חוקר אז ממילא גם אצל
מישה זה חוקר
ממילא היות וזה עניין אז מה זה משנה אז
אז זה תפילה למישה הוא עדיין צריך להתפלל
התפילה אשר זה מסתכל על החשבון שלו החשבון
בבנק אבל אבל הפנימיה שלו מי הוא מי שרבנו
זה ישראל ואסר זה חוקיץ גם אצל מישהי ושמה
אני תמיד לומד כל גמותם את המימר הזה לי
זה מרומם מאוד המיימר למה כי הרבי שמה
מסביר יסוד נפלאו במיימר
תמיד חושבים שסטלקוס
הפירוש הוא שהוא עולה בדרגה אחרי דרגה
ממילא כשהוא עולה בדרגה אחרי דרגה אז הוא
מתעלם מאיתנו והקונצפו
שולה בדרגה אחי דרגה הקונצוס שלא ייפורדו
בשי ישראל לא ייפורדו מערצים מכיסו
החידוש זה שכמה שהוא נלה וכל שנה עולה
ביוצ עולה למילו מילו אפילו אחי הוא הוא
נמצא איתנו זה בסקו כזה
התשובה היא בדיוק הפוך אומר הרבי במים
התשובה היא ישראל למישה ומישה זה ישראל
היות וצלם שמה הרב אומר
שלא נושא לא רק מרגיש את הכאב של עם ישראל
>> אלא אם נהיה חיסרון בישראל אז זה נהיה
חיסרון אצלו זה לא איזה הרגש היה איבום של
ישראל חב כתוב היה איבום של ישראל
הרבי שמה מחדד את הנקדות הזאת אי אבום של
ישראל ישרועל זה לא באיזה קונץ כזה שכמה
שהוא למר כמה שכתוב בתך מצבח צדק מל כל
גויים השם על השמיים גבידי כמה שנכל בן
מקשם אלוקינו מגביל אותו וזה משפיל אות
בשמיים בארץ כמה שהוא גבוה הוא איתך
זה קוץ כזה זה הצמח צדק אומר את זה צריך
להבין שמה את הפ
זה לא זה המדובר פה המדובר פה שמישהו
יסרור ויסרור למי שהפירוש הוא שכשיש
חיסורן ככה כותב המילה שיש חיסורן ביסרון
נעשה חיסורן בוי
ומי רבנו
>> ולכן היות נהיה חיסורן בי אז הוא מרגיש את
החיסורון של זכות אז זה צריך תפילה תפילה
למישה זה צריך תפילה
ממילא
אני אני יושבים בהתוועדות אז אפשר קצת
להגיד את זה זה התי המימר הזה פשוט מרים
על כל עניין זה לא איזה קון שהוא נמצא
למילה
איך כתוב אצל רבי נשמורון הקיד
רבי הסתלק אז כתוב נשבו זה שיביו
ההסתלקו זה שיביו זה נגד הרוצן שלו אנחנו
עכשיו יודעים מה זה שיביון זה נגד הרוצן
כי הרוצן האמיתי
הוא הוא איתנו כאן הוא עונה לנו והוא אם
מבקשים והוא פועל רוס בקרב האורץ
זה נישור הקדש היה מילה כזאת בתוב
ד שהרבי נהיה נוסי אז אז אז הרבי בכה
ואמר
>> שאלה שאומרים
שקבר סלובקי סיב
>> אה
>> למה אתם שולחים אותו לסלובקי ולסיביר
שאומרים שהרבי הסתלק
מה זה סלובקי וסיבור אף אחד לא רוצים
להיות בסלובקי גם הוא רוא לא רוצה זה
נשמור על הקידש צריכים מי שחושב שסתלק
הפירוש שחרי בעליו סתלק מאיתנו זה בדיוק
הפוך זה ניש באור הקידי זה בניגוד לרצונה
הפנימית שלכם שמישהו יסרול ושר מישהו הוא
נמצא איתנו ורואים בכל רגע ורגע איך שהרבי
פועל ישועות על כל חושה שהוא צריך וכותבים
אז רואים את
את הפשוז בקרב האורץ
>> צריך רק לייקר את זה
היה פעם אה היה פעם הרב הרב הראשון שכפח
הבת הוא הרב זיס
אה
>> בכל אופן היה שמה היה מתרוב חביב אבל לא
היה לפני הרב לא משנה בכל מקרה היה איזה
אחד שהיה אוסף כספים והיה אחד ההזקנים
הידועים פעם של חבד קראו לו פיני אלדס
והוא היה קשור למיס רבי היה קשור לרבי היה
מדבר עם הרבי קצת
גם כחסיד אבל היה יותר ידידות בכל אופן
הרגיש את עצמו משפחה
נו אז א הוא הביא איזה עשיר תורם גדול
לכפר חבד שנוסעת כפר חבד
נו אז הרב מתחיל לדבר איתו מי הוא מאיפה
הוא ספר על עצמך אז הוא סיפר שהוא היה
בשואה
ווב
שהיה
צרות גדולות בשואה
הוא למד בישיבה
אבל מרוב הצרות הגדולות א לא יכלו לא למדו
סגרו את הישיבה ואז הוא הלך
ולא היה לו ברירה גם לא היה לו אוכל
אז הוא שלח את ידו במסחר
וברוך השם הקדוש ברוך הוא הצליח בעדו והוא
נהיה עשיר גדול היום הוא עשיר גדול וככה
הלאה
סיפר את כל התהליך איך שהוא עשיר ברוך השם
טוב נו הרב שומע אותו בסוף השיחה שהיה
בידידות אז הרב אומר שואל אותו אם אפשר
לבקש ממנו בקשה
לא בבקשה
אז הוא אומר לו תראה
בכפר חבד זה היה התחלה ישמנות לא עלינו
סיימים לא עלינו יש הרבה אנשים שזקוקים
לשבת איך אומרים עוף לשבת
אם אתה יכול קצת לעזור לנו
לא לאנשים מזקוקים כאן אני בתור הרב של
המקום רוצה לחלק אני מדבר אתכם לפני עשרות
שנים
[כחכוח]
העשיר הזה שמע את זה מידום הוא התרגז
הוא הוציא בעק [כחכוח] שלו פינגס קבלות
ככה עם גומי והשליך את זה על שולחן של הרב
ואמר כמה אפשר לחלוב איש אחד הרב הסתכל
נתתי לבסתנמחי הזה וזה בא לשנורר אותי גם
כן והוא בא גם כן וזה גם כן ולכולם
כן אזו קבלות אז הכל לרב את כל הקבלות עד
שנים שומרים את הקבלות אז הוא ראה לו את
כמה אפשר לחלוב מי שח
לא התפעל ממנו חייך ואמר לו תשמע אתה אמרת
ת לי שאתה למדת בישיבה
בישיבה ישנה סוגיה
ששמה מדובר על מסר בימ סוגיה שעומדים
בישיבות הרבה הרבה שבועות יושבים הסוגיה
הזאת
[כחכוח]
מה קורה קוף הצכות מן המינוי
היה היו סופרים את העצון אדיר ו
העשירי הקידש
קידש שמים עליו איזה שיקרה. אני זוכר ש
כשלא למדתי בחבד אני זוכר שהיה היה משגיח
בישיבות היה סקן המשגיחים קראו לו רב דיב
יופה אני זוכר כן אני זוכר שבאלו
הוא דיבר על ה על המלה של כקורס הדרי שאלו
מוד מוסר כמו שרביס סלנדר הי אומר הוא מוד
שפתיים דורקות
וכל מי שישמע אלו
פלוצס כן זה היה בכל אופן דיבר על
אני זוכר שהוא אמר ש שצריכים לזכור שגם
הקידש הזה שהולכים כבני בורן
ונותנים לו סיקרה על הטלה נותנים את הסיקר
אז הוא אומר ראו שקודש עוני הנה יושי
סיקרה אני שונה מכולן והוא מקפץ בשמחוק
גדילו הוא לא יודע מה מחכה לו אחרי זה עם
הסיקר הזה ככה הוא כ זה הכניס בנו אותנו
לאווירה כמו שאומרים אז אה זה בכל אופן אה
לא להיות טפצה בכל אופן שמה כתוב בגמרא
שימו ספר 10 ואחרי זה קופע צריך עוד מן
המנועים [כחכוח] ונכנס לתוך ה לתוך הדיר
שהיה בלתי ספור התלאים שם עומדי בלס לא
יודע עכשיו הגמרא דן הסירי יקידש אסיר ולא
אז שאל אותו הרב אני רוצה לשאול אותך אצל
הרבי זה היה נקרא תמיד הרבי [כחכוח] היה
אמר הקלוץ קשה אני שמעתי את זה מאות פעמים
הרביע הקלוץ קשה מה זה הקלוץ הקלוץ מישהו
ינסה לעבור קצת על טרס מנחם לענות על קלוץ
קשה של הרבי שבחומש מיקרו
הקלוץ קשה
בקושי שר
בקלוץ כשבדרך כלל כמה שאתה מתבונן יותר
בקושה אתה רואה שזה יותר קלוץ יותר גז
יותר חזק
רוב הקלוץ קש שאל אותו הרב אני לא מבין
למה צריך את כל הסוגיה הזאת זה סוגיה
שבבדל שומדים את זה לפחות חודש את הטיס ש
אומר לו לא מצריך את כל זה אומר תיקח אתה
צריך חשבון פשוט
תיקח יש לך 250 תלויים
העשירי הקידש כמה זה עשירית 25 קח 25
תלעים תיתן לכם מה הבעיה
מה הבעיה גדולה כפ צריך להיות מן המנויים
שמע אתה צריך לעשות את כל ה את כל העניין
הזה של כבקורס ריכ
25 יש לך 250 פלים ככה יתן את זה
אני אני חושב
בפסיבות
לא לדו לא לומדים ליבה לא יודע מתמטיקה
אבל אבל מה התחוץ ומזה באמת?
התשובה היא אמר לו הרב תשמע תר יורדו
לספדתי שלדו
תר ירדו לסבדתי של
כשהתרה אומרת אזריקידש יודעת ככה שאם היא
תבקש 25 במכה
אתה לא תיתן לא תיתן בשמחו בתור לבות 25
זה בכל אופן איך חתחת סכום
איך אומרים את זה בוכטה לא תתן את זה בטח
בשל
באת ערב ואומרת אחד יש שלך שתיים יש שלך
חמש שלך תשע שלך 10 לא תיתן משהו לקדוש
ברוך הוא אני שם חוקיח לעשותס חוי לא תיתן
אז לכן
לכן התורה באה ואמרה תעשה את כל הזה כלזה
כל זה הצגה כדי שפשוט תיתן את זה בשמחו
בטוב
>> אז אומרים לך את השיר יקידש צל הקדוש ברוך
הוא מה קרה
זה כבר נראה לא אדם יותר יותר שפוי יותר
שפוי אז אמר לו הרב בסיום אתה מראה לי את
כל הקבלות האלה אולי כבודו יר לי מה מצב
החשבון בנק שלך תראה לי מה מצב החשבון בנק
שלך מה אתה מרא לי את הקבלות
צריכים לדעת
זה אני חושב שה המוסרס כל כך צריכים לדעת
שכשיש
חשבון גדול
אפשר לתת בהרבה תן מעצמך הרבה יש לנו
חשבון גדול
גם אם קשה לך כל התקנות וכל הדברים
זה גדול עליך והתביעות של הרבי הרי אי
אפשר [‏צחוק]
הרי יהיה לך יום לנשום
אין לך יום לנשום כל התקנות שרבי תקיים
אותם בעידו חיטס רמבם ללמוד רמבם ללמוד
עוד הלכה אחת אפילו ביום כמו שזכיתי לשמוע
עשרות פעמים הרב שהרי בטבע שימדו הלכה אחת
ליון כמו שצריך
זה קשה מאוד לאדם
זה לא פשוט לעשות את זה אבל כשקצת
מתבוננים איזה כוחות הרבי נותן איזה חשבון
יש לנו
הכל נהיה אחרת
אני זוכר שתוב של ממ שלמדתי שם
אצל הרבי
פתאום הגיע הרבי אז לא קיבל יחידס באופן
רשמי הוא לא קיבל יחידות פרטית
היה רק א מתים מעט הרב של צרפת הרב סירט
היה עוד שאנחנו הצלחנו לתפוס הבוכים
שנכנסו ב1 בלילה לרבי
אבל הרבי לא קיבל חידס א פתאום 113 בלילה
בערך מגיע לא יודע אם אתם קומים דוקור
ברנוב פרופסור ברנוב בר מוכר לפיזיקה
באיזשהו תחום
אני אני בדיוק יודע אפילו איך להגיד את זה
אבל אה פרופסור ישב שעה אצל הרבי כן ישב
שעה אצל הרבי אנחנו בתור וממחנו בתור
בוחרים מאוד רצינו לדעת אני לא הייתי מלא
מחטטים מכניסים את האפשר שלא צריך אבל
מאוד בחורים רוצים לדעת הרב מה היה שמה לא
ממה שהבנתי פרופסור רבנו עובר יותר קל
להוציא שן מאשר להוציא ידיעה ממנו לא
הסכים לספר בכלל אבל הוא הסכים לשבת עם
הבחורים להתבת עכשיו הוא לא משפיע הוא לא
זה הוא כולו פרופסור והוא חסיד גדול של
הרבי כל כמה שמספרים עליו באיזה בתחום שלו
איזה ציוד איזה כבול הסעיל היה לו
צ לא היה ש סופק אפילו מה לעשות שהרבי אמר
זה ככה זה וזהו
אז א מי אז דבר אחד אני זוכר תמד איתנו
שעתיים דבר אחד אני
זוכר ממנו מאוד מאוד התחברתי לזה כמה שים
הוא אמר שבפיזיקה ישנו כלל פיזיקלי מאוד
מעניין אני אתן את זה בשפה שלי לא ביס
הפרופסור לא ביס הרב
אז אומר הוא אמר ככה כששולחן
אם הוא מורכב ממולק קולות של אטומים הוא
קב פי טבע נו זה מחזיק את השולחן אם בדרך
הטבע אומר השולחן הזה הוא כלי
הוא כלי שאם אתה רוקד עליו יכול לקחת 300
קילו יותר מזה הוא לא יכול לקחת
>> הוא לא יכול הוא לא כליל יותר מזה אתם
יודעים שסתם במים רב מוזגר אומרים שצריך
סידים פ זה היה ככה צריך סידים
שהיו הולכים אחרי החס לבחור שולחן
[כחכוח] בזמני לא הולכים היו קונים שולחן
הורים כן אם זה חיית אבל אבל אה אבל פעם
היום גם כן הולכים הזוג לקנות לפי טעם או
בכל אופן זה אומר מה היו חסידים פעם
[כחכוח]
היו אחי פעם היו מסתכלים על הרגליים שהוא
מספיק כבות כדי שאם יתוועדו בבית
ויעלו לשולחן וירקדו שיהיה לו איזה כוח
כוח סבל כן כוח לסחוב את זה שאפשר לרקוד
על השולחן בהתדויות
האישה הייתה מסתכלת על הגיבור כמו שהגמור
בקמרה אומרת שקיצון היה מסתכל את הגימור
אם זה מספיק יוציא את העיניים של השכנה
מסביב שיהיה שולחן מפואר שיוכלו להיכנס
ויהיה שולחן שולחן ודר כן
שמה בגיבור כתוב שהקיצון הזה הוא נהיה
מקבל טומה כך כתוב הקיצון מופיע במני שגמר
בכל אופן זה זה אז הוא אומר אבל יש דבר
בפיזיקה מאוד יפה שאם השולחן הוא כלי
ל-300 קילו
אם אתה יודע איך לשים את המסע היטב על
השולחן אתה יכול לעשות את זה כפול מחופו
יכול לעשות ש 600 קילו אותו שולחן אם אתה
יודע איך לשים
עכשיו מה הקטע אבל זה לא יכול פתב זה לא
יכול כולותם 300 קילו כילים 300 קילו איך
זה נהיה 600 אז הוא הסביר שכשאדם
יודע איך לשים את את המסע על השולחן שה
300 קילו המולקולות החומר של המולקולות
משתנה
החומר הפיזי של המולקולות משתנה והוא נהיה
כלי לסחוב 600 קילו
אמר זה רבי
כשהרבי מטיל עלינו תפקיד הוא יודע
הוא יודע איך לשים את ה את המסר לנו והוא
דורש מאיתנו אין מבקש שלא לפיכות
פיקח שלחד ואחד
אני לפני שהגעתי לישיבות חבד אז אני הבנתי
את בכלל לא יודע מה החזל הזה אבל
כשלומדים אותו אז אתה חושב שזה בא להקל
עלי אדם לא אין בקשר פיקח של כל אחד ואחות
אז אם אתה לא יכול אז כנראה הקדוש ברוך
הוא לא טוב את זה ממך ככה תמיד הבנתי שזה
לא כולה כשנכנס למד חסידס פתאום אתה מבין
שזה חומרי גדולה
אם הקדוש ברוך הוא טובע את זה אז הוא נותן
לך גם כויכס
הוא לא משאיר אותך לבד זורק אותך לים לבד
אם הקדוש ברוך הוא טוב אתמך זה ברור שיש
לך ככס אתה לא ראית את זה
אבל עכשיו שתצייט ותעשה מה שאומרים לך
תראה איזה ככס אתה מקווה שאף אתה לא יודע
וזה עניין של סקשס אני שמעתי פעם אחד
מגדיל השלוחי
שם קלזרו ממקסיקו
שאל התדמסמתי היו הרבה שלוכים שהיו
מתוועדים שם
אז פעמים הם
התווכחו השלוחים איך עומדים חזק באסקוס
אז השם כמ תיקח משכנתא גדולה אתה תראה
שאתה לא יכול לעבוד בזה בכוחות שלך
[‏צחוק]
אז אתה תצריך להגיע ל
תצטרך להגיע לסקס תיקח על עצמך ללמוד הרבה
תיקח לעצמך ללמוד את המסכת תיקח על עצמך
דברים שב ביכולת שלך אתה לא יכול אז תראה
שנותנים לך קיכס ואתה יכול לעמוד בזה
משכנתה חייבים מחזיר
תיקח משכנתא
סיפר לי סיפר לי איזה שליח
צריך להגיד לחיים קצת
לחיים לחיים
>> [כחכוח]
>> חיים
>> חיים סיפר לי איזה שליח
ש
שה שיש אז דווקא שהיה שייח דווקא אומות
ש שליח מה שצריך
במקורס ככסח בגימטריה
עם כל הגימטרס עם היסיכס
למדן והוא מתמיד בלימוד ואף על פי כן
[כחכוח] הרבי שלח אותו והתעסק והפץ
שמהיונס
וברוך השם שרק אתה שם אצבע בשלי יש כלל
אתה רואה אתה רק שם אצבע אתה לא יודע איזה
צימון יש
ופתאום הבסיסחבת שלו התחיל להתמלות מהבית
כנסת
ולא היה לא היה לו מקום לשים
לא היה לו מקום לשים את כולם
מה עושים אז הוא נאלץ לבנות נו כל מי ש
שבהנה בעניין מסמסקן הוא לא שייך בכלל
לשנורי ראיה לאסוף כסף
אז הוא אומר שהוא אסף
הוא אסף הרבה כסף אבל בעיר הוא לא יכל
לטייל
שואל לך מצד אחד של הכביש הרבנו אנושים
היו קופצים עליו צריך תמיד לקפוץ את הצד
השני דו מפורס
בכל אופן הוא אומר שהוא נורם מהעיר והכל
וברוך השם עבר שנה או שנה וחצי הוא הצליח
לבנות בניין עם כל מקומות שיהיה לגנים
ולבית ספר שלו ולישיבה ולבית כנסת וכוליל
הוא בנה
והגיע הזמן שהיה צריך לעשות א אבן הפי לא
אבן הפינה חי כן זאת אומרת לחגוג את
ההתחלה של הכניסה לבניין אומר אני געתי
אבל דבר ראשון לחוס כתבתי לרבי מבקש מהר
ברכה שות אותו עוד כמה שעות
כמה שעות אנחנו חגגים את הכניסה לבניין
והיה בריבן כל העיר הגיע היה לו עדה גדולה
מאוד
אז הרב חודוקוב מי שהכיר הרב חודוקוב היה
מזכיר של רבי הרב חודוקוב היה יותר מבוגר
מהרבי בארבע שנים. אני זוכר את הרב
חודוקוב, אני זוכר את הרבי
שהרב חודוקוב הגיע מאיזה טיפול רפואי
והרבי התפלל מירי בזל הקטן
וכשהרבי הוא נכנס ב באמצע מעייר כשהרבי
הרבי בדרך כלל עשה ככה במיר
זה היה מתפלל ב וכשהרבי ראה את חודוקוב
ונכנס הרב חודוקוב נכנס הוא ממש כאן
הרבי ממש כאן ממש הרב חודוקוב היה דמות
מיוחדת שמי שראה אותו, מי ששמע אותו מתפלל
היה נמס הוא עשה צרמוניות ולא צלצולים ישב
ככה מתחת לטלס שמעתי איך הוא מנגן בתפילה
באבא סילון בינוב רחמון היה פשוט
אם אני רוצה חשק להתפלל אני רק פשוט נזכר
בו זה היה דבות של להתפלל
להתבשל בתפילה
לא לפלל להתבשל של
יד מוד מוד מדת גם גם באישיות שלו היה
דמות
אולי אני אספר עליו אחר כך בכל אופן הרב
חודוקוב היה המזכיר הראשון של הרבי כמו
המיצי מידי של רבי
אז חודוק מתקשר אליו
ואומר לו שהרבי ביקש עוד לפני הברכה אומר
לו שהרבי ביקש
שהוא יחליט
ויכריז על זה במסיבה הגדולה בחנוכס
הבית בזה שהוא עושה לכולם הוא מבקש ממני
שיכריז שהוא עכשיו הולך להקים את הבניין
השני
אז הוא אמר אני לא יכול איך אומרים על
הרישנים הצערנו על הרשעים מצטערים אתה בא
לך כאן אומר אני לא יכול אני לא אז הרב
חודוקוב היה יקר לידי חוכמות הרב חודקוב
אמר לו לו אם ככה אז אתה מפוטר
השליח [נחירות בוז] היה שליח אמיתי בכל ר
הוא התחיל לבכות אומר מה אני מפותר אני לא
הייתי בעיר לא ראיתי את אשתי והילדים אני
הכל כדי שהעניין יזרום וברוך השם זה נבנה
אני לא יכול לאסוף את הכסף
אז חודוקוב אמר לו אני רוצה להזכיר לך
משהו את הבניין הראשון אתה כן הקמת בכוחות
שלך הרי אתה יודע שלא באותם כוחות
שאתה אתה הקמת את הבניין הראשון יש לך
דרישה עכשיו רקים את הבניין השני
מדקזח
זה לא כוחות שלך
זה איש לך בלוח לפוניך
אתה רואה זה לא כוחות שלך
זה כוחות שהרבי נותן לשלוחים כוחות שהרבי
נותן לחסידים אם אתה מקושר כמו שצריך אז
אז איפה הגיע העניין הזה שאתה חושב שאתה
אתה בונה אתה עושה
אני ולא ישיח
אם זה אני זה לא שליחזכרו
פשוט מה הנקודה ששל שליח
הנקודה ששל שליח זה לצייט לכל מה שאומרים
ולזכור תמיד את המשלח
ישה נפלאה שזכיתי לשמוע מהרבי
חיים בפני
יש יש חיה של אליזר עבד אברום
יש הספורנו אומר שיש 22 שינויים בין איך
שאליעזר קיבל את השליחות מאברהם אבינו
ואיך שאליעזר מסר את השליחות לבסול לריש
חזרה התורה כפלה שמה כן
יש הרבה שינויים והבפורשים עומדים על זה
פור לומד חלק הרמבן המפורשים שם עומדים על
זה אבל יש שינוי שהרבי הזכיר שמפורשים
אומרים אומר למרות שזה די בולט היום מסתכל
אחרי 40 שני ששמעתי את זה מהר זה באמת
בולט כתוב שמה בהתחלה שאברום בירך את
אליעזר ונתן לו
נתן לו כוחות להשליז
אז אליעזר התחיל לפקפק הוא לא היה שליח
הרבי אמר שתצא לו איזה מקום וסימן לו בזה
הלך עם אישה אמר לו אולי לא טובה האישה
ללכת אחריי לה כל מיני ספייקס
בשליכס אז אברהם אבינו נתן לו ברוכי אל
תדאג
>> הקדוש ברוך הוא ישלח מלוכי לפניך
והצליח דרכך
ישלח מלוכ לפניך אז ישלח מלוך לפניך המלאך
ך לפני
בפניך אתה לא עושה שום דבר הנוח יפר את
הכל שחמא
הוא יישר את המקשים
אז ישמרו אחר לפניך נו אבל כשהוא בא לבסול
וחזר על כל סדר הדבורי מה היה בשליחות
והם פקפקו אולי ככול אותו באישה נרה נקרא
לניירו אז כשהוא חוזר על זה לכשהוא חוזר
על לבסול
אז הוא שינה ואמר איש לך מלוכי איתך
איתך הפירוש הוא גם אתה צד בעניין
יתחו הפירוש הוא שאתה עושה את העניין
המלאך רק יגונך
יהיה לך שמירה אבל מי עושה את זה זה אתה
עושה את זה איתך מה הפשט בזה למה הוא שינה
אז יש חרוכה אני אגיד רק את הניקודה
זה נוגע הניקוד וכאן.
>> אז הרבי אמר
שאצל שליח צריך לדעת בור. לומדים דיני
שליחות בקידושים, לומדים דיני שליחות
מהפרשה.
אומר כששליח יצא לשליחות הוא צריך לדעת
שיש לך מלא לפוניך. שליח שמתמודד עם
העולם, מתמודד עם החוישך של העולם עם הלבי
10 של העולם. עם המתנגדים עלוקות
הוא צריך לדעת שיש לו כוחות בשכות מקבל את
זה מהמשלח יש לך מלוכל אלופני יש סירת
דשמיא אתה תעשה מה שאתה צריך
ותראה רק שהמלאך יפעל את כל העניינים
את כל העניינים המלאך הפעל
אבל אומר הרבי כשהוא הגיע לבסול
עצמי שהוא צריך לפעול את זה בעולם עולם
לשדך
את ה להשתדך עם האור הזה כן
אין אור מדביק בברוך צריך לבור את זה
בעולם
איך
איך עושים את זה
>> אומר הרבי שכאשר הוא מדבר איתו הוא צריך
להתלבש בלבושי עולם הוא לא יכול להגיד לו
שכחלו לפוניך
הוא בא בשגית פרצתו לא שואל אותך העניינים
התקיימו בלי שאתה רוצה אנחנו אתה לא קצת
בניין בכלל אפשר לדבר ככה בשפה של העולם
יש כאן עולם שצועק אני כאן המציאות יש
עולם שמעלים ומסתיר
יש כאן עולם שזועק
לא אלוקות מה אתה צועק יש לך מלוכי יש לך
מלוכי לפניו
זה חוכמה כת תנה לדבר
כאן צריך בשביל הכבוד האלנו
בשביל עניין שגם טבע עולם יסכים על אלוקות
אתה צריך לדבר בשפה של אז לקרטע כנימוסה
אתה צריך לדבר בשפה של עולם הרי אם בצורל
היו באים ואומרים אליעזר אברהם משליח שברך
לא יכול לפניך לא שואל אותך בכלל לא אותך
ולא את אשתך ולא שום דבר העסק כבר סגור
מלמילו אתה יכול לצפצף כמה שאתה רוצה פצול
היה מראה לו את הדלת והיה אומר לו לך לך
לך מכאן אני לא עושה איתך שום דבר
בשידך
צריך לדבר אישך מלאכי איתך וסוף כל סוף
אפילו שהיה התנגדות אז אמר לך מיסי חכש
אמר קרני ונישל פיה אז היא אמרה לו מיד
ואפם אתם אין לכם ראיתי כמו שרשי אומר
שרוצים לפר משהו בעולם החוכמה יש רש"י
שאומר זה קירח
אפילו אם עשה לנו סולמות בנא למילו לפעמים
צריך לילס למילו למילו גבולה סדר בוי
למילו אבל הקדוש ברוך הוא דורש שבטבע
הילום תעשה את זה עם סולמות
תעשה את זה עם סולם כמו שעולים בדרך הטבע
עם סולם נראה אותך שמה עושה זה אי אתה לא
מבין איך אפשר לעלות סולמות נלו לבילו
דובר למעלה מדיד הגבולה איך אתה רוצה עם
סולמות זה בדיוק השליח הנושא אופכי מצד
אחד הוא חדור בביתוכן נפלו
שמהשם יוצו הדובו אפילו גוי מבין את זה
לכן מהשם יוצו הדוב אצל אצל שליח זה בטוח
ככה
אני זכיתי גם להיות שליח של הרבי מזכרון
יעקב שהרבי שלח אותו שם אני יכול להגיד
לכם רק דבר אחד ניסיון כשלומדים חסידס
אתה עבר בבית של העיר
חד וחלק
לכן בחבד יש כזה דבר שכשאומרים שנבה מי
ישליח בשנבה כשאומרים צרפת אני יודע רומא
מי ישליח שמה אצלנו לא מדברים יש ראש עיר
הראש עיר זהובת של רבי חבן שש שרה הוא
המנהיג של העיר זה וזהו אמס
הופכים את כל החי שחיל וכשאתה בטוח
בשליחות שאתה תאיר הרבה לא הרבה כל המניס
עיכובים מתבטלים
כי הקדוש ברוך הוא נמצא בצד שלך הקדוש
ברוך הוא הקדוש ברוך הוא שלח אותך רק אתה
צריך מות חסידס כדי אמונה כמו שכתוב
בבאתצב
צריך לעורר את האמונה
שלא רק תהיה בבחינת סמקיף גן בפומד מחברת
רחמון קריא שתהיה בבחינה שראית
כמו שירו לאסדרי
נגלג השם ורבז
רואים את זה עכשיו
כששליח
השלוח עם הצריכים
אני זוכר שלפני שהייתי בשליחות
הייתי חלשב מאוד בכסף לא ידעתי לסוף
והחזקתי שמה כמה וכמה מויסנס
גנים בסתר
א לי היה שמה התנגדות לא רק מ הצד החילוני
שמה רובם היו אנשי מרץ מי שזוכר אנשים של
היה שוניטלוני
והיה ממש אנשים אינטגנטים והצד
השני היה שמה
חזני שהיה שמה ה העונזרה כן גם לא לא מצחם
ביניהם שחפת
נשלח שם שליח כי הרבה ילדים עברו אלינו
קיצב הדבורים זה ככה זה
ו
ולא יכלתי לסוף כסף הייתי צריך סוע כמה
פעמים לרבי ולקושש קצת אפור
דולרס כן כדי שגיע לשלם משכורות הייתי
צריך לשלם [כחכוח]
כמה עשרות מזכורות אני
בכל אופן
אז אה
[כחכוח] אז
נסעתי לשמה
ומה ש פתאום הגיעה ההוראה מהרבי לארץ הגיע
לצירי חבד היום כמה שלוחים יש כאן בארץ
אני אפילו לא יודע [כחכוח] אה כמה שלוחים
יש 400 491
>> אה
>> לא אה בתי חבד כן יש
>> בתי חבד לא יודע אז היה בתי חבד היינו 60
בתי חבד חצי עולם כזה נכנס כל השר כל השס
והגיע הוראה מהרבי מאיר דחוף
מה היה הוראה שהרבי כתב על הלשון הקדושה
של הרבי היה לעבוד אך ורק לפי המזומן
שבקופה
וזה עשה מהפך כל השלים תפסו על הראש כולם
אז בטוב שמם ד עם ה הרבי דיבר על שלי
חסמון ואנחנו היינו שעידים מה לא עושים
בשביל שהרבי יהנחס רוח זה כן שייך זה לא
שייך אנחנו לקחנו את כל העניינים בידיים
כסף לא תופס מקום צריך אז עושים
>> לעבוד לפי המזומן ש
>> לעבוד לפי המזומן שבקופה בדרך
[נחירות בוז] כלל אני זוכר שכשעשיתי אתה
ללוחת רק באימר
אז א או אז קודם קודם כל אתה עושה את
התהלוכה ואחרי חצי שנה אתה משתדל לחזור
להחזיר לאנשים את הכסף
כן
ככה זה היה הסדר אתה צריך לבות ולבות
ולצאת עד שאתה מחזיר את הכסף [‏צחוק]
פתאום הרבי בא והפך את הסדר לעבוד לפי
המזומן שבקופה זה לא היה סדר אז היה
השתוללות והרבי רצה שיהיה ארזה טיו אבל
בכלים קצת
קצת בכלים זה
>> אז אה
>> זה לבדוקח בת כל
>> לא לא לא זה היה בגלל שחבר'ה בגיל שלי
והשתוללו קצת עם כספים והוציאו למעלה מריש
זה פגע בבית פגע בהרבה דברים הרבי הוציא
הורה לצר תירי חבת המרכוזיס כנסה אותנו ב
[כחכוח] ב
בעולם שצח שמה למה הקטן איפה שהיום ידי
כשנתם שמה הם כנסו אותנו ויקרו לנו את
הפתק של רבי ואז תקיים דיון קודם כל
השרוכים תפסו את הראש מה עושים
תפסו את הראש מה עושים זה ההפך קורה הסדר
הי סדר הפך קורה הסדר
נו אז אה אז זו אחרי זה דיבר וזה דיבר
הייתי הגיע תור לדבר אמרתי שאני חושב שלי
זה נותן כוחות זה נותן לי כוחות
אני לא שייך לכספים, לא שייך לשנור אני לא
לא מתאים לי בכל אופן אבל אחרי ש ותמיד
הייתי מחזיר
מינימום אומר חברים סתם שליש מדה קיבלתי
חצי שנה שוטף כן הייתי לא היה לא היה מצב
שלי וראש ולישם זה לא היה לא היה מצב
שהבאתי ולא ידעתי מאיפה להחזיר אבל זה לקח
זמן
לפי אמרת אותי זה מכסה עד היום תמיד הייתי
רודף אחרי הזנב הייתי עושה מקצה אחרי זה
עכשיו הרבי נתן את הכוחות לעבוד לפי
המזומן שבקופה אז עשה לפני כן ויהיה לך
>> יש כוחות לזה כמו שאמרנו שהגמרא אומרת
זוכו מישהו ישר ושר מי שסל בזוכו אתמד
חסיד עושה מה שהרבי רוצה אז הרבי מוריך
אותך סוף כל סוף הרבי מוליך אותך
זה היה זה היה ממש מהפך
וזה באמת נהיה הרבה יותר טוב להגיד לכם
שנהיתי ישב כספים רחוק מסות
>> ובשביל זה באמת צריך
בשביל זה צריך ויקבל לי בד כשם
>> מצד אחד צריך להיות שיפלס וביטל מצד שני
ככה הסבירו לי אני לא כל כך הרבה ניסאתי
את זה אבל אבל מה שהסבירו לי זה שכשניגשים
לעשות רביסחבד למיסד אתה צריך לדעת שאתה
בא לבית עליי
וממילא כל העניינים עוברים דרכך
ודרך רבי כל של רבי אתה צינור
צינור צריך להיות אפס מפה ואפס מפה אתה רק
להעביר לכם את דבר השם זה הצינור אתה
הצינור של הרבי כאן בעז אתה המשפיע כאן
במקום אתה [כחכוח] אתה העיר של המקום
שנדבקים עליך זה צריך להיות ה
>> ואם כל יום לומדים חסיד אז בסוף סוף
מרגישים רע
כשאדם לא חומד חסידס הוא מרגיש
שלקות מנהלת אותו
>> שהרבי שחסידי שבעלשם תיב קודש הכל מרגישים
אתה רק לא רק שאתה לא מקלקל אתה
>> היה סיפור על רמונקס
שהוא עבר נסע לרבע אז פעם היו עוברים דרך
מכונים פונדקים כל בדרך לרבי כל הזמן
יש הרבה סיפורים שחסידים
>> כן כנס לפנדקים יש כל מיני סיפורים של
מוסרסק מה יש איך סידים התנהגו בדרך
עד שהגיעו לרבי
יש סיפור אפילו במרמוסגר
יש סיפור שכשהחסידים נסרו פעם אז היו
מתוועדים
גם הנסיעה הוא הרבה
היו מתוועדים כל הדרך.
כל הדרך היו מתוועדים. ופעם אחת הם הגיעו
ללובביץ'
והסוס התפגר בכניסה ללובביץ'. הסוס התפגר.
הסוס מת.
הסוס שובר אותם.
נו אז חסידים התוועדו
תמיד אומרים ליצוניס כזה חסידים התוועדו
האם הסוס היה חוסד או לא. היה ויכוח.
רע
והתפגר דקה אחת לפני שמגיעים ליד ללובביץ
לבית של הרבי ככה להתפגר במשכניסה
סוס היה מסנגת לא מה שהיה לא מתי חוסק
השניים טענו בתקף שסוס היה חוסיף כמה
שיותר מגיעים ליד הרב רואים שאת הסוס
וצריך להיות אוסוס צריך להיות
צלה סוס להפסיק להיות סוס
אז אז היה כאן זה סיפור על שמו מונק שהוא
פעם נכנס
הוא אחד הכפרים וכמובן הוא נכנס בסמדריה
שלב בית כנסת הוא רואה את הרב של הכפר
יושב ולומד
מסתכל רבי שמול מונקס מה הוא לומד הוא
רואה שהוא לומד שני מהסים בהתחלה
אז הוא שמנקס התעניין בו התעניין בו
אז הרב אמר לו שהוא צריך לדבר איתו בלימוד
סיפור כזה רק על הפורש סיפור בחלק גבו
בלקטסיכס על הבשמת והפורש אני אולי אספר
את זה עוד מעט אבל בכל אופן אה
רבי שמור קסה שהרב לומד שניים חסין אז הרב
אמר הב שמקבל
שיש השאלה למשנה מה השאלה למשנה אומר כתוב
שניים הורסים אתליס זהו מרני מצוסיו זה
אומר אני מצוסיו זה אומר כולו שלי זה אומר
כולו שלי עשו מוקסלמ צריך לכתוב פעמיים זה
אומר וזה אומר זה אומר כולו שלי וזה אומר
כולות שלי שגד שכל אחד אומר אתתי בשול מה
צריך להגיד זה עניין אחד הכי זו
יש עוד פעם שכתוב זה בתפילה שבעל מתפללים
כתוב [כחכוח] זה היוסר השם נוגניס חובוי
אז הוא בסידור שפעם היה כתוב זה בקטן
כאילו לחזור על הפוס זה היה עם ששם
נוגלוני זכבוי
אז היה כתוב אחרי המילה ווי היה כתוב בקטן
זה כלומר שצריך לחזור על הפסוק השני למה
לא כתוב זה היו מוס שנגל מזבחו כמו
במציאה בהתחלה בשניהם אוסי שכתבו את זה
מפורש אגב השאלה שאלה של חוסי זה שאלה קשה
כי היום בטירס השם ככת פה בעית
אבל כנראה
ח
איזה כזה שלה הרב לא כל מי חוסלו [‏צחוק]
אז הסביר לו רב שמקס ככה הוא אומר לו
כששמאל מתווכחים על טלס אתה שומע מכל חתי
זה לא נוסע זה מר כולו שלי מסתגנב אתה
חטפן
עם חטמ כן אתה חוטף את זה ממני זה שייך
אליי מה אתה נוגע בזה בכלל זה לא שייך
אליך כולו שלי השני טועל לומדו מה פתאום
אתה לא בסדר
אתה שומע כאן טיינה טיינה צריך לכתוב
טיינה צריכים לראות כל דבר שהוא חתחת
טיינה טינה צריכים לכתוב אומר אבל
כשאומרים זה היה מוש השם נוגילובסוב זה
נוסח נגנים בנוסח זה נוסח אתה אומר זה אמא
שהשם לא גברים לא יש גפר לך אז תגיד זה
פעם אחת חצ פעם שנייה תגיד זה הכל נוסח
אז שאל אותו הרב איפה לומדים
איפה יש כזה דבר שיכולים להגיד זה היו כמו
שאומרים אני מצוסי בכולו שלי כזה טינה שזה
[כחכוח] היין או השם נוגל אז אמר לו
תסבביץ
לובביץ שמה
איך לחיות? אני שמעתי הזכרתי מקודם את הרב
חודוקוב אני זוכר לפני 40 שנה אז הרב
חודוקוב אמר שהספר הראשון שהרבי חיבר זה
היה היו יוים
>> אה
>> הגודש פסח אבל אבל הסבר הראשון שיצא
יצא הגדל פסח הזה עוד לא התפרסם ספר שיצא
בפועיל זה היום יום אז הוא עמד על נקודה
מאוד מני אומר זה הספר היחיד
>> רד
הרב חודוקוב המזכיר שלו רבי היה הוא בסוקס
תמיד מדבר
בסוקס אפס תשובה הוא יש ועדת החינוך
מדברים על חינוך אז הוא דיבר שמה תמיד אז
הוא סיפר איך שיצא הספר
אז אז הרבי אמר היים ים הטוג הטוג
יתר טוג התוג יש באמת השורדם איך היום
>> [כחכוח]
>> איך היום אתה מרגיש? עוד יום. עוד יום
תראו רבי סופר ספירסימ
יד טוג זה טוב כל יום
יומים יוצור ולא יחד בהם כל יום צריכים
להיות בה ביומים לחיות את היום שהיום יהיה
אחרת אז הוא אמר שהספר יום יום הוא הספר
היחיד שיש עם שלוש נקודות הים יהיה עם
שלוש נקודות אז הרב חוק אמר הים ינו
מה עשית
בשביל בשביל שהיום הזה יום
אסם הסבירו אז אחרי שהתבדו אז האמרה הזאת
זה שלוש נקודות זה מחשוב בדיבור מיס
מה עשית היום במחשוב אחרת שבאמת היום יהיה
אחר
היה חוסד שקראו לו במנטרול היה יחסיד
שקראו לו רפרץ מוצ'ין היה משפיע גדול
אתם לא מכירים אותו אבל בוידאו רואים אותו
הרבה פעמים יושב אחרי הרב היה מגיע
מונטרול לשמוע התוודות
והוא תמיד היה אומר לתמימים הבחורים
בישיבה
לא משנה מה שהיה היום
הדבר היחיד שצריך להחליט בכריש משלמיטה
זה שמורן
זה גורנדרש
שמאחר יהיה אחרת לגמרי
אז שמעתי מתלמיד שלו
הוא מה המשיך הוא מסובב את הכיפה שלו ואמר
אה גם אתמול היה החלטתי שמחריה אחרת והיום
עבר החמור לא רוצה לחבר
או אמר אבל מחר באמת תי אחרת ככה זה היסוד
של כש אבל מכל באמת היא אחרת
מכל באמת י אחרת
גם אתמול אמרתי שמחר באמת תהיה אחר.
>> אה,
>> גם אתמול אמרתי שמחר באמת תהיה אחר.
>> אבל באמת זה באמת.
אל אל תסוג, אל תיפול ברוחך. תמיד צריך
לדעת שהאמת בסוף מתגלה. עוד יום יש גם
בחורה אחר זמן אבל תמיד זה בסוף. כי
המציאות האמיתית שלנו זה מסביר. זה אמס
תמידס השם לחיים חיים חיים.
ล
>> [שירה]
>> มาล
اي
>> [שירה]
>> لا
เฮย
ล
لا
يالا
يا لالا
[מוזיקה]
يا
لالا
يالا
يا
لالا [מוזיקה]
يالا
ล
[מוזיקה]
لا
ล
יחסיד [כחכוח]
לו רבי היד קראו לו רב חד שי
אחד שיש עליו הרבה סיפורים
צחסידים מסובבים הרבה סיפורים עליו על
ההתקשרות שלו על המסירות שלו לרבע
מצד שני
גם על המציא שלו כחוסי לומד חסידס
מהדרבידס השם בידס התפילה
הכל היה אצלו
היה לו הרבה פעמים הוראות מהרבי הקודם
שהוא ממש בחרבי
שהוא לא יכול
לא יכול לא למד למד חסידס היה שדר של הרבי
ברוסיה צריך לאזוב כספים כדי להקים מקבועס
כדי לשלם לשוחטים כדי לתלמות טירז מחשוי
כל הדברים האלה ו צריך להסתובב דיברנו
קודם הולך הפריע לו
רצה לומות מות חסידס הוא היה משפיע גדול
גם כן
מספרים עליו אגב שאחרי
יום שלב שהוא הסטרך הוא היה יהודי מבוגר
מאוד הוא הסטרך לסוף כספים אז בלילה אחרי
כישושל מיתי כשהוא היה נח
היה שם את הכרית ברגליים
שאלו אותו מה היי מה פשרניין אומר תראה
לשים כרית זה פינוק כשהראש לומד חסידס
הבידס השם מתחיל בלימוד חסידס ויהודע איתו
היי ואז הראש עובד קשה הוא מתייגע הוא
מתבונן בתפילה נו אחרי יום שלם מגיע לראש
פינוק עשה את העבודה נו אבל כשהרגליים
עושות את העבודה אז מגיע פינוק רק הרגליים
לאן זה היה אצלו
בכל אופן פעם אחת הרבי שלח אותו שלחות
לאסוף כספים היה חודשים לא היה בבית הוא
הסתובב לאסוף בכל כפר לעיר
עוד רובו עוד רובו רבסף
נו בדרך היה לו כבר אחרי כמה חודשים הוא
אסף הרבה כסף הוא פדין צריך את הכסף הוא
אשים בחגורה וכן אז הוא שם את זה בחגורה
אומנם באסתר אבל פעם זה היה תקופה שסיפרו
שפעם היו נכנסים פוראים לרכבת, הם היו
זורקים יהודים כאילו הפקרבל היו זורקים
יהודים ואף אחד לא ידע מזה לא לא איך
אומרים לא הן פצפ מצפצף
זה היה תקופה מבילה פעם
היום זורקים אותך על הכבישים פעם זרקו מר
כבוד
הוא היה כזה דבר והוא נורא פחד היום כסף
מפחד. נו, אבל הוא החביא את זה טוב. הוא
לא התפלט. הוא ישב בכיסא ברכבת בצד כזה
שלא ישימו לב. ובקיצר מה זה הפורים עברו
אחד ושמו לב הוא הזקן הזה. וכשמצאו אצלו
את הכסף כמובן שלא השאירו לו רובל אחד אבל
נתנו לו מכות רצח. נשבר לו כל השיניים
דמוגר.
ונתנו לו מכות בידיים ברגליים וכולו יצא.
כן
חבור מאוד יצא וראו את זה בא ממש בנס נס
גומור הוא ניצל
נו הגיע לרבי
מחורת הנסיעה הרבי ביקש שיקראו לו חידס
נו אז הרבי שאל על החסידים קודם כל בכפרים
שהוא הסתובב ואיזה חסידס הוא הפיץ את
המיונס אומרים שהוא היה אומר חסידס בסוף
הברורו
וה בספיילוס גדילו מרוב שהוא שכח על עצמו
במיימר שמעתי את זה מרמל הוא היה מסתובב
עם הסתדר מפה לשם מרוב ההתפלות שהוא שכח
על עצמו במיימר היה חוזר מיימר שכולם היו
מבינים ועברו בהתפלות גדולה
נו אז אז הרבי התעניין אחרי זה שאל כמו
שהרבי שלנו שמעתי את זה ממנו כמה פעמים
אמר בתו פעם דגרשיזה
יהודי תביא כסף
כמו בלוש יהודי איפה הכסף
אז הוא נפגע מאוד אומר החבר רואה אותי אני
חבול כל כולי אין לי פנים
אין לי ידיים כולי חבול לא יכול להזיזין
לי שיניים איבדתי את זה
והוא סיפר לרבי מה שהיה שהפורים ממחשימם
חבלו בו לא נתנו לו מכות ללא רחם פצו אותו
ולא יודעים
>> [כחכוח]
>> והוא אומר אני אין לי כסף אני לא יודע אז
הרבי חשב רגע
ז הרבי אמר טוב אם ככה הוא חשב שהרבי יגיד
לו אוינס רחמונ פטרי כן ר שהוא נסמן דוד
לא ימים אבל אבל הוא חשב שהרבי יגיד לונס
רחמונ פטרה אז רבי חשב רגע ואמר לו טוב אם
ככה את תשלם את זה לאט לאט [‏צחוק]
זה זה רק בחבד איך אומרים?
אתה צריך להיות ברחוב.
אני שמעתי פעם אחת רבא שאמר
שחסידים שיוצאים תוועדות הם הם בלכיו.
צריך להיות בלחיב.
מה זה לצאת מתוועדות סתם יושבים על על
סלטים ועל הכל. אתה צריך
איזה החלוטה אתה צריך איזה משהו מתקדם.
ההתוועדות צריכה להרים אותך בפיר במצפ
אני זוכר שהרבי אצנו היה מתד כל שבת ארבע
חמש שעות
>> אני אני מתגע לימים האלה
[כחכוח]
>> כל שבת לא שבס בוכי כל שבת
>> תמיש
אספר זה הסיפור שא לספר כל שבת במשך השנה
רבי מת ארבע שעות
בח וש הפינסון היה מיז שיהיה התודות לערך
אח וחצי לערך
למד לשחורים הרי יודע שזה אומר לערך הרבי
היה נכנס 131
עד 5 וחצי היה התוודות שאני זוכר שם בספר
של פינקו 27 מי זה היה עם הספורים לא
בדיקבומבה זה היה עד 7 בערב אמרת כמו חייל
והרבי דיבר ודיבר רמבן ורשי וגמר ממש דיבר
על סוגיות דיבר עניינים בוידס השם כמה זה
היה
[כחכוח] בכל אופן
חיים אין דבר חיים חיים חיים
הרבי דיבר אני זוכר למה אני אומר את זה כי
בטו בשבט
היה נקרא ניסה פשוט זה זמן שצריך בסדר
להתעוררך אז גם גם אני הכל בדיח
היה טוב בשביל זה היה קראו לזה זה אצלנו
סמסנתי השבת השחורה
יום חמישי בלילה הרבי יצא לאילה
אני מכוון היא יצא לעיר בצורים זה היה הוא
חזר מהאיר חזר מהאיל כשהוא חזר אומר שב את
הרבי שיירה גדולה כן והרבי יצא פתאום לא
יכול להיות [כחכוח]
כן הרגל שלו היה ל הרבי סבל משלשנה מי
שיודע שהרבי תמיד היה מעקם את קצה הנער
לבפנים
המקושרים
חו הרבי סבל אבל כנראה התפתח מאוד הרבי לא
יכל ללכת ואני זוכר
שכ
שהיה בערב שבת יום שישי ערב טוב בשבט
ש ממי
אז קשרו את השולחנות הבד המסדר קשר את
השולחנות
אחד ואחד הם שלשרות ושמסנת השולחנות עד
מהכניסה שסיימתי עד המקום שהרבי מתפלל בו,
עד הפימ ששמה הרבי היה מתפלל והרבי הלך
ככה לא יכל הולכת וראו את הורידים של הרבי
כל כך א התאמץ וקאב לו והלך הליכה של הרבי
הזה בזמני היה הולך מהר היה עושה ו
מצביא
מנהיג הפל טוב אחרי ברח
תשכיך
>> באיזה שנה זה היה
>> ממי טו משבט ערב טו משבטי ממי זה היה בערב
שבת שיצר הלכו נר מנוזה
שתי דקות של הלכה שהרבי היה הולך את הזה
לקח לו איזה 10 דקות 10 דקות לאט לאט הרבי
הלך
אני זוכר את זה זה היה מביל כל סטדי היה
מפוצץ
נו כשהרבי ראו את זה החסידים ואנשם מעיסה
זיקני החסידים נכנסו לרבי
וביקשו ש שהרבי מחר לא יצא תפלו בגלל המצב
שלו
אז הרבי אמר שזה לא שייך צריך שכסתר צריך
בצילו
בכל אופן הוא אמר שזומר שייך אבל מה הוא
מסכים שלפחות אמרו אז שהוא לא ירד למטה
שיתפלל באותה קומה בזל למעלה זל קטן איפה
שהרבי עשה ברקסבונים בימי רבי כיפור
תמימים אז הרבי התפר אני זוכר שהיה צפיפות
כמו ברכסב
צפיפות נוראה
ואני זוכר באותו טו בשבט הרבי שעבס ירד
להתוודות כרגיל
והרבי
כמו בזמנים לא טובים התייסר ארוך שהרבי
מתייסר
אבל אני זוכר שאת האדרן
הכי עמוק שהרבי אמר שעתיים ברבע הוא אמר
אדרון עשה על אדרון על
>> א כן על כל ישראל שם חלק מהב הוא סיים כמה
מסכת את הרמבם כאן
>> הוא קישר את הכל זה היה סתום בשבט שהיה
סיום הרמב"ם
>> במ הרמב"ם היה בפסח
>> לא לא זה היה במנדל אצלך אחרן של פסח כן
>> עד התחיל אז
פיס כן כן אז היה איזה אדרון זוכר בקיצור
הרבי אמר אדרון אני זוכר שמיר ורבי רבי
החזר של רבי אתם יודעים ישב ככה כל הזמן
ליד הרבי והתאמץ
לקלוט
את האדרון [נחירות בוז] של
>> הסיפור הזה זה אדרון בממומב לא
>> היה אדרון בממ זה קראו אדרון הפחות זה
אדרון הראשון ואחרי זה היה עוד אדרון
>> שם זה באמת קשה עליו זה האדון הראשון בקשר
תעסוף זה לא האדון הראשון האדרון הראשון
היה במרבי אמר את זה
>> הרבי אמר את זה הרבה קודם הדפיס את זה אני
סתם אני אני זוכר
שבאתי רבי אז הייתי חדש אחד הדברים סיפרתי
על רבי יואר היה משפיע שלי אז אמרתי שיצא
ספר שנקרא חיים גרביצר לא יודע אם אתם
יודעים אחד החסידים של
חסידי כמוי
אז שאלתי אותו מה עניינו שלך גם בעצם כדאל
לקרות אז רבי ילית הסתכל עליי כמו מישהו
ואומר אומר לי יוסי הרבי עכשיו הוציא את
האדרין האדרין החדש אל ת מה שייך לספרים
אחרים מה מה זה טיפסמוקר
מה זה טיפסמוקר
היה כאן בוא היה בלי לכאן הרבה פעמים יודע
ידת קיסלה לגיד חסידס כאן בא בירושלים
>> גם בני נאמר
>> בני נעומה רק בני ענייני אומר הוא היה
ישיבה כיוון שהוא התוועד שמה התוועד במרכז
הוא התועד
בבסרת הוא התועד בכל הישיבות רטיות ומי שכ
איפה שאלוקות נכנס כן עכשיו הוא הכניס את
עצמו
[כחכוח]
נו חזר בח בבוקר נתנו לו כאן איזה דירה
בבית מלון לא דבר בתמון אז הוא ישב שמה
בלובי
וביקש שיביאו לו איזה משהו לקרוא
אז אה
>> [כחכוח]
>> שו אותו אם רוצה איתו מודיע
פה חבד אמר לו תביא את הדרון
[‏צחוק]
תביא את ההדרון
בכל
זה היה זה היה שבת שהרבי אז
היה שבת השכורה ואחרי זה הרבי
חודש שלם הפסיק להתמעט זה היה חוץ משע 10
בכי והלשון של הרבי היה שכיוון שמדברים
ומדברים וזה לא נופל על אוטנין דשומן דלוי
שומן והראיה שהוא דיבר על עניים בניגל
בבסידס ולא כתבו על זה מספיק לא לא היו
גכת בעניינים שהרבי דיבר אז כנראה של
>> לא בר
>> לא ברבי
הז הזכיר את המילה אם אתה אחרי התוועדות
כמו לפני ההתוועדות אז בשביל מה צריך
התוועדות
איך
ואתה צריך לצפחי אם אתה
היום היום היצות אצל רבנו פה תפס
אני
אתם צריכים לראות מה זה אבאס חסידי
רבנו פודרפס היה החבר הכי טוב של רב
בפליסקין רב פליסקין היה משפיע באוסטרליה
היה גם מרוסיה הם עברו את כל הטופת ברוסיה
את כל
ס
>> את כל ה כן את כל התקופה הקשה
פיצום היונש שמה ישבו על זה בפן של ידוך
ישבו על זה כן
בכל אופן א הם היו חברים
בא בזה היה כמעט לסוף ימיו הוא היה בבית
רפואה הוא מאוד לא הרגיש טוב בן לופוטפס
היה בשמחסטירה הוא היה ישב עומד בן הזקני
החסידים כמובן
היה ממש מתחת לפניו הקדושות של הרבי רבי
והרבי
מי שלא ראה את זה הרבה שמחסיר לא סו יומב
[כחכוח] הרבה קדימה שפתירה
פעם החלטתי חסר אני תמיד נוסע
פעם אז
יש איזה
>> איזה ו
כשחזרתי אמרו לי תפרוק את המזוודות מה מה
קיבלת שמה שמעתי סיפרתי להם השמחות של אין
הריך איזה שמחה לא מוצאים בכזה מקום שמחה
סתרה
הרבי אז היה פעם הרבי היה שמח אז אז איזו
לשאול את הרבי קצתדין
[כחכוח]
אז היה אחד בשם קץ היה מגולח אפילו לא היה
לא קצ
>> כן לא היה גצ הוא שאל את הרבי למה כרבי
היה שמח מאוד אז הוא שאל את הרבי למה שרו
יפרח ביום צדק אז הוא שאל את הרבי למה
שכתוב בטילים יפרח ביומב צדק היה צריך
להיות כתוב יפרח ביומנו צדיק אז הרבי אמר
ששטיל אל תגיד את זה לבוכים שישמעו אני
פיסו טילים חדש ככה הרבי [‏צחוק] אמר
שהבוכים פיסו טילובים חדש
חצו [כחכוח] אהבוך
>> שהבכרים אם ישמעו את זה ידפיסו טילים חדש
זה אמר א אבל הרבי היה בשמח דילו
אני זוכר שהיה רופא הוא עכשיו צריך להגיע
לארץ הרופא של הרבי
המתחס
[כחכוח]
>> אייר וייס דור וייס קרדיולוג
בא לשמחה עכשיו שהנכד שלו בארץ בימים האלו
אני זוכר שהוא היה עובד ליד ה עבד ליד
הרבי בשביל חסטירה והרבי מחה כפיים ועיר
רבי היה לידו ואז הרבי עשה לו ככה שבדוק
לעצמו את הדופק ככה אתה [‏צחוק] ראית את
זה
הרבי אמר לו אני עשה לו ככה וירבייס היה
שמאלי שר ככה כמו חסיד שבטל רבו היה הולך
למקום האפור גל הוא ענק וחלופה קצרה כמו
חוסד של הרבי הוא באמת היה יהודי מיוחד
זה היה שמחה סתירה אז אז התמועדו אחרי
שמחסתיר ביום שהרבי היה גם כן בשמח גדול
אזמן להחליט זה ארץ ישראל שהוא הולך לרבע
אבא לבית רפואה הוא הולך אליו כדי לשמוח
איתו להגיד לו חי בסמחסר
עכשיו אני לא יודע אם אתם יודעים להבת
רפואה שמה לא קרוב לסמטי אבל היה יחסית
שעה וחצי הרוחה ורמנו בזמנו היהודי בן 80
קב הוא ביקש שיכל ללכת
הוא לא יכל ללכת
אבל הוא החליט שהוא הולך מן לא היה לו
בבית שלר אמיתי נחוש מאוד כשהוא מחליט אין
אחרי המלך כלום היה הולך והוא גם עשה זה
היו צריכים ללכת איתו בחורים
וללוות אותו והלכו לאט לאט עד שלסוף
הגיעו באמצע שלחסיר הגיעו לרב
רב שכב שמה
רב שכב על המיטה
הוא היה קצת רדום אבל א אבל היה לו
צינורות וכל המקומות אומר לו באיפה ספר לו
נתן לו אבלה
שמחה סתיר שמחה סתירה היום זוג חיים ואני
לא יודע מאיפה יצא משקי שמה שמה זה כל כך
ביד ארץ
בכל אופן יצא שמה משקה חיקו משקה ככה בכזה
וחיקו ככה האחות ראתה את זה איש נגע
הוא אמרו היא אמרה בגבית הוא כמעט גויסס
איך אתם [כחכוח] תגעו בו אתם זה
הגוייסס אז אמר לו הוא היה הוא תפקד הוא
דיבר עם העיניים הוא שהוא שמח
אז הסכימו סיכמו עם האחות שהקופונים
שמחסיר בחור צחסים
צריכים לצאת מהגבורס קצת אז אם הוא יודע
שיברך שקל ויעשה לג לקיד
שקל בסדר עמדו במילה משגו לו קצת אבל
בשביל שזהו היה צריך להתרומם
לרים שמה ככה אז חסדים הרימו אותו קצת
שיהיה במצב שהוא ברך סידרו אותו קצת והוא
ברך שחקירו ואמר לחיים התחיל לרגון קופס
רב יצחק לא קיצר היה שמח רגדו איתו נו
כשרצו להחזיר אותו במצב של שכיבה איך כתוב
תיסף רוחו מגבון פתאום הוא קיבל כוח כמו
אריה ונתן אגרוף לבחור שתפס אותו נתן לו
אגרוף
אז הבחור חשב שאולי נגע בו לא טוב זאת
אומרת אולי חיים לו אז הוא התנצל אומר לו
התכוונתי אז רב היה
הוא צעק את זה הוא אמר את זה בידיש
אומר לא התכוונת לא התכנת לא הכנת לי אומר
הוא אמר את זה בידיש אבל אחרי לחיים אסור
לחזור למצב הקודם
אחרי לחיים אסור לחזור למצב הקודם הקודם
חסידי שפעבר
סידי שפעבר פירוש שהוא סור חזור מצב הקודם
מה שהיו הו
צריכים שיהיה פני מרבייס
פני ביס
צריכים לדעת גם אם המצב לא היה איי איי
איי וגם אם נופור הופה גם יש הדרך
שמעתי פעם אחד החסידים הגדולים מישסלוני
היה
פייטר של הרבי
לא היה לו בילו משום דבר
רק אני זוכר שהוא הגיע לסמד הוא לא רצה
לצאת מהארץ ניל את כל רשת רשת בתי ספר גני
חבד היה צריך
>> לברוח
>> כשהוא הגיע לרבי הוא ישב שמה שנה כל יום
ראיתי אותו ב7 בבוקר בחסידס אחרי נבד
והלך לישון ב-11 ו12 לפעמים היה מתבדם
הבחורים אז גם היה שוב והיה קם חסידס
בבוקר
היה ממש שיפטי בביס השם כל הוא הרגיש את
ביס השם כל רגע ורגע
אני זוכר שהוא סיפר פעם זה היה אגב היה אפ
אני זוכר מתי הוא סיפר זה סיפר את זה
בשבועס
טוב שנבס [כחכוח] מי שזוכר שהרבי נהיה
חורה בחובזי נודר היה פעמיים חובזי נודר
אסטרק ובשבוע פתאום הרבי יצא אני הייתי
פעם בשנה אני זכיתי להיות שמה אני אמרתי
לאשתי אם אין מי שרבינו אין מתיר השתכנע
נסעתי לרבי ליומיים היה פעם שנסאת יום אחד
זה היה תחז
מטוס זה מתו מטוס ז חזר 24 שעות
אבל אז זה היה לו יומיים יוצי
אני זוכר שרמי
שסרוע ראינו את הרבי
אני אני אספר לכם בקצורת המנהג צרינו
שיוצאים בשבויס
יוצאים לחזור סידס את הלוכה אבל לא רק את
הלוכה גם בערב יוצאים לחזור חסידס בבתי
הכנסת אנחנו הבוחרים אנחנו הפייטרים של
הרבי
אנחנו אנשי החוי
אז היינו תמיד אני הייתי יוצאסטריה הייתי
יוצר מקומות רחוקים שעתיים שעתיים הליכה
שעתיים הליכה זה היה בקוונס
בקווינס היה כמעט כל שבת הייתי חוזר
להתוודות של הרבי אבל היה שעתיים הליכה
ללכת ולחזור
ואחרי זה הדלפו לי שבחורים
יוד יודע דבר אל שמכניסים את האף בכל דבר
הדליו לי שיכול להיות שאנחנו נראה את הרבי
א זה לא יכלתי לעמוד בניסיון הזה הרבה
הרבה הרבה ניסיונות עברתי אבל ניסיון כזה
לא לראות
איך כתוב ניצץ מי שרבנו לאביטו
אליו דו הלך עם מי שגם שכתוב שכל הסקי
טוב אב אבל בכל אופן אי אפשר מצד הניצ
עצמי שרבינו אי אפשר לראות אחרי שלא ראו
כזה לבסטר
אני לא יודע אחרי 40 שנה אם זה היה בסדר
או לא בסדר איך שראינו את הרבי היה נורא
הביא להם מפה
והרבי היה עם צינורות היהת לסגוטן ראו
הרבי
>> אבל הרבי היה שהיה בלילה באיזה שנה
>> זה היה טוב שינון בי שס טוב שינון ביז
והרבי אני זו אני עמדתי שיבה יש מגדר עמק
משפיע שם עמדנו ממש ליד הרבי כמעט מתחת
[כחכוח] החלון היה שמה עץ מגינה מדו שם
>> פתחו את החלון של החוצה שניה שניה הוציאו
אותו החוצה ללמדרגה השלישית המדרגה
העליונה ביותר לפני שיורדים העמידו אותו
שמה איפה שכתוב 770
>> איפה שכתוב 770
לא לא הבחורים הוציאו אותו הוציא אותו
הצולה זה מהצול כן שהבחורים חזו מהתחלוך
הנקן ואז הרבי יצא לקבל את התלוכה
מאוד א אבל אני זוכר שהזקן של הרבי היה
נראה גדול
ופתאום אני אעשה ככה עם משקפיים כנקצה רוי
הסתכלתי אתמשקפיים ראיתי הפנים שהוא הרבי
ממש היום תבדיק הפנים דובות היה יום תבדיק
ראו איך שהרבי מסתכל
היה רק הוא רזה אז הוא צמק אז הזקן
אני זוכר ששרו אני לאכול היום לשיר של
השנים שזכיתי ללמוד שמה שאו ערך יומי
מסביביהו ברבע שהוא עשה ערך אני לא יכול
לשמוע את השיר הזה זה
אני בפוסט טראומה
זה ככה אני לא יכול לשמוע את השיר אני
זוכר שבחו כל החסו את הגול ס ובחו רבי ורד
גזונד רבי ורד גזונד בירחו את הרבי אני
בירחתי בכסכלים את הרבי היה ממש התעוררות
אתה שמעת
והרבי עשה עם הראש ככה
[כחכוח]
ואז
אחרי שהרבי הכניס את הרבי
ישבו להתוועדות
ישבתי עם
ישבתי ישבנו כולם סמצמתי היה התשבו קבוצות
קבוצות התוועדו
שבוז כזה כאילו איש רבים
אז אז אני זוכר ששמעתי את הסיפור הזה מגבי
שסלוני מאז
הוא סיפר
שאצל הצער
היה משקיע הרבה כסף חלק חלק נכבד מהכסף של
הצר הצר הרוסי היה בסיירת סיירת מה שנקרא
סיירת מתכל היה זה הסיירת של הצבא שלו
נו אז הוא אומר ש ששקה בסיירת המאמנים
ממנו אותם המפקדים מנו אותם חזק מאוד לא
להתפלל משום דבר קיצר הוא אומר ש
[כחכוח] אחרי חמישה ימים כנראה אז זה היה
גם קצת חמישה ימי עבודה החליטו שזהו הם לא
יכולים כבר אז הם החליטו דו לחתוך לבית
מרזח שנמצא בכפר הסמוך למחנה והם ילכו שמה
קצת א כמו גויים יבררו שמה בבית המחזח ככה
הם אה
נו אמרו וסו יצאו שע שמונה חיילים נגד
הפקודות
והלכו לבית המרזח
נו שמה הם ישבו והשתקרו
אה
כמו גוי שנכנס לבית מחזח
הביקר
הם רואים
על הפתח שקום להיות נהיה להם שחור בעיניים
נהיה להם לבן בעיניים הם רואים שבשעה שהיה
להם חם בתוך הבית מרזח והם שטו אז השלג
התחיל המשיך לטפטף זאת אומרת השלג
זה שלג הצומר
חצי בית מרזח חצי הכניסה של בית המרזח היה
סתום לא יכלו
נגד אתני הטבע אבל הם בסיירת אז הם
מאומנים על כל המצבים אז הם ניסו לפלס דרך
והם ניסו לחזור חזרה בבוקר למסדר צבאי
שעומד להיות ב800 בבוקר נו הם הולכים
והולכים אבל איך אומרים את עני הטבע עושים
את שלהם
רוח סורו אויסדברי
שזה לומד שאפילו על שאר הדברים על תנינים
בכל תאים סו לא כתוב סדברי רק על רוחו
לפעמים אדם המצב של העולם הוא רוחו צריך
לדעת שגם רוח סור סדברי צריך לדעת שגם גם
בזמנים שעולם כמו שהרבי דבר למשוק לצך
שהעולם לא יציב צריך לדעת שהקדוש ברוך הוא
מנהל את הכל מנהל טוב
אז הם החליטו שהם א שהם הולכים לל הם
הולכים
לבסיס
לא כמובן שנגד התני הטבע לא תמיד יכולים
אז אחד הם נפלו
[כחכוח] בשחבו בקפור מקור המקפי של רוסיה
והם כמעט כפול למות 8 בבוקר המזדל הגיע
שמונה חיילים תמיד תורים חסרים
נו לא ידעו מה לעשות שאלו את המפקדים
הגדולים יתי עצו ואז לא ידעו מה לעשות אז
הגיע לצער
הצר אמר שישלחו את כל ההנדסה
שימצאו אותם ויפסו להם דרך שיגיעו לבסיס
אבל הוא נתן להם הוראה הוא אמר ככה מי
שנפל
בהפנים שלו כלפי הבסיס תעשו להם יסוי
תחממו אותם תחזירו אותם אנחנו נעשה מהם
חיילים נצם נמיד אותם על המקום אבל הם
בסוף יהיו חיילים אבל מי שנפל והראש שלו
היה לכיוון בית המכזתנו
להם ליפה ולמות למוות לא אכפת הם לא
חיילים של הצריך
לדעת איך ליפול גם כן
צריך לדעת איך ליפול גם כשיש נפילס צריכים
לדעת שהפונים יהיה כלפי הבסיס כלפי המקור
ישו בך חייו
יעשו מה שצריך
אתה תעשה מה שצריך, הם יעשו מה שצריך,
בסוף תהיה חייב.
אבל אם אתה נופל והראש שלך בכלל במקום
אחר,
חייב אתה לו.
חייב אותה לו.
חיים.
חיים חיים
יש
רבשול ברוק היה משפיע
גם בתו משפיע הוא היה בלניגל גדול שידו
היה שמישה
>> אה אה
>> אני למדתי בקרצרת
>> אה אתה למדת בקרצרת סמוניסק למה היה חומה
של סמוני דיסק למשמוד
אפילו
>> אני הבחנת כל פרק כן
>> אני הבחנתי כל פרק
>> שאם הוא היה
רב שואל
>> שואל היה ירא השמיים חסיד
>> למדן
>> אין היה למדן גדול ניגלה גדול רוב שואל
שור סיפר פעם סיפור חסידי אומר הוא ישב
פעםפשו אותם ברוסיה
היו צריכים להתחבה אז הוא התחבה באיזה
עליית גג של בית כנסת היה שמה הרבה שיז
הרבה גניזה
מה היה
חוץ מספרים הוא לא יודע שום דבר אז הוא
לקח ספר והתחיל הוא התחיל לעיין פשפש
בספורים הוא אומר בין השער מצאתי
קינות לטי שבו מגניסת קינות תישב של
הקדומה שלו בדף השתוב
כיסבס
גדילסבס
ומירסניים
למה אתנג הקורה בו [‏צחוק][כחכוח]
כן
זה צריך א חופן גמור טם אז
חיים
‏B
يا
لا
يلا يا
ا
>> [שירה]
>> ايلا
يا
الله يا
لالا
يالا
اي
ล لا
[מוזיקה]
ลล
[מוזיקה]
לספר מקודם שהייתי בשמחה סיר הכנסתי את
הסיפור של רב מנדרו
היום היהצי שלו
[כחכוח]
אז א
חזרתי מה שנקרא עם הרבה קויס באורות
פסטירים רבל
זה כש
היה שפה בדיוק אחי זה של המשפחה
אז ביקרשו ממנו לדבר לפרק את החבירות מה
קיבלת שם הסברת את השמחה אז מישהו שם אמר
מה אתה היית צריך לשמחה שמחה סתיר אצל
הרבה
אצלנו גם בבסדר שישים חוק דית
צריך לא שרנן כמו שכתוב בסדר יושב ורנני
אז אמרתי להם שאני רוצה אני ראיתי שאין א
לא עניין להתווכח תדבו לקס
דברים שלא הרגש אז אמרתי שאני רוצה להם
לספר סיפור מהזידש
רב שלומקה רב שלומקה שלוכה זווילר
הסבתא שלי הייתה בעת של מישהדן בסדר
>> שמעת את כס
>> שמרכו
הגזות גדוק
>> א ברוך השם יאל
אני זוכר ששארתי איתו הייתי [כחכוח]
ילדקזר
דת שלי בשקול חבד
>> כן כן בשיקון חבד גם בעזרת שתיר שמונה
>> הברכסינים ברכזקינים
בכל אופן
אז חז ראיתי שאין לי מה לדבר על שים אז אז
אז אמרתי רוצה לספר סיפור רב שלומק רב
שלומק הסתובבו כל מי ומי
אנשים א דחוס הוא קירב את כל אחד היה איזה
אחד שהיה אצלו גר בכביס
היה גר אצלו בכביאות
ורב מויש רב רב שלומק היה קורא לו הי צדיק
צדיק קורא לו צדיק לשב
רב שלום כירס
הביא את הבת שלו בקש שידווחים
ולא היה בן הוא מאוד קסב שלו כן שוא עושה
שידוך עכשיו שעשה איתו שידוך אמר לו רבי
אתה תמיד קורא לי הצדיק שלי
בסוף א זה מהר הפסום מצאת בצדק שלי
[כחכוח]
אם תביגפת מביגפת מה אז רבי שלום כל
התווכח איתו אמר אתה תתחתן עם הצדיקים שלך
ואני אתחתן עם הצדיקים שורי [‏צחוק] ככה
הוא אמר הוא שב אומר דבר זה בדיוק אתה
התחתן עם הצדיקים שלך ואני אתחתן עם
הצדיקים שלי יש דברים ש
שזה ירגש
זה או שג זה או שב לך את זה
זה דברים שיותר שייכים לו
דבר שאיכול להסביר אותו בהשכולת
>> [כחכוח]
>> שמעתי הרבי פעם
הרבי דיבר על הרמב"ם טומסוכל
יש שלוש שנאים לקבל הסתומת
הרמב"ם מחלק את זה בכמה הלכות
אחד הדברים שהרמב"ם כותב
>> שמה מקבל טומ איכל המיוחד למה יכול מקבל
טוב שהינו מיוחד לא מקבל טומ
[כחכוח]
אבל אם זה נבל
שחשיב סמסקי חתם אז כתוב שזה מקבל אותו
אבל אם
הוא מחובר אפשן של הרמבם אפילו כשרכ
שיכול לכיס ממנו אינו מקבל טוב הרבי תמיד
היה מסביר את זה גם בליגנו הרבי היה תמיד
מסביר את זה כמו שהרמבם כותב הואשרדיס
לתקן כל המיס מסביר את זה בביתס השם
רבי אמר הסביר שמיוכל מאכלדם צריך להיות
מיוחד למיכודם עוד שם הכיס צריך להיות
שייך בתירו מצס להיות שזה יהיה האיחוד שלך
יחד בבין להשמ
אבי ויראה
יהודי צריך שזה יהיה החיות שלו וכמו שאמר
הזכרתי את חצ'י אז הוא אמר שהצדיק החיים
שוא היום אנחנו לומדים גבול תעמוד הצדיק
החיים שרו כתוב במוני זה אמונה עיר
ואסידים
צריכים לחיות בדרך אשר ירונו נצח סלובד
אז הוא אמר אז אחד שהחסידים
הם יכולים יהיה להם אמוני רב אבל זה לא
החיים שלהם החיים שלהם אחד שאמר את זה קצת
בבטות אומר החיים שלהם במצב הם יודעים
שרוחת בוקר וארוחת ערב כך הוא מתפטא הם
יודעים של ארוחת בוקר ערב ארוחת בוקר
אבל אם רבז לא ואחד הדברים שהוא מוכשר
לקבל טומ וכמו שאדמור הזקן מסביר בהתחלת
השולחן ערוך שאיפה הטומ מתבר בא לשרות
איפה שיש קדושת
איפה שיש חיוס בקדושה ואתו מחיס כולו
הגמרא אומרת אפילו מהעסק שופי אז איפה
שהתומת לשרות איפה שיש חיז בקדושה
שם אתה מוצא את ה את העניין הזה של
שטומטבר לשלוט
ממילא אם אתה מיוחד למה יכולו אז תדע לך
שיש
שיכול להיות זה בעיה אתה מוכשר כדו חומה
הטומה היא היא
יושבת עליך מעליך אבל היא היא מחכה ל רגע
שהיא תוכל להטפל עליך כמו תפיל להידבק בך
הרי לא עניינו של יהודי הכל נדבק כבר
אבל אומר נו ואם אתה
אם האבוידס השם שלך לחלוכית
זה בול בארך משה לא לומד סתם גמרא טיס ספס
רשבו
אתה יושב על זה ואמר אבל אתה גם הוא בית
חסידס
אתה גם מחיה
עבודת השם בחיוס
אז אתה בור משקה שהוא רח
משקה זה מדבק זה יורה זה נוזל לו למטה אתה
משפיע לו למטה אתה משפיע את הירומיצ אתה
זה זה כל החיים שלך
אתה גם יכול לקבל טוב
כי כמה שיש יותר חיוס אתה יותר טומרצאות.
אז מה עושים כדי לא לקבל טומ? אומר הרמבם
צריך להיות קשור לשירש
אפילו שכל הראשורשים מנותקים
אבל יש שוירש קוד שאדו אני זוכר שכב אמר
את זה ברזה שירשיו
לכיס ממנו אז הנו קל אותו
אתה לא בגדר שאתה מצלם אם היסוד של הבידס
השם שלך מחוברת עם השוירש
עםסידס עם פנימס [כחכוח]
עם פנימסטירה
אתה יאכלס ממנו זה מחיה אותך
סידס מגו [כחכוח] אין מקבל טומ
כשאדם לומד חסידס
הוא הרבה פחות שייך לנפילות
ה דיברנו על רב שמואל מונקס רב שמול מונקס
הסתב ויש סיפור חסידי שעובר בין חסידים
רבי שמואל מונקסיד היה בפונדק בדרך לרבי
ורואה שהאישה מתפללת שכניס
היא מתפללת בסידור עם דח סידורים עם חסידס
בצד היה חסידס
רב שמואל היה חוסיד היה מוכן לתת כלונש
בעולם בשביל לקבל את הסידור הזה היה מוכן
נו אז אז הוא ביקש מאישהי בכור לעשות
החלפות.
היא רוצה את הסידור עם דח
היא גם עושה חשבון שהוא מבינה חסידס אז זה
יותר מתאים לו
האישה בשום אופן לא הסכימה לתת לו את זה
ממש תן לא הסכימה אומר אני אתן לך שלוש
סידורים חדשים איך אומרים מבית הכורך
יתן לה במקום היא לא הסכימה למרות שהיה רב
שמואל הכירו את רב שמואל היה חוסד גדול
היא שרבה בתקף שאלו אותה רב שמואל למה את
מסרבת אז אמרנו פשוט מאוד כשאני מדפדף את
דת מסידור כמו בצד הר עושים ככה בדף דפים
היא אומרת כשאני מדפדפת
אם זה יהיה בלי חסידס
בלי [כחכוח] ביאורים שחסידס יהיה רק את
הסידור אז כשאדפדף היא קרא לי המילים של
הסידור ישרסידס
אז ממילא ישר כל כמ כל דפדוף
אז לא יהיה לי את האישי של הסדר לא יכל
להתפלל
ככה כשיש חסידס אז גם אתה עושה ככה אז הלך
שובה בחסידס כן אז הנפילה באותיות הקטנות
הנפילה באותיות הקטנות אבל לא בעצם בעצם
התפילה ככה
חסידס
חסידס אדם שלו מת חסידס היום שלו זה
אנדרטוג זה הימים י זה אנדרטוג
כמעט ולא רואים אדם שלומד חסיד קבוע
הוא כבוש כמו שאומרים שלושה ימים הוא לא
עובר עליו שלושה ימים חסיד יום יום דריש
הוא לומד חסיד כמעט כמעט והוא לא שייך
לעניין של נפילות שחסידס מרימה אותו יודע
שהכל אלוקות סוף סוף האמת שכסידס נדבקת לך
במוח בשכל
סוף סוף הוא מתחיל להבין שהעולם הוא באמת
לא מציס
הוא ממילא הוא ממילא כל דנוג מה זה הוא
פחות שייך לזה
כל יום
>> וגם אם הוא שייך לזה כמו שהוא
בחור שהבי
דיברנו על העניין הזה של
אמרת לו שרבי
זה ששואל על רבי שלא יפוסק שולחון לא צנון
ולא חזר
אבל אותו רבי
רגע לפני מתוסרים מי כלפילו אמר לו לא
נהניתי לו מה זה
יודע שלא נהנתי מלו מה זה אתה סביר מיד את
הגמרא אז לא ננס הרי היה עשיר גדול
גדול כמו שאמרנו במקום האיכם
אכול
היה לו הכל היה לו בילו ובולבו וכל הדברים
אז מה פירוש לא נהניתי?
הטיסס אומר שהוא באמת לא נהנה אבל הוא
שולחנו ארוך לישון חנון לא ננו אבל זה גם
תירוץ זחוק כמו שכולם שואלים אם אוכל
שולחן חנן אמא זה יודע גם אתה נהנה איך
אפשר להגיד לא נהניתי
ומה שלא יהיה לפני שמתים לא מבלים זה בטוח
רגע לפני שאדם מת הוא לא מבלך
אז אז הוא לא נהניתי
אז הרבי מסביר [מוזיקה]
שזה אחד מהיסודות שכסידס
הרבי מסביר שאדם הרב מי כמו הרבן שחבד
שתמיד הלוש ננוק אות עלשינו בברכותם היה
שיהיה לך בגשוכניס
בקדימו גשוכניס
שאלו פעם את אדמור הזקן קודם רוכניס מה
אתה מקדים קודם גשניס
אז אדמור הזקן נ שזה פסוק מפורש
ונסל לחם לחל ובגד לילביש אז לא יה שם
ללקלים
ודי צריך את כל ההצטחויות שלו כדי שלא
יתבלבל
מעניין שלידס השם שזה לא יהיה קליו
כשמברכים יהודי ואומרים לו חיים אז מאכלים
לו שיהיה לו גשמ
הוא יהודי יודע את גם הגשמס של יהודי
לכן מאחורים
גשו ברוךניס
אזחל השני אתה בוודאי צריך לתת לו חרב
תמיד היה אומר אפילו סוס נרכב ל
>> כתוב בד במלחתיך מים במסורת
על האורץ תישן
אשר לאשני
אתה צריך לתת מזרון
ולתת לו מזרונים של המנח שישן טוב ושיאכל
טוב אל תהיה משרד הדתות שני
אבל א אבל היא אתה רוצה לעשות איסקפיה
איסקפיה אתה רוצה לעשות אה אה
מסים שמשהו אחר
סליחה
בסדר הכי טוב שיהיה אסורך תיתן
היה פעם היה פעם משפיע בחיפה אני זוכר
אותו היה משפיע בשם רובן דוני לא משנה
שקרב הרבה יהודים חסידס
אצלו היו ישנים בבית על מזונים לא היה
פעם הילד שלו הגיעו הולכים בשתיים בלילה
אז רובן הרים את הילדים שלו מהמיתות ואמר
להם חסו מיתות כאילו אז אמרו אבא אבל איפה
אבל אם אתה תסיז אותנו איפה אנחנו נשאר
אז סיפר לי אחד הבנים שאבא שלו אמר לו
השאלה איפה הרוחים ישו השאלה איפה אני
ואתה משה
זה השאלה
ככה צריך להיות אחסוך
לשני תן אפילו סוס לרקה בפור גם אם גם אם
לך אין את זה אבל אם יש לך
הנקודה היא לא שלא יהיה לך הנקודה היא
שחסיד שיהיה לך הכל בגשת
אבל שלא נהניתי
לא נהניתי באצבע קטנה הפירוש אל תהיה מונח
בזה
אל תהיה מונח בזה
למה לא?
כי זה ירו מהזה
מונח מונח בלמזה
>> מונח בירומזה
יש סיפור
>> יש סיפור חסידי אני לא יודע איך התוודות
איך אומרים ששם
התוודות אחריצ אפשר לספר את זה
אז אה היה
מה שנקרא למסך נפשנו ביחד [כחכוח][שיעול]
היה יהודי
חסיד גד גדול שקראו לו פרינכס רייזס פינכס
פינכס רייזס היה מהחסידים שלמור הזקן
פינכס רייזס
היה חבר מאוד טוב של רב שמעון מונקס פירס
רייזס יש סיפורים למה קוראים לו רייזס
הוא היה עשיר גדול ממש שתי עירו גדולות
במקח חות חסיד גדול ועשיר גדול והיה ראש
מה שנקרא ראש העירייה של אורבץ' הוא היה
על פי ש דבר פעם רצו חסידים קצת כינו בו
וקצת הרשינו לאדמור הזקן שסלחו ברחובו היה
ביוז לא בלובש אבל הוא היה ראש העיר שליוז
>> יוז סליחה סליחה חובן הוא היה ראש העיר
אלפים אישה כל דבר
על פי שעה כל דבר נו בןסריזיס
אפילו יש היגרת שהרבי הקודם מספר
שחסידים לא אהבו את זה הסתכלו בעין שמאל
על העשירות שלו כמו שתמיד לא יודעים לפרגן
אז א הרשנו אדמור הזקן ואדמור הזקן קרא לו
שאל אותו מה היה איך זה מתאים לחוסד
אז הוא אמר רבי
שיש החלטות שנוגעים לחסידס ולכובד החסידס
כשאני מגיע עם כל הפמליה שלי והסוסים
ועבדים הולכים לפניי וכשאני עולה בבניין
של המועצייה מה שלא היה שמה אני עולה
וכולם יושבים ומחכים לי
ואז אני בא כראש השולחן ושומע את כולם
ופוסק ככה נחתך העניין ב10 דקות מה שהוא
לפמ ככה אומר בשביל זה אני צריך את השיר
ואז הזקן קיבל את זה ככה רבי הקודם מספר
רב שמואל הגיע פעם אחת באיזה בוקר אחד לר
פחס חיזס הגיע בבוקר
סיפור נפלא הוא הגיע בבוקר לפינכס רייזס
היה לו טירה גדולה
נו היה בטירה הזאת והגיע
אשתו של פינחס פתחה לו שלב שמואל איפה
אמרתי הוא מתפלל חץ 10 בבוקר באמצעסתפ
מוקדם
היה אברם בבקר
סתם גם ביחבס חמיר
למד חסידס גם כן קודם לפני שהתפלל היה
ביחס חמירי
חבש את החמור את הנפשבמס למד חסידס
נו אחרי שהוא
התפלל רבי שמואל הלך לסלון הגדול והמודר
של פסחי זהס עם כל הספות היפות וככה עם
הבוץ במגפיים שלו
הוא שם את את הרגליים על על המיטה על
הצפות היפות
לא האישה רתחה מזם
אבל פעם פעם היה פעם היה כבוד לחסידים
חסיד שעומד חסידס חסיד של הרב אבל הוא לא
אמר לו שום דבר
ידע שב שמול מנקס
אז הוא לא אמרה לו כלום.
נו [כחכוח] אחרי ש
אחרי שרפינגס הגיע סוף סוף האישה קוראת לו
בוא בוא בוא איתי למטבח בוא אני רוצה
להגיד לך משהו קוראת לו למטבח
[נחירות בוז] אומרת לו מה זה הדבר הזה זה
החבר שלך חושי דובר לוקח זה על על הצפה
יפה שקנינו בסלון עם ה עם ה עם המגפיים
המגושמות וככה בבוץ לו הזה מה זה הדבר הזה
אז
לא נכנס רב שמואל אז רב רב נכנס רב פינגרס
ר פנחס יצא לסלון הייתי יושב עם רב שמואל
אמר לו אולי אני אביא לך דרגה ש לשים את
המגפיים שלך קצת שזה נוריד לך את זה וואלה
שטיח וואלה זה
אז הוא אמר לו רב שמואל היה ואז רב שמואל
קם ועשה פה נתן לזירי קה ואמר תפו אני
והתחסידים ינקנו מאותו רבי מאותו אדמור
הזקן אדמור הזקן חינך אותנו שאילו הוא לא
לא עניין בכלל ואילו מה זה לא צריך לתפוס
מקום זה מה שתופס לך מקום בראש הספה
הקריח השטיח הזה מה זה הדבר הזה והוא הלך
אני שואל אצלכם מה אתם הייתם עושים
ודאי ש [‏צחוק]
>> אם אתה עושה לדעת
חי אם אתה רוצה שיהיה לך חיים אתה צריך
לסדר עם האישה קודם אז הוא לא אבל רב
שמואל רץ אחריו בדרך
ורדף אחריו ואמר לו שמחה לו ומהיום הוא
הבין את את הקץ שהוא הבין את הנקודה
שזה לא מתאים לחוס
לא מתים חוסד שומע זה יתפוס כל כך מקום
>> כן
>> ואז
ואז
ואז היות חוסד הזה לא לא והוא נתנד לו
שיהיה ואז רב שמואל אמר לו ככה מסופר רב
שמואל אמר לו שהוא מוכן לחזור להיות חברים
רק אם הוא יקח מקל שומתטה בין המשפטיים
ירוץ זה ככה בכל וזה מה שהיה וכתוב שמה
במסופר שהיהודים חשבו שצ שתמש עליו דעתו
של פילס חשבו ששתמש עליו דעתו
ואז הוא רב שמואל חזר להיות חבר טוב של
אני לא יודע אם אפשר לספר כזה סיפור אבל
זה רק מראה קודם כל מה זה מה זה חבר חסיד
חברס
השם הקנך החומר
איזה ידידות אמיתית
של אכוס של דברים שנוגעים לאכוס כאן זה
היה חשוב כמה זה היה חשוב לרב פינכס היה
לו הכל מה הוא צריך מה היום השיר עשה איתו
זה
לא זה היה החבר שלסידס אז הוא היה הפריע
לו
אחסידס הפריע לו
אני זוכר ש אולי אתם זוכרים גם כן אני
חזרתי פעם ארוחת צהריים עם החברים שלי
בסמתי
ופתאום ראינו
מכונית
מכונית לא צבנןסמתי וכל הבחורים עליה
[כחכוח] הלכתי לראות אם משהו מעניין שמה
בדרך בדרך לסמסם תלמוד הסתכלתי
ואז סיפרו שחסידים
והבחורים היו שמה שהאוטו הזה הוא אוטו חדש
שקנו לרבי שהרבי היה כשלו
עם הפנים שהוא סוחב אותם להיכנס לרכב והיה
רכב מיוחד ועשו את זה עם מידות גדולות ואז
החידוש כזה כך מצחיק החידוש של הרבי אז
היה במכונית שהיה מכונית עם פקס מה שהרבי
הולך לאיל ומחכים לו עם המכונית שמישהו
שצריך דחוק יכול לפקסס וזה יגיע ישר
אל המזכיר והמזכיר הזה יתן לרבי איך
אומרים על הטע
על הציון הקדוש הרבי התפלל זה היה חידוש
אני זוכר אני חיכיתי לראות מה רבי יעשה
>> מה רשת ש
>> א שנייה
אני אגיד לך תכף חשבתי שזה לא יבוא חלק
הייתי [כחכוח] בטוח לא ידעתי רק איך מתי
צחים שלי רשמה שלי
אמרתי לראות רק ידעתי לא ידעתי איך זה
יגמר הרבי יוצא
מחלק פניםעם עם השקיות של הפנים לאיל מחלק
צדוקה בדרך הרבי היה מחלק ליד המכונית
צדוקה פתאום הרבי רואה את ה את הרכב החדש
הרבי קורא לו לייבל אז לייבל אמר לו אני
זוכר ליבל אמר לו ששלושה עשירים תרמו הרבה
כסף אני לא זוכר איזה סכום מתק
כדי שלרבי יהיה מכונית חדשה שיקר לו ללכת
לעיר
רבי אמר מה שום איפה ואני רבי עמד 10 12
דקות ככה עם הזה הבחורים לידו
ולא הסכים ללכת להיכנס לרכב עד שהביאו לו
את הרכב הרכב כבר שמו אותו באיזה איך איך
קוראים לזה באיזה מוסך בהתחלת ישראל פארקי
אה
>> בביישמן כן והים אני זוכר שניקו את זה ככה
יש שמה חביות כבר סביות חדש זהו המכונית
הקודמת הלכה עכשיו יהיה יושן מפני חודש
תציר חודש בני יושר תציר כן אז א והרבי לא
הסכים ונסע ברכב הישן הרכב האפור ונסה לאר
הכל היה בסדר בשבת
השיחה הרבית
הרבי בןש שר דיבר על סקפי
הרבי אמר שסקפי חסידיס הפירוש הוא שהוא
רוצה משהו
וצריך לכפות את עצמו תנוגו מה זה
רבי אמר
אבל אם מישהו יהיה לו עסק עם תפוחים
אדומים או ירוקים
אם הוא אדם שלא אוהב תפוחים בכלל זה לא זה
לא הסכתי לכל תפוח אדום לא את הירוק הוא
בכלל אוהב את זה
אז הרבי אמר
לא העניין הרבי אמר המכונית הקודמת עשתה
פעלו בעניינים גדילים ונעלים
לא צריך מכונית חדשה
טוב לי במה שיש
והרבי אמר שהמכונית
הזאת שמשל כבר מצווה בבב
אומר הוא לא צריך שום דבר אבל כמובן שהרבי
רחוק מאי הקור הסתי
אז הרבי אמר היה קץ שהוא מודה לכל אלה
שתרמו עבור הרבי הוא מוסר להם תודה וברוכ
וכל העניים אבל אם הם רוצים לעשות משהו זה
היה קץ הרבי אמר שיתרמו את כל הכסף לצדוק
כל הכסף לצדוק ככה רב אמר
היום
>> היום אהמשך
אני גם
[‏צחוק]
זר שבתי אני הייתי גזרו שבתי מעניין
מעניין
לא אני לא יודע
>> אני לא יודע
>> אני יודע שיש סיפור כזה עם אדמור הזקן
>> לא שמחת
>> לשון המדוברת סיפרתי את הסיפור שהרבי אמר
שהוא לא צריך לנסוע אז הוא אמר שהרבי שאל
אם זה כשהחזירו את המכונית השלישה הוא שאל
זה המכונית שתמיד אני נוסע אני לא יודע
הרבי היה חייב על יהיני ותחתיני הוא לא
היה
אולי זה היה מורבק
>> זה כמו שהרבי פעם שאלו ארס אני לא יודע
איך הרב איך קוראים ל היה שאלה שרבי פעם
שאל שהיה סיפור שפעם המליחו את האוכל יותר
מדי המשרטות זאת המליכה וזאת המליכה
והמגיד היה לא יכל המגיד לא יכל לאכול כי
זה היה מלוח
מה הזה כן אכל? הרבי שאל איך זה יכול
להיות שהרבי אכל הרי
>> הקרלין הזה היה
אה אז הרבי שאל איך זה יכול להיות שאדמור
הזקן שכל העניין שלו זה דירה בתחתיני הוא
המשיך לאכול הוא לא שם לב זה קצת מופשט
כביס לא יודע
אבל אם אתה מספר זה נחמד לשמוע את זה
ספר לך סיפור על הרכב הזה שמעתי את זה
מבנימין קליי יש מוץ גדול היה הרב פדבה
בלונדון
הפדה היה לו היה לו כלה
שרבה שנים לא היה להם ילדים
פד למד בירושלים כאן עם המזכיר רבנימין
קליין במזכיר הוא למד איתו כאן אז הוא
הרגיש כרוב בנימין שמזכיר של הרבי אז הוא
ביקש ממנו מנו להכניס להכניס אותו ליחידס
הרבי כדי להתברך אז בן אמר לו תשמע אני
אגיד לך את האמת הרבי היום לא מקבל אף אחד
אבל אני כן שיש את התור לדולרים [כחכוח]
אז אני אכניס אותך לפני כולם זה אני כן
יכול לעשות טוב הוא הכניס את הרב פדווה
והרב פדווה אמר ביקש עבור הקלו שלו והרבי
נתן לו ביחך אותו נתן לו 3 דולר ומיס הקלה
ל באותה שנה
למוס שנו נולד לו שלושה ילדים שלישיה
בניובין אומר שבאותו
יום שנולד שלישיה הרב פד עצמו התכשר
לבניבין ואמר 3 דולרים שלישיה כך
אז הוא אומר שהוא נסע עם הרבר למקווה הוא
צי את הרבר למקווה אזגב זה לא היה אותו
מכונית המכונית הייתה מכונית שורה זה אני
שמתי לה בכל אופן
>> [‏צחוק]
>> בכל אופן הוא נשא חונש אז חבר'ה תמיד היה
מתעניין מה חדש באותו ימים הוא היה חדש
עכשיו לקחו אותו למקוה אז הוא שאל מה חדש
אז הוא סיפר שהוא קיבל טלפון מהרב פדו על
שלוש דולרים שלישיה אז הוא אומר שרבא
בזכוכית
מראה את הרבי מחייך כל הרבי צחק ואמר
אזשגוכ פרוטיס אזשגוכ [‏צחוק] פרוטיס
חיים ח
>> خ
אי
لا
א
ה
لا
يا
>> [שירה]
>> יש יש
ספסמס חסידי
מדבר שמה על ביקורים חסידי אני מדבר אה
שחפ
כן
תראה שכולם אבל א ממש בולט איך שהוא כותב
את זה גם כן בסופו
אז הוא כותב שמה
ספסמס לגבי ביקורים כתוב ש
מביא הגמרא שבגמרא כתוב שאחרי שהוא היה
מביא את הסל של הביכורים יצא בסקי ואמרה
לו תישנ לשון אהבות תיש לשון אבות
אז הוא שואל אז יוצא שמ המיבי קורים היה
חי לאוילון הבת קורו מחזרת
יש הבטחה של טיסנ לשון בו שנה הבא לאחמות
נתראה
אז הוא חי לאילון אז לא היה תנויה שלילון
בועד
עכשיו את מי לומד לך חסידי
>> [כחכוח]
>> בכל אופן לא מסכ
לא מחזבת המחדש דבר מאוד יפה הוא אומר
שיות וכתוב על הביכורים הרמבם אומר
שמצווה הביכורים הייתה נסת באיס גודל
והוא מתאר שאדם יורד לשדהו ורואה אתינו
שביקר איזה משהו קרל גבי והיה מייחד אותו
לא לביכורים
ואחרי זה היה צריך לעלות את זה למק למקדש
היה מקשט את השור ועושה כל מיני דברים עד
שעולה למקדש
ו
ול שמחו היה שמחו כדי לא שואלים מן המצווה
הביכורים
אומר היה עשה גדול היה ראש גדול היה ת השק
אומר כשאדם משקיע הוא זוכה שבסקי לומרת לו
תשנר שנה שנה
שיש
בסקיר שאומרת אתה השקעת אתה נתת מעצמך תס
לשון עבר אומר אבל אחרי שנה שהוא קיבל את
הבסקל שנה הוא כבר סומך על הבסקי הוא סומך
על הרב כ הוא סומך על על מלמ שיתנו לו כיס
אז ממילא הוא משקיע פחות
ממילא כשהוא משקיע פחות אז לא מגיע לו
השנה הבאה אחרי זה לא היה בס אז השנה כן
בשנה לא ככה הוא אומר
יש בטרסולם
משהו מביל מאוד פרסולם הרבי רשב היה מתו
אז כתבו את ההתוודויות שלו אבל פעם אצל
הרבי רשב היו חסידים מסכינים היו מדברים
ואם הרבי שואלים שלות באמצע התוודות אצל
הרבי שולנו זה לא היה נעוף אבל חסידים
שרבי רשע
בכל אופ
הרבי דיבר שכל יהודי,
כל חוסיד וכמו שאמרנו צריך להיות לא יהודי
שלא חד בוקר בערב צריך להיות שייך לעניין
של אמונה אבא וירה צריך להיות אבא וירה
ובלי זה חסר לו בכל העניין בכל הצורה סודש
שלו אותו אחד החסידים רבי אבל בתניה כתוב
לא ככה
בתניה כתוב שכל יהודי בעצם העצם של יהודי
זה אמונה עירבה יש לו אב ירצ
[נחירות בוז]
הרבי אמר רבי רשב אמר
כל ודי יש לו בעצם
אבל חבדניק
אם הוא עובד עם עצמו ועושה ברכנזיך הוא
מוסר את עצמו במשקיע
אז הוא זוכר בירב ואם לא אז כתוב כתחת
וכחי זה כתוב עד כאן ניתן להתיק
עד כאן ניתן להתיק
חבל כל יהודי ישמו בארץ מי זה פר זה אבל
בחבד לא בחבד זה תנאי ריקובה אם אתה שייך
להביידה אתה עושה משהו עם עצמך
אתה עושה ברנזיך אתה קצת
מוסר מעצמך משהו אז יאיר בך עניין אם רואה
אז הוא רוש שייך
הוא ראש שייך
>> מי שלא מבין לא מבין
>> אה אני אומר מי שלא מבין את זה לא שייך
לזה בכלל
לא צריך להבין
צריך לדעת שככה זה עניין
של להבדמין זה צריך יש בתניה
>> ב זמני בוא זמני בוא זמני שצריך לדעת שככה
זה כל הזמן אני צריך לדעת אם אתה צריך
להבין את זה
>> כן טוב אם אתה אומר זה יודע ש כח ככה
מי שלא מבין קשה קשה
אבל האמת ש
>> בתניה בתניה יש שתי חלקים תניה
עד פרק עד פרק יחס ומפרק יחס
עד פרק יחס הוא מדבר איך אדם יכול להגיע
לבירה
על ידי התבוננות,
על ידי המציאות שלו שהוא מתבונן כל היום
מתחסידס מתבונן באלוקות ממילא הוא לומד
עוד יום ועוד יום ואז הוא מתחיל המוח דע
זה [כחכוח] דע את אלוקי אביך ואז עובדהו
בלי שון סוף סוף זה פועל על הלב גם קצת
שתרגש
ואחרי זה מעשה בפיר אבל זה מבוס סס על
המציאות שלו כשהוא לומד הוא מתייגע בשכל
הוא מבין את זה במילה אחרי שהוא לומד עוד
מים הרבה מים הרבה עוד מים סוף בסוף זה
נדבק בך בסוף זה נהיה חלק ממך אתה מבין את
זה בסוף
פרק יחס
הוא מתחיל עם נר השם נשודה
הנר רוצה לעלות ולהתקלל כתוב מתחת לגלגל
הירח רוצה להתקלל במקר שלו חל תעניה בעף
שהוא יאבד את המציאות שלו בזה אבל אף על
פי כן כך הוא עשה הוא מוכן לאבד את
המציאות שלו ולהתבטל ולהיות בשירש אמיתי
זה המקום הטבעי שלו
ולכן הרבי בפרק יח מטבא לנו דרך אחרת
בעבידת השם זה תכונה של מסירס נפש שיש
בקום יהודי לעורר את כך מסרס נפש לא ליצור
אהבה
אהבה קיימת לגלות אותה.
נו הביטל הזה הביטל הזה שאתה מוסר את
ההתמסרות הזאת שאתה מוסר את עצמך לאלוקות
ואתה מוכן להתבטל זה מאוחר אצלך את כל הקס
שיש בך שיש בך זה אתה מגלה את כל הכוחות
של אמוני רב
נו אז כל המשפיעים שעוליד
נו אז שיגיד רק את החלק השני
את החלק הראשון צריך
זהס סידס האמת היא שכסידס ההתמסרות ואפילו
קל שקל עם העצמי שלא למרד שחוד אפילו רגע
אחד ואפילו לא בנגיה ולא במיס
זה מבוס של ביטול ביטול זה כלי לאלוקות
מושל להיות זה סינס
זה לא שאתה יוצר אבס השם אתה מחדש אבס השם
אתה מגלה את מה שיש לך בפנים
אז למה לא הספקנו בחלק מי זה
אז כסידס מתחצת את זה הרבי מדבר על זה כמה
פעמים זכיתי לשמוע את זה מכאן זה ראיה
שביטול זה לא הפירוש לבטל את הכוחות
והחושים שלך
ביטול הפירוש הוא תעבוד עם כל הקיח שיש לך
עם כוח הסכל ועם הרגש במצי העיקר תעבוד עם
הכל
תעבוד עם הכל
רק תכניס בזה את נקודס הביטלו ביטלו
הפירוש שבטל את הכסחושין כמו טוס
טוס האמון טוס העירו לא הביטל
זוכר שרבי כשהגענו סמסמדי אז רבי התבד עם
הבחורים
אז הוא ראה שבחורים הם קושורים גדולים אבל
לא לא דבדיג לו כל כך לא נכנסים לשו
שיעורים כל כך אז הוא החליט לתפוס לנו
בידיים
ואמר שיש ש
כתוב שזה היה שאורייתא ולא תחילו חימו לא
פחל לילה תיר בלי אבא ויראה לא לה למעלה
כך כתוב בזה אני מביא את זה
אז הוא אומר אתם מקיימים אפשר לקרוא את זה
אחרת אתם מקיימים כנראה את זה אחרת
ריסבל ככה ריסבל בלי תחיל חייב בלי פרחיל
לא תורה לא תחילוכים לאס תפילה פרח לילה
קשה מי אמר
>> יהודי גדול
חסיד
>> כב כב
>> אז אשו
תמש
>> הוא אמר את זה יכול להות בשם הרב שזה היה
רב שואל רב שואל היה רב של רבי הוא היה
דלצ'
>> בכל אופן הוא נתן לנו על הראש
אני זכית שמע מהרבי
אני זכית רושמע מהרבי רבי הרבי בכלל מדבר
את זה על גבי
הרבי דיבר בתקופה מסוימת על לנשום את רוכש
משיח שמעתי את זה כבר קודם
הרבי הרי המציא חג
החג של הרבי
זה היה שהוא מתבס שבת בחידש קעים מסירה
רבי שלמוס
הלבנה היא נמצאת בשלמות הרבי היה עושה מזה
מתן קי וסיר רבי שרבוסה
חבד יש קורח כמו שאומרים אז הרבי עשה מזה
גם כן עניין לחיות את היו כשזה עניין
>> אז הרבי אה
>> לא לא הרבי דיבר על זה חגג בהתווה הרבי
דיבר על זה שזה עניין שקיים סירה בסמוס
הרבי קישר את זה המון פעם אני זוכר שהרבי
שאל
הרי כתוב שישראל דיימים ללבונה
אומר אני מבין את זה עד תצבו בחידש אני
מבין משבס אומרת חנוכה שמיזלך
עורבנ דלבון היא קטנה אחרי זה היא גדולה
יותר ועוד יותר גדולה ואחרי זה זה עד
שתסלוב בחידש קיימסרשמוס אתה רואה שלימוס
של הלבונ שלימוס זה אני מבין בבידש השם
יסרול דלבונה מי כמו הרבי שלנו כל הזמן
חינך לו להיות תקוע לא תמיד להוסיף תמיד
להד דרך תמיד להמשיך הלאה לפרוץ תמיד לא
הוסיף בנילה בחסידס בידס השם בידס התפילה
תמיד צריך להוסיף זה אני מבין אבל ביטס
והלאה אחרי קעשלמוסה
הרי רואים שהלבנה הולכת ומתמהטת
איך זה מסדר עם הבידס השם של ניסי ילך
איך זה מסתדר
אז הרבי אמר
הרבי אמר
שאני אחרי שודים עושה השם הוא כל יום מהדר
יותר הוא כל יום
אל חיים שאין מביירוך משל חברה הוא כל יום
סיבס השם הוא לא תקוע אותו מלסיירו מצבסר
הכל כל היום שלו אחר נו בסוף
בסוף הוא נהיה ציד אומרים את זה בסוף הוא
נהיה מוסלו
שלס יכול לשים את היד על הבטם ולהגיד סיסו
בני סיסו
אני ברוך השם הוא שלום בניגלה אני לומד שט
אני לומד
את כל היונק כמו שצריך משקיע לומד את את
כל המפורסים לומד פשוט מונח בזה לומד
חסידס הוא לומד הוא אפילו עושה מבצועים
הוא כמו לבונה שמאיר את חושך העולה
מירתחיס
מה לא מושלם
בשידוך יקפצו עליו מושלם על זה אומר הרבי
אומרים ללבונו לכי ומטיס עצמך
אחרי שאתה מוסלום אל תתנפח
תכניס את נקודת הביטלו
תלמד יותר טוב תלמד זה אבל תלמד את זה מצד
הביטל בעל הרוצים
כי הניקוד של מחי ומטיס עצמך זה לא
שהרבי אמר
אם אין מגלומס מה יש לך להיות מה אתה
מחזיק בעצמך
אתה לא לומד לא מתייגע לא לומד ניגלה לא
לומד חס מה יש לך למה שלך כל כך גבוה אתה
הולך כמו טבס
מה זה הדבר הזה אז הוא אומר
זה נקודה שחסיד לכי אומר אחרי שאתה מוסלו
תכניס אני זוכר שפעם הייתי בישיבה מגדב
היה ויכוח
בין הרבונים בישיבת הנור
היה
>> רצו לחלק עבור הבחורים ששימו את כל המסכת
היום נוהגים את זה בתו דבר ברור אבל
בחורים שחילקו את ה שגמרו את המסכת של
אותו שנה
הם קיבלו חצי כרטיסים כל אחד קיבל חצי
כרטיס הרבה
היה מישהו שעשה את זה הנ שלישיבה
עשו כל בחור שגמר אבל ראשי ובמגדל ברוך
השם ראשי וחסידים מלדיק הוא לא יכל תפס את
זה לא מבין
בשביל מה צריך לפצות בחור הזה שהוא לבד
לקח נצרת
לקח נוצרת מה צריך לתת לו פרסים
איזה עניין זה לגשם את הבחור עומד שצריכים
על כל נשימו נשימו אתה מיד לו מה זה הדבר
הזה
סיפר לי במרב מוסגר סיפר לי פעם יהודי מ
מקלויזבורג מנתניה
הוא סיפר לי שכשהוא היה בחור
נכנס הרבי הקודם שולה
והיה ראש השישיבה וגם כן כן אז הוא נכנס
הרבי היה מדבר שמה עם הבחורים אז הרבי שאל
אותו איך החדר איך הזה איך הוא מסתדר אמר
ברוך השם שאל אותו ואיך אתה לומד אז אומר
הרבי רוצה שאני אגיד את האמת לא משהו לא
לומד מי יודע מה שאל אותו הרבי למה
אז הוא אמר יש לי יצרחורה אז הוא אומר
שהרבי קצת קם ממקומו נתן לו סירת לך קטנה
ואמר לו יצר הור יצר הורי
צרור האר יוצר אור העין כלכך ניצרת
אומר זה נכנס מכל החיים מאז התחלתי ללמוד
כמו שצריך הרבי נתן לי להבין שיש דברים
שהם לא אופציה בכלל
לכך נוצרת מה זה חיים שלך מלומות דף גמרא
היום איזה יהודי אתה
לכך צרת יש דברים שלא נתונים לדיון בכלל
זה החיים שלנו
לא מבין
גמור
‏Yeah.
אני
>> יש דברים שלא נתונים בכלל לדיון
יודע
יש סיפור עם חופץ חיים ככה מספרים מישהו
בחופץ חיים את זה פעם
מי שזוכר אותו
אה אז הוא אמר שחופץ חיים אומר
אומר שודים מתפלל לבינו ורחמון רחם רחם
ליבינו בינו אז אומר הקדוש ברוך הוא יושב
ושומע מה אתה שמה מה אתה מתפלל לבינו
בחמבון תרחם עליי
תן לי בינו אמר הקדוש ברוך הוא לתת לך
בינו בשביל מהובי
להבין [כחכוח] טוב רשפו להבין טוב איך
תזסרץ מה התירוץ שלו?
אחרי זה אני רוצה להסכיל
הוא עוד יותר לעומק
אני רוצה לשמוע שיהיה לי הודנן דשומינג
שזה יפעל עליי
אחרי זה יהודי מבקש ליל אומר החופץ חיים
הקדוש ברוך הוא אומר בי אני אברך אותך
ברספר
תפתח ספר
ללמד תפתח ספר
היום אין תירוצים היום יש הכל שתשתה תיפית
רק תלמד
אומרים שפש
היה פעם שמע פעם מישהו מתפלל ככה בביקוס
אז בא לך התפילה אומר לו תשמע
שמיים
>> אין בעיה
אומרים שיבס מגדז אחרי זה אומרים תר חלקנו
בסעיר השכל פתח גבר אין בעיה עם שבן
וסמגנו זה יבוא אבל מה שמצך אתן חלכנו זה
תפתח את הקברה
חוב
כמה שהרבי דיבר על העניין הזה שהוא תראה
זוכר ש
אין שום ספר מוסר לפחות שני עבד
שומר מילים כאלה נפלוס
כמו שכתוב בתני בפרק הלמוד
איךוד נפלוסני כממצו כר ככלל בגש
לי
כ שי לומסס ומתחבר עם הקדוש ברוך הוא
באותו רגע
אני זוכר שהרבי שאל פעם
רבי שאל שבפרק ח כתוב על תפילה היו מדברים
עלידס התפילה
וידס התפילה יש יש היום רוצים לחזק עניין
של עובד תפילה בריכס זה א'ב שכל חוס
תפלל מפעם פעם לפעם כמו שצריך. אני זוכר
שפעם
נסעתי שתי למלון כנורות היה טעות אני
הייתי צריך קינר אבל התבלבלתי ובקיצור
הגעתי מלון כינורות שזה באמצע באמצע טבריה
אומר לה נושארחים
עליתי יש שם ישיבה אני הייתי אחרי ניתוח
לב היה קשה לי לטפס עליות שמה נתפסתי בכל
עץ כדי לעלות אלכו חות
לעלות
אז אה
בסוף עד שעליתי התברר שהישיבה
שלחה את הבחורים לתו שם בורחים ולא היה לי
לא היה לי בריכה תלו אני לא יכול להגיד
הישיבה סגרה אז הלכתי לכנסת של רב קוק
אה חזרתי למלון היה סודש היה ב1 שכל המלון
היה חסידים ברוך השם כולם עוד אנשים אנשים
חסידים אני הייתי כמעט עם ה עם הקניץ'
היחיד כמו שאומרים כן נו בדרך נו יושבים
בסוד השבס
היה שם איזה ערבי שהוא היה מענש כמו
שאומרים ראיתי שצחקו איתו הוא ידע לדבר
אידיש הוא ידע רבים של פן שהכירו את הזה
היה
מל שסמכי גדול כי הוא פס דריכה בקורה משחק
אותם כזה
אני זוכר שאחד הסדר היה כשאתה רוצה לקבל
בשר היית צריך לעמוד כבני מורן הערבי זה
היה חתך בשר הסעדו קובץ שבסקוידש וככה
עבדו כל אחד עם הצלהחת
א מוכנה וקיבל אחד אחד
כשאני הגעתי
הוא מסתכל עליי אומר לי אתה חבד אתה אומר
לו כן אז הוא אומר לי אז מה אתה עושה כאן
ב-11
[‏צחוק] מה אתה עושה כאן בשבת ב-1 אז
הבנתי שאפילו גוי
מביא שצריך בשבת להתפלל באריכות. [‏צחוק]
מה אתה עושה כן 11
[‏צחוק]
צריכים להתפלל
חיז בתפילה?
חיל
אה
>> מתרוממים תוועדות אחרי הה התוועדות אי
אפשר להיות כמו לפני התרוממת שני
>> אה
>> אני התרוממתי אבל איך אני שני איפול אותו
>> [‏צחוק]
>> אחר חרט זה יות
אחד שאתה נמצא למעלה תסתכל למעלה לא למטה
לא צריך לחשוב על פיל
>> למה ליפול יהוד למילו למילו בעצם
יודע למילו
هي
ينا
רבי באמת שואל
בפרק א
כחז בתניה הוא כותב שלא כטוסילום
שחושבים שאם נופל מחשוב זורס מכלל שתפילו
אינו כלום פלומשוב זורס מאת התפילו אז
אדמור הזקן מכיר שזה לא ככה כי עד רבי
כשהנפש שלקיס מתאמצ ומתגברס
אז ממילא גם הנפש הבמביס מתאמצ ומתגברס אז
ממילא
המבק הזה זה
המחשוב זוהר שנפלו לך זה לא אתה זה לא
התפילה שלך זה
מראה שהתפללת טוב מאוד אם אם הנפשבמס עושה
לך מבלבלת אותך
שאלה רבי א למה אומר את זה רק על תפילה
מה עם תיר לומד אם מתווכח עם החברוס שלו
על טיסס על פשט על פשט ברשבו
וכל אחד זורק את הספורת שלו למה לא נופל
מחשוב זורס באמצע הסורת
שדי לומד תורה לא נופל מחשוב בזורס הוא
עסוק בספורת שהוא אומר שהוא לא ידבר
שטויות
למה זה לא נופל למה זה רק בשס התפילה
למה הוא לא אומר את
אז הרבי הסביר דבר נפלא
רבי אמר שיצר הורה יש לו
>> [כחכוח]
>> הוא רגיש על הכוונות.
כלומר, אומר הרבי,
כשאתה אומר סבורת, זה בכל אופן עניין של
ציס. אתה אומר סבורת טובה, שלו,
>> אתה מבין סיך שך בכלל זה דבר שמציל
כשאתה אומר מציא, הרבי אומר, אז מה היצר
צריך לבלבל אותך? אתה זה לא עניין שכמו
שאמרנו עניין של שצריך לבלבל אותך זה
עניין שקשורמצ
יצר הורה כשאתה מציס כל זמן שאתה מציס את
היצר הורה לא מעניין לא לא יבלבל אותך
תהיה מציס איפה שאתה רוצה עיקר תהיה מציס
תהיה מציס הוא אומר אבל כשאתה מתפלל
אז אתה מאבד את המציאה שלך אתה יפר חרס
ומיד מיד הוא מיד מתקשר לקדוש ברוך הוא
אומר כאן היצר הורב מיד אם לא כבר לא יהיה
לו את מי לבלבל
בניס שכל יצר אומר טוב יש לא בואר לי זה
ממילא מצייס ושכל זה עניין של של אדם עצמו
באיש לבלבל אותו כל זמן שהוא נשאר בגדר
שמצו
את הביטלזה אבל בעניין של תפילה אומר הרבי
שאדם מתפלל הוא מיד הוא מיד זורק את עצמו
ללוקוס הטיפס
הוא מתחבר עם לוקוס הפוך השאלה הגדולה היא
איך אתה יכול בשעס התפילה לבקש על בקושסגש
שזה מציס עוד
זה השאלה כי כל כולך זה כולך אלוקות אתה
מתחבר עם אלוקות אז כשאדם מאבד את המציא
מיד נזרקות לו מחשב זרס היצר לאור עובד
חזק כאן
אם הוא לא יעשה את זה מהר
אז כבר לא יהיה לו את מי לבלבל ככה ככה
רבי אמר
ממילא
[כחכוח]
אם זה כמו שאמרנו שצריך
גם כן להתייגע להתייגע בתורה
להיות מאוד שקוע בסוגיות
הוא מוד ליונ כמו שצריך
לא לוותר לעצמו
>> אה
אתה אומר בנוסחסי
>> הפתרון [‏צחוק]
>> דיברנו שביטול זה לא הפירושבד את המציא
>> שהמציא שלך תהיה מציא שקדושה שתדע שכל כל
ונפשי לכל כאופ הכל תהיה פסח ליבי בסירס
הקדומה לפסח ליבי בסירסכ זה הביטול של
נפשי קופ
זה הקדומה זה כל יהודי יודע
אני זוכר ש
אני זוכר שפעם נסעתי
שהייתי בחור אחי שנסאתי לקבוצה נסעתי עוד
פעם לרבי כל שנה כן צריך לחדש כאן עם הצבא
ישב לודי לידי ודי
רוחניק עם כיפה סרוגה שחורה
התחיל לדבר איתי דיברנו ראיתי ש
הברך הזה יותר מוד הוא היה כמה סוגיות
שדיבר וראיתי שהוא
התחיל
בהמשך השיחה הוא התחיל ממש שאלתי שאל אותי
איפה תנסה אמרתי לו נסר סלט במת
תר באמריקה שהס לו רבי רבי של
אז הוא מדרכז
הסביר לי ש
שהרבי לא הוא כעס על הרבי שהרבי אמר ש
להוציא את ידות רוסיה א צריך לעשות את זה
לא בכל רש גודל צריך לעשות את זה אחרי
הקלויים זה היה השיטה של הרבי לא להוציא
דינם לא כמות שהרבי היה
אבל רב
הכיר את זה וככה באמת יצרו רב הגיע כוגן
פעם ראשונה זה
והרב
אז הוא התחיל מאוד להתרגז טוב
אני לא ידעתי מה להסביר לו לא חייבים
להיות המילה האחרונה אמרת שמעצי זה ברור
שאם הרבי אמר שזה הדרך אין מישהו שמכיר את
הרבי את את רוסיה יותר מהחב הוא מגדל שם
החסידים אחרי מוסר חבסים לרוש את זה אחרי
זה הוא התחיל להתנפל זה שלא לומדים תנך
בישיבות בחבד אמרתי לו תשמע זה אני יכול
להמליץ לך כתוב בגמורה הגמורה מספרת בבשר
הגמורה מספרת ש
היה יונסון
בן אמרום רצה להיכנס רצה מישהו לאכול אותו
בבס התמחוי
שאל אותו בני קריתא אמר לו לא שנית אמר לו
לאב שאל אותו אם כן במפרנסחו
אז אומרת הגמרא אמר לו פרנסני ככלב וכעיר
שואל שמה הרש
למה כתוב מי קרית אומר לו לו שנית אמר לו
לו אחרי שנית זה לומד משנה זה גמורה כשאדם
לומד את הגמורה זה קולל גם את ה
[כחכוח] את הקוריסו
ולומד את המיקרוגמר מדברת על כל הטרי כולו
למה צריך ככה של הרשעש היה צריך להגיד לו
שניסה וזהו ואז הוא יודע גם קוריסה אז
כותב הרשע שמה מכאן דלא כותם ששופחים בוז
על בדי לזמננו
שאלה שכל הזמן לומדים גמור ואין להם יד
ושם במקר לו דוחש
לא חבד
לא כיסו ששפח בוז על גיל לזמנינו אז הוא
הסתכל עליי ואמר לי אני אגיד לך תירוץ
יותר טוב ככה הוא אמר תירוץ יותר טוב ברשש
אז הוא אומר לו אגיד לך תירוץ יותר טוב
אומר האישי ובוכרים לומדים רק דברים שיש
עלמסקומס לתנחנס קומס ככה הוא בא היהודי
הזה היה מאיר קהנה שמקום דמו יודע כעס
מאוד על תנך ועל זה אבל
אני יכול להגיד לכם שהשיחה הזאת אני חושב
שהפלה ושוחחנו הרבה כל כל הזמן לרבי
עד
>> אבל מה זה צריך לעבוד את הכל
אם
חוק
>> אה
לך זמן לעשות גמר
>> אבל לפחות תדע תנחמה מדובר
את יצא מאורץ
היה בכנסת י
>> אה
>> היה בכנסת כאן בסדר הלכתי לכנסת
פתאום היה זורק איזה
>> האמת היא שככה צריך להיות
>> פתאום היה מרים את עצמו אומר לא אחת איזה
מילה קללה ואז הוציף אותה
>> והיה עונה לו ואז היה מוצ שתי מחו ביד
>> הוא נתן לי באותו הזדמנות היה לו ספר
לסיקים ביניכם כבר מזמן לא הציו היה לו
ספר על התנוי שלו היה לו תנועה כזאת של
כוח
בכל און צריך לדעת
כמו שגול תמוס א היום נמצאים
רבי
כל העניין של הרבי זה היה לקרב יהודים
לצאת מעצמך
הרבי זה היה
ביסק
טומת חסידס ותעשה משהו ממה שאתה לומד תאיר
את העולם תאיר את העולם הבנתי פעם שהרבי
משהו מבין
שהרבי היה מקבל בשנה ראשונה קבוצות של א
סטודנטים סטודנטיות היה כל מיני וא אחרי
זה היה אומר להם שיחה
נו, כשנכנסה איזה קבוצה
אז הרבי שאל אחרי השיחה שהוא אמר הוא לקח
יהודי סטודנט
ושאל אותו
אתה דיברת עם החבר שלך שניח תפילין מחר
אז הסטודנט הזה צחק לא הבין מה הרבי רוצה
ממנו
אז הרבי שאל אצלו אתה דיברת עם החבר שלך
שהניח מחר תפילין
>> אז הסטודנט אמר רבי אני לא מניח
אני אדבר עם השני. אז הרבי אמר לו, זה
שאתה לא מניח, זה שאתה לא מניח, זה עניין
אחר, סוגי אחר, אבל מה שני השם שאתה לא
מניח?
מה שני השם שאתה לא מניח?
פטנטגן. אני חושב שיש כאן הפלו עצום
וכשאתה מדבר עם השני דבורים הייצל זה מרים
אותך גם כן.
חכוץ קרמה דברים היצן הלב שקונסטור שמר
אותה
>> שאתה נמצא במצב לא טוב
>> כשאתה עושה מבצועים הרבי כותב נייס מיכה
וליבי זקים אלף פעם עם כוח ותמיד שהרבי
מביא את זה ניס מכם ליבי והרבי מוסיף מקף
וזה לא על דרך גוז מכלל
כשאתה עובד עם יהודי שני אתה
>> אתה מרים את עצמך אתה חושב שאתה עושה לא
טובה, אתה עושה לעצמך טובה.
>> זה היה הקב שלכם. יש וידאו שעבר איזה רב
אצל הרבי אומר לרבי שתכף מגיע לצ תשובה
ואומר שתשובה הוא מדבר על תשובה והוא יודע
ש הולך לדבר את הדרשה יודע שהוא לא מחזיק
מה שידבר בכלל אומר בסדר מה הם משים שאתה
לא זה היה הקו של הרבי הקו של הרבי קודם
כל אני זוכר שכשהגעתי
הגעתי לחבד
>> אז רבי תבד הגעתי רבי לא ידעתי כל כך
תחסיד קצת אבל לא
אז אז אז אז רבי התבועד איתנו אז היה
הגמרא שתמיד הרבי היה חוזר עליה שמעת זה
מהרבי אלפי פעמים לא מאות פעמים אלפי
פעמים אני לי נברסי אלו לשםסק
הרבי תמיד היה מזכיר את הטיסס על אתר
שהטיסס אומר שכש שכתוב אני לא אלא זה
ליכובה אין מצב אחר כל המציאות שלך זה שם
יש הסכים אז רבי פשוט הסביר את זה
במילימים [‏צחוק] פשוטות
אומר אדם עולם
זה לא אדם נורמלי מסתובב בילומי של הקדוש
ברוך הוא חושב שמציז יש לו מיח ויש לו לב
הוא מבין שצריך להיות נס ונשמע
אבל כמו שהרבי אמר בטוב שיא למה חייל חייל
צריך ונשמע להיות חייל
כאילו אין ראש רק רק רק לשעיר הרי כתוב
בתירה
וקשרתם לו יש על ידך טופס בןניך אז רואים
שתירה אומרת שצריך להיות ראש מצת תפילך אז
הרבי אמר שהראש של חייל זה רק בשביל
להחזיק את החגורה של הרופא, לא את הרופא,
את החגורה, את הטופ של הרופא
שזה יש ראש חייל
רבי הסביר, האמת היא שלא צריך לא את הראש
שלך ולא את הלב שלך,
לא צריך את זה.
>> יש בעולם רק דבר אחד לשם ישזכיר מיסס. זה
הרצון של הקדוש ברוך הוא שיהיה בעולם.
הרצון של הקדוש ברוך הוא שיהיה בעולם מישו
ספיל
בתחתינים שיהיה בעולם מצווה כזאת מאוד
גשמי באמה וכולו וכולו כשיל זה מה זה
הרצון היחידי שם עולם נו רק בשביל ללבוש
השלום לאישה להיות צריך יד
בשביל והתופס בעניך צריך ראש אז אחרי שמוח
בראש זה הסיפור
>> למה מסבירים מה זה
>> זה הסיפור כזה אדם חי אתם מבינים למה אדם
גם לא קשה לשמוע חסידס שאומרים לו אני לא
נברסי על זה על זה הקץ כאן כשחסידס אומרת
אני לא צריך לא את הראש שלך ולא את היד
שלך איך זה מעליב
אומר לליד בן ראש יש דבר אחד מה הרצון
שהקדוש ברוך הוא בעולם הרצון של הקדוש
ברוך הוא זה תפילין לכן הוא עשה על חיית
וריש אני אגב שמעתי את זה בהזדמנות אחרת
שהרבי הסביר את
לגבי הרמב"ם שאומר המקביע יודע על חבירי
אבו בשלו יקו נקרא ראש אז הרבי שואל למה
אומר למא
בדין נזיקין הוא לא שמר לו את המשקפיים
הוא כולו עשה לו ה רצה להרים את היד שלו
למה אפילו בי שלא יקון נקרא רושר איזה
רושר הוא חתם משהו הוא מזיק יש לו בפורים
אדם שמזיק מכוח שמחה ספורים שהוא שטוי יש
לו איזה משפור
אדם ש השאלה אם הוא חייב עליה זה כזה כי
תיר אומרת לו להשתקר אתה לא ידע
>> רן שמה אומר שבגלל שכת רב לרב סר כן ראיה
שלא צריך להשתגר אבל בסומי קצת קצת אבל
אבל התיר אומרת בפשקר
אז אם הוא הזיק מכס ספורים זה לא הזיק תרך
אומר יש לזה דיון
אבל אבל טו מגביע י על חברה איזה ראש שהוא
נקרא אז הרבי אמר
אני אומר את זה הרבי אמר שכתוב בתני הלשון
יד המחלק צדוק
יד כל התפקיד שלה בעולם זה לעזור ליהודי
שני לחלק צדוק בשביל זה נברא לך יד אתה
לוקח את היד שלך שהיא בריאה שהקדוש ברוך
הוא ברא בעולם ליד המחלקת צדוק ובמקום
מקום זה אתה רוצה להרכות יהודי זה
הפךצמיתי
לפי הרבי זה לא רק שלה שבן אדם החברי
>> שבן אדם חברי זה לא יפה שרבת עליו יד זה
בן אדם למר כן [אנחות][התנשפויות]
אתה הרמת יד נגד בריסיד נגד הכבון האליני
הכבון העלין הזה שאם היד תיקח תיקח
[כחכוח] שרצות
חלק לשכנים שלך, תעשה תצדוק, תיתן הרבה
צדקה ליהודים, תעזור להם ובמקום זה אתה
הולך ומגביעיות עלחני.
אני זוכר,
אתה גם זוכר אותו יש יהודי בסמסטי,
יש כל מיני ציורים כאלה מעניינים
אז היה איזה בחור היה הוא לא היה נשוי
הרבה שנים
הוא היה יהודי היה בחור
הכרתי אותו היה בחור שידע את שולחן ערוך
כמעט מילה במילה
כל אחד מורז זקן היה יושב כל היום בזל
וחוזר הוא היה
אני לא מזכיר שמות בכבד
>> אה
>> נפטר
>> הוא נפטר לא נראה לי כי אני לא יודע אם
אנחנו מדברים על אותו מישהו בכל אופן בסוף
הוא
אה לא לא כושר לא כושר מישהו אחר לא אני
אני יכול להיות כל זה יכול להיות אבל אני
אני חושב שיכול בכל אופן היהודי הזה אחד
הדברים זה כשהוא היה מאוד מאוד קעסן מאוד
קעסן בטבע ש
>> הוא היה איך אומרים כמו תמיד חחומים
שנשיחוסו
[‏צחוק]
היה בקיצר אני זוכר הייתי ממונה בפסח
ממונה זה אחראי עלה ליל הסדר של מאות
בחורים שבאים להתארח אצל הרב הייתי ממונה
ואני ראיתי אותו פעם מי שהרגיז אותו ולסדר
הוא בא לל סדר משהו לא מצא חכם ביניו הוא
לקח בקבוק של יין שמה גדול ושמו אותו בראש
כאילו שום דבר ואחרי זה ישב לקרו אגדה
בשולחון ערך לא הזיז הבחור הזה שהיה מוקר
היה סיים בבית רפואה
הוא לא היה בחג אבל הוא יש לך לוקות
>> בכל אופן אחד הדברים שאני כן רוצה לספר זה
דבר מאוד מעניין היו היו שתי בחורים
שובבים
שעבור להרגיז אותו. אחד הבחורים השובבים
לא איתנו היום אבל הם ניסו להרגיש אותו
והוא התרגז. אני זוכר שזה היה בשני הרבי
נכנס לקרי הסתרת
והם עשו לו איזה שובבות עם האולב שקשרים
לו את הספסל. הוא היה הרגיש את עצמו בלבית
בזל הקטן והם דווקא קשרו לו את זה ולא לו
הוא לא זז טוב כמו שבקיצר דחקו בו אני
זוכר שהוא התכוט איתם כשהרבי נכנס והרבי
מקבל שלישי הרבי עולה לקריס התירה קוראים
לרבי לתירה בשלישי בן
>> ככשהרבי
לכנס לי שאני זוכר
שהוא מישהו אז הוא התרגז מאוד, התפוצץ
והרים את היד שלו ואז הרביע עבר לידו,
החזיק את היד ככה
ואז התחלתי להעריך אותה
אז התחלתי לראות שיש כאן חוסד,
שהחוסד שבו גובר על הקסן שבו הוא החזיק את
היד ככה, זה היה הציו לראות את זה. הוא בא
להוריד לו את הראש
והיה לו כוחות.
הוא החזיק את היד ככה
>> לפעמים דווקא דרך זה אתה רואה
שאם קחו סדר
אני
>> אה
>> [גניחות]
>> ה
ום
[שירה]
יום
א אי אמנ
>> [שירה]
[שירה]
>> ברג
הנהდა
[שירה]
>> [שירה]
>> כן
כן
גדול
של
>> היה יהודי שקראו לו רב חיים זברנסקי
רב חיים סברנסקי היה משפיע באוסטרליה גם
כן לא יודע איך הגענו אותם כבר אבל פעמיים
לא אוסטר לי
כל היה משפיע ידוע אבל היה
מהבסוקים לא מהשביל דווקא היה בא לעסוקים
היה משפיע שמה קהילה
פעם אחת הוא הגיע לשםסטיור
היו שלוחים שהיו מגיעים לגיחות
סמ באמצע השנה פתאום אתה רואה את השליח
הזה מגיע ליומיים תשליח הזה מגיע לאיזה
ערב להתמד עד הבוק בוקר בסם תיזה
אני זוכר שפעם פעם אחת ראינו את שמקלזר
ששליח בטקסס נלי
מגיע
אפילו לא ישיבתי היה מגיע עם תיקצת כזה
פעם היה מגיע מהמטוס ככה עם תיקצת והיה
אחרי זה היה מתועד עם חסידים שרוחים היו
בוחרים היה מתועד כמה שעות היה יכול לחזור
אני רואה שפעם צחקו עליו
הבחורים
קצת צחקו עליו ואמרו לו שאם כי אתה יותר
נמצא כאן בסמן סמנטים מאשר בשליחות שלך אז
הוא אמר להם מנקת צריכה לאכול יותר
מענקת אישה שמניקה צריכה לאכול יותר
ואשמתי אתה צריך זה אתה צריך דין שרוך של
משיח אתה צריך יותר
זה היה חלק
חלק מהשליחות זה
התחבר למקור
אז רבי חיים סמחנסקי
דבר מתבד עם השלוחים
כמו שאומרים כמו שאומרים אצל השלוחים הוא
דיבר ריידישקית. אתם יודעים מה זה יש דיבר
ריידשקאי? יש כזה מושג שגור בין השלוחי
אתה יכול לשבת בהתוועדות ולדבר אידישקי.
מה משמעות שזה סוגריים מספרים
שזה רב, שזה קהילה,
>> קהילה לא חרדית במיוחד.
הגבאי הראשי שמה ביקש מאיזה רב שיבוא לדבר
לקהילה קצת, מחזק אותה.
>> [‏צחוק]
>> נו אז הרב הגיע שבת הראשונה דיבר על שמיר
השבס התחיל לדבר מה זה שבס
מה זה עניין של מנוכה מה זה מנוחה של שערי
זה בו דיבר על קדוש השבס כל מה שודי צריך
לשמוע
אחרי שעה שהוא דורש על עניינו של שבס
הוא יורד הגבאי בא אליו זהוף פנים אומר לו
תשמע אני רוצה צה גלות כבוד הרב חצי
מהקהילה הגיע לכאן עם מכוניות פשוט שלא
תתבייש יכנו איזה רבע קילומטר מהבית כנסת
אבל כולם הגיעו מכוניות אתה מדבר על שבס
מה יש לך לדבר על שעבס זה רציני
הרב שתק שבת הבאה הוא הולך לדבר הוא דיבר
על קשרס
אל תקרינת נטמתם בו ונתמתם בו דיבר על
עניין איך יהודי יהודי צריך להכניס לספר
עד כמה צריך להיזהר בקשרסמחולים
על להיות להיות דם ובוסר כבסורי זה יש
צכסידים הקפידו הקשרס עד הקוצחים כדי
שיהיה הידי שבלט
אפילו יהודים מרוסיה שהילדים שלוהם כמעט
ירדו מהדרך תמיד יזהרו את הילדים על קשרס
קשר זה שבלות
אז הוא התחיל לדבר על זה דיבר ודיבר
אחרי שעה שהוא גמר לדבר, הגבאי בא לו עוד
פעם כאוס אומר לו על מה אתה רה מדבר? לנו
כאן חנות כשירה חנות הכי קרובה כשירה זה
כמה עשרות קילומטרים נראה לך שמישהו ילך
לשמור קשריס
בקיצור שבת השלישית הוא דיבר עלס המשפח מה
ש ביצור הרב גם כן א צעק עליו שלא מבין עם
מי הוא מדבר איזה רב אתה אז הרב התכס עליו
אומר לו תשמע אני רב אתה מזמין אותו לבית
כנסת על מה בדיוק אתה רוצה שאני אדבר
אז אמר לו הגבאי דבר עלידשקית
דבר עלידשקית דברים כאלה מעופפים באוויר
לא על מייסה לא על
אז לפעמים בהתויות
השלוחים מרגישים שמביאים מישהו יושב איתם
ולא לאים שידבר איתם מנישק דבר על הפואנטה
דבר תדרוש מאיתנו
יהיה ברכים קצת
נו אז רב חיים ספרנסקי שמע את התענות
שלהם. היהודי פיקח מאוד ואמר להם תשבו לי
באוסטרליה יש גמח גדול.
גמח. כולם צריכים גמח.
אז הוא אומר יש אני נתקל בלובים מהגמח
בשתי סוגי לובים.
יש לובה שווה ממני 1000 דולר
ואני מלווה לו בחבץ לב.
אומר אחרי שאני מלווה מלווה לו 1000 דולר
>> ואומר לי שלום בחודש הזה הוא צוע פונוב
הוא רואה אותי הוא שמח
הוא אומר לי אחרי חודש סתם של 30 יוים
אני רואה אותו כבר מתחיל לחתוך את הכביש
אני כבר רואה שהוא כבר פוחד לדבר איתי
אחרי זה אני רואה
מעולמבם של הבעלחי מסכן אחרי זה אני רואה
שכשאני נכנס למניין הוא בורח למניין השני
אני מתחיל להבין
אומר אני לא רוצה לא תהיה לו כנישן אני לא
רוצה לגוס אותו אומר אבל אחרי כמה חודשים
אני אומר לו תשמע הגמח צריך להיות מטופל
אני מלווה לך אתה לא יהיה בן יוחי כאן אתה
צריך א להחזיר את ה את הכסף אתה בגרש כי
צריך ליום הזה תביא כסף
גס אז הוא אומר אני אתקל בשתל אומר אחד
אומר לי תשמע אני לא יודע מה אתה רוצה
ממני עולם לא נפגשנו בשום חמזור אני לא
מכיר אותך לא היו דבורים אלו איזה ילבוע
אתה מדבר אחי כמה חודשים אני מנסה להזכיר
לו לרענן לו את הזיכרון לוחץ על רענן הוא
לא לא מגיב הוא פשוט לא היו דברים בעולם
ככה בלי למצמץ
[כחכוח]
חזק כ
>> כן אין אדום ספור בפני בעל חי אבל בדלב
דום שעיני הוא לא בן אדם הוא לא ממצבץ
הוא אומר לא היו דבורים אלו זה סוג אחד
אומר סוג שני שלווה אני מלווה לו
אחרי כמה חודשים אני נפגש איתו שואל איפה
הכסף אז הוא אומר לי אתה צודק אני באמת
מגיע לך
אני באמת מגיע לך אבל הסבתא שלי צריכה
להגיע לחתונה שאני מחתן היא צריכה לתת לי
כסף לחתונה ואתה הראשון שתקבל את הכסף הזה
אל תדאג תוכל לישון טוב בלילה הכל יהיה
מסודר הכסף אצלך בוד במוצא החס אתה תראה
את הכסף
נומר הסבתא שלו הגיע הוא חיתן הוא כבר
יכול לחתן עוד ילד ועוד ילד
רץ אחריו אומר אני אל תדאג את יודע אתם
רוצים אין ספור מה שנקרא בגמור משתמית יש
אחד שהוא כפרה כאילו יומור אלו יש בגמור
אלה ואחד שהוא נקרא מסתמת הוא שאל אותנו
תגיד איזה בעל חוב יותר מיקה לך אבל חיב
הזה שמשתמ אבל חיב הזה שהוא כיף רק
אני מלווה עושה לו טובה
ואינו דומספו בני בלכי והבן אדם הכחיש
בפרצוף
ואזס פוני ואזס מצח
אומר עם זה אני יכול להסתדר אני לוקח אותו
באוזן לרב הולך דוד תיראה אני מוכיח לו
יום ושעה ולוחץ אותו לקיר אחרי 10 דקות
הכסף אצלו
לא מסתם התמשל לקחתי הוא אומר אני באמת
חייב
אני חייב אין חנלה עבר יש התירוצים שהרי
תירוצים לא ננור
אומר זה אחד שמעיק לך
הוא לא איתך הוא איתך והוא רחוק ממך כתח
וכ הוא בכלל לא מתכבל להחזיר לך זה לא לי
וראש אבל לאיש לך אומר זה החיק
אומר אחד שהוקיף כאילו לא ברחוב אומר לו
יהודי אתה יהודי אתה צריך לתפילין אתה
צריך ללמוד תרה אתה צריך ללמוד גמרא
אתה צריך לעשות מצוות. זה בעל חיים. יש
בעל חוב שהוא כמו שאומרים לא בקטע. הוא לא
רוצה לשמוע אותך בכלל. הוא קעקים. אתה בא
ומוכיח לו לומד תוךסידס. אתה רואה שיש
הקדוש ברוך הוא יש רק אלוקות בעולם. אני
לנברי שירושלים ישכיני. אתה לומד
בעסוף זה פועל עליו. הוא מתקרב הוא נהיה
חסיד. הוא אומר קר לו תגו מיצ
בלך השם
אז הוא אומר זה עניין שיפרק הוא אומר
הבעיה הכי גדולה זה אתם השלוחים
אני יכול להגיד לכם אתם עסוקים בבוקר
שסידס לפני התפילה רצים למקווה אחרי זה
אתם לומדים עוד שיעור אחרי זה אתם עושים
ואחרי זה אתם צריכים למסור שיעור פה
ושיעור שם ושיעור בישיבה
הוא אומר הכלכם קדוש אתם יודעים שאתם
חייבים אני אבוא לדרוש ממכם התוועדות לא
צריך לצאת בעל חיים לא צריך להשאר בעל
חיים אני דורם מה יש דראש מכם אתם עסוקים
כל היום
אם יש את ראש ותענות צודקות אני חייב לך
אבל באמת אבל אבל
כשסבתא תבוא אני אשלם
איתכם אני לי שפה משותפת כמו שאומרים
זה בדיוק הניקוד.
הניקוד
שיש בחייב. כשהרבי דורש משהו זה כמו
שאמרנו הרבי נותן לך כוחות לפעול את זה.
יש לך את הכוחות להיות אחרת לגמרי.
היה אצנו ברחובות לפני [כחכוח] 30 29 שנה
יהודי חסיד גדול ממניסוטה מי שפר מי שמכיר
אותו יודע שהוא חתיכת חוסי צפוג ספוג
ברביסידוס
אני הוא היה הוא קרא מפטיר אני עד היום לא
שוכיח באיזה חיוס הוא קרא את המפטיר היה
משהו נפוע
חיס כזאת היה חיות של חסיד קד של חוסי
בקיצר אז ישבתי איתו להתוות אז הוא סיפר
עד היום זה את הסיפור הזה הוא סיפר שכשהוא
היה במניסוטה
הוא הקים שמה בית חבד בתי ספר ורבנות הרבה
מיס הוא אומר שהיה לו תומך יהודי אני עד
היום זו קוראים לו מסטרף על
שטרף על
באמצע יושב באמצע שיעור ללמוד בבוקר 11
בבוקר הוא מקבל טלפון מהבנים של מיסטר
אפלבו שיגיע מיד לבית רפואה כיאבא נמצא
במצב קשה
אומר הזרסתי לגמור את השיעור ונסעתי לאבא
אומר ראיתי את האבא יושב בבית רפואה כולו
מחובר לצינורות לא בעולמנו כאילו
אז הוא אומר אני לא יכלתי נתתי לו תפיכה
על הגב ואמרתי לו מסרב בואי רצה לראות
אומר אתה מכיר אותי אז הוא אומר הוא פתח
עין אחת ואמר לו באנגלית אמר לו שוב
אתה רביישורסן
ואז הוא בכה ואמר שזה היה ניקודה שהכי
רגשה אותו בשליחות שלו הוא שליח עשרות
שנים שנים ושליח שהרבי הזכיר אותו כמה
סיפורים עליו הרבי בהתוועדות
והוא אמר שהניקוד שכל כך הרגשה אותו זה
כשהוא ראה בו את רבי ישה
שהוא ראה בשליח את המשלח
זה תכלס כל השליך הזהס
היה בפ דיבר שבסמחס תיראה גומרים את הטירה
וצועקים חזק חזק רבי אמר מה חזק חזק
ונסחזה מה יש להתחזק
>> השלוש פסוקים האחרונים מדברים על הסטלקו
של מישה
מה ירשיתחזק מזה זה מעורר שמחה גומרו של
טירה שמדבר בכזה יסלק שלמי שמה ישיר אז
הרבי אמר שלא שמים לב הרבי אמר שיש פסוק
אחרי הסתלקו של מישה רבי יהושע משר תנר
ליומיש בתוך העיר
ובכסידס כתוב שהגמור אומרת שפני משה כפני
חמה ופני יהושע כפני לבונה הלבונו אין לה
מהאור שלה כלום לא היית לה מגרמי כלום כל
האור שלה הוא מהשמש
זה האור הירח רק מעביר את אור השמש
אתה לא כלום
אומר הרבי זה חזק חזק ונסחזק אחרי
היסטלקוס
שסוף סוף אנחנו יהושע חסידי מעבירים את
האור של מישה רבנו אנחנו יכולים לא יומיש
מתוך העיר ואנחנו יכולים לעבור את העיר של
החמור
>> זה החזק חזק ונסח אז זה החיזוק שלנו
החיזוק שלנו שאנחנו סוף כל סוף יכולים
להעביר את דבר המלך בדוסי
ואנחנו יכולים להעיר את העולם
זה דבר שנותן לנו חיזו אנחנו למעלה מאלו
יש לנו תקח של מצולח
רואים בנו את הרבי
שוב אתה רבי שני אוסו
רק בשביל זה צריך גם להיות חסיד
זכוכית מלוכלכת אתה לא יכול לראות מה
שמעבר הזכוכית כי זה מלוכלך
צריך צריך להיות זכוכית נקייה
ותוכל להעביר את הדברים וצריך להיות
זכוכית דינה לא להיות בל ישס ובלגיבה
כי גם הרי אם הזכוכית היא מקמורה אז אתה
רואה משהו שזז אבל אתה לא רואה את הדמוס
פה נמעץ לו
לראות דרכך את החפ זה צריך איך אמרנו
ישראל מי שמי שסרוע צריך שיהיה הגמרא
אומרת תמזוכו
צריך להתוועד הרבה יכול הרבה חומוס
בהתוועדות
שנים על שנים להתוועד
שסוף כל סוף העניינים יחדרו בפנימיס
זה הבידה
אבל זה אחרי שישה יש את הה אנחנו רואים
[כחכוח] בתואר של יהושע משל תינר
זה הפירוש זה הפירוש לחיות את רוחי שומשיח
רבי דיבר על
על מידני
רבי בשנים האחרונות דיבר
על מידני רפוניך
זה אני זוכר ששמעתי פעם הרבי ממש בשנים
האחרונות
הרבי דיבר שהעניין של מידני
הוא אומר את זה אפילו בטומי אפילו שלא נתל
ידיים כי
שזה למעלה מדמי כן תמיד אי אפשר לטמא את
הנקודה של היהודי את הידוע
אי אפשר לטמא טומ כזאת טומ כזאת תמידני של
יהודי אי אפשר לטמא לכן לכן אומרים אומרים
הידה אני אומחים עם אני עם הידה
דבר ראשון יהודי הנקודה שלו זה הידו זה
ויטלו
אני זוכר שפעמים שמעתי שכחסידים התוועדו
שאלתי מה על מה דיברו
אז היה חסידים גדולים הם התוועדו
דבר ראשון שאתה פוקח את העיניים
אם הוא חושב על הרבי
עכשיו בדבר ראשון כתוב בשולחן [כחכוח]
ערוך שיזכר מלך מלכד ברוך הוא אם אדולו
דבר ראשון הלוקוס מיד אני דבר ראשון הידוע
אז הרבי בסוף
בשנים האחרונות הרבי אמר בסדר אתה מודה
לחזור אסנשומה
אגב מסומר למדת מנישטירס אחסידס יש שמה
ביאורים על מידני
מגלה ואחסידס
קבול כן כל הפרדס
זה הנקודה המידהני של יהודי רבי דיבר על
זה בשנים האחרונות המון
רבי פעם שאל אני זוכר למה כתוב אחרי זה
רבו מנוסחו
כתוב ביומיום שאחרי מדני אומרים בחמרו
נקודה
ודעת הקדוש ברוך הוא שחזיר את הנשומה מה
אתה מוסיף רב עם הונוסח
אז הרבי אמר אני לא מודה רק על לחזור אז
הנשומני אני מודה השם שהוא מאמין בי רע בו
אם הוא נוסע או שאתה מאמין בי שהיום אני
אעשה את היום הימים יהי אז הטוג יהוג כמו
שצריך ללמוד להתפלל בסרואל לעשות כל מה
שצריך רבונוסך
הקדוש ברוך הוא מאמין בי
אפשר לדעת שהרפה מאמין בנו הקדוש ברוך הוא
מאמין בנו
צריכים פשוט
לקחת את הכוחות האלה שצבסחת
>> אה
>> מונסחת
י שזה מונס של הקדוש ברוך הוא בך יה
א
‏A
>> [זימרה]
>> א
[זימרה]
يا
[זימרה]
הלה
הנనా
‏A
היה
היה פעם דין טירה
>> חיים חיים
>> היה פעם דין טירה ישבו שמה שושה מגדיר
לישראל
היו שבחיים אקטס
חיים בריסק'
דנו תר בן שני שני השירים איך אומרים
קורדין טירס כובד וממדנו
עד אחרי צהריים שקו לטרייה
אז זה תן ככה וזה תן ככה ובסוף הצליחו
לפסוק דין
שלוש אחרי צהריים גמרו את הדין תיר מהבוקר
הם דינו בס אה
ברוך השם
נו אז אדמה מה מהבל אבל לדינים
נתן נתן כסף צה לתת להם כסף דמי בטול זה
לא שיחד זה כבר אחסג
רצה לתת כסף דמי בטלהל זה שם כל הזמן דענו
בזה פעם לא היה מוצא דתית שמשלמת את כספו
של הרע משרד הדתון ישו בפסקות דין זה לא
זה זמן טעים מזמני
אז
אז היה רב חיים בריסקר מה פתאום הוא יהיה
לדעס לא רוצה לקבל
בחיים תלויס כמובן גם הוא לא רצה לקבל
הרגשובר אמר תביא תביא תביא תיתן שרו אותו
איתו איך מקו זה אומר שהגמרא אומרת איזהו
שיטה אחד מהסיימנים של שיטה המאבד מהשני
שמלי אומר לכור היה צריך להיות שיטה כן
המאבד מה שישוב ביוד אתה שוכח את השור
במקנה חזר אחריות אתה שוכח משהו זה סימן
השכי מקלי פסניגת מראש לך כל כך אחריות מה
זה מאבד מה שניסים לי המאבד מה שיש לו
ביוד הנה כאן ראיה שאם נותנים לך תיקח
שהיד זה מעבד מה שנסרי אם נותנים לך תיקח
תחתוף את
זה עניינינו
שברוך השם אנחנו השפיעו לנו תיקו
סיכסתמורים
עוד מיימר ועוד מיימר ועוד שיחה
אתה כל פעם לומד את זה את ה זה מרים אותך
אתה לומדס מנחי בכלל פשוט מרים מי שלא
יודע אני אגלה לו אני לא יודע באופן אישי
אתה אומר צריכה של הרב אחרי זה אתה לומד
מהר בדורש ליקח דרשך אתה פשוט מתרומם
איזה תורמדות צריך פשוט
[כחכוח] אתה מרגיש שזה מוכר בך איזה רגש
רגש אחר מה שלומד לפני מה שלמד פנים
צריך להיות שיטה
כדי לא לראות את החידושים שהרב מחדש על כל
צד ושער דוועס [כחכוח] אפילו בעיקרס אתה
לומד איגרת אחרי גרת
אני למדתי פעם מזה תשובה אבל עבדנו ביחד
זה הוא ביקש ממני שאני אקדיש לו זמן למו
דיקס אמרתי לו א לא אני שמח גם כן קרה
למדתי את זה אבל הוא אומר אני רוצה ללמוד
פשוט למדנו גרת הכי גרת אחד הפעמים שלמד ד
הוא שאל אותי הרב אני לא מבין איך אפשר
לחיות חסידס להיות ודי בלי האגרות של הרבי
איך אפשר להיות יהודי למד את זה כל היגרת
מה עולה מה החידוש ראינו שמה הפנים יש שתי
אגרות אחד ליד השני
באותו יום נכתבו באותו יום
אחד הרבי כותב
אחד שלמד בתמחת מימין,
הגיע היום הכי קדוש בחיים שלו, זה יום
החתונה
אז מאיזה סיבות היה באבולספונים, הוא לא
הספיק לחזור על המיימר של חתונה.
והרבי נותן לו על הראש, כל הרבי מחכים
שתמשיך אותם לחתונה שלך. זה היום הכי קדוש
בחיים שלך.
זה אתה בונה בזה בית
והרבים כולם נותנים לך את הברוח השלם
ואתה לא הזמנת אותם בשביל איזה סיפות
טיפשיות והרבי כותב והנה סנייסה אין להושי
הרבי כותב את [‏צחוק] הניסה לאוש אשר על
כן כשהוא יקבל את המכתב הזה יאסוף לפחות
10ה אנשים ויחזור את כל המיימר כול ליטומי
בפני אנשים אלו ככה הוא כותב חזר אבל לא
את כל המ
>> אה
>> הוא כתב שהוא חזר אבל לא את כל ה
>> לא לא לא שנייה שנייה הרבי לא הוא לא חזר
את המינר שנייה אחרי זה מכתב אחרי זה הרבי
כותב לשליח שקירב יהודי לחסידס יהודי
התקרב על ידו לחסידס
אז הרבי כותב לו שמה אני מבקש לך בקשה
נפשית בקשה אישית אולי הרבי כותב לו
שהשתדל להשפיע על המקוריו שלו שיגיד לפחות
הפור שורס כמה שורות במימר של החסד אתה
עומד משתה אותו יום מסתומות עת
וכאן הרבי כותב את הניס של רושים וכאן
הרבי דורש הפרשורס
כל דבר הרבי לא מציר את את הדף חלק כל אחד
הרבי דורש מאיתו מה שהוא יכול לתת לפי
אחד שיכול להגיד מה הוא לא אמרתני זה לאש
נתן לו תיקון הזה
בתפור שורס זה עכשיו הוא התחיל להתקרב
לילו משכסיד תחזור הפור שורס עם מינר
הרבי לא מוותר לכל אחד
הרבי גם נותן לזה כוחות כמו שדיברנו
כשודי לומד את האיגרס באמת
אתם לא יודעים אפילו אחד שלמד
אם יש כזה מישהו את כל הליקות סיכס אתה
לומד ארס ונח אתה לומד איקרס הרבי משנה לך
את כל הדברים
את כל ההשקפה
יש הרבה פעמים
היה כאן יהודי בשם חנוכ סישן
חנוך היה במשדמס
הרי הוא היה ספרן גדול ידוע
קדם אפילו ספרים יותר ממני
אחד
בקיצר
אז א יום אחד
הרבי כותב לו שידבר עם סופר בשם שתיימן
אלי עזרא שתיימן
היה סופר גדול יש גב את הספרים שלו בבית
קוראים לזה ברח סידס הוא כתב המון חלקים
הוא הקדיש שתי חלקים לחבד הוא כותב מפלגת
משהו יש לו גם לשון ספרותית וגם מושחז
מאוד וכותב רעיונות שכסידס מלקד וממש כותב
אה
הרבי כותב לו
והרבי
בליזר שתי קצת תקרב לחסידס
גם סיפור איך שהוא יר והרבי
כותב ל שטיימן שהוא הזכיר לו שהוא באיזשהו
ספר אז הרבי אמר שלא יעיין בספר הזה שלא
יהיה לו בכלל ספר אחר כי הספר הזה שייך
לענייונים של אביזורי
רבי אמר
>> איזה ספר זה היה
>> לא יודע כתוב גם
[כחכוח] בכל אופן אה
הוא אומר שהוא שתי ממה בא כאן בגאולה
רואה את חנוך הולך עם התיק לקנות גרעינים
שבסקידש לא שבע לא מפתחים אבל הוא קנה שמה
כנראה דברים רידיג שבס בגאולה
והוא רואה בתיק של א חנוך הוא רואה את
הספר הזה
>> שהוא רצה
>> שכן שהרבי אמר לו לומות אז הוא אמר לו שאל
אותו שימן איך אתה
קורא בספר הזה? לא אמר לו שום איך אתה
קורא בזה? אז חנוך שאלו אותו מה הבעיה
בספר הזה? הוא עצמו אמר יש בזה בעיה
תוכוכתו זרוק. תמות שלנו תוכו איכול
קליפתו זרוק.
אז אז
שתיימן
שתיימן אז אמר לו שהוא כתב לרבי על אותו
ספר והרבי אמר לו שהוא לא יחזיק את זה
ביד.
סורי
>> איזה ספר זה
>> אני לא יודע
>> אם הייתי יודע הייתי אומר לך
יש לך את זה [כחכוח]
>> חז מה
>> אם לחנוך היה את זה לא זה קלחמר שיש על
הפיך לא
>> אתה לא הרב לא יודע מי זה
>> אני לא יודע אני לא צריך לדעת מספיק מה
שאני מספר אחרי שחנו שתיימן א אחרי אחרי
ששטיימן שמע את זה מחנוך שחנוך שמע את זה
משתימן
אז הוא לקח את הספר וזרק אותו כמו איזה
קנוי זרקתי פחז קרא אותו לא יודע בדיוק מה
עשה זה ממש איבד את זה שמדי
אז אמר לו שתימן אמר לו עכשיו אתה לא חוסד
אמיתי
אם היית חוסד אמיתי היה מונח לך לבד
את העניין מה שהרבי כתב לי היה מונח לך
לבד שזה אי אפשר לגשת לכזה ספר אתה שמח
מישה אתה אחרי שמחים לך שרב מה אז אתה
מתחיל להיות חסיד גדול
ואיך אומרים כתוב רבי ריץ יש חסיד ויש
חסידון
כ רבי רייץ מספר שאמרו שיש חסידון זה חוסד
החבי של חכם בלילה זה לא נקרא חוסד
שלומדים איגריס את נהיה לך מונח ההשקפה של
הרבי אתה מגיע לבד
אתה גם הריח את הנבלה מרחוק לבד. אתה יודע
מה אוסור ומה מוטו זה מברר לך את הדרוח עם
הח זה עולם אחר.
מדבר מותקס
>> ויש שם הרבה דברים שצריכים לימוד
גם על המדנים הגדולים ביותר ממש לרב ישנ
שומעצמיות
הרבי הרבה פ אתה חשוב רבד אני יודע מה
הרבי היה אומר כזה דבר היה פעם היה פעם
חוסד שקראו לו חול מרוזב
חונם מרוזוב היה חוסד אמיתי של
>> עכשיו היהצ
>> אה אה
>> עכשיו היו יוצאת
>> היה יוצאת שח
>> איך ככה נבד
>> בכל יום
לפני שבוע
>> בכל אופן הוא היה חוסיד
>> ופעם פעם אחת הרבי רשב התבועד כל הלילה
וסיים בח בבוקר להתועד
אחרי שהוא גמר להתועד
אז חונם הרוזב היה בישמעאלו היה מה שנקרא
בעברית בהי כן בהתוודועדות
אז אז הרבי ניגש אליו למזכיר ושאל אותו את
ושאל אותו אם הגיע הדואר היום הרבי רשם
כנראה חיקר לו איזה דואר שיגיע אז חולמם
הראשון ככה אמר ב ב
אמר לרבי איזה דואר מהצילס
ככה אמר לרבי עיזה דואר הגיע מהצילס אז
הרבי אמר לו הדוא מהאצילות לא עובר דרכך
הדור מהצילות לא עובר אפילו דרכך
מה שייך
>> איפה אנחנו
>> אנחנו
>> חיים
>> חיים ברוך
איפה אנחנו קש
אני אגיד לך
צריכים לזכור
שרבי זה לוקוס
זה לא איש ניילב איש מושלו
בוודאי שזה ככה זה [כחכוח] לוקוס
ולנו אין שייכות
אנחנו לומדים על הלוקוס
אבל מה היה פעם חוסיד
שעשה איזה משהו והרבי שלו מאוד הקפיד עליו
לוקפידם הרבי שלו
הוא החליט שהרבי שלו
לא רוצה רבי שיש יש לו רק פידס אה
>> כבדן מדי
>> כן לא צריך
רבי ש
יש רק פיידס
ה היה מישהו פעם שהסתובב באיזה באירופה
באיזה
משפח של איזה רבי שהיה צדיק גדול והלך
לבית קברות יחד עם החבר שלו
ר לה אתה רואה את זה ואת זה ואת זה את
הקברים האלה זה כל זה מהקפידה של הרבי
אמרתי לו ידעתי שהדוד שלך שהיה רבי היה
כזה רוצח [‏צחוק]
מהסתור צמר
דמ לפצן כן כן בסדר
בכל אופן הרביע שלו אז הוא החליט להסתובב
בעולם לחפש לו רביע הוא ידע שבלי רבי לא
שייך החליט לחפש רבי הוא הגיע רבי רשב שמע
חסידס
חסידס של הרבי רשב
אני הייתי רוצה להיות במינו של הרבי רשב
נגיד איזה שמוע איזה מקנה רוב
א יש ליורים על הרבי רשב שהרבי רייץ מתאר
את ההתויות שלו בכל אופן הוא לא תפס אותם
אומר יום אחד הוא נכנס מזל כשהרבי הרבי
התפלל. הרבי התפלל הרבה פעמים בניגון
והוא שמע את הרבי אומר
מתפלל.
הוא פרץ בבכי וזה היה נקודה שקרבה אותו
לחסידס חבה. שאלו אותו פעם בהתוועדות מהי
הי מה תפס אותך כל כך אצל הרבי? מה תפס
אותך?
>> רבי רשב.
>> אה רבי רשב. אז הוא אומר שהרבי
שהרבי חשב אמר ותוקסבורך כי צדיקותו אמר
את זה בניגון
אומר שמר את זה בתנוה כזאת
שהייתה אמירה הוא שמע כאן אמירה
תוקמזכו
כי צדיקותו
ואתה מחפש לך רבי כדי
מזברך כי אתה רוצה להסביר לך על פי חשבון
בשכל
למה הרבי הוא רבי שלך כדי שג יש לו כאלה
מילס וכמיל וכל מילס שוא ירשך
זה מה שאתה מחפש ותוקסמורך
אבל האמש אתה צריך לדעת כי צדיק אותו אתה
צריך לדעת שהרבי נעלה מכל הרבי זה לוקוס
הוא נעלה מכל העבונש שלך הוא בכלל לא
בהוונ שלך
וכשאתה תבין שרבי זה לא קוס
הוא ממילא הוא לא מוכרח להתקבל עץ אחד
דווקא בשכל אלא בגלל שהוא איש ליקי
אז ממילא כי צדקות בגלל שהוא צדיק אתה
צריך לקבל אותו אז סוף סוף תזכה גם להבין
את זה בסכל שהוא רב שלך גם כן בתוכ בזמרך
הוא אומר זה לקח אותי מה הזאת שמעתי כאן
במילים בניגון שהרבי אומר לי משהו
יש עם רץ החסידים שאומרים
שאפילו ש אנחנו חסידים בכל אופן פרדות בני
אודו
לפעמים א
צריך יש לנו משפט כן גאיננים קצת
זה אומר
אצל חוסד חבד
הוא יודע
שהרבי יציל אותו כמו שאומרים רב שלום כזה
תופסים בגרשכים עליו
אומרת הרבי יודעים אומר מה למה כשאדם יודע
שהרבי שלו הוא בן אדם בן אדם מושלע עם
הרבה מילס אתגברך הוא מתאים לי
הוא אומר אז גם אם אני יושב בגינוי גנום
ורואה את הרבי פוסר לכיוון הגנום אני מבין
נו עלפורטמנץ
ובכל אופן בן אדם נו בן אדם יכול ליפול גם
קצת אז הוא מבין שהרבי יגיע לו בגיננום נו
נתחיל להתו ולהיזכר בניגונים
סוף כל סוף גם בגיננום נשא גיד ככה הוא
חושב הוא אומר אבל חוסית חבד יודע שהרבי
לא שייך לזה זה לא קוס
הרבי הוא אלוקי לו שייכס בכלל לא לעניונים
כאלה. אז הוא יודע שאם הוא בא אליו הוא בא
להוציא אותו את החסידים את החסידים שלו כי
הרבי דואג לחסידים אז הוא מיד רץ אליו ואז
הרבי שולף אותו וגיד
רבי זה לא כשהרבי דיבר ראוי אישי מדבר
הקיר מדבר
ראי מסקירס
ראו בראייה
[כחכוח]
צריכים לזכור את זה צריכים לזכ זכור
שעניינים כל דבר שהרבי אמר וכל דבר שהרבי
כתוב כותב זה נוגע אלינו קורבליך הדבר זה
צריך
צריך לדבר על זה או להתועד על זה שזה סוף
כל סוף יפעל בנו יפעל לא דבורים כמו שרבי
פעם אמר יפל הדברים ביושמים
פעם דחיפות
הגמרא בברוחס אומרת הגר דקה לדוחקה
ככה הגמרא אומרת
אה
הדברים של הרב בשבס הראש של הרב אומרת
לדיך לצפיפות אם דים צפופים
אז בטבעת דבורים היה דחיפות שברגל
א מקשר לשמיה
זה דוחף לכאן חייב לחזור לאיזון אז זה
דוחף לשם מתחיל להיות נוהגה כזאת.
הרבי ראה את הדחיפות, הרבי לא התייחס לזה,
בשדבר. כשהדחיפות הגיעו כבר לעצבים יותר
חזקים וכבר א היה דחיפות ככה עם מטתי עד
הגונה.
איזה רבי פתאום אמר
הרבי פתאום אמר הרבי פתאום אמר כשרואים כך
וכך
אז שואלים אותו באיזה חדר הוא חדר הוא למד
לאיזה משפחה הוא שייך
וכול ובכול ובכולו
כבר שיכה לדבר כמובן זה נפסק
אז אחרי התונות ישב רבברום איור התוועד עם
החבר'ה רבברום איור היה משפיע
זה
אז רבי היום מה זה וכולו וכולו שואלים מי
הרבי שלו
שואלים מי הרבי שלו
למרות שבשיחה אחרת הרבי אמר שמילה בביס
מקדוש דין צפוף משטח ועם רווחים אז אם יש
כזה מילה של משטח ם רווחים
אז הרבי הסביר פעם בפקס הרבי הסביר את זה
הרבה הרבה פעמים שכשייהודי הוא עמד הוא
מציאס הוא צריך שטח הוא צריך זה אז כל אחד
שנוגז בו קצת צפוף דוחק אותו ש בבית
משתחבים אז הכל נהיה רווחים
ככה הרבי תמיד [כחכוח] היה מסביר
>> זמן נס
>> אז מה אה
שאתה בביטול
[‏צחוק]
[כחכוח] אז הרבי פעם שאל אם יש כזה נס
שמשתחים רווחים
>> אז לא מצא שיעמדו
שלא יצפוף. אז רבי אמר זה בגלל שצריך
יהודי צריך להרגיש אחד את השני.
ככה
שילדים צריכים להיות ביחד להרגיש אחד את
השני. שום דבר לא דוחק. הכל בסדר.
רוחני
עלגולס
אה
>> אה לא שומע. לא רוצה לחזיר.
>> לא שומע.
>> רוצה להחזיר אותו.
אני לא יודע. יש כאן מישהו שחזיר אותי?
>> לא.
>> אה, אתה מחזיר אותי.
אתה יודע מי זה?
>> זה הבן שלי. זה הבן שלי מנדי.
הגריס גריסר שישה. ברוך השם אמר לו בתירה
כל חייו
אני לא מספיד אותך מנדלה. אני כן.
רק אויבות נפש.
די שכל אמר
אחד יש גדול לא