0:00 / 0:00
חזרה - חולין דף ב | "רק הדף" עם ר' אלי סטפנסקי
31 views
השיעור מתקיים בימים א' עד ה' בשעה 9 בערב שישי ומוצ"ש משתנה לפי זמן כניסת ויציאת שבת במרכז דף היומי, רחוב נחל נועם 9, בית שמש שליחת מייל לר' אלי: [email protected] להקדשת שיעור: http://donate.mdydaf.com קישור לזום בזמן השיעור: https://Zoom.8MinDaf.com קישור לקבוצת וואטסאפ: https://Hebrew.MDYdaf.com קישור לקבוצת סטטוסים בעברית: https://HebrewStatus.MDYdaf.com #דף_היומי #זה_לא_הדף_זה_היומי #השיעור_של_ר_אלי#MDY #מרכז_דף_היומי
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
ערב שבסרבסי
לי נשמע מראשוס מרדכי אומרת המשנה הכל
שיכטים
ושחיטוסם כשאירו כולם יכולים לשחוט
והשחיטה כשירה הכל שויכתין מה זה הכל
שוויכתן
אפילו אפילו אישה שאנחנו נראה כולם יכולים
לשחוט חוץ
מחרש
שוט וקטם
הכל שיכטם הוא שחיטו שם כשאירו
כולם יכולים לשחוט והשחיטה שלהם כשירה
צריכים להבין מה זה הדבר הזה הכל שויכתים
כולם יכולים לשחוט והשחיטה כשירה לא זה
כפל לשון לא רק זה שנראה בגמרא שזה סתירה
הכל שירטים זה לכתחילה שנדבר על זה שחיטו
כשאיר זה בדיעבד
חוץ מחרש שוטה וקטם
החרש זה בן אדם שלא לא מדבר ולא שומע הוא
אילם חירש שווי וקרוטון שמו יקלקלו
שחיטוסם הם יכולים לקלקל אז אני אתן כמה
דוגמאות אחר כך מה זה קלקול בשחיטה שנגיע
לשמה בגמרא שמה נדבר כבר על חלות
על שיוס
>> או אז אנחנו נראה יש משהו שקוראים לזה
גודל אומד על גבוב שאם הגדול עומד לידו אז
להלוך זה בסדר וקול ששוחטו ואחרים עם רועי
נויסון יש מושג של אידחד נמ בייסורים אם
בן אדם אחד רואה והוא אומר הנה זה היה
בסדר צריכים לדעת על מה מדובר כאן שחיטו
זה כשאירו טיסים מדברים על אישה עוד מעט
נראה בעז אישה לכאורה אישה מותרת אפילו
לכתחילה
אבל הרמו אומר שהמנהג הוא לא הכל שירדים
לכתחילה ושחיטוסירו דבד אז יש אנשים שלא
כל כך יודעים לכתחילה בדיבד מה זה מה זה
מה זה אומר הדבר הזה אז בוא נראה שנייה
>> [נשימות כבדות]
>> ‏My is not
pour in two drops of milk
בשk
[נחירות בוז]
אוקיי זה מבוס סזמ שו היו מה קרה
אחד נפל לו חתיכת חמה בתוך הצ'ולנט
בדקו זה בטל ב-60 היה 60 פעם יותר צ'ולט
מהרחמה אז הרב פסק שזה קשר אז ההוא הלך כל
שבוע היה לו את הצ'ולנט הכי טעים בשכונה
למה הרב אמר שזה כשר אז הוא הכניס כף של
חמה זה ש
מה קרה כאן אם זה נופל בטעות טעות. אם זה
נופל בטעות אז אפשר ללכת לרב לשאול אותו
אם זה בטל לא בטל. יש יש איזה כמות שזה
בטל. אבל ללכת לכתחילה זאת אומרת בדיעבד
זה אומר אחרי שכבר עשו את זה אוקיי נתיר
את זה בדיעבד. כתוב כאן שכולם שוחטים מה
זה הכל שוחטים הולכים לשחוט כולם כל אחד
יכול לשחוט לכתחילה איך אומרים לכתחילה
בעברית לכתחילה
>> ושחיטווס כשאירו השחיטה כשר זה אומר
בדיעבד הגמרא שואלת סתירה כי בעצם הגמרא
גם תסביר אחר כך מה זה הכפל הלשון הכל
שיחתין ושחיטו כשאיר תגיד הכל שיכתן בשלום
אנחנו מבינים שהשחיטה כשרה אלא מה יש כאן
באמת ניגוד בלשון
יש כאן הכל שויכתים זה לשון של מותר להם
ללכת ולשחות לכתחילה ושחיטושר אם תלך
ותשאל רב הוא יגיד בסדר זה משהו שזה רק
בדיב
אומר לי רבחבר לרב אשי וכל הכל לכתחילו
וכל הכל לכתחילו אבל רגע בכל פעם שכתוב
במשנה כתוב במקום הכל אז זה לכתחילה
אם ככה אלו מעטו הכל ממירים
הכל מהמירים. זה ככה. בוא נראה את הסרטון.
בן אדם לוקח באימה ואומר, אני רוצה שזה
יהיה קורבן. אני מייחד את זה בתור עולה.
אוי לא. ופתאום הוא קולד, רגע, עשיתי
טעות. אחרי שהוא עשה את זה, הוא רואה משהו
הרבה יותר פסט, גשמק, שמן, טוב. אז הוא
אמר, "וואי חבל שאני מביא כזה קטן לקדוש
ברוך הוא. אני רוצה להביא משהו גדול. זה
נשמע שהוא עושה דבר טוב, אבל זה לא טוב.
ומה שקורה זה ששניהם תופסים את הקדושה
ואתה
אתה מסתכל על כל אחת בתור עולה אוי לא
בכזה מקרה ומה שהוא עושה זהסדו ריסרה הנה
הסרטון
הרא את זו תמורת זו
או הכל מאמירים
אז כאן ודאי שזה איזו דיריסה לעשות תמורו
אז מה הכל ממירים זה לא לכתחילה הכל
מאמירים איךודו אנושם ויכוד אנושים גם
אישה יכולה לעשות תמורו זה עובד אבל זה
יסודי ריסר הוכנ לכתחילו זה לא יכול להיות
דכתחיל וכסיב לא יחליפנו ולא יאמרויסוי
טוב טוב ורע אי אפשר לקחת טוב מה זה טוב
אחד שאין לו מום ברע שיש לו מום או ירא
בטוב או הפוך אפילו רע בטוב אחד שיש לו
מום אתה לא יכול להפוך לטוב יש משהו שאתה
עושה אתה פודה וזה אבל אתה לא יכול להחליף
אומרת הגמורה הוסון כדקטונית שמה כתוב
במפורש שזה לא לכתחילה שמה מסבירים לא
ישאודומר שי לא הומר לא כתוב מפורש במשנה
לא הכוונה שאתה יכול אלא שאם הימיר אם
עשית את זה מומור זה נהיה תמור וסוי בגסר
בוא אפילו אתה מקבל איזה מלכס
נו אז שם שכתוב מפורש
שזה עובד ולמה ואיך ואתה מקבל מלקס בסדר
אבל שלא כתוב אז הכל צויכתים זה לכתחילה
שם כתוב לא לעשות את זה אבל כאן זה
לכתחילה אלו יש לי שאלה אחרת הכל מעריכים
ונארוכים שימו שימו לב שבדף אחד לומדים כל
מיני כל מיני מושגים. ארחין זה מה שכתוב
בתורה שבן אדם אומר הוא מסתכל על השני הוא
אומר אר ככו לי כמה שאתה שווה אני נותן
לבס המקדוש עכשיו סתם לא יש לנו טבלה כזאת
כתוב אם הוא בן מחודש עד ככה זה מכאן עד
שמה זכר זה 20 נקבה זה פחות זה זכר בין
בין 5 ל-20 שנה הוא שווה 20 מ-20 עד 60
גיל 60 שווה שווה הכי הרבה שווה הוא צריך
לשלם למיסמינגש 50 אי אפשר להתווכח על
המחירים האלה תגיד ההוא קצת שוויטרזה פחות
לא כל גבר בין הגיל 20 ל60 זה 50
>> מכירון
>> מה מכירון נקיבה כמעט חצי לא לא נדבר על
זה לא הולכת הביתה א אני שווה 20 יותר
מ-100 זה לא הולך ככה טוב ותראו מה קורה
בגיל מעל גיל 60 פתאום הפר
הג זה מאוד מצטמצם הגבר יורד נופל ממלג 60
אלו הכל מעריכים יש עוד משנה כל אחד יכול
לעשות ערך ונרוחם אתה מישהו יכול להגיד
עליי ערך אלי אולי כמה אלי שווה אני זכר
בין הגיל 20 ל-60 אני שווה 50
אז זה מה שאתה הוא צריך לתת לבסמדש
נוידרים ונידורם כאן זה שונה לגמרי אתה לא
מסתכל על על התמונה הזאת אתה אומר כמה הבן
אדם שווה הוא חז חזק הוא הוא צעיר הוא
יכול להיות עבד טוב אז הוא שווה בשוק ככה
וככה ההוא מסכן זה
נכון שהוא בן 35
השובי שלו מאוד קצת כי זה הולך לפי השוק
של של העבדים אבל כל אחד יכול לעשות נדר
כל אחד נידור יכולים להגיד עליו הוא יכול
להגיד על מישהו אחר אבל כתוב הכל מריכין
אוכינדל לכתחילה מה אתה אומר לי שזה משהו
לכתחילה לעשות כזה דבר
למה לא וכסיב וכי סךדל שתפסיק לנדור תפסיק
לעשות נדורים לא יהיה בכוח חטא אם תפסיק
לעשות נדורים לא יהיה לך חט מהשמע שמה שאם
אתה עושה נדר זה חטא
הוקסיב טוב אשר לא תידור מ שתידור ולא תשב
כתוב בקהלס זה יותר טוב שלא תד לא תמות
בבית כנסת ותגיד אני נותן 1000 דולר מ
שתידו ולא תשעלם אשר תידור ולא תשלם
ותעניהו ועוד יותר מזה זה כתוב בפסוק
שתישלם נכון אז כתוב תוב מזה ומזה שאננו
דרקור
מה צריכים לעשות לתת צדקה בלי נדרים אבל
מי שנודר ואפילו שהוא נותן לא טוב דברי
רבי מאיר רבי יהודה אומר טוב מזה ומזה לא
אני חולק אני אומר זה כן טוב מי שנודר הוא
משלם ואפילו רבי יהודה לקמר אלו בוא הרי
זו או אז מי מי שהיה כאן בשיעור גם אפילו
לפני כמה ימים אבל לחדשים
איך זוכרים את הנפקמינה בין זו לעולי זו
באנגלית זה גן החיות
ויש בגן החיות דוב אז ככה זוכרים הרבה
אנשים זוכרים ככה נדבה זה דוב זה זו
ונדר עליי צריכים לזכור עוד שניהם הם
הפוכים לא הפוכים שבן אדם זו מה הכוונה
בזו הוא מצביע לדבר הזה ואומר אומר הבהמה
הזאת אני נותן לביס המקדש עכשיו מה קורה
אחרי חמש דקות בא זאב וטורף אותו אז הוא
לא חייב לבית המקדש כלום כי הוא אמר זו
הוא לא הוא לא לוקח אחריות הוא לא אומר
אני מבטיח בהימה לבית הבהמה הזו עכשיו מה
שהוא קרה לבהמה הזו היא מתה אז הוא לא
חייב אבל אם בן אדם אומר הרי עליי לא זהו
לא קשור לבהמה אני אני לוקח אחריות אז
הבהמה הזאת מתה אז הוא צריך להביא משהו
אחר אז גם כאן אומר רבי יהודה אותו אפילו
רבי יה אמר מה הוא אומר שזה לא טוב אל בוא
אומר הרי זו כשהוא אומר הרי זו אולי זה
>> מה לא זו לוקח אחריות זו טוב
>> הרי זו זה טוב כן כלומר לו בוא זו כן זה
טוב למה זה טוב כי הוא לא לוקח אחריות הוא
אומר זו מה שהוא קורה זה מה שקורה אנחנו
לא חוששים שאולי הוא לא יתן את זה כי אין
את זה אחיות אבל הארי אולי לא אפילו רבי
יהודה אומר שאין בזה דבר דבר טוב שלהגיד
הרי אולי כי עכשיו
הוא לוקח אחריות ארחין גם זה הרי מה זה
ערחין שבן אדם אומר פלוני משהו שווה
הארקוי אולי לב מקדוש הוא צעיר אני מבטיח
שאני נותן 50 אז זה דבר שלכול העלמה גם
רבי יהודה יודע שלא להגיד אבל כתוב הכל
שמשהו שזה טוב לעשות בוא נעצור כאן שנייה
אני רוצה להראות לכם משהו חדש לחולין
אה זה זה מהבשר וחלב לכתחילה ולא לכתחילה
נתנשי
‏Good morning
‏It looks
[מחיאות כפיים]
בסטטוס בסטטוס
אבל לא אולי וכל הכל לכתחיל
אז מה שכתוב אלה הכל חייבים בסוכו הכל
חייבים בציציס
זה בא לרבות אפילו קון כן כל שאני צריך
לאמו צריך סוכה הכל חייב בציציס הוכנמי
דלב לכתחילו
מה אז אתה אומר לי שהכל חייבוב בצזי זה לא
לכתחיל לא אתה לא חייב לכתחיל הלבוש אתה
חייב לכתחיל לבוש בצ יש לך בגד של ארבע
כבס אתה חייב לשבת בסוכה
הורנן לא בכתחיל לו אומרת הגמורה
חיובם לא יקמינו לא אם כתוב והכל חייבובם
אז ודאי שזה לכתחילה אני מדבר בלי המילה
חייבובם אשנו באמ שכתוב הכל שכתם לא כתוב
הכל חייבים לשחוט הכל חייבים בסוכה ודאי
שזה חיוב זה לכתחילה אלא מיעתו הכל סומכים
איך עוד הנושים ואיך עוד כאן מוצאים את
המילה נושים כי אנחנו בדיוק למדנו את
ההלכות האלה שאישה לא עושה סמיכו אז בואו
נוציא את זה עכשיו מה זה סמיכו הנה סמיכו
חור
רבו יסא אם תסתכלו על הדלת תראו את גדול
הבעלי חסד של הדור יוצא עכשיו טוב זה
סמיכו סמיכו זה לסמוך את כל הכוח על ה על
הבהמה
שמביאים קורבן אז כתוב הכל סוכים הוכנדליו
לכתחילו עכשיו אתה אומר לי שהכל זה לא
לכתחילה אז הכל סוכנ לכתחילו וסי סובחד
בנירצו זה פסוק בתורה שצריכים לעשות צמיכה
ד אם לא עושים אז זה לא זה לא פוסל אבל
לכתחילה כן אומרת הגמור אין לפעמים זה ככה
לפעמים זה ככה כ הכל לכתחילו ויקרא הכל
דיה ותלוי לפעמים
הכל זה לכתחילה ולפעמים לא ואצלנו במשנה
הכל זה לכתחילה אלא הכל דור לכתחילו דתיק
שילוך מי אמר לך דין מדיבדו אולי הכל זה
דבן ולא י תיק שלוך אומנו שחיטוס שרוקה
שלי אתה צודק אם רק היה כתוב הכל ש בסדר
אפשר ללכת לכאן לכיוון הזה לכיוון הזה אבל
מה המילים מיד אחר כך שחיטוס שירו ק שלי
שמה מדיקטוני שחיטוז שירו דבד המילים מיד
אחר כך אומר לי א
זה כאילו ה אני לא אגיד שמות כאן איךשה
הפחות היותר נמוך יש את האלה כאן למעלה
שזה יקר ויש את ה
מחוץ לארץ איזה הכשר מסכן כזה אז מדקט לא
נשחות שירד יהיה עבד מגלד הכל לכתחילו
כתוב שחיטות כשיר זה די עבד אבל מילים
לפני זה הכל לא יכול להיות שאנחנו חוזרים
על עצמנו לא יכול להיות הכל שיכטים בדיבד
הוא שחיטה סתם כשר בדיבד מה אתה סתם חוזר
על מילים יש מקרה שזה לכתחילה ויש מקרה
שזה בדיעבד
זה היה ההחוכחה שלנו דיבד תרת דבד אומר לי
בשביל מה להגיד את אותו דבר פעמיים ועל זה
הגמרא מתרצת מפרשת עכשיו שש פירושים
לא לדאוג לא יהיה לנו את כל השש היום
ונתחיל
איך זה עובד עוד פעם הכל שויכתים חייב
להיות לכתחילה וכשחיטו
כשירו זה בדי עבד מה הכוונה מי על מי על
מה מדובר כאן אומר אבברו חיקטוני יעק
שוכתי מה הכוונה לך תחילהו ואפילו טומא
בחולין בן אדם שהוא טמא הלך ללוויה הוא
יכול להיות שוחט חולין
מה החידוש בזה
תומ בחולין מלה ממרו אז מה כל השוחטים
היום גם של השחיטות הכי הם כולם טמאים
כולם היום טמאים אז מה החידוש
אומרת הגמורה בחולין שנעשו על תערס הקודש
או מושג חדש [שיעול]
אז בוא נזכור את זה
מה זה חולן שנצרס הקודש אומר רשי
דקיבלולי לאכול בדרס קודש שרוצה להרגילה
עצמוי
בתרס קוצ'ם
הוא עושה חומרי מעל ומעבר הוא עושה כאילו
שהחולין הם קודשים למה שמיוח שלומם תודו
יום אחד הוא יביא שלומביס המקדוש לא דווקא
כהן כל אחד יכול להקפיד
ולהחמיר על עצמו לאכל לאכול קוצ'ים לאכול
שלומים אותו הוא יהיה בוקי בשמיר רוצה
להרגיל את עצמו
קודש קודש דמו זה ממש לכה של קודשים.
אם ככה,
מישהו שהוא טמא ודאי שאסור לו לשחוט.
מישהו שטמא אסור לו לשחוט. הוא מתנהג
כמו שזה סליחה בקוצ'ים. בקודשים כן
בקודשים. אם אחד יש לו אם יש א קורבן
והכהן טמא אסור לו אסור לו לנגוע אסור לו
קודם כל בבהמה חיה אין אין טומ נכון אתה
לא יכול לטמות בהימה חיה רק מהבעיה הזה
שאתה תשחוט אותו ושנייה אחר כך אתה אתה
לוקח אותה איך שהיא מתה ואתה שם נגעת בה
זהו עשית כאן טומור אז זה בקורבן הבעיה
בבהמה רגילה אין בעיה אבל אתם אתה מתנהג
על תהרס קוידש אתה עושה כאילו שהחולנן הזה
זה קורבן אז תתנהג בהכל וכאן כתוב חידוש
אבל פיק מותר לך לשחוט את הבהמה הזאת למה
או אז אומרת הגמור כיצד הוא אוסה מביא סקן
ארוכשי בו הוא מביא סכין ארוך לשחוט
כדי שלא יגע בבשר הוא לא רוצה לנגוע בבשר
אז הוא מביא סכין ארוך שנראה תראה את
הסכין ארוך עוד מעט ובמקדוש אם לא ישחו
שמייגה בבוסר אז אם זה קדוש זה קורבן זה
שלומים זה אוילו אז את תשחט למה גזירו
אולי תיגע
>> כן זה ממש אסור ואם שוחד והוא אומר בורי
לי שלא נגעתי
אם הוא שחט ואומר אני יודע בבירור שלא
נגעתי שחיטו זה גשירו חוץ מחרש שוטה וקטון
ואפילו בחולין גרידי גריידה דבן מילוי אבל
כשמגיע או אז זה שתי החלקים במשנה לכתחילה
מותר לך לשחוט אפילו אתה טמא ואפילו אתה
מקפיד על תרס הקודש מותר לך לשחוט כי בדרך
כלל אם זה היה קורבן היה יחצו לך אבל בתרס
הקודש מותר לך זה לכתחילה למה כי אתה יודע
שאתה לא תיגע לא צריכים כל כך לחשוש אז
אתה משתמש בסכין ארוך
אבל חרשוט וכאותון
אז בוא נראה קודם נראה את הסרטון הזה.
אהבתי שהוא לקח יוסי שחר לקח את חלק
מהסיום של אתמול וככה
הכניס את זה לסרטון שלו
דומה טומ טומ [שירה]
הוא חלם להיות שוחט מצטערים הם אמרו לו פה
זו שחיטה אתה הורס הקודש ואתה
טועה טומ זה אותם חברים אתמול בלילה
טומ טומ טומ [מוזיקה] טומ טומ
>> הוא חזר עם סכין שחיטה ארוך ואמר
[מוזיקה] זה כל כך [שירה] ארוך אני יכול
לשחוט בלי לגעת בבשר והוא יהיה טהור טהור
טהור
>> רגע רגע רגע מה עושה סכין ארוך אתה טוב
אמת גם שקית עובדה ומטמר
טומ טוב טומה אבל אל תדאג יש פתרון כנץ
[מוזיקה] פשטות ומסויה
והבשר יהיה טהור [מוזיקה] טהור טהור
>> טוב [נחירות בוז] אז עכשיו חוץ מחר שויד
וקורטון אפילו בחולינגרידי דבד נמילוי שמו
ישו או אז בוא אני אוציא את זה זה רבו סי
זה ממש זה הקונה כך זה נראה מה שיש לנו
למזגנים לוקחים הרבה מהבהמות ומחברים אותם
זה קונה כן אני חתכתי את זה פעם בסוגיה
להראות איך שזה נפתח וזה בסדר נביא עוד זה
מזה נושמים זה מאוד קשה שבן אדם חוטף מכה
בגרון שלפחות שלא הנשימה שלו לא הפסיק כן
זה ככה גם בבן אדם זה נראה כ במבהמה יש
עוד דבר קוראים לזה ושת
זה צינור נדבר על זה כל החולים זה צינור
יותר רך זה יותר כמו שריר ושמה האוכל נכנס
וזה הוא יודע להיות רך
>> מה
>> גמיש יפה
או אז אומרת הגמור ככה
יש אנחנו נתרגל למושגים האלה
שמו יישו
וואו וואו וואו וואו וואו וואו
איך זה לצי
מה זה אני לא ניסיתי מה
>> זה מאוד מאוד
>> אם הוא עושה ככה
ככה באמצע הוא באמצע עוצר לוקח סיגריה
לשנייה
ואחר כך הוא ממשיך זה שיהיה זה הוא הפסיק
באמצע
אנחנו חוששים אולי קוטנסע את זה הוא לא
יודע שמו ידרסו ידרסו זה פשוט לקחת את
הסכין במקום לעשות עלוך חזור
אתה לוקח את הסכין
ודוחף למטה. זה דריסה ושמו יחלידו. בשביל
זה אני רציתי להראות לכם מה זה. זה מאוד
טוב שיש לנו את הדבר הזה. יחלידו זה ככה.
בוא נגיד הוא מכניס את הסכין
בין שתי רואים את זה
>> בין הקנה לוושת. או ככה. אני רוצה לראות
שבסרטון רואים.
>> ואז הוא מתחיל ואז הוא חותך. אחד מהדברים
אז מה מה הבעיה כאן? בוא נגיד שהוא שוחט
נורמלי והוא לוקח
שקית או משהו והוא מרבי את הסכין ולא
רואים את הסכין בין הגרון של הבהמה יש
שקית והוא הסכין מתחת לשקית והוא שוחט הוא
לא רוצה הוא לא רוצה לראות את הדם זה
קוראים לזה חלודו עכשיו זה לא לכול העלמה
שזה בעיה אבל איפה איפה זה לכול העלמה
בעיה במקרה הזה שאני הראתי מה קרה הוא
הכניס את הסכין בין הקנה לבושת
אז כאן
אחד מהם הקנה בוא נגיד
הוא מכסה את הוא מכסה את הסכין זה כמו כמו
שקית
ואז הוא שוחט את הושת אז היה לך כאן חלודו
היה לך כאן סכין מורבה זה לכול העלמי זה
בעיה
אז זה הבעיה בקוטון
בוא נראה היה כאן סרטון של קוטון רציתי
שישנו את זה שיעשו את זה קצת יותר מבוגר
בוא נראה הנה הנה
עוד פעם הוא השתמש בים
[מוזיקה]
שבו בלש
‏Suppו
[כחכוח]
אתה שומע אותי?
‏Sorry sir you me
he
זו מדלגב
מה כהן
משיח עומד על גב שוחט
לא הבנתי מה הוא שינה כאן. ביקשתי שישנו
את זה.
טוב. [נחירות בוז]
עכשיו כתוב אחר כך במשנה עוד דבר וכולם
ששוחטו שאם יש מישהו שרואה יש די חוד
בסדר. ההייר על איזה ציור? הנה הם אחר של
דבקות הלא כוי.
אז אנחנו מדברים על חרשת וכטון אז מה זה
וכולון וכולון זה לא זה לא ככה מדברים ואם
שוחטו ממשיכים הלאה אחר שבדקות אם שחטו אז
זה בסדר מישהו ראו
אטומ בכלל מדובר כאן על המקרה שלנו אולי
העם ישראל תחיל משך שמישהו יראה אם מישהו
טמא הוא יכול לשחוט בלי שיראו בלי שיהיה
משגיח ואלו אלוטומים וכולנו עם משוחת ואלו
אתמקדושים אז תגיד שגם בטומ מקדושים
שמה צריך מישהו מישהו שיראה אותו צריך
משגיח בבור ניסגי לא צריך משגיח השוחט
בעצמו יכול להגיד אני לא נגעתי
אז אומרת הגמרא בסדר מדובר במקרה דליסקלה
השוחט בעצמו ברח לאיזשהו מקום אז עכשיו
מישהו ראה שהוא לא נגע זה בסדר הי
תומדושים מאוכנן אףכו אז שואלת הגמורה מה
כל הציור הזה של תום מקדוש מכאן מה עושים
להפק יש משנה שלמדנו כל הפסודים של שוחדו
בזבוכים כל הפסודים שלשוח שחיטשו מי שפס
ושחט השחיטה בסדר שהשחיטה כשירה בזורים
בנושם הנה כאן כתוב מפורש ששחיטה בסדר
בנושם ובעבודים ובטמאים כתוב מפורש טמאים
אז הנה זה כבר משנה עוד לפני המסכת שלנו
שכתוב שטמאים בסדר אז מה אתה אומר לי למה
אתה אומר לי שהמשנה שלנו בא לחדש את זה
ואפילו בקודש קודשים ובבד שלא יהיו טמאים
לא יגים באוס כתוב מפורש קודש קודשים
אומרת הגמורה הוכי עיקור כאן זה לכות
שחיטה חולין אז כאן זה העיקר הוסום שמה
בזבוכם פסולים מקדושים שם כתוב נשים וזה
כל זה אז מכניסים גם את הקוצם ביס
שמה זה העיקר הוכולד
המשנה זה בא להגיד הלכה של חולן כיוון
שכבר אמרת חולן אז גם הכנסנו קודשים אבל
העיקר הקודשים ששמה בזבח רבסגשבס
>> [מוזיקה]