Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
ערב טוב לחברי היקורים והאהובים.
בעזר השם יסבורח, הלימוד שלנו כאן
בשעה שכל אחד ואחד חש,
ממש באוויר
את הרוח הקשה שכעת כל העולם כולו מסביב עם
ישראל. אנחנו בכל זאת לא מתחשבים באף דבר.
אין לנו שיעור על התורה הזאתי עם מגנב
ומצלה, מגנה ומצילה.
נלמד כא כמה פרק כמה לוכס בעניין
התוירו הקדושו
מה היא עושה לנו ומה אנחנו יכולים להתחזק
או להתחזק
משא באחד שעמד להשתתף במסיבת מריים
והיה ברור לו שיקשל שם עבודו שנורה
לא בני תוירו שמתעסים יחד הם מדברים
קרוב לוודאי
שיקשל בעבון לא שנורה
אשתו הייתה אשת חיל בלכה אשתו ושדלה אותו
ששתה יין שדלה אותו ואמרה לבעלה שהיין של
צדיקים הוא טוב לגוף וגם אני שומע בנוסח
הזה היא שידלה אותו שישתה יין היא אמרה לו
בעלי אתה תקבל פה יין יין משומר של צדיק
היין המשומ של צדיקים הוא טוב בוא למזר
בוא לומב טוב לגוף וטוב לשומה
הב שאתה ממנו וחטפתו שינה ישן הרבה כשקם
מינו הוא קם נתרם על אשתו שפיטתה אותו
וביטלה אותו מתוירו למה את ביטלת אותי אבל
היא עשתה את זה מחשבון היא ידעה שאם הוא
לא יתבטל רק ישתף עם הציבור יחד הוא יקשל
ולא שנורה האם היא עשתה כדין ומה הדין
כשהכניסה לו בתוך כדור שינה בתוך היין ועל
ידי כך ביטלה אותו ממצווה ממצוות היום הוא
שתה היא עשתה טוב היא לא עשתה טוב
עוד פעם היא עשתה דבר שלכאורה הוא טוב מה
היא עשתה היא השקטה אותו ביין ביין
המישומר יין כזה שמי שותה אותו
או הוא לא יודע מה נשא איתו הוא השיקר ממש
המטרה שלה הייתה למנע אותו מלא שנורה אבל
על ידי כך היא גם עוד דבר עשתה היא ביטלה
אותו ממציא
באה לשאול אם עשתה טוב או לא עשתה טוב
מחים עולמות הר מחרי עולמות
מה מה מאוד מאוד גורה לסון הרב עולמות
וומי ש
יפה מאוד נכון מה שאתה אומר
ולבטל ממצוות זה לא דבר נורא לעולם לא לא
תן לי לדבר על זה לא טוב
לאשתו
היא עשתה דבר טוב אבל היא ביטלה אותו
ממצוות שלעולם לא יוכל לקיים אותם זה עבוד
היום הזה עבוד ביטלה אותו מהרבה מצוות אז
צריכים לדעת אם עשתה טוב או לא עשתה טוב
תשובה במסכת ולזור נאמר מי האי שחפץ חיים
נצור שונך מרסתך מדבר מרמה
שמה יאמר אדם נצרתי לשוני מרע ושפתה מדבר
מרמה אלך ותגרה בשינה
תמוד לומר סור מרע אבל ועשי טוב אין טוב
אל התורה אסור לעשות דבר כזה ללכת ולהשתקר
אסור מרע אבל ועשה טוב טוב זה תורה שנאמר
כלי כתוב נתתי לכם תותת עזוב
אומר המרשו שמה יאמר אדם אגרה בשינה מתם
שעבוד לדל שנורה תמוד למה ועשה טוב כי יש
סליחה בתו תשמור אותך ש תבוא לד לא שנורה
לקרטון נתתם תורתי אל תעזובו אל תבוא
לדושה יבי אתה צריך להתנגד בשינו ולא שזה
משמע שאדם המושרש לא שנורה ונסת לו כתר
עדיף לו להתגאות בשינה אבל זה לא ברור
לא ברור מצינו באישת און בן פל שעשתה כר
לבעלה כמב מסכת סדרן הפשט השבוע השכנתה את
בלה יין כדי שלא ישתב במחלוקת של כוח
עבדתו
גם מי עשתה את זה אשתו של אעון בן פלת
והתורה משברת אותה רואים שמותר לאישה
לעשות כך לבעלה והאישה נקראת חומה ככה
במסכתב עומס תפקיד החומה הוא לשמר על העיר
כן האישה ל בעלה ולכן עשתה כדין שזה
מתפקידה לשמוע בעלה וכך מצת בזורה שאשתו
של רבי חני בת רדיון
אז שלא הוכיחה את בעלה
בקיצור זו שאלה אם מותר זה לעשות או לא זה
לא פשוט העסק הזה צריך הרבה יון לדעת אם
מותר לאישה להשקוט את בלה כדי למנוע אותו
ממה מלא שנורא למנוע אבל היא גם כן מונע
אותו ממצוות
זוהי בעיה. זה בעיה שלא כך פשוט
מה
אם הי
לכל אדם ואחד אני יכול למנע אותו מחטא אבל
אני גם אמנע אותו ממצות
זה לעשות או אסור זה לעשות
הרקים
מזה לא לקחו לא שק שומע רב קובד מזה
שמדברים עליו היא הצילה אותו גם מעוד
שתיים שלא יודעים מסכל כל האנשים כדורי
שנה שכולם ישנו כל החיים שלהם
שמעתי
זה מסה גם את גם מי שדיברו על זה
את כל האנשים בעולם שישו בכים עד שהם ימות
לא לא הרי לא רוצים לדבר רוצים להיות דעת
יהודים טובים שי שואלים אותנו מה יהצה מצד
אחד להבין ש זה לא טוב מצד שני לאבד מצוות
זה גם לא טוב. זו עבדה שאינה חוזרת לעולם.
אם הוא ביטל קידוש של שבס וביטל גם כן עוד
מצוות של שבס זו עבידה שאין לה את השווה.
זוהי בעיה שצריכים לדעת מה להשיב עליה. זה
מהשאלות הקשות שיש בתורת ישראל. מה לעשות
אשתו שלו בן פרט עשתה ככה היא שיקרה אותו
ובטלה אותו והתורה משברת אותה. כאן נראה
שזה כן מעלה גדולה. הדבר הזה שקוראים לזה
להשקות כדי שלא ידבר לשון הרע. זוהי שאלה
קצת קשה.
הכל פנים זה לא פשוט השאלה הזאת. היא
צריכה עיון איך לנהוג עם בעל כדי למנע
אותו מעבירה וגם כן באותה שעה הוא מפסיד
מצוות שלעולם לא יוכל לתקן אותם.
זה לא כל כך דמן. למה זה לא היה שנות?
הקדוש ברוך הוא
כל מי שחוטה יש לו חשבן יש טובה לקדוש
ברוך הוא אני עוד לא ראיתי אדם אחד שבא
לבית הכנסת שואל אותו למה אתה אומר לו
שנור מה לב שנור על גריס מצווה
מה זה מצווה כל מי שחוטה מהציבור שלנו יש
לו ב תחתו תשובה אבל צריכים לדעת מה התורה
אומרת על זה
ל כל עבירה נאמר
הרעיון מה מה אתה אומר יקרה לא זה רק
עלשון הרע או כל העבירה זוהי שאלה שנוגעת
לכל התורה כולו האם מותר לשומר מצוות שישן
ולא יחלל שבת אבל אם יפסיד מצוות גם יפסיד
קידוש פסיד עוד דברים זויא שאלה קשה שיש
שאלה גם כן יותר קלה בן בא הביתה לפני שבת
ונרדם
האם להעיר אותו כדי שישמע קידוש אבל יש
להניח שאחר סודת שבת לחלל שבת מה הוא ישן
סיגריות או דברים אחרים מה יותר טוב מה
יותר כדאי לעשות לבן אדם הזה זי שאלה קשה
מה עושים אתה הולך עכשיו מה יה אחרך לא
יודעים בבו עכשיו יודעים בדו שזה 100% לא
עשה אבל עכשיו
מדובר פה של האישה ברור אם היא תאיר אותו
קידוש שהוא יעשה אבל לא שורד בשפע
אישה שמכירה אתה טוב והיא באה לשאול למטה
את השאלה הזאת מה לעשות איתה
זו שאלה קשה. לא אני אומר שאלה קשה, זה
השאלה היא קשה.
נגיד עוד שאלה נגיד מסוג השאלות שצריכים
לתת את הדת עליהם מה להשיב ואיך לנהוג
תורי יקיריי
הזמין אולם גדול ערכת בצד פדיון פיון הבן
אדם הזמין אולם גדול
לעריכת מצוות פיון הבן
נתברר שהם לביאה
מה זאת אומרת
בני זוג נולד בכור ולקחו את פדיון הבן
והזמינו מולם גדול עם קייטריג והזמינו את
ימי המוזמנים
הם הזמינו את הגהן הרמטר תויל הכהן שבדל
את בנם
שהגיע הרב והתחיל קצת לברר נודע לו שהאישה
לבי
האמא לבי הוא הזמינה פה 100 איש לעשות פני
הבן מה פניול הבן היא לבי
הרב התחיל לברך המשפעות ונודע לו שבאותו
רגע הרב אמר להם כי הכל בטל
אמר לכולם לכת הביתה מה יש פה כת לעשות אי
אפשר כעת בשום אופן כעת לעשות את מי את
את ה את פדיון הבן
באותו רגע אמר להם הרב ככל בטל ההורים
אמרו לו כי כאן יש קצת קרוב ל100 מוזמונים
מכל הארץ והבושה היא נוראית הלכת אישה
ומזמינה כזה דבר והיא לביאה היא יודעת מזה
שהוא פטור מפניין הבן
ההורים אמרו לו כבר יש כאן קול ל100
מוזמונים בבושה הנוראית
אולי אפשר לעשות את הפדיון בלי ברוכה.
פדיון בלי ברוך אמר הרב כי יכול לומר רק
בריכת כהנים אבל לעשות פדיון הבן הוא לא
יכול הפציר בו מאוד יש לשאול האם מותר
הדבר לעשות פדיון הבן לבת לבייה משום כובד
הבריוס
או שם הייתו בהלכה יש פה כובד הפריס מאוד
גדול אישה הזמינה 100 איש לפיון הבן
ואומרים האיש האישה הרי את לביאת
אם את לבי אז אין פון הבן מה מה את מי
בדית ולא יכול לבדות הוא היה בבושה מאוד
גדולה
כתב בשיל השיאבץ בן לבי יש לבדותו עכשיו
מסופק
מצאתי בשיר השיאב שומר היום בימינו בן של
לבי יש לבדותו
כיום כיוון אין לויים ודאיים אין היום לוי
ודאי אולי הוא לא לוי הוא חושב שהוא לוי
אולי הוא לא לוי אין היום מישהו יודע
בוודאי
במחור הזה דומה מכל סובקד
זה כל מה שאפשר לתקן את הקנימה צדי ספק
אבל כאן אנחנו לא יודעים מה לעשות
מצאתי דברי חמודויס שאומר יש לדקדק בזמן
הזה שאין כהן מיוחס איך יוצאים בכורי
הכהנים והלביאים בלא פדיון שם אינו כהן או
לוי או אין לנו יחס חזור כבעלמה ירוי
להפריש את הפדיון ולעצמו כמו בשאר הצבי
כויס
מצאתי בליקוד פנכס חידוש בשפס החיים שנכון
להחמיר ולבדות בן לביכה
אומר דבר גדול אנחנו לא לא בטוחים אם אם
הייחוס שלנו ייחוס טוב אז ראיתי ספר ליקוט
פנחס שכותב בשם ספר אוצר החיים נכון
להחמיר ולבדות בן לביאה לבדות אותו בלי
ברוכה והבן ריך ימים וכתב
מה שמת
כן כן של סיבץ כרחיים נכון להחמיר כיוון
שאנחנו לא יודעים אם אם הוא כן כהן או לא
כהן כן לוי או לא לבי כולם ספיגס
ראיתי בחסמסופר שדיבר היה בצנון נראים לו
ודני אביב אם יש לך מי או לא כתב גם שבט
הלוי שהבעיה היא בעיה מה לעשות וכי הגבנה
אם כן לבדות או לא לבדות כיוון שאנחנו
יודעים הרי שהיום בימינו
כן
ראיתי בהו שמח צורכים בקחזוקה
איך סומכים לא לבד מי אומר שהחזוקה חזוק
נכונה
גם מי אמר שהכהן זה חזוק נכונה זה אותו
שאלה אז אז אז אולי לעשות בסופק אז למה
מברכים אבל זה השאלה הכי קלה למה מברכים
השאלה הכי קלה אם לפי החשבון שלנו יוצא זה
שכדאי לו להפסיק כיוון שהוא מי יודע מה
הוא לוי במצ לוי זה מצווה גדולה מאוד רגיל
אם הכהן הרי סופק אז הוא לא יכול לברך ספק
אצלו אין סופק הוא אומר ברור לו אצלנו יש
סופקים
יחידים בעולם יחידים יחידים בעולם
זה יחידים בעולם רובם לא לא מיוחסים
מספרים על אליהו הנביא שלפע בירושלים היו
עושים כל ה כל הבכורים היו עושים הכופס
מסביב לירושלים
כל הכהנים היה שם אליו בי ואמר מכל הכהנים
שיש בו רק אחד כהן כולם ישראלים
מהסיפור של מיעות הוא אמר כל המות האלה
כולם לא כהינים מסתובבים מסתובבים כמו
שחושבים שהם כהינים רק אחד יש פה ביה אחד
שבו ורצוז וכולם כולם גירשו אותו אמרו לו
אתה לא אוכל אמרו לו כולם אמר לו היחיד פה
שהוא כהן זה האדם הזה שם גירשמ אותו הוא
היחיד הכהן הכהן שיש בו ובן של בת לוי בן
של בת לוי שלא פדו אותו אז הוא חשב שהוא
גדול שפה את עצמו כן כן כן
אני חושב שיש כאן כבוד הבריות אולי יש
מקום להכריז אמנם אמו של דינוק לביך לכן
זה ברור
לכן יש לו דות את התינוק מסופי בלי ברוך
היה שם היום אף אחד לא בטוח אמרתי לבדות
אותו בלי ברוך אמרתי
רבי אליהו הנביא איך היום ברכת כהנים
לפי שבת
הנביא אמר שהיו איך ברי כנ
מאחר והוא מורזק ככה הוא צריך לברך מספיק
מה שהוא מורזק מה שהאמת יודע הקדוש ברוך
הוא אבל מחר הוא מורזק הוא חייב לברך את
אמת
אז לכן לכן מסופק מאחר וכך מורזק זה קורו
של חזוקה מורזק שהוא כהן ומברך כם.
הייתה לי שאלה נוראית ממשה, מה שצריכים
לבכות על השאלה הזאתי.
ההורים אסרו לבן לכתוב שמע בהזמנה
לחתונתו.
היה בן שנתפרסם שמו לצמצא בכל הארץ.
ההורים מתביישים בו. הוא נושא אישה
ומוסרים עליו לכתוב בהזמנה את השם שלהם.
כי מה שאם אומרים זה בושה לנו
שיש לי כזה בן
עוד פעם בן שנתפרסם לשמצע
ההורים מתביישים בו הוא נושא אישה והם
עוסרים עליו לכתוב את שמם הם אומרים מה
אתה כותב אותנו אנחנו מתביישים בך אתה אדם
שאתה מפורסם לגנאי מה אתה כותב את השם
שלנו
זו שאלה שהייתה אומרים רבותינו בתורה כתוב
ויקח קורח בן ניצר בן קד בן לוי אומר רש"י
לא הזכיר בן יעקב שביקש רחמים על עצמו שלו
יזכר שמע למחליקת שלמקעלם אל תחת כבודי אם
כן גם בעניינינו אם ההורים מבקשים רחמים
על עצמם שלא יזכר שמם על בנם המפורסם שמצא
יש שי שמע להם וגם אחרי התורה היא לימא
כתבה את פתירת רבקו אמנו לא כתוב שלא
יקללו הבריות את הכרס שעצם מן עשו הרוש
ורבקו אמנו לא כתוב בתורה שנפטרה וקבוא
אותה רבק אמנו רבקו אמנו אה פר הדורות אה
בגיל שלוש היא כבר הייתה בעיר גדולה אבל
לא כתוב שנפטרה למה שלא יקללו הבריות את
הכרס שעשה מנו עשו מי אומר זה רשי אומר זה
ברשת ל מהכמ כאן ההורים אוסרים רבן לכתוב
את שמם. אני חושב שאם הם עוסרים ואומרים
לו אנחנו מביישים בך אסור לו לכתוב את השם
שלו. הוא מבייש את ההורים ההורים מתביישים
להגיד אנחנו הבנים של אותו בן אדם שמפורסם
לשמץ ולשמצע אסור לכתוב את השם שלהם יש ד
שישה סים אותה על פיח למה בשביל שלבא יה
צה בשבילפר עליו אז אולי גם צ גם פה בשם
שהוא לאבא שרוצה את זה זה כפורה אבל אבא
שלא רוצה את זה זה איסור
וכלולה
הרב ואם זה הפוך כאילו ההורים לשצה והבן
שומרות הוא לא רוצה שהו יכתבו אותם בזמן
הזה למה למה למה כיוון שלא שומרים תורה כן
לא שומרים זה הנידון שלנו
זה הנידון שלנו
הפוך אותו דבר זה אותו דברים
קצת כיבוד כן חייב שזה מזה אותו אין כיבוד
אב בשושה של אב זה בושה
בושה שרבקמנו לא כתוב בתורה שנפטרה לא
כתוב למה היא התביישה כולם ידעו שיש לה בן
שורים לו איסו ו הלכה והתביישה ולא כתבו
ליבי כן רצה שיכתבו אותו כןכילו
לוי זה לא כל אדם ואדם לפי עבודת השם שלו
הוא כך והיא כך
טוב, אני רוצה לספר לחברי אני רואה שהזמן
בורח לנו איזה שאלה קשה שהייתה בערומה
היהודית ספר אותה לחבר העיקורים עם
המלימודקל שיש לנו להפיק מהסיפור הזה
היה רופא שלא ידעו את השם שלו הפרטי. כולם
קראו לו דוקטור הרמן.
היה רופא שכולם קראו לו דוקטורמן.
השם של הפרטי אף אחד לא ידע. הוא היה בחוץ
לארץ ואשתו הייתה בארץ ישראל והיו צריכים
לכתוב גט. נתעוררה שאלה איך לכתוב בגט? מי
מגרש את מי? דוקור ארמן. דוקור ארמן זה לא
השם שלו. זה השם של המשפחה שלו. לא ידעו
מה לעשות. עוד פעם אני מספר בעיה שהייתה.
היה יהודי אחד שקראו לו דוקור ארמן. הוא
גר בחוץ לארץ. שם כולם קראו לו דוקור
ארמן. דוקור ארמן.
הוא לא היה לא היה לו קשר מהיהודים הזה.
היה שמו דוקור ארמן. הוא היה צריך להתגרש
מאשתו. הוא נשאר פה ונשארה שם ולא נשארה
שום דרך וצריכים לכתוב גט. הם לא ידוע
הדיונים איך לכתוב לכתוב ששם הב דוקור
ארמה זה לא הולך דוקטור זה לא שם זה תואר
של מה של העניס שלו ארמה זה גם לא שם זה
שם משפחה וכוסב לא לא לשמוצך אותו
לשמו דוקורמן זה לא שם לא ידעו כולם מה
לעשות
כן מישהו רצה להגיד עצה לא לא יודעת אב
אם העולם לא שמע למה פשוט מאוד הם גרים
במקום שאין שם יהודים וזה לא מעניין לא
מעניין אותה אז היא דוקטור קודם כל גם קר
דוקטור יומן השמ טוב על גט
שואל מי ש
אבל הוא נמצא בו לולולו הוא אמר למישהו
לכתוב גט אז הוא כתב הוא נמצא בולולו אי
אפשר למצוא אותו בולולו עכשיו זה שכתב את
גד בא ושאל את בית הדין מה אני כותב פה
דוקטור דוקור ארמן זה לא שם זה לא השם שלו
ארמה זה המשפחה ואין פ את השם וכוסב לא
צריך לכתוב את השם שלו אין את השם שלו ד
לא ידעו מה לעשות
השאלה הגיעה לרב אליושיב
רב אליו יושיב מאוד התחבט
איך כותבים פה גט לא יודעים את השם שלו א
צריכים גט ג צריכים לשמוע זה לא כי זה זה
לא שם דוקור ארמה זה לא שםכתובה
לא בשם שלו מי אמר לך שיש לו כתובה מי אמר
לך
חיים ביחד אבל למה יהיה קידוש קידושים
ליקסו בקידוש לא כתוב את השיר שלו מה מה
בקידוש לא כתוב את הסיר האמיתי שלו לא
דוקר הרמן גם בקידוש כתוב כן כן בקידושן
מה זה קידושן זה השם שלו אם הקידוש גדול
זה השם שלו אבל איך אתה יכול לקחת דבר
שהוא לא שלפט אותו בשם זה לא השם זה לא שם
ארמה זה המשפחה זה לא השם שלו
בחים
לאיף
איפה לא הוסיף הוסיף השם שם
איך אפשר אבל הוא כבר נתן את הגט מה זה
הוא נתן את הגט בתו דוקרמן
הוא כבר נתן את זה הוא גע במרחקים והגע
במרחקים והיו צריכים להתפרד לא נפרדו בתוך
רצון
ועכשיו יש שאלה לגטגר
דוקור ארמן
שם שאלת השאלה אם זה גי כשר או לא כשר
מה מה
ש מהם שם האישה לבד בלי שם הבעל שהוא
שקלישה
צריכים שמו ושמה בלי השם שלו זה לא גד
צריכים את השם והם לא יודעים את השם הוא
נתן כבר את הגט לא יודעים את השם
ששתגע מהם ששתגע השם שהשתגע זה דוקטורמן
אף אחדשם
אז אז זה לא חל אפילו היומים אותו
למה לא חל כיזה שם של השתקע ששתקע לעולם
הוא לא שתקע יש לו שם שהוא כתוב שם שם שלו
שם חמוד אנחנו לא יודעים מי הוא השם שלו
אנחנו לא יודעים
השאלה הגיעה לרב אלישיב
ורב אלישיב אמר הוא לא יכול פה לתת פתרון
חוץ מאדם אחד בעולם שיכול לתת בו פתרון זה
הרב רבצ'יבין
אמר רב אליו והרב מציבין יכול להגיד מה
לעשות
טוב אני אצל הרב צ'יבין
הוא קצת גער בי למה הוא גער בי הוא אמר לי
ככה אתה הרי רואה שפה יש כארייבד של אחד
ההרים הגדולים בעם ישראל מה הוא צריך לדעת
מה אנחנו עושים פה קד בארץ ישראל מה הוא
צריך לדעת למה למה אתה שאלת אותי לפניו
קיבלתי את הנסיפה ונכנס ואמר לי כ תשמע
אנחנו נכתוב את השם שלו דוקור ארמן למה
אמר רבי מציבין אם כל העולם כולו לא יודע
את השם שלו ומכירים אותו רק בתושב דוקטור
הרמן אז השם שלו זה דוקור הרמן
זה פסק של הלכה
שאין לנו סמוכין כך חוץ מדבר אחד הרב
אליושי אמר לי לך תשאל את הרב מציבין
הלכתי נכנסתי סילק כל אדם מעליי ואמר ואמר
לי
זה השם שלו דוקור ארמן
למה
שם זה נקרא איך קוראים לו איך מבטים אותו
אם אף אחד פה לא יודע אתכם מבטים אותו אז
זה לא משפחה זה שם פרטי
אדם אחד יש תלמות שם השני אחד לא משתמשים
פה גן
הוא זה הפוך פה זה אומר הרב הרב מציבין
אומר משתמשים כן דוקטור ארמן דוקטור זה
השם של הפרטי שואל השם שמשתמשים בו אם אדם
יש שתי שאלמות השם הזה בכלל לא יודעים ש
בכלל קיים בגל
אבל
כן הפסק של הרב ושל הרב מציבין זה מבהיל
על הרעיון כזה פסק נוירו ממש הוא אמר אם
לא יודעים את השם שלו וכולם משתמשים בזה
אז השם שלו הוא דוקטור ארמן זה השם שלו זה
פסק
מה ש לא היה אדם בעולם שם מסוגל להגיד את
הפסק הזה אבל הרב יושב אמר לי זה הפסק של
הרב מציבין זה שמוילום
דוקור ארמה זה השם שלו שממש גבלדיק ממש
אני רוצה להגיד משהו להקיר העיקורים
מאיכנו שאב
הרמבץ'נד כזה כוח להכשיר ג שכתוב דוקור
ארמן צריך הרי כוח מאיפה לקח את הכוח הרי
ברור לכולם דוקטור זה לא השם שלו זה שם
המקצוע שלו מאיפה לקח את זה מאיפה לקח זרה
מציבין מאיפה אני שואל שאלה רבי מי אמר לך
אז שמח מה אתה אומר זה שמור אני רוצה
להשיב
אז נדברו יראי השם ויקשב השם וישמור
התלמיד חכור מה עוסקים בתורו לשמו הקדוש
ברוך הוא יורד מן השמיים הוא מקשיב להם
דברי תורתם ושומע
אז נדברו מה זה אז שר בעם ישראל נדברו עיר
השם ויקשב השם וישמו בשביל מה קשיב בשביל
מה אני אומר פשט הרב מציבין משה הקדוש
ברוך הוא בכבודו בעצמו הגיע לבית של הרב
מציבין וישב ושאל את כולם מה יגיד את הרב
מציבין מה שהוא יגיד זה השם שלו
איפה זה כתוב? אז נדברו אירי השם איש של
ראיו ויקשב השם וישמו ויכוסף נדברו יראי
השם מי זה יראי השם ירא השם זה רבי מציבין
עם הרב אליושב עם כל הסובבים זה יראי השם
ולא יודעים מה לעשות אז מה עושה הקדוש
ברוך הוא מקשיב להם למי הוא הקשיב הקשיב
לדבר חומה הקשיב הוא הבין שהחליט שזה השם
זה השם מסכימים כך מן השמיים את השם שלו
דוקטורמן
ויקשב השם וישמור ככה גם בימים אני רוצה ק
להגיד לחברי העיקורים כשיושים בני ישיבה
ועוסקים בתורה
הקדוש ברוך הוא יורד ומקשיב להם הוא מנהיג
את העולם לפי רצו תלמידי חכומים דו לכם
קירה מה שמע הרב משיבין ויקשב השם וישמור
זה לא הולך רק על גידין היום בימינו
כשיושבים תלמיד חומים יחד ומקשיבים אחד
לשני ומדברים אני אומר לא הרמ שבין הקדוש
ברוך הוא מקשיב ומחליט מה שהם אומרים
אנחנו כת פה יושבים צריכים לדעת הקדוש
ברוך הוא יושב בשמיים ורואה יושבים
תלמידים חכומים ומאזינים ומספרים על אוכלס
ויקשב השם וישמע הקדוש ברוך הוא יושב והוא
מקשיב ומאזין ויקוס לפור והוא כותב בספר
מה הוא כותב הוא כותב שכעת במקום הזה
שקוראים לזה הבית שלנו הגדול והקדוש כן
יושבים תמיד לחכומים ומקשיבים ומאזינים
אני קדבר וכולם מזינים לי ואני אומר כת
הלכות בשם הרב ליושיב רמת לחנן יושבים
תלמיד חומים ויקש והשם וישמו הקדוש ברוך
הוא פה נמצא והוא מזין לנו ושומע את
הצעקות אם יש מסכימים לי ויש לא מסכימים
לי ויקשב השם וישמ ויקוס לפונו
מה יקר סלפונוב
בספר זיכורן מה הוא כותב בקדוש ברוך הוא
אומר פעם מה לשמע מי יש עת יש עת בוא
תכתוב מה הוא כותב אני ישבתי כעת ברמת
אלחנן ויושבים פה תלמיד חומים מדנים על
שאלה מאוד מעיינת על מושה הרב על מי הם
מדמדים שם על ה על דוקטור ארמן והחליטו
שאם דוקטור ארמן כולם לא יודעים לשמו זה
שמו אני גם אחליט ככה יושב את הקדוש ברוך
הוא ונהנה מהתורה שלנו ואם יש כאלה בעיות
בעולם מי יודע מה שפה הולך מי יודע מי
יודע מה שהולך פעם הוילומ הרי מזדזה
מהסיפורים שלנו אבל כת אומר השם מאזין
לתורה שלומדים וכותב בספר זכונוס אנחנו כת
נבקש מהקדוש ברוך הוא שיזין לנו אנחנו
רוצים לחיות בארץ ישראל בחיים של טוירו
חיים של אבו חיים שיקשיב לנו ויזין לנו לא
רוצים כ לשמוע בומבות בלילה, לא רוצים
לשמוע את ה את הכל העסקים הרעים. אני אומר
לכם קירי, הקדוש ברוך הוא מקשיב לנו ומזין
לנו והוא יעשה בדיוק מה שאנחנו פה רוצים.
מה אנחנו רוצים פה? ללמוד תורה טהורה בלי
שום בעיות. ‏M.