0:00 / 0:00
עֲלִי בְאֵר עֱנוּ לָהּ • בזכות השירה בהר-הבית נזכה לקרב את בניין המקדש | ר׳ רועי זאגא
63 views
Categories:
Torah
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
בסדר כבר מסו זהו אנחנו שרנו פה נבנה
המקדש עכשיו אנחנו רוקדים פה בהר הבית
נגיד שם נשיר שיר חדש זה לא שייך אז שרנו
במקום זה ואז נשיר שיר חדש עכשיו אז נשיר
זה מפרשת שבוע פרשת שבוע כתוב אז ישיר
ישראל את השירה על בארנו לה בערך פרפרו
השרים קרו הנדיבי עם חוקק ומשען אותם
עכשיו חז"ל דרשו כל פעם שכתוב אז ישיר שלא
רק שארו אלא גם ישירו לעתיד לבוא אז ישיר
משה בני ישראל יש מכאן לתחינת המתים מן
התורה שישאירו לעתיד לבוא וגם אז ישיר
ישראל אז א אנחנו על העתיד לבוא שאלז
ישאיר ישראל את השירה עכשיו מה זה על
בארנולה אז הדוד המלך כשהוא הכין את בית
המקדש היה לו מאוד חשוב לחפור באר או מקום
של המזבח ככה אומרת הגמרא במכות בסוכה כן
להגיע עד למי התהום מה זה באר שחופרים כדי
להגיע למי התהום אז דוד בדרך כלל חופרים
בהמק הוא דוד המלך רצה מתחת המזבח שיהיה
באר תגיע הגיע ל100 תהום ויש איזה סיפור
שלם הוא הזיז איזה עציץ והמים עלו והיה
צריך לזרוק שם כדי שהמים ירדו ולהגיד שיר
המעלות כדי שהמים שוב יעלו מה כל הסיפור
הזה של הבאר עלי באר עלי באר למה זה כל כך
חשוב פה הבאר אז המיוחדות של הבאר לעומת
הגשם זה היה עלי באר הגשם הוא יורד והבאר
היא עולה נכון גשם זה כאילו השפע שבא
מלמעלה מהקדוש ברוך הוא אה יש מחלוקת רבי
רבי אליעזר רבי יהושע לגבי הגשם האם השורש
שלו הוא ממי הים שעולים מלמטה ואז הוא
יורד או שהוא כולו ממי בריכה עליונה שותה
כלומר השפע שבא מלמעלה זה מכוח המעשים
שלנו שזה חסד אלוקים מבריכה עליונה אבל
הבאר ודאי שהיא עולה מלמטה עלי באר אנו לה
הבארות המעיינות אז זה בעצם הגשם זה המים
העליונים והבה זה המים התחתונים שיש מתחת
לארץ שהם רוצים לעלות הם כל הזמן מתגעגעים
וכוספים לעלות ולהיפגש בחזרה
עם המים העליונים ובעצם זה התנועה של בית
המקדש. בית המקדש זה באר גם עתיד לצאת מפה
מים מאבן השתייה. מים חיים מירושלים זה
באמת אבן השתייה תהיה מעיין באר שמוציא
מים ושמתאר את העולם. ומה זה המים האלה?
זה הרצון שלנו לעלות לכסוף הכיסופים שלנו
להיפגש עם הקדוש ברוך הוא. אז זה כל הרן
של בית המקדש שאנחנו מלמטה. אנחנו לא מים
התחתונים אנחנו רוצים לעלות ולהיפגש עם
הקדוש ברוך הוא. הקדוש ברוך הוא מצידו הוא
הוא יורד הוא יורד לבית המקדש בשביל
להיפגש איתנו אז זה אז ישאיר ישראל את
השירה עלי באר אינוולה אז אני בטוח שהשירה
שלנו במקום הזה היא מקרבת את הזמן שבו
באמת יהיה המפגש השלם פה בבית המקדש והמים
של הבהר יעלו יצאו מאבן השתייה וישקו את
נחל השיטים אז א הוא דבר אחד קטן על
העשירה הזאת
השירה של פרשת בשלח היה אז ישיר משה ובני
ישראל. הפרשה שלנו היא לא סתם פותחת בפרה
אדומה. הפרשה שלנו זה הפרשה של פטירת
גדולי הדור. מרים נפטרת בתחילת הפרשה.
אחרי זה אהרון וגם משה השם אומר לו שהוא
ייפטר. אז הקדוש ברוך הוא מקדים רפואה על
המכה ואומר אני יודע עם ישראל שאתם
תתייאשו. אתם יכולים חס ושלום א כל
המנהיגים שלכם נפטרים. מה מה נעשה לבד? אז
אני מקדים רפואה למכה.
אפר פרה אדומה שמתאר מטומת מת. מה זה לטאר
מטומת מת? אדם רואה את המת אז הוא ביאוש
חידלון. אין תקווה לחיים אין זה מטערים
אותו מהטומת מת. מסירים ממנו את כל היאוש
ומחזירים אותו להיות מים חיים. כן. לוקחים
את האפר השרוף מערבים אותו עם מים חיים. א
שוב המים החיים של הבאר. אז אז אנחנו
בדורנו אנחנו גם כן מרגישים שהתנועה
הזאת שאנחנו מתקדמים עכשיו היא לא אנחנו
לא רצים אחרי גדולי ישראל שרצים ראשונים
כמו שהיה בקריאת ים סוף אלא
כולם נעלמו כבר אין המנהיגים עבדו ונשארנו
לבד כמו שאומרים אבל דווקא אז דווקא אז
מגיע השלב של הכניסה לארץ אז ישיר ישראל
את השירה עלי בארולה ואנחנו זוכים לשיר פה
שוב את השירה הזאת לעתיד לבוא עלי בארנו
נולה זה חורס גם את הפרשות הבאות משה רבנו
א מנסה לתקן את החטא של פאור עם ראשי העם
וזה לאחד שפנחס קם מתוך העדה ויקח רומח
והוא מצליח אז הקדוש ברוך הוא התענוג שלו
זה לא כשהמנהיגים
הם מובילים את כולם כי זה כאילו הנורמה
התענוג שלו זה לראות את העלייה מלמטה
שדווקא אלה שלמטה מתעוררים וכוספים
וקמים ועושים. אז זה מה שמעורר אותו לבוא
ולרדת מלמעלה ולהתפגש איתנו. אז שנזכה
להמשיך לשיר עם כל הלב, עם כל הכיסופים
ולעורר את הלב העליון שגם כן ינביע את
המים שיעלו בכיסופים גדולים לקראת הקדוש
ברוך הוא ונזכה לחתונה הגדולה פה במהרה.
אמן. אמן.
Ма