0:00 / 0:00
היו ימים שהייתי היהודי היחיד בהר הבית! ● הרב מאיר גולדמינץ נזכר
322 views
Categories:
Torah
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
הרב מאיר איך התחלת לענות הבית?
מקום אשר יבחר השם. כאילו למדתי סוגיה,
הבנתי שזה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו
היום וכמובן שהסתמחתי על תלמידי חכמים
שמורים לעלות, לא פסקתי על דעתי, שמחתי על
גדולי אותם מגדולי ישראל שמורים לעלות,
בראתי את זה הרבה זמן והבנתי שזה הזמן וזו
השעה. מתי מתי התחלת לעלות? לפני הרבה
שנים. כמה? הרבה שנים. מה היה המצב הביתה
אז? אותה תקופה אז עד היום זה שינוי אדיר
לחלוטין. אני זוכר באותה תקופה היינו
עולים בודדים המון פעמים הייתי היהודי
היחיד בהר הבית היחיד כביכול בשבילי נברא
העולם מה שהרגשתי ככה הר הבית פתוח במיוחד
בשבילי באותם תקופות לעתים הייתי עושה שני
סיבובים רק בשביל שער הבית לא ישר רק
מיהודים כי הייתי לבד היום ברוך השם כל
עלייה עשרות ויותר מעשרות אפילו מאות נראה
שריבונו שלהם מוביל את האומה מוביל את
הרצון באומה את השתוקקות הגיע שעה להר
הבית יש מצווה לעלות להר הבית
דרישת ציון ציון היא אין דורש לה מכל דבית
דרישה כל יהודי שולה להר הבית בצ אומר אני
דורש את ציון וזה המצווה
יש מצווה כזאת בתרייג המצווה הזו היא
מצווה בספר ירמיהו מדברי נביאים ככה הגמרא
דורשת אותה אולי אפשר לצרף אותה הפסוק
לשכנות תדרשו ואתה שמה אפשר לצרף אולי אני
לא מכריע בזה כרגע מהרמבן משמ שכן אבל
ודאי שהגמרא דורשת שכך צריך לעשות דרישת
ציון גמרא שדורש את הפסוק בירמיהו אין
דורש לה בכלל זה בייה הדרישה והרב רואה את
זה שודים מגיעים לפה זה מחזק את הנוכחות
הריבונות של עם ישראל במקום הזה
זה ודאי גם מחזק את הריבונות אבל לא מהטעם
הזה באתי באתי המהטם של דרישת המקדש דרישת
ציון כלומר זה מדרגה הרבה הרבה יותר גבוהה
מאשר ריבונות אף על פי שודאי ריבנות זה
דבר חשוב ריבנות בכל הארץ זה חשוב כל
וחומר במקום אשר יבחר השם וזה גם האחיזה
בכל ארץ ישראל כי כידוע הגמרא אומרת פלטרן
של מלך לא כיבשת ואתה לא יכול לקבש ארצות.
כלומר כיבוש פלטרן של מלך הרבה יותר חשוב
מאשר מקומות אחרים. אבל כאמור לא באתי רק
מטעם ריבונות, באתי בעיקר מהטעם של דרישת
ציון של קמיה המקדש שזו הדרך להגיע אליו.
אז על ידי זה שעולים ומתפללים ומשתחווים
זה הדרך לבניין המקדש. כן. זו הדרך. זו
הדרך להביא את עם ישראל שירצא מקדש,
שיתחבר המקדש, שיתקרב במקדש. זו הדרך.
הדרך היא עוברת מעגלים מעגלים. כלומר צריך
להביא עם שלם להעביר אותו תהליך והתהליך
עובר שעוד יהודי רוצה ועוד יהודי רוצה
ועוד יהודי מתקרב ברוך השם הכמות שעולה
היום אין גדולה לאין ארוך מה שהיה בעבר
כתוצאה מכך גם התנאים פה הרבה יותר טובים
וזה מבטא את התהליך שעם ישראל עובר האם
כבר הגענו לתכלית עוד לא הדרך עוד ארוכה
אבל ודאי שהתחלנו אותה התחלנו את הדרך מה
עם כל הבעיות של אנשים שעולים בטומ
ושוטרים שעולים בטאומ וכל הדברים שנלווים
לעלייה
שהיא חשובה וטובה.
זו סוגיה שצריכה להתברר בבית המדרש ואי
אפשר כאן ברעיון לברר אותה ואפשר להעביר
שיעור מה הקדוש ברוך הוא רוצה שאף אחד לא
יעלה או שיודעים יעלו וחלקם גם כן יקשלו
בטומ זה שאלה שצריך בבית המדרש אבל לפחות
מי שמתנגד גליה להר הבית שם היהודים הלוי
בטומא לפחות שיתנגד גם לעלית הרבים להר
הבית הם ודאי אסורים בכניסה שהתנגד לזה כן
אנחנו רואים מאחורינו הרבה ערבים נכנסים
להר הבית א הדבר מזכיר לי גמרא מסכת ברכות
אדם לוקח ספר תורה על חמור אז צריך להיזהר
בו לא יושב עליו חס וחל וכדומה אבל אם יש
חשש שמה יגזלו אותו ממנו שם הגויים יתפסו
אותו כדי לשמור עליו נותן גם לשבת אליו
כדי לשמור על המקום זה נוהג אחר מאשר
שהמקום כולו בידינו ובטהרה אבל כאמור סוגל
בית המדרש לא המקום מתברר כאן אפשר כוח
תודה רבה בבקשה Всё.