Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
פשוט הציבור הקדוש
בפרשה שלנו, פרשת אמור, אנחנו בתוך
הפסוקים
נפגשים עם שתי המצוות
המרכזיות ביותר בתורה
בלא תעשה
ובמצוות עשה. אומרת התורה,
ולא תחללו את שם קודשי
ונקדשתי
>> בתוך בני ישראל.
אומרת הגמרא בסוף מסכת יומה
שהעבירה החמורה ביותר בכל התורה כולה יותר
מחס ושלום קריטות ומיתות בית דין וסקילה
העבירה הכי חמורה היא חילול השם אומרת
המשנה אחד שוגג ואחד מזהיד בחילול השם
והמצווה היקרה ביותר היא מצוות קידוש השם
שצריך למסור את הנפש
וכשהיינו
בגלות
אז אומרים חז"ל אמר הקדוש ברוך הוא בצער
אין להקדוש ברוך הוא בעולמו אלא דעדמות של
הלכה בלבד
ההתבוננות של קידוש השם וחילול השם היה
בפן האישי כמו שהגמרא מביאה אדם א יכל
לעסוק בתורה ולא עסק יניח תפילין וכולי
בפרטים של של היחיד אבל כשאנחנו כעם ישראל
שווים למקום הקדוש הזה שווים לארצנו אז
המצווה הזאת
החיוב הזה מקבל משני תוקף כמו שדיברנו
בערב יום העצמאות
שהכאב הגדול שהנביא יחזקאל מתאר זה את
החילול השם ביציאה מהארץ
שזה חילול השם הגדול שעם ישראל יוצא מארצו
והקידוש השם הגדול שקדוש שעם ישראל שב
לארצו
וזה נכון לארץ ישראל הלכת כמה וכמה ביחס
להר הבית מקום המקדש שזה המקום שהקדוש
ברוך הוא אומר והיו אינו
וליבי שם כל הימים וכל הרוק בהבית בזמן
הזה כאילו רוק בבת אינו של הקדוש ברוך הוא
אז המקום הזה מה שקורה בו כל רגע זה הדבר
שהכי הכי יקר לקדוש ברוך הוא שמה
הטעות הקטנה היא חילול השם חס ושלום לעומת
זאת המצווה
הקרבה
ההתייקרות של המקום זה קידוש השם עצום
ולכן כשאנחנו שואלים את עצמנו
כציבור
מה הקדוש ברוך הוא רוצה שיהיה בהר הבית מה
קידוש השם שיהיה בהר הבית לעומת החילול
השם אז נכון יש כשה לפעמים יש יהודים שלא
עולים בטהרה לפעמים יש דברים שלא נעשים
אולי בצורה הכי מלאה אבל החילול השם הכי
גדול הוא שהמקום הזה מובקר כאילו בכלל לא
חשוב לנו כאילו לא אכפת לנו מהמקום הזה זה
החילול השם הכי גדול והקידוש השם הכי גדול
שיהיהודים באים לכאן ודורשים ומתפללים
ומשרים קדושה במקום הזה. זה קידוש השם הכי
גדול. את הפרטים אנחנו תמיד צריכים לתקן
ולדיגיק גם כשהמקדש קיים. אבל חלילה לנו
מלהפכיר את המקום של הקדוש ברוך הוא, את
ארמונו של מלך ולהשליך אותו אחרי גבנו.
המצווה הגדולה שיש לנו בדורנו זה למנוע את
חילול השם ולקיים קידוש השם בשיבה אל הר
המוריה והשבת השכינה למקום הקדוש הקדוש
ברוך הוא יעזור לנו שכל ישראל יתעוררו
לבוא לכאן בקדושה בטהרה בשמחה באוז בענווה
באמונה לאשרות שכן המקום הזה יראו איננו
וישמח ליבנו וכן יהי רצון ונאמר אמן
>> אמן אה אחרי