Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
ערב טוב לחברי היקורים ואהובים נועם השם
עליכם
אני רוצה לשאול חידה
ישנה ברכה
שחז"ל תיקנו ברכה ברכה חשובה מאוד
אני לא מכיר מי שקיים את הברכה הזאתי
חוץ מבן אדם אחד זה אני הקודם אני השתמשת
שתי בזה
פלא עוד פעם אני רוצה לשאול את חבר הי
העקום חידה איך ייתכן שיש ברכה בחז"ל
כתובה בגמורה ברכה
אני לא יודע מי קיים את הברכה הזאתי מעולם
אני לא מאמין שיש אדם כזה
אבל מה יש כבן אדם אחד זה אני הקטן אני
השתמשתי
פלק כזה גדול הייתכן כדבר הזה זה הנשמע
כמוהו.
אף אחד לא קיים את מה שכתוב בחז"ל. היחידי
אני קיימתי.
מי שמע דבר כזה?
הנשמע כמוהו.
ובכן רוצה לספר לך מה פה היה.
בשנת תשנא
פרצה מלחמת המפרץ
ויראקים הפציצו את ארץ ישראל בצורה איומה.
ארצות הברית שלך עזרה
ובאחד הימים הגיע אלינו לכולל בדוד בחולון
גנרל יהודי אמריקאי גנרל
רואים את זה על פי היתורים שלו יהודי
אמריקאי וסיפר
הוא נשלח להפציץ את עיראק אבל הוא חושש
ללכת למשימה
הוא נשלח ממשלת ארצות הברית להפציץ את
עיראק
יעצנו לו לברך ברכה מיועדת נדירה
והשם יתברך יהיה בעזרו.
מה מה יעשו לו?
א' הוא אמר אין לו תפילין. הוא שי את
התפילין בבית באמריקה.
ניגשתי לאחד הסטנדרים שבחולון בכוילל.
פרצתי אחד מהם עושה את התפילין הכי
מהודרות ונתתי לו הכי מהודרות.
אחר כך אמרתי לגנרל בוא נגיד לך מה לך
איזה ברכה לך להגיד כשת ששתפצ אתק
בבל תעשה ככה תברך ברכה ברוך אתה השם
אלוקינו מלך העולם שהחריב את בבל הרשעה
הברכה הזו לדעתי עד היום הזה אף אחד לא
אמר אותה מדוע
מי שגר בעיראק לא יכול להגיד את הברכה
הזאתי יהרגו אותה למקום משמע שם שהיו
יהודים איפה יהרגו אותו וסתם מה זה הזוהר
יגיד א זהזה בורך לבתו לממש המקרה היחידי
שאני ראיתי מיום שניתנה תורה מצאתי רק אחד
את היהודי הזה מריקאי הוא בא כעת עם
שליחות שמשרת ארצות הברית ואמרת אתה תגיד
את הברכה
ברוך אתו השם אלוקינו מלך העולם שכריב את
בבלש אתה לא מפחד מהם אתה באת עליו להפציץ
אותם ותגיד את הברכה אני חושב שהברכה הזו
היחידה שאין נאמרה בחז"ל כיוון שאין אין
מי שיגיד אותה מי שנמצא שם אוי ואבוי מי
שיגיד את זה רק כשהוא בא להפציץ יש לו
פשוט את זה להגיד
>> מה מה לא לא צריכים
צריכים לא לא את כל לא את כל בבל יש מקום
מסוים שאומרים שזה המקום אבל המטוסים שם
חגו מעל הרבה מקומות בתור בבל אך המטוסים
שהגיעו להפציץ הם עשו שם חורבן נוירו ממש
חוב נויר הם עשו שם לא מותר להגיד את
הברוכה הזאתי למה הוא בא להפציץ אותם
ולהגיד את הברוכה הוא אמר את הברוכה ברוך
אתו השם אלוקינו מלך אוילום שהחריב את בבא
לרשע מתי קרה החריב ואיפה החריב עד היום
מי מיום מתנתו היה עם ישראל בארץ ישראל
שגלו לבובל מאיפה החריב ברושם שכב איזה
החריב אף אחד לא החריב איפה מי החריב את
בובל השעה היחידי שהחריב את בו וזה הצדיק
הזה שהצאיראן
>> מה מה
>> איראן אין בעיה איראן אין לה בעיה איראן
אין לנו בעיה איראן הכריזה שרוצה למחוט
שרוצה למחוט את עם היהודי אז בינתיים יש
ביחד שם אין להם מים זה בינתיים אני לא
יודע מה עוד מחכה להם זה איראן זה משהו
אחר זה המולק זה משהו אחר אבל כאן כן
יכירו
אחרי שאתה רואה את החובות הוא לא ראה את
החבות
>> מדוע לא ראה מדוע לא ראה אחרי הפצסה
הראשונה הוא כבר ההפסה
>> הוא הציל שם הוא אומר הוא הרג שם אלפים
הוא הרג הוא אומר
הוא הביא שם אתה נשק התחיל לבוא את הבומבה
הראשונה הוא כבר יכול להגיד שהחריב הוא
החריב הוא ראה את ההחריב הוא ראה אז לכן
אני חושב שהיחידי שיודע את את שיודע מתי
הברכה הזו נדמה לי רק אדם אחד אמר אותה זה
אותו גנרל אמריקאי הוא הפציץ הוא הפציץ מה
שהוא הפציץ רק שם פחדים אחרי שזורק את
הבומבה הראשונה הוא יכול כבר להגיד ברוך
אתו השם שם אלוקיכנו מלך אוילום שהחריב את
בו ולרשו הדיים שקרים ש איפה זה אחרי ואף
אחד לא מכריב אף אחד אז
לא לא לפני רגע לא לא שחריב שני דקה התחיל
לזרוק את הפצצה הראשונה היה שם אויב
ונוירו אחרי הדקה הראשונה הוא כבר יאכל את
הברכה שהחריב את בו הרשעה הוא החריב מספיק
פצצה אחת שם של חום הוא אמר שהוא הפסיד שם
הוא אומר שמות הוא עשה
אז ככה אני חושב שהיחידי שמר את הברכה
הזאת היהודי הזה ככה אני חושב לא היה בן
אדם ש מי החריב מי מי יכול לה את הברוח
הזאת מי מה פתאום ויש עוד דבר מעניין
שרציתי להגיד דבר מאוד מעניין אני לא שומע
להם בזמן האחרון אני לא שומע לא שומע שהם
זורקים בפצזות לא שומע שום דבר לא שומע
למה לא שומע אני נוספ פירוש משני אני לא
יודע הדבר הזה הוא נכון או לא? מהיום לא
היה אחד ש מדוע? אני חושב שלא היום זה
שקט. מדוע? כיוון שבבל זה בגלל הזכות
התורה העצום של כל חז"ל שעמדו שם ומשם יצא
תלמוד בבלי. בבל הזה זה לא סתם בבל. כל
התורה ביב שיש לה זה משם משם יצא. אני לא
שומע שום דבר לא שומע לא שמעתי אף לא
שמעתי אף פצצה אחת שנפלה שם. אני חושב
שהיום נגמר העסק. למה נגמר העסק? ברוך השם
הם לא עושים לנו שום דבר לנו הם לא זורקים
לנו אז יש להם זכות יש להם ברו השם שהחריב
בבל השעה אבל כל התלמוד בבל זה מבבל אז
אני חושב שביום
היום אני לא יודע מה זם החריבו החריב היום
אני לא רואה ש התורה אני חושב שהזכות
העצום של חז"ל שעמדו שם משם הסתנות בבלי
יש שם יום שקט ככה אני חושב שב לא מצאתי
מי שדבר על זה
מאז שהפציצו אותם אמריקאים אני לא שמעתי
אף פעם שיש שם בעיות לא שמעתי
טוב אל הדברים הנוראים שיש לי להגיד לחברי
היה
>> זה לא עמלק לא לא
אנחנו לא יודעים זה לא עמלק שכיב את בבל
הרשה כמו שחז"ל לימדו אותם זה בבל בבל זה
הבבלים אלה בדיוק מי הם לא המלק המלק המלק
המלק זה איראן איראן זה עמלק איראן
>> מה מה
>> בבלי
גמור בבליט איך איך זה גמור בבליט אני לא
שמעתי שום דבר לא שומע שנים כעת עברו מאז
אני לא שומע מילה אחת למה לא כי שכאן צרה
תורה התורה לנו תלמוד בבלי שם שקטיחים
שהצו את איראן הוא צריכים להגיד קמ מי
המולק
>> לא למה אנחנו לא יודעים איפה שזה תגלגל
עוד אין מחייס עוד מאוד רחוק מכי סמולק
מאוד רחוק יש להם פצצות אדירות שם
אנחנו מקווים בעיזר השם אף מכי איפה איפה
מכו אותם אני לא רואה שמחו אותם אני לא
רואה יש להם יש שם מאגרים נוראים של של
פצצות מקווים אבל אי אפשר להגיד בורך על
זה נכנס שמ מולק לא איפה עוד רחוק מאוד
המלך אומר בתאים
בוזו
שסוה
>> מתי זה תקיים אצל שבא הרב הזה
איך עוד פעם אמרתם איך כתוב אשריזהסור
>> וזהו זה נתקיים כעת בש שהם כעת הפציצו
ובאו שמה אתה הרב הרב הגדול הזה זה ואמרת
ברוכה אז אז נתקמה אשרי אשרי שניפצ זה היה
אצלו זה היה ניצח אלסול אני פש אותם בלי
רחמם
טוב
אנחנו כת נעבור לעוד שלה קיריי
תכנס מול כן
>> לא כולם לא כולם אבל זה
>> הלוואה ויעזור הלוואה אני לא רואה שזה
עוזר
>> יכול להיות שכן אבל לבר הם קיבלו על עצמם
דבר אחד אף אף אומה ערבית לא הקמה הם
רוצים להרוג ולהשמיד את כל היהודים זה אף
אחד לא אמר חוץ מהם אירן אמרה את זה זה
המולק
מה משלה אבל מה ברוך השם מקווים מאוד אבל
זה לא בורכה הזאת
תראו יקירה אני רוצה לספר סיפור תראו תראו
יקיר איזה סיפור שיש לי לספר פרצנו
הקדושה
יש יהודי
שהוא מסדר דברים יפה
ויש לו בית 10ה ילדים ילדה אשתו הוא הגיע
ביום שישי הבית הרורפס לא מסודר אף דבר
אין מפה אין חלות אין מפה לשולחן
אין שם סדר כלום
אז הוא אמר אמר לאשתו, "מה קרה איתך? אין
פה שום דבר, אין פה שום דבר אין פה. למה
אין שום דבר? יש לה 10 ילדים וכל שמשתלטת
עליהם אז הוא לא רואה שום דבר. שום דבר
אני לא רואה צק. אבל
אשתו הוזילה דמאה.
לאדם הזה יש בן.
הבן הזה שאל את אבא, אבא, למה אתה כיסית
את הלחם בששתה בירקת
את הקידוש? למה למה למה כיסית? אז הוא אמר
שהלחם לא יראה בבושתו, שמברכים על כולם ו
לא לא. שאל אבא את הרב, אבא אבא ולראות את
הבושתה של האמא מותר זה מותר לראות את
הבושה של הלחם אסור. תגיד לי כבוד כבוד
אבא הנכבד ולראות את הבושה של הבא של האמא
זה מותר
אתה עושה אותה עפ
לא לא סרקה בקלפים כל היום איך אתה מבייש
אותה
>> מה
>> את זה הוא שאל אותי אז אמרתי לו אתה הצלת
אותו מהמוות הצלת אותו תגיד תודה רבה שאתי
לך תודה רבה שאלת אותה אם הוא מת אחר כך
אומר אבא שלו לא מת אבל פעם הוא אומר הוא
איבד את את הצורה אמרת זה במקום המיסה
תגיד לאבא שלך שיגיד לך תודה רבה שאתה
נשארת בחיים
אדם שמציק לאשלו ובש עושה את כל מה שהיא
צריכה את כל מה שהיא צריכה היא עושה רק מה
היא יכולה לעשות
אישה אין לה מה אין לה את הכוחות והיא לא
מספיקה עכשיו הוא היא השלילה דמאה אמרתי
לא אמרת את הפסוק הזה שיגיד אבא אבא
להלבין את את החלות אסור ולהלבין את פניה
של אמא מותר קיבל שוק אבא
מחרפות מחרפות של התחוכ הבן שאל אותי אם
הוא חייב ממש אמרת לו חייב אתה אתה הצלת
את אבא שלך מן המוות הצלת אותו א אומרת
אישה עוסקת כל היום ואני לא יודע מה שהבעל
עושה היא באה ואומר לה מוסר כזה זה אמרת
שאבא לך תודה רבה על מה שעשית לו הצלת
אותו מן המוות היית יכול למות איך אתה
לוקח אישה בת ישראל ואתה כל כך מליב אותה
עובר די תורה להגיד לו מצוות לאבייש
>> נכון אתצבי
>> אבל אם הוא פה שם הוא לא ימות אבל כאן הוא
ימות אהבא
אבא שלוקח שלו
ואומר דברים כאלה והיא הוציא לה דמעות
והיא חלושה אין לה כוח מה הוא מציל את אבא
מן המוות
שבס
>> לא לא לא מציא אותו מן המוות אבל מי שמליב
את אשתו בצורה כזו שהיא בוכה
הוא מציא אותו מן המוות
>> אם זה
מביאים אותו פה לבית מדרש אצלנו הוא יביא
פה אנחנו נסתדר איתו
שר רק ירצה לבוא
על אברהם אבינו כתב מה כתוב אברהם אבינו
מה כתוב
כשהוא
לאברהם הייתי בעבורו מה זה בעבורו בגלל
שהוא חיבד אותה מה הוא חייב אותה קודם כל
הוא עשה לה את את האוהל כך הוא עשה לעצמו
את האוהל ריבונו שלילום זה אברהם אבינו את
כללום כולו אבל יש דברים שהם קטנים אבל הם
נורא נורא גדולים מה הדבר הגדול הזה הדבר
הגדול הזה לבייש את האישה באשה שעושה הכל
טוב זה לדעתי סקס
היה אצלנו בבית מדרש היה אצלנו בן אדם
שלמד מאוד טוב ביום שישי אחר הצהריים גם
למד מאוד טוב הלך לסלייפה לשאול אותו שאלה
ביום שישי אחר הצהריים
הסייפל השיב לו ומאוד נהנה ממנו אחר כך
הוא שאל אותו תגיד לי
איך אתה בא כ לשאול אותי כאלה שאלות יפות
ומה עם האישה את עזרת לה משהו
מסכנה עומדת שם ואתה ואתה בא לשאול שאלות
מאוד יפות חמודות אבל מה עם האישה המסכנה
הזאת עוברת לבד
הבן אדם הזה שמע את זה ועשה וחזר בתשובה
והודיע שם לסטפ שחזר בתשובה ומאז בתו עשתה
את כל מה שצריך שלוש זה עב אבל סליפה לא
רחם עליו ולא אברהם היית בעבורה בגלל שהוא
הוא חס עליה
בגלל שהוא
לבוא הבית
>> אז אז הוא מת הוא לא נפטר הוא מת מדובר על
מירוע מדובר הוא בא הבית חייב הבית אז הוא
מת כיוון שהסכנה הזאתי להתעלל עם האישה
הוא יעני עוסק בתורה סכון הספושש הוא
משתמש עם התורה להחריב את התורה ‏Ja.
היה זה בחולון סיפור מעניין אנחנו נמצאים
בחולון אנחנו נמצאים היה סיפור מאוד מאוד
מעניין
היה שם אבא
שהוא חינך את בנו בבית ספר מאוד לא דתי
מאוד עוד לא אבל הילד
נשמה טהורה הוא נמשך לביסמטר שלנו היה בא
לכולל בזדובית בכל זמן רג הוא אמר לאבא
שהוא הולך לשחק בספורט אבל הספורט שלו היה
אצלנו בכולה זה הספורט שלו בא ללמוד ילד
מתוק מדבש
והיא היום
מודעים לאבא שהילד מסובב אצלנו ב כלל
הילד שמע את זה שהוא מסתובב פה ושאלתי מה
לעשות עוד רגע הוא יבוא פה הוא יעשה שמות
הוא יעשה רוצים שמע שאמרתי לו אני מפחד
לספר מה שאמרתי לו אמר זה דבר שני מפחד
להגיד אמרת לו תיכנס לתוך אהרון הקודש את
ארון הקודש תפתח את הטלב ותיכנס אז הוא
אמר לי אל תעשה ידיים אני אומר לך הוא
נכנס לתוך אהרון הקודש
ומה קרה אבא בא וחיפש ולא מצא. הלכנו לחפש
אותו בבתי בבתי ספורט. אבל שם הוא גם לא
מצא אותו.
כולם שאלו אותי מאיפה לקחתי כוח כזה גדול
להגיד אמרת לו תלה על ספרי הקודש משם תהיה
עד שאדבור זם. אני בעצמי מתפל אני אמרתי
דבר כזה מה התשובה? התשובה היא שהתורה ש
היא חיפקה אותו.
היא אמרה לה בן צדיק באת לתרוך עלינו ברכה
לראשך אנחנו חיים בזכותך אתה בא כעת ואתה
לומד תורה ואתה דורך עלינו אתה דורך עלינו
אתה מפאר אותנו אתה עושה את הכל כדי לומד
תורה אשרי רע אני אזכר בסיפור תמיד אני
אני מקבל פחד אני מקבל כך אמרתי לו אמרת
לו אתה מבייש את התורה אתה מרחם אתה
מפאר את התורה. עוד פעם יעלה סיפור כזה גם
כן סיפור נוירו ממש. יש בבני ברק יש תחנת
תחנת
כיבוי אש.
באתי שם שמעתי סיפור
מה היה שם. נפלה שריפה
ולמעלה יש להם בית כנסת קטן מעניין
למכבה. שיש יש שם פינה עם ספר תורה קטן לא
ידעתי מי זה
עברתי שם הם שאלו אותי איך איך איך נעשה
את זה אז השבתה הוא ישרף עוד רגע את האש
גדולה ועד שהיא תישרף אמרתי לו גם דוב
נוירוב אמ שאני מפחד להגיד מה שאמרתי לו
אמר תיקח את הסבע טוב תזרוק אותה לארץ
הוא שאל אותי איך אמרתי תיקח אתה מציל
אותה אתה מציל את הצ על די שאתה זורק אותה
לארץ זה הצולה אתה לוקח את הספר ואתה אומר
ספר טוירו אנחנו רוצים ללמוד בך ואת חסרה
לנו ואין לנו דרך אחרת מה שהוא זרק זה
לארץ הוא מציל אותה זה הצול של הסבר טוירו
אני מפחד לספר מה שאמרתי אני מפחד לספר את
זה אבל אני מלובש אני מתעודד
דבר השם בכך גבנה הוא לזרוק את הספרו
לזרוק זרוק אותה ולהגיד ספר תורו אנחנו
כעת זורקים אותך כמה שפה תשרפי ואנחנו
רוצים ללמוד בך רוצים ללמוד בספר תר לכן
אנחנו זורקים אותה אתה לא זורק אותה מתוך
ביזיון בתוך הצולה רוצים אותך בחיגר למותר
יכול
>> מה יקרה
>> אם שואלים אני אדם פשוט אני יכול לכות דבר
פשוט רש אתה לא כל כך פשוט למה אתה אומר
אדם פשוט כמו אני רוצה למחות בכך בכךה למה
אתה אומר אדם פשוט כמוני אתה חושב שאני
אשתוק לך אתה יושב אתה אדם פשוט אתה מתאמל
בטירוס עוד פעם תגיד זה נצק עליך עכשיו
בוא נשמע מה מה מה אתה אומר
כל אחד יכול להרוס את הל
>> אבל מישהו הרי ילמדו בה בספר תוירו למה
הוא זורק אותה להציל אותה אומר לה ספר
תורהו ספר טוירו אני זורק אותך לא זורק
אותך אני מתאבק בפרגליך רוצים ללמוד רק
אין לנו דרך אחרת
אתה מפחד נכון גם אני מפחד
אני נזכר זה אני מפחד אבל אני חושב שזה
הלו כן כבוד הרב
חמור כדי להיות מותר לשבת עלי
>> כן לא אני אומר את זה רק הראשונים אומרים
את זה אומרים זה הראשון הקדמוינים שאם אדם
הולך ברחוב רואה שבאים גנובים ועיקרו אותה
הוא מתיישב על הספר תורו אף על פי שזה
היום ונורא
אבל הוא מצא את הספר תורה כדי ש יכול
ללמוד בהרבי
שקרות
כדי ללמוד בשואה
>> כן שואה גמרא כדי ללמוד את הגמרא כן כן אז
ככה כולם החופץ חיים מסתפק וגדוי לאל הם
אמרו שמצווה הכי גדולה הם עשו למה הם זה
הזור כס זה הלכות שאני מפחד פשוט להגיד
אותם אני נזכר מזה עצמם מור תופסת אותי
אבל אחרת השבת אתה נשרפת מה שאני אומר אז
זה זה תיקוני של הסבר תורות אדרבה זרקו
אותה כדי שרוצים ללמוד אותה אומרים ספר
תור ספר תור אנחנו לא רוצים שאת תשרפי
רוצים ש אנחנו נוכל ללמוד בך זה הדרך גם
החידוש מאוד גדול החידוש כך נראה לנוזליתי
שכך צריכים לעשות כן כן כן הכיר
>> חס ושלם אמרת לו חס רק לעשות סעודה הוא
אמר לספר טוירו ספר טוירו אני מציל אותך
לא זורק אותך כן זה ישרף אני מציל אותך
אני לא מציל את הכסף שלי לא מציל דברים
שרק אותך כמו שאוצים אותך אז סמטר אומרת
לו אשריך אשריך אתה לא אתה לא שרפת אותי
אתה הצלת אותי
אני תראה מה ש קשה לי להגיד את הדבר הזה
אבל
כן יכיר מזה הרי הפסוק ש לא
על הרצפה על הלגל
החבר שבתה
הזאת על כן במח הזה אז אשר לאגל בס
>> אמת וישי
בכל זאת זאת אני עובר שם תוקף קצת חלחה
אבל מה מה היום כחנה מחר אנחנו זרקנו אותה
כיוון שרוצים אותה אנחנו רוצים אותה רוצים
לדמוד בך החידוש הוא מאוד מאוד גדול מאוד
מאוד גדול
מה שהכניס של
בגל שם זה פיקוח נפש אבל כאן זה זה הדרך
של אם אני רוצה את התורה צריך לזרוק אותה
אחרת אחרת אין סבת תורה אין לי
יש גם סיפורים עצובים
מאוד סיפורים עצובים
אדם
ציווה
לא לא להזמין את רבו. יש בן אדם
שיש לו רבי, הוא חי איתו מאוד בשלום.
20 שנה למד אצלו.
אחרי 20 שנה חל שם איזה קרע בין האדם לרבי
שלו. אז הוא אמר לבנים שלו שלא
יתחברו
לרבי הזה. ואם הוא יוודע שהם מתחברים אליו
הוא ידיר אותם מנאה והם לא יכלו בשום אופן
פעמות לבוא לכאן
הדיר אותם הנאה את מי הוא הדיר מנאה את
הילדים שלו שלא יקבלו את הרב שלהם
מה מה הוא אמר לנתק כל נשר כל קשר איתו
אמרתי לילדים
ש
לקרוע כל קשר איתו
אמרתי לילדים הרי זה הרבי שלכם ואבא שלכם
אחרי לא צודק אני אגיד לכם איך לעשות
לקרוא את הקשר תלמדו לרבי ותגיד רבי אנחנו
מאוד אוהבים אותך אנחנו רוצים שאתה תיקח
חבל ואנחנו חבל ואתה תקרא את הקשר תחתוך
אותו אז קיימת זה לא מקבל את הקשר קשרתו
וחתכת אותו אמרתי נכון נכון
ואמרתי זה זה מה שצריך לעשות להתקשר עם רב
זה מסתו מסוד ריס לא קטן גמור חמור מאוד
אז עד הרב אמרתו זה נקרא לת קשר מה הקשר
תיקח חוט ותחתוך אותו באמצע לזה קוראים
לחתוך את הקשר
וזה מסתדר טוב עם עם הנוסח של ה של הברוכב
ושל התיקה וככה מכבים את הקשר
ושם זה היה חוס פה באמת פו את הכסף
כן
הייתי ילד קטן להביא ל 12 או 11
אנחנו הגרענו בבית ישראל בשנת בית ישראל
גרנו
אני שמעתי מבית אחד בכך מאוד גדול של אישה
בכי מאוד גדול קורע הלב
נכנסתי שם ושאלתי את כולם מה זה הבכי
הגדול של האישה
אז הם אמרו לי ככה לאישה הזו יש שתי ילדים
מהבעל הקודם שהיא הם היא גרושה בלה גרוש
הרזיקה את הילד מהעשורים
הקודמים ואחד ילד שלה עצמה
הילד שלה הפיל את האתרוב הבעל יבוא שם הוא
יעשה שם שמות הוא יעשה אם עוד בכתה מה
יהיה איתה
הייתי ילד פחות לגיל במצווה
וניגש לרמי טפליק
באתי אליו אמרתי לו רבי יש פה סיפור פור
יש פה אישה שמאוד בוכה בלי יבוא ויראה
שהארוג לא שלם האבא הוא יהפוך את העולם
הוא יהפוך אז לכן אז אמרת לרמי טפליק א
צריכים להושיע אותה
הרמטפלי נתן בו אימון בי למה נתן ב אימון
א למה הוא תמיד חייבתי ללמוד הוא נתן
באימון הלך הרב מטפליק עם האתרוג שלו הגיע
לאישה
אומר אישה שמעתי שבטעות החליפו את הלולב
שלך
את האתרוג שלך עם האתרוג שלי הנה תראי את
האתרוג זה האתרוג שלך האתרוג שש ששם הוא
החליב
היא קיבלה את זה
הרב תמתה את האתרוג שלו
הוא חזר הבעל אז היא סיפרה לו תשמע מה
שהולך פה הרמטפליק אמר שאנחנו קיבלנו לא
אתח אתרוג הנכון ועכשיו הוא נתן את האתרוג
הנכון הוא ראה את האתרוג
הוא השתומם
הוא אומר תראה איזה אישה גדולה שאת הרב
מטפליק בא ונתן לך ואמר שהיה טעות פה הוא
חיבב את אשתו בצור נפלא והרב מטפליק באותו
שנה לא בירך על אתרוג שלו רק עלרוג שקיבל
מתמנס להרז למדתי עם הרב מטפליק דבר
נוירוממש
כדאי לאדם
לברך על אתרוג של מה שלו מתון מס להחזיר
ואת האתרוג שלו לתת להביא שלום בית
מה מישהו עוד פעם שלום בית הוא כל כך גדול
שלום בית כל כך גדול שכדאי למי כדאי כדאי
לכל אדם כדאי מה כדאי לעשות
כדאי לכל אדם
להחליף
ושלא יהיה לו את האתרוג שלו אבל עיקר מה
שיהיה שלום בית יהיה
>> זה
מה לא יאומן
כדאי לאדם להפסיד את האתרוג שלו לעשות שם
שלום בית כזה שלום בית נהיה שם שמה משח
השלום בית היה עד השמיים מהשלום בית מהר
>> לשקר
אני לא רוצה להגיד את המילה הזאת הקדוש
ברוך הוא דיבר את האמת כשאמר לאישה למה זה
לאישה רק לאברהם אבינו למה זה צחקה שרה
אמנו איך הוא אמר שם
איך איך
>> חמירה
>> אני זקנתי
>> ואני זקנתי והיא לא אמרה אני זקנתי היא
אמרה בא לי זקן הוא אמר הקדוש ברוך הוא
אני זקנתי למה הוא שנ מה הדבר משם שלום
בית
>> גם אם לא
>> אפילו
לא יהיה לגמרי אתרוג
>> כן
>> כן תראה אם לגמרי אין לו מסתוב לא מסתבר
לגמרי לא לתת זה
אבל שהוא יוכל לקיים מצווה במה בטרוג
מושעל וכנב האישה יהית רוש
מאוד גדול אבל הנה עשו את זה בעזרת השם
עשו את זה
למדתי בית חיים
ליויתי הרבה פעמים את את רביה רבי הוא היה
משגיח הוא היה
השומר של את המותרץ חיים
היה ילד
שיתשב שם על אחד ה והתחיל לזרוק אבנים על
אוטובוסים של אנגלים
עבר אוטובוס של אנגלים
הלך ילד ילד ילד מציים
הוא אדם מי שנתן לו זריקה עם האבן שלו
ופיצץ לו את החלון של האוטו מישהו זוכר
אותם אנגלים הם אוטובוסים גדולים גדולים
מאוד פיצץ וכנראה חלק עוד נפל עליו
הנהג הזה ירד מיד עם האקדח
לתת יריה לילד.
הוא ירד כדי להרוג אותו.
רב יראת על מה שהולך אז רב ניגש אליו
והסביר לו בעברית אני אטפל בזה את העת
אנחנו נזרוק. איך הוא הבין עברית? אני לא
יודע איך. אבל לקחת בושת רב אריה ושם
להעיניים
רב אריה ואמר לו אמר אני אסגור את התלמוד
אני סוגר עד שיבדה איך הוא הבין אנגלית
מבין עברית לא יודע איך המופי של רביה
ההוא נחדתו אחרי שהוא ראה שרבי אומר הרגע
אני סוגר את התלמודו אין פה תלמודו יותר
עד שנמצא את השגץ הזה שזרק עליך האבן אני
לא יודע איך איך שזה הספיק
השתיק את העסק הזה ורביה סגרת אתם על יום
אחד כמה שהוא הוא נשבע לו שהוא סג אתם
אותו יום איך הוא הבין והעסק הצליח מאוד
הצליח הלך בשלום הלך בשלום ו והצליח אני
לא יודע איך שזה הצליח אני לא יודע
רב אריה
אמרו לו פעם אני ראיתי פעם הוא הסבא של
ריתי הסבא שלנו אז הוא הרבה פעמים ליוויתי
אותו לראות את ה את הדברים אני רואים שרב
היה עושה הסתכלתי פעם והיה שם איזה בן אדם
שתפסו אותו זה היה אחד מתורת קרטה שפצת
עשה דברים חמורים שמה לקחו אותו לבית
הסוהר
ובית הסוהר היה כבר מלוכלך מאוד ולא היה
מי שנקה את
יציאות היה שם מלא עם ריח לא טוב ורבריה
נכנס שם עם ה עם ה עם הקצין
ואומר לו רבריה
תראה אי אפשר פה להחזיק אנשים פה יש פה
אומר לו הקצין אז מי נקה אין לי מי שנקה
אמר לו למה יש שתיים זה אתה ואני
הסתכלתי על זה קצין אנגלי אמר למה אין יש
שתיים שיכולים לנקות את המקום מי זה אתה
ואני
הקציין נורד משלובב ובא וניקה
ובא הוא ניקע בניקע שהמקום נהיה מהמ מקום
נקי
מה אני ראיתי מכאן
רבריה
באותו יום אני לא יודע אם
היה בבית אשתו חיקתה לו לקידו שמעוד לא
הסתכל על שום דבר גם בני בית היה לו שם
ברביה ילדים קטנים אף אחד על הכל הוא ויטר
דבר אחד הוא לא ויטר שאותו אדם שנמצא
במצוקה ורב אמר לו למה אין מי שנקה יש פה
שתיים
זה אני ואתה כך אומר הקצין והקצין איננה
לו איך אדם עושה דברים כגון אללה מדבר
לקצין דברים חריפים קצין אנגלי זה לא פשוט
והוא שמ שמע לו לרב אריה
איך הוא שמע לו
חרדס השם חרד השם הוא
אדם שכל ולא מלא יראה שמיים ומלא בכל
דברים טובים חבס השם עם הוסכם אני לא יודע
שהב עשה את זה אני לא יודע איך הוא עשה
אבל לא עשה את זה ואיך הוא ידע לדבר עם
אנגלים הוא דיבר עברית מילה אחת אנגלית
הוא לא ידע בעיה והוא הבין את כל מה שהוא
אומר הוא הבין אני גם לא מבין את זה יש
מצבים של אדם עם יראת שמיים שמחולל נפלאות
נפלאות ומחולל
מחולל נפלאות ומחולל
יש לו עוד סיפור אחד שאני רוצה לספר אותו
יש לו עוד דקה
>> שלוש דקות
>> שלוש דקות יש לי עוד
תראו טוב שאני ראיתי
הייתה אישה אחת
מול א מול הבית של של הרב אליושיף
לא רחוק
היא החליטה שמחר בכל המשפחה שלה בפולניה
זה היה בשנת סטוף ש זה לא היה זה שנה אחת
לפוץ המלחמה
הלכה אישה ונקחה את כל הבנים שלה
ב נוסעת לפולניה
הייתה שם ילדה קטנה
בר ראה שהוקחת את כולם הוא תפס ילדה אחת
אמר אני לא מרשה לך את כולם את לוקחת אני
הוא תפס ילדה
תפס ילדה
המשפחה החזיק אותה כל הזמן החזיק אות
הילדה הזאתי
הסוף הים מהמשפחה לא נשאר שרית ופלית
מה כן נשאר נשאר הילדה הזאת שרביה תפס
אותה וחכמותי עליה שולם הרבית היא גידלה
את הילדה אירה
עכשיו אני אספר מה הילדה הזאת התחתנה והיו
צריכים לתת לה שם היה כת נידון איזה שם
יתן לה האם אחמא שלה ואבא שלה או אחרי
אחרי רבי אחרי המשפחה של רבי למה רביא
הציל אותה הוא הציל אותה משמוות
הייתה שאלה שדנו בהפוסקים איזה שם לתת לה
וכולם החליטו פה אחד
השם יה המשפחת רבריה למה הם אמרו שאיסרו
אמר מה אמר איסרו הוא לא רצה ללכת שם מה
הוא אמר שם יסרו
מישה רבינו הלך ואת מי הוא כיבד את משה
רבינו הוא כיבד את את יסרו הוא לקח את הבת
שלו ה איפה משה רבנו עם כל האיחוס רואים
הגמורה שמי שמציא את הוכל של בן אדם הוא
הרבא אמיתי החליטו הרבונים שם
אחרי אחרי המשפור של רבי שהצילה את הילד
כימן ששם כתוב שנתו לשם משה רבנו
יתרו אבל מאיזה שם הוא נתן לו מי בתרו
היא נתן את השם של של אבא לא של אבא שלה
מי שהציל אותה אז כאן קח אותו דבר מי
שהציל הוא אהבה אמיתי זה יהלוכה אנחנו כעת
נמצאים במצב אוים ונוירו ברוך השם אנחנו
לומדים פה
עכשיו מה שעובד בשמיים זה דבר אחד גדול
מאוד מה עובד בשמיים שמירת שבת
כשמורש וסקה לשמרנו זה פלי פלוים של עצה
והעצה השנייה היא על כיבוד ההם כיבודם
כתוב שכס מכל למעיתם לו ברחתו יומים אל
שתי מצוות הם חזקות מאוד אנחנו נתפס בהם
הקדוש ברוך הוא יתן לנו חיים ארוכים חיים
של שולו ונזכה לכל טוב סלע ולראות כל טוב
עם