0:00 / 0:00
העלאת הנרות | רה״י הרב יוני הראש #בארשבע #חנוכה #באר_התחיה #מלחמה #אש #אמונה
778 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
חנוכה שמח לכולם. בחג החנוכה אנחנו מצווים
להדליק נרות חנוכה. מה העניינם של הנרות?
הנרות הם דבר כל כך חמוד ומקסים. אבל מה
יש בנרות האלה? מה הסוד הזה של הנרות?
בנר אנחנו מדליקים בעצם את האש. ולאש יש
תכונה מאוד מאוד מיוחדת. בניגוד לכל
הדברים בעולם שהם מושפעים מכוח המשיכה והם
יורדים למטה. האש יש לה תכונה הפוכה.
מדליקים אותה והיא תמיד תמיד תמיד עולה
למעלה. זה הרעיון שבאש. כשאתה מדליק נרות
אתה בעצם מדליק דבר שמרים אותך למעלה. כמו
שכתוב, בהעלותך את הנרות זה מעלה אותך
כלפי מעלה. זה הרעיון של הנרות שאנחנו
מדליקים. כל אחד נר איש וביתו. כל אחד
מדליק בבית שלו. זה בעצם כדי לבוא
ולהתעלות. [מוזיקה]
להתעלות לקדושתם וטהרתם של ה של החשמונאים
לטהרה של כל עם ישראל. וזה מה שאנחנו גם
רוצים לברך בעזרת השם את כל התלמידים
היקרים את הבוגרים את כל אנשי באר שבע כל
העמכבת ישראל אנחנו רוצים לברך שבעזרת השם
יהיה להם [מוזיקה] חג חנוכה שמח מלא
התעלות של קדושה וטהרה ‏Ah [מוזיקה]