0:00 / 0:00
בםקאסט - פרשת תרומה | דייויד טויב - דוידי נחשון - מוישל׳ה שניידר
316 views
בםקאסט התוכנית השבועית שמגישה לכם את פרשת השבוע באווירה קלילה וכיפית, אווירת פודקאסט. להערות, הארות ורעיונות: [email protected] +972534747089 #פרשתהשבוע #torah #בםקאסט
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
שיסה
לנצה סיג
בחולד יל
הנצ סגס מכל
דבד
לנצ סקסם בכל
דד סיסל הנצ
סכ
דסל
הנצ
ד כל
דד מרדכי יצא מלפני
המלך לבוש לכות
רצד יצר פ
המלך לבוש מחו בעת
ארץ ליהודים הייתה אורה בשמחה סו ביקה כן
תהיה
לנו
דדה אוה
סמך סו קר כן תהיה לנו
[מוזיקה]
ברוכים הבאים צופים
יקרים זה כרגע הלחן הזה בטיפול לא הלחן
הזה יצא שנה שעברה לא הראשון עכשיו באמצע
הפקה אז אני אני לא הרתי את זה השני זה
משנה שעברה הוצאנו את
זה בעזרת השם בפרק הבא זה כבר ישב יותר
טוב בעזרת השם אנחנו בספח של של הדר רגע
אולי פשו אני של דר איך שאתה רוצה אנחנו
פה הכל פה בליב בכל ופן בכל פן אז ברוכים
הבאים לצופים יקרים אני אגיד קודם כל
ברוכים הבאים לאורחים תפוס רגע את
המיקרופון אתם האורחים שלנו יופי אז
ברוכים רבים לאורחים הקבועים דוד הי הצדיק
ומוש הקדוש אין אורח מיוחד אבל אתם אתם
עשו אנחנו מערכים אותכם את כל המאזינים
הקרים אנו מקדישים את הפרק הזה למאזינים
תגיד לי עבדת ברדיו פעם למה אתה תמיד אומר
מאזינים צופים זה גם וגם אבל יש גם הרבה
ששומעים אותנו רק באמצע הבישולים כרגע א
יש אז אנחנו בפרשת
תרומה תרומה תרומה שמע יש על זה הרבה ידוע
שזה השבת שהתימנים לא נמצאים בבית כנסת
איך אומרים אבל אבל חשבתי על זה סתם אמרתי
למה הם לא נמצאים בבית כנסת למה אומרים את
זה נו הרי לא יודע ככה אצלנו לפחות אנחנו
מגיעים בחבד התפילה בשבת זה באזור 10 בדרך
כלל 10 אתם אנים כבר אחרי הצוננת
מקמים מוקדם וזה חבדניק עכשיו בא בפרשת
תרומה לבית כנסת לא רואת את תמנים איפה
היית ארבע שעות עכשיו צודק הם קמו
לפניך אבל אנחנו גם ככה השבוע בעזרת השם
יהיה ראש חודש
אדר ו שנכנס אדר רבים בשמחה שמעתי ספ סמס
חושב ספ סמס חושב שהוא שואל א מה יש איזה
כפתור זה פולי אזה שאלה פולנית כזאת יש
איזה כפתור שאפשר להתחיל לצמוח
אתה מבין מה לוחצים ופתאום נהים שמחים אז
הוא אומר זה לא מתחיל בזה זה מתחיל ב'
בידר מכריזים על השקלים מה הוא אומר הוא
אומר שאתה מתחיל לחשוב על השני שמה זה
הכפתור של השמחה להתחיל לחשוב על השני
ולמה חושב דוקא על השני באדר למה
נו אמרת את זה אבל לא משלוח מנות מתנות
לאביונים לח הכן עניין דימה מדהים איזה
מרגש איזה רגש את יודע אני כל כך תמיד
אומר שבפורים אנחנו לא עושים אבדלה אחרי
פורים אנחנו לא עושים אבדלה זה נמשך כל
השנה עד פורבה הב
לינו
ו החודש שמחכים לזה כל השנה לפ אבל נעשה
על זה נראה לי נדבר על זה בהרחבה בהמשך
צריך להתכוונן צריך להתכונן חשב עכשיו
כאילו זה לא אומר זה מעצמי זה כ דברים
ששמעתי קצת מחבר כמה דברים ששמעתי בעבר
אבל כתוב מי שנכנס אב ממעטין לא כתוב
מרבים בעצבות כן ממעטים בשמחה עכשיו משליח
סדר מרבים בשמחה זה לא משליח סדר מתחיל
לשמוח צריך לשמוח תמיד ריבוי שמחה ומיו
שמחה עצבות אין בכלל אופציה כזאת כן שמעתי
גם שכשיש זה לא רלוונטי השנה אבל זה תמיד
רלוונטי שכשיש שתי הדרים אז זה 60 יום הדר
ואם יש קצת עצבות אז זה בטל ב60
ן נכון הרבי אומר אתזה יפה מאוד וואו אז
בעצם פרשת תרומה אנחנו מתחילים בפעם
ראשונה להתעסק עם איזשהו יופי
א פנימי חיצוני כן שפתאום יש צבעים יש
תכלת ארגמן תולעת שני שש בתרומה מתחילה כן
פתאום יש צבעים יש ערך כאילו לכלים כן
עברנו חתיכת מסע קיבלנו את התורה ופתאום
אנחנו יכולים להבין א פתאום יש לנו כלים
בעצם להכיל וולשים לב ולהתחדש עם כלים
חדשים שהם לא רק כלים הם כל כך יפים הם
היופי הכי גדול בעולם הצבעים השונים הזהב
הכסף שיש לנו אולי אינסט איזשהו נטייה
לחשוב שלא ככל שאתה יותר שוקד בתורה אז
אין מקום ליופי אין מקום לצבעים אין מקום
לזה לא פת אמרך לא אבל זה לא נכון זה כלי
ונדו יש יש ערך עצום יש יופי יש צבעים
בעולם יש א
א זה בפרשה הזאת כל ספר שפתחתי כולם
מדברים ע על הפסוקים הראשונים על ה וייקחו
לי יקחו לי
תרומתי למה זה תרומתי יש כל כך הרבה דברים
שאומרים על זה כמובן יש את הוורט שגם הרבה
אומרים על זה ש
שיקחו את תרומתי אל תחשבו שאם אתה נותן
תרומה אתה נותן מעצמך זה גם מהקדוש ברוך
הוא וגם שאתה לא שאתה לא אתה לא נותן בסוף
אתה מקבל מותחת שנותן הוא המקבל הכי גדול
וגם ראיתי משהו מאוד יפה רוצה לראות אותם
וייקחו לי תרומה מאת כל איש אשר תנו ליבו
תקחו את
תרומתי אז שראיתי פירוש מאוד מאוד יפה שזה
מחשבה טובה הקדוש ברוך הוא מצרפה למעשה אז
ידוע
שיש שתי דעות במה זה מצרפה למעשה יש מצרפה
למעשה שאומרת
ש יש לך מחשבה טובה לא הצלחת לעשות אותה
בסוף לא נור הקדוש ברוך הוא מצרף את זה
כאילו עשית יש דעה אחרת שאומרת מצרפה
למעשה שהקדוש ברוך הוא אם יש לך מחשבה
טובה הקדוש ברך הוא יביא אותה ליידי מעשה
הוא יעזור לך שיבוא לד מעשה אז עכשיו פה
ראיתי פירוש מאוד יפה
על על יקחו תרומתי שאומר מאיפה היהה להם
פתאום כל כך הרבה זהב וגם כתוב זהב טהור
עכשיו זהב טהור זה דבר מאוד מאוד נדיר
טהור לגמרי כאילו תמיד יש
א אז אז ראיתי כתוב ש מאיפה היה להם כל כך
הרבה חומר ביזת הים לא עדיין אבל יש כל
מיני חומרים שיש שמה
ב כן שש הגמן שש הגמן כל הדברים האלה הם
דברים
נדירים החושן ה בדבר איפה כל הדברים ה אז
אז אז שמעתי
ש שבן אדם שרצה לתת משהו הוא רצה זאת
אומרת הוא נתן נניח 10 גרם זהב זה מה שיש
לי לתת אבל כל כך הצטער חבל שאין לי יותר
אז כמה היית רוצה לתת קילו זהב נהייה מזה
בפועל קילו זהב הקדוש ברוך הוא הפך את ה1
שלו לקילו זהב זה השר לש צדיקים את הקי
וזה מה שנקרא מצרפ מס שבאמת הכל היה בנס
שמה וואו הכל היה בנס יופ כל כך הרבה
פירושים על גם ראיתי משהו
שזכר ש ש קחו את תרומתי שנו אזה חרוד מ
עוד מלא דברים ראיתי על זה זה ממש כל כך
הרבה פירושים יש גם פירוש ש שזה יותר
בחסידות שבעצם שמדובר פה בתורה
הקדושה הרבה דברים ראיתי הרבה דברים ראיתי
דודי תגיד לנו משהו ככה על התרומה וואו יש
לי הרבה הבאתי פה אוה דודי היום הביא ארון
ספרים שאלה מאיפה להתחיל תתחיל מהאמצע
האמת אני אני כתבתי פה איזה משהו קטן או
או ככה בזמן שהתארגנו פה תן לה איזה נקודה
קטנה על
הפרשה משהו מעניין
שרואים
כתוב ויקחו לי תרומה נכון על בעצם ההתחלה
הוא מדבר עלל כל הנושא של המש כל הדברים
שבונים בשביל
המשכן ויש במשכן א משהו מעניין אנחנו
רואים שנייה איפה הנה למלי אז מדובר על כל
הנושא של
העדנים קצת מוזכר העניין הזה מה זה בעצם
עדנים אדנים זה
ה איך נקרא לזה בשפה הפשוטה זה סוג של
יסוד היסודות שעליהם בנו את עליהם שמו את
הקרשים כן ואז את הב ואת כל הדברים בעצם
זה הדבר הכי הכי פנימי שהיה אבל מצד שני
אנחנו רואים שהוא החזיק את הכל זאת אומרת
בלי זה זה לא היה עומד
יציב אז הרבי אומר שבעצם
העדנים הם הם מסמלים לנו את כל בעבודת השם
כן צריך ללמוד מכל דבר בעבודת השם הם
מסמנים לנו את העניין של ביטול לקדוש ברוך
הוא הנושא ש של בן אדם שהוא צריך להיות
בביטול כל הזמן
ובעצם אנחנו רואים גם במשכן שבלי ידנים זה
לא היה עומד זאת אומרת בן אדם שאין לו
ביטול הוא לא יצליח להתקדם בחיים הוא לא
צליח לגדול ולהגיע למקומות גדולים זה דבר
ראשון שאנחנו
לומדים ואנחנו רואים שמעל ה זאת אומרת מעל
האדנים הה זה מנין ככי אדנים זה כאילו
אדון מצד אחד הוא כאילו אדון מצד שני הוא
הוא בטל ומבוטל זה יכול להיות גם אדון
למעלה אז הוא צריך תמיד להסתכל שהוא בן של
האדון א הקרשים בעצם זה זה היה מגיע מעל
האדנים ועליהם היה תבד אז הקרשים זה מסמן
לנו את השכל והמידות את הדברים שאנחנו
מכניסים את זה בתוך בתוך
השכל וכל זה לא שווה בלי הביטול כן אנחנו
גם מדברים על זה כבר בכמה פרקים פה א
אנחנו רואים את זה גם כל יום שאנחנו
בתפילה אנחנו קמים בבוקר מה הדבר הראשון
שאנחנו אומרים מודה אני בן אדם קם בבוקר
דבר ראשון צריך להודות לקדוש ברוך הוא
שהוא יתעורר שהכל בסדר
לפני שהוא עכשיו אתה לא ר תראה בן אדם קם
תן לי עכשיו חסר לי בבן ככה וככה לא תעצור
רגע תגיד תודה להשם אחרי זה אנחנו ממשיכים
בתפילה אודו מזמור לתודה דבר ראשון מודעים
על מה שקיבלנו אחרי זה מגיעים לכל הכן
בקשות של הצרכים הגשמיים שלנו
א ועוד דבר שרואים על
הדנים שאנחנו רואים שתרמו אותם רק בשנה
הראשונה של המשכן בשנים אחרי זה היה
תרומות כאילו לשאר הדברים זאת אומרת אם זה
היה משהו שהוא נצחי אז מזה לומדים גם על
העניין של הביטול לפעמים א כאילו בחיים
שלנו אנחנו מתלבטים זה דבר ראשון תחיל
מביטול כאילו זה היסוד השורש של העבודה
תתחיל דבר ראשון להוריד את עצמך לדעת שיש
הקדוש ברוך הוא מעליך יפה מאוד ואז מזה רק
עולים ו א טוב זה זה על הנושא של הדנים
עוד מעט אני ארחיב על שער הנושאים ק חזק
וד אני
חשבתי
שתרמו זה תרומה זה אתה אתה נותן כן אז בני
עולם מה שאתה שומר
לעצמך אז זה הבסיס שלך כאילו אתה אתה יציב
כן למשל מישהו מקבל דוח דוח חניה הוא מקבל
דוח הוא דיבר בטלפון לא יודע מה אז הוא
קיבל 500 שק דוח אז פתאום נהיה לו כבד כי
הוא צריך לקחת משהו שהיה לו ולתת את זה
למישהו או למשהו אחר וזה הופך אותו להיות
כבד יותר אבל כשאתה לוקח את מה שיש לך
ואתה שם אותו במקום הנכון אז תרים אתה
נהיה קל יותר אתה מתרומם כן זה כמו בלון
הליום שעולה למעלה אתה מתרומם אתה נתת
משהו מעצמך על מקום מדויק לבית השם למשכן
אז אתה לא הופך להיות כבד יותר אתה רק כבד
יותר ככל שאתה מתרכז על עצמך אתה נהיה
בלוק אגב זה מוכך כם היום בעולם עסקים
בדיוק ששמעתי איזה פודקאסט בדרך של איזה
מישהו לא דתי והוא הוא מספר א לא דתי ת
אתה לא אתה כן ולא סתם זה מעניין כי הוא
מביא כל מיני דברים תניה שהוא בעצמו לא
יודע שזה תניה אבל אדמור הזקן אמר את זה
לפני כבר כמה מאות שנים אז סתם אז הוא אמר
ש שוא עשה איזה דרך וזה תוך איזה שלוש
ארבע שנים הוא נהיה מיליונר וכולו והוא
אמר שהיסוד הראשון שהוא עשה זה פשוט הוא
למד לשחרר לתת כסף להוציא ל כל מיני
ארגונים כל מיני זה הוא אומר אני מרוויח
טוב ברוך השם אבל מזה אני אני נותן אני כל
נותן ואחרי זה סתם רציתי לתת לו איזה
תגובה שם לחבר את זה לעניין של המאשרות
וכל הנושא הזה שזה גם שזה מצווה שאנחנו
כבר יודעים אותה מזמן שהקדוש ברוך הוא אמר
את זה אבל הוא כאילו כמו שאתה אומר על
העניין של הנתינה ש אתה נותן אתה אוטומטית
מעלה את עצמך ומם
יה שמעתי גם על הנושא של הטרמה יותר נכון
קרת כן התי מקר היום בספר א
האזנת הום דווקא קראתי בספר לפעמים אני
מאזין אבל שמעתי אבל דווקא מדי פעם פותח
ספר גם מאז מאז הבמ קסט כן עד אז הייתי רק
באוזניה בכל אופן אז שמעתי סיפור יפה מרב
חיים
לוזן אני אקדים קודם כל הפירוש בעצם שהוא
על זה מספר את הסיפור שם באותו ספר שראיתי
זה שוא שואל את הש שלה וייקחו לי תרומה
ואז מת מעת כל איש אשר תונו ליבו תיקחו את
תרומתי אוקיי מה השינוי בלשון פה זאת
תרומה ואז אחר כך
תרומתי וגם למה למה הקדוש ברוך הוא היה
צריך כאילו
להבדיל בין הדרגות שיש את ההזהרה ויש את
קודש
הקודשים יש את ה הזהרה את ההיכל ואחר כך
חודש הקודשים מה הוא יכול להפוך את הכל
לקודש קודשים מה ההבדל הזה ברמה אז הוא אז
ראיתי שמה כתוב א לא נכון בשם כמה אולי גם
רבי יונס ניי בישיץ או כמה שכתבו את זה
שאמרו את הפירוש הזה ש שהדרג זה כי ה בעצם
התרומות שהביאו הזהב הנחושת שש כל התרומות
שהביאו אז רמת הקדושה שזה הגיע
לשם אם זה אם אם השתמשו בזה רק לז או
אפילו להכל או לקודש הקודשים אז היה לפי
הכוונת הלב לפי כוונת הלב לכן גם כתוב בצל
איפה זה כתוב כן מלכת מחשבת ידי לא מלכת
מחשבת שוב חוכמה ש אשר אשר מיליתי מליט
רוח אלוקים משהו כזה לחשוב מחשבות כתוב
אצלו כן לא אשר מליט רוח אלוקים משהו כזה
לא זוכר איפה זה כתוב תמצא את זה בינתיים
אני אמשיך אז אז כאילו הוא היה צריך רוח
אלוקים רוח קודש בשביל לדעת א את כוונות
הלב של האנשים אז הוא אז הוא ראיתי שמה
סיפור יפה מרב חיים לוזן שלו גזבר שהלך
לסוף כסף לישיבה מדי שנה א מכיר את זה
מצוה אני רואה לחיר שלך שאתה נזכר או משהו
אחר אולי לא חשוב הכל בסדר בקיצור אז היה
לו גזבר והיה איזה כפרי אחד יהודי כפרי
שהיה נותן כל שנה סכום מסוים
נכבד שנה אחת אותו גזבר אמר לראש הישיבה
רב חיים ולו תשמע קשה לי מאוד שאני צריך
להיות תלוי בכל ה בלגולס כל ה איך זה נקרא
בעברית מוניות
דרייברים וכל פעם ולהחליף הם עכבון אותי
בדרכים זה קשה לי אני רוצה שיהיה לי
לרשותי סוס ועגלה אתה יודע משהו ככה מכובד
אז הוא נתן לו את זה ה הגיע לאותו אותו
כפר לאותו עיירה או כפר והכפרי הזה אמר
אני לא רוצה לתת יותר ואני גם מתחרת על כל
מה ש נתתי עד היום
בסדר שנה לאחר מכן ראש הישיבה הצטרף איתו
למסע לגזבר והגיע לאותו כפרי הוא שאל אותו
מה מה השתנה ולהתחרט על כל מה שנתת עד
היום אמר תשמע אני רואה שפתאום הוא הגיע
לי פה עם חליפה יפה עם קרקרה עם סוס ממ של
עצמו אני לא רוצה שהכסף שלי ילך לדברים
האלה אני רוצה שהכסף שלי ילך לתורה אז ח
הביא לו איזה גמרא וזה אני לא זוכר בדיוק
אבל בסוף המסר שהוא אמר לו הוא אמר תראה
כמו במשכן שכל אחד לפי הכוונה שלו לשם הלך
הכסף שאם מישהו התכוון באמת הגרם זהב שהוא
נתן אבל היה שמה היייתה שמה כוונה אמיתית
לבנות את בית השם לעשות משכן לקדוש ברוך
הוא
אז ה גרם זהב שלא הגיע לקודש הקודשים אחד
שככה נתן ככה בלי כוונה כזה בסדר להזהרה
לא יודע מה אז הוא אומר לה אתה אם אתה
תתכווץ בתרומה שלך התרומה שלך היא תגיע
ללומדי התורה באמת התרומה שלך לא תלך לסוס
לעגלה למעיל היפה יפה אז אז וזה באמת מסר
כ כי לפעמים אנחנו בוא נגיד אזה אינינו
לפעמים צרה בגזי הצד שפתאום רואים שהוא חי
טוב מאיפה יש לו את כל הכסף הזה א הוא
עושה לנו קופות וזה ואז הוא מגיע מבקשים
לך צדקה אמ אני לא נותן לכל הקופות האלה
אני אני אמצא תעני שאני אתן לו אל תדע אבל
לא אם אתה יש לך כוונה אמיתית זה יגיע
למקום הנכון ולמקום הגבוה ביותר לא גם
צריכים לזכור שבסוף בסוף אנחנו רק שליחים
של זה זאת אומרת הקדוש ברוך הוא מעביר את
השפע דרכנו נכון אז אתה יכול להסתכל להגיד
שמע אני לא אתרום לעמותה הזאת כי ככה וככה
וככה אבל בסוף אם הכסף צריך להגיע לשם זה
יגיע לשם נכון אתה צריך יש עניין באמת
לעשות את זה עם כוננה אם זה יעבור דרכך א
לא אבד דרכך כן להיות הצינור של זה גם
בדיוק העניין של
של של תיקחו את תרומתי שזה משלי אל תחשוב
שאתה נותן מעצמך אתה רק יש לך את הבחירה
אם להיות אם זה אם זה האם זה יעבור דרכך
או לא יעבור דרכך תשמע זה יסוד גדול כי
בדור של היום זה נהיה באמת אמע יש תקופות
שאני אני כבר לא עונה לאנשים לטלפונים
מרוב שה כן אמיתי זה באמת נהה זה ניסיון
קשה ואני חושב שהרבה גם מהצופים שלנו וד
אבל תדעו שזה בסוף אנחנו רק צינורות של
השפע דיברת על א דיברת על צינורות אנחנו
מדברים על כלי משכן אז נזכרתי ו שדיברתי
איתך על זה בחנוכה אונו אז בפרשה שלנו
אנחנו אנחנו מקבלים את הציווי ועשית מנורת
זהב טהור קשה תעשה המנורה אז אנחנו צריכים
להכין את המנורה נכון כתוב שמשה רבנו הוא
לא הוא יקשה הוא לא יודע איך מקשה אחת הוא
לא יודע איך איך להכין אז הקדוש ברוך הוא
הראה לו ממש איך איך לעשות את זה או לו
באש לא כן זה המטבע
אבל נכון הקדוש ברוך הוא הכין את המנורה
וכן אז חשבתי בענין המנורה משהו מאוד מאוד
מיוחד שהוא סוג של משל לנו למה דווקא
הצורה הזאת של המנורה אז יש את המנורה
הקנה האמצעי נכון שהוא כאילו נכון כתוב
שיש דעה
ש כל הנרות כל הנרות היו נוטים כלפי הנר
אמצעי הנר אמצעי הוא הנר החשוב חשוב ביותר
החשוב ביותר והוא ככה מבוסס הוא נמצא
באמצע מתח מתחת יש את היסוד והוא החשוב
ולידו זה כמו שני הגבאים שלו כן מצד ימין
ומצד שמאל יש את המקורבים לאור יש את אלה
שהם הכי קרבים לצדיק האמצעי ואז לידם יש
עוד שתי קנים שהם נבך אתהה יודע הם לא
הצליחו להגיע כל כך קרוב אבל הם רוצים הם
רוצים הם תמיד כאילו קצת א קצת נמצאים
בחוץ ואז יש את ה החיצונים שהם בכלל מצד
אחד זה טוב אבוא כאילו מצד אחד אין סיכוי
מצד שני אולי יש להם איזשהו לאלה שרוצים
להיות קרובים לקרובים לצדיק כן או לאור
אבל ה הם ממש נמצאים בחוץ אז האור האמיתי
זה האמצע ומי שבחוץ לא עלינו חצי אבוד כן
אבל המנורה היא עשוייה בצורה איפה יש הכי
הרבה זהב ביזה קנה למי שקרוב לאמצע יש לו
קנה מאוד מאוד קטן וככל שהוא מתרחק אז אז
ה שונות שלו להיות כובים בסוף זה כאילו
מצמיח לו
איזשהו שורשים כאלו שמתחברים למטה אבל
בסוף תראה איזה קנה יש לו יש לו קנה יפה
ענק כולו זהב טהור
שהוא מהרצון שלו להיות קרוב הוא בסוף שווה
הכי הרבה זה גם הם יותר קרובים לשורש מי
שרחוק אה כו לפי הצורה יפה אז אוטומטית
יותר קרובים לשורש לבסיס ליסוד למרות
שלכאורה הם נראים חוקים אבל א זה אפשר
אפשר אפשר לקחת את זה לנושא של
השליחות של השליחים של חבד ככל שהוא יש לו
ש כל שיותר קרוב לשורש אפשר לשלוח אותו
יותר רחוק לתאילנד לגמרי לגמרי
כתוב במקדש שלמה כששלמה המלך רצה לבנות
בית המקדש אז גם הם ביקשו שכל אחד יתרום
משהו לבית המקדש אז הוא הוציא שליחים כדי
לאסוף תרומות לבית המקדש עכשיו הם התחילו
להגיע כפרים וכל המכובדים כל העשירים יצאו
והתחילו להוציא כסף וזהב ודברים מאוד מאוד
שווים ניים שהיו גרים שם הם הסתכלו הם
אמרו מה יש לי לתת כאילו מה מה יש לי 20
שק תראה הוא רושם פה צ'קים איזה
בושה בסוף השליחים חזו לשלמה המלך שלמה
המלך רוהה כמויות של זהב וכמויות של אבנים
יקרות והוא מאוד שמח בזה אבל הוא אמר רגע
אני רואה שרק ה שירים תרמו מה הם כל
העניים אז הם אמרו הם אמרו לשלומה המלך
טוב כנראה שהם קצת התביישו כל אחד הוציא
כאלה דברים שווים שכל כל העניים אמרו מה
מה יש לי לתת אז לכן שלמה המלך ביקש הוא
אמר תחזרו ותבקשו שכל אחד יתן מטבע קטן
אני לא זוכר את את הסכום אבל
המטב מחצי השקל שכל אחד יכול לעמוד בזה
וככה הם עשו הם הלכו והביאו את כל ביקשו
מכל אחד ואחד שהוא יתן את ה את ה את רעיון
של מרצת השקט ששיר ו הרבה ואם זכרו לי
נכון מהכסף הזה הם בנו את הכותל המערבי או
ככה אני שמעתי ולכן הכותל המערבי הוא הוא
נשר עד היום הזה זה הלב כאילו זה הלב של
כל
אחד חזק ביותר שמעתי השבוע סיפור יפה משל
יפה של הרבי זישה או
איזה סיפור איזה משל יפה אז הוא מספר
ש אני לא זוכר את ההקשר לפרשת תרומה שני
שאני שמעתי את זה אבל אבל אני מצאתי הקשר
אחר בסוף בכל אופן אז הוא סיפר ככה ש רב
זישה אמר
משל אוי רב זישה שהיה איזה אחד שהיה איזה
שיר גדול של השיר של העשיר של העיירה
שהגיע ו והגיע יום אחד לבית כנסת עם מייל
חדש ככה פרוותי כזה עווה ככה כילו הי
מרכוב כן כולם ומרכבות ככה וכולם באו
סביבו ו מאיפה המעיל כמה זה עלה וכל אחד
רוצה לדעת את הפרטים ומאיזה מאיזה חיה
הפרווה הזאת וממש כולם ו משפכים
ומעלים טוב הני הזה אני של העיירה רואה את
זה ככה מהצד ווא אומר הלוואי וגם לי היה
מעיל כזה וזה כאב לו אני אף פעם לא נכנסתי
לבית כנסת וכולם ככה עליי וזה מה הלך
הביתה ככה בצע רב וביגון קודר והוא אמר
טוב אני אמכור את הבית שלי ואני אקנה מייל
כזה אותו מעיל אני מחררה בע אותו אילו
מהעניין אותי הלך מחר את הבית קנה מעיל
אותו מעיל בדיוק מגיע למחר לבית כנסת ואיך
שהוא נכנס כולם מסתכלים עליו ומתחילים
לצחוק והוא כל כך הצטער מה מה אתם צוחקים
אתמול הגיע השיר כל כך שיחתם מילתם מה אתם
צוחקים עליי מצחיק אז אמרו לו תראה העשיר
יש לו נעליים
ככה לתפארת מכנס ככה מחוית חליפה יפה
ממשי יש לו גם אתה יודע חולצה מקוטרת ככה
מגוהצת ככה נראה כמו לבוש כמו שצריך על זה
אתה מוסיף את המעיל פ איזה
יופי אבל אתה עם הבגדים הקרועים שלך עם
החורים בגרביים
שמציצים מהנעל ים הקרועות נו באמת כאילו
אתה שם על זה מעיל זה נראה עוד יותר מצחיק
זה נראה פורים כן אז הוא אומר אח אומרים
בלה דברים שאין להם שיעור כן אז
אים
א כיבוד הבם וגמילות חסדים משקמת בית
המדרש החית
וערבית הכנסת אס אורכים בוקי חולים הכנסת
כלה הכנסת כלה אולבייה המת יון תפילה ואה
ואהבת שלום בן אדם לחברו בן איש לאשתו
כיצור אחר כך ותלמוד תורה כנגד כולם זה
אומר ככה התלמוד תורה זה כאילו המעיל אם
אתה שם את ה מעיל על כל הרשימה הזאת זה
נראה מכובד אבל אם בין אדם לח וירו וכל זה
אתה עוד שלא נדע על זה אתה שמת מיל תלמוד
וירו זה איזה בדיחה אחת גדולה וואו אז אני
חשבתי ש במשפטים אמרנו ש נשאר אחרי קבלת
התורה ואלה המשפטים בואו נתחיל לפרט מה מה
מה אנחנו בין אדום
לחבר אז זה חשבתי שזה בדיוק העניין ש
שקודם כל בוא נתחיל בוא נתחיל עם בן אדם
חבר זה הבסיס אחר כך תרומתי שזה כמו שכתוב
בספרים שזה התורה הקדושה כחו תרומתי עכשיו
חשבתי שהבן אדם לא יגיד אוקיי בסדר טוב
אני אתקן את עצמי אתקן את המידות שלי אני
אשתבח אחר כך כבר אני אתחיל לללמוד תורה
אחר כך אני אחזור אז לא תתחיל ללמוד תורה
שזה פרשת תרומה תחיל ללמוד תורה אחר כך גם
תגיע על ידי זה לפרשת צווה שכתוב שמה אתה
איך
כתוב הקרב אליך את ארון אחיך נכון ככה
כתוב
כן על ידי התורה הקדושה על ידי תקחו
תרומתי כן על ידי זה אתה תגיע גם לקרב את
אחיך
כן חזק ל לו את התפי שלד משהו מהרבי על מה
שאמרת כן ש
אני רק לפני שאתה ממשיך אני מאוד סקרן
בטוח יש לרב
איזה שיחות ארוכות על ועשו לי מקדש ושכנתי
בתוכם א יש פה מלא עוד לא הגענו לזה כן אז
אני לא אני מאוד סרן כ אני לא יש לי
בזיכרון יש לי בזיכרון הרבה אבל אני לא
אני לא לא הצלחתי להגל לזה עדיין אק הרבה
גם עכשיו הגענו מיו שבט שזה גם היה במאמר
כן של בתי הגני אבל על הנושא שדיברת אז
הרבי אומר ככה א דיברנו על הדנים גם יסוד
העבודה הוא קבלת ול והתבטלות
אבל הרבי אומר זה רק היסוד צריך לזכור שזה
היסוד כן ועל זה צריך לעבוד זה לא חוכמה
שעכשיו בן אדם רק יהיה ביטול ויילך ככה
וזה אלא הוא צריך לעבוד נכון אומר שלמות
העבודה היא לתת לקדוש ברוך הוא גם את
הכוחות הפנימיים השכל והרגש והוא אומר
ובזה אי אפשר לצאת ידי חובה במחצית השקל
זה לא מספיק שרק תיתן קצת ותגיד ו אני
נתתי אני חלק מהזה קדם הלה בחיים לא צריך
לעבוד בזה ואנחנו רואים את זה גם בהלכה
שכתוב אחרי זה בזה שהשיר שהביא מנחת ני
הוא לא יצא כן א צריך לתת את ה1 א כוון
ליבו להבין שב שמל כן כל אחד נדרש לתת את
כל הזה וגם להפך כן כתוב גם שאני שהביא
מנחת השיר אה סליחה אני שהביא מנחת השיר
יצא למה כי הוא בעצם הוא נתן יותר ממה שיש
לו הוא נתן את האקסטרה אז א אז זה זה
דיברנו על מבחינה רוחנית כן אז אז איך
מסביר איך זה כאילו נוגע אלינו אז הוא
אומר ככה גם אני בדעת בן אדם שחסר לו
בלימוד ניגל הורה שהוא לומד רק את ההלכות
הפשוטות וגם המצוות הוא עושה אותם כי צריך
לעשות לא לא מהדר בזה אז אז הוא בעצם צריך
ללמוד לעשות מנחת עשיר שהוא צריך לתת יותר
ממה שהוא עושה בדרך כלל ואז ממילא תבוא
עליו הברכה רבי כותב א לקיים
את המשפט שכולנו מכירים עשר בשביל שתתעשר
אז הרבי אומר פה עשר עשה עצמך עשיר זה
המילה
אסר ואז ממילא אתה תתעשר מזה ברגע שתהייה
בראש בצורה של עשיר אז זה ישפיע עליך את
הברכה ותהיה עשיר והוא כותב ואין עשיר אלא
בדעת כ שהיה ירמו שאין אני אלא בדעת אז
אין עשיר א בדעת אל השיר אלה בדעת כך
שיהיה עשיר מבחינה רוחנית בחוש או ביכולתו
ו הדבר התבטא גם בעשירות לפי פשוטה
בגשמיות בבני בנחי ו מזנה רביחה ש ש אנחנו
צריכים ללמוד מזה כאילו לא לא להסתפק רק
במחצית השקל במשהו בקטנה מישהו ביקש תרוה
זרוק לו איזה 10 אגורות בשביל העניין לא
אם יש לך יכולות יותר תן תן את ה 100% של
היכולות שלך תתנהג עם הקדוש ברוך הוא ככה
ברווח תיתן ואז ממילא תמשוך אליך עוד הרבה
שפה אתה יודע
[מוזיקה]
ב מה מה שאמרת עכשיו על אילו דברים אז
כתוב בגמרא הגמרא שואלת אלו דברים שאדם
אוכל פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לא
לעולם הבא ואלו הן כיבוד אוהם הגבלות
חסדים וש אז הגמרא אומרת רגע ואין עוד רק
הרשימה הזאת אם אתה עושה את זה אתה מקבל
עולם הבא ועולם הזה יש עוד הרבה דברים אז
הגמרא אומרת נכון יש עוד הרבה דברים אבל
דווקא המשנה הזאת היא על דברים שהם א בין
אדם לחברו בין אדם לחברו שאתה אתה לא עושה
את זה בשביל עצמך כיבוד ום גל כיבוד ואם
מה אתה מרוויח מזה אתה גמילות חסדים אוקיי
לכן אולי כתוב שאין להם שיעור לא אה יפה
אין להם שיעור כי זה אתה יודע זה לא משהו
שאתה עושה ככה ואז אתה מקבל אז חשבתי אז
רגע התחלתי לעבור על הרשימה הזאת ואמרתי
רגע השכמת בית המדרש איזה עניין יש בהשמת
בית המדרש שהוא לא בשבילי בשביל האחרים אז
הבנתי שהקמת בית המדרש כשמישהו מגיע והוא
שם לב שהוא הראשון בבית כנסת אז מה הוא
עושה מה הוא עושה אז לפי המשנה לפי המשנה
וגמרה הזאת מה עליו לעשות במקום להתרכז על
עצמו שיארגן קצת את הבית כנסת ישימו את
הסידורים פה האולי יוציא את הפח ש
שיגרום זה לכן הוא נכנס לרשימה השכמת בית
המדרש לא כדי להגיע לשם הראשון תגיע לשם
ראשון כדי אולי קצת לסדר ואז ום תפילה ואז
אה יפה ואז מהזה עיון תפילה עיון תפילה כי
ככל שאתה מעיין בתפילה אולי הגעת לבית
כנסת אמרת טוב היום אני רוצה לקנות זוג
אני רוצה אתה יודע מי שיש לו הרבה אמונה
אזה אומר טוב היום היום אני ארגל לבית
כנסת ועל מה אני מתפלל שיהיה לי נעליים
חדשים של אדידס זה אני אבל אתה מתחיל
להתפלל ואתה קולט מה אני מתפלל על נעליים
יש עולם יש עולם אומר לוו יש כל כך הרבה
שיש על מה אז עיום תפילה ש ברגע שאתה
מתחיל לעיין ב התפילה אתה מבין שאתה לא
מבקש דברים לעצמך מה אתה בשביל זה נולדת
כדי שיהיה לך עוד סטייק תבקש על עולם ע על
כל העולם של הקדוש ברוך הוא זה איום תפילה
אמיתית שאתה זה עוד משהו שהוא לא זה לא
בשביל עצמך זה בן אדם לחברו למותו רק נגד
כולם אוי ואבוי אם אני יושב אני מתחיל
ללמוד הלכות כדי שאני אדע מה זה אלכל בורר
נראה לך שהקדוש ברוך הוא שם אותך בעולם
כדי שאתה תדע מה זה בורא בשבס זה גם חשוב
אבל זה לא הסיבה שאתה פה הסיבה שאנחנו
נמצאים פה דלנו מן התוים הסיבה שאנחנו פה
זה להיות או זה בשביל להיות או זה לחשוב
על כל עולם זה ליפות את העולם זה להפוך את
העולם להיות טוב יותר כמובן כדי להפוך את
העולם להיות טוב יותר גם אני צריך לדעת מה
זה טוב מה זה לא טוב לדעת מה הם המידות
הטובות להידבק בתורה אבל שלא חלילה נגיע
למצב של שאנחנו עניים עם איזה מעיל מפואר
וחושבים או הגענו להשגות יש לנון זה לא
סתם כאילו זה עיון תפילה זה זה באמת עבודה
זה אנחנו מעיינים בהכל חוץ מ בתפילה
צריך זה באמת משימה לעיין בתפילה להיכנס
חשו גם השכמת בית המדרש מה זה השכמת בית
המדרש שמע אני יודע שזה קשה לא אבל מה זה
מה זה הביטוי הזה השכמת בית המדרש לדעתי
זה זה משהו מעבר זה לא רק להגיד הפיזית
לבית המדרש א זה לדעת שאתה משכים הדבר
הראשון שיש לך בראש זהבית המדרש הלימוד
זמרת גם אם הגעת עכשיו לבית מדרש אז אתה
יכול להגיע לבית כנסת ולשבת בטלפון רבע
שעה 20 דקות אומר לך לא ההשכמה כאילו
העניין הראשון שאתה עושה זה להיות במדרש
להיות בלימוד וואו חזק אז ההשכמה שלך אתה
כבר נמצא סוג של בת מד נכנסת עכשיו לבית
כנסת תעשה משה פני השקמה ברגע שאתה קם
בבוקר אתה יודע כתוב שהרבי רביש הדבר
הראשון שהוא היה עושה בבוקר הוא היה פותח
את העיניים ואוא אומר צפרה טבה לכל בר
ישראל ככה הוא היה פותח את היום שלו צפרה
טבה בוקר טוב לכל בר ישראל שיהיה לכל אחד
מעם ישראל שיה לו בוקר טוב ככה היה אומר
כן יש על זה גם שיר של אברהם פריד
פרה הוא מספר את זה על הבעל שם טוב האמת
אה שהוא היה מסורת בידינו ש הבעל שם טוב
היה בלשם טוב הקדוש היה אומר כל בוקר כן
בוקר טוב ריבונו שלוו אה בוקרטוב ש כןכן
אז אצל נכון רב זישה גם כתוב בספר בוצינה
קדישה שהוא היה ככה מתחיל את הבוקר א ואז
כתוב שהוא היה לפני שהוא היה דורך את
הרגליים על הרצפה הוא היה נוטל ידיים
עדיין במיטה כדי כי יש פסוק התייצבו על
דרך לא התייצבו על דרך לא טוב רע לא ימאס
זה פסוק בתהילים אז רב זי שהיה דורש מזה
התייצב על דרך לא טוב שכשאתה מתייצב לפני
שאתה נהיה טוב על ידי לת ידיים רע לא ימס
יהיה לך קשה להבדיל בין בין טוב לרע חלילה
אז הוא היה מאוד מאוד מקפיד על ליטול
ידיים אתה יודע הוא היה אומר צף תב לכל ב
ישרל נוטל ידיים ואז מתחיל ללכת ואז כתוב
כשהוא יוצא מהבית הראשון שהוא היה פוגש
כתוב אפילו אם זה היה גוי הוא היה מברך
אותו מאחל ממש אתה יודע להתחיל את הבוקר
בברכה בטוב אתה יודע אני אני אתה יודע זה
תמיד מלחמה פנימית כזו שברגע שאתה אתה פ
אתה פותח את העיניים אז מה אתה עושה אתה
רוצה לדעת מה השעה אז אתה מוציא את הטלפון
אתה פותח את הטלפון ומה אתה רואה 189
הודעות וואטסאפ שזה וככה אתה מתחיל את
הבוקר אתה יוצא מהמיטה אתה כולך כאילו
באטרף אז באמת אני אני כל כך משתדל ולוואי
שאני אצליח אתה יודע אפילו פעם אחד באמת
לקום להקדיש את את הרגעים הראשונים לקדוש
ברוך הוא ח את העיניים להגיד ב בונ שלעולם
אני מאחה לך בוקר טוב אני מאחה לכל עם
ישראל בוקר טוב אני מאחה לעצמי בוקר טוב
אני מאחה לילדים שלי בוקר טוב לאשתי לכל
עם ישראל להתחיל את זה אתה יודע בצד ימין
תשמע זה מעניין כי גם מחקרים מוכיחים ש ש
האנשים הכי מצליחים בעולם הם קמים בבוקר
והם לא נוגעים בטלפון איזה כמה שעות אמיתי
אני שמעתי על זה הרבה הם כאילו מתחילים את
זה עם ראש נקי עם ראש נקי כי וזה מעניין
כי גם א המודי אני שאנחנו אומרים בבוקר
בעצם אומרים את זה לפני נטילת ידיים אה
ברוב המקרים כן נכון לכאורה אפשר לשאול
למה כאילו למה לא לטול ידיים לפני ועד לה
כן אז יש אנחנו יודעים את זה מגיל קטן כן
שבעצם שום טומה שבעולם לא יכולה לתמות את
המודי הני של יהודי שהוא קם בבוקר אין על
זה שום א חזק כן וככה אני חושב שזה הרבי
אמר את זה וואו כן שצריך לחנך ילד יהודי
שעל הבוקר הוא קם ואומר מודע אני מצחיק
הבת שלי לא
מזמן היום אחד אכלנו בצהריים ארוחת צהריים
אז נתל לנו ידיים לאכול לחם ואז היא נטלה
ו התחילה להגיד מודה אני קרובה ליו הטיב
שכל פעם שנתלים ידיים ישר
המודרני אני פשוט הייתי סקרן מדי רצית
לבדוק את המשנה במשנה לא כתוב את כל
הרשימה הזאת בסידור כתוב את כל זה אוקיי
אז מאיפה גיע אזה עכשיו אני מוצה קרן לדת
מאיפה זה מגיע ומין אפשר לבדוק במשנה בפיה
לא כתוב את כל הרשימה
הזאת
מעניין אולי זה בגמרא טוב צריך לבדוק את
זה לא אני עכשיו סקרן באמת להבין את ה
לעומק כן את המשמעות משקמת בית המדרש טוב
א מה יש לנו איזשהו שיר ככה לסכם סחים את
ה את
התרומות אני רוצה לבצור לך אתה רצית על
ועשו לי מקדש כן אז אני אגיד אני אגיד
ישיש יש שאלה ידועה ואשו כתוב וב אשו מקדש
לא כתוב ושכנתי בתוכו כתוב ש עשו לי מקדש
ושכנתי בתוכם כ בתוכם שעל ידי עשיית מקדש
על ידי עשיית מקדש כאילו כל אחד שעושה
מקדש לקדוש ברוך הוא הקדוש ברוך הוא שוכן
בתוכו כן יש לו השראת השכינה
יש לך משהו שמה של הרבי יש פה הרבה יש על
זה אגב מי שרוצה קצת לעיין אז יש על זה
מאמר א באתי לגני כן אז אפשר להיכנס שם
למדתי באתי לגנזה של ה של הרץ נו של ה כן
אבל יש כמה שנים זאת אומרת יש לזה כמה כמה
פרקים אני אני למדתי את זה בי שט ב770
לפני כמה שנים
זכית הנ זה משקה כן ככה תוך כדי ככה הרבי
בגדול מדבר פה על ההבדל בין בית מקדש
למשכן מביא כמה הבדלים שבית המקדש היה
יותר נעלה כי הוא היה לו מקום קבוע ומוגדר
יש גם יש גם את יש גם את ה איך זה נקרא
התורה הזאת המאמר הזה איך זה נקרא ביס
רבינו ביס רבינו נו בת רבנו שהוא בבל כן
זה זה למדתי שמה גם אוי איזה סיפור חזק כן
איך זה
נקרא קונטרס בית רבנו שבבל זה לא יש מאמר
כאילו של בית רבנו אה אני לא זוכר בית
מקדש מעט
ש כן באתי באתי לניו יורק ליו שבט
ו והשבת שאחרי י שבט אז עדיין הייתי בניו
יורק
ו התלבטתי כי היה לי גם שמחה משפחתית
שבעצם בשביל זה בשביל זה באתי באיזשהו
מקום גם וגם יותר נכון זה סיפור יפה זה
סיפור ש סיפרתי לך אתזה פעם אני בשמחת
תורה היה לי כזה אורות
ככה הייתי מתפלל בחבד בניברק היהה לי ככה
היתי בהורות אמרתי י שבט אני רוצה לנסוע ל
לרבי אמרו לי א איך הגעת יוד שבט יש כאנוס
שלוחים אתה יכול לבוא איתנו אנחנו נוסעים
יש יד קיסלב את תבוא איתנו לא יודע אני
מרגיש יוד שבט זה התאריך שלי
טוב כעבור כמה שבועות אחרי שמחת תורה
מתקשר אלי דוד שלי מונסי אחד מהם יש לי
הרבה דודים שמה והוא מתקשר אליי אומר לי
אני מחתן את הבת שלי אני רוצה שתבוא לשיר
אמרתי אוקיי תגיד לי את התאריך בוא נראה
אם אני פנוי אומר לי י שט אז ככה הרגש
שזמנו אותי עכשיו למה היו צבט זה גם סיפור
בפני עצמו אבל
אז במטוס אז פגשתי איזה אחד משיחיסט ככה
רציני כן שחז אני לא מזלזל באף אחד מהמהם
אני מאוד אוהב את כולם והם באמת הם קדושים
וטהורים באותה אמידה התחיל לדבר איתי על
המטוס אה אתה נוסע לרבי וזה קצ ואז הגעתי
ליו שבט שמה ל 770 ופגשתי אותו תונה הייתה
ב יי שבט אבל אני הייתי כאילו באור ליי
שבט לא בחגיגות הרציניות אלא בלילה של י
שבט ואז הוא פגש אשאל איפה אתה בשבת אמרתי
לו ד מתלבט כי תשמע שמחה משפחתית אולי אני
אהייה בשבע ברחות אולי אהיה אתה יודע אומר
לו טוב אתה מתלבט בסדר אז בוא נלמד
משהו ואז ואז הוא מה נלמד בוא נלמד מה מה
עם בז רבינו טוב הוא גם הביא לי תוך כדי
משקה וזה אנחנו לומדים הרבי שם מסביר ש
שהבית מדרש לא יודך בדיוק אבל בית מדרש של
צדיק או משהו כזה זה זה בית מקדש מעט ש
שבגלות
כאילו ובקיצור ככה לומדים את זה לעומק
בעיון וודים וות כ ככה ממש כיף נחנו
מסממים את זה ר אתה וד מתלבט אמרתי טוב
בסדר אני פה בשבת יאללה אב אתה מסדר לי
הכל אני מסדר לך הכל אין בעיה בקיצור סידר
לי מיטה ב7
49 יש את האחי ממית צלמים כן
אחד מהם שמה הכ שמואל הכניס אותי לחדר שלו
מזרון אתה יודע מה זה ספ 49 לא זה הפנימיה
של החברה החזקים שמה זה הכנסת ורכים
פנימיה של הבחורים המבוגרים יותר לא כן
שנשארים שם צו הייתי שמה שבת היה אורות
גבוהים אורות גבוהים מיוחד מאוד חזק אז
הרבי פה סתם יש פה משהו
קצר ככה כתוב עשו לי מקדש ושכנתי בתו
אז הרבי אומר כתוב בתוכם לא כתוב בתוכו מה
שאמרתי כן במקדש הספציפי זה מה שזכרתי אז
על מה זה מדבר אז זה בעצם מדבר אלא סליחה
לא נאמר בתוכו אלא בתוכם בתוך כל אחד ואחד
מישראל א אוקיי עכשיו איך זה נוגע בעצם
אלינו אני אקצר טיפה את ה הוא מסביר פה
הרבה על על הנושא
הזה אז ככה ברגע שבן אדם עושה בנפש שלו
מקום מקדש זאת אומרת כן מפנה מקום בשביל
הקדוש ברוך הוא עושה מקדש לקדוש ברוך הוא
אצלו בחיים האישיים שלו אז הקדוש ברוך הוא
א כאילו אומרים ניתבה הקדוש ברוך הוא
להיות לו דירה בתחתונים הקדוש ברוך הוא
מחפש כן זה לא רק שהוא מחפש זה נטווה זה
זה כאילו זה דבר שהקדוש ברוך הוא הכי הכי
רוצה כן שלהיות פה להתחבר איתנו ביחד הוא
רוצה שאתה תעשה איזה מעשה אתה תעשה איזה
משהו שהוא יכל עושה מקום שהוא יוכל להיות
שמה כן ליך אז ברגע שבן אדם עושה מגדש
לקדוש ברוך הוא אז אוטומטית השכינה נתפסת
והקדוש ברוך הוא מגיע אליו א רגע ו היה פה
עוד
עניין אני אני רוצה שנייה רק על מה שאמרת
עכשיו זה מדרש מפורש במדרש נחומה הוא אומר
ככה
א כששמעו מלאכי השרת כן כתוב ככה אמר
הקדוש ברוך הוא למשה עשה לי מקדש שאני
מתאווה שכון אצל בני אצל בני כששמעו מלאכי
השרת כן התחילו אומרים ריבונו של עולם למה
אתה יורד את תחתונים שבכח הוא שתה בשמיים
שנאמר תנה אותך לשמיים אמר להם הקדוש ברוך
הוא חייכם שאני עושה כשם שאמרתם אלא
תהילתי מלאה הארץ אמר להם הקדוש ברוך הוא
מה אתם טמאים על זאת ראו מה אני מחבב את
התחתונים ויורד ושוכן תחת יריעות עיזים
שנאמר ועשית יריעות עיזים זה ככה בדברי
המדרש כמה ש כאילו הוא כל
כך התהילה של השם הוא דווקא נמצא ע הרץ
ההוד של השם נמצא בשמיים אבל התהילה שלשם
לשם זה אנחנו
נבראנו לשבח את השם אז מה אתה אומר דודי
אז אני רק אוסיף על זה שהקדוש ברוך הוא
אומר ועשו לי מקדש
נכון אז
א אז כאילו אנחנו יודעים איך בשביל לבנות
בית המקדש צריך הרבה כסף צריך הרבה זה אז
גם אנחנו בשביל אנחנו רוצים לבנות דברים
בחיים אנחנו צריכים הרבה כסף אנחנו כל
היום בעבודה טרדים בזה בתוך זה הרבי אומר
פה שזה לא מספיק רק שאתה מפנה מקום זה
עניין אחד אתה צריך באמת לדאוג שהמקום הזה
ובכל מקום שאתה נמצא בכל דרכיך דו בכל
מקום שאתה נמצא תכניס את הקדוש ברוך הוא ר
סתם מביא פה כל מיני דוגמאות כן אתה יש לך
עסק של לא משנה מה תדע להכניס שם הייתי גם
פעם
בהתוועדות רחובות זה
היה והמשפיע שם אמר ש שכל אחד צריך
שבעבודה שלו ישפיע על יהודים לא יודע אתה
הולך עכשיו לאן שהו קח איתך תפילין באוטו
שיהייה מישהו צריך להניח פתאום או משהו
ו ואז הוא אמר סתם אז מישהו שאל אותו אני
עובד בלא יודע באיזה משרל מה אני יכול
לעשות כבר אומר לו קח איתך חיטת א חיטת
הקטן הזה שיש בו חומש זה לך תביא לבוס שלך
תביא לו מתנה כמה לך חי 50 שק תשקיע תחלק
לאנשים תן להם איפה שאתה יכול גם מה
שאנחנו עושים פה עכשיו זה בכל דרכך זה
אנחנו יושבים מפנים את הזמן שלנו חשבתי
אנחנו קוראים לה תוכנית הזאת במקס בם ראשי
תיבות בית מקדש
ווא ממש ועשו לי מקדש וואו יפה יפה וא אחי
זה יפה וזה כל האפשריות ש ובהזדמנות הזאתי
סית דשמ סיעתה דשמיה ובהזדמנות הזאתי אני
רוצה באמת להגיד לכם תודה ולצופים תודה
שבאמת אני אני השבוע אני גם שלחתי לכם את
זה בקבוצה שהשבוע קיבלנו טלפון אה ש מאיזה
אישה שהכירה את התוכנית והיה לה איזה
עניין וזה מפה לשם בסוף הכל התחבר והיא
אמרה תקשיבו אני מקשיבה לי זה כל שבוע
והיא אמרה לי אשתי את חייבת לשחרר אותו כל
שבוע ל
הצילו וואלה כל הכבוד לך שאת מאפשרת לו את
זה ת צריכה לשחרר אותו ולדאוג שהוא ימשיך
ויעשה את זה כל הזמן וואו באמת אנ אנחנו
כל כ מודים על כל מילת חיזוק זה הדלק שלנו
נכון זה הדלק שלנו לגמרי זה הדלק וכן זה
מסירות נפש כל פעם מחדש לטאם להגיע ברוך
השם כולם עסוקים אבל אנחנו רואים באמת את
מה שזה עושה ועזבו גם את הצופים מה זה
עושה לי ברמה האישית וברוך השם זה זכות
ענקית כן שנזכה שנזכה בוא נעשה איזה שיר
אולי בוא נעשה איזה שיר נו תביא את הגיטרה
או שאתה תיקח את הגיטרה
וואי
ראיתי דודי אתה אולי מומחה בזה למצוא לי
איפה קונים את זה אבל יש לי בעיה עם הקפה
תמיד בעבודה שהוא מתקרר שהוא מתקרר אני
מניח ואני עכשיו לא ש לא שותים מכב מקחת
עכשיו עסוק בעבודה אני בהקלטות ואני עסוק
עם הזמר עם ה שאתה נזכר זה מאייס קפה כן
זה כבר זה ממש מתקרר אז ראיתי שיש ש
היא שומרת על החום של הקפה כן שומרת על
החום של הקפה יש לי כמו טרמוס כזה זה האמת
לא נראה בדיוק אותו דבר שחור כזה
ששומר החום של הקפה ו פשוט ותנים את זהר
אז צופים מי שרוצה לקנות לדיויד מתנה תדעו
אגב בנושא הזה אז יש סגולה ידועה אם בן
אדם יש לו תה והוא רוצה לקרר אותה
בשביל לשתות אז יש סגולה ידועה לקרוא פרק
וף יות בתהילים וף
י זה גח הקרר לכם את הת תוכלו לשתות
[מוזיקה]
בנו
נו יצר
יצר
דחה באמת נויר
והבה זהן בנו וזה אן בנו יצר יצר ו מפר
לידך
במו
אבה ים
בנו בנו יצר יצר
טו
נו
נו יצר
יצר חוב
[מוזיקה]
אג תודה רבה צופים יקרים תודה רבה עורכים
הקבועים שרו איתנו שמו ליקוד רב הקדוש
ברוך הוא שככה הוא יזם את הרעיון נכון הוא
מאפשר לנו להוציא לפועל ואו זה הכל זה מה
שדיברנו תרומתי זה הכלכל מהשם
יתברך לא נותנים שום דבר מעצמנו זה הכל מה
השם
יתברך ‏y