0:00 / 0:00
הבטחתי ונושעתי: מדוע שלמה המלך לא צריך שלטי פרסום | הרב אליהו ובר
70 views
Categories:
Torah
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
עם ישראל כבר הגיעו הגיעו לבית המקדש,
הקריבו קורבנות, אבל מלחמות עם היוונים לא
הסתיימו בחנוכה אז ואחרי 20 שנה יותר
שמעון החשמונאי יחיד כבר שהרגו
רצחו את בני חשמונאי אחד אחרי השני נשאר
המלך האחרון שמעון החשמונאי הוא כובש את
החקרא א באיזשהו שלב גם הרסו את החקרא
יוסיפון מתאר שכבר החקרא לא קיימת א לא
ברור היסטורית מתי הרסו גם אבל היום זה
יום כיבוש אחר כך במגילה תענית זה כתוב
בספר מקבים זה כתוב יום כג באייר הגיעו
לזה וקבו את היום הזה ליום שמחה לדורות
יום כיבוש אחר כר
המרד התחיל במודיעין והסתיים ביום כיבוש
אחר כך גמרנו עם הבנים מה שאנחנו אומרים
בחנוכה רבת את ריבה דנת דינה מסרת גיבורים
בעד חלשים רבים בעד מעטים זה באמת הולך על
היום רק נקבע את זה וחנוכה אבל היום זה
היום אז ככה המרד התחיל במודיעין ונגמר
היום אז אנחנו זוכים היום לעלות עם קבוצה
גדולה מתושבי מודיעין שעולים פה הרבה לא
רק היום ועולים קבוצה מתושבי מודיעין
ולירושלים בדיוק ביום הזה יום כיבוש אחר
כך אז באים ממודיעין לירושלים א אני לא
יודע אם זה היה מתוכנן מראש ככה ביום הזה
החתונה היא מחר אז א יש איתנו גם את החתן
והכלה שבאים ככה בשמחת הנישואין ביום הזה
אה לציין
יום של שמחה יום של קדושת המקום אנחנו ב ב
ב ב
נמצאים בירושלים ליד מקום המקדש צריך לדעת
שמקום מקדש יש את הכל הכל שאל אותי מישהו
למה יש היום כל מיני שלטים הבטחתי ונושאתי
על כל מיני מקומות ולמה על על הר הבית אן
הבטחתי ונושאתי אמרתי לו זה כבר לא צריך
לכתוב זה כתוב בספר מלכים כתוב בספר דברי
הימים הבטחתי ונושעתי כתוב שלמה המלך
מבטיח כל תפילה שמתפללים פה מתקבלת אז א
אז לא צריך מה צריך אנחנו צריכים את
האלונים וזה אלונים זורקים לפח אחרי זה את
ספר מלכים מדפיסים נמצא אין לך ארון ספרים
שאין את הבטחתי בנושתי שלמה המלך נו מה
אנחנו צריכים אנחנו צריכים את האלונים אז
יש איתנו פה את החתן והכלה והשוכן מהמקום
הזה יברך אותם שיבנו את מתם בית נאמן
בישראל בית של אהבה ואחווה ושלום וראות
בית של שמחה ואושר ואושר בית של בנים
ובנות בית של תורה ויראת שמיים ויזכו החתן
והכלה לבוא לפה עם כל תושבי מודיעים שנה
הבאה עם קורבן יולדת תינוק חמוד בעגלה
בשמחה כן יהי רצון ונאמר אמן יחד עם זה
יחד עם זה יש איתנו פה יהודי שהגיע מן
הלבנון ומודה להשם שיצא משמה שלם הוא יברך
אלינו עכשיו ברכת הגומל וכולם ישמעו שרוצה
גם לצאת ידי חובה לא מקום
את הדו
במצו
>> ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך עולם הגומל
חייבים טובות
שמחה כל טובה כל טוב סל
>> ואנחנו עוברים לאירוע נוסף אי אפשר כל
הזמן כל כך הרבה שמחות אבל לא במקום הזה
זה מקום שכל הזמן שמחות יש איתנו פה חתן
בר מצווה שהלה לכבוד יום שהוא התחיל להניח
תפילין וואו אבל לצערינו עדיין פה אין
תפילין אז אנחנו לא נזכיר את הדברים הזה
נזכ את הדברים הטובים אז יש לנו חתן בר
מצווה שעלה לקבל על עצמו עול תורה ומצוות
במקום הנכון במקום המקדש השוכן מהמקום הזה
יברך אותך שתצליח לגדול בתורה ביראת שמיים
בשמחה בהירה לידיעת התורה בקיום התורה
לעשות נחת להורים שלך למשפחה שלך לכל עם
ישראל כן יהי רצון ונאמר אמן אמן ‏Eh