0:00 / 0:00
דרוש לל"ג בעומר חלק ג | ארבע מדרגות בבריך שמה | הרב יהושע שפירא
62 views
לתרומות לישיבה לחצו https://www.yrg.org.il/?CategoryID=220 לקבלת תורת הישיבה בוואצאפ - https://bit.ly/whatsaap-rg למעקב אחרי הפייסבוק שלנו - https://www.facebook.com/YeshivatRama...
Categories:
Torah
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
טוב, א נפתח
ב חידוש
אחד שהדבר הכי הכי פשוט
בעולם
[מוזיקה]
ואיךשהוא דילגנו מעליו במקום
א להיכנס בשער
פתוח זה
ש עוד לא הגענו לזה בפרטות אבל
בכללות כבר דיברנו על זה סגיד נקמי
ומקמי דקה אורייתא בכל עידן
ועידן. אז
אה אנחנו
דיברנו על התפילה כנגד בית קודשי
הקודשים אבל עוד יותר פשוט מזה. זה התפילה
דרך ארון
הקודש. הרי כל יהודי שמתפלל
18 בית הכנסת מכוון לארון הקודש
והשתחוויות שלו זה מול אהרון הקודש.
אז הוא פותחים את ההרון הקודש והוא אמר
סגיד נקמי ודאי שהתורה לחס וחלילה לא
עומדת לבד אלא בדבר
השם
וסגנקמי של הקדוש ברוך הוא וכמי דקה
רואיתא בכל עידן ועידן אני בבית
הכנסת הרי אי אפשר להיות בפתיחת ארון
הקודש לא בבית הכנסת מול ארון הקודש אז זה
המקום שבכל עידן ועידן סגנה
קמדיקתית טוב אז זה תוספת של דבר הכי פשוט
בעולם
אה שמשום מה נתעלה
מעיניי אז
אה אני רוצה להזכיר את המפה הכללית
ולחזור למקום שבו אנחנו נמצאים דיברנו על
זה שבעצם
בעצם יש כאן ארבע
דרגות של
א
תורה הדרגה העליונה הבריך שמי זה התורה
כמו
שישמותיו של הקדוש ברוך הוא חמדה גנוזה
בבית גנזיו השעשועים שלו והיה אצלו
שעשויים אחרי זה הפנייה לברור
את העולם כשם סליחה אחרי זה הפנייה לעם
ישראל הדוד והראיה
יה יהיה ראותך עם מך ישראל פורקני מנחה זה
לאמך והתורה כאן זה לאמצוי אנה מיטוב נורח
כי באור פניך נתת לנו תורת חיים ואהבת חסד
זה המאור פנים שמאחורי התורה
אחר
כך
יש את ההתגלות האלוקית בעולם. התורה כסדר
העולם כתוכנית של העולם סתכל באורייתא ברא
עלמה זה יהרב קדמ תוריך חיים בטיבו וההמשך
של זה אנטונזל לכולה מפרנס לכל שליט קולה
וכולי מלכותה דילכי שזה כבר נראה שכל
זה אם כי יש בזה אולי דוחק ויש גם להסביר
באופנים אחרים
אבל כל זה ההתגלות האלוקית בעולם
בכללות ואחר
כך אנה אבדקודשברך הוא זה הבחירה
האנושית
שהיא לימוד התורה בעצמו זה התורה כמו
שהיא מוצאת מהרון ואנחנו זוכים ללמוד אותה
וזה כבר מדבר עלינו כעובדי
השם האדם הפרטי
שעובד את השם
כחלק
מהאומה שזה נמצא בירותך ושם רחנו קצת
להסביר וזה נמשך אחרי האלוקות המתגלה
בעולם תורה היא סדר העולם כי תורה היא סדר
העולם זה עדיין ההתגלות שלו מלמעלה למטה
אה בשלושת המדרגות ברך שמי טוב נעורך ואחר
כך א זה תוריך לנן חיים בטיבו שזה גם כן א
אריכות חיים בימינה אורך ימים בימינה זה
העולם
ובסוף העבודת השם שלנו מענה העבדתקודשבריך
הואנשיא אנחנו
היינו באמצע המדרגה השלישית ירבק אדמך את
ה יראהבה נדמה לי סיימנו
אנחנו רוצים לעבור לאנטוזן לכולה ומפרנס
לכולה אני
צודק אז א בואו נראה את החלק הזה אני
אקשור אותו גם אחר כך קצת א למה שנאמר
קודם
אה אנטו זן לכולה ומפרנס
לכולה שליט על
קולה דשליט על מלכיה ומלכותה דילכי
טוב אז יש פה בפשטות א ארבע
דרגות זן
מפרנס אם באנט
אחד אה אנט שני זה שליט על קולה אנט שלישי
זה שליט על מלכיה ואחר כך מלכותה דילך
היא אפשר כמובן גם לסדר את זה אחרת אנחנו
הולכים
לדרכים כדי להבין קצת את העניין כאן אני
רוצה להתחיל משלושת
האחרונים שהם נראים לי יותר
מחודדים
מה
תוכן
מההקשר יש אנטו שליט על
קולה ואחר כך אנטו זה שליט על
מלכיה ואחרי
זה המלכות הדילחי
כלומר אתה גם שולט על הכל וגם אתה מלך של
הכל וחוץ מזה אתה שולט על
המלכים אז מה היחס מזה אם אתה שולט את
המלך היה בפשטות מי
מולך
המלכה אם אתה שולט על הכל הבנתי אין שליט
אחר רק הוא יתברך אין פה
בפסקה שלית אחרת, אבל אתה שולט על הכל
ואתה שולט גם על המלכים שהם הולכים אחר כך
מתברר לא אתה הולך על הכל ומלכות
הדילחי אז מה כוונת
הדברים נראה
לומר
ו לא מצאתי
לזה מקורות
מדויקים אבל שיש הבדל בין שליטה
לבין
מלכות הייתי אומר כהבדל שבין התעסקות
בהנהגה הכללית להתעסקות ברמה
הפרטית כשכתוב אנטו דשליט על
מלכיה אז ודאי שיש כאן שתי דרגות דרגה
אנושית של מלכים
ודרגה אלוקית של שליט על המלכים
אם הוא
שליט על
קולה אז מה פירוש הוא של מלאכי? למה
המלאכים הם יוצא
דופן? אלא נראה
לומר
שמלך הוא זה שעשו כל הזמן בכל פרטי הנהגת
המנוכה. ועקרונית כל פרט שצריך התייחסות
הוא גם מתייחס אליו, הוא מטפל
בו, הוא עסוק בו. נכון שגם למלך יש ממונים
מתחתיו. הוא לא עוסק בכל הדרגות. יש א
פקידים למטה
מפקידים. לכן אולי יש לנו גם ביטוי מלך
מלכי המלכים. מלך מלכי המלכים
זה
ההדרגה של
ה
שליטה. יש מלכים רגילים, יש מלכים
יותר גבוהים שהם לא מתערבים בכל פרט של
המלאכים הרגילים, אבל את הכיוון הכללי של
המלאכים הרגילים הם אלה שמעצבים ונותנים.
ויש מלך מלכי המלכים שהוא גם הולך על
המלכים שולטים על מה? על כללות
הכיוון. לפי זה נראה שיש כאן
בעצם שליטה על הכל. זה כמו מלך מלכי
המלכים שהוא נותן את הכיוון על הכל שלא
ילך מחוץ לגבלות גזרה מסוימים. למשל כמו
שכותב הרמח"ל באריכות
ב הנהגת הייחוד שהנהגת הייחוד שלא ניכנס
עכשיו לפרטיה אבל יש את הנהגת המשפט
שפועלת
לפי בחירתם של בני
האדם לתו ולמוטב אבל אם ככה אז ההיסטוריה
תמיד
יכולה ללכת עד בלי די למקום לא רצוי בעני
השם יתברך
אז לכן יש הנהגת
האיחוד שהיא יותר עליונה מהנהגת המשפט,
שהיא מתערבת בתוך הנהגת המשפט, שלא תאבד
מן הדרך, לא תלך במסלונים
רחוקים היא לא מתערבת בכל פרט. בכל פרט יש
הנהגת המשפט שמי שעושה טוב זוכה
ל שכר ואחד זוכה להפך.
אבל היא כן דואגת שסך הכל המסלול לא יצא
מהכיוון. ונראה לי שכאן אפשר להגיד שזה
נקרא השליטה. דרך
אגב, הרמח"ל קורא לזה
שליטה
ו יכול להיות שזה
מפה. זה אפשרות. אני לא בא להחזיק בקנות
המזבח בעניין אבל זה אפשרות שזאת המילה
שליטענטו שליט על כולה כלומר אתה מנהל את
העניינים כך שהמציאות לא תצא
מהגבולות שראויים כדי להוביל אותה בסוף אל
היד הגאולי
ה עולם
הבא של הטוב העליון שאמור להתגלות מתוך כל
גלגולי עולם הזה זה אתה שנית על
גבולה זה לא אומר שעכשיו עסוקים ביעד עצמו
בגלוי אלא אתה שומר על
הגבולות אתה שומר שזה לא יצא
משליטה מתאים קצת לסלנג של היום ואולי לא
רק לסלנג אולי גם בעומק המילה שליטה זה לא
המכוון לא המתערב אבל כן הבעל הבית
בסוף אחרי
זה חוץ מזה שיש יש לך שליטה על הכל, אתה
יורד גם לרמה של פרטים. אתה מלך
המלכים. כלומר, שכל המלאכים שהם בעצמם
עסוקים בכל פרטי המדינה
שלהם, אתה גם לכל מלך ומלך
נותן גבולות גזרה, לב מלכים ביד השם. זה
לא אומר שלמלך אין שכר ועונש. מציאנו בכל
התנך מלכים שיש להם שכר ועונש, אבל יש
גבולות גזרה למלך.
אז זה אנט שליט מלכה מלכה ובאופן יותר
עמוק זה שבעצם מלכותה דילך היא כי בלדיו
לא ירים איש את ידו את רגלו בסוף יש השגחה
פרטית כמו שאומר הבעל שם טוב שאם יש רוח
ביער
ו עלה נופל מהעץ ומתגלגל אז יש השגחה
פרטית כמה גלגולים בדיוק הוא מתגלגל
ואם הוא נוחט על הצד הזה או על הצד
הזה בסוף אז מלכותה דילכי זה שברמה יותר
מסתרת
יש השגחה פרטית על הכל
יוצא שיש כאן ירידה מהכלל אל הפרט אנטו זה
שלית על קולה זה שליטה כללית אנטו זה שלית
על מלכיה זה שליטה כללית על
מרכיבים של מלכות פרטית יותר ועד כדי
השגחה
פרטית ולפי זה אנטוזן לאכול מפרנס חולה זה
עוד יותר
כללי למה כי זה בכלל לא
מתערב
שליטה זה להתערב בגבולות הגזרה של הנשלטים
אבל אנטזן לכל פרונס הכל על זה אני נותן
לחם ומחיה ומזון. הקדוש ברוך הוא נותן
פרנסה
לכל גם לחיות טורפות וגם לרשעים וגם
לצדיקים. ואין מצד הזן מפרנס שום הבחנה
בכלל בין טוב
לרע. הרשעים נושמים, הצדיקים נושמים. חיות
הטרף צבעות והחיות הנטרפות צבעות. והקדוש
ברוך הוא מנהל את הכל.
פולסולה בלי לשלוט אפילו רק
עם
נתינה מלמעלה למטה בלי התערבות במטא בכלל
וזה סדר העולם עכשיו אנחנו עוסקים
בדרגה שהתורה היא סדר
העולם והבאנו כבר את הזוהר
הקדוש ביום
רביעי שאומר
שכל העולם עולם ניזון מבית קודשי הקודשים
והתורה שנמצאת בתוך הארון היא מזינה את
הכל העולם ניזון
בשביל חנין
הבניר האיש הדבוק
בתורה הוא זה שמזין את כל העולם
כולו זה רשבי היינו ברשבי ש הוא יכול
להציל את כעולם כולו מיני הדין קשת לא
נראתה בימיו. זה צדקות כזאת שכל העולם
נהנה ממנה בלי להתערב. וחוץ לזה יש גם
דרגות
של התערבות אלוקית עדכדי
שבנסתר מלכותה דילך אישה הקדוש ברוך הוא
הוא מולך
ומתערב
בכל עם כל הפרטים אבל בדרך יותר ויותר
נסתרת מלמעלה
למטה אז הראבק אדמך שזה כבר דיברנו ביום
רביעי שכיוון שזה עוסק באור האלוקי שבא
מלמעלה למטה. אז לפני שאנחנו עוסקים
בהבנתנו בסידור
המפה של התורה כסדר העולם בעיניים שלנו
וממילא של הקדוש ברוך הוא כנותן
התורה.
אה אז קודם כל אנחנו
מבקשים זה מלמעלה למטה. אחרי זה נראה
שבעבודה מלמטה למעלה קודם כל מספרים על
עצמנו אנה עבדה
ורק אחרי זה בסוף מבקשים שזה בעצם האחותם
של כל הברשמי זה הרבקדמך זה תפתח לביי
בורייתא והתפתח הזה הוא כמובן הד של ה
פתיחה של ארון הקודש פותחים את ארון הקודש
שיהיה גם שהקודש שבי יפתח כדי שזה יכנס לא
מספיק שזה
ינתן. אז זה עד כאן המדרגה השלישית. עכשיו
המדרגה הרביעית שהיא יותר מסובכת שאלות
בסוף אם יהיה
זמן. אז המדרגה הרביעית שהיא קצת יותר
מורכבת
ומסובכת והייתי אומר גם מפתיעה
ומלמדת המון.
אז הדבר הראשון זה שנחלק את זה שוב לארבע
מדרגות, אבל מדרגה אחת שבתוכם היא בעצמה
מתחלקת לארבע שצריכה יהיו.
אז החלק הראשון זה אנהבדקודשבריך הוא
סגנקמקית בכל עידן
ואידן עבדות של
אשתחוויה ואחרי זה להנשר חיצנה ולהל ברין
סמיכנה
שזה השרת הביטחון מכל כתובת
אחרת ואחר כך
הביטחון מהשם אלא באת דשמיא דו אלקשות אחד
לא ראית כשות שניים ונביא קשות שלוש ומזג
בתב נקשות ארבע
בענרחיץ
שזה הביטחון בהשם אני לא בוטח באדם ולא
במלאך או בשופטים או בכל מיני בעלי כוחות
בר
אלאין אלא בהשם
שאני מונה כאן ארבע דרגות שנמשכים מזה
כלומר אחד ועוד שלוש דרגות שנמשך ואני
מסיים ומכריז בוא אני
בוטח ואחר כך קומה רביעית ולשמי קדיש
יקירה אנה אמר טוש
בך עכשיו עכשיו בעצם כל
ה משקל עובר מהתורה
האלוקית אלי כעובד השם לומד
תורה יש פה בעצם איזה
סיפור מיוחד נדמה לי מפתיע מאוד מה היא
הדמות
של עובד השם לומד
התורה ואני אומר עובד השם כי את לומד
התורה כאן קודם כל מדברים
כעבדה
והארנו שכבר בלבי אפקידה בגוד צדיקה
התחלנו עם העניין הפרטי אבל כמו
שהוא שייך לעניין הכללי אני נפקד בתוך
הצדיקים בשביל שגם אני יהיה
חלק אבל כאן
אין מישהו אחר למרות שבסוף בבקשה
יהיה
גם ולי בדכל מך ישראל אבל בענעבדה בתיאור
זה תיאור מי אני עכשיו אני
מתארקתי
וזה דבר
מופלא כי עכשיו עוסקים
בתורה המופיעה
אני יודע שכל אחד ואחד אומר את זה. ברור
שאני לא אומר את זה לבד. זה לא אנה עבדה,
יהושע בדה, לא זה מה שכתוב אנה עבדה.
הכוונה שכל אחד אומר אנה עבדה. אף אחד
לא חושב אחרת, לא מעלה על דעתו אחרת.
פשיטה שהנהבדה זה הכוונה שכולם, כל אחד
ואחד אומר הנה עבדה, אבל כל אחד ואומר אחד
מספר
את למה.
כי עכשיו אני מספר את ההתמסרות
שלי, אני נותן את
עצמי. אני לא רק לומד
תורה. זה כמו
הברכה שקדמה לתורה. שהמרל אומר שכל הגלות
היא
בגלל שלא ברחו בתורה תחילה. כלומר, לא
קישרו את התורה לנותנה, רק עסקו בה. מצד
חוכמתה היא.
לפי
ערכם במעלתם ודאי הם ברחו בתורה ודאי זה
כישרו אותנו נתן התורה אבל לפי גודל
חוכמתם אז הירתנו שלנו היא כלום לעומת
ירתם אבל כל אחד צריך שירתו הוא תהיה
קודמת לחוכמתו הוא ולכ לפי גזר חוכמתם
יראתם לא הייתה מספקת ועל זה באה כל הגלות
כלומר היחס בין יראתו לחוכמתו בין נותן
התורה לבין
התורה. אז עכשיו יש
פה איזה התמסרות, איזה שייכות, איזה
הכרזה שאני עומד פה כ קשור לנותן התורה
מתגלה
בתורה. אז קודם כל עניב זה הקדוש ברוך
הוא. אני
פה לא עובדת גיטין חס ושלום.
לא משתחווה לפרשת אמור או
בהר אני אבדק קודש בריך הוא אני מתמסר
אליו
יתברך
וההתמסרות הזאת מתגלת באשתחוויה שזה
הביטול העצמי זה העבדות במובן הזה שאני לא
רואה את עצמי
כדמות העומדת
לעצמה שהרי מה שקנה העבד קנה רבו אני
מתמוסס בפני הורה הגדול וההתמוססות הזאת
מתגבטת
בפועל נסגן
קמי
אני משתחווה אלא שאז אני מגלה שכשאני
משתחווה לפניו בעצם אני משתחווה לפני כבוד
התירה
יקר
אורייתא כי פתאום אני שם לב כביכול שכל
פעם שאני משתחווה בכל עידן
ועידן אז אני משתחווה לפני ארון הקודש
שהוא עומד כנגד אהרון שבית קודשי
הקודשים אז אני משמ משתחווה
לפניו שההשתחווה הזאת היא לפני עיקר
אורייתא ככה משתחווים
לפניו כמו שאומר הבעל
התניה סוף פרק מ בתניה שכשאדם צועק אני
רוצה צמע צמה אני רוצה את השם ולא לומד
תורה למי זה דומה לאחד שהולך הנהר שממומ
צלולים וצועק מים מים ולא
שותה כמ אתה רוצה להדבוק בהשם תלמד תורה
אז הקדוש ברוך הוא מופיע בתורה
אורטה אור שלא
כן הברכה בתורה תחילה אוריתי
אז אם כן אני אנמס בפניו אני כולי שלו
וכולי שלו זה גם כולי
של
התורה סגיד כמי דיקר אוריתה בכל עידן
ידן עכשיו למה מידת הביטחון היא קשורה
פה נראה לי שזה קשור מאוד למה שאמרנו
קודם.
אם
התורה מלבד מדרגותי העליונות
של ששועי
המלך חמדה גנוזה של באור פניך
יום חתונתו זה מתן תורה הדוד והראיה אבל
התורה היא סדר
העולם
ואני עבד שמקבל עכשיו משתחווה
לפני הקדוש ברוך הוא כמסדר את העולם על פי
התורה
על פי תורתו.
ו בעצם אני אומר כשאני אומר שאני עבד של
התורה זה קשור מאוד
ל הליכה חריפה של העניין הזה שגם אם אנחנו
לא
מסכימים בגבול בדיוק אבל אנחנו מאוד מאוד
מסכימים עם אמת פנימית שיש בדבר הזה שאם
מנצחים את המלחמות או לא מנצחים אם יש גשם
או אין גשם אם יש הצלחה בהייטק או אין
הצלחה
בהייטק? בסוף צריך גם שמישהו יהיה בשדה
הקרב ובהיטק. אבל מה מחיה את
הכל? התורה הקדושה
יכול להיות מחלוקת. אז עד כמה צריכה להיות
השתדלות שלנו ועד
כמה אנחנו
יכולים לפטוח בהשם?
בלי
להסתכל על התנאים
המעשיים. שזה שאלה אנחנו לא ניכנס אליה
עכשיו בכלל. כמובן אנחנו למדנו מרבותינו
כשזה הפשט של כל התורה כולה שזה לא
עניינים
שבוטחים בהשם וזהו.
וכמו שכבר אמרנו כמה פעמים, אף אחד מאלו
שאומר שהכל זה ביטחון בהשם לא אומר כיוון
שאני לומד תורה ובטוח בהשם אז אני לא צריך
לאכול הקדוש ברוך הוא כבר יגרום לזה שיהיה
לי אוכל בבטן אין דבר
כזה לא בפרט לא בכלל בעצם המחוקת היא
נוגעת ככל הנראה לא רק לשאלות הביטחון
וההשתדלות אלא גם למה הערכה של המדינה
הזאת וצהל הזה עם כל הבעיות שיש שמה אבל
יש שם
בעיות. לא ניכנס לתוך הסוגיה הזאת. נחזור
לענייננו. כשאני דבק
בתורה בכל עידן ועידן. למה זה קשור? חשוב
בכל עידן ועידן? כי זאת המציאות. אין בע
לדע. בכל שעה ושעה. בין כשאני בבית הכנסת
ומשתחווה, מה שכבר אמרנו, ובעצם בין כשאני
לא בבית כנסת
משתחווה, את הנשמה שלי, את העיקר שלי
השארתי משתחווה בבית הכנסת. רק
הגוף הולך לעשות דברים אחרים, אבל הנשמה
ממשיכה להיות באשת חוויה לפני
ארון הקודש ולפני קודש הקודשים. היא תמיד
שמה. היא לא
זזה שיבתי בבית השם כל ימי חיי לחזות
בנועם השם הוא לבקר בכלל אני תמיד גיד
קמקמת ככה ריתה מה שרואים הגוף שלי גם
עושה דברים
אחרים זה באמת פלא
נס נס מציאותי נס ממשי
שהצלחתי להתיק ו להעתיק את הגוף מעל הנשמה
ולתת לו איזה זה מערכת של חיים שכאילו הוא
עובד לבד, אבל מי שחושב שזה נכון טועה
לגמרי.
אז אני
אומר כשאני משתחווה לפני עיקר
הורייתא זו כל המדרגות המדרגה הכי
רלוונטית ואולי אפשר לומר שקמי זה שתי
המדרגות הראשונות
של חמדה גנוזה
ו באור פניך
וכמיוקורייתי זה כבר יקר, זה כבר הכבוד,
המעמד, המעלה של התורה.
איפה? לאן שייך הכבוד היקר בתוך
העולמות. אמר אמת זה התורה כמו שהיא סדר
העולם, כמו שהיא מופיעה פה.
ואז אני בעצם משתחווה ונמס בפני נקודת
המבט של כל העולם הזה עם כלליו זופנס לכל
הבליבחין בין טורף ונטרף צדיק ורשע
ועד הפרטים של מלכותה דילכי שהקדוש ברוך
הוא שזה מפרס לכל הוא גם שאליתי עלך
שליט על כל השליט על מלחיה וגם הוא בעצמו
מלך על הכל אז כשאני משתחווה אליו כמו שזה
מתגלה בתורה שהיא סדר
העולם אז יש בזה איזה התחייבות זה שאני לא
סומך על אף אחד אחר בעולם למה הוא לא
מלך ואולי בר אליים בא
להפקיע את
שליט על
מלכיה כדבר
שעומד בפני עצמו בלי הסנדוויץ של שליט על
כל המלכות
הדילחים
כאילו
הוא מלך המלכים
בלבד כמו שהגויים קוראים לקדוש ברוך הוא
אלא
דליה שהוא אלה דליה ולא
אלוה כל בריאות אדון כל נשמות ריבון כל
המעשים עוד רגע נגיע לבוחר הוא שיר
זמרה כאילו שהוא כל הפרטים הכל הכל הכל
ולן אנה שרחיץנה ולא ברלי סמיך לה הכוונה
היא שמה שאמרתי קודם שהוא שניתל
מלכיה
ויש שרבית שהוא נותן לבני אדם לנהל פה
אבל זה לא השרבית בעלת תוקף
אמיתי. זה כל מה
ש הרבי מסביר במאמרו הגדול אנה נסיב מלכה
שזה דרגות דרגות של
הפקעה של נתינת מקום אפילו
לאמצעי כאמצעי בעל איזה משקל.
וככל שאני מעמיק יותר באמונתי אז אין שום
אמצעי שהוא בעל
משקל אף על פי שיש
אמצעי הוא אמצעי שאינו בעל
משקל אז למה צריך את
אמצעי הדרך הפשוטה היא כי אחרת אנחנו לא
מבינים הוא יכל לברוא את העולם במאמר אחד
ובאופן עוד יותר עמוק
הוא יכל לברוא את העולם בלי מאמר בכלל. רק
שאז לא היה לנו מה לשמוע. לא היינו בנים
כלום. והוא ברא בעשרה מאמרות. כי 10ה
אנחנו מבינים הרבה יותר טוב מאשר רק מאמר
אחד שאין בו הרבה התבוננות. כי אם יש רק
מאמר אחד אז גם אין בו 10 בחינות בתוכו.
אבל היום כשיש 10 מאמרות אז כל אחד יש בו
10 בחינות. ובכל אחד מה-10 כמובן יש עוד
10 עד בליידי. אז יש לנו במה לעסוק. אז יש
לנו דברים שמתגלים לפי השכל המוגבל
שלנו. זה
תורה. אז לכן אתה שליתם על חיה כי אתה מלך
מלכי המלכים. למרות שאפשר היה להגיד אתה
מולך על קולה וזהו. אומר לא אתה שליט על
קולה. א אתה אומר אני שליט מלכה מלכות
דרדת דילכי.
אז כשאני לומד
תורה איזה חיים אני חי שהכל
אלוקות אין עוד
מלבדו אין עוד מלבדו פעם הרכנו שיש כמה
הסברים באין עוד מלבדו אין עוד אלוקים
מלבדו זה הראשוני בעיקר
אומרים והרמחל אומר אין עוד שליט
מלבדו אמרנו שהבעל שם טוב אומר אין נפגש
מלבדו והאדמור הזקן אומר אין עוד מציאות
מלבדו והרב
זצל מוסיף תמית תנדו אבל לא לא בזה נסוק
עכשיו היינו שם א יצא לאור נמצא באיזה
מקום כנראה באתר של
הישיבה אבל אם נחזור
לעניינינו אז אין עוד שליט
מלבדו אין לי על מי לסמוך חוץ
מעליו. התורה היא סדר העולם בכל הדרגות
וצריך דרגות שונות כדי שאני אוכל לקלוט את
זה
לעומק. אבל בסוף אין עוד
מלבדו. אז לאן נשרחיצה? אבל ברך סמכל לה.
ועכשיו יש פה ארבע דרגות פשוטות. אלא באלת
דשמיא
שעכשיו האלוקות שלו שבשמיים שלמעלה מכל
גדרי החלוקות של
הארץ דהוא אל
הקשות באיזה מובן
קשות האמת שהוא הכוח של הכל גם אלוה גם
לישון תקיף בעל הכוחות הוא אלא האמת מת פה
הכוונה בעל הבית יחידי כך נראה לי אני
עובד אותו כי אני רואה בו את הכל התורה
היא סדר העולם ומילא רק הוא אמת
ומה עם זה ששליט כזה או אחר אמר כך
וכך ישרגה של אנטו דשליט המלכה
היה וכל אחד הוא מלך
בביתו במה שהוא יכול
לנהל אז נותן גם איזה מקום לניהול של
ה אנשים אבל זה לא
באמת כיוון דתה שלית על מלכיה זה לא באמת
אז מה באמת מלכות אחי זה הבאמת
ולכן המידת הביטחון בהשם ומידת האמת ומידת
התורה
שהתורה היא סדר העולם. זה הכל דבר אחד.
והנהבדה זה שאחרי שפתחנו את הספר תורה
ודיברנו על חמדה גנוזה שבכלל לפני העולם
והדוד וריה שקדמו לעולם ואחרי זה זה הסדר
של העולם אז ממילא אני שייך לזה בכל העולם
הוא רק התפורה שדרכ מתגלה אבל לא שבאמת יש
בה משהו אז לכן הוא אל הקשותט והורה תקשות
שזה קונס סדר העולם ונביאו היא שהם מביאים
את האורייתא
אלינו הרי אין לי גישה ישירה לתורי סדר
העולם אלא רק כמו ש משה רבנו עלה להביא
לנו אותם אחרי זה שאר נביאים כל אחד לפי
ערכו הוא נביאו קשות שנראה לי כאן שהוא
נביאו קשות הכוונה
בעיקר לא לנביא אלא
לנביאו זה הכוונה למשה רבינו נותן
התורה משה אמת
ותורתו אמת
וממילא הוא מזגה למאבת תבן
הוקשות מה זה התבן הזה זה ההמשך של
ירגמד צריך לנחים בטיבו והמשך של מיטוב
נאורך כלומר זה המאור פניך זה
בימינו אורך ימים בימינה ועכשיו הוא מרבה
שלא כמו
האחדות של המדרגות הקודמות זה עכשיו עולם
הריבוי הוא הוא מסגה ריבוי למאבד עולם
העשייה הממשית תבן
הוקשות למה
הוקשות כי יש דברים שנראים כטובה ואינם
טובה ויש דברים שנראים רעה והם טובה גדולה
במה זה תלוי מי מולך באמת על כל התהליכים
האלה לאן זה הולך
לא מה יש כאן? לאן זה
הולך? מה המשמעות האמיתית של זה? אז חסד
של
אמת זה רק אם אתה יש לך שליטה לפרטי
פרטים, לאן כל פרט הולך. אז מזגה למי
בתבנו קשות. בי אן הרחיץ זה
תורה. תורה זה שהכל בא מחמת התורה.
למרות שאנדוזן נכון אפורנס חולה יש אסתר
יש הלב אבל אני יודע שמלכותה דילכי בתוך
הזנכל פורנס
וממילא עכשיו אני מתעורר ולשמי קדישקנה
אמרתכן עוד אנה אנה הקודם זה אנה הבטל
ועכשיו זה אנה משורר אחרי שאני הולך אחריו
אחרי תורתו אחרי רי אמת
מלכותו אז
ממילא מתעורר בי עוד חלק שזה הדרגה
הרביעית כאן של
עבדה לשמי קדישקנה
שבחן אולי קדישה זה המדרגות העליונות
וקירה זה מה שכתוב עיקר אורייתא זה שוב
קדישה ויקירה עיקר אורייתה זה כמו שזה
מתגלה בתורה הקדישה זה כמו ששגיד
נקמה ויש כאן עוד אבל אין הזמן גרמה עכשיו
אחרי שאני
מתאר את התורה הקדושה לכל דרגותיה
האלוקיות ואת השייכות שלי אל התורה אז
עכשיו אני חותם בבקשה אנחנו פותחים את
ארון הקודש עכשיו צריך
ויטמין וארבנה
רעבק
אדמך זה תפ תפתח לי באי בורייתא שזה
לכאורה הלב הפשוט של כל מה שנאמר
כאן שממילא זה
בקשה אני מסכת עצמי
אני מאמין באמונה שלמה אבל עכשיו זה צריך
לחלחל לכל האישיות
שלי הלב הוא לא תמיד אה
פתוח אז עכשיו אתה המלכות חותה דילכי ענ
אז שתפתח לי ביי
באורייתא שזה מסיים בעצם אתה עבדה ואתנה
אמרת שבכן ואת
הלהנחיצנה בנה
רחיץ כן יש פה אנה עבדה לה
לנשחינה באנה רחיץ ואנה אמר
תושבחן שלושה אנה
אנש אחד שהוא לא זה לא הוא ויש להעריך בזה
עוד על דרך חכם רשע טעם ושא יודע לשאול
שהרשע הוא
הין הזמן
גרמה אחרי כל זה ותשלין משלים
דליבהיי מה זה משלים
דליבהיי איפה התורה
זה שבסוף
בסוף כמו שאומר
הרב שללמוד תורה לשמע הכוונה היא שהתורה
צריכה
להעיר ב60 ריבו
אורות ומה שהיא מהירה
ברובן לא יעזור שמעון ליהודה שכר לא יעזור
כלום. מה שהיא ירה ברובן רק רובן יכול
להיר כל אחד חידוש כמוהו לא היה מעולם ולא
יהיה
לעולם ואחרי שאני עבד קודש בריך הוא ואני
אמרת שבחן והוא פותח ליבה עם בורייתא אז
אומר כן ועכשיו האמת היא שאתה רצית שזה
יהיה ליביי
ותשלים מישלנד לביי
כלומר, לקחתי את המשפט הקודם שההורה איתך
זה התורה שלך מכל המדרגות שמנינו, אבל
תפתח שהלב שלי כמו שבראת אותי שכשם שפרצוף
שהיהם שונים, כך דעותיהן שמות שונות, ככה
ליבותיהם שונים. רצת שהלב שלי יפתח
בתורה. למה? רצית שהוא יהיה הדירה
בתחתונים של התורה שלך, שהוא יהיה אחד
משלל האורות שעל ידו מתגלה תורה אז אני
צריך שאחרי שפתחתי את ליביי באורייתך שזה
יהיה באופן שהלב שלי יהיה מלא בכל
הכישרונות שלו בכל הנטיות שלו בשלמות מה
בזה בשלמות שהתורה תאיר דרך כל צדדי וגבני
כפלי
האישיות והנפש שלי ותשלים משנים דביי
וכמובן אני לא לבד ואני בתכל מרח
ישראל אני רק אחד נפקידה בגוד צדיקיה וכמו
שבגוד צדיקיה סיימתי יתי כל דילי ודילמך
ישראל שאני מחזיר את הכל לכללות שזה לנעוץ
את הכל במדרגה השנייה כבר דיברנו מזה קצת
אז גם עכשיו אני מחזיר את הכל קול לזה
שאני רק חלק מכלל ישראל זה לא תרה ניתנה
לי
לבד וכמובן שכשאני מחזיר את הכל אז זה
צריך להיות לא רק תשלים משנים דליביי ודכל
אמר ישראל אלא צריך להיות באופן שעיר מזה
אור של תורה לתו אין טוב אלא התורה זה בכל
האורך אנחנו מדברים על
התו לתו לגילוי אור תורה לחיים תורת חיים
עניין חיים אל התורה ולשלם שמו של הקדוש
ברוך הוא שמופיע בתורה ששלם זה
בעצם הגילוי האחרון של בריך שמי כי שמו של
הקדוש ברוך הוא שלום אז שבסוף השם שלך
יחתם בכל ה אלא שיש לו שם כמו שהוא למעלה
מהגדרים שלנו סודות על
סודות 70 תיקונים על
בראשית 1000 תיקונים על א' זהירד ויקרא
אבל בשלם זה מופיע כל הגוונים עכשיו שזה
משנין דליביי וליב דכל מרך ישראל אז זה
לתב גילוי של תורה ולא עוד אלא תורת חיים
לא במדרגת עץ הדעת רק מדרגת עץ החיים ואין
יש להריך בזה ואין כאן מקומו
ולשלם שזה יתגלה באופן של ריבוי פנים של
כל הזה עכשיו שבאנו לזה אני אגיד לכם ורט
אחד שהתחדש לי בקריאת התורה השבת בזה
נסיים
המקלל יש לכם עוד
רגע המקלל
כתוב בפרשה שלנו אמור שהייתה
אתמול
ו
אה המשנה אומרת איזה קללה היא תופסת
יקה יוסי את
יוסי כלומר יוסי בגימטריה אלוקים אם אתה
לא אומר באופן הזה אז זה
זה לא מספיק משמעותי בשביל להיות קללה
אפילו אז זה הקה יוסי את
יוסי וכבר אמרנו הרבה פעמים שיוסי ויוסי
זה המחלוקת
הראשונה בתולדות ישראל שזה יוסא בן יועזר
יוסא בן יוחנן פעם ראשונה שיש מחלוקת בדור
של החשמונאים זה הזוג
הראשון זה הרמז של אלו ואלו דברי אלוקים
חיים שאלוקים מגימטריה יוסי אז אלו ואלו
דברי יוסי חיים
כה יוסי את יוסי
והפיקון של המקלקל
המקלל מה ההפך מקלל ברכה שאלו ואלו דברי
אלוקים חיים זה ברכת אלוקים שהוא מתגלה
בריבוי גם אלו וגם אלו אז הם עשו את
הבדיוק את התיקון
של ברכת השם הם עשו ברכת השם כפשוטו אלו
ואלו דברי אלוקים חיים אז זה הולשלם
שמתגלה בכל ה זה התיקון של תלמידי רבי
עקיבא. כל זה למדנו לכבוד א רק בעומר
שנוהגים כבוד זה בזה. אז
נותנים לכל הגוונים להתגלות. ‏y