0:00 / 0:00
חזרה - מנחות דף צב | "רק הדף" עם ר' אלי סטפנסקי
446 views
השיעור מתקיים בימים א' עד ה' בשעה 9 בערב שישי ומוצ"ש משתנה לפי זמן כניסת ויציאת שבת במרכז דף היומי, רחוב נחל נועם 9, בית שמש שליחת מייל לר' אלי: [email protected] להקדשת שיעור: http://donate.mdydaf.com קישור לזום בזמן השיעור: https://Zoom.8MinDaf.com קישור לקבוצת וואטסאפ: https://Hebrew.MDYdaf.com קישור לקבוצת סטטוסים בעברית: https://HebrewStatus.MDYdaf.com #דף_היומי #זה_לא_הדף_זה_היומי #השיעור_של_ר_אלי#MDY #מרכז_דף_היומי
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
ערב טוב רבס
נשמע סרוץ פס מדחי לייב מלינגוד אלנוי
תזכורת לספירת העומר אנחנו בדף צבי ביז
עמד א במשנה סוגיה חדשה והיום נדבר על
סמיכו מה זה סמיכו או שמיכה זה לסמוך את
הידיים עם כל הכוח על הראש של הבהימה ככה
משהו חדש להיום
אותו
אז אומרת המשנה כל קורבנס הציבור אין בהם
סמיכו אם זה קורבן שהציבור מביא לא סומכים
חוץ מפר הבכול המצב
שזה אומר זה פר של הלם דור מה זה הלם דור
שהסנהדרין
פוסקים בטעות הם אומרים שמותר לאכול
איזשהו חלק חלב סוג של חלב חלב של ה של
הבהמה
ורוב כלל יסכול עשו את זה מביאים פר אחד
פרמדו כאן במשנה על כל המצוי זה פרלמדו
וסויר המשתלח
שהקן גודול שולח את השעיר יש את שתי
הסירים עושים גורל בוא בוא בוא אני אראה
לכם
קודם כל פרלמדברו פה יש כאן משהו חדש אני
לא ראיתי אני רואה את זה פעם ראשונה שונה
איתכם
[מוזיקה]
тата ‏Tive
[מוזיקה]
[צרחות]
me a bull
‏Helemo
או סומחים
[מוזיקה]
דברים מעניינים
מה קורה כאן [‏צחוק]
זה נהיה תשמע זה זה נהיה אוקיי
רציתי סרטונים שילמדו את החבר'ה מה זה טוב
כל אחד מהסרטונים שלו אי אפשר לשלט עליהם
כבר כבר אי אפשר לשלוט [כחכוח] על החבר'ה
כל הכוונות הציבור אין בהם סמיכו חוץ מפר
הבור על כל המצ פר הלם דוב זה צריכים
לסמוך
וסועיר המשתלח או אז בוא נראה סוער המשתלח
בואיסי קבלו משהו חדש להיום
עושים גורל
שם
סליחה ואומר דידוי
השם
מושכים את החוט האדום
מטלמטל אוקיי
>> [מוזיקה]
>> ואם כלי סכו תקפחו אז זה נהפך ללבן או אז
זה סור משתלח שצריכים לעשות שמיכה כן גולד
עושה שמיכה רבי שמנו אומר אף סויר רבדזורה
רב דזורה זה הכוונה שהסנהדרין כמו עם
החילה הסנהדרן פסקו שמותר לעבוד עבודזורה
וכלי ישראל עבדו עבדזורה אז אז צריכים
להעביר שעיר של עבדזור
שמה רבי שמון חולק על רבי יהודה כל
קרביוחיד תונסמיכו כל קורבן שהיחיד מביא
את האוילות את השלומים חוץ מן הבחור והמיס
והפסח כמו שראינו בנוגע לנסוכים גם שמה
השלוש האלה לא אין להם נסוכים אז גם השלוש
האלה אינם סמיכו בכור מיסר ופסח שהגמרא
בסוף הדף תביא לנו את המקום קור כתוב
קורבונוי קורבונוי קורבוני שלוש פעמים
והיוירש שזה בעצם לא לא ברור שזה מהפסוק
והיוירש זה אומר שבן אדם ירש קורבן מאבא
שלו אבא שלו היה צריך להביא את זה ואבא
שלו מת בוא נגיד הוא ירש אוילו ירש שלומים
אז סומר ומיבי נסוכים הוא חייב לעשות את
הסמיכה הוא גם חייב להביא את הנסוכים
שבאים עם האוילו ועם השלומים הוא ממם והוא
גם מכיוון שזה נחשב של יוירש הוא יכול
לעשות תמורה שזה איסור דריסה להגיד
שהקורבן הזה הוא לא כל כך יפה בוא ניקח
משהו יותר טוב ממה שאבא שלי אבא שלי היה
קמצן הוא נתן לי איזה קורבן זול אני רוצה
להביא משהו יותר טוב זה אסור לעשות אבל זה
עובד זה נסע תמורו רבנו כל קורבןס הציבור
אין בו הם שמיכו חוץ מפר הב על כל המצווז
אמרנו שזה נחשב זה קוראים לזה פרם דוב
וסיאירדזור דבר שמי חזרנו על מה שכתוב
במשנה
בדו סידזור שמיכה
לא נכון
השעיר שלזור אין לזה שמחה וסמי תחתיהם אז
אם ככה אז מי אני אשים במקום זה סיר
המשתלח אני חייב להכניס במקום זה את השעיר
להזוזל שואל הגמור מה פתאום סגד מיל ואם
לא הכנסת אם לא מצאת משהו במקום הזה אז מה
מה כבר קרה אומר הנה גמירי שתסמיכוז בציבו
יש לנו קבלה
מדור דור שהלוך למויש מסיני גמירי זה הלוך
למיש מסיני הלוך למיש מסיני יש לנו שתי
קורבנות שהם של הציבור שעושים סמיכת זה
ידענו עכשיו ברגע שאתה מוציא את השעיר של
עבודה דזורה אז יש לך בעיה אז נשאר רק אחד
אז לכן אני חייב להכניס את את ה את הסוער
המשתלח מצוין שואלת הגמרא אומר ל רב שמון
שואל אותו רבי שמון והלוי אין צמיכו אלא
בבית
אנחנו רק רוצים להחשיב
סמיכו שזה הבעלים לא סתם סמיכו וזה ארונו
בונוסחבוי זה כאן זה סמיכה סתם של וידוי
של זה לא שמיכה אמיתית שהמשנה מדברת עליה
המשנה מדברת על סמיכו שהבעלים עושים מכאן
זה לא נחשב הבעלים
אמר לו יבזר בוא נזכר בוא זה לא נכון כאן
הכהן הוא כן נחשב הבעלים למה? כי הוא מקבל
על זה כפרה וזה בדיוק המחלוקת
כאן השאלה האם הכהן מתכפר בזה או לא תסה
וכיפרס מקדש קודש זה לפני ולפנים הפסוק הם
מדבר על טומס מקדש וקדושוף זה אומר שסתם
להסביר את זה זה לא בדיוק כמו שתראו
בסרטון אבל הרעיון הוא שהכהן הוא ידע שהוא
נטמע הוא דרך למשל על שרץ ואז הוא נכנס
לתוך ביס המקדוש והפסוק אומר לך איפה הוא
נכנס לכל המקומות גם על המזבח גם לתוך
האזור גם לתוך היכול לתוך הקודש הקדוש זה
מה שאנחנו אומרים כאן מהפסוק דקיברס מקדש
הקודש וסול מדין רק אני אראה לכם את
הסרטון והקורבן הזה מכפר על כל הטומות
האלה אלה פלוי זה שרץ מת
הוא נהיה טוב נהיה אתמ עכשיו זה על המזבח
זה באיכון
[נחירות בוז]
זה כבר קודש הקדושים את האורנצ'
[גניחות]
מה שבעצם קרה כאן זה שהכהן ידע שהוא טמא
ואחר כך הוא שכח והוא נכנס לתוך קודש
הקדוש אז לא היה לו ידיעה שהוא נכנס לתוך
קודש הקדוש ואז שיש לו את הידיעה עד שהוא
נודע לו הדבר הזה אז בינתיים צריכים כפור
אז מה עושים דסניו וחיברזמקדש הקודש זה
לפני ולפנים זה אומר אם קרה שהכהן הכהן
גודל טמא הוא ידע שהוא טמא שכח שהוא טמא
נכנס דרך קודש הקדוש וסו מועיד איך דרך
הגג בוא נגיד שהוא נכנס דרך איזה גג או
משהו וסו מועיד זה היכל הנה ההכל
מזבח כמשי הוא עלה על המזבח בטומ והוא לא
ידע יחפר אילוזוריס נכנס לתוך האזור
כנים שמו זה גם הוא עובד לכיענים הכל העם
הכול אל ישראל יחפר אלו הלבים למטה היחפר
האחרון זה הלבים הוא שכולם כפור האחס שלפי
רבי יהודה כולם גם הכהנים מתכפרים כאן אז
אם הכהן מתכפר אז כהן הוא בילים והוא עושה
סמי מיכה שמזכר בס משתלח
דברי רבי יהודה אז דברי רבי יהודה זה
מסתדר מאוד יפה שמה
ש מכיוון הכהנים כאילו הם בעלים והם הם
עושים סמיכה זה סמיכה בביל אנשים אלוהים
מרגישים שדם סוער נעשה בפנים ברל ישראל
מקדשקדוש
כך דמה פעם מקבר קדוש
הם
של השעיר
שבתוכו הנה יש כאן בעצם נפקמין אחד בין
רבי יהודה לרב שמין שזה על שאר האוירות
איך מתכפרים
רב שמן אומר כשאם שדם סוער הנז בפנים חברה
לישראל את מזמקדוש הדם של השעיר של יום
הכיפור שמביאים את הדם לתוכו ומזים בפנים
אולי כן אולי היה לנו את זה הנה זו אז
פנים הנה זה מה שהוא הוא מזה את הדם ככה
זה אדם הזה מכפר כל זה. זה זה דבר מאוד
מעניין. זה תמיד עניין אותי. כל זה ביום
כיבור זה כדי לכפר על אנשים שהיה להם טומ
והם לא ידעו על זה ונכנסו לתוך בסמקדוש.
כך דם הפור מחפר על הקינם מקדש קדוש. אז
הפר מכפר על הכהנים טומסמד קדוש. כשם
שווידו שסויר אז אם אנחנו חוזרים לכאן זה
רבי שמ כשהם שווידו שסוער המשתלח מרחב על
ישראל בשר ארויס והשעיר שזורקים אותו
לזוזל הוא מכפר על כל האווירות של כלי
סחול כך דו שפר מחבר על כל כן זאת אומרת
הכהנים לא מתכפרים לפי רבי שמסעיר המשתלח
הם מתכפרים ממשהו אחר מהפר אומרת הגמור
ורב שמון הו ועדיו שבו אם כולם הרי הם
שווים אותו דבר אמר אשמ אומרת הגמור דבני
כפורנינו בסדר ודאי שכולם מקבלים כפרה גם
הישראל וגם הכהנים מקבלים כפורה מי הוא כל
אחד ואחד בכל נפשי [כחכוח][שיעול]
נכון רק הוא חולק ואומר כהנים מקבלים
כפורה ישראל מקבלים כפורה אבל כל אחד מקבל
כפורה בצורה אחרת הכהן מקבלים על ידי הפר
והישראל מקבלים על ידי הזוזת עכשיו בעצם
יש כאן איזה 12 שורות
שבכלל לא גורסים יש כאלה שלא גורסים את זה
זה הכניסו את זה הרבון צברועי אז עושים
כאן חזור על מה שלמד לרבי יהודה טומס
מקדוש וקדושב ישראל מכפר בדם סורר הנס
בפנים וכהלם בפר של אהרון
לפי רבי יהודה על הטומ של מקדש קדוש יסחול
מתכפר ש בדם הסועיר והכני פרו בשערביס אלו
באלו מקדו סור המשתלח לפי רבי דור בשאר
עבירות כולם מתכפרים בשעיר לזוז רב שמן
בשער רבי יוסנמי רב שמן מסכים לזה ל
הוא חולג על דבר אחד רוש רבי ירוסמי מויד
פמס הם כולם מסכים בעצם לאותו לאותו רעיון
רק הנפקמינה שלהם זה בשאר עבירות לא תומסמ
שאר עבירות האם הכהנים מתכפרים על ידי הפר
או לא רבי שמן אומר שזה הפר שמכפר שאר
עבירות
ורבי אומר זה הסור להזוזקטוני
ישראל ואחד כהנה ואד כהן משיח מה בין
ישראל כן משיח מה נפקמינה בין
ישראל כהן והכהן גודל אלא שדם פור מחבר על
הכהנטס בקדוש קדושוב
זה דבר רבי יהודה ורב שמעון מקשים שדם
נזבנים מחבר על ישראל כך דם הפור מחפר על
הכינים כשם שווידו של סור המשתלח מחבר על
ישראל כך וידוי של פרח שול חולק ואומר שזה
הפר שמכפר על רבונה צוריה חדשה
וסומכוזר
שפר כתוב בפרלם דוב שהזקינים
הם עושים ממיכו פרטון סמיכו ואין צירזור
סמיכו דבר רבי יהודה אומר רבי יהודה
שהשעיר של הבדזור לא מקבל סמיכו אנחנו
בעצם מדברים היום על תשע סוגי קורבנות
לא יודע אם זה מסוים
פרדור של ציבור
אני לא אוהב עוף עז אוקי [נחירות בוז] זוג
בפרד כתוב
פרטון צמיכו ואין צעיר זורמי רבי יהודה
לכם במשנה רבי יהודה [כחכוח] אומר השעיר
של הבדזור אין לו סמיך רק הפרמדוברו
זה הם מאוד דומים הפרלמדובו והבודזורה זה
טעות של הסנהדר כן אחד ההלם דוב זה טעות
בחלב למשל סוג של חלב לא סתם שם אמרו שחלב
מותר סוג אחד של החלב מותר בדור זה עבד
זור
השם אלוה אומר פר תון צמי בסקינים
ואין סירה בזורת סמיכו בסכילים אלו בארון
אז שימו לב כאן רבי שמעון אומר מי עושה
סמיכו של הסירהזורה
הכהן גודל שואל הגמורה ורימינו יש לנו
סתירה למה כתוב החי זה כתוב בסור
לזוז בסומך יוב בסמך אב שתי יודוב הרוש
החי
למה כתוב החי ודאי שהוא חי
החתון צמיכו ואין סירה זורצו דקה
להזוזל
ולאזור
דבר רבי רבי יהודה רבי שמענו אומר חיתון
צמיכו בארון הכהן גודל ואין צירה בזאת
צמיכו בארון אלו בסקינים כאן הוא אומר שזה
הסקינים
מקודם הוא אמר שזה ארו שסיר בדזור
ארבע שורות מלמטה ואין ציר בדזור סמיכו
בסקינים אלו בארון שלוש שורות מלמטה
ופתאום כאן הוא אומר ואיןזור סמיכרון אלא
בסקינים זה לא אהרון זה לא הכי גוד זה
סקינים
אז אומר רב שיש דף צ בז בז למעלה אומר רב
שיש תסברך כמסטרצתי
הבריס הראשון בכלל יש לו מלא בעיות אז אם
יש לו בעיות אז בוא נתקן את זה כמו שאנחנו
רוצים זאת אומרת בוא נעשה את שתיהם אותו
דבר ששניהם בזקנים נוציא את המילה אהרו
ונכניס זקנים למה למה זה בעייתי אומר רב
שמון צמיכה בבעל בנו אז איך איך ייתכן
שאבזור זה בזקנים [נחירות בוז] זה צריך
ביילים אלא תור
הפר פרו צמיכוזמודו
ורב שמר רב שמר החי זאת אומרת הסמשתח
בארון
צירה זמך בארון אלו בזכין שניהם עכשיו יצא
ששניהם בסקינים אין לנו סטירו אמר לי רבי
שמעון לרבי יהודה סירזור
בוסמי לך זה לאמ
ברודשמי אלו מה ששמעת שלא צריך סמיר זה
אומר זה לא לא צריך את הכהן גוד הוא מיוטו
מהחי הוא והוא לומד את המיוט מהחי ולא
מהפר
שואל את הגמור ורבי יהודה לא מלמקרו למה
צריך בכלל מיוט שלבדזורה והוא אמר אבינו
גמיר שתי סמירס בציבור ברגע שיש לך כבר
שתיים אחרים הלם ומשתלח יש לך כבר שתיים
אז הבזור האתמטי יורד אז למה צריך פסוק
למעט את זה אתה יש לך כבר קבול הלוך למש
בסינה שיש לך רק שתי סמיכות אומרת הגמור
גירסה בעלמן נכון לא צריך פסוק כי יש לנו
את הלוכל מיש מסיני שמלמד אותנו ויש לנו
כבר שתיים יש לנו תל ואסור להזוז וזה
אוטומטי מוציא את העבודהזורה
הפסוקים זה פשוט [כחכוח] הסמכת כזה
רב שמעון צירזור דבר סמיך מנוללון איך הוא
איך הוא יודע על עבדזור שצריך סמיך
נפקלאומדתניו
וסומח ידוי על רויש הסועיר
כתוב בנשיאים שמה סומך ידוע רישסו לרב סו
נחשמוד דבר רבי יהודה נסים
ה
כן ב-12 יום של הנשיאים נחשו עוד פעם איך
הוא יודע שסורזור עושים לומדים את זה בסמח
שסור לרבי נחשמי דברו
לרב
זור לסמיכו
הוא איך רב שמון לומד שעבדזור
שמה וסחרוס מדובר שמה על לומדים שמה את את
הסמיכה על שעיר של אבדזור שכלי יסכול עבדו
בדזור על ידי פסק של הסדר
שו רב שמנו לזכור את המילה הזה שחו שחו
רבי שמר כל חט שנכנס דומפנים טונוס סמיכו
כל דם שנכנס לתוך הקודש הקדוש בפנים האחול
בפנים טונסמיכו צריך שמיכו ש הגמור לא
מולי לא מלימר שויו
למה הוא צריך להגיד שוהיו הרי כל מה ששייך
מה מה שייך פר הלם דובור ו
ווהזה
שלזורה
אז אז אז פרה הלמדו זה מפורש עבדזור יש
לנו לימוד אז מה שויו הוא היה יש לו יסוד
חדש כל פעם שזה נכנס אז מה חסר שמה אז
אומרת הגמור סימנב
זה סתם להגיד לנו שהויור רב ש לפוקי אל
תחשוב ש שנחשון
צריך סמיכה לא לא זה רבי יהודה אומר
שנחשון צריך סמיכה אני רבי שמעון אומר
נחשון לא צריך סמיכה זה רק שחור רק שתי
אלה רק אלא אלה שנכנסים לפנים זה אומר
הפרלמנדובזור
ואם סויר הנסה בפנים אולי זה בא גם אולי
הפסוק בסורך יוד אולי זה בא על השעיר של
היפור
אומרת הגמר לא די
כי השעיר שנעשה בפנים כיפור על מה זה בא
על קדוש זה משהו שאתה לא יודע
ידעת את זה פעם ועכשיו שנכנס לתוך קודש
הקדוש אתה לא יודע את זה אז על זה אנחנו
לא מדברים אנחנו מדברים שמשהו דומה
ל למה שהשעיר של הנושי שזה על דבר ידוע
הוא לא רבי נדוע אמר גמיר שתי שמייחס
בציבור
כילומלי
למה צריך פסוק לאבדזור הרי אנחנו יודעים
אוטומט שיש שתיים אז חייב להיות שזה עבד
דזור אומרת הגמורה קרול לא מליל למה צריך
פסוק לאבדזור היא צריך
צרציב
כקוש תקשיבו מה שכתוב כאן
המכו
טוב זה היה שמה בדף סא כפי שאתם רואים בצד
למעלה סא א' יש שלוש סוגי קורבנות כפי
שאתם רואים אשמ צוירו שלמה מיוחד ושמ
ציבור
ויש שלוש הלכות שמיכה על הבהימה החיה
שמיכה על בהימה מתה ותנופו
והגמור שמה אומרת שכל אחד מהקורבנות מקבל
שתיים מתוך השלוש ואף אחד לא מקבל את השני
את השלישי כן בוא ניקח לדוגמה את הזה
למעלה שם לצוירו
אז הוא יש לו כחול ויש לו ירוק, יש לו סמי
חומר חיים ותנוף חי אבל אין לו את האדום.
ניקח את השלמיוחיד יש לו את הכחול ואת
האדום יש לו סמיך מחיים ותנופו שכחות אבל
אין לו תנופה חי
ואמרתי
שמיכו חי יכול להיות שעשיתי ד יש תנופה חי
ותנופו מת ויש שמיכה מחיים ועשם לציבור יש
לו את הירוק ואת האדום אין לו את הכחול
והגמרא שמה שואלת מי שזוכר הגמרא שואלת אז
כל אחד נשה קו לחוים עם השני
בוא נתפוס את השם מצויר למעלה יש לו כחול
וירוק אז אם יש לו א ירוק והשם מיוחיד אין
לו ירוק אבל יש לו אדום אז ודאי ש שהראש
מצור יהלוט גם את האדום
או אז זה הקושיה כי קושי המסיז נחפיר
כשאלנו כזה קו החיים בויז עוד פעם מה הקו
החיים קו החיים הכי פשוט שיש אז שם הציר
שהוא למעלה באמצע יש לו כחול יש לו ירוק
אין לו אדום. אז הגמור שואלת למה אין לו
אדום? אם לשמיוחיד יש אדום ולשלמיוחיד אין
ירוק אז מי שיש לו ירוק ודאי שיהיה לו
אדום בקיצור שהשם סויר יהיה לו גם תנוף או
שחט אומר רב שמן מה הוא אומר שמה שלוש
מינים של מצויס יש את השלוש קורבנות שם
מצם יוח ושם מציבו שיש שמה שלוש מצנו
החנוף המיסמק
החומר זכיב
מקח
הגמרא תופסת א את השם מן ציבור אז בוא
נעשה את השם ציבור השם מל ציבור כאן
בתמונה יש לו ירוק ויש לו אדום אין לו
כחול אז שואלת הגמור כבכו למה שלא יהיה לו
כחול אם בוא נגיד של מיוחיד אין לו ירוק
ויש לו כחול אז כחול שכן שם מציבו שיש לו
ירוק שיהיה לו כחול אומר מה שמה יוחד שאין
תנו תנוף או חיים אין לו ירוק אין לו את
התנוף חיים טולסמ מי חיים אז קולצקין השם
לצי יהיה לו את זה אז אומרת הגמור שמה היא
צריכסו
לכן שלו משמסין ללא כל אחד אין לו שלוש כל
אחד מקבל שתיים מתוך השלוש שולמ זה ההלוך
למשמסין אז לכן גם אצלנו שתדע לך שהלוח
משמסין אומרת שיש שתיים של הציבור שמקבלים
סמיכו לא יותר
אבל ואם נכנסו לא ידי הניו אנחנו לא
יודעים איזה שתיים אז לכן כן מביאים את
הפסוק בנוסף להלוך למש הפסוק פשוט מלמד
אותנו איזה ש דומדס נוסי דמחפר על הירוס
מצווה ידועו ולא על היר של שהמצווה הלא
ידועה כמו
תומס מקדש קדוש אומרת הגמורה כל קרבונס
היוחד תמסמי חוץ ממכור ומיס פסח ממש קל
עכשיו גם קרבונות היוחיד השלוש שהם תמיד
ביחד לא חוב מיסור פסח הם לא מקבלים
סמיכות הרבנו איך אנחנו יודעים כי כתוב
קורבונו שלוש פעמים בכל קורבוני אנחנו
לומדים משהו אחר קורבנו ולא בכור שיוכוי
ולא ידינו חו מה שלומים שם קדושמר
השלומים סתם קורבן שאתה הקדש אותו הוא לא
קדוש שהוא נולד תם סמיכו בכל שקדוש ירחם
אל דין שטון שמיכו אז בכור לכאורה ודאי
שצריך שמיכה תעמוד לא יאמר קורבונו ולא
יהיה בכור לא קורבנוי אחד הוא ולא בכור
עוד אחד קורבונוי
שני ולא מייסר מייסר זה כל עשירי בהמה
עשירית אתה מביא למייסר אז זה לא זה לא
אין לו זה סמיך שחדינו יש לנו כב חומר הוא
מה שלומשים מקד שפניים לאחרים סמיכו
שלומים אין לו את הכוח לקדש במה לפני ב
אחר אתמול ראינו את הסרטון ש שאתה עושה
מייסר אתה מקדש בטעות אתה עושה אתה קורא
לתשיעי שיוצא
מהגדר שמה קורא לו עשירי ה-1 אתה קורא לו
עשירי אתה עושה טעויות וכולם קדושים יש
איזה כוח לקדש את כולם מיסר שמקדש לפונו
ואחוב הוא מקדש את התשי ואת 11 היהודים
שתון צמיכו ודאי שצריך סמיכות אבל לא אומר
קורבונוי לאי מייסר נכון גמרא פשוטה
קורבונוי ולאי פסח קורן פסח בערב פסח
שכולם מביאים את הקורבן פסח שדינו ומה
שלנו בעבמיכו
אתה לא חייב להביא שלום את להביא נדבר
אבל זה עדיין תונצמיכו פסח שהוא במב הקדוש
ברוך הוא אומר אתה חייב להביא קור פסח דין
שתו צמיכו ודאי שאתה צריך לסמוך את הידיים
שלך על זה לא ימר קורבונוי ולא י פסח בסדר
אז יש לנו שלוש קורבונו שממתמטים את הבכור
מהיסוב פסח אומר הגמור איגלם יברח אבל
עדיין אפשר להפריך מה לשלמים שכנתו
לנסוכזה בשויק שלומים כמו אילו והרבה
קורבנות צריכים להביא ב נסוחים צריכים
להביא שמן
וקמח ויין וגם צריכים להרים את החוזה
והשויק ולננה את זה לכל הכיוונים
שאין כן נס אומרת הגמור קרוי אסמט בעלמה
כל השלוש קורבוני האלה זה לא לימודים
אמיתיים זה סתם לתת לנו איזה
גב למה שאנחנו אומרים זה לא זה לא אמיתי
אלו קרילו מלי דף צג עמד אז אז מה כן
עושים עם כל הקורבנו כולם מיוטרים שמה
אומר דגמור שלוש חס קורבנו ולא יקור מחברי
אתה לא עושה שמיכה על קורבן של חבר שלך אם
הבאת אתה הולך לבסמג של חבר שלך אומר
תעושה לי טובה תביא את הקורבן איתך אתה לא
עושה סמיכה הוא עושה לא אתה
קורבנוי ולקורבן גוי גם הגוי שהוא שולח
קורבן לא עושים סמיכה על זה קורבן לרבז כל
בעלי קורבן לסמיכה זה חידוש בשבילי לפחות
שאם
שלוש ארבע אנשים מביאים קורבן ביחד בתור
שותפים
אז כל אחד צריך לסמוך אחד לא מוציא את
השני יש שותפים יש שני הפתעה בשבילכם
רבו סיי
שיהיה לכם ערב טוב דנע