Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
אחד [מוזיקה][שירה]
קרא כל [מוזיקה]
קדשים תהיו זה
מהפלאות הכי גדולים בתורה אם לא הפלא הכי
גדול
קדשים תהיו
כ קדוש אני
אז כל המושג קודש
זה נאמר כלפי מעלה הקדוש ברוך ברוך הוא
ו שאנחנו גם כן יכולים להיות קדושים
ואנחנו בכל יום כמה פעמים ביום אומרים
באותה סדרה אתה קדוש
ושמך קדוש וקדושים בכל יום ימדו חסל שהפשט
הכי פשוט למרות שנחלקו בזה זה שמדובר גם
על ישראל וגם על המלאכים כי הרי בין ברכת
מחיי המתים
לבין ברכת את הקדוש אנחנו אומרים
קדושה
ובקדושה שהיא נראית יותר שייכת לת קדוש אם
כיתחיית המתים זה גם מדרגה שישראל
והמלאכים מתאחדים בה בדרך מופלאה
ובקדושה שבין מחיי המתים לבין אתה קדוש
אנחנו אומרים
לקדש את שמך בעולם כשם שמקדשים אותך בשמים
מרוקדישך ונהריצך כנומסור סוף וקודש כתר
יתנו לך השם אלוקינו מלכים מונמלאה אבל
שמה אה יחד כולם קדושה לך היא שלישו אז
[נחירות בוז]
התה קדוש ושמך קדוש בפשטות עולה גם על
ישראל וגם על המלאכים
וקדושים בכל כל יום חסר אתה קדוש אנחנו
קדושים קדושים תהיו כקדוש
וזה דבר פלא
איך אדם זוכה להיות קדוש
ו
יותר מזה שבמדרש בזוהר הקדוש כי הוא הבטחה
גם כן זה עניין עמוק שנוגע לכל התורה כולה
שאפשר
לקרוא אותה בעצם
בארבעה רבדים
קדושים תהיו זה מצווה כמו שאומר הרמבן
הידוע שאדם עלול לקחת את המגבלות של התורה
ובמסגרתה להתנבל להיות נבל ברשות התורה
נבל במובן של א לא נבלה של מעשה בין אדם
לחברו
[נחירות בוז] אלא את הנבלה במובן של א
התבהמות
והוא
יכול לעשות כמעשה הרומאים לאכול ולשתות עד
קלות ואז להקייב ולהמשיך ולשקוע
במאכלות אסורות ובכל הפעולות החומויות
האסורות
והמצווה הקדושים תהיו היא מצווה כללית
מצוות עשה שלא
להימשך אחרי החומר אפילו לא בכשרות ודרת.
גם כשרות ודרת היא לא מאפשרת
לאדם להשתקע הכל כולו בתוך החומר. זה
קדושים תהיו. אבל התורה
בעצם נאמרת בארבע רבדים. כך מברר בבעל שם
טוב.
כשאתה כותב, כשהתורה אומרת ואהבת את השם
אלוקיך אז פשט אחד זה מצווה כמו קדשים
תהיו אני מצווה עליך
להיות לאהוב את השם
אבל יש עוד מנגינה שאפשר לשמוע זה שאני
מבקש ממך
ציווי זה כפייה בבקשה זה הזמנה
אז הקדוש ברוך הוא מזמין אותנו להיות
קדושים, קדושים תהיו, זה יכול להיות גם
בקשה
ועוד יותר מזה, קדושים טבעי יכול להיות
ברכה. אני מברך אתכם שתאהבו את השם, אני
מברך אתכם שתהיו קדושים, לעשות אמת.
ברך את א בנו האמריא אמת בכניסתו לחופה.
מה הברכה שהוא ברך אותו לפני שהוא נכנס
לחופה? ואהבת את השם אלוקיך. בכל לבבך
ובכל נפשך ובכל מדך.
אחרי שראיתי את זה אז א נשאר לי בן אחד
לחתן אז כשחיתי אותו ברכתי אותו זה ה היה
נראה לי סברה נפלא אז ברכתי אותו והבתה את
השם אלוקך בכל ארוכה בכל נמשך ובכל מדך
ומגיע לי מזל טוב לפני יומיים נולדה לו בת
נולדה לי נחדה מהבן הזכונים אז א ברוך השם
אז אה
אז זה יכול להיות גם ברכה קדושים תהיו
והזוהר הקדוש
וגם במדרש בעצם יוצא שזה לא רק
בקשה וברכה אלא גם
הבטחה
זה קביעת עובדה זה דברי נביאות
ואהבת את השם אלוקיך תדע שכך זה יהיה
יכול להיות שבדרך יהיה לך קשה ולא לא תמיד
תצליח למלא את זה ואני אברך אותך שזה יהיה
אבל אני גם מבטיח לך שלבסוף זה יהיה ככה
אז גם קדושים תהיו הוא הבטחה גם כן
ולמה צריך הבטחה
לכן במדרש זה מופיע דווקא כאן כי איך יוכל
בשר ואדם להתגדש בקדושת השם יתברך
שזה דבר פלא שאדם יכול להיות קדוש בקדושתו
אך כי קדוש אני כי קדוש אני השם אלוקיכם
כלומר שאני קדוש בקדושה שהמשכתי בכם
לא רק כי קדוש אני אלא אני השם אלוקיכם
אני קדוש באופן כזה שהמשכתי את קדושתי בכם
פירוש אחר שהוציאנו השם יתברך ממצרים
שהיינו משועבדים להם והבדילנו מהאומות
שהחיות והכוח שיש בתוך כל איש ישראל הוא
מהשם יתברך כלומר כשהיינו עבדים אז את כל
החיות את כל הניהול של המציאות שלנו היינו
כפופים למצרים גם הוותיחים לא רק העבדות,
כלומר גם הטוב קיבלנו מהם. זה ה
סכנה שיש לפעמים לשבועים שבגלל שאת כל
החיים שלהם, את כל הטובות שלהם הם מקבלים
מהשובים שלהם, הם עלולים להתהפך ולראות
בהם את הטוב.
וכשאתה
במצרים אז אתה יוצא ואתה יש לך סינדרום
סטוקולם אתה אומר הוא זכרנו את הבטיחים
והשומים והבצלים המצרים האלה
טוב לנו עבודת מצרים המצרים האלה זה גולד
איזה הוטיחים היה שמה אז העמדה הזאת היא
שעבוד פנימי לא רק שעיבות חיצוני
[נחירות בוז] והבדילנו מהאומות
הכוונה היא זה פירוש שלא רק שיש לנו דרך
אחרת אלא שאנחנו בכלל לא תלויים בהם אנחנו
בכלל לא יונקים מהם [נחירות בוז] את החיות
שלנו וזה מלאכה גדולה לא לינוק מהם את
החיות שלנו
יש תרבויות זרות התורה כל הזמן אומרת לנו
תילחמו
בהשפעה של התרבות הזרה אין ספור פעמים
לגבי עבודה זרה ובפרשות שלנו גם לגבי טומת
עריות כמעשה ארץ מצרים לא תעשו כמעשה ארץ
קנן לא תעשו שהם היו שטופים באריות מצרים
רות הארץ ומה היו עושים שם אומרים חז"ל
איש נושא איש ואישה נוסאת אישה ואישה
ניסאת לשני גברים יש עוד רשימה ובעצם זה
כותרת לכל פרשת עריות אז כל פעם שאתה
התורה מזכירה את ההימנאות מהשפעה זרה, של
עבודה זרה, של גילוי עריות, של שפיכות
דמים, של כל
העבירות החמורות.
אז היא אומרת לך, תדע לך, יש השפעה
תרבותית בעולם. תרבות זה זרם אדיר שקשה
מאוד לעצור אותו. ואתה הבדיל לנו מן התוים
זה שתיבדל
מההשפעה זרה של התרבות הזרה
והבדילנו
מנתים זה לא רק
הדרכה זה לא רק מצווה זה אפילו לא רק
בבקשה אלא זה קביעת עובדה זה הבטחה הוא
הבדיל אותנו אנחנו באמת קדושים
אתם תהיו קדושים למה כי הבדלתי אותכם
אז אתם לא יונקים את החיות שלכם מהתרבות
שלהם. למרות שהרבה פעמים זה נראה ו יש
מקום לקחת מ
החוכמה של הגויים. חוכמה בגויים תאמין.
עד כדי שהגמרא אומרת שאם יש מחלוקת בין
חכמי ישראל לחכמי אומות העולם בענייני חול
הלכה כחכמי אומות העולם.
מר אנחנו יודעים מתי התמקצתם במשהו
ונעשיתם מומחים זה בסדר אם כי היום
כשאנחנו מקצעים במשהו אנחנו זוכים ליכולות
א בוודאי כשמתייחסים לגודל שלנו שאין
כדוגמתם בעולם
אז
ה
זה לא רק הבטחה אלא זה מציאות והבדיל לנו
מהאומות שחיות והכוח
שיש בתוך כל איש ישראל מהשם יתברך ולא
מהתרבות הזרה
וזה שכתוב אנוכי השם אלוקיך
זה שוב היכולת ההקשבה המיוחדת של עצות אמת
אנוכי השם אלוקיך מגביל למה
לקדושים תהיו כי קדוש אני השם אלוקיכם אני
אנוכי השם אלוקיך שהוא ממשיך אלוקות
בישראל הוא ממשיך את קדושתו יתברך בנו כמו
השם אלוק אני השם אלוקיכם אנוכי השם
אלוקיך ומה זה השם אלוקיך מיוחד מלכל
האומות
אני מחיה אותך חיות מיוחדת לא על ידי
החיות שניתנה לכל האומות והבדילנו מכל
האומות זה לא רק שאנחנו לא יונקים מהם אלא
גם שאנחנו לא יונקים כמותם
ממה ההבדל אף שכוח הנבראים ממנו יתברך
שזה אחת הטעויות
של מי שקצת טואם טעם של פנימיות אפילו מעט
מאוד כי אי אפשר בחיצוניות בלי פנימיות
בכלל ואנחנו אומרים שהמשפיל לראות בשמיים
והארץ זה שהקדוש ברוך הוא מתגלה בכל אז אם
הקדוש ברוך הוא מתגלה בכל אז למה צריך
להתפלל דווקא למקום מיוחד ודווקא למה
דווקא בדרך מיוחדת
ולעשות מצוות מסוימות
אני דתי בלב. מה זה אני דתי בלב? אני דתי
בלב זה אחד שאומר אני מאמין בהשם ואני
רוצה להיות קרוב אליו.
וכל דרך שהלב מתקרב אליו זה דרך טובה.
כי [כחכוח] הוא נמצא בכל הרי זה מה שאתם
אומרים.
הוא זן מפרס הכל. הוא מחי את הכל. הוא
נמצא ביט
אתר פנוי מני. אז אם לא היית אתר פנוי מנה
אני יכול להתפלל לבית המקדש אני יכול
להתפלל למקום אחר לא צריך להזכיר חס ושלום
למה אנחנו לא אומרים ככה כי כשהקדוש ברוך
הוא נותן חיות בעולמות הוא נותן אותה בשתי
מדרגות עיקריות
נגלה ונסתר
אומר יש מקום שהוא נמצא שם אבל הוא מסתתר
אז אדמור הזקן בעל התניה אומר בתניה שזה
פשט המילה אסור אומר המילים אסור ומותר זה
נוגע ל
הס אסיר הסיר הוא באזיקים
אחרי זה השופט שחרר אותו אז הוא מותר
מתירים לו את האזיקים אז הוא אומר האלוקות
ביסור
היא כבולה אי אפשר לשחרר אותה
ובדבר היתר זה פתוח
אתה יכול לקחת פרה ולעשות ממנה תפילין.
אתה לא יכול לקחת בהמה טמאה ולעשות ממנה
תפילין.
זה אסור.
אתה יכול לקחת בהמה טהורה ולעשות ממנה
סעודת שבת. אתה לא יכול לקחת בהמת מה
ולעשות ממנה סעודת שבת. כמה שתגיד שבס
קוידש ותשאיר ותרקוד שבס קודש זה לא יהיה
שבת קודש. למה? כי יש מקומות שהקדוש ברוך
הוא הסתיר את עצמו בהם ויש מקומות שהקדוש
ברוך הוא גילה את עצמו בהם והקדוש ברוך
הוא מגלה שכינתו
בין שני בדי ארון הוא בבית המקדש ולכן
ויתפעלו אליך דרך הבית הזה ולא בכל מקום
אף על פי שבכל מקום אשר תזכיר את שמי יבוא
אליך וברכתיך
אבל תפילה זה דרך השראת השכינה במקום
הקודש אז הוא אהב שכוח כל הנבראים ממנו
יתברך אבל בדרך אסתר וצמצומים
אבל חיות כל ישראל היא חלק אלוקים ממעל
כידוע שזה
אחד מהחידושים הגדולים של האדמור הזקן
חז"ל בחבד אומרים שאדמור הזקן חידש אני לא
זוכר אם זה שלושה או ארבעה אני זוכר שלושה
אבל יכול להתן שיש רביעי ואני לא זוכר
אותו [כחכוח] שעיקר החידושים שלו זה שלושה
ממש.
אחד זה שאין עוד מלבדו ממש
והשני זה שכל יהודי חלק אלוקה ממעל ממש.
והשלישי זה ואהבת לרעך כמוך ממש.
שזה החידושים של האדמור הזקן. ו
בחבד העניין הזה שודי הוא חלק לא כמה ממש
מופיע בשפע עצום
וחסידות גור בדרך כלל הלכה בדרך א שלא כל
הזמן יונקת אבל בכל זאת יש כמה וכמה
הזכרות
מלאכה מעניינת לעשות א על ההערות למטה
לראות את מי השפת אמת באמת מזכיר
אז ודאי שיש את השושלת של בית גור כלומר
מעט רבי נחמד נזקוצק יש [נחירות בוז] ורב
סחבשיסחה
ו
ויש מהרל קצת ויש אדמור הזקן קצת עכשיו
כמה כמה אני לא יודע להגיד זה רק מה שאני
זוכר תוך כדי הלימוד אבל אה
היום אולי אפשר להכניס את הכל כל ai ולשב
אותו שיתן תוצאות
טוב אני לא יודע לעשות את זה אולי ה
נינים של יודעים לא יודע
נחליף להם חיתול ונשאל אותם טוב אבל בדרך
אסתר וצמצומים אבל חיות כל איש ישראל היא
חלק אלוקים ממעל ותשימו לב שהוא אומר
לא כמו בעל התניה לכן נזכרתי בעל התניה
אומר זה חלק אלוק מממן ממש
הנפש השנית מישראל. ומה הוא אומר כאן?
[‏צחוק] אחיות האלוקי. אחיות כל איש ישראל
היא חלק אלוקי. אפשר להגיד שזה בדיוק הנפש
השנית בישראל. לעומת הנפש שבומות העולם
שהיא רק הנפש הבהמית.
ובישראל יש גם נפש אלוקית. אבל הוא קורא
לזה בשם אחר ונראה לי שלא מכדי. כי להגיד
נפש אלוקי זה להגיד משהו
עלינו.
נכון שזה אחיות האלוקית. כשאתה אומר שזה
הנפש השנית בישראל, אתה אומר זה אנחנו.
וכאן הוא אומר לא
יש בנו חיות של חלקם ממד. זה יותר עדין,
זה יותר א
זהיר הייתי אומר זה יותר זיר. בחבד הם
נזהרים לא להיזהר [כחכוח] בזה. נזהרים
מאוד.
וכאן הוא נשמע לי אני זה זה צלילים דקים
אבל שהוא יותר זעיר לא לא להגיד כך רק הוא
אומר אבל חיות כל איש ישראל יחלק לכל כמעל
זה מה שכתוב השם אלוקיכם אני השם אלוקיכם
זה מה שהקדוש ברוך הוא נותן בנו חיות
אם כי באמת זה מכוון אותו דבר אבל זה זה
בכל זאת זה משהו אחר וממילא בכוחנו להתקדש
גם בעולם הזה כיוון שהוא נותן בנו חיות
אלוקית אז יש לנו חיות אלוקים ואדרבה היא
ודאי העיקר שלנו כלומר כשהיהודי
עושה רמך מצוות ושומר שעשה לא תעשה אז הוא
חוזר להיות מישהו באמת כי האחיות האלוקית
שבו זה האמת הפנימית שלו וכשהוא לא עשה
מצווה אז הוא מזייף את את עצמו הוא לא
מישהו
אז לכן בכוכנו להתקדש גם בעולם עולם הזה
שזה דבר פלא
שאדם
אומר אשר קדשנו במצוותיו בכל מצווה אנחנו
אשר קדשנומצותיו מה פירוש שאני לבשתי
ציצית התעצבתי בציצית ואני אמרתי בשם
ומלכות שאני נעשה קדוש בזה לא בגלל שאני
אלא הוא עשה אותי קדוש על ידי הציצית
והנחתי תפילין ואמרתי שאני קדוש על ידי זה
והתחלתי תי ללמוד תורה בבוקר ועכשיו אנחנו
המשך של ברכות התורה והלימודים
שלמדנו מיד אחר כך ברכת כהנים וכולי
ואמרנו
שזה אני נעשה קדוש אני עכשיו אומר מילים
של טובה עם שכל שמבין את הסוגיה ואני נעשה
קדוש כלומר החיות האלוקית שלי היא פועלת
ומהירה
שהיא באמת הדמות העצבית של כל ומ כל כל
יהודי כי השם יתברך מחייה הכל
אף כי הוא קדוש ונבדל מכלומר עכשיו הוא
רוצה קצת
ליישב לנו את הפלא הזה איך זה יכול להיות
אומר בוא תראה תלמד ממנו הרי קדשים תיקדוש
עני אז בוא תלמד ממנו מה זה כקדוש עני מה
פירוש קדוש קדוש זה נבדל אבל הוא קדוש
מהמציאות, אבל הוא גם מחי את המציאות.
קדוש זה לא שאתה מנותק.
זה לא שאין שייכות.
כמו האלוהים של הפילוסוף שמובא בקוזרי,
שהוא לא יודע ולא שומע ולא לא הוא הוא
נבדל. ומשביל לחדד את הנבדלות,
אומר הפילוסוף, יש הבדלה מוחלטת.
אנחנו אומרים חס ושלום אז מה עשית אותו
עיוור חרש
מוגבל
חס ושלום אז אנחנו כבר יותר ממנו כי אנחנו
יודעים גם את עצמנו וגם אותו והוא יודע רק
אותו ולא אותנו אז עשית את האדם למעלה
מאלוהים
אז לכן הבן החוקי
של הפילוסופיה
זה האתאיסט
כי אם הפילוסופיה מגיעה למסקנה שאדם יותר
גדול מאלוקים
אז ה אז הבן שלו אומר אז מה אני צריך את
האלוהים הזה שהוא יותר קטן ממני אז אני
הכי גדול בואו נדבר על זה זה מה שאתה סת
אומר
אז אנחנו אומרים חס ושלום הוא קדוש הוא
למעלה מכל גדרי העולמות
ברור אבל [כחכוח]
הוא המחיה את הכל אז אם כן קדוש הוא לא
נתק
קדוש
הוא רוממות שנמשכת ומחיה
כמו נשמה בגוף
שחז"ל אומרים לנו אתה רוצה להבין את החיות
האלוקית בעולמות תסתכל על הנשמה בגוף הרי
את הנשמה בגוף אף אחד לא יכול לתפוס את
הנשמה היא נבדלת אין לה מקום מסוים אין לה
שייכות לגדרי המציאות הגשמית ובכל זאת כל
מה שמחיה את הגוף זה רק הנשמה.
אז קדוש זה לא מנותק אלא מחיה מתוך רוממות
של הבדלה.
רבנו הרב ציודה היה אומר ובאמת זה ה כנראה
זה איזה חכם צרפתי. פעם ניסיתי לגלות מה
זה ואני לא יודע לא זוכר עכשיו להגיד אם
גיליתי או לא אבל רבנו הרב צד היה אומר
בצרפתית
דיפרנסיו
נפספרסיו
אבחנה איננה פירוד
כלומר קדוש הוא נבדל אבל הוא לא נפרד
הוא נבדל ומחייה
אז כיוון שאתה אומר זה וזה הוא אומר זה
פשט את הפסוק קדושים תהיו כקדוש אני אתה
אומר קדושים תהיו איך אני אהיה קדוש אני
בשר ודם איך אני אהיה קדוש אז אומר כי
קדוש אני תסתכל להפך
הקדוש ברוך הוא הוא למעלה מכל המציאות אז
זה איך הוא מחייה אותה אלא קדושה היא
הדילוג מעל
הפער
שישנו
יש רוממות שלמעלה מכל גדרי המציאות
אבל קדוש זה לא רק להיות להיות שם אלא
שמתוך הרוממות הזאת אתה מחייה את העולם אז
קדשים תהיו כקדוש אני
אז הוא אומר כי השם יתברך מחייה את הכל אף
כי הוא קדוש שנבדל מכל וזה שכתוב כי קדוש
אני השם
ועל ידי זה יכולים להבין זה זה פירוש נפלא
למה צריך את ההשוואה אומר קדושים תהיו איך
איך אני יכול בכלל אז הוא אומר כי זה סיבת
ה
פליה
תירוץ על הפלייה שאתם יכולים להיות קדשים
כקדוש אני
ועל ידי זה יכולים להבין כי בכוח האדם
להתקדש בכל מעשיו אף שהם בתוך הטבע
למרות שאנחנו בתוך המציאות בכל זאת אנחנו
יכולים לעשות דשים
ולא רק זה אלא שהקדוש ברוך הוא מבטיח שזה
ככה יהיה
איפה הוא מבטיח
הוא אומר זה מה שאנחנו אומרים אנחנו
חוזרים על ההבטחה הזאת כל הזמן ברוך אתה
השם אלוקינו מלך העולם בשם ומלכות
אשר [‏צחוק] כדישלנו מצותיו אתה זה פועל
רואים
יש את הניגון של א
הרב היקר מתפרח הרב
טוניק
אילו ודי היה יודע
מכירים יש איזה אילו יהודי יודע שהוא פועל
מצווה הוא נעשה קדוש כקדושתו של הקדוש
ברוך הוא היה מאמין בזה באמת הוא היה
מת על המקום זה אי אפשר זה אי אפשר להכיל
את זה אז אנחנו רק נטפים מזה בדיוק השבוע
נשאלתי
שבעל התניה
אה
אומר אה
בפרק מו דברים כאלה צרך קצת אחר אבל דומים
ושאלו אותי נו אז תן לנו טיפ ל
לח לחיים זהאנשים שהם א הם עובדים בפרנסתם
זה לא בחור הישיבה שאין לך בן חורין אלא
מי שעוסק בתורה הוא אני בן חורין כן אני
מגיע לפה יש ת מוכן וזה אני במחורים כל
הישיבה מגיעה לחדר אוכל הכל מוכן
מה היא עושה היא יושבת וזבקת בהשם זה אבל
יש אנשים שעובדים לפרנסתם אמרו לו תן לי
טיפ איך איך את כל זה אני
אז אמרתי להם הקדוש ברוך הוא זמן לנו חז"ל
זמרו לנו טיפים כל הזמן
ברכת המצוות
כל הזמן אנחנו אומרים בשם ומלכות כאילו
נותנים תוקף שהקדוש ברוך הוא חתום את זה
נגיד שם ומלכות זה זה להיות מוסמח לדבר
בשם השם אז הקדוש ברוך הוא חתום על זה
שאני עכשיו הולך להתתף בציצית אני אהיה
קדוש
אני אהיה קדוש
כי קדושתו
נו זה הפרשה זה הפסוק
קדושים דיוק כקדושן וכל יום ויום כמה וכמה
פעמים יש בבעל התניה שמה בפרק מו שהוא
מסביר עוד דרגה למרות שהוא אומר שזאת
העליונה זה שתי הסברות מה זה אשר קידשנו
אומר מה אומר החתן לכלה
הרי את מקודשת הוא אומר כשודי עושה מצווה
הקדוש ברוך הוא אומר לנשמתו הרי את מקודשת
לי במצווה זו כל מצווה
זה אשר קדשנו במה מה הטבעת
במצוותיו
אומר וכל שיר השירים
הוא בעצם עסוק בעניין הזה [כחכוח] שהדוד
והראיה ומה קושר אותם מה מקדש
אותם להיות זוג
המצות אז זה הפירוש הראשון שלו שם משר
קדשנו מצותיו אבל הפירוש השני אומר זה
יותר מזה כ יש [נחירות בוז] את השניים ויש
את השניים שהם אחד
על כן יעזוב איש אתי ואת אמו ודבר אשתו
ויו בשר אחד אשר כי מה שכתוב פרשת קדושים
הוא לא
משיר השירים
כי בשיר השירים יש שניים
גם בקודש הקודשים יש את שני הכרובים אבל
התורה בארון שניתן את התורה זה כבר דבר
אחד קרובים עם שני צדים אבל בארון הוא
אז כי קדוש אני זה שאתם קדושים בקדושתי
ומדרגה קודמת זה שיש א קידושים פה
ואנחנו זכינו שחז"ל תיקנו לנו כל יום ויום
כמה וכמה פעמים שאנחנו מזכירים וחוזרים
בתוקף של שם ומלכות שאין לנו תוקף אין לנו
מילים שאנחנו לא יכולים להגיד חוץ משם
ומלכות
כמובן בקדושה בטומ אנחנו לא רוצים בכלל
שומר פיו לשונו יש איסור לדבר לשון הרע או
לנבל פיו ב בעניינים שאינם ראויים אבל
בקדושה זה שם ומלכות ואנחנו אומרים בשם
ומלכות כלומר בכל התוקף האלוקי שכשאנחנו
עושים אנחנו קדושים בקדושתו אנחנו נשים לו
לבת זוג
אשר קידשנו על ידי מצוות
להיות מקודשת לו ועוד יותר עמוק מזה עד
שאנחנו נלחד איתו
שנזכה
[מוזיקה]
שבת
מקבלה [מוזיקה]
‏amين