0:00 / 0:00
מרכז דף יומי - מנחות דף קט. - ר' אלי סטפנסקי שליט"א
264 views
השיעור מתקיים בימים א' עד ה' בשעה 9 בערב שישי ומוצ"ש משתנה לפי זמן כניסת ויציאת שבת במרכז דף היומי, רחוב נחל נועם 9, בית שמש שליחת מייל לר' אלי: [email protected] להקדשת שיעור: http://donate.mdydaf.com קישור לזום בזמן השיעור: https://Zoom.8MinDaf.com קישור לקבוצת וואטסאפ: https://Hebrew.MDYdaf.com קישור לקבוצת סטטוסים בעברית: https://HebrewStatus.MDYdaf.com #דף_היומי #זה_לא_הדף_זה_היומי #השיעור_של_ר_אלי#MDY #מרכז_דף_היומי
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
ערב טוב רבסי
[קריאות עידוד]
נשמע סימס מרדכי פרנס המסכת לרפואת ברכה
בתחנה ועס בפרטון החתון נדבת
אמ רבויס היום לכבוד כל הסרטונים אבל באמת
אנשים השקיעו השקיעו בגלל שהשקיעו אני
חייב להראות את הסרטונים לא את כולם נשאיר
כמה למחר
יש כאן סרטונים פצצה לזכור רבויסי רק בגלל
שמישהו עושה סרטון זה לא אומר שאתם פטורים
זה לא מוריד את העול ממך הוא עובד קשה
נכון ומה איתך זה לא אומר שאתה צריך לעשות
סטטוס אבל תרים טלפון משהו
זה אני מתחיל עם שתי בחורי ישיבה ממש
השקיעו גם באנגלית וגם בעברית
>> ערב טוב רבויסה
אה
>> אז העונה התחילה שוב עוד מעט מתחילים מסכת
חדשה וכל הסטטוסים מוצפים תצטרפו לחולין
תצטרפו לנדוי תלמדו את הדף ואתם שואלים את
עצמכם
>> תגיד לי למה אנשים כל כך אוהבים את mdy
>> לצורת הלימוד הכי כיפית שיש רבי לי מרגיש
את הלימוד בצורה הכי מתוקה שאפשר למצוא
>> אבל מה אם אני לא אוהב ללמוד
>> אין כזה דבר יהודי שלא אוהב ללמוד יש
יהודי ש לנביא אותו בצורה הנכונה קחו את
הארי חיימוביץ למשל הוא שנה ללמוד
>> עכשיו ידוע אישי אני שונא גמרא
>> ועכשיו הוא מחור
>> אבל מה אם אני חושב שMDY לא מתאים לא
למגזר שלי לא להשקפה שלי
>> הטעות הכי גדולה שלך התורה שייכת לכל עם
ישראל כל המגזרים כל הגילים כולם יש לנו
צ'אמנרים שהולכים זברה יש לנו חיילים יש
לנו ליטאים אבכי כולל כבוגרי ישירות הכי
טובות כמו מנדי אוירבך יש לנו פליבטים
חסידים כמו יוסי קלאן
>> קלאן
>> יש לנו דתיים נאומים יש לנו כאלה ששומרים
צות רק בזכותם ‏NDY יש לנו חבר'ה כמו בני
רוודניק שמחו את הביזנס שלהם רק בשביל
להיכנס לצוות של NDY יש לנו ראשי שיבות
מאזורים שיכולים לשלוש שיעורים קיים שנים
ונהנים ללמוד שעה אחת עם MDY אז אין שום
סיבה שתרגישו זרים משפחה שלנו
>> ותגיד לי מה אם אין לי זמן
>> מה אם יהיה זמן כמה זמן ביום אתה יושב על
הטלפון כמה זמן אתה בנסיעות כמה זמן אתה
יושב לשמר
וגם אם זה 10 דקות פה רבע שעה שם בסופו של
יום יש דף ביד וגם אם באמת באמת אין לך
הזמן בשביל זה ישת רק הדף מוריד את הזמן
מחצי מהזמן
אז אין שום סיבה שלא תצרף עכשיו לכולי אם
המחשות לייבורים מצחיקים הדף יותר מפטם
מאי פעם אז תישרף עכשיו ותחווה לימוד כמו
שלא חווית אי פעם
>> כל הכבוד [מחיאות כפיים]
רבויס רק ההתחלה יש לי איזה 25 דקות שלי
כן
מי ‏on our way. ‏H tight
[‏צחוק]
טוב
>> זה לא הייי זה
אוקיי יש לנו מטוסים א אופנועים יש לנו
סוסים יש לנו סי בוא איתי לחולון אה
לחולין בואו
חבר'ה זה הזמן שלכם להצטרף למסכת חולין
ביום שישי הקרוב לא לפספס את זה מבטיח לכם
שאתם הולכים להתמכר ברמות קשות יאללה בואו
>> ברמות קשות
חולין יפה מאוד
>> כולם מנסים לשכנע אותך להצטרף לדף היומי
שולחים לך הודעות וסרטונים שאפילו ילדים
בני 12 כבר מסבירים לך למה לילד תורה אבל
יש סיבה אחת שכמעט אף אחד לא מדבר עליה
הגמרא אומרת במסכת ברכות כל מי שקורא
שניים מקרא ואחד תרגום עם הציבור מעריכין
לו ימיו ושנותיו רוב האנשים מבינים את זה
פשוט שמשמיים נותנים לו חיים ארוכים אבל
יש פה עומק נוסף לא רק משמיים גם מהציבור
כשבן אדם מחובר למשהו גדול ממנו כשיש לו
מסגרת שייכות משפחה זה עצמו נותן חיים זה
נותן כוח, זה נותן משמעות, זה נותן רצון
לקום בבוקר וזה בדיוק מה שדף היומי עם
MDY. אתה לא סתם לומד דף ביום, אתה נעשה
חלק, חלק מעשרות אלפי אנשים שעושים בדיוק
אותו דבר כל יום. אותה גמרא, אותו עמל,
אותו חיבור לקדוש ברוך הוא. אתה לא לבד
בזה. זה לא רק התורה, זה החיים שמסביב
שמשתנים. זה לא רק הדף, זה היומים שנעשים
ארוכים ומשמעותיים יותר.
שקויח.
>> שלום חברים, תמיד אני מבקש עזרה לעזור
לחברים, לאנשים אחרים. היום אני רוצה
שתעזרו לעצמכם. אני לומד כל יום את השיעור
הדף היומי עם רב אלה סטפנסקי וזה שינה לי
את החיים. בואו תשעו לכם את החיים. ביום
שישי מתחילים מסכתז חדשה חולים. מחכים לכם
תבואו לשיעור.
שכוח הרב קופ. [מחיאות כפיים]
שלום אני נועם פרי אני בן 10 אני מחים
לומדת דף כבר שנה מעל שנה 400 יום
>> מגיל ת
>> ואני התחלתי מאז סוף מסכת סנהדרין ואני
עכשיו עומד להתחיל חולין ואני אומר לכם זה
גשמק
כמו שאתם לא יודעים שיש גשמק כזה בכלל וזה
עזר גם להרבה אנשים הנה תראו יש כאן את
הסימונים גם פה ופה תראו מה יש זה לא הדף
זה היומי גם פה זכוס
[שירה]
היא צל [מוזיקה][שירה]
>> יום שישי מתחילים מסכת חולין אנחנו מחכים
לכם והנה הסימן גם פה אני ולבוץ אתכם אם
אני יכול גם אתם יכולים
[מחיאות כפיים]
רבו סי מסר מראש הממשלה. [מוזיקה]
>> משה כהן הזמין אותי לסיום מחר ביום חמישי
בבני ברק. אבל כמו שאתם יודעים יש לי את
איראן על הראש, לבנון ועוד כמה דברים
לטפל. אז אני אשמח אתכם מרחוק את סיום
מסכת מנחות. למזמין את כל מי שלא ניסע
עדיין תצטרפו לMDY הדף היומי עם רב אלי
סטפנסקי. זה ישנה לכם את החיים. יום שישי
מתחילים חולין.
תשמע ישכ רב גפן שאתה עזרת ועשית לא אני
יודע שבאחורי הקלים הבאת את הראש הממשלה
וזה [מחיאות כפיים]
כן כן מספיק בנובה כן כן רבו יסאי מחר
בלילה בארמנותכם בבני ברק נשארו 80
כרטיסים
ולא לחכות לרגע האחרון כי ייתכן שלא יתנו
לכם לכם להיכנס
מה זה או עוד ילדים כמה זמן אנחנו כבר 12
דקות טוב אולי אחר
>> איי מה זה
>> זה MDY אתה לומד את הפיו בלי MDY אני מנסה
>> אתה לא יודע מה זה MDY בכלל
>> מה זה MDY
>> MDY זה לומדים ביחד חברותות כל הגשמ
אנימציות מה שצריך כדי ללמוד דף היומי אתה
רוצה לנסות
>> כן
>> ליה עוגיות וקפה א חמנו
ערב טוב רבויסי
א הכל אז יש גם מגויסי
>> אהלת
>> כן וגם אתה יכול להלות
>> כן כן ממש כבר אנחנו הולכים להתחיל מסכת
חדשה מסכת חולים מסכת מרתקת ושווה לכם ממש
גם להצטריית
>> ואל תתרגו שאין לכם זמן כי אפילו הלכנו
בחורי ישיבות מתחילים ב7 בבוקר עושים 9:
בערב ועדיין מוציאים לאיזה זמן חולי
קבוענו
>> קבענו
יפה א זה בחור בן 17 שלומד את הדף איתנו
הרבה זמן אבל במהלך השנים הללו שבאמין אני
לומד את הדף הבנידים שלי תמיד היו צוחקים
עליי ואומרים אתה לא באמת לומד אתה רק
צופה בתוכנית טלוויזיה אבל רואות את הפנים
שלהם מתרוקנות ואז אחרי שאני עונה להם מה
זה תמורה מה זה בלילר מה זה מנחס חוויטה
זאת מראה מה היא למדיה אמיתית שווה הכל
שוב תודה רבה ותמשיכו לעשות את מה שאתם
עושים תלמידך
וכאן
אה מהבחור הזה שהוא בן 13 וכולם צחקו עליו
איך הוא אומר איך ילד בן 13 שהוא תינוק
יכול להגיד שהשתנה לו החיים אז הוא אומר
כל אלה ששאלו אני רוצה להגיד לכם איך
עכשיו התחלתי לעשות שתיים מיקרו אני לומד
מוסר כל יום אני לומד ארבע מסכתס כל יום
וגם הלו אני יותר organsed
>> מסודר יותר מסודר ואני גם א עושה כושר כל
יום אז תודה רבה הרבה אלי ששינית את חיי
ועכשיו שדע לך שאלה שאני הבאתי הם גם
הביאו שלוש חבר'ה לחולין ואני הבאתי עוד
שלוש בלי נדר אני אה אני זה גם בעברית אני
קורא באנגלית שכונות סבי סנדלר גיונד טוב
נמשיך הלאה זה סרטון של שתי דקות באנגלית
לא נראה את זה אה יש שיעור יש מוקד
במונטריאל
לעברית כל יום בשידור חי רבו יסי אם אתם
גרים במונטרול תסתכלו כאן על הפרטים בלה
לפלפל
רבו היום יש לנו קצת הגדתה סיפור ארוך של
הגדתה זה ממשיך עד סוף המסכת
א שוב זה הזדמנות
הזדמנות לעשות סטטוס להתקשר למישהו
לעשות איזה מצב. כל אלה שרוצים את הכסף הם
חייבים לשלוח את זה גם. לא רק לעשות את
הסטטוס אל לשים את זה בסטטוס. כן. ברור.
טוב. שלא יגידו בזמן הזה
אם כהן קורא לא ילינו אחד הולך עד א איך
קוראים לה נו האלה ש
הם עושים ככה כל היום
>> הבודי הבודיסט וזה מישהו הולך שמה הוא כהן
עבד קצת עבודזור בחיים שלו
וחזר בתשובה
האם הוא מקבל עלייה כמו כל כהן
חזר בתשובה האם
הוא עושה נשיאס כפיים עושה דוכני אז אנחנו
נראה בסוגיה אומרת המשנה דף קח עומד בז
המר איך עוד מכבוס השכח משפור הדש אחד
אומר אחד מכל הכבשים
יש לו שמה בטקסס
35,000
שברים עכשיו מה הוא עושה איך משפור הש
והיו לו שניים
הלוכי הגודש בקדש
מכן נדריכים כתוב בפסוק את הנדר הכי אתה
נותן מהכי טוב אז
את הכי טוב
שלוש
בינויני שבהם הקדש אם יש שלוש אז לא
נותנים את הכי טוב נותנים את הבינוני
הגמורת תסביר שצריכים להכניס כמילה אף
גם זה לא רק בינוני כי זה לא מתאים לרש כי
בר אמרנו שאת הכי טוב אז לא יכול להיות
שאם יש שלוש נותנים את האמצעי כי זה לא
הכי טוב
פירשתי ואני יודע מה פירשתי
אני לא יודע אני לא זוכר הוא שומר לי אבא
והנה הוא יודע מה הקודש בהם הקדש הכי גדול
הכי יפה הכי משובח הוא הקדש אומרת הגמור
מיד
עלמו מקדש יוף ומקדיש רואים מכאן שמי
שמקדיש
הוא עושה בעין יופ הוא נותן את הכי טוב
שיש אם ככה עם הסיפני שבם הקדש אם יש שלוש
אז למה האמצעי הקדש ה מקדש עין רואה מקדש
אם אתה צודק שעיוף מקדיש הוא הוא תמיד
נותן את הכי טוב אז זה גם במקרה שהיה שלוש
הוא היה צריך לתת את הכי טוב אומר שמואל
חוששים אף לבינוני הנקודה הזה עף
גם את הכי טוב וגם את
השני הכי טוב גם הם הקדש זה לגבי קוטני
יופו הבינוני הוא נחשב היופר לעומת ה
קטן כמה
>> או שואלת הגמורה איחי עובד אי אפשר הוא לא
יכול לתת שתיים אז מה הוא עושה אם הכי טוב
אם מספר אחד הוא גם הקדש ומספר שתיים הוא
הקדש מה עושים אומר רב חיה ברב ממתן לו יד
שיומם מחכים שולחים אותו לקבסלנד עד שיהיה
לו מום ומחל לקדוש בגודל ואז
מעבירים את הבעלים מעבירים את הקדושה
לגדול ממון נפשך אם הגדול הוא כבר קדוש
מקודם אז הוא קדוש אם הוא לא קדוש רק השני
היה קדוש אז הוא מעביר את הקדושה לגדול
אומר רב נחמן אומר רב נחמן אומר רב ברבו
לא ישנו אלא דאומר איך עוד משפורי ההקדש
אבל אמר שור בשבור ההקדש הגודש בם הקדש
תלוי בלשון אם הוא אחד מהשברים שלי
בסדר אז אז אם יש שלוש אז זה האמצעי אבל
מה שור בשבורי הוא השתמש בלשון מה זה שור
בשבורי הגודש בם הקדש למה כי תור בתורה כו
אמר הוא אמר שהחשוב חושוב מה זה חושב רבו
יסאי חושב זה שור ככה רואים כמה הזה
[נשימות כבדות]
חושוב זה שור
זה דתי יכול להיות שיש כשחולקים תר בתורגו
הוא מתכוון לחושב שהם חשוב החוש חשובים זה
שור הניבונכשמד
לחבר ביס בבייס אני מך לוך אני רוצה למכור
את הבית שיש לי בין הבתים
מריא
בזמן הגמורה היה לית הגם יכולים כבר כאן
כאן במי שגר בזויתן יוסי לך יש כזה כן על
הסגהג כזה
זה לא זה גם מדרגות אין מל איך
>> הנה כן בדיוק איפה שדי נמצא לי סג בדיוק
אולי יכול לעשות וידאו לעצמו בוא נראה
אותו
או עכשיו תעשה זום זהו לא יודע זה הוא לא
יכול לא אתה לא יכול אתה באמת את הפרצוף
שלך אתה לא יכול
>> כן טוב עליס הגג אתם יודעים מה זה מלעלות
מדרגות ולא מדרגות כמו שיש לנו היום
סולמות כאלה זה גרוע מאוד
מראה עליו אז אם אחד אומר אחד אומר טוירו
בתוירוי הוא מתכוון הכי חשוב אז אם הוא
אומר בית שבבתים אז לכאורה הוא מתכוון הכי
חשוב לא
אז למה הוא מראה לו עליית הגג אז למה הוא
מראה לו את הזבל למה שום דגריע אומרת
הגמרא לאי מאולשבתם
עליו לא הכוונה עליית הגליה הכוונה מספר
אחד הכי טוב שיש
>> פנטרס או רבו יסאי היום היה לי שיחה ארוכה
עם יזם היה לי כמה וכמה שיחות כאלה איזה
שש שבע יזמים הם הם הם מבינים שאני רוצה
לעשות איזה משהו ממy זה שכונה חדשה או
משהו
אז היום חדש מיזם חדש הגיע ובדיוק היום
בדיוק היום שלמה עשה סרטון מאוד מאוד יפה
שבית שבבתם
אז אני אשתף אותכם אולי אפילו כדאי לראות
את זה במסרכים החדשים זה עוד יותר יפה
יש כאן שתי סרטונים אחד לעכשיו ולעוד שתי
דקות עוד אחד שימו לב
אבל יש כאן הרבה נוואנסים למשל הבית מדרש
החדש קם בשכונה הזאת זה תסתכלו יש את אותם
מדרגות רק יותר ברחבס
אתם שמים לב למדרגות
הממכה שלך ונכסה יו
[כחכוח]
זה הבן אדם הזה הוא אמיתי
זה קוראים לו מייקל בן שטריט
בית בביתי אני מוכר
בית
עליה
>> עליה
luxy סגים
[מוזיקה] בתוך הלכה מהיר לי
[‏צחוק]
טוב אל תתפלו יש גם בעיות בבניין הזה
[נחירות בוז]
[כחכוח]
>> יש יותר גרוע מנזילות
>> או
מיס שור בשבורי הגדש
שור שבורי הכי לכאורה הוא מתכוון הכי גדול
הקדש זוהי לו וכן שור של הקדש באחיר אם יש
שור של הקדש שתערב בעוד אחרים הגודל שבהם
הקדש לוקחים את הכי גדול
ומה מאשר הרי לכל אחד ואחד יש ספק עליו
בקדושת הגוף לא סתם קדושה קדוש זה הגוף
אולי שור מספר שתיים הוא הקדוש אולי מספר
שבע הוא הקדוש אז אין ברירה צריכים לקחת
את כולם למכור את כולם לצורך אלו ודמי
ימים חולים [כחכוח] הבעיה שעכשיו אמרנו
שמחד אומר שור בשבורי זה רק אחד הכי גדול
עכשיו אתה אומר לי ש100 שברים הוא צריך
למכור את הכי גדול
זה באמת ילך לביס המקדוש אבל את כולם
צריכים למכור למה
אומרת הגמור תרגמור של הגדש שנשערב באחרים
לא לא שהוא אמר שהוא רוצה מה שקרה זה שהיה
שור של הקדש והוא תרבב
לא שור בשבוע הרי לא שהוא אמר שור בשבוע
הרי הוא לקח שור והשור ברח לו ההקדש ברח
לתוך 100 שברים אחרים
אז צריכים לכות את כולם
ש הגמור ובחנקו אמר משמ אותו הלכה לשני ה
לשני המקרים גם שור בשבורי
אז אומרת הגמורת, תרגמו הגודל, תרגמו
הגודל יש, זה לא אותו הלוכה. הלכה שהכי
גדול נותנים לבסמקדוש זה באמת אותו
ההלוכה. אבל ההלוכה שכולם נמכרים אז יש
כאן שתי הלכות. אם בן אדם אומר אני נותן
שור בשי אז לא מוכרים את הכל רק אחד. אבל
אם התערבב עם כל השברים אחרים אז צריכים
למכור. אבל ההלכה שהכי גדול הולך לבקדוש
זה נכון. זה בשתי המקרים גם שהוא אומר שור
בשבורי גם שהוא שתערבב בטעות
מסו
ביס בוני מוכיחלוך
אחד בא למשרד והוא רוצה לקנות בית אז הוא
אומר טוב אני מוכר לך איזה בית בבניין
ונופל
ואז הבית נפל
אז יש 10 שעומדים יש אחד שנפל אז מה הוא
עושה מראה הוא נופול הוא מראה לו את הבית
שנפל
מה מה זה עבד בעבודה מורךלוך ומיס מראו
מיס כי את זה את זה התכוונתי למכור לך ומי
לך זה דן נופל דן מיס בוא נראה
לכאורה הוא קנת הכי גדול אם אחד אומר בייס
בבייסי אז מה הוא התכוון האליאו הכי טוב
שיש ראינו את הפנטאוס למעלה הכי יפה שיש
אז למה עם הבית נפל אתה אומר אה זה הזוו
שנפל בוא נראה אם מה שנפל זה הפנטה ס בסדר
אז באמת הלך לו אבל אם מה שנפל זה בקומה
שלישית ככה לא לא קומת קרקע ולא למעלה
משהו באמצע כזה אז מה פתאום שת זה מה שהוא
קנה הוא קנה את הכי טוב שיש אז לך זה יהיה
דן אופל בוא נראה איזה עבד הוא קנה בוא
נראה איזה בית הוא קנה
אומרת הגמור לוקח קס אתה מדבר עכשיו על על
על בית יש נפקמי בין בית לבקדוש שאני לוקח
דיד בלשטר לתחתונו
כל מי שיש לו שטר, השטר שלו זה זה למטה.
אני אגיד את זה עוד פעם כי מה מה
experience מהניסיון שלי בדדי כמה וכמה
פעמים אם אתה לא כותב דברים אתה יכול
להאמין
בן אדם שפגש שתי היום אמר לי הלחיצת יד
שלי זה ברזל אנשים מכירים אותי הם נותנים
לי מיליוני שקל לחיצת יד לא כ אנחנו לא
כותבים כלום לחיצת לא אין כזה דבר כל דבר
עם כמה שיותר יותר פרטים יותר זה מישהו
עכשיו אמר לי לאחרונה ש יש את המושג הזה
שש המון צעירים עושים טבה משותפת כן
אז עורךדין אמר שכל בן אדם שקנה בטבא
משותבת
לא היה כל כך הרבה בעיות אבל לאחרי זמן הם
כל אחד אמר את אותו דבר שהיו כותבים כל
מיני סעיפים שמה בפנים שלא הכירו לפני זה
אם משכנתאות ואם אם אחד רוצה גודו יוג כל
הדברים האלה כל הפרטים הקטנים שלא חושבים
הלוואי שהייתי מוסיף כמה סעיפים אז יד בעל
שטר על התחתון תמיד לכתוב גם עם משפחה
צריכים לכתוב גם חברים הכי טובים כותבים
כותבים הכל
אבל הוא זה שמחזיק את השטר על התחתונו הוא
מקבל את הדירה הכי מסכינה שיש
>> בדיוק לא רק בדיוק זה מה שזה המוצי
מחביירוי או לאבורי
או אז אם ככה בוא נראה את הסרטון השני
and want
you have
‏Well, at least can we take a self?
בית BVT אני מוכר לך.
‏Oh, itactly on your house
my house
what differ does it make there is a home
or
>> [‏צחוק]
[מחיאות כפיים]
>> החבר'ה תותחים במשרד. מה אני אגיד לכם?
תותחים.
החשבוני עכשיו אף אחד לא יוצה לקנות
בפרויקט החדש. ראינו את הY נופל. אני רק
בMD גר לא בY. כן. באמת צורה משונה. זה
קצת כן.
>> זה ראיתם את הלובי שמה.
יואו
אומרת הגמורה מה אה פתח תקווה
>> איפה מוישה בלס משה דידיה
מהצד
>> אה הוא תמיד בצד אה הנהצ
>> אך חוגים שמה שנה באמת
>> היום
>> פש מה זה טוב מה זה טוב באמת רמוש אידידיה
מהסרטונים הטובים עם הפרה
חולי לא שינה לי את החיים זה סיים לי את
החיים
>> צ'ולנטן צ'ולנט
>> כן [נחירות בוז]
גלדק
ארית אומרת הגמור שדסוכי
אתה כבר עושה נפקמינס בין
הבסמקדוש לבתים
אפילו מעלי דגריו
יד בלשטר לתחתונו אתה לא צריך לספר לדחוק
להגיד שהלי הכוונה נה הפנטרס הכי טוב לא
עליו זה הכוונה עליית הגדירה מסכנה ולמה
כי יד בעל השטר על התחתונו
אומרת המשנה הרי אולי אוילו אחד אומר סתם
אניבי אויל יקריבנו במקדוש
ומקריבו בביזכוני לא יוצו אז זה בעצם למה
שיש לנו גדה כי הגמרא בעומד ביז מספרת
סיפור ארוך על ביסוניוי מה קרה
היה את הכהן גודל המפורסם שמ הכהן שהוא
בעצם סוף ה זה בבית שני הוא כבר הוא
מהקוינים הגדולים האחרונים שהרבה הרבה
דברים השתנו ביום שהוא נפטר שגמרות תספר
לנו שכבר לא השתמשו בשמיים מפויראש וזה כל
מיני דברים שקרו בבסמקדוש נעצר
כשהוא נפטר ביום לפני זה אני סתם מספר את
הסיפור כי הגמרא אפילו מספרת את זה פעמיים
אבל הוא אמר שהבן שלו
חוניו יהיה כהן גודלון אפילו שהוא היתר
צעיר ושימי קינה בו ושמי לכלך עליו והוא
ברח לאלכזנדריה
ושמה הוא פתח ביס מקדוש מעצמו ביס מקדוש
חדש ביס מקדש של חוניו באלכסנדר כמובן שזה
לא ביסקדוש אי אפשר לעשות ביס מקדש מחוץ
לירושלים
>> מה
>> מוקד הקרבה
>> אז לא ברור מה היה שמה אם זה היה עבדזורה
או שיש ראשונים שאומרים זה לא היה בדזורה
שהוא סתם מוקד הקרבה כמו שאתה אומר
כמו מוקד
>> אה צפיה
>> אה אה מי אמר את זה הוא אמר
>> אה לא שמעתי אמרת מוקד צפייה
>> לא אמרתי מוקד הקרבה על
>> המוקד הקרבה לא כן לא אני לא קולט לאט לאט
היום
מוקד מוקד צפייה מוקד אתה אומר שזה כמו
עבד אזורהל
עלשים פותחים
>> ארבע חדשים פותחים לחולים
>> ארבע חדשים פותחים לחולים באיזה באיזה עיר
[מחיאות כפיים]
>> באילת
>> זה כבר חוץ לארץ
>> אה אז בוא נראה בוא נראה יש לנו עכשיו
סרטון חלק א' של הסרטון בוא נראה
תודה Да.
ا
אוקיי זה חלק א' זה בזה נשאר אוקיי
הקולפולים כשיש מן הצדיק נפטר הבן שלחוניו
משום מה פתח מוקד הקרבה
במקריבו בביסחוני לא יואצו
כמובן אחד אומר הרי אולי או לא והוא לא
מקריב את זה בביס מגדול הוא מקריב את זה
במוקד זה לא טוב לא יוצו
הרי אולי אוילו שקריבנו בביסכוניו אומר
מפורש שאני לוקח את הוילו ואני מקריב את
זה בביסח באלגזנדריו יקריבנו במקדוש הוא
חייב להקריב את זה במקדש ומקריב בבזכוני
יוצו הוא יצא ידי חובה
רבי שמון אומר
אין זו אוי לא זה רב שמן אחר רב שמ יחוי
רמש אה עוד מעט באיזה יום לג באימר
>> שלי
>> שלי בלילה בלילה
>> שליש בלילה רשמנו אומר אין זה אוילא
>> בלילה
>> אז אם זה לא אוי לו אז מה זה חולין
>> ממש גורנשט אתה יכול למכור את זה אתה יכול
לעשות מה שאתה רוצה עם זה
הריני נוזיר אחד אומר אני נזיר אז מה
הלוכה יגלח במקדוש הוא צריך להתגלח במקדוש
ואם גילך בביזכוני הוא התגל לא יעצו
הגילוח קורה בבית המקדוש הנה אפילו קם ב
רב טורגמן
מה עושים עם השערות
מתחת לשלומים
קודם רוטב מהשלומים
זהירות על הידיים כן
ריח נכוח
טוב מה
כן
זרויה
נופו
אה לשמי
יקריבנו במקדוש ואם מקריב סכוון יוצור שם
לאמר
אין זו אוי לא
>> ארי טוב ארינו גל הרבה מקדש ואם גיל הרבה
בזכוני לא יוצר כמובן אם אתה מתגלה הרבה
בזכוני זה שטויות הרי אלי נו זה שהגל הרבה
בזכוני לא נזיר אמיתי נזיר שאני שאני אני
אגלח שמה יגע לך במקדוש וא מגיע לך בבית
זכון יהיוצר למה כי זה לא נזירות אמיתי
הוא תכוון לבזחוני רבי שמנו אומר אין זה
נוזיר הוא בכלל לא נוזר שואלת הגמור איך
אתה אומר לי פוס
>> מה
>> לא פסה של רישה לא, זה משהו אמיתי שהוא
אומר כאן הוא מסביר מה זה
הוא השי הגלך זה הסבר למילים הראשונות שלו
זה לא שתי משפטים שעגלח במצחוניות
שזה בסדר
>> כן על הזה טס
>> אני כיוונתי לתירוץ שלס
>> אה מצוין
מה עדיף לעשות לעשות כאילו שאתה לא יודע
שזה טויס אתה אומר את התירוד של טויסוסס
או לכוון לטויס באמת כאילו בשתםכון
[‏צחוק]
>> לא זה טוייסס כאילו צלי כל הטויססים זה
[נחירות בוז] צריך להיות
>> הרב אמרו שצריך להיות
>> שומר לא השאלה מה יותר גייב זה מה זה
השאלה איפה הסרגל
>> כן יוצור
>> שואלת הגמורת
איך איך יצאת ידי חוב מקטל קטלוקו אם הרגת
את הבהמה הזאת מחוץ לאזור איך יצאת ידי
חובה אומר נעשה כאמר הרי אולי אוילו המלא
שלו יסחי בחיוסו
אם בן אדם אומר אני מביא אוילו נו זה
אוילו אבל אני לא חייב בחריוס ואני גם
יכול להרוג אותו מוסיפים כאן רשי הוא גם
יכול להרוג אותו
לא רק שהוא לא חייב באחריות אלא אם אני
הורג ג אותו בסדר לא קרה כלום
>> אז אז אז אם הוא הרג אותו הרג אותו אז
בסדר ואם הוא שחט אותו
כן אם
זה אוי לו זה אוי לו אבל הוא לא חייב
בחריות
אז אם הוא באמת שחט אותו מחוץ לעזור אז
באמת הוא יהיה חייב אם הוא הרג אותו מחוץ
לעזור א בסדר לא קרה כלום
אומלובלמטוסקטוני
הרן אז בוא בוא בוא בוא בוא ניקח את אותו
דבר ונשים את זה על נוזיר הגמורה ואחר כך
תגיד אולי לא צריכים לעשות את אותו את
אותו דבר בנוזיר אבל בוא בוא נתחיל עם נוז
שנוז יהיה דומה לרישה שמה מה כתוב בספר
דקטוני הריני נוזל שהגל בביסחוניו אני
רוצה להיות נוזר שמתגלח בבית גר במקדוש אז
הוא צריך ללכת בית המקדש הוא מגיל בבית
זכוני יוצו אבל אם הוא מתגל בבית חכוני זה
בסדר הוכן נמי דנס קרינו זה המנה שלו יצחי
באחבנו יסוי מה אתה אומר לי את אותו סיפור
שהוא אמר שני לא חייב בחיות של הקרבונות
נוזיר כמה זה לא מיסוק קורבנו זה לא מסכה
אבל נזיר זה לא עובד ככה אם אתה לא מבין
את הקורבנות איזה קורבנות מביאים חטו
שלומים אוילו
אז אם אתה לא מביא את הקורבנות האלה אז זה
לא כשר לא מרוב אודום זה לדור נזכבן הוא
לא אומר זה זועי לו הוא התכוון איזה מתנה
לקדוש ברוך הוא ישגי בזכון יותר רח אם אני
יכול להגיע לשמה אני יותר קרוב אני רחוק
מאוד מבס המקדוש אני אפילו לא בארץ סכול
לא יודע אני קרוב למצרים אני בילת או לכן
נמצא בילת אז מה הוא אומר הוא אומר אני
רוצה להביא לביסחוניי כי זה זה עדיף לי
להגיע לשמה זה רק שעה נסיעה במקום שלוש
שעות ירושלים
אז אז הרכה הוא כאילו רוצה להטריח לקדוש
ברוך הוא אם סגי בביסחון יוחננים אני יכול
להגיע לשם בסדר ת לא מצינו להצטורי אני לא
רוצה לצטער יותר מזה אבל זה לא זה לא אוי
לא אוי לא אתה שואל אותי הרי זה חוץ לאזור
לא זה לא כדי כך זה לא אוזנמי
וגם הסיפור עם לאזיר הגבר לצור נב שיקו
מכבל הוא לא רוצה להיות נזיר אמיתי הוא
רוצה לתת לעצמו צער גלגולי שלג צער של של
של צדיקים ש שמחפרים עוונות
סיגופים בדיוק
ישגי בזכוון התרחתי אם אני יכול להגיע לשם
בסדר ו לא מצים לצטרורי
יותר מזה אני לא יכול לעשות
אז אין כאן חיוב קורס אין כאן שום דבר
ורב ורבנו אמר לו זה כדוקמרס אפשר לחלק
אפשר לחלק בין נזירוס לאילו שמה בנוזר אתה
צודק שהוא אמר אם אני יכול להגיע לבית
זכון יהיה בסדר אוי לא אבל אוילה זה שונה
המנה של זחזק זה לא אוילו שזה דוירון כמו
שאמרנו לפני השיטה הראשונה שעכשיו אמרנו
אוילו זה לא הכוונה סתם מתנה וזה זה לא
קשור לקורבון לא אוהל זה כן קורבן רק מה
הוא מוריד את החיות מזה הוא אומר אם קורה
לקורבן הזה או שמשהו קרה בגלל שאני בעצמי
הרגתי אותו אז שום דבר לא קרה
וא רבי יוחנן סובל להודר מנו רבי יוח
מסכים לזה שמה שזה מגיע לאוילו זה באמת
אוילה אמיתי לא סתם מתנה אומר רב חנה אומר
רבי יוחנון הרי אולי אוילו שקריבנו בסחוני
מישהו אמר שזה אוילו ואני רוצה להביא את
זה לחוניוי והקריבו בארץ ישראל
הוא הקריב את זה בארץ ישראל יוצו בונוס
קורס למה כי זה אוילו מחוץ לבס המקדוש חוץ
>> שחיטחוץ חייב קורס תנמוכי הרי לא אוילו
שקריבנו במדבור
למה במדבר כי הוא חשב שיש שמה קדושה במדבר
ששמה כלי יסרול היו והיה שמה מישקון והכל
אז הוא רוצה להקריב את זה במדבר והקריבו
בעבר הירדן לא בא ממדבר יוצוב עונש חורס.
בקיצור זה זה דומה למה שרב אמנונה אמר שמה
שזה מגיע ל שמגיע ל לאוויילו זה באמת אויל
אמיתי לא סתם דורון זה אוילו
מי האורכים כאן שרוצים להגיד שלום מישהו
רוצה להגיד שלום
אה אתה שלום עליכם איך קוראים לך
>> הרשי
>> הומינר
>> מינר מאיפה
>> שואלם עליכם רבי
>> דגל
>> אתה הבאת דגל
>> זה דגל ב זה לא
>> אה
זה בשתי ה זה בשתי ה [‏צחוק]
בוא תביא את זה לכאן רגע זה היה כאן לפני
דקה לא זה גם אנסה
>> בוא בוא תביא
יש כאלה שמורדים גם את הדגלים האלה שמעתי
[‏צחוק]
רוצים ללמוד אבל
>> אה הם רוצים לרכב שלהם
>> כן
>> מושקע מרכז דף היומי ביתר אז כשמע כדוד דף
זה לא הדף זה היומי כל הכבוד
ומה אתה באמת שם את זה לרכב
>> אני צריך אחד כזה
>> כן צריך [‏צחוק]
אליהו
מהש
זאת אומרת אותו אחד ש קודם הוא קנה דגל
אבל מה הוא עשה עם הדגל אז הוא שכנע את
אשתו שהוא צריך לקנות רכב על מה יש עם רכב
אז הוא קנה נה דירה כי זה הכל התחיל זה
הכל התחיל מזה שהוא הלך לדף היומי אתה
רואה מה זה זה עוזר זה עוזר בחיים
מישהו רוצה לקנות איזה דירה בבניין שלנו
בMDY זה מכירה אתה נפוסי אתה רוצה את
הפנטז
>> מה
>> יש לי ברמת
>> אני יודע שיש לך אנחנו עוברים ביחד סבת
חדו זה שכונה מה אתה רוצה ברגל אתה עולה
לבייס מדרש ולי אתה רוצה כמה אתה רוצה
לשמור לךציתי בו
>> [‏צחוק]
>> סתפ כרגע בכ
>> עד עד שאתה קונה נבנה את זה מחדש אל תדאג
זוג את הלילג משנה
כמה כמה מטר להשאיר לך אני צריך לדעת
ישראל בניין שלי או ליד יש
>> אה בבין שלי זה הבכירים לא
>> הכוניים של מה
>> אני רוצה באחד שלד הבית מדרש
>> כולם בבית מדרש הבית מדרש באמצע והכל כל
מה יש לך עבודה
>> זה איך תקנה בלי עבודה הגוילים של שמשו
בביסחון יוי אתה צריך שור עשיר תתחיל
לעבוד על זה הכוניים ששמש בזכון יושם שו
במקדש ירושלים רבו יס יש הלכה מאוד
מעניינת שכהן שעבד אבדזורה פעם אחת ברימי
שלו עבד עבודזורה הלך לו הוא לא יכול
לעשות אבוידה ביס מקדוש לא יכול לעשות
אבוידו
אז מה קורה אם כהן אבא בביסכוני איך אנחנו
מסתכלים על זה
ביסחוני זה לא ממש עבדזור נכון
זה ודאי לא עבד זורה כמו שאנחנו מדברים
הכינים שלשים שים ש בסיסחוני לא יישם שהוא
במקדש בירושלים זה קנס שכנסו את הכהנים מי
שעבד שמה עם חוני באלכזנדריה לא יכול לבוא
בחזרה לבסמיד לעבוד את עבודו ואין צורך לא
ימר לדובר אחר אבל ודאי אם הוא עושה
עבדזורה
דובר האחר אחר
זה ודאי שאי אפשר שנאמר אך לא יעלו הני
הבומויס מזבח השם ירושלים או נראה לכל
החדשים אלה שזה היום הראשון שלהם לא
מכירים את זה כל כך מה זה בומו
זה בומר
איזה רכב זה אתם יודעים
>> פררי זה פררי
תן זה טומס ריבר בקיצור
רגע רגע רגע רגע אני צריך לראות את הסרטון
הזה שנייה סתם נכנסתי חג עכשיו
לפעמים צריך לראות את אותו סרטון פעמיים
בשוב חזור השיר תראו איזה אומרת
לא יאומן זה לא יאומן כל ההשקעה כאן והשיש
ברצפה בתוך הזה
טוב
בסדר פעם הבאה
אז מה כתוב בפסוק אך לא ילו ק מזבח השם
ירושלים כי אם אוכלו מצוז בקרב החיים
לאכול בסדר אבל לא יעלו קינה הבומי זה
מזבח השם בירושלים הם לא יכולים לעבוד מי
שעבד בבומו לא יכול לעבוד בירושלים
>> אז תלוי מה אבל זורק כן וו
בסכוני זה גזירה
הרי אלו כבלי מומן אז אנחנו מסתכלים עליהם
כמו בלמום
חולקים ואוויכלים ולאים מקריבים הם לא
יכולים להקריב
>> איךספיים
זה מה שאני אומר זה
כן זה באמת מחלוקת רישוינים על נשיא כפיים
ועל כל הדברים האלה כל אחד ישאל את הרב
שלו
אומר רב יהודה כהן ששוחדזור
קורבונוי ריח נכוח הוא חזר בתשובה הוא שחט
לא בדזורה אבל הוא שחט עכשיו אנחנו זוכרים
מזבוכים
האם שחיט זה אחת מהעבודות
>> זה הבוידר שמותר לבזר אז זאת אומרת
שזה לא זה לא עכשיו הבוידה
אז שתזור קורבח כי הוא חזר בתשובה אומר
לפני גול
אלוקים ושם וסרי ולא יגשו אליך אלי עבד
שירוס אין שחיט עליו שירוס הוא מי שעשה
שירוס עבד אז הוא לא יכול כבר אבל שחיטה
מכיוון שזה כשר בזר
אז זה לא עכשיו שירוס תמר שג בזריקו זה
פלא פלוהים
הכהן עשה זריקה לו דזורה בשוויג בשוג
האם מה זה שוויג הוא חשב שמותר לזרוק דם
על עבדזור רב נחמן בר קורבון ריח זה בסדר
גמור הוא עשה תשובה שיבוא בחזרה לבסמקדוש
רב שישס אמר אין קורבונוי ריח נכוח אומר
רב שישס למה לא מנו לא מילו לו ש אם הוא
אפילו שהוא בשגי תחסיב והיו לסרו למרשול
אובון מלב אוי מרשול או מה הכוונה יש כאן
שתי לשונות מכשול אובן [כחכוח] הוא מרשול
שוויג ואובן מיזד וכתוב בפסוק שהוא לא
יעבוד בביסמדש אפילו בשו
ורב נחמן מרשול דובן לא זה דבר אחד הוא
עשה במיזיד אז הוא לא יכול לעשות הבד
בסמידש אבל מי כן נכון כל אחד קם בחדר היה
אומר הייתי שואל אותכם אחד עשה אבוידה
בשוויג
לבד זורה האם הוא יכול להמשיך בבית למה לא
זה היה אפשרג אבל אם יש פסוק הוא לומד
מהפסוק שאי אפשר זה באמת פלא
אומר נחמנו דסני
גגס בחטו בשגוגו כאן מדובר על החטא שליזור
מלמד שכהן מסכפר הידי עצמו הכהן יכול לכפר
לעצמו איך על מה על עבדזורה במי אילי
בבשחיטו הוא עשה את
את השחיט בשגוגו מהש אפילו מזה נמי אמרנו
אם הוא שחט במיז זה לא נחשב אבוידו שפוסדס
אותו לעולם אם הוא עשה במז חזר בתשובה הוא
יכול להמשיך לעשות אבידו בס מקדוש אלא
בזריקו זה היה בשוויגי בזריקו הנה כתוב
שהוא יכול לכפר לעצמו ורב שיש אמר לו לא
בשחיטו לא מדובר שמה בשחיט הוא במיזד לאי
במיזד אין כפורה
הוא חולג שמענו קודם
אם הוא עשה את זה במזד הוא לא יכול לעשות
תשובה נעשה כבר לעבדזורה לא קשור אחד עושה
שחיטה זה לא קשור נכון זה לא עבודו אתה
צודק זה לא עבודו אבל יש כאן בעיה אחרת
נהית כומר
מה שזה אומר לא יודע בדיוק אתה קויימר קו
לא יכול לעשות אבד סמקדוש
בזתמה היו הם הולכים לשיטתם דתמר הז
בשחיטו אם הוא עשה עבדזור
בהשחיטה של עבד זורה במיזד והוא חזר
בתשובה רבנחמן אמר קורבון ריח ניכר אמר
קורבון ריח ניכר רב נחמן אמר קורבון ריח
נכס גמור דלא שירוס שחיט זה לא שבירות זה
לא שב אמר אין בוא נרח נכח נעשה כמזור
או אמר רב נחמן
מנומי לו איך אני יודע כהן שובד בדזור
ושוב קורבון ריח נכו בדזורב חזר בתשובה זה
בסדר גמור במה
אשוג מי ושוב שוב אומדו הוא לא עשה כלום
זה היה שוגג הוא לא צריך לעשות תשובה אלא
בשמיזד הוא שמיז חזרה בתשובה ואם זריקו
כשוב מבי ואם מדובר כאן בזריקה אז מה מה
זה משנה אם הוא חזר הואבדישירוס אפילו אם
הוא חזר בתשובה זה כבר מדי מאוחר לפעמים
בחיים עושים טעויות שאי אפשר לחזור בהם
כאילו אפשר לחזור וודאי שאפשר לעשות שוב
על כל דבר רק יש דברים שאתה עושה ואתה
אתה לא יכול לתקן את הבעיה עבודת בשב מקדש
לעולם לא תוכל לעשות הקדוש ברוך הוא ירחם
אליך ויתן לך סליחה וכפורה אבל אתה
בביסמקדש לא עובד למה כי פעם אחת בחיים
שלך עשית עבדזורה זהו הלך
אז אז אם זה זריקו אז מה זה משנה מושד
תשובה אסור לו לעבוד בבס לו לה בשחיטו
מצוין
ורב שיש לאכול לו בשויגיגו אמר אז זה לא
ממש כמו שאתה חושב הוא מסביר את המילים
קצת שונה עם שוב מקורוי
הוא לכתחילה
הוא היה בתשובה דכי עובד בשו זאת אומרת
הוא אף פעם לא עושה אוירה הוא תמיד היה
בסדר גמור קורבו לא ירח לכו אז זה מצוין
הקורבן שלו טוב ואם לו אם הוא שחט בימי
הזיד אין קורבון ריח נכוח מה קורה השתחווה
ולבודזור
הוא חזר בתשובה אחרי שהוא השתחווה
מהיסזה זה לא מיסה רב נחמן אמר קורבון ריח
נכו ורב שיש אומר אין קורבון ריח נכו יש
כמחלוקס
הוידלזור אומר כיליתו אליעתו הוא לא יודע
בוא נגיד איליתו
ודע להבדור ואז הוא חזר בתשובה רב נחמן
אמר זה רק במילים הוא לא אפילו לא השתחווה
כלום רבנחמן אמר קרבו ירח נכו שי קרבו ירח
נכו
צריכו יש שם
כמיסים אנחנו מדברים על זריקה בשוירוס
זה אבוידו זריק זה שחידו שירוס הם לרב
נחמן הוא לא עשה כלום אז אולי יודע לרב
נחמן שהוא יוכל לעבוד עבודה בסדרש מ שחיטו
משום בוידו זה שחיט שהוא ממש עשה
מס אבל שתחוב אבידו אם צריכו איזה מסכת זה
היה שהיה לנו את כל הבד כנראה כל השתחבוז
זריקה
ומרקוליס וזה כל זה אוקיי ויש מנשחב
מה
>> אה כן זה אותו יום אחד מהימים שהיה
מרקולוס כן
משובד
אבל הידו דדיבור בעלמה זה סתם דיבור אלוהי
צריך יש לנו עוד ארבע דקות אז בוא נעשה את
הסיפור הנה הסיפור
רוצה [נחירות בוז] לוודות מה עוד יש לנו
להזכיר לו אני אזכיר לאלום עוד פעם ועוד
פעם
נשאר [כחכוח] לנו עוד יום אחד מחר זה זה
הסיום בעזרת השם בבני ברק באמונות חן אז
קודם כל אם לא הזמנתם כרטיסים בבקשה
להזמין כרטיסים
יש שמה שמירו מעולו שמירו איך קוראים שמה
נגד הרוח שני מצו
איך
>> למצתעננים שמיר למסתנ משהו יותר חזק מתמיד
ותמיד אני לא יודע יש לאנשים התאירים אני
לא יודע למה לי אין כל כך כסף מסתום הם
היו רוצים שאני אוכל מהאוכל שמה מסתום לשם
שמיים זה הכל זה לא יודע למה אנשים חושבים
מה
>> אני אגיע בלי לאכול
>> אני אגיע בלי לאכול מה זה מפריע להם זה
נהנה וזה לא חוסר כל מיני זה ואני חבר של
פלויני על מויני והוא ודאי היה מזמין
אותי. אוקיי, תכלס זה לא הרבה כסף, זה 100
שק.
>> מה?
>> סתם יקרנים. חישתי 20 שק.
>> כן, כן, יקרנים. בדיוק בדיוק
סתם זה חוצפה שמבקשים אז אני
פשוט עושה טובה לכלל ייסור זה. אוקיי, לא
יודע מה התירוצים שלהם.
הגיעו אנשים, אני לא צוחק, הגיעו אנשים
לשבתון שלנו בלי לשלם. נכנסו למלון וביקשו
מאנשים
לישון בחדרים ואז הגיעו לזה יש לכם אוכל
יותר מכל החוז מה זה משנה
שמיחה
>> הוא מגיע עם שמיכה מגיע עם שמיכה מהרכב
בלי שלם כל אחד מהתירוצים שלהם טוב זה
מויר אתר רבו יסאי זה לא כל כך יפה
>> ואין צורך לאט דובר אחר כתוב במשנה וודאי
אם כהן עובד עבד זורה אז ודאי שהוא לא
יכול לעבוד בבס קדוש מי לקרוא אין צורך לא
עם הדובר האחר זאת אומרת בכלל בסכוון
לבדזורו ראיה מפורשת מהמשנה שהמשנה מדברת
על הבדזורה ועל ביסכוני באותו זה אז אחד
אז בזכוני זה לא עבדזור זה משהו דומה אבל
זה לאדזור [כחכוח] אז תני כן דומר בזכוני
לבדזורו זה כמו התנה שאומר שזה לא בדזור
זה סניה
אוס שו שמי שמנצד
זה ב-40 שנה הראשונים של המקדוש של בית
שני
שיור כנסת הגדול
אומר להם שונזו מיס הוא אמר על עצמו הוא
יודע שהוא הולך למות אמרו לו אמנן אתה
יודע אתה נראה ממש בריא איך איך אתה יודע
כזה דבר אומר להם כל יום הכיפורים נזדם
ליזקניך לבונים פחד פחות מה שכתוב כאן כל
שנה אני נכנס לקודש הקדושים ואני רואה זקן
לאבוש לבונים אז תראו מה שטויס אומרים כאן
זה זה זה קשה להגיד את המילים האלה
וירוש מפורך וכסיב וכלם לא יהיה באו מועיד
ואפילו מלאכים איך מלאך יכול להיכנס לשמה
דסיב ודמוס פני בני אודום ומשעני שם
מושכינוסו אז אומרים תוסס שהבן אדם לבוש
בלבן זה הקדוש ברוך הוא ברכב שמו אפשר
צריכים להגיד הקדוש ברוך הוא ונסת לבנו
ונכנס עמי ויצוע מי הוא נכנס איתי לתוך
הקודש הקדושה
שזו יש כאן בעיה השנה נזדם לזרוק
שחורים
לפי הברוך שחוירים באבילות ונסת שחורים
ונכנסי ולא יוצא לאחר סוקס חולש הסיומים
ומס
הוא נפטר
בחופטסטשרי
ונמנוכנ
לבור בשם מאז לא אמרו את השם המפורוש
בברכס קונלם היו אמרו שם המפורוש
שספירוס אומר להם חוני בני אישה משתחתי
אני רוצה שחוניי יהיה כהן גודל נזכב
בוישמי אוכיב
אני יכול להגיד לכם על עצמי
קשה מאוד אני סובל מזה אנשים שמקנים אלה
שמקנים אין מה לעשות איתם כאילו אי אפשר
לטפל בהם אין לזה טיפול כל כך ויש הרבה
אנשים שמקנים והם עושים דברים רעים הם
מציקים הם עושים אומרים
תוחפים אין מה לעשות ומכל חבר'ה כאילו
בחדר כאן יש כמה מקנים אני לא מכיר אותם
אני הבנת אף אחד לא עשה לי שום דבר כאן
בחדר אבל מקנוים מקנים
>> וזה מחלה מי שיש לו את זה השם יראחם ואלה
שיש להם מקווה שהם לא יציגו לאנשים בזה כי
זה מציק והוא לא שולט על עצמו כזה הוא כל
כך מקנה שתראו מה שקורה כאן בן אדם שיש לו
קצת כינ
>> [כחכוח]
>> הנה בוא נראה מה זה היה.
>> רבלי היה קל. אני אוהב אותך מאוד אבל אני
אוהב את השיעורים ואת הבדיחות שלך עוד
יותר. תדע לך רבלי יש לי סיפור מזעזע שרק
מי שיש לו לב חזק יכול להקשיב. יום אחד
קבענו נפטר בשעה ת בערב התחילה הוויה ואני
מסתכל על לשעון שלי מה יהיה עם השיעור של
רב אלי מה יהיה עם הבדיחות
אבל אני חשבתי אחר כך מה עם הנפטר אין לו
כבר את האפשרות ללמוד את הדף אין תדעו
רבויסי תדעו לכם אל תתחילו ביום שישי
חולין תתחילו היום בלילה מחר בבוקר תתחילו
כבר את את הסוף של של מנוכס אני רוצה רק
להגיד לך לך עוד משהו רבני התלבטתי מה
עדיף
>> לא עשיתי כלום
>> טוב
רב לי התלבטתי מה עדיף את השיעור בעברית
או בשיעור באנגלית השיעור בעברית יש את
רבי יצחוק שהוא ידע לטופף כל כך יפה
בשירים והשיעור באנגלית יש את ויטר אז לכן
אני מקשיב לשתי השיעורים אשתי אומרת לי
למה להחליף מנורה בבית אתה אומר לך כוח
פתאום אתה יושב יש לך שעה שלמה לראות את ה
את את השיעור של רבי אלי תתחילו היום
>> שקוח
טוב
א לאחר כולו ומיס לברורך בשוני נסכן
בוישכיב
הוא התחיל לקנות שואגו ממנו שתשול לא זה
לא יאומן אבל אם אתם מכירים כל אחד היה לו
את הסיפור עם הזה שמקנה בו ולפעמים זה
מגיע מתוך המשפחה בעצמו זה מגיע מכל מיני
זה
והכינה תראה מה זה אח עם אח ש גודל שתי
שור אני הבכור מגיע לי אז מה עם אבא אמר
שאתה כהן גודל אומר לו אוי בואי ולמד חוסי
לרב אוידו הוא עבד עליו שיהיהו אותו שירגו
את האח שלו הלבישוי בונקלי וחגורי
בצילצועל הוא שם לו בגדים של נשים אור של
נשים
חגורה של אישה המידה אצל מזבח
מזכיר לי את ה את הסיפור שמה שחבר'ה
בחברון אמרו להזה חבר שלהם בוא נעשה המצב
ונלך לאנג'ל באמצע הלילה עם פיג'מה אז הוא
הסכים ואז הלכו לאנג'ל ואז שהם היו באנג'ל
הם כולם הורידו את הפיג'מה והיה להם בגדים
נורמליים מתחת והוא נשאר תקוע עם פיג'מה
ולא היה זה והוא ה הוא היה סתובב בכל
ירושלים עם הפג'מה שלו טוב
הנה הוא לובש יש חליפה של נשים. כן כן אבל
היום זה נהיה בקט שם זה אונגלי [‏צחוק]
לא זה וראות תשמעו זה לא בקט זה וראות לא
יכול להיות מה
יש איזה אני עושה כאילו שאני לא יודע שיש
זה
>> [קריאות עידוד]
[צרחות]
>> זה ביסמי שלו באלכזנדריה
אהז המלחס
חונלו
אוקיי וכ
אוקיי א
המיד בעצם הסברכו
מהנוד הזה וקים להובוסי כן אישה ההובה שלו
היו כאלה שכן בסדר
וכי הוא לא בקיצור הוא רצה להרוג אותו
אויזה היו ששתמש בקונגדו בשכי ואז שלכי
הוא הבטיח לאשתו שאותו יום שהוא יהיה תראו
מה שחוני עשה ביקשו כן לאור גוי אז רצו
להרוג אותו רוץ מבנה ורוצו אחרוב רצפו
אחריו והולך אלכסנדרי שלמצרים ובנו שם
מזבח והלו לשום ודזור כתוב כאן לשום דזור
וגשום חכום בדובר אמרו מה זה השמי שלא
יורד לו הוא לא רצה את זה הוא לא הוא לא
הוא לא היה שמה כך היורד לו הלחס כמה וכמו
דברי רבי מאיר רבו סא מחר בערב בבני ברק
באיזה שעה בש מתחילים שמה שיהיה לכם ערב
טוב ונעים เ [מוזיקה]