Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
ערב טוב לחברי היקורם ואהובים.
מתעוררות לפעמים שאלות
שלא מוצאים ידיים ורגליים איך לעשות
ולא נמצאים בפתרונות להם ברשעונים
כיוון שלא עלה לדעת של הפוסקים
על מקרים כגון אלה
לדו
לדוגמה אספר לכם סיפור שהיה לי לא מצאתי
ידיים ורגליים איך להתנהג בכלל
היה יהודי שנולד לו ילד, ילד בכור, חמוד,
הוא רופא והוא גם מול מול מומחה.
אז מה היה עם המועל הזה?
הוא זמן המועל הרופא הזה למול תינוק באחד
להרים הרחוקות.
הברית אמורה הייתה להתקיים במסעדה גדולה.
מספר לי הרופא המועל נכנסת למסעדה
והזדזעתי
מדובר במסעדה שנבלזות רפס שקוצה ורמוסם
ראיתי שם שכתוב פעם שאפשר פה להשיג דק טמא
מסוג זה דק טמ מסוג זה והכל נמצא בעולם
אומר לי הרופא הזה מה אני עושה פה איך אני
אמור להשכבנו על המילה איזה להכניס בבריס
איזה בריסו של אברהם אבינו אברהם אבינו
בנוחילות
אומר לא צריך להגיד שש מצו עצמו להכניס או
בבריס של אברהם אבינו אברהם אבינו שגיד
אחמ ש סון אחמד שחמד שבע אותי אבל מה הוא
עושה מאברהם אבינו
נמצא שם גם כן אומר לאדם הזה עמדתי נבוך
אני רציתי לברוח
אז אמר ליאבא של הילד אם אתה תברח אז אני
אעמול את הילד צל רפורמים
חזית מלפנים ולאחור אני איבדתי ידיים
ורגליים מה אני עושה מהילד לא זה לא בילד
>> כן יקרה מה לעשות למול או לא למול
>> מה
אני שואל שאלה שרגשנו
במצוות וצבונו להכניס של אברהם אבינו ברכה
>> ומה מה מה שם הילד מה זה בלי ברכה הילד לא
יסלח לו מה זה הילד לא סלח לו מה זה בלי
ברכה אתה משוגע אתה מה אני אני ערבי מה זה
בלי ברכה בלי ברכה זה אי אפשר לתקן את זה
>> רגע רגע רגע לא למול לא למול למול לזרוק
אותם אל שבאו מהמכוניות לתפוס אותם ולזרוק
אותם תסתלקו מפה אבל כן את מי הוא יזרוק
בא פה אדם עם הילד שלו עם רופא
רופא מומחה מל אומר מהנבלס יותר אפס צריך
להכניס אתס של אברהם אבינו ש להכניס של
אחמד
כן
>> פסוקיהו שאומר
אם תוציא יקל מזולל תהיה
>> כן
>> יפה עכשיו מה עושים מלמיל את המלד או לא
מלים אותו
בור שגשנו בסימון להכניסוי שנגיד בבריסו
אח זה לא אכפת לי שבל אבל אבל לא בר של
אברהם אבינו איזה אברהם אבינו לא יהיה פה
אברהם אבינו יש פה בליסות רפס הוא לא יהיה
פה
הוא לא בברית האלכון לא יכול למית
>> הילד הוא בן ברית למה הילד הוא ילד יהודי
רפורמי לא יכול למ
>> אבל הוא לא רפורמי יש פה ילד כשר
>> הוא אמר שהוא רפורמ
>> כן זאת אומרת זה לא שייך
>> לא שייך רפורמה הוא ישאר גוי
>> הוא לא ישאר גוי הוא ישאר כמו גוי לכל
דבריו
אני הייתי עובד עצות אני הייתי
מה אני עשיתי אין את מי לשאול אפילו
הוא בא ואומר לי תראה מה אני עושה פה עומד
המוהל עם הכלים שלו ואומר מה אני עושה
תגיד לי למול מה למול ככניס בו של אחמד
איזה אפשר להגיד אבל רבי שלמה אבינו עומד
פה ילד
אני הוראתי לו על ההוראה
שעוד לא ביררתי באף מקום.
אמרתי לו פסק שעוד לא שמעתי. אני אגיד את
האמת אני אגיד לא סיפרתי לאף אחד את השאלה
שלי פחד אני לא יודע מה שיגידו את החרא מה
אני אמרתי לו למול את הילד
למול את הילד כדת וכדין
לכתחילה צריך לברר אבל אם לאחר שכבר הגיש
למקום וההורים מתעגשים למולת ביניהם דווקא
שם נראה שאם הוא לא ימול אותו יגיד לו
הילד למיל חטאתי מדוע כי פחת אותי בגלל
שכלותם של ההורים שלי
וכדי שהילד לא יהיה לתנות למול אותו
אחרת יבוא אם לא למול אותו אז הילד יגיד
לו למה כי מה אני חטאתי למה אתה למה אתה
לא מעלת אותי והבאת אותי לרפורמים למה
חטאתי הילד יגיד לו ככה מה הוא יענה לילד
החלטתי שמחב עם הילד יגיד לו ככה ימול את
הילד ויש יש נבלסות רפס נבל הילד לא יאכל
דבלסות רפס הילד רק שלמאמא שלו אישה ילד
כשר
כך פסקתי לרופא הזה והרופא אמר לי אני לא
יכול לראות אותו על הצלחות אני רואה שיש
פה חזיר אני לא יכול לעמוד בזה אמרתי ל
תתאזר בכוח ותמול אותו ואני רק רוצה להגיד
לכם דבר חמוד מאוד ביררת אחרי כמה שנים
הילד מצוין גודלו
למה? כי השדו מה לעשות אז הקדוש ברוך הוא
ואבא זר לו הילד הוא מצוין לגודל לממש
ואבא אבא יקנה לו כולם כולם יקנו לו כיוון
שאמרתי לרופא הילד יגיד לך מה חטאתי למה
אתה לא מלת אותי אם אתה אם היא לא מלמול
אותי רפורמי אחד
פסק שהוא חדש מאוד בשבילי אבל אני חושב
שאין לי אין לי ברירה אחרת
פסקתי לו למול אותו
מה
>> כן
בז
עם היהודי
>> מהבת
>> מה פירוש חלול שבת
>> יבוא יבוא צלם צלם את זה
>> לא זה לא מעניין את אף אחד הצלם מה פתאום
אבל כאן זה מצנזן הוא יושב כן במסעדה של
שולחנות יש נבלות
>> לא מעניין הצילום
>> אני אני נציג של הילד אני אני נציג שלו
אני הוא מינה אותי כנציג אם אני שם נמצא
ושואלים אותי אז אני הנציג שלו אני ביטוי
הילד אומר למול אותו כמו שהוא
נבלות טריפות הוא לא אוכל לא נבלות לא
טריפות מה הוא מה הוא השם
>> זה כן ישר אני תראה אני נציג של הילד אני
רב יהודי אני חייב להגיד לו מה אמרתי לילד
דיברתי איתו בלב דיברתי איתו הוא לא יכל
לדבר איתו אמרת לו ימול אותך פה עם נבלות
עם טריפות ואתה תהיה יהודי כשר למופת
הרב הבי שישים שבא
איך אפשר לגלגל פה
אבא אמר ברור אם אתה לא תתקן פה אני מיד
הולך לרפורמים מה מה אפשר לגלגל הוא דיבר
אותיות ברורות הוא דיבר ואני גם דיברתי
דברים ברורים מה אמרתי נמול אותו לא לילד
הילד לא אוכל לו נבלות או טריפות
וברוך השם הוא גדל להיות בתוך מופל כנראה
שהוא חוכמה הגדולים בישראל
>> מה מה
>> כן כן אבל שם זה מצווה אולי זה עבירה
כיוון של השולחנות יש נבלות רגע רגע רגע
עכשיו המסומים פה יכולים נבלות צריכים
מניין יהודים אין פה מניין כל היהודים
יכולים נבלות
הרב אם נדע למואל שהילד יקר
>> כן
כיוון שהוא הוא הנציג של האלוקים המויל
הוא נציג של האלוקים הוא שאל אותי מה
לעשות אמרת בתונציג של הודעים אתה תמול
אותו
והוא היד לא יאכל מי שיאכל לא אכפת לך
ובעזר השם תיכוון ויקוש שמוי בישראל ככה
יפה בישראל יקור שמוי ובעזר השם הכל עבר
למי שורים אבל לא שאלתי אף אחד בינתיים
לגדולי לישראל לא הבנתי את השאלה
אבל אני חושב ש אני חושב שככה היה צריך
לנהוג ככה אני חושב
>> עם ברכה אם למה ברכה שלוש ברכות למה ברכה
אחת שכיון ותמיתי הכל צריך לברך למה בא
ברכה אחת למה
>> היה פעם א כועל שהגיע בשבס לבית מוזר הוא
ראה שהזו קצת הקטן פסגליים וברו
שהוא עשה טוב
מה זה עניין שהוא ילך לרפורמ
כלפ
>> טוב נמשיך עליו בשאלות שיש פה
יש עוד שאלות שיש בבריתות שאלות נוראיות
ממש
קיבדו את אבא בסנדי כועס ואבא מחלשה
בפרסיה
מה עוד פעם קיבדו את ה האבא קיבל את האבא
שלו בסנדי כועס הוא מחלשבס ואבא שלו מחלש
בפרסיה
שאלו אותי שאל אותי המועל מה מה אני עושה
פה כן את העצה הזו נתתי לו אמרת לו לשואל
הזה באגיד לך מה לעשות
אתה תשים את הידיים תחת תחת הילד
ואתה לאבא ישב מסנדקוס על כיס רם בניסא
מחלשה בפרסת כאילו ואתה אמרתי לו תשים את
הידיים תחת תחת הילד ותגיד לו שצריכים פה
לחזק אותו אז הסנדק האמיתי זה אתה אתה מי
זה אתה? מי ששם את הידיים תחת הילד הוא
הסנדק האמיתי והשני זה כאילו לא בכלל לא
סנדק
כיוון שהוא מחזיק את הילד
טוב עוד הלכה אחת אני פסקתי בחולון הנסה
גם חדשה ישמנו בכילל
ובכולל בכולל הישן לא של היום
כל השנה היה ברכ בית בכנס הגדול נכנס
יהודי עם הרבה עם הרבה יתורים של גנרל הוא
אמריקאי אני לא יודע איך לפרש לו ראיתי פה
איתורים שבחייד לא ראיתי כאן איתורים מרדק
ממש מה הוא אומר לי אני נשלחתי זה היה
בהתחלת ה נשלחתי עם ארצות הברית להגן על
עם ישראל אני בא אני אפציץ את
את
לא את אירק אירק אירק הוא היה
>> הוא היה מהפטריוטים
>> אז הוא הגיע לשם ואמר לי אבל עדיין לא
הנחתי תפילין
הוא בא לכולל
הוא אומר אני באתי פה מאמריקה קתני ירדתי
מהמטוס והכויל שלנו לא רחוק מה
מאיפה
>> מה לא לא מהמרכז כל של כל
הכלים של מדינת ישראל
>> איך ישראל ישראל
>> הוא ירד ואומר לי עוד לא הנחתי תפילין
אתם מה שעשיתי הייתי בסד גדול ראיתי שם
בבית הכנסת אה
דברים של תפילין שכולם נעולים פרצתי אותם
והוצאתי את את התפנה הכי יפות שיש, הכי
יפות.
נתתי לו ואמרתי לו ככ אתה מלך את התפילין
ואתה מפציץ עם התפילין אתה מפציץ.
אז הוא אומר לי אבל התפילין לא שלך. אמרתי
לו אני לא שואל את הבית אני עושה מה שאני
רוצה. כיוון שאתה כת שליח של עם היהודי
ויש לי רשות כרב יש לי רשות להפקיע מומן
אם צריך אני אפקיע את המומ שלו אם הוא לא
יוצא אבל אני מודיע לך השם הוא ישמע את זה
הוא עוד יגיד לו תודה רבה הוא ירד שם
והפציץ ושם חום ולימתו איך לברך ברוך לו
השם אלוהיכ מלך אלושר איךסבו ולורשו שגדש
לאחר בו ולרשו הוא עשה שם הקצין הזה חום
הוא עשה שם
את הברוכך להגיד הוא חזר בשמחה מאוד גדולה
ועכשיו הביא לך זרה את התפילין יזיד חזרה
עם התפילין אז הבעל הבית היה שם אמרתי
לבעל הבית לקחו לך את התפילים אתה רוצה
לשלם לך אני אשלם לך כסף בתפילין חדשות אז
הוא אומר לי אני רוצה לשלם לך איזה מצווה
עשית לי אתה הפצצת את אשר איך זבוב ולרשו
עם התפילין שלי אומר היהודי הזה זה אני
רוצה לשלם לך התווכחתי איתו בוף
הוא [‏צחוק] רוצה לשלם לי תנסה לשלם לו
אני לך ותלי הפציצי אותם חום הוא עשה שם
עם התפילין אבל הבית מאוד שמח הוא אמר
בורא השם שתהל את הזכות הזאתי עם התפילין
שלי להחריב את בו ולאשו ליהודים אוסמחק
כן תהיה לנו אז הוא אבל הבית שנתן לי
תלפילין הוא עשה קידוש בבא כולל הוא עשה
זכיתי
שהוא לבש את התפילין שלי הגנרל הזה זה דבר
והחריב את בובל מהתפיני שלי הוא שמח שמיתה
עד השמיים
>> את החיה לא לא הי צריכים לאכול את הבק
צריך אומר רק דבר אחד לתת להם סטירת לחר
הזקה מאז
מאירק לא היה שום התקפה שלים נגד היהודים
עד היום הזה רק לא למדו לקח ראו את את
האלוקים ור את השיחים שלו עד היום הזה הם
לא הם לא מפסיצים הם אי רק לא
די
עכשיו נבוא לכמה שאלות שיש לנו כת שאלות
חדשות
להגיד
צועים שמה
אומר
שזור
>> אני רוצה לשאול את השאלה הוא מואל למול
במקום מול הוא יתן להם נבלות זה לא התפקיד
שלוכות
>> רגע אבל אבל הוא לא התפקיד שלו בא רופא
יהודי מועל הוא בא פה למול הוא לא רוצה מה
אתה מה לא באתי פה בשביל התפקיד הזה אבל
הוא לא בא בשביל זה לתת לו תפקידים של הוא
לא בא בשביל זה הוא בא למול הוא שואל אותי
מה אומר לך
תסלח לי אז לאחר כך הוא אומר אומר לא באתי
עזוב אותי לא רוצה את זה לעשות באתי למול
אני באתי ב לתת נבלות באתי לפה כ הוא שאל
אותי אז אמרתי לו תמול את הילד לא אכפת לי
מה תעשה מה שאתה לא מכין אותן נבלות
יש עוד שאלות מ מצויות מאוד
יש אדם שרוצה אתש שמה שם הסבא שלו
אבל השביא שלו מחל שבפרסי
אז אני אומר לכל אחד מלמד אותו דשה תנאי
נגיד רוצה לתת לו לתן לתן שם גד אמרתי לו
אם זכותו הקדוש ברוך הוא אז גד ואם לא אז
גדיל יש שם גדיל יש ואני יכול לעשות תנאים
מה שאני רוצה
טוב בואו יקירי
סבא שלי
אבל התכוונתי
ש הסבא של הסבא שלי שחור
א מה הוא שואל צד צדיק
>> הוא קרא שם על
>> הוא קרא אותו של
>> סבא שלו
גם שם סבא של הסבא ש גדולי הרבנים
>> אה טוב אם הוא נתן אין כבר מה לעשות לעשות
ברית חדש שאי אפשר אפשר עשה הוא עשה
>> כן כן כן ובכן יקירה בואו נראה פה כמה
שאלות שיש בואו תראו יקירי
יש ברכה מאוד טובה
כשאדם יש כת נידון מה יהיה ביום הרביעי
הזה ביום חמישי הזה זה
אה היהדות החרדית מתאספת ביום חמישי
לירושלים
כדי להפגין נגד מהרת
תפילה
>> מה
>> עשרת תפילה
>> עשרת תפילה מה זה עשרת תפילה
אה יש כאלה אנשים שהמכריחים אותנו
לא לשמור שבת דהיינו מה זה מכריחים אותנו
אם יש ילד
ש
טוב אני לא רוצה להגיד מה הם מכחים אותנו
אז ככה אז עכשיו יש פה שיפה מאוד גדולה
ובשיפה יש מסתומר 60 ריבו אלף איש 600,000
אישי בשפה
לכן יש בקת שאלה
מה השאלה שיש פה
יש פה 60 ריבון עם ישראל אבל כדי יש ברוכת
כשפושים שיש ריבו מברכים ברוכה איזה ברוכה
הרויח לוסי ישראל אומר ברו חכם ארזים ברכה
חדשה לא מוכרת ברוך חכם ארזים הקדוש ברוך
הוא אתה חכם בשביל כל החכמים אתה יש בור
חדשה לא מוכרת
עכשיו ביום חמישי הזה התאספו יותר כנראה
מ-500,000 איש לפחות 500,000 איש נשאל את
השאלה
לא יודעים בדיוק כמה אנשים יהיה לא יודעים
אף אחד לא סופר שם ולא יודעים נשאל את
השאלה מברכים את הברכה הזאתי ברוך אתה השם
אלוהי כן מלך עולם חכם אזים אתה חכם יותר
מכולם
ז ברכה חדשה
יהיה קשה לספור כמה אנשים יהיו בכל ברוכה
צריכים שתה באחריות אז עכשיו עומדת שאלה
לפני כולם מברכים את הברוך הזו או לא
מברכים את הברוך הזו
האם אפשר לסטרה
>> אבל אם אישה הייתה יודעת ודאי שכן אבל איך
היא לא יודעת
צריך לראות את כולם בבד אחד
>> זה יש אומרים שלא בזה פוסקים שלא צריכים
לראות הכל בבת אחד
אבל יש לי גם פה שאלה עוד מעט נגיד מה
השאלה שיש לי פה על כל פנים צחוק כת לברר
ברוך ברוך חכם ארזים לא יודעים בדיוק
אז
להגיד סבלה זה יהיה רחמנות מבעבדים מצווה
כזו יקרה כזו ברכה שאלה
>> רגע רגע רגע רגע
[‏צחוק]
>> זוהי השאלה מה עושים זוהי ברכה נדירה
ברוך אתה השם אלוקינו מלך עולם חכם מרזים
מישהו פעם שמע את הברכה הזאתי אף אחד לא
שמע מתי מברכים אותה כשיש 600,000 איש לא
יודעים בדיוק המשתה גם לא יודעת מה עושים
מספים מברכים או לא מברכים להגיד לא
מברכים זה מאוד קל אבל זה אנחנו מפסידים
מעם ישראל ברכה ברכה יקרה שאין לה תקדים
זה חבל על הברכה הזאתי
הברכה היא נדירה או מי או מי ש מפי המסתב
בר מה זה חורבן הבית? אף אחד לא ברכת
לברכה הזאתי.
אני חושב שמאז חורבן הבית אני חושב ככה אף
אדם לא בירך ברוך אתה השם לו כן
חמזים אתה רחמות מכולם מכל החרזים מ600 אל
איש אבל לא יודעים בדיוק כמה יש שם בעצרת
הקודמת קרב הראשי
>> מאוד יפה עצמך מה
אומ של זה רוצים לדעת עצמך מה
בוא נגיד לחבר על סמח מה בוא תשמעו יקירי
הגמרא אומרת שם מברכים
במי הש"ס אף אחד לא יכל לדעת בדיוק כמה יש
גם היום אי אפשר לדעת והגמרא אומרת שם
מברכים הגמרא אומרת יש 600,000 איש יש עוד
שאלה מצפים גם את הנשים מצפים גם את
הילדים
שם ילדים המון ילדים יש מי שואה את התמונה
היום שהתפרסמהיש
[‏צחוק]
המון ילדים ועוד דבר הם לא עומדים כולם
בבת אחת זה הולך בסיבובים מהאנשים האלה הם
לא ברוזים בבת אחת
אז יש פה שאלה מאוד גדולה. מברכים ורק
אומדנה סומכים על אומדנה לא סומכים על
אומדנה.
אז אני חושב שסומכים עלומדנה. מדוע?
כתוב ברמבן
60,000 איש מברכים אבל יש חוק שאסור לספור
את ישראל אפילו דובורכה מי אומר את זה עד
אסור לספור יהודים
אסור אז אם כן אז אין אפשרות לספור אני
השאבתי שאלו אותי לברר ברוך או לא אמרת
ודאי לברר אומרים עצמך מה עצמך מדה אמרתם
מוכרחים להגיד כיוון שאסור לברר מה אסור
לברך?
אסור לספור
אז אם אסור לספור אז אז אז מוכרחים לו מה
ששומכים עלן אין דרך אחרת אמרתי אני חושב
מחר ואסור לספור יהודים ממילא סומכים על
זה גם כסמך ומדלה
אבל מה
יש עוד גמור יש גג בן זומה הגמור אומרת
אומרת שהיה בן זוימה שהיה יכול להישאר 60
ריבו כמסור על מרל דיסקין מרל דיסקן יכול
להגיד להסתכל על עצב ולהגיד כמה יש שם בן
זו ה היה ה היה מברך לספור אסור לספור אני
חושב שמכאן מה מוכרח שעל שמח ומדנה אפשר
לסמוך ולברך
>> מה
>> אבל הקדוש ברוך הוא אמר לנו לברך בובל אמר
לברך הקדוש ברוך כתוב איך לברך אז מה
הקדוש ברוך הוא אמר שיספור אסור לספור
>> עוד פעם בתורו כתוב לברך נכון שישי מריבוי
לספור אסור לספור אז מה מה הקדוש ברוך הוא
ציווה להם לעשות מה לעשות בלי לספור אתה
הרי לא יודע אם אתה לא סופר ויש שלו מה
הקדוש ברוך הוא אמר לנו לספור אז הכבוד
היא שעל פיומד מברכים אין דרך אחרת אסור
לספור יהודים
אפשר לספור כמו מסיק השקר
>> מה
>> לספור כמו מסקר
שקר אז לא יהיה מסיבה ביום חמישי אולי
יהיה בעוד חודש
>> מי אמר שהברכ שזה הילדים ה
>> הבורא זה החכם הרוזים
>> מה הבורק שכן
מה תגיד מתי מתי ספרו 60 מתגיד רק מתי אני
רוצה לדעת
אף פעם פעם אף פעם לא ספור לא עוד לא קרה
דבר כזה
והקדוש ברוך הוא אמר שמכאן משמע מחב אסור
לספור וכתוב שיש מברכים חמרוזים סימן שלא
צריך לדעת בדיוק מספיק גם הומדנ מספיק
>> מה מצרפים אני חושב שכן כמ שלא הם הם
יהודים נכון נשים יהודים וילדים יודעים
ודאי שכן כן
יוצא מצרים זה היה גברים
>> שם היה אונון הלך לפני
שם כבוד השם בעצמו הלך זה משהו אחר
>> סחה
>> לאלו
לרגל לא
>> ודאי שכן וודאי שכן למה מה שמה היה כהן
גודלונה
>> לא הומדנה איזה לא שום הומדנה לא שם ברוע
בד שם נכנסו לתוך הורה שם נכנסו לתוך
קודשי הקדוש הם נכנסו שם ונכנסו לאיכול
מלא רוח הקודש היה שם רוח הקודש דוחה שם
שם אין בעיה בכלל בנוסף לכך כל עם ישראל
בא מכל עם מכל שם ודאי ברוך
גם זה שלא גם זה שלא אותו מקום
>> כן לא לא לא לא יחד היום אין יחד לא אין
יחד זה אתה ראית את התמונה
חבל שלא הבאתי את התמונה אין אין מקום יחד
ששם ריבו אין דבר כזה
אבל זה זה ערים ובקאות ולא כולם אחד רואים
את השני זה הולך עם סיבובים זה הולך
אם אם ברכו ולא הייתה שומע
אז סימן שכן הוא הקדושה שנראה
נראה 500
>> אני שבתי אני שבתי אני שבתי
הרי ברוך הוא כתוב שברך
ברוך הרוזים ואסור לספור גם כתוב סימן
שלום זה לסומכם
הייתה שאלה מאוד מעניינת
>> כן כן עוד חמש דקות
אני רוצה לספר לכם סיפור מאוד מעניי מאוד
מאוד תשמעו יקירי
אנחנו בירח כל חודש מברכים על ברוכת השם
אחד חודשים
את כל הברכות על ירח מברכים
מה עושים כשהירח לא נראה
כאן זה לא שייך בארץ ישראל אבל אני גרתי
כמה שנים בשוויץ והיו ימים שלא ראו את
הירח והגיע כבר יום אחרון מה עושים? אתם
יודעים מה שעשה יהודי ויהודי? תשמעו מה
שידי אחד עשה. לקח מטוס
ל מטוס מטוס מטוס. הוא לקח מטוס הוא לקח
מטוס שכר בכסף
שכר בכסף
שכר בכסף מטוס ל למעלה וברך ברוכב בשם
ומלכוס לצד הטוב ביותר.
כולם התפלו עליו. הוא אמר
צריכים לברך
אין אין חיוב כיוון שולים עוד הרבה כסף
יותר מחושל חוזר זה אבל מה חיבו את המצווה
עשים את היינו יכול לסר לא מולה למעלה
ואמר את כל הברכה מרדת הסוף והיה נפלווי
זה היה
יהודי היה שהוא גר ליד
איפה זה השטר הזה שליד ערבים
רגע רגע רגע איך איך
>> נריה
הלך יהודי בנריה וסיפר לי סיפור מלאתי כמו
גולם תם לשים לו הוא אומר אני נסעתי פתאום
עומד לדוד רבי ליד נריה זה מקום קצת מעורב
ומוציא את האקדח שלו ושולף אותו צעקתי
פולל ממוספחד זכת מכובן ההוא נפל מידו,
היה כסף וברח כמו עכבר.
הוא לא מבין
אבל הטיפס היה כזה גדול ואומר נפל מנו
חבילה ניגשתי וספרתי והייתי שם סכום עצום
לא רציתי לדעת כמה סכום עצום הולך כזה פה
קלה
והכל היה של 200 ש₪ כזה פה קלה לא יודע
להריך כמה זה שאלתי אותו הוא בא ושאל אותי
מה אני עושה עם הפקל הזה
אמ אמרתי לה אני מצטער להגיד לך זה מיסי
ניסים ואסור לנות למיסי ניסים
הסיפור הזה שאתה צעקת טיפס הופחת והוא
איבד את הידיים והרגליים והוא ברח כמו
עכבר הוא ברח ומתוך הבריכה נפל ממנו פקלה
פקלה זה נקרא חבלה קטנה אמרתי לו לדתי זה
מיסיניסים לדעתי אסור לנות מה הכסף הזה
הוא שאל אותי מה לעשות בזה אמרתי לו לחלק
לבני הישיבס
כיוון שאם היה פה איזה ניסים זה רק יש שם
ישיבות יש שם בקרבת מקום ליד המקום הזה
איך קוראים איזה איך קוראים לזה
>> יש שם ישיבה יש שם [‏צחוק] ישיבה חמודה יש
שם ליד זה יש עוד ישיבה יש ליד זה אמרת
הכסף הזה זה פסול תמיד רחובים אמרת לפזר
את כל הכסף
אבל אם הקדוש ברוך הוא קרע אותו שזה למה
לא שלא
>> אסור ללות למשניסם
אסור לנות מנס. הטיפול הזה של שנפל הכסף
זה נס ואסור לנות ממנו. הוא לקח ופיזר
פיזר את כל הכסף לבני ישיבות. כיוון ששם
יש ישיבות המקום הזה. את כל הכסף לא השאיר
אפילו פרטה אחת. אבל אמרתי לך מובדיה בעל
שמן
>> אותו סיפור.
הוא את כל הכסף הוא פיזר ברוך השם ו אבל
בכל זאת אמרתי לו אני אעשה לך משהו תבוא
אצלנו בכול ואני אעשה לך מסיבה
עשיתי לו מסיבה יפה מאוד יש בני משפחה
שגרים שם במקום הזה שבני ישיבה עשית לו
סעודה עשיתי למה עשיתי סעודה לאותו אדם
שמצא את הכסף ולא רצה להנות עשית מסיבה
איזה מסיבה יפה שרנו לאשירים
אלים תקיימו מסתמים תקיימו
אנחנו צריכים לסיים רוצה להגיד לחברי
היקורים שהקדוש ברוך הוא מראה לנו פה
ניסים ונפלוס ניסים תפלוס הוא מראה לנו
שכל יחד נזכה לראות בסך צדקנו יהיה
ליהודים אוס אוירו ושמחו וסוס ועקו כן
תהיה לנו انا