0:00 / 0:00
ממעשה העגל והתיקון של אהרון הכהן ועד ללוחמי חיל האוויר | הרב יואל אליצור
47 views
Categories:
Torah
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
ההר הבית מחנה לביהו מקום של משה
משה עבד בשבת ימי המלוהים
ראיתי באחד מדפי פרשת שבוע הערה מעניינת
אתם יודעים שהשלשלת טעם השלשלת הוא טעם
שמביע איזשהו התלבטות והתמאמה הוא לא יודע
כן ללכת לא ללכת באמאין ביקש לעשות את
החבות
ופתאום יש לנו פנצלת גם בישחט
של אל המילואים. מה הרעיון בזה?
וכתב
מישהו שמשה
הוא כמעט היה כהן ו בגלל ויך רף השם במשה
ויאמר הלא אהרון אחיך לבי בגלל שאתה מסרב
ללכת בשליחותי אז ניתן לאהרון את המינוי
ומשה
זכה להיות כהן בשבת ימי המילואים הרגע
האחרון שלו שבו הוא נפרד מהכהונה זה אל
המילואים שבו נתנים על תנו נוח אוזן אהרון
נוח אוזן בניו ואז משה צריך להסתלק מעבודת
המקדש יש לו התלבטות ברגע הזה הוא אומר
אוי אוי אוי אוי רציתי להיות כהן אני לא
יכול להיות כהן אבל אתה יכול להיות משה אה
אז יש כאן נקודה שאתה משה
באתמול שמתי לב לדבר פלא בשבת שמתי לב לבר
פלא
שלא שמתי לב אליו אף פעם אני חושב יש פעם
אחת ד בתורה שאהרון מצווה לדבר אל בני
ישראל
וזה פרשת שמיני אומר אל אהרון קח לך עגל
בין בקר לחטת באי לעולת ממים מבקל לי בני
ואל בני ישראל תדבר לאמור קחו שעיר זים
וחטאת בגב לכם לפני שנה תמים לעולם ושמים
פתאום פעם יחידה בתורה שאהרון קיבל ציווי
דבר על בני ישראל מדוע
הוא באמת דיבר על בני ישראל פעם
פעם הקודמת הוא דיבר על בני ישראל שלא לא
צובה. הוא אמר להם, למי זהם? התפרקו.
אוי, ככה קרה לה הכל מוכרח לתקן את זה.
אתם יודעים, יש רק שני קורבנות בתורה שהם
עגל.
זה העגל בן בקר לחטאת של אהרון ביום
השמיני
והעגל לעולה של בני ישראל באותו יום. משה.
אומרים לאהרון, אתה צריך עכשיו להגיד לבני
ישראל שיקחו עגל
לעולה להשם.
זה תיקון. בכל שבעלי תשובה עומדים אין
צדיקים יכולים. באמת אולי אהרון נבחר בגלל
שאהרון הוא גדול ממשה. ומה הוא גדול ממשה?
משה הוא צדיק גמור אבל אהרון הוא בעל
תשובה גמור. הוא מתחרט כל כך עד מה שקרה
לו התקלה היומטי ייתה לו שבגלל זה אנחנו
צריכים דווקא אותו שיכנס לפני ולפנים לכפר
עלינו אני חושב על זה גם בהקשר של הימים
האלה
אני חושב המעשה העקל הגדול ביותר שהיה
בשנים האחרונות
היה טייסים שאמרו אנחנו לא הולכים להתגייס
כי ממשלה עושה ככה והיא לא בסדר והיא לא
רוצה לשמוע בכל השופטים שלנו וכולי
באמת אסור מרד גדול
וקר מזה אסון גדול כי ידוע שבאותו יום אמר
והנמהר של שמיני עצרת
ה
א בחיל האוויר לא הגיע שש שעות הטובכים
עשו שמות בבני ישראל נורא והיום כש הם
חזרו בתשובה איך יודעים שהם חזרו בתשובה
אלפי גיחות הם נוסעים להרם
עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם מפציצים
וחוזרים ויש שם נשק נט ויש שם מטוסיל
נפקד מהם איש לא תקלה אחת של מטוס ובטיסות
תמיד תקלות בטיסה אין תקלה בטיסן כולם
חוזרים לשלום אלה בעלי תשובה הוא שכפרו
עלינוכות
בזכות גדולה להם כל הלוחמים האמיצים השם
יברך את כל עם ישראל בעוד ובשלום ‏Oh.