0:00 / 0:00
חזרה - חולין דף י | "רק הדף" עם ר' אלי סטפנסקי
398 views
השיעור מתקיים בימים א' עד ה' בשעה 9 בערב שישי ומוצ"ש משתנה לפי זמן כניסת ויציאת שבת במרכז דף היומי, רחוב נחל נועם 9, בית שמש שליחת מייל לר' אלי: [email protected] להקדשת שיעור: http://donate.mdydaf.com קישור לזום בזמן השיעור: https://Zoom.8MinDaf.com קישור לקבוצת וואטסאפ: https://Hebrew.MDYdaf.com קישור לקבוצת סטטוסים בעברית: https://HebrewStatus.MDYdaf.com #דף_היומי #זה_לא_הדף_זה_היומי #השיעור_של_ר_אלי#MDY #מרכז_דף_היומי
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
גודיסחי
שלוש משקין אסור משום גילוי
יש שלוש משקים שאנחנו צריכים לדאוג שאולי
נחש
הכניס את הארז שלו לתוך המשקה איזה מים
ויין וכולוב. רק השלושה האלה נחשים לא
אוהבים מץ תפוחים לא אוהבים דברים אחרים
מים יין וחלב כמה ישו ויהיו אסורים כמה
כמה זמן שאתה מסובב אתה מסובב את הגב מה
זה נחשב שיו מה זה נחשב מגולה כדי שיהיה
הרחש ממוקם קורה וישתה כדי שהנחש יקפוץ לך
מיזה מקום קרוב וישתה וכמה מקום קרוב מה
זה אומר זה דרב יהודה כדי שיהיה מתחס
אויזן כלי ואיש שתה שיצא מתחת לידית של
הכלי וישתה עכשיו מרשי משמע שהכלי
מונח על הרצפה כזה והוא בעצם
הנחש
הוא נכנס לאדמה לא לתוך הכלי כי שקרואים
את זה זה ממש אפשר לקרוא את זה שהוא נכנס
לתוך ה לתוך הידית כאילו לא הידית קרוב
לרצפה והוא נכנס ככה מתחת לידית
לתוך האדמה. אז אם אם ראית שהוא שותה אז
ראית. אז זה לא מספיק זמן. כמה זמן זה? ש
שהוא יצא והוא שותה. אז ראית אז כבר אז
אתה יודע להיזהר מזה. אלא ישת ויחזו
לחרווי. הנקודה הזה שהוא יוצא מהחור שלו
ברצפה הוא עולה לכלי שותה וחוזר למטור
שלו. כמה זמן זה לוקח? לא יודע. עכשיו יש
כאן טויס מאוד מעניין
שטויז אומרים
שהנחש יכול להיות כיחות הסירו יכול להיות
בגודל של שערה
ושפן שמופי
קיצור הוא נכנס לתוך הכלי בוא נראה
תמר השוויכת בסקים ונמזס בגומו הוא בדק את
הסכין השוכת בסכים ונמצא בגומו הוא בודק
את זה לפני השחיטה ואחר כך הוא שוחט עם זה
והוא מוצא פגימה אחרי השחיטה אומר אבוננו
אפילו שיבר בוע צומס כל היום פסולו אז
צריכים לזכור את הרבונו כי עליו מדברים כל
היום כל הדף ועל הרב חזדו אומר רבונו
אפילו שיבו בעצומ היום פסולו אפילו אם
עשית ככה ממש בכוח פח פח מה קורה לסכין אם
אתה עושה בכוח אתה שובר עצמות אתה שובר
אתה עושה פגימות בסכין
אז לכאורה אתה יכול להגיד או זה קרה בגלל
העצמות זאת אומרת שהשחיטה הייתה מה
>> קשירה רק אחר כך
שברת עצמות אז זה בסדר אז אז זה מה שגרם
לזה חישינון שמה באור נפגמו אולי כשהוא
שחט ברגע הראשון שהוא עבר את האור שמה הוא
פגם את הסכין ורב חיזדו אמר כשירו שמה
בעצם נפגמו אומר רב חיז לא אפשר לאכול את
הבהמה הזאת כי מה ש מה שמצאת סכין פגום
יכול להיות שזה קרה אחר כך שהוא הוא שבר
את עצמות. הרי השתבש מסחקים בלי פגימה
ואחר כך מצאת בגימה ואתה יודע שהוא שבר
עצמות. אז בוא נטלה את זה בעצמות שהם ודאי
שוברים שהגמור תסביר עכשיו מישומר רבונו
כשמייטה אנחנו יכולים להגיד שרב הונה כמו
שדיברנו אתמול מה רבונו אמר אתמול שיש חזק
כסיסו
מה זה חזק כסיסו חזוק דמיקור זה מה שלמדנו
אתמול חזוק די מקורה זה נשמע מילה
מפחידה קצת אבל זה חזוקר שאיך שהבהמה
הייתה כל החיים שלה ואיך היא הייתה כל
החיים שלה אסורה באכילה. אתה לא יכול
לאכול בהמה. אתה לא יכול לקחת ביס מפרה
שהיא חיה. למה לא אב מנחה היא? אז האיסור
הזה לא רק לא האיסור הזה אבל האיסור על
הבהמה ממשיכה הלאה. זה חזוקת חזוקת
מיקורת.
אז אומרת הגמורה
אז לפי רבונו יש לנו את ה יש לנו חזוקה.
הבהמה הזאת הייתה אסורה לפני יום כי זאב
מרחי והאיסור הזה ממשיך. רק מה אתה רוצה
עכשיו להגיד שאולי שחטת אותו לא אבל יש לך
פגימה בסכין אז מכיוון שיש לנו ספק מתי
הפגימה קרה אז האיסור החזוקה אומר לנו מה
לעשות כאן יש חזוקה עוד פעם מה זה חזוק
חזוק דמיקורה מה שהיה עד היום אלא אם כן
אתה יכול להוכיח לי אחרת אבל עד היום זה
היה היא הייתה אסורה אז גם עכשיו היא
נשארת באיסור אז אומרת הגמורה אז זה רב
הונה אומר יש כאן חזוגתה של איסור א לרב
חיזדה מה פתאום הוא אומר זה מותר יש חזוגת
דיסור יש חזק חזוק דמיקורה הבהמה הזאת
הייתה תמיד אסורה אז מהאום שתגיד שהיא
מותרת אומלוך עצם ודי פועגים יש לנו סופק
וודאי דבר אחד ברור לנו שאם תיקח כזה סכין
שהוא הדין שבהדין ותתחיל לשבור עצמות עם
זה אין כאן אפילו
>> אין כאן זה ודאי שהוא יקבל פגם לא ב-100%
הוא מקבל פגם אין אין אין דרך אחרת מזה
והספק
סובק פוגים סופק פוגם תשמע אם האור תמיד
היה פוגם את הסכין אז אף אחד לא היה שוחט
זה היה מדי הרבה כסף כל היום לתקן סכינים
אז אור מדי פעם אוקיי פעם ב100 לא יודע
כמה אבל זה ממש ספק שבספק אבל מה שכן אני
יודע שעצמות כן עושים גם אור לא ממש
זה חול זה יכול לפגום אבל לא זה לא זה לא
ודאי זה ספק ממילא יש לך ספק נגד הוודאי
או סופק פה סופק לאגים ה סופגדי ואין סופק
מזמדי י הספק הזה שאולי
אולי זה האור מה פתאום לא אז נגיד שזה לא
נפגם בהתחלה והשחיטה תקשירה לגמרי אחר כך
שהוא השתגע והוא התחיל לשבור עצמות עם
סכין שמה הוא פגם את זה מה רוב לרב הונה
אז שואל רובשאלה על רב הונה ובזה הוא גם
סליחה הוא מסייל רב הונה ושואל שאלה על רב
חיזדה
טוב
ונצד חיצץ הבן אדם נכנס למקווה
ובוא נגיד הוא לא יודע צבאי איך קורים לה
הצבאי שלנו
>> אל חנן כן אל חנן אל חנן הולך למקווה ו
אחרי כמה שעות מישהו אומר לו תשמע אתה יש
לך כאן
לבן על האף זה זה לא שזה לא ק זה קורה כן
>> קורה כל כל יום כמעט. אז עכשיו הוא לא
יודע מה היה. האם הוא נכנס למקווה עם משהו
על האף או שזה קרה אחר כך הרי הוא צובע כל
היום. אז כנראה שקרה אני לא יודע.
ודאי מה שוודאי זה מה שהוא צובע אחר כך
האם זה קרה לפני אני לא יודע טוב לו למצוא
לבד דו בחיצץ
צבע דביק זה חצי צור אב פי שנס בוז ימין
כל היום כולו הוא צובע כל היום
אז אפשר לטלות את זה בצביעה שהוא עשה אחר
כך לא יעשה לו תביא אז אומר רובה עד
שיואים הבורלי שלא יה אליי קודם לכם אם
הוא ראה במרא הוא הסתכל בארי והוא ראה
שהוא לא היה לו אז בסדר אז אז הוא טבל ולא
היה לו את ציצו ואת
מה שוודאי מה ודאי שהוא טבל היה כאן וד
תבילו סובלי סוגלי ויש כאן ספק האם היה לו
צבע לאף או לא וכוס ספק ועדי כאן אנחנו
אומרים שהאולי הזה אולי הצבע היה דבוק לו
באב שהוא נכנס למקווה זה הספק וזה מוציא
את הוודאי שהוא טבל ואנחנו אומרים שהוא לא
טבל אבל התבילה שלו לא נחשבת תבילה אז
הספק מוציאים מהעבדה הזדם אצלינו הספק של
הפגימה שקרה באור
שזה יוציא ויגיד שזה לא היה שחיטה טובה זה
באמת קרה מהאור ולא מהעצמות שאחר כך אומרת
הגמור שאניוס דגלמי חמ תומלחזקוסוי ואם
אלוהי טובל אז עכשיו הגמרא תלך הלא חזור
הלא חזור עד שנגיע לנקודה
קודם כל בוא נגיד
בן אדם אדם היה טמא, הוא הלך ללוויה, הוא
טמא, הוא חזוק שהוא טמא, אז אז מה פתאום
שנגיד שהתבילה הייתה טובה? אז אוכלמי תגיד
אותו דבר המבהמה חזקוסו ואמר לא הנש מה
נפקמי בין בהימה לבין אדם הבן אדם היה טמא
לפני שהוא נכנס למקווה הבהמה הזאת הייתה
אסורה לפני שנשחט אז אותו חזוקי ימשיך
בשניהם לא הרי שחוטו לפניך אבל עובדה ששחט
אותו הוא נשחט הוכן איתו בלפניך אבל תכלס
גם הוא נכנס למקווה אז מה הנקודה
הוילדבריאוסו
הטויבל הזה יש לו
נדבק לו צבע לאף חוכנמי ריס גם על הסכין
יש לו פגם אז שוב לא הגענו או סוף סוף כאן
הגענו סקן ישר בהם אלו ישראל זה משהו
חיצוני יש לך גם בהימה שחוטה והפגם
הריוסה מה שאנחנו מסתכנים על זה בתור בעיה
הבעיה זה בסכין לא בבהמה כאן יש לך בהימה
שחוטה
בא אין לך בעיה בטובל הטובל בעצמו על האף
שלו יש לו צבע כאן הפגם זה על סכין משהו
צדדי לאמה
>> לא על הבהמה [שיעול]
מסבי או עכשיו שאלה לאלמרב סאי לא כולם
שבאנגלית ידעו את זה שאלה מישהו באמת יודע
טוב בבקשה לא לנות לא לענות כי אם אתה
יודע אתה יודע אבל זה לנחש רק אלה שמנחשים
כ לעוף יש גם קנה וושת כן הנה תמונה קנה
וושת היא גם צריכה לנשום כמו בהמה וגם
צריכה לאכול הקנה והוושת בבהמה למדנו
שצריכים לשחוט את הרוב הסימנים רוב
הסימנים
כמה מהסימנים צריכים לשחוט מהעוף התירוץ
זה שבעוף רק צריכים לשחוט אחת בתוך השתיים
שוחדס הוושת שחטת את הושת
שזה בעצם הצינור האדום הזה שהוא זה לא
אוכל ואחר כך נשמתו הגרגרס
ואחר כך הלך לו הגרגרס, הלך לונה כשירו.
זה לא הלך. מה קרה? הוא שחט את זה וזה
פשוט
קפץ החוצה. בוא נראה אם יש לו את זה.
או נשמט. איזה יופי. [נחירות בוז]
נו, אז מה זה טוב או לא טוב?
למה שזה לא יהיה טוב? מספיק אחד והוא עשה
אחדו
>> אז זה בסדר גמור מה שזה מה שזה קפץ אחר כך
זה זה לא בעיה אז לכן הגמרא אומרת כתוב
בברייסקשרו
נישמתו הגרגרס אבל אם זה הפוך הוא קפץ אז
מה זה עכשיו טריפר לא יכולה לנשום ואחר כך
שוחד הסבושת אחר כך שחטת את הושת פסול לו
ודאי שזה פסול שחטת משהו טרף לגמרי
שחדשה ונמצגר שמותו מה קורה אם אתה לא
יודע אתה שחטת סימן אחד ופתאום אתה מסתכל
בפנים אתה רואה שזה בכלל לא קשור משהו קפץ
שמה מתי האם זה השתחרר נשמת לפני השחיטה
ואז ממש טרף או שגרה אחר כך וזה זה כשר
זה היה מיסה ואומרו כל סובק בשחיט פסול
היה כזה סיפור
ואמרו שמה
שזה פסול. היה כזה סיפור ופסקו ש מכיוון
שזה ספק זה פסול.
עכשיו רוצה הגמור להגיד לכאורה זה ראיה
למה שאנחנו מדברים כל צופק בשחיטה עשוי
מליו לעשוי כגבנשים שם עסקים פגום מצאת
הסכים פגום אז זה פסול יש לך שאלה והשחיטה
אז בוא בוא נפסול הכל מה שיש לנו ספק
שיהיה פסול לאי לעשוי יהי סופק שו סופק
דורס לא סכין זה בסדר זה לא בעיה אבל אם
אתה השוחט אומר לא יודע אם עשיתי ככה ככה
לא חזור יכול להיות שעשיתי ככה וחלמתי
ואחר כך עשיתי כ או זה סובק שיר פסול אז
זה אנחנו אומרים פסול מהג לאשו סובקש ומה
ישנו
הוסם אומרת הגמור יש לנו נפק מוסלבור
בבהמו כמו שאנחנו עכשיו אמרנו הגמור רק
מסבירה כשנולד הספק בבהימה בעצמה אז זה
בעייתי הוכ סקין בלאי אבל אצלנו
הסכין
משהו קרה לסכין
וזה לא קשור לבהמה ממילא אפשר להתיר
אומרת הגמור חזקס דרב הונו כי שלא ישיב בו
עצם אז הגמרא אומרת כאן דבר מעניין הלוכי
גם כמו רב הונאו וגם כמו רב חיזדה עוד פעם
יש מה קרה סכין שבדקו אותו ממש סכין כמו
שצריך לשחיטו בדקו את הסכין וזה היה בסדר
שחט
ועשה כל מיני בלאגנים, שבר עצמות ואז
מוצאים פגימה. רבונו אומר טרף פסול רב חיז
אומר כשר אז ירזק פס דרב הונו כי שלא
השאיר בו בו עצם אם הוא לא שבר עצמות אז
אז אנחנו פוסקים כמו רב הונה שזה פסול איך
הגי איך נהיה פגם בסכין חייב להיות שזה
נפגם על ידי האור בפעם ראשונה שהוא שחט את
הבהמה ואז בסדר רב חיסדו בכשיבו בעצם
רב חיסדש אומר שהשליטה כשירה אז אם הוא
שבר עצמות אחר כך אפשר לתלוט את זה בעצמות
שהוא שבר והשחיטה הייתה כשירה לגמרי אבל
בכלל דרב חיסד אף אגב זה לא השיבה בעצם
אתה אומר לי שהלוכה כמו רב הונו כשלא שיבר
והלוכה כמו רב חיז כשהוא שבר אבל זאת
אומרת ש
אם הוא לא שבר
רב חי זה גם חולק ואומר שזה כשר אבל איך
זה יכול להיות כשר איך נהיה כם פגם עוד
פעם מה הוא עשה הוא שחט באמה מה ורב הונו
אומר שקרה פגם אחר כך קרה פגם תוך כדי
השחיטה על ידי מה על ידי האור
ורב חיז אומר לו מה פתאום
אז איך קרא פגם אם לא על ידי האור על ידי
מה הוא לא שבר עצמות אחר כך אז מה איך קרה
פגם אומרת הגמורה מאוד פשוט אם הוא בעצם
דמפרקסגים
בוא נראה תראו את זה איזה יופי
הוא שוחט את הכנה ואת הושלוש פח הוא נכנס
לתוך העצם ותראו את הפגם שמה בתוך הסכין.
הנה אפשר לראות ממש מפורש. כל הכבוד לו.
תראו מה זה. ואפילו חתיכות של עצם שמה.
הוא הולך מדי רחוק. אז מה? אז אנחנו
פוסקים כמו רב הונר שמה
שאנחנו צריכים לחשוש שהאור מכיוון שהאור
פוגם בדיוק כמו המפרקת.
הרי עצמות ודאי פוגמים בסכין יותר מאור.
אבל המפרקת הזה שהוא נכנס לתוך המפרקת זה
והאור זה אותו דבר ממילא רב הונה אומר
שצריכים לחשוש
שאולי זה נפגע על ידי האור ולכן מה לא היה
כאן שחיטה היה שחיטה מיד ברגע שהוא התחיל
את השחיטה כבר היה פגם ואם ככה זה שחיטה
פסולה
מספרת הגמרא ועובדה וטורף רב יוסף ממש
רבסה הגד
והעובדו הוא טורף רב יוסר רב יוסף
זהו זה נגמר גט עד תלסחוס
הטריף 13 בהמות 13 בהמות הטריף כמן
כרבוננו שמה ואפילו בכמהס רב הונה אומר
שברגע שהוא התחיל את השחיטה זה נפגם על
ידי האור או נפגם על ידי האור אז כל
השחיטה מה שהוא עשה באותו יום הלך פיף 13
גמורים ויבוא ישים אלו סליחה לארב רב
חיזדו לא צריכים להגיד שזה כמו רבונ זה
יכול להיות מה הרב חיזדו אומר שאולי היה
פגם על ידי המפרקת זאת אומרת שהשחיטה
הייתה מצוינת
>> בראשונה
בראשונה הייתה מצוין למה מצוינת מצוין לא
יודע איך אומרים היא הייתה שחיטה והבהמה
כשרה ומליס שנייה אחר כך פק זה נתקע בעצם
ואז זה נטרף הסכין הסכין נפגע אבל השחיטה
הייתה בסדר גמור
ומותו בהמה ואחר כך עוד 12 בהמות או עוד
13 בהמות הם סולים לגמרי אבל ראשונה בסדר
גמור
ככה הרב חיזה אומר שמה אנחנו טולים את ה
את הפגם במפרקת
[נחירות בוז] וי בו ישים אלוהים כרב הונו
לא זה הולך לפי רב הונה שמה שהסכין היה
פגום מיד בהתחלה מה דגרב חיסדו מדי
מדלותלינון
מה אנחנו אומרים שבוא בוא בוא נחשוב לכול
עכשיו אומר רב חזר מה זה אחי כולו שמה
שאולי עשה כי נפגם לא מהאור אלא ממהעצם
מהמפרקת זה כולו אז אם ככה ממהצכי
סיבגים בעצם דבשר סיבגים אולי אחרי שהוא
שחט 14 פרות אז אם אתה הולך לכולו אז תלך
לכולו עד הסוף תגיד הוא לא נגע בשום דבר
רק בסוף בסוף בסוף האחרון טוב אומרת הגמור
ככה אומר לרבחבר לרב אשי כן רבי לוזר שם
אנחנו כן
>> רבק הנמה צריך בדיוקוסו בין כל חדו וחדו
צריך לבדוק את הסכין בין כל בהמה לבהמה
כמן כרבונו ולמיסל קמיסו זה יכול להיות
שנגיד
זה זה גמרא קלאסי שזה הולך כמו ההוא לא
צריכים אפשר להגיד את זה כמו ההוא זה כמו
א דויך כזה אבל אין אין לנו הכרח שזה ככה
אז בוא נתחיל שצריך לבדוק סכין בין כל
בהימה לבהמה לכאורה זה רב הונה שאומר מה
שהבהמה שהסכין יכול לפג ג מיד מהאור ולכן
צריכים לבדוק מיד אחרי הבהמה הראשונה כי
אולי יש שמה פגם ואם יש פגם הגם הראשון
לגמרי פסול כי זה נפגם מהאור ולא היה לו
אפילו שנייה של הטר הסכין הזה לאי כירב
חיזדה אומר רש"י כאן דחייה בעלמו זאת
אומרת לא שזה ככה שזה כמו רב חיז אי אפשר
להגיד שזה כמו רב חזדה שמה ולאחשורייסו
כמו הלשון הראשון שאמרנו ברב חיזה שמע
שאם הוא לא יבדוק אז גם האחרונות יפסלו.
מה זה אומר?
הוא חייב לבדוק את הסכין. למה? כי אם הוא
לא יבדוק עכשיו אז מה שהוא יעשה אחר כך לא
טוב אבל אם הוא יבדוק אז הראשון כן כשר.
אם הוא יבדוק הראשון כשר לפי רב חיזתה.
כן. עוד פעם מה רב חיזה אומר שהראשון תמיד
אפשר לתלוט שהפגימה שבסכין קרה בסוף
במפרקת בזה. אוקיי שואלת הגמורה אז מה אתה
אומר לי למה אתה בודק את הסכין עכשיו לפי
רב הונה אתה בודק לראות אם מה ששחטת זה
בסדר אבל לפי רב חי זה למה אתה בודק סכין
לראות אם אתה יכול להמשיך לשחוט שהראשון
הוא בסדר זה ודאי שהוא בסדר רב חיזי תמיד
אומר הראשון בסדר לא אכפת לי מהצד הפגימה
זה לא יעשה כלום לראשון למה כי מה שהוא
נפגם זה לכולו זה קרה מהמפרקת
אז רק להבה או להבה אוכי
תיבוא אינבדיקס חוכ פעם שאתה בודק שאתה
משתמש בסכין צריכים ללכת לחכם לבדוק את
הסכין אם זה להבו אומרת הגמורה לא לא
צריכים ללכת לחכם איד איך עוד נמ בייסורים
זה לא נכון יש פסוק כתוב בפסוק ירקבוק
שםשמור וזובחת במקור מסנך יש כאן מכאן
אנחנו לומדים דרך בייסורים אומר רש"י
שאתה נאמן להגיד שזבחת ששח חת הבהמה שואלת
הגמור יוחי מקורן מדלוי אז למה צריכים
להביא את זה לרב בפעם ראשונה
אומרת הגמורה אני אגיד לך למה זה הלכה כמו
שדיברנו אתמול לא אמר רבי יומר להרוסג
לחום אלא בכבוד של חורכום אני כזה צחקתי
על זה כאילו צחקתי איזה כבוד זה אבל הרשבו
היום ראיתי שהרשבו אומר שאם אתה חכם
ומביאים לך סכנים אל אל
זה לא זה לא כדאי למחול על הכבוד בזה לא
מוכלים על הכבוד
ככה הוא אומר לא יראו לקפו ושהוא יבדוק
סכינים זה טוב שיבדוק אנחנו צריכים
שהחכמים יבדקו לתת להם את הכבוד הזה וגם
שהם בודקים אבל הסוגיה שמחר זה על רוב
הגמרא מביאה 10 ראיות 10 מקורות של רוב
וזה דברים שאנחנו מאוד מכירים
עכשיו אנחנו מדברים על חזוק על החזוקת
דמיקורה מה הגמור מכר זה איך אנחנו יודעים
רוב את המושג של רוב ועכשיו אנחנו אנחנו
רוצים לדבר על חזוקת דמיקורה
לא להתבלבל בחזוקה שאנחנו מכירים הישיבות
כל מיני חזוק שם עשית את זה שלוש פעמים או
חזשהו אחר לגמרי זותו מילה אבל משמעות
לגמרי אחרת מה זה חזוק דמיקור חזוק
דמיקורל זה שאם
בהימה הייתה עברמן מן החי היא באיסור אסור
לך לתת ביס מבהמה שהיא חיה אז אותו איס
הוא ממשיך גם אחרי שהיא מתה אלא אם כן אתה
יכול להוכיח לי שמשהו שתנה
האיסו ממשיך, ההתר ממשיך מה זה ההתר
ממשיך? אם אני שחטתי את הבהמה אז היא
מותרת אז ההתר ממשיך ממשיך אז אתה יכול
להוכיח לי סטטיס קבור מה זה אומר מה זה
סטטוס קבור מה שהיה הוא ממשיך להיות עד
שאתה יכול להוכיח לי אחרת זה חזוגה דמי
קורה בשחיטה אם שחטתי עשיתי ממש מעשה טוב
של שחיטה פתאום גילית פגם בסכין טוב בד
טוב בד
[‏צחוק]
>> אה [נחירות בוז]
שתי מיתות לא בד בד טוב מה זה אומר אני יש
לי שחיטה עשיתי שחיטה עכשיו יש לי חזקה של
טוב של היתר אתה יכול אם אתה יכול להוכיח
לי אחרת מצוין רק שנייה לאומר
>> אומר הגמור גשמק יש לנו סוגיה מאוד מאוד
יפה עכשיו מנוסדומרבונן
אוקיי מלילד חזוקי אחזוקי איפה אתה רואה
את זה בתורה שיש כזה דבר אומר רבי שמואל
בלחמני אומר רבי יוניסון מקרוב ויוצא הכו
מן הביס פסח הביס והסגירסבס
שבסיומם מה זה כשבן אדם רואה נגע
בבית שלו הוא רואה איזה משהו משונה
אז הוא קורא לאברהם מכהן הוא קורא לכהן
שיבדוק לו את הבית זה יכול להיות כל כהן
עמורץ לא משנה והוא בודק את הבית ואם באמת
ה הוא רואה שזה נגע אז הוא סוגר את הדלת
של הבית לפי הרבה ראשונים זה פשוט לסגור
את הדלת הוא מסגיר את הבית הוא אומר אי
אפשר להכנס לכאן סגור שם את ה את הצהוב
הזה של המשטרה אי אפשר להכנס מזגיר את
הבית בוא נראה
אני אוהב איך שהם הולכים יחב וזה עושה רעש
כמו
אה בשובה הכהן הוא בואו הכהן
>> יש עוד מדידת סודה
מוצאים את כל הדברים
נהיה לו טונ אוקיי
זהו שיבה זהוביה
זה לא זה לא הסוגיה של היום
איי קיצור הוא חייב לשבור את הזה אוקיי
אז מה קרה כאן [נחירות בוז] זה מה שסגור
בית אם רואים נגע סוגרים את הבית אם יש
שמה כגריס גריס על שתי גריס בסדר
אז שואלת הגמורה הנה רואים את המושג של
חזוקת דמיקור למה כי שאברהם מקהן בדק את
זה הוא ראה שזה כזה גדול עכשיו כשהוא
סתובב ויצא החוצה אולי ב-30 שניות האלה זה
נהיה יותר קטן ודמדנו
בו שיעורי אולי השיעור נהיה יותר קטן אלא
מה אלא משום דמרי הוא החזוקה
אז מה רואים שלא לא חוששים לכזה דבר למה
כי מה שהיה ישאר עד שאתה יכול להוכיח אחרת
הנה כתוב בתורה שיש חזוק די מיקור
מה זכ יעקבשוער הוא עושה צרות כאן ודילב
כגיות דרחירוב אולי הוא הולך אחורנית הוא
מסתכל על הנגע הוא ראה ואז הוא ממשיך
להסתכל מסתכל מסתכל עד שהוא מגיע לדלת ואז
והסגר מי אמר ש שצריכים לסמוך על חזוקה
כאן אולי הוא ראה שזה לא זה לא זה לא נהיה
יותר קטן
>> רגע זה זה רגע
הנה ברגע שהוא מסתכל
>> [נחירות בוז]
>> הוא ממשיך לראות את זה הוא הולך אחורה
אחורה אחורה עד שהוא יוצא החוצה ואז הוא
יודע שזה לא נהיה יותר קטן שיוצא דרך החור
חוזיקנופ הוא רואה בדיוק את הנגע עד שיוצא
אומר הבצו בזה בדובר אי אפשר להגיד שהוא
יצא אחורנית למה חודצי דרך חורוב לא ישמו
יצאו זה לא נחשב לצאת בתורה כתוב שיוצא לא
יוצאים
אף אחד לא הולך אחורה והוד כמו בכותל עוד
שנייה נראה שיש כן יציאה כמו בכותל והודר
דסמיק למימר מה קורה עם הנגע הזה במקום
שאי אפשר לראות יש שמה קיר יש שמה דלת זה
יפה מאוד אם הנגע בדיוק מול הדלת הקדמי של
הבית אבל מה אם הנגע בדיוק מאחורי הדלת או
בחדר שינה מהג לממה ורידפוסכבוסו
כבוסו אולי הוא פתח שמה איזה חור איזה
חלון כי זה הוא לוקח ח מסור
זה החדר למשל זה בתוך המטבח אז אני צריך
עכשיו לחתוך
ואני יוצא החוצה ככה אני מסתכל
איפה שאני עושה חורים בכל הקירות שאני
אוכל לראות את הנגע עד שאני יוצא החוצה
אולי זה מה שהתורה רוצה שאני אעשה
בקיצור אין לך ראיה שאנחנו סומכים על
חזוקה אולי כל הזמן אני מסתכל על זה ואם
ואם יש אם יש דלת אז אני עושה חור בדלת
ואם יש קיר אני עושה חור בקיר אומרת הגמרא
תקשיבו להלכה שאתם אולי לא ידעתם
ותנה כתוב במשנה ביס אופל אם יש בית שאין
שמה חלונות אם פוסרךססני
גוי
אם אתה מדליק את האור אתה רואה נגע אם אתה
לא מדליק את האור אין אין שום נגע אז אתה
לא מדליק את האור אתה לא צריך להדליק את
האור ואם אתה מדליק את האור זה כלום למה
כי כתוב בפסוק ונירו נירו
ובא אשר לא היה ביס ויגיד לכהן מור כנגע
נירולי בביס נירולי ולא אוירי כתבתי את זה
למעלה מה זה ולא לאירי זה בלי תאורה בלי
שמש בלי בלי בלי בלי בלי חשמל אני יכול
לראות את זה ככה רגיל ואם אם הוא כן פותח
זה לא משנה אם עשית שמה חור זה לא משנה זה
לא נחשב נגע אומר רשי
ממילא
אז אין שום סיבה לחשוב שהוא צריך לחתוך
פתחים בקירות כדי לראות את זה זה לא לא
ככה עושים אומר לרובדקציה דרך לשמוע ציוק
כן גוד בכיפור יח
שלכו לכותל כולם יודעים הרבה אנשים
יוצאים אחורה למה כמו שנפרדים מערב אתה
הולך אחורה כמו שאתה יורד מהאורן קודש
הולכים אחורה כזה אז זה לא נכון זה כן
נחשב לצאת יש כן יציאה איפה בא הכהן מןכפר
אחורה בוא נראה
הוא גם ביום כיפור הוא מהקודש הקדושים הוא
יצא אחורנית מהקודש הקדוש וזה ושמה כתוב
יציאה זאת אומרת זה כן עכשיו יציאה
זה דבר אחד
סנן יוצ בולי דרך כניסו שהכהן יוצא החוצה
כמו שהוא נכנס זאת אומרת הוא הולך אחורנית
הואגו
מה שאתה אומר אומר לי שבבית חשוך
לא צריכים לפתוח חלונות הנכד לאיסחזק זה
מכיוון שלא יהיה לך שום סיבה לחשוב שיש
כנגע אז אין לך שום חיוב להדליק תאורה
ולפתוח חלונות אבל הזחזק
אבל אצנו בציור שלנו שיש כן נגע רק מה הוא
מאחורי דלת אז אולי כן חייבים לעשות חור
בדלת
תניו
תנו זה לא הכירחה ביעקב
מה רבי רבי חן יעקב אומר אולי הוא הולך
אחרונית כל הזמן ויוצא כל מן הבייס כתוב
בפוס יוצא קבס יו ילך לתוך ביסו ויעזגיר
אולי הכוונה שילך לתוך הבית שלו ומשמה הוא
יסגיר איך הוא יסגיר מתוך הבית שלו הוא
בבית שלו איך הוא יסגור את הדלת עם חוט
אומר רש"י זה דרך אחד חבל
שהייתי ילד ברמת חנן אז היה לי שמה חבר
שהחליט שצריכים ללכת בסיקל בשבת
אז איך הוא האיר אותי רעיון צצר הבסיסי
הלכתי לישון עם חבל על הרגל
והוא משך עכשיו [‏צחוק]
באמת אני עכשיו חושב זה נס שאני בחיים
עכשיו כאילו
יכל לקחתי את כל הרגל יכל להוריד אותי מה
לא יודע השם יראם
של ילדים בבני ברק. טוב,
מה
>> זה עובד?
>> מה זה עובד? אתה קם עוד שעה לפני שהוא
צריך למשוך את זה. אתה לא רוצה שימשוך
>> אתה לא יאמר או ויוצא הכה בן הבייס הוא
יוצא החוצה איפה הוא יוצא בדיוק? הגמרא
רוצה להבין איפה איפה הוא עומד האם הוא
עומד בבית שלו? לא אתה לא עם הפסח הבס הוא
לא יכול להגיע עד לבית שלו הוא צריך להיות
שמה בפתח עם פסביז ממש כויף מה זה ברזביז
שימוך הפתח של בתוך הדלת עצמו
את לא יאמר מן הביס שיהיה מן הבייס כולוי
נו אז איך זה איך זה עובד הוא יוצא לגמרי
אבל הוא לא יכול ללכת הביתה אוקיי צד אויב
מצד המשכף הוא מזכיר כן הוא לא יכול ללכת
הביתה הוא צריך לעמוד שם לא ממש מתחת
למשקוף ליד המשקוף
ומלן שמולך לתורך ביסו והסגיר
הוא עוד פעם הוא השתמש עם חבל ארוך או
שומר דרך הביס והסגיר שהסגר מוסגר איך
אנחנו יודעים שבדיעבד זה עובד נכון זה לא
טוב לעשות את זה ללכת הביתה אבל אם הלכת
הביתה ומשכת עם חבל משיגה זה טוב תמלא
אומר והסגרס הביס מכל מוקים
אתה הלכת עד הבית שלך תקשיבו מה שקורה כאן
אתה הלכת עד לבית השתבשתם חבד שהוא 100
מטר
קשרת את זה לידית של הדלת הלכת לבית אמרת
לי שלך תראה תראי אני יושב כאן בספה שלי
ואני עושה אתה מושך את החבל
אבל מה קרה לנגע אולי הנגע נהיה יותר קטן
אז רואים מכאן מכאן רואים שלא לא חוששים
על הנגע כאן כבר אין לך תירוצים אתה כבר
בתוך הבית שלך איך תראה את הנגע ודאי שאתה
לא רואה את הנגע וזה בסדר למה כי אתה סומך
על חזוק דמי קורה אומרת הגמור לא אין לך
ראה
ורבח ביעקב כגון דק לא לסגור את הגמורה
עדיין כי יש כאן סרטון כגון דק מי דורד
דגברה יש כאן שורה של אנשים אתם תאהבו את
זה זה מדידוס ואמרי כדקוי קויש
>> או מה הפשט זה הפשט
אתה יושב בבית עם חבל רק יש לך אנשים
שאומרים לך שהנגע עדיין שמה
>> [‏צחוק]
>> אברהם מי כויש
עכשיו
טויסס אומרים טויס אומרים בוא נראה את
הטויסס שנייה אנחנו עושים את כל הטויססים
בפחט הקטנים שהם למעלה
בלח
לא צריך שורה של 300 אנשים בן אדם אחד
עומד ומסתכל על לשון שלו ואומר אברהם מי
כהן סגר את הדלת בשעה 12 ו24 דקות ואני קם
ב-12 24 דקות ולא זז אני לא צריך 300
אנשים ואפשר לתר אומרים הראשונים שאפשר
להגיד אותו ספור מקודם גם כן
>> גם אם הוא לא כן
>> למה לא ידי חמים ייסורים אני לא השתנה אני
רק אני רק מעיד שלא לא קרה כלום אני לא
אומר שזה נגע הכהן אומר שזה נגע הוא עושה
את הסגירה אני רק אומר שלא שתנה כלום
זה לפורש בסף הכהן העצמ הוא רוצה להגיד את
זה אפילו בצורה שאברה מכה יודע היום יש
לנו טלפונים יש לנו זהבסי
שבוע טוב בעזרת השם מי שלא יהיה אני אראה
אכם בעוד שבוע ולא ליפול לא ליפול ‏G