0:00 / 0:00
לחשוף את האהבה | שפת אמת לתשעה באב | הרב יהושע שפירא
1,299 views
לתרומות לישיבה לחצו https://www.yrg.org.il/?CategoryID=220 לקבלת תורת הישיבה בוואצאפ - https://bit.ly/whatsaap-rg למעקב אחרי הפייסבוק שלנו - https://www.facebook.com/YeshivatRama... #פרשתשבוע , #פרשתהשבוע #פרשת_השבוע #פרשת_שבוע
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
אז נלמד שפת
אמת
שננו חוזרים אליו
הרבה
בסדר על הפרשה העברה בשנת תפרש
מב בפסוק בשנת השם אותנו
ש במידה המרובה זה עומק עומק
ה משבר
והתיקון של תשעה באב הי פרשת דברים זה
הפרשה של תשעה
באב נכון היא לא הפרשה של ת הראשונה של
תשעה באב פרשה הראשונה של תשעה באב זה
פרשת
שלח חטא המרגלים היה בתשעה באב פרשת דברים
שקרא
השבת משה רבנו חוזר לתאר את חטא
המרגלים
ו בתיאור יש הועיל משה באר את התורה
הזאת יש בתיאור
החדש נכון בפרשה הקודמת בפרשה הבאה
בפרשיות הבאות שיש נקודת מבט
חדשה
ו עמוקה על התהליך
כלומר זה לא רק סיפור מה שהיה אלא חשיפה
של נקודות עומק בתהליך של החטא
והמשבר
ונקודת העומק החשובה שנוספה יש עוד זה
ותרגנו באלכם לאמור בשנאת השם אותנו
הוציאנו ממצרים
יש פה טענה מאוד מאוד
רדיקלית מאוד מאוד
קיצונית שצריך להבין איך בכלל אפשר לטעות
טעות כזאת שאומרים שכל היציאה ממצרים היה
בגלל שהשם שונא
אותם שין לך דבר מוזר מזה גם כשאדם טוען
איזה
טענה צריך לבוא מאחורי זה איזה היגיון
ו אנחנו מידעים כאן שני דברים א'
שכשיש מצוקה נפשית אז אדם יכול לטעון
טענות
שנראות על פניו כאילו טענות רציניות
והם חסרות כל סבירות אחרי שצמצמו עילת
הסבירות עדיין זה חסר כל סבירות אין בזה
שום טעם
וריח
ו הטענה שכל עשרת המכות וכל קריאת ים סוף
וכל הזכות המופלאה
של עמוד אש ועמוד ענן ו
א ניקוי השטח לפנינו אין נחש אין רף אין
אכילת
המן באר שמלווה אותנו ומעמד הר סיני כל כך
הרבה דברים מופלאים של גילויי אהבה
עליונים ונשגבים שהיו גילויי אהבה
העליונים ביותר
בהיסטוריה השראת השכינה במשכן הרי אנחנו
כבר עומדים אחרי השראת השכנה במשכן
ו לא
לפני לפני שרת השכנה הזה ב
ניסן לא
אחרי שנה הראשונה זה חא העגל עם
שלושת פעמים שמשה עולה למרום חט המרג זה
בשנה השנייה ואחרי השראת הש השכינה ומשכן
אז כל גילויי אהבה העליונים ונשגבים האלה
שאין כדוגמתם בהיסטוריה הם זכו והדור
שזוכה לתוף אוהב
הנשגב ביותר הוא טוען שהכל היה מסינה זה
בלתי
נדפס
ולמה הוא אומר
להשמידנו ביד האמורים לוקחים אותנו
לעתיד
ש אני כבר
רואה נבואות שחורות מאוד
מאוד שאני ושמת ביד המורי ואני כבר אומר
אם כל הנבואות שלי מכונות אני רואה נבואות
שחורות והכל אמת
וודאית אז ממילא אני לומד
למפרע שהכל
הוא בשנאת השם
אותם מלמד אותנו
שאדם יכול להגיע
לזה במידה מסוימת אנחנו נמצאים
עכשיו בהתמודדות הזאת שאנשים רואים
שחורות וכבר מציירים עתיד מאוד ודעי
של עד
כמה זה יהיה נורא בהיום
המצב ולכן הם לא רק מקנו
לאבא
מתכוננים
ל לברוח להלחם
לשרוף את המועדון אלא גם
שהם
למפריע מתחרטים על כל הקשר עם ה
בסיס של הנבואות השחורות
האלה טוב אל כל פנים אנחנו נחזור
לשלנו
אז זה המצוקה שמגיעים אליה בגלל הפחד
הנפרד שם פוחדים
ש נושמת ביד
האמורי ועל זה
נאמר לתחילת המשבר ש של תשעה באב בעצם של
כל
המועדות עומק המשבר זה ראיית השחורות
שצובעת את הכל וגם היום
אולי נלמד מכאן עוד
הקשר שיש המון אנשים שהם מנבאי שחורות
עכשיו חורבן הבית השלישי זה מילים שנישא
בפי קול ו מדוברות ועוד כותר עוד כותרות
וכולם רואים את חורבן המדינה וחורבן צהל
וחורבן האחדות וחורבן הכל הולך
לחרב ומלחמת
זה הם נופלים בעצמם
ב בעיה קשה מאוד כ בעצם מסיינת השם אותנו
לתת אותנו ביד האמורי
להשמידנו זה נבואה
שחורה שהיא היא גורמת את כל עומק
החטא
ו התיקון הראשון זה שלא יהיה נבואה
שחורה בעזרת השם לא יהיה חורבן הבית
השלישי להפך יהיה בניין הבית השלישי
ו הניעור הזה בצהל בעזרת השם יביא רק טוב
כי הדרישה
לפתוח יחידות
מובחרות לכל גווני הציבור ולא להשאיר את
זה בידיים של סוג אחד ודעה פוליטית אחת
היא דרישה
מוצדקת שמלווה אותנו תמיד
ועכשיו
יהיה דחיפה לשנות את זה לטובה
ובעזרת השם עוד הרבה הרבה שינויים ל טובה
נכון הו לנו וזה שאומות
העולם
א אומרות לנו
שתעשו פשרות ורק בקונצנזוס
ורק זה כמעט סימן שצריך לעשות ההפך אף פעם
70 הזאבים לא הטיפו מוסר לכבשה מרוב אהבתה
דרך כלל הם הטיף מוסר מרוב זה
ויותם ו אם אתה מוצא שמטיפים לנו מוסר אז
כנראה אז הבים תעוררו עוד פעם ל להביע את
סינתה בצורה מעודנת יותר ברוך השם צורה
א מתחשבת יותר אבל בסוף זה 70 זבים וזה
רעיה שלא צריך ללכת בדרך
הזאת אבי מורי עליו השלום היה אומר
כשיש אנחנו מגנים אותנו באום כנראה עשינו
איזה דבר
טוב הוא היה ומח תמיד כשמגלים אותנו באום
אם לא מגננו אותנו באום אז כנראה שהכבשים
התחנפות ל הזאבים אבל אם מגנים אותנו בים
כנראה טוב אז ה גם בריטניה וגם צרפת וגם
ארצות הברית וגם עוד מדינות כולם אומרים
לנו תפעלו מתו צז סרחה בהסכמה רחבה ו
ומדברים על מלחמת אחים ו וחס בלה אומר שזה
השעות הכי קשות בהיסטוריה של מדינת ישראל
והיא הולכת לעבדון וזה אז אם ככה הזאבים
מדברים אין לך
א הבהרה יותר גדולה שאנחנו בשעה נפלא
ואנחנו בצמיחה ואנחנו בהתקדמות ו ו
יש לנו קשיים שבהם הם יכולים להתעלות בסדר
בעזרת השם אני חושב שאנחנו בצמיחה
אדירה וכבר דיברנו על דרך קצרה וארוכה
ודרך ארוכה וקצרה
שניסינו במודע שלא במודע לעשות את החלפת
האליטות בדרך של נעימות ושותפות
ובלי מהומות
וזה לא הגיע
ליד
ועכשיו בעזרת השם על ידי הקשיים האלה יצרי
לידה אבל עכשיו נגיע ליד יהיה חילופים
וצריך לעשות את זה בדרך של אהבה והדברות
עדיף בהסכמה
אבל אבל זה לא תלוי
בזה ו אנחנו צריכים לא לנבא
שחורות ולא להקשיב למב ה שחורות ואם
הזאבים שחורות אז להקשיב שזה נבואות
הזאבים וזה סימן שבעזרת השם עתיד נפלא
נכון לנו על ידי הצעדים שאנחנו צועדים
עכשיו זה לא אומר שלא יתכנו קשיים בדרך
אבל זה עתיד נפלא אז קודם כל יש פה רקע של
נבואות שחורות אבל
יש פה עוד רקע וזה לא הסיבה של הנובעות
השחורות אלה של הטענה שזה
טענה מאוד מאוד קיצונית וחריפה
שלמה הקדוש ברוך הוא הוציא אותנו ממצרים
ושר לנו שכינה ונתן לנו את התורה ועשה לנו
את כל הטובות הכל בשנתו אותנו כדי
להשמידנו ביד
האמורי אתה לא מאמין שיכול להיות דבר כזה
מה שמלמד שזה הנפש
מדברת חזל אומרים מה הנפש
מדברת זה מה סמך מה ד בלבך ל חברך מה ד
בליב רך בפסיכולוגיה המודרנית קוראים לזה
השלכה שהם היו שונאים אותו ולכן המתנו
שהוא שנה
אותם ולמה הם שנו
אותו עכשיו אני רוצה לעסוק בשאלה
המרת האם כל זה היה רק חטא בכירי או שהיה
פה הנהגה אלוקית
שמוכרח
ההנהגה של ההיסטוריה מוכרחה ללכת בדרך
הזאת זה עצה אלוקית עליונה שמבחינתנו
הכרח שככה המהרל אומר שהדברים הגדולים הם
לא בחירות אנושיות אלא הנהגה אלוקית ולמה
יש הנהגה אלוקית כזאת כי המתח הזה של
השנאה
ש אנחנו מוצאים את עצמנו עם שינה
חבויה ומאשימים את הקדוש ברוך הוא בסינה
כלפינו זה מפני שאנחנו רוצים זה כלה שרוצה
חתן שההיא שהוא אין קץ למעלה
ממדיה ובכל זאת היא רוצה דווקא אותו זה
לרצות את הבלתי
אפשרי חטא
העגל זה לרצות את הבלתי אפשרי והאמת היא
שכל תשעה באב זה המשבר של לרצות את הבלתי
אפשרי ה
כבונה שלמה את המקדש אז הוא אומר זה בלתי
אפשרי הנה השמיים הושמע השמיים לא כל כלוח
אף כי הבית הזה כלומר מי שהשמיים ישמע
השמיים לא רחבים מספיק להשראת שכינתו
השמיים לשמי השמיים זה לא רק כמובן
הגשמיים אלא בעיקר רוכנים כל פעם ליה
שלמעלה לא מספיקים להשראת שכינה
ולכדו אין
מספר אז הבית הזה שיש בו מידות הוא יספיק
להשרת
שכינה איך אפשר לומר דבר
כזה אז יוצא ששלמה בשעת הבנייה אומר אנחנו
עוסקים פה בבלתי
אפשרי נו אז הפלא שהבלתי אפשרי התגלה
כבלתי
אפשרי שמה זה השרפה שבאמת אנחנו לא עומדים
בזה בבית ראשון אנחנו לומדים בזה כי אנחנו
לא יכולים לעבוד רק אותו יתברך בגלל שהוא
כל כך למעלה
מדרגת אז אנחנו נאלצים לברוח לעבודה זרה
ובבית שיני
אנחנו כבר לא פוגשים את החתן בסי תוקפה
אבל
הכלה צריכה לבדה להתמודד והיא מתפוררת
בעצמה כי יסוד האחדות האלוקית שלה אתה אחד
בשלך אחד ומתוך זה מק לך ישראל גוי אחד אז
השורש אחד בטל אז ממילא גם היא בסוף מוצאת
את עצמה במלחמת אחים ו בשנאת
חינם אבל היום אנחנו הפוך ברוך השם זוכים
להרבות באהבת חינם עד אנ
קץ ולרפא מחצתי ואני ארפה השם ממית והחיה
הוא מחזיר את
המתים במומים ומחייה אותם הקדוש ברוך הוא
מחזיר את האומה הישראלית עם אומ של שנאת
חינם אבל מה הכישרון של הדור
הזה שיש סזון מתגברים יש אלטלנה מתגברים
יש התנתקות עכשיו ימים האלה ימי ההתנתקות
מתגברים יש מחאות
נתגבר זא שם יש מלא מלא מלא אהבת חינם
שתתגבר האם בסוף יהיו כאלה שיעזבו כן רבנו
הרב צודה היה
אומר בתור נער למדתי את זה ואף פעם לא
הבנתי עד כמה זה חריף לטעון את הטענה
הזאת יש כאלה שאומרים שהם יעזבו את
הארץ מה הרב ציודה היה אומר על השאלה הזאת
היא הייתה בימיו גם כן הוא הה אומר משל
לבחור ובחורה
שנפגשו והבחורה היייתה לאלה לאלה והבחור
היה לא רק פשוט אלא עם כמה וכמה חסרונות
בולטים וזה לא ישך אבל הבחורה לא רצתה
לפגוע
בו אז היא לא אמרה לו תשמע לא מתאים לי
היא באה לפגישה
הבאה מוזנחת לא מסורקת ו זה
מוזנחת הבחור רואה את הבחורה
מוזנחת הוא
אומר לא ככה באים זה אבל כל זת יש לה כאלה
מעלות הוא התגבר על זה שהיא מוזנחת אז
בפעם הבאה היא באה עוד יותר מוזנחת אבל
בפעם השלישית בסוף היא מזילה ריר וממש
נראית כ משוגעת אז הוא אומר לה שלא מתאים
לו זומ בסדר מתים לך בסדר הוא חושב שהוא
זרק אותה
והאמת היא שהיא זרקה אותו והארץ מקיאה את
מי שלא מתאים לה איך היא מקיאה אותו היא
נראת לו כמשהו שלא כדאי לחיות בו אז הוא
מחפש מקום אחר המירה חריפה זה לא ניסיון
להגיד צריך אחדות בואו נקרב בואו נמצ חן
ביניהם נכון שאז אולי זה לא
היה הנושא ואי אפשר להשוות את ה ימים ההם
ימים האלה בכל זאת רץ יהודה לא החניף
ליורדים הוא
אמר הארץ מראה להם את הדרך החוצה ויכול
להיות שיש כאלה שארץ מראה להם את הדרך
החוצה צרנו מקווים שהם יעשו תשובה ואנחנו
נעשה תשובה והכל התהפך לטובה אבל זה נראה
שכאלה שעוד ועוד רמיזות הארץ רומז להם להם
על הדרך
החוצה ו
למה כי זה בלתי
אפשרי הבית השלישי שלא החרב הוא ודי בלתי
אפשרי וכל המתח הזה שאנחנו מגיעים למשנת
השם אותנו זה בגלל שאנחנו הולכים למשהו
שההוא בלתי אפשרי אלא שכל הגלויות שעברנו
וכל הזיקוקים וכל הייסורים הכל היה בשביל
שהבלתי אפשרי יהיה אפשרי ויבנה בית שלישי
אכי אנחנו רואים לבית שלישי ניצחי שלעולם
לא
יחרב זה בלתי אפשרי לחשוב ככה אבל כל מה
שעברנו עם כל החורבות וכל המרגלים
וה הליכה במדבר 40 שנה ואחרי זה הליכה
במדבר העמים 70 שנה ואחרי זה 2000 שנה זה
הכל הכין אותנו לבית שלישי שיבנה במר
במינו שהוא ש בלתי אפשרי הוא נהפך לאפשרי
אם א' יש בנים שאל רוותה יש כן
היורדים א אז למה זה באמת אמורים להצטער
מזה או שלא אמורים זהו זה מה שאני אומר
עכשיו צודה לא כל כך זה צער אפך הוא אמר
שזה זה הסדר מי שלא ראוי
אז הוא מוקע מוקה
החוצה הרץ מקייה אותו מה
ד נכון חשבון יותר
ארוך יש
חשבון ויש חשבון יותר
ארוך והלוואי שהחשבון היותר ארוך התגלה
כבר שיתהפך לבבנו כולנו הלוואי אבל הקדוש
הרב צוד לא נמנע מלהגיד שהקדוש ברוך הוא
יש לו פה חשבון והוא
לא זה באמת מדהים כש אמרתי הרייתי צ נר
צעיר
בן 15 שמעתי את זה אולי עוד פעם ועוד פעם
ו התרגלתי שככה רצ אומר משל
וזה רגע רגע מה המשל הזה יש יורדים כאילו
בוא נרוץ נעשה לא יודע מה נהפוך את העולם
לא לא לא לא לא
לא דבר
פלא אז כל ה דה הזאת בגלל שאנחנו
עומדים מול קשר בין כלה וחתן שהוא לאלה
לאלה לאלה מהכלה ובכל זאת הוא לא מכיר
אותה אבל זה
מסובך על זה נאמר הוא אומר נתנה עליי
בקולה זה ותרגנו
באלכם נתנה עליי בקולה על כן שנתי היא
אמרה בשנאת השם אותנו אז זה גרם לי באמת
להתעורר לסנ על כ
נתיה איפה זה מתבטא וכל העונש שלך את
מרגליים וכל מה שהשתל של אחר כך חמישה
דברים שהראו בתשעה
באב שזה יום מועד לפורענות למה בגלל שנתנה
עלי בקולם רגנו בעודכם על
קסנטין כי הקדוש ברוך הוא חשב לטובתנו
פשיטה ועל ידי שאמרו בשינת נהפך חס ושלום
לסינה
עכשיו אומר את העיקר זה מאמר לדורנו ויש
לנו ללמוד כל וחומר מידה הטובה
המרובה זה מידת פורענות אם במידת פורענות
כשאנחנו אומים בשינת השם נתנו
אז אנחנו זוכים ע אז אנחנו מגיעים על ידי
רחמנא ליצלן לשינאה באמת על כנס
נטיה אז מרוב מרובה מידת טובה מידת פורנות
אחת
ל500 ויש אומרים עד אן קץ ועד אין תכלית
אז מה במידה טובה שאם הקדוש ברוך הוא עושה
לנו גלויות
וכל מיני ייסורים נחנו אומרים שזה הכל
באהבת השם
אותנו אז ממד על ידי זה זוכים במעלה גדולה
ועליונה שהשם באמת אוהב אותם למרות
חטאים שהוא מתהפך לאהבה ויש לנו ללמוד כל
וחומר מידה טובה מרובה אשר גם בגלותנו אתה
שנתגרש משולחן אבינו שבשמיים יש לנו לבטו
להאמין ולבטוח באבינו שבשמיים כי מאהבה
הוכיח אותנו כמו שכתוב אשר יאהב השם
יוכיח הרבי מלובביץ' אמר שכשהוא הלך
לחדר הוא חשב שהשליחות שלו זה לבאר פסוק
אחד לישראל
יודעים איזה פסוק אותך השם כי אנבת בי
שאני מודה לך על האסו ממי שהסרת אותי למה
כי אני יודע זה מאהבה אותך השם כי אנפת
בי ועל ידי זה ישוב הובך ונחמני אתה תנח
מני כי אני אומר שזה באהבה אז ממילא על
ידי זה זה מתהפך באמת ל גילוי של
אהבה
כשתתעורר יש בזה גם סיגים
וגם דברים
ש
ההשכלה של דעת אלוקים ותורה בעמקות הי קצת
זר לה אבל יש היום איזה שטף של הקדוש ברוך
הוא אנחנו אוהבים אותך והמון דיבורים של
אה
א של אהבה בינינו לבין הקדוש ברוך הוא יש
עוד שיר ששרים נשרים בחופות איזה טוב
השם איזה טוב השם עברת גלות של 2000 שנה
עברת שעה איומה מה זה איזה טוב
השם וזה רביש הרב צודה חוזר אין ספו פעמים
על זה שרבי יהושע מכותנה
אומר שזה שהגיעו
לארץ גם בינוניים וגם רשעים זה סימן שזה
גאולה שזה לא מגיע מציד
קס אלא מהטבע הפנימי הפשוט העמוק שהוא לא
תלוי בכלל בצדק זה סימן שזה גאולה ואיזה
טוב השם את זה לא דווקא התלמידי חמים
העליונים שלומדים עם פנימיות התורה והם
שרים את זה פ זה כאילו זה ושירים מהסוג
הזה היום נפוץ
מאוד וגם בקרב החילוניים נכון אני לא בכי
מזה אבל כל מיני שרשאי ריבו
ו צדיקים כאלה מה אבא אני אוהב אותך שלב
יתר לא יש אשרים או כל מיני שירים
כאלה וגם של אחרים חנן ונרי כל מיני נכון
מה איזה איזה כל השירים האלה כל ה כל
הז'אנר הזה אז יש מקום להגיד שכמו שאמר
רבי שום מקונה זה שגם אנשים פשוטים רחוקים
שנם שמרים תמצות אומרים איזה טוב
השם בכל מיני
סגנונות אבא טוב איך הוא אומר שמה
תזכיר לי שאתה אבא טוב מה
מה וכולי הן שם הן שם וזה נהפך להיות איזה
שפה פשוטה ש שהתפשטה כמו אש
קוצים סימן
ש
ה תיקון במעמקי הטבע ישראלי לא רק בצדק
צקס זה מעלה גדולה אבל אבל עומק הטבע
הסגולי הוא מלאה יותר עליונה יותר עמוקה
יותר מסמנת גאולה וודאית שזה לא רק אזה
מדרגה של כמה צדיקים אלא האומה כאומה היא
שייכת היום באהבת השם אותנו העביר אותנו
את כל ההיסטוריה עד אתה איזה טוב
השם וזה התיקו ואם ותרגנו ולכם בשינת השם
אותנו זה גרם נ עליי בכל הקלס נטיה אז כש
בבתי קפה שמים אבא טוב אז ודאי שיהיה מידה
טובה מרובה על כן
אהבתיה א זה נפלה מאוד תורה
נפלאה אז קל וחומר מידה טובה מרובה אשר גם
בגלותנו אתה שנתגרש שולחן אבינו שבשמיים
יש לנו אינו תח אבינו שבשמיים כי מאהבה
הוכיח אותנו כמו שכתוב השם ויהב השם יוכיח
ומתוך אמונה זו התהפך באמת
לאהבה בעזרת השם אנחנו רואים בינינו לנבא
נבואות שחורות איפה השכל איזה טוב
השם עכשיו האמת הי שהיה לי מאוד קשה אם
אני כזה פשטני בנאלי
אבל אחרי זה עשיתי תשובה כ קשה לי עדיין
להשאיר אותו אבל הוא הוא סנונית שמסמנת
משהו מופלא
בדור שכל הצרות זה בגלל שהשם אוהב אותנו
וכל המכות האלה ב שהשם אוהב
אותנו הוא רוצה שיהיה גם קצת בדרך שקשה
שהיא קלה שבאמת יהיה פה מופח עצוב
יש כל כך הרבה אנשים שחוששים משאלה
הכלכלית
והדמוקרטית כש הדתיים יהיו פרוב
ם
יודעים ביהודי ארץ ישראל זה פחות מ-40 שנה
עד שנהיה
פה 30 שנה
משהו כמו 30 שנה הדתיים יהיו פה רוב לפי
מה שרואים עד
עכשיו בעזרת השם זה על דרך הטבע בלי
קפיצות של תנועות תשובה
מופלאות בלי בלי
ה הדבר הכי מסתבר בעולם אל אפילו בלי זה
אז זה תוך 30 שנה הה פה רוב דתי וחרדי
וכמה אנשים מנבאים שחור
מזה כאילו זה יהיה פגיעה בדמוקרטיה זה
יהייה פה הרדום והונגריה ופולין וכל מיני
השבעות
ו ומה
האמת שגם אם
בחיצוניות אפשר לעשות כל מיני השוואות מי
שמאמין בתורה
הקדושה מה זה זה הפוך לגמרי לגמרי
לגמרי יהיה פה אור עליון נשגב כשת
תופיע יותר
ויותר וגם אם התורה בעצמה
תתחדש להיות תורת ארץ ישראל עליונה ונגבה
ואור לגויים ועוד כמה חלקים שלא בכל תופסי
התורה יש באופן מצוי היום וגם רנות ושוטפת
בכל תיקוני העולם שכבר נעשו ודמוקרטיה זה
תיקון עולם גדול אנחנו באמת רוצים מדינה
דמוקרטית אנחנו רוצים מדינה יהודית
שמתנהלת באופן דמוקרטי המדינה הזהות היא
רק יהודית אבל דרך ה שלטון דרך הניהול
דמוקרטית זה מה שאנחנו
רוצים אבל להגיד שזה ה בעזרת השם תתחדש
התורה באופן שגם כל תיקוני
העולם אבל כשהתורה תתגלה יותר ויותר איזה
מדרגות
נסות איזה אור עליון עתיד לנו זה זה מה
שצריך לראות מה שצריך לצפות מה
שצריך בעזרת
השם וגם צהל נולד
מחדש הוא עובר משברי משברים נכון כשעוברים
כשיש משבר אז מה יש אחר כך לידה בעזרת השם
צעה נולד מחדש באופן יותר עליון יותר נשגב
הרבה יותר קרוב למשיח בן דוד מ הדרגה של
משיח בן סף
שהייתה כרגע הוא משבר הוא צירי לידה מה
אדם לוקח את אשתו לחדר לידה הוא שמח או
עצוב כואב שומח או
עצוב מה ג הוא גם דואג אבל הוא גם נמס
מרוב איזה טוב השם
לא קרוב בעזרת השם אצלך
וזה עיקר פירוש אוהב את התוכחות להאמין כי
הוא מאהבה כשיודעים שמוכיח אוהב נאמנו
מקבלים התוכחה ועל ידי זה נהפך באמת לאהבה
ועל זה כתיב על כל פשעים זה חסה אהבה כמר
אם אנחנו רואים יש לנו פשעים יש לנו חטאים
אבל זה שיש דור שאומר איזה טוב השם רגנו
בבתי הקפה שלכם איזה טוב השם אבא טוב זה
יהפוך את הכל לאהבה א גם אם יש שם פשעים
וגם ם מחאות וגם זה כל הפשי חסי אהבה
אנחנו מתים עליהם מתים עליהם ואנחנו
יודעים שגם הם הנשמה שלהם רוצה לחזור
ולהתהפך
אנו נשמח מאוד ואיך יכולים לבוא לאהבה
כשיש רוב שעים רכ שמקבלים את תוכחה ואנשים
ייסורים מתוך אהבה זכן כל פשים תעשה אהבה
כי מקבלים את תוכחה לכן כתיב נכונה ונחך
אם יהיו חכם
כשנים קשה לג אם אתם יודעים שבאמת החטאים
הם כשנים אתם מקבלים את התוכחה על
זה אז במילה קשה לגל שאתם מקבלים את זה
באהבה
ויש כאן הדרכה לאבוד
שספת האמת מלמדת
א את
החסידים שומי לקחו גם אנחנו חסידים שלו גם
אנחנו שומי
לקחו שהם צריכים לקבל את ה תוכחת מהאהבה
אבל אנחנו נמצאים במקום אחר
לגמרי אנחנו נמצאים במקום שכבר לקחה מיד
השם כפליים כל
חצתה זה הדור שלנו ולכן
ה אהבת השם אהבת השם
אותנו זה כבר נסה לטבע זה לא רק אבודה
עיקר האבודה היום זה לחסוף שזה
הטבע גם כלפי אחרים
להסתכל על הפה ול וללמד עליהם זכות
ונחמות שיים מוכים והכל והולכים לבתי קפה
ואפילו עכשיו הם רוצים חציף פניהם חלק
מהמחאה הם רוצים היום בערב לפתוח בתי קפה
יש אומרים שזה היה כל השנים זה בכלל לא
קשור למכל הרפורמה לא יודע מה האמת אף פעם
לא ניסיתי ללכת לבית קפה תלבי בטח ו בתשעה
באב אז אני לא יודע להגיד לכם אבל הם ישבו
בבית קפה בתל אביב נגיד בליל תשע באב מה
הם
ישמעו אבא
טוב איזה טוב השם מה מה הם ישמעו שמה מה
הפס קול עכשיו לא שומעים רק את זה אז זה
שזה מחלחל שם לתוך ה זה
זה מהפך שן
כדוגמתו זה זה הנחמה
שנזכה בעזרת השם
שנראה בנחמת ציון נראה בנחמה במובן העמוק
של המילה שנחשוף בקרבנו נחשוף את
המהפך העצום שהאומה עוברת זה לא היה
המילים האלה איזה טוב השם
ואבא טוב זה לא זה לא היה לפני 20 שנה זה
לא היה
כשאנחנו הגענו לפה נדמה לי שה הקדוש ברוך
הוא אנחנו אוהבים אותך הגיע לעולם וכל כל
הז'אנר הזה כל הסגנון הזה וכל ההלך נפש
הזה לא היה נראה לי שלפני 20 שנה הוא לא
היה בכלל בכלל זה משהו חדש ממש זה קורה
לנגד
עניים ובוי ד היום זה לחסוף
בתוכנו את הטבע הזה לחסוף שזה הטבע של
האומה להיות פועלים אם כן הקדוש ברוך הוא
פועל פה התחדשות הוא מעורר הוא לאר
ליבי להבה הוא מורר שר הוא כל השנים לעורר
ליבי לאהבתך הוא
מורר אנחנו ממשיכים לשיר כאילו זה רק
תפילה ולא צריך לפקוח את העיניים הוא
מעורר זה קורה ל נגד
עינינו ארנו אותו
חלכן עדיין אנחנו אבלים ו מקוננים ובוכים
על זה שזה עוד לא התגלה והופיע
והתפשט על כל העולם כולו אנחנו מדברים פה
על איזה סודות או על איזה מקום עמוק תצאו
לרחוב תדברו
אדם הם לא יודעים זה נשמע להם סינית
ספרותית אין
להם הבנה במה שאנחנו מדברים למרות שהם שם
בלי לדעת א בסוף זה לא שהם מרגישים
ומבינים את כל זה אז אנחנו צריכים לגלות
את זה גם בעצמנו גם לראות את זה בעם ישראל
בסוף אנחנו בוכים כדי שזה יתפשט על הכל
ועל ידי זה יבנה בית המקדש ממרה בימינו
אמן אמן ומן