0:00 / 0:00
הרב יוסף אריה רבינוביץ' - דיבורים על פרשת השבוע | פרשת בהעלתך
28 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
פס בעלו סחופר בעלסחו יש משהו שמאוד מאוד
קשה להבין
שמה כתוב כתנם
וכולי שמה ושמה מסופר איך שהם רצו זה וזה
וזה וזה ואין אף אחד יכול להבין מה רצו יש
כאלה שרצוותיכים
וכיפשוים יש כאלו שאמרו לא זה אני רוצה
אנחנו רוצים דגים
יש כאלה שאמר מה מי יכל לנו בשר היה שם אף
אחד לא יכול לדעת מה קורה פה כן ושמה שמה
אומרים שמה ברשי אומר משהו אחרת שאוי
שהם רצו גם איזה עריות וכל מיני דברים
ומשפחות וזה אין לזה שום הגיון כל הפרשה
הזה הוא בלי הגיון אין אפשר להבין מה קורה
פה
בהמשך מה אומר הקדוש ברוך הוא? הקדוש ברוך
הוא אומר למשה רבינו זהו אני גמרתי איתם
אומר משה רבנו
אה אה אם כך אז אז גם אני גמרתי אין מה
לעשות אמר הקדוש ברוך אתה יודע מה יש לצה
בוא תאסוף לי 70 איש
>> ו
והם אתה חושבת הם הם הם א יעזרו לך לא
כתוב שמה הם יעזרו לך
>> ואני את רוחי עליהם ועצלתי מן הרוח והם
והם יתנבאו הם יגידו נביאות וכל אלו דברים
מה מה זה שייך זה לא זה לא נכנס בכלל פרשה
ובאמצע באמצע הסיפור
נכנס הדבר שירד הסלב ובאמצע הסיפור עוד
הפעם יש דבר שמה שהיו 70 איש והם היו
הזקנים והם קיבלו נביאות
כל הסיפור הזה הוא ממש בלי בלי היגיון
>> אני חושב בעזרת השם שה
כאילו המפתח לכל הסוג יהיה זה מה שכתוב
לפני זה גמור אומר במסכת שבת ונדמה לי בדף
קטז שיש פורנות בין פורנות לפורנות יש א
הכניסו שמה את הפרשה של ונסויה או
מה
היה הפרנות הפרנות הראשונה וישו מהר השם
תלך שלושת ימים הם נשו הם הם הם הם נצוגו
אחור מהר השם הם יצאו מהר השם היו שמה
כמעט שנה שלמה איפה שקיבלו את התורה קיבלו
את הלוחות היה שמה מראה כבוד השם כיש אוכל
אתראש ההר הם זכו
למראה נביא משהו משהו מאוד מאוד זה והם
הציגו אחור שלושת ימים
היה חסר להם משהו לא ידעו מה חסם זה חשב
זה הבטיחים הוא חשב דגים הוא אף אחד לא
יודע מה חס
אבל מה היה חסה היה חסה קבע אלקים
היה חסה הר השם וישו מהר השם הם לא לא היה
להם הר השם
>> אמר הקדוש ברוך הוא יש לי יצה
>> אני אראה לכם אני אראה להם שיש השם פה יש
לנו פה את הארון
מהשם יש לנו פה את הארון והצלתי מן הרוח
שיהיה להם פה גם את האור של השם פה אם כך
הם כ לא צריכים לא את הדגים ולא את הבשר
ולא את הסלב ולא את הזה אז אלו שהבינו את
זה לא טעו בסלב
>> ואלו שלא אז זה מה שחושב זה המסר שאפשר
לקבל מכל הפרשה הזאת שאנחנו מה שחסה לנו
כל אחד חושב זה חסר לי וזה חסר לי מה שחסה
לנו זה כבת אלקים ואני קבת אלקים להתוב
אני חושב אתם זוכרים כל יום לעלות ולהיות
קרוב לשם אה שנזכה שיהיו עוד אנשים שיזכו
לעלות ולקרב לשם
>> אמן ‏am