0:00 / 0:00
המזרחן אליהו יוסיאן עלה בטהרה להר הבית והתרגש מאוד. עלייה מלאה!
10,870 views
תדריך בכניסה (אין כבר אזכור לאיסור תפילה!) נכנסים להר הבית.מתחילים סליחות. מתקנים את מעשי ישמעאל. למה מורידים נעליים בהר הבית? ההיסטוריה של המצב בהר הבית מה המקור לסטטוס קוו עם ירדן? עמיחי אריאל: "שום דבר בהר הבית לא כתוב". יש סטטוס קוו או אין? מה היה לפני 16 שנה ביום העצמאות? הכל עניין של מדיניות... השוטר אלישיב מדריך את אליהו. אנחנו לא בגלות. מהו מנהג יהודי פרס בהר הבית? ההורים של אליהו באו לפני 35 שנה להר הבית. על מקום המקדש בנו את כיפת הסלע. זו השיטה של המוסלמים בכל מקום. העולים מברכים את אליהו יוסיאן. תפילה אחרונה אחורי קודש הקודשים, לפני היציאה. סיכום העלייה להר הבית.
Chapters
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
סות לא מתנקים מהקבוצה תקבלו זמן בצד
המזרחי לאחר מכן תפגשו על ידי הפקד הכוח
להמשיך תנועה ומעגל הפח דצה שזה שר השרשרת
בתוך שתח הבית לא מקיימים שום פעילות
רוחנית תית פעלה סת מבים לא ל תשמישי
קדושה או כל חפץ זה אמור לשמש אותנו
לפולחן לא מקיימים שום פעילות הפגנתית
מחאתית גם לא עליים שלטים גלים צות מחאה
וכל חפת שמ שמ שפות נצ לא מוציאים שום דבר
ש הבית לא אבנים לא צפת כל ספק משהו לא
ברור תשרו את השוטרים במקום והכי חשוב עוד
פעם מגיש את הנושא הזה אני שמע בבקשה ל
שיהיה לכם
השך ימינה יאללה בוא אותך גם
אני יאללה חברה
כם הוא הקדים אותי הוא הקדים אותי
בר בענין אז יש לנו פה א מהזה אני בכפוף
אליך כפוף לקדוש ברוך הוא
ל אז כיוון ש הזדמנות ראשונה אז בוא
תחל יש אפליקציה באנדרואיד אפשר להוריד
אפליקציה נקרת סליחות מי שאין לו את זה אז
יכול להוריד פש מהאפליקציה ועשה ביחד
סליחות
אשר אמלך הכ שמ עולם ע בכל
וח ך שמך לעולם ועל גדול אדנו ומהולל מאוד
בלי גדולתו חקר אגב להתפלל מתו מתוך טלפון
מותר פה רגיש
חופשי
משך
הזכ הם מש כיון דרום לכיוון מכה שמשם יצא
מוחמד מהמדבר מהשמה ולכן הם עושים שממה
בעולם
בית המקדש מקום החיות מקום החיות ולכן
אנחנו נשה פה קריאה לקדוש ברוך הוא נתקן
את מה שהם עושים הם שואבים כוח מהמקום הזה
ועם הכוח הזה הם הולכים ורוצחים ברחבי
העולם יש פסוק שכתוב
בישעיהו שהמקום הזה הארמון של המלך ארמון
ותש המון עיר עוזו אופל ובחן היה בעד
מערות ד עולם המקום הזה שהיה בעצם אופל
ובחן היה מבצר לעם ישראל מבצר רוחני וגשמי
הפך להיות שממה בעד מערות זאת אומרת ר כמו
רו ארו מצב של שממה וזה בעצמו גרם מסוס
פראים מראה הדרים אז מסוס פראים רשי כותב
תאוות ישמעאל וחיילות הם שואבים ישמעאל
שואב את התאווה שלו לרצוח מפה אנחנו נתקן
את מה שהם עושים ונעשה קריאה אז ברשות
הציבור נעשה קריאה ואני ברוב חסדך אבו
ביתך אשתחווה אליך ל קודשך
בעירך בצדקתך למע
פות נגה למה הוא הוריד נעליים
למה כי זה כביכול מקום קדוש כאילו
ה יש כאלה ש אנחנו עוד הולכים נעליים א יש
כאלה שבכלל מודים האיסור הוא אסור ללכת
בנעלי אור זה המרחב הפתוח גם
שהיה זאת אומרת ה העמודים שראינו שם
העמודים שראיינו שם הם עמדו פה כל האזור
הזה היה מלא אנחנו תוך כדי הליכה אין שום
בעיה תעשה הכל סליחה
בסדר כו מה למה צריבת את אנחנו מתקדמים לא
רוצים יותר היו נכנסים בצורה יותר יותר
טובה אבל לאט לאט הדברים מוראו עם הזמן
הדבר הלך וונסה יותר גרוע ורק רק בשנים
האחרונות ממש בשנה שנתיים האחרונות אני
מבין שיש קצת שיפור מאז שבן נכנסתי יש
שיפור רואים שיש שיפור אפשר להתפלל ב ג
אפשר להתחרות אפשר לעשות דבר למה פה
משתחוים ולו שם לא כי פה כי כי פה זה
כיוון ממזרח למערב
הו להתקדם
והשה מיים
פ צ
להקדש אז רגע זאת אומרת הכניסה שם זה
בניגוד לתכנון כש למעשה זה כבר הולך אז זה
לא מה ש אז זה לא מה שכתוב בהסכם שלום מול
ירדן אני לא יודע מה כתוב בהסכם שלום כל ה
הכם שלום עם ירדן ה הוא משהו מאוד מאוד
חדש הוא רק משנת כמה 90 2000 בערך יש הסכם
שלום עם ירדן שהוא חדש יחסית לפני 20 20
ומשה ודים הם עוד לפני זה דם עוד לפני זה
פה בהר הבית לא כתוב לא כתוב בשום מקום
משום שבבת כבר דחו את כל טענות המשטרה אז
ממלה שום דבר לא כתוב בב אז מה זה שבירת
סטטוס קו אין סטטוס קו
שיש יש החלטה שכשמישהו יבוא זה היתה החלטת
ממשלת ישראל ב תשכז עוד לפני תשעה באב שמי
שיבוא להר הבית להתפלל יפנו אותו לכותל
המערב זה ההחלטה היחידה של הממשלה לא
שאסור להתפלל פה לא שאסור לכרוע פה עכשיו
תשים לב ה אז מה הרעש שעשו נגד בן
גביר איזה קודם כל אני לא יודע איזה רעש
שהוא שבר סטטוס קו שההוא מסכן כל דבר שהוא
ושה זה נקרא שבירת סטטוס כ לא זה לא קשור
לבן זה קשור לזה ש בוא אני אספר לך לפני
16 שנה 16 וחצי שנה הייתי פה בהר הבית
ביום העצמאות איפה היה כל עם ישראל במנגל
היחיד שהיה פה בהר הבית באותו יום זה
הייתי אני היחיד היום אין דבר כזה שאני בא
בשעות שמותר לבוא להיכנס ואני לבד מי קוה
את השעות המותר אה זה סגרו אותם עם הזמן
סגרו בהתחלה היה פתוח גם שם והם גבו כסף
אז אין סטטוס קוו אף פעם לא היה סטו וגם
לא תמצא כי סטטוס קוו זה קודם כל זה משהו
שכאילו הסכימו עליו מי הסכים עליו בכלל
אין שום דבר שכתוב שום דבר שכתוב אין שום
דבר שכתוב
אתה משתחווה או מתפלל חושדים בך לוקחים א
לחקירה אתה שואל אותם איפה זה
כתוב יש לנו הוראות זאת אומרת מתשע כניסות
אחד יכול להיות עוד שנתיים יהיה שלוש או
לא יהיה בכלל תראה
א 27 28 שנים עולה לר
וא אני תמיד עולה מאותו שער ויוצא מאותו
שער אז זה רק עניין של מדיניות
נמית בינתיים קודם כל ישיש יש אוקיי
הו ש שנים בוא נגיד כ חמש חמש ש שנים שכבר
לא צריך לתת תעודות זו מה אתה
אומר הז מי נותן דבר תורה זה מה זה האבנים
האלה זה כל מיני שארות שהיה פה יש שאומרים
שהיה פה איזה חומה שהחריבו אותה לפני הרבה
זמן שאומרים שזה היה חלק מעזרת נשים אבל
אני לא ארכיאולוג אני שטר אז אני לא יכול
תת ך
אז זה אני מעריך בניה חדשה כן זה נראה
יחסית כנראה מהתקופה שנים א אתה רואה שמה
איזה כ חצי כותרת שרוקה פה על ה איפה איפה
חצי כותרות ועמודי ש שזרוקים פה מרים
רידים ל שהיה
פה
פר תגיד משהו קצר מי שחושב שאנחנו לא
מדינה עצמאית הלז הוא
בגל אנחנו לא בגל אתה
צודק
שלהם נוכל ישראל ר
אמן יאללה בוא נתקדם אים לפה
כופים נגיד בת לקטוף נכון כן כן נגיד כמה
יש לך ביד שלוש באתי לקטוף עוד אחד ארבע
כי אנחנו ארבע מהמשפחה ארבע כן ומה עושים
עם זה שלושה ילדים וזוג כאילו ומבשלים
אותו באוכל מה אתה אומר מאמינים שמביא
ברחה וגאולה כן דך אג
לפי ההלכה אסור היה ליטו עצים פה כאילו
האזור הזה אמור להיות ללא עצים לא תיטה לך
א נכון השרה כל עץ ועשרה זה כל כל העצים
שאתה רואה פה הם עצים שלא שהם הגויים נטעו
פה כדי לתפוס את השטח אל לנו אסור היה לתת
פה נגיד ההורים שלי שהגיעו לפני 20 שנה
עלו לא עלו באו לטיול לא לפני 20 שנה לפני
35 שנה בטיול כן נכון לקחו חול מפה הביאו
לעירה חילקו בבית כמס במת מה אתה אומר אה
זה היה אטרקציה כילו בטח מה אפר מ רבית ר
הבית כן אז ו התפללנו תמיד אז להגיד שמאז
ברור שהיה פ יש כל הזמן תהליכים אמרתי שזה
אבולוציה זה לא אבולוציה התהליך יש
אבולוציה איטית מפה נב הושתת העולם זה חלק
מהבול ציה מפה הושתת את העולם אלי כל מה
שהיה לנו עליו נו משהו אחר בכוונה חזה
שיטה של המוסלמים גם ב בכל העולם בכל
העולם המוסלמים לקחו את מה שהיה לפניהם
ובנו על
זה כן גם בארץ גם בכולם של קונסטנטינופול
שם בטורקיה אותו דבר יש להם שם היייתה
לפני זה לבדיל היייתה כנסיה על זה הם בנו
את המסגד הכי גדול אברהם אבינו היה בכלל
מוסלמים
כן אם זה
[מוזיקה]
הסיור לא ישיב לא 54
דיר מה קורה עם הניתוק שלו מבקש קשתי עמך
מקודם מבקרים את העז הכל מום הכל בסדר
אלו הכל בסו
[מוזיקה]
לא מי
[‏צחוק]
[מוזיקה]
זה שלב בכל הר
לא כל
[מוזיקה]
מב מי זה
[‏צחוק]
[מוזיקה]
ליו
מתקדמים
חיה מלשים
ומרתק זה בור מים בור
מים אין לי איך לטאר את זה פשוט מאוד
מרשים
מרתקים
של על כל הסיה כל
השמירה שאלוהים יברך אותם בניצחון גם להם
גם לעם ישראל וגם למדינת ישראל אמן ואמן
אמן איך מביאים לפה עוד את עם
ישראל אני חושב בכלל צריך לעשות פרויקט
מסודר שלא כפוף לא לממשלות ולא למשרד
החינוך ולא
למוסדות צריך להיות משקיעים חכמים ונבונים
שיודעים את ערך המוסף של חיזוק מורשת לאום
וכל
הסוגיה הזא בדגש על תלמידי יב בדגש על קטם
צבעי הצלחה גדולה והצלחה גדולה הרוח שבאת
אלינו תודה
רבה תב שו