0:00 / 0:00
בשביל מה אתה עולה למירון? | שיעור לל"ג בעומר | הרב דודי דודקביץ'
3,055 views
לתרומות לישיבה לחצו https://www.yrg.org.il/?CategoryID=220 לקבלת תורת הישיבה בוואצאפ - https://bit.ly/whatsaap-rg למעקב אחרי הפייסבוק שלנו - https://www.facebook.com/YeshivatRama...
Categories:
Torah
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
יש הרבה ימים במהלך השנה בעם ישראל שאין
להם איזה
הגדרה שיתחייבו בהם במצווה מסוימת.
אף על פי
כן או שלעתים במהלך הדורות הם יהיו בהם
מצוות כמו למשל או שענה
רבה שיש מחלוקת בחז"ל האם זה מנהג נביאים
חביתת
ערבה הייתה אצלנו איזה ילדה ביישוב היום
כבר נערה בוגרת ששאבא שלה חזר מיושן
הרבא חזר מהבית כנסת אז היא אמרה לו אבא
אמרת שיש ביום הזה חביתת ערבה
היא ביקשה שהוא הכין לה חביתה מהערבות כי
זה מה שהבינה שמע את המילים חביתת ערבה אז
היא ביקשה חביתה עם ערבות חבות בפנים אז
עושה לה חביתה עם
ערבה אני לא מכיר מנה כזה אפילו לא בניתי
גבריאל אבל אה זה קצת מעיד על משהו שהוא
מנהג נביאים נחלוקת בחז"ל האם מברכים על
זה או לא מברכים על זה אבל ודאי שבתורה
אין לזה
מעמד או נביאים או מאוחר
יותר וכך יש עוד ימים מהסוגים הללו שקיבלו
עם הזמן מעמדים
שנרמזו דברי חכמנו חלקם בתורת המדרש חלקם
בתורת הסוד חלקם עם ישראל נתן להם איזה
משקל וכמובן שגם בהם צריך להיות אדם בטוב
טעם ו בשיקול דעת מצד
אחד הם לא כל
היהדות זאת אומרת הם אין בהם מצוות עשה
דאורייתא
ומידח לעטי מה שהם נותנים לנו לחיים
מעניקים לנו זה
איזה דחיפה של איזה שלהבת שהיא פועלת בנו
הרבה מאוד כוחות כמו שאמרו בשם הבעל שם
טוב שאולי שמחה היא לא מצווה ועצבות היא
לא עבירה מה ששמחה גורמת לא יכול להיות
לגרום לעתים הרבה מצוות ומה שעצבות גורמת
צליתים מה שהרבה עבירות לא יכולות לגרום
כשאדם עצוב וכל זרם החיים שלו
כשאדם שמח אז כדאית במון שמי שטוב לו
ושמח הוא לא רק כף ירקה הוא יקם מצוות
בשמחה הוא ילמד תורה בשמחה יהיה אדם חיובי
בנפש זה שיר חשוב לא שרים אותו בטישים ולא
שים אותו באירועי קדושה אבל בנפש כל אחד
יודע שמי שטוב לו ושמח זו נפש חיובית שופט
את עצמו חיובי הוא מאמין ביכולת התחדשות
וכן הלאה וכן הלאה שמתכי ללהג בעומר עוד
יותר זה צריך בירור. מכיוון שלימים הללו
יש תמיד גם
איזה קושי מסוים. והקושי הוא שכשאין
ציור ואין חיוב ואין הגדרה אז מאבדים דבר
שחז"ל הגדירו אותו כנר
מצווה לתורה אור. כלומר התורה היא הרבה
פעמים היא אור גדול
ורחב. והמצווה היא נר היא כלי שמחזיק את
האור הזה. מה הרווח בכלי? תנסו להדליק פעם
שמן בלי כלי.
אז בדרך כלל זה יגרום או לאידלקה או
לשרפה כשמן להתפשט וישרוף את השולחן או את
המקום שבו
מדליקים ואילו הנר נר מצווה המצווה שומרת
את זה שזה יהיה באופן שממקד את זה ושומר
את זה ומאיר על ידי זה
אחרת זה לא
מאיר אז שאין מצווה הרבה פעמים הרבה
רצונות טובים הרבה מאוד דברים דברים
בורחים
לעתים למקומות אפילו נפולים מאוד מאוד
מאוד
מאוד. זה קרה
לטובב, זה קרה ללק בעומר, קרה להרבה מאוד
מועדים
כאלו שיש בהם שני ממש שני עולמות. מי
שהצליח לצעוק להם תוכן של
קדושה אז הם מרים אותו למעלה למעלה.
ומי שלא מוצא בהם תוכן של קדושה, יודע שזה
משהו ו מתלהב מהחיצוניות של הכלים,
מחיצוני חיצוני החיצוניות, אז לתים הוא
תורח המון קודם כמנהג ילדי ישראל בחלק
מהמקומות שכבר חודש וחצי קודם אתה רואה
אותם
אה אוספים קרשים מוזרדים עושים את זה ועוד
פעם משפצרים את המדורה והוא מוסיף מכאן
והוא מוסיף מכאן אבל כשנגיע
לתוכן לא יהיה במשהו בסוף במה הוא התמצע
התוכן במרשמלו על
האש חודש וחצי טחנו בשביל
מרשמלו זה כדאי ביזון וקצף כן נובע מזה
שאין איזה ציור ואלו שזכו שהציור אצלה
מוחי הוא מאוד משמעותי
אברהם למ דדורנו זה אחד הדברים החשובים
מאוד כיוון שאנשים מאוד מחפשים התלהבויות
של
קדושה כי העולם ריק מזה העולם מלא המון
התלהבו ות מדברים שהם מאוד דברי שרק עד
רמת הבל ועד רמה של דברים אפילו
מזיקים נפשו של האדם תמיד היא צמעה לקבל
משהו פנימי זה מה שמחייה אותה אחרלב כתב
באחד המקומות שכשאדם עושה תשובה צריך לדבר
עם שני חלקי האישיות
שלו כל אחד בשפה המדוברת שלו אומר אם הוא
יגיד לגוף איך אתה לא חווץ עם העולה חי
איך אתה לא רוצה להידבר
בקני הרוח הגוף לא מבין את השפה הזו אם
הוא ידבר לנשמה בגוף אם לנשמה הוא יגיד לה
שתגיד לעולם האמת הטלקי בעונשים
חמורים זו לא השפה שלה הנשמה רוצה דיבור
של צימאון אל הרוח והגוף מדבר בשפה שלו
ומכיוון שבא אדם לא יכולה הרבה זמן להתכחש
לכוח החיים שפועל בה אז אה
בכל הזדמות
שמצליחים למצוא נקודות
כאלו אז זה ממש שם חיים לנשמת אדם
מישראל א וכאן גם הוא מופנת אלינו אל
המעגל שהדברים האלו יקרים לו מאשר הוא בין
אם נגדיר אותו יש לנו אולי יכולות קצת
לתחם ולהגדיר את המעגלים שזה משמעותי להם
הבנת אם לא נגדיר אותו דבר אחד ודאי נדמה
לי שהוא משימה שאנחנו אנחנו צריכים לשת בה
מאוד מאוד מאוד מאוד באחריות והוא שכל
הדברים האלו שיש בהם התלהבויות של קדושה
שאין בהם מצווה מוגדרת לשמור היטב היטב
היטב אלו שיקרים להם המועדים האלו בזמני
הקודש הללו שמור היטב על האותנטיות שלהם
מכל משמר שמור על האותנטיות שלהם כי ברגע
אחד היום כל העולם הוא ממוסחר למצוא איזה
פינה שנשאר בה משהו שהוא נק קי
ממסחור אחד המקומות שביקשו מאיתנו לבוא
להדלקה אז הציעו לנו עוד לחצוש
נבוא אז ביקשנו שיסבירו לנו קצת מה הם
רוצים שיהיה שם אז הם אמרו שבזמן שאנחנו
נעשה התוועדות
יהיה שם כוסם שיעשה להטותי אש אמרנו להם
לא לא הבנתם את
האירוע לא הבנתם את האירוע אם תרצו אחרי
ההקלטה ספרו לי עוד איזה סיפור שניים
במהלך השנים
להבין בעיניים אנשים זה
הפוגה אפשר אולי להביא לשם גם
מתנפחים יש לאדם ציור מאוד מאוד חיצוני מה
זה אומר ויביאו זמרים עם רמקולים אדירים
זמרים שיעשו תנועות כאלו מאוד מוחצנות
ויהיה על הבמה את האורות המתהפכים האלו עם
זיקוקים והתואר התוכן הפנימי שכתוב בזוהר
הקדוש בעוד מקומות זה שהזיקוקים הם בפנים.
סיפור נפלא רבי ישראל
מ'ורטקוב שהיה נכד של רבי ישראל
מרוז'ין שפעם אחד החסידים סיפר לחברו אמר
לו ראית ראית את הרבי ראית שכשהרבי עשה
קידוש אז היין בגביע היין
ביבע היין בייבע מרוב קדושה
והתלהבות אמר לו אותו חסיד שני אני אגיד
לך את האמת אני לא הסתכלתי על היין מה
שאני הסתכלתי זה שהרבי מבעבע כשהוא עשה
קידוש
וזה הכנה גדולה בכלל לענייני שבועות כי
בשבועות אפילו במעמד הכי נסגב הלאומי שלנו
היו כאלו שמה שהם הסתכלו זה היה בעיקר על
הקולות ועל
הלפידים קרא לזה בשפה מודרנית על
הפירוטכניקה יש ממרא גם בסלונים גם בקוצק
שו העם הנו ועמדו מרחוק העם האלו שכל העם
רואים את הקולות ואת הפידים
זה גם למישאר מרחוק
מאוד. יש איזה נטייה כזו והדור שלנו שאוהב
לצלם כל
הזמן אז לפעמים אדם אירוע שלם הוא לא היה
בתוכו. זה יכול לקרוא גם להורים בחתונה של
הילד שלה. איתים רחוקות אני אומר להורה
עזוב אתה לא בחתונה של הילד שלך עכשיו אחי
עזוב את הכל. עזוב את הדודה מגדרה שעוד לא
הגיעת עזוב את כל הלילים. תהיה בחתונה היא
לא תחזור עוד שעה. חתונה עזור יש לך שעה
אליה כנס פנימה עזוב את השער
ותיבש לאדם שהוא מאוד
בדורנו אתה יכול לראות א באירועים הכי הכי
הכי מליבים אדם נמצא בכותל בתפילת תסתכלו
אם הייתם יש תפילה יפה מאוד במירושלים
בכותל בבוקר כמות הידיים שמורמות
על שלפי חוקי האבולוציה אני מניח שתוך
עשור הידיים שלנו יתרכו ב3 סנטימטר אחרי
זה קצת יותר כמות הידיים שמורמות על בזמן
שהם היו אמורות להיות מורמות על בתנועה
כזו הם מורמות על כדי להנציח להתאים גם את
האדם עצמו בתוך האירוע אומר שאדם לא מתבטל
אל הרוח אלא ממקד את הרוח בו ואיך הוא
נראה גם עושה פנים בהתם הוא מסתכל אם זה
נראה טוב במצלמה אז הוא משנה את הפנים
שלו בהתאם לזה שזה בדיחות בכל העולמות אתם
מכירים בדיחה מצוינת על אה שהיה פעם איזה
מפגש של גדולי ישראל, גדולי דור,
אדמורים באמצע נכנס אחד הגבאים, נתן לרבי
שלו
פתקה. טוב, זה בדיחה שרק לחסידים מותר
לספר או כל ציבור על הציבור שלו, כי כמובן
עלילה, אבל הוא סיפור יפה. הוא לא היה ולא
נברא הסיפור, אבל הסיפור הוא יפה. כל אחד
יסתכל עליו כלפי עצמו. קיצור נתן איזה
פתקה
והוא שאותו אותו צדיק נכנס לאיזה הבנה ככה
ל הוא מעביר את הפתקה לוי של ידו ששואל
אותו מה יש בפתקה אז גם הוא נכנס לכזה ש
נכנס
למצב זה מצב של דבקות והטעלות כלם בטוחים
שיש שם איזה תפילה על איזה חולה זקוק
ישועה מיידית ככה זה עבר והרבי אחרון קיפל
ושם את זה מתחת לצדיק
מתחת לכוס שלו. איך שנגמר
האירוע אז כמובן כל החסידים רצו, כל
הציבור שהשם רץ לראות מה יש
בפתק. בפתק מספרים שהיה כתוב שוקר מגיע
עוד כמה
דקות. צלם מפורסם במעגלים מסוימים.
אחד הפים
אצלנו בקהילה נעמד איזה אבא באירוע מאוד
לא זוכר לא אירוע מיוחד אבל היה מאוד נעים
מאוד שמח מאוד משפחתי מאוד נלהב זה אבא קם
ונעמד על הבמה של ה קריאה בתורה על הבמה
והתחיל
לצלם א כמובן בצילום מצלמה טלפון אני ניגש
אליו אני אומר
לו זה יפה האירוע
נכון בגלל זה אתה מצלמת אומר כן מה זה זה
מרגש כל כך אני אמרתי לו אם אתה רוצה
שישאר גם בשנה הבאה
יפה אז אל תצלם כי תסתכל אין פה אף
מצלמה הוא יפה כאנשים באירוע ולא בצילום
של האירוע אם תרך יש לנו צלמים סודרים
מאורגנים הם מצלמים
פה אתה תשאיר להם אתה תרצה להשיג שידאגו
לך אבל אתה עכשיו בצילום הזה שלך יוצר
אווירה של כמות אנשים שהם בחוץ בסדר לא
יודע אם הוא יזדהה מה שאמרתי לא הזה הוא
הפסיק לצלם כן אני לא יודע אם הוא הזדהה
או לא הזדה אבל אני מזדהה עם מה שאמרתי
אני חושב שזה נכון זה באמת
להמיתו טוב אז ממילא צריך להיות פנימיים
באירוע כזה עוד יותר כשיוצא בלג בעומר
באחד הפיוטים אנחנו אומרים לרבי שמעון שיש
לו יכולת נדירה השכפת
לכבודו פנימה רבי שמעון הוא אישי של
פנימיות לכן הוא מזהה תמיד את
הדברים שמצויים בליבם של ישראל לכן הוא
יכול לומר דברים מהותיים
הוא לא עוסק בגילוי החיצוני של הדברים כמו
רבו רבי עקיבא שיכול להגיד אשרי ישראל אני
מתאר
אתכם אז אנחנו קצת נדבר ממילא על העבודה
הזו של א רון אני רוצה אולי להתחיל איזה
משהו לפרשתנו
מהזוהר בכלל תמיד טוב ללמוד אצל רבי שמעון
א כמובן ממות
מהזוהר כוון שאני אשכנזי אז אני לא ברור
לי שצריך דווקא לגמור שם חלקים שלמים. אין
מספיק להתקשר לאיזה מאמר אחד אבל להתקשר
אליו באמת שהוא שלך. אני כמובן לא מבקר
שיטות אחרות כדו אצל הרבה הצדיקים וגדולים
במיוחד אצל חכמי הספרדים שמקורו בארי זל
שישבו שם שלושה ימים
ולמדו
וגמרו ספרים שלמים בתוך הזוהר עושים
סיומים לזוהר ובשנים האחרונות
בפקיעין במערה
שבה לפי חלק מהמסורות רבי שמעון
הסתתר בפקיעין לפי התיקוני זוהר כתוב שהוא
הסתתר בפקיעין
דלוד ואין הכוונה
לוד של המרכז אצלנו היו כמה הרים שקראו
להם לוד א כפי שאתם לומדים גיטין עכשיו
שאתם מתח זוכרים כפר לודים
ללוד אז
אה הם משתדלים לעשות שם סיום הזוהר ליד
המערה כמה שנים הם פונים לכאלו שיגיעו לשם
מחכים את הזוהר בין אנשים ברור שנאים
הדברים מוחד שכתב על זה ערוך השולחן שהק
באומר מציינים אותו
מכיוון שבלג בעומר
יצא רבי שמעון עם האור של התורה הזו
מהמערה.
אז עוד רגע אני רוצה לומר איזה משהו על זה
אבל לפני כן אני רוצה להאיר עוד איזה הרע
פתיחת
סוגריים
אה מכיוון שהיוזמה הזו של הציבור שלנו
שעולה למרון יש לנו יד ורגל א יד ורגל
בא אז אני רק רוצה שנייה לומר איזה מיקוד
שאני חושב הוא מאוד חשוב דיברתי על שותפות
בשמירת
ה התוכן הפנימה
ולהפחיד את החיצון בוודאי צריך גם
חיצוניות כי תורה נעה היא צריכה להתגלות
גם בכלים נעים ודאי ודאי ודאי וראוי
למלכות ישראל שהיא תהיה בפאר פעירם של
ישראל אבל מאיפה המיקוד נמצא כן זה השאלה
האם בצלחת עם האננס במרכז הצלחת של
הפירות או שהמיקוד כלומר כל פעם שיש גם
צלחת יפה ופרחים יפים צריך שכנגד זה יהיה
הלכת כמה וכמה
הפנים יהיה תמיד גדול
יותר. אז
אה סיפרתי פה בעבר, אני הרבה מאוד שנים
עולה למרון. יש איזה בדיחה כזו אצל משפחה
של
חסידי קרלין טבריאנים, משפחה ותיקה, ותיקה
ותיקה. שצלם בדיחה שיש
א כשהם מתרסים אז הם מזכירים לצד השני
שלוש מצוות שאצלם במשפוך אי אפשר לעבור
עליהם.
זה שלא אוכלים חמץ
בפסח, לא אוכלים ביום כיפור, שנמצאים
במרון בלג בעומר. שלושת המצות העיקריות
כשהיינו בטבריה בתחילת הזמן אצלנו בנקראת
א' אלול, לקראת א' שאנחנו תמיד פותחים
בטבריה ברוצה של רבי מנחם מנדל ויטבס כזה.
אנחנו נתפלל קודם בציוני הקברים בית
המלמין העתיק שתלמידה בעל שם טוב והפעם
הלכנו ככה קבוצה גדולה יחד והסברנו קצת על
הדמויות לפני שהתפללנו אצל כל אחד קצת
להתקשר לדמות מתוך לפני התפילה אז הוא
כשסיפרתי את זה עמדתי ליד קברות של המשפחה
של אותו יהודי בדיוק הוא עבר שם ידיד
בטבריה אז אני אומר לו או רגע אני מספר את
הסיפור על המשפחה שלכם ששמעתי ממך אומר
צדקת ולא דייקת. לא דיגת בסדר הדברים.
הראשונה זה מרון. אחרי זה זה חמ כמובן שכל
אחד מבין שזה בדיחה גמורה לחלוטין אבל היא
באה לומר איזה משהו מאוד עמוק שהקשר באמת
שמעתי לו מזמן איזה שיח מרתק שהוא
בו
תלמידי ישיבה
כועסידי קרלין או כמה פקיעים בחסידות. אחד
מהחוקרי חסידות
הגדולים שעוסק בענייני חסידות וארץ ישראל
חסידים בעיקר של קרלין בעליות ארץ או בכלל
קרלין אמר ודאי שרואים על החסידים הארץ
ישראל שאלו בגלי העלייה הראשונה שנשאר בהם
ממד ארץ ישראל והוא מנה את אחד הדברים
אומר אצלם זה חוק בא לעבור להיות
במרון
טוב אני רוצה על גבי המשפט החשוב הזה שלו
שבעיני הוא חשוב, אני מזדהה איתו מאוד,
להוסיף עוד
קומה. התורה שאנחנו כולנו יונקים מבאירות
המים, החיים שלה, יש לה עוד דבר שהיא
הוסיפה מאז שזכינו לשוב לציון. היא הוסיפה
עוד
מימדים שהעולם החסידי לא עסק בו כי הוא
היה בגולה, לא כי הוא נגדו. בניגוד לתדמית
שבציבורנו יש הרבה בתי מדרשות שמפחדים
ללמוד חסידות כי חסידות עוסקת בפרט ולא
בכלל על צד שיש צדק בדבריהם ויש צדק מסוים
בדבריהם לא צדק מלא זה לא כחזות הייתה נגד
תורת הכלל אלא כחזות עשרה עסקה בימים שבהם
לא היינו כלל או הכלל לא התגלה בחיי
הלאומיות שלנו היינו עצמות יבשות
בזורות עצם עצם בזורה במקום אחר אחד בתימן
ואחד במרקש ואחד בורשה ואחד בליטה
ומאז
שנקבצנו הקומה הזו של גאולת ישראל היא
קומה שדרכה מתגלה חלק חלק מקדושת הכלל
והפרט לכן אנחנו לא יכולים
להסתפק במרון בדברים שהיו היו אש קודש
חשובה מאוד שאסורנו לוותר עליהם כי הם
נדבח מאוד משמעותי בקדושה של כל יהודי
להתקדש ולהתאר שזה ענייני הימים
הללו זה להתקדש ולהתאר בעוד מידה ועוד
מידה ועוד מידה כך לנצח ולנצח ולנצח עוד
מידה ולכבוש אותה שהם זה נצח
שבנצח אבל זה לא יכול להישארג במידת הפרט
לא יכול להיות שאנחנו כשנהיה
במרון דבר היחידי שנכוון והציל והצילה
לחוצים עוד הפעם והצילה לחוצים עוד פעם
והציעה לחוצים זה נכוון רק על בחורים
שמחכים כבר יותר מדי זמן לשידוך שזה
האווירה המקובלת נכון מי זה
הלחוצים כך נוהגים אוילם לומר מי זה
הלחוצים על מה
הלחוצים הלחץ אשר מצרים מעבידים אותם מה
זה הלחץ זה שידוכים עניינים כאלו זה לא
שאנחנו לא צריכים להתפל של ראה לד אדרבה
זה אצל רבי שמעון אפשר להתפלל גם על הכלל
וגם על הפרט וישועות שרבי שמעון דאג בחייו
מסתום גם כיום עומד ומשמש למעלה הם בוודאי
גם על הפרט אז מה שנתקבצנו לפה זה בוודאי
חלק מהתפקיד
שלנו להוסיף זה קומה בדיבור כשלומדים זוהר
אצל רבי שמעון שנמצאים ורוצים לקבל מהאור
שלו זה חלק חלק מהדיבור הפנימי שאמור
להיות. זה אחת הסיבות שאנחנו כל כך רצינו
שיהיה לפני ההדלקה שיושבים
יחד ומדברים בשבטו עם חברים. על מה
מסוכחים בשבטו עם חברים? מה יוצר את
החבורה הזו באמירה
שלו? אני באמת תמיד מתפלל על זה שבחורים
אצלנו לא שאני נגד הולכים להדלקות במקומות
אחרים שרבי שמעון שם הוא במימד אחר.
יכול להיות שישם יותר אלפים אבל זה מבט מי
הוא רבי שמעון שתו אתה רוצה לפגוש מה
האחריות שלנו להנציח את תורתו של רבי
שמעון איזה תורתו מהירת איננו האם גם
התורה
של היכולת להגיד כמה מגונים מעשה השלומה
הזו ולהעיז להילחם בה היא נמצאת בדיבור
החי באש זה חלק מהאש קודש או זה לאומיות
פסולה זה שאלה שאלה קריטית בנפש. צריך
להרגיש בכל מקום בתוך כלל ישראל נעים
בהדלקה כזו ובהדלקה כזו ובדלקה כזו. כי
כולנו זה ניצוץ גדול ממדורה
ענקית. אבל מה הנקודה שאני רוצה להאיר
מאור תורתו של רבי שמעון? אני התכוונתי כל
אחד מאיתנו. מה הנקודה הזאת? לא בכדי כפי
שאתם ודאי יודעים ישיבת בני עקיבא שם היא
לא כי לא היה מקום לישיבות בני עקיבא והיא
לא כדי למצוא
פתרון לאנשנו לאנשנו לאנשים כאלו לאנשים
טובים כאלו לאנשים טובים אחרים לאיזה
פתרון אחד יהיו בלג
בעומר לא לזה היא נועדה היא נולדה על ידי
זה שהרב זצל היה מגיע שם הרבה היה שם מושב
זקנים שזלמוד הלל אותו ושיבח אותו כדיתה
בספרי וכתבי הרב
נריה המושב הזקנים הזה היה במבנה אם אתם
מכירים של בית המדרש הישן תורש שבת בני
עקיבא לא יודע המדרש החדש שזה רשן כזה
נראה מבנה אבנים של פעם זה המושב זקנים
רצה להם התארח בו הרבה ולימים יהודי יקר
שהיה קול על שמו של הרב זצל שכולו אברהם
יצחק
נריה בן של הרב נריה של משה צבי נריה
שלצערנו נפטר בקיצור ימים ושנים הקים שם
ישיבה זה שהרב נרי היה דבוק למרון ברמות
גבוהות מאוד מי שבאיזשהו מידה חידש את
זר זה לא הירושל מרס זה הרב נריה אני זוכר
אותו אני לא מספר מה שלא ראיתי ראיתי
בעיניי אתה אומר נרה מפזז ומכרקר בזיר
תשאלו גם את הרב אריאל מסתום יש לו הרבה
סיפורים מעניינים על זה אני זוכר את הרב
נהריה כל לג בעומר
כל לג בעומר לפחות ככה היה לפני עשרות
שנים יודע אם עדיין זה מתקיים באחד בלילה
הייתה יוצרת יוצאת איזה תהלוכה שבראש
הולכים
מוסאגן הקורדיון שלו מחצר ציון רשבי כשעוד
אפשר לעמוד שם והיה אי אפשר לתאר אחד חלקי
לא יודע כמה ממה שיש היום הולכים בתהלוכה
לכיוון רבי יוחנן הסנדלר שים שול של רבי
יוחנן הסנדלר ושם הוא רוקדים ריקודים
מיוחדים היו מצויים שם טבריאנים אמיתיים
בן ניצוחו של משפחת שפר מי שמכיר בנר היה
רוקד שם ונדבק
לציון לתפילה
דבוקה ממש נוגעת
ללב לימים אמרתי ברור למה רבי יוחנן
הסנדלר לפי המדרש הוא אחד מתלמידי רבי
עקיבא שנותרו במדרש כתוב שבעה
שנותרו רב נריה לתאמיר רצה להגיד אנחנו הם
המשך התלמידים הללו נגיד רגע בשפה אחרת
מתוך רשבי אנחנו הולכים לרבי יוחנן סנדלר
ומתוך כך אנחנו ממשיכים כמו שרב סודה יש
לו מאמר נפלא במתוך התורה
הגואלת שכמה וכמה שנים למדנו אותו אולי גם
הפעם ניקע בתוכו איזה
משפט שאני חושב שזה אולי אחת התורות הכי
מסבירה את המהלך שאנחנו אמורים להיות
בתוכו אז אה חושב שהרב בנר הראה בזה שבנו
הקים שם את
הישיבה כאמירה המילים בני עקיבא למרות
שהיו עליו הרבה ירידות כאלו ואחיות
בציבורים ירא השם
בארץ קוראים לזה בני עקיבא כי זה בשלב
לפני שהוא נהיה רבי עקיבא הרבה בדיחות אני
רואה שלא ספקתם אותם אתם שייכים לדור אחר
אולי אולי לתנו נוער אחרות זה בדיחה מאוד
ידועה הייתה ודאי שהרב נריה לא ראה את זה
כך הוא ראה בזה בניין ניין של תלמידי רבי
עקיבא שזה ודאי אחת המשימות הגדולות שלנו
להחזיר התראה
ליושנה שהלאומיות שלנו תהיה לאומיות של
קודש מזוהה ב-100% עם הקודש עם
הפנימה שהיא תהיה מלאת קדושה וגבורה
וצניעות ותורה ואמונה
וגאולה שזה מצרח קריטי בוודאי בשנתיים
האלו שבמלחמה זה הכוח כוח המעמיד של
הגבורה הישראלית שמתגלה לא שאין לכם
שותפים ברוך השם מקמך ישראל כולם קדושים
ותהורים גוי אחד בארץ אבל הכוח המעמיד
בהמטים
מהמילואים ועד מקומות אחרים
זה אלו שאמונת ישראל וסגולת ישראל היא
בוערת בליבה ורבי עקיבא ותלמידיו הם אלו
שמחדשים את כל האור קודש הזה ומבינים שכדי
שהאור הזה זה יפעל חייב להיות המון לבת
קודש פנימית שמאמינה קדושת ישראל הצפונה
בתורה וצפונה בתוכם ולכן במידה רבה שאנחנו
מגיעים זה צריכה להיות האווירה שאנחנו
מצויים בה הרוח שאנחנו באים לספוג מה
הבאנו משם מה לוקחים שם מה שואהבים שם את
זה אמרים לשאוב רבי שמעון ורבי עקיבא אמרו
להיות מורי דרך עבורנו איזשהו עמוד אש ה ש
הולך לפני המחנה שלה
כל בית ישראל יש להם קשר אמרה ידועה מהבית
אהרון מאוד
חריפה היא מי שלא חסיד קשה לו אפילו
להזדהות עם ממרה
כזו נו חידהם שהקדוש ברוך הוא שם של
קודשבריך הוא לכל כך רשבי לכל ממר שמי
ששומע אותה פעם ראשונה והוא לא אמון לקח
חסידים היא יכולה בהחלט לטלטל אותו
והכוונה היא שאם נגיד עכשיו בשפה מתוקת
שרשבי מנכיח את ריבונו של עולם בליבו של
כל יהודי הוא מאיר לו את האור הזה לכן רבי
שמעון לא כמו רבי אלעזר רבי אלעזר רואה
אנשים רצים זוכרים צתו מהמרה מה הוא
אומר מניחים חיי עולם צריכים בחיי
שעה ומה אומר על זה רבי שמעון כשהוא את
הזקן שם כמה
ישראל חביבים זעירים
במצוות זהירים אולי גם לישון מזהירים, לא
רק זהירים, מהירים רבי שמעון הוא לכל, הוא
רואה כל אחד ואומר, תראה מה זה עמך ישראל.
וימילא הוא מאיר את אור התורה בכולנו.
כן באור תורתו העיר כמו שנאמר בפ אז אנחנו
רוצים ללמוד איזה משהו קטן על זה בן גם אם
למדנו אתה אף פעם לא סיימנו את הפסקה הזו
הבאתי פה הרבה לא יודעתי מה תעדי אז
א נחליט עוד
שנייה טוב נלך על
זה נראה שיש לי פה מספיק ואם לא אז יהיה
לכל שניים לא נספיק פה את הכל לפתוח מאוד
אהובה עליי אבל היא ארוכה קצת קצת עשיתי
לה קצת עריכה פה לא הרבה עריכה אבל קצת
עריכה תכף יהיה לי אולי עוד מהדורה אבל
תביאו
בינתיים שנייה אני חושב שיש פה עוד
איזה
מהדורה כן יש פה עוד רגע
אם תצליחו אחרי זה להבדיל כשאתם מחזירים
לי אז יהיה טוב בסדר זה אם תצליחו להבדיל
רגע זה בסדר מתוך התורה
הגואלת יש פה עוד
כמה אם מישהו לא קיבל וקיבל דף אחר אז א
יש גם כמה דפים אחרים פה בד
בסדר אני קצת הוסיף על זה כן תרשו לי קצת
לגלוש מהמילים של הרב צבי לאות
תוספות ויום זהנו נפגשים רבי עקיבא אין
מילים להגדירו מזעזע מרעיש אנחנו לא רק
לומדים תורות של רבי
עקיבא אלא אני אגיד לזה בשפת פיוטי
הספרדים השראיך הארץ הגליל
חיים הם
בתוכנו. זה המטרה שהדמנויות האלו יחיו
בתוכנו. ואם אתם זוכרים את תורות המלחמה ב
שמסתיים במילים ואותן
הנשמות שוות לחיות בנו כמימי קדם. כלומר
גיבורי הרוח של האומה שאנחנו הוגים בתורתם
עוסקים בהם הדמות שלהם מתחייה בנו ובא
אנחנו מחיים את את הדמויות שלהם
ובאמת אה אפשר לומר שנראה לי שרבי קיב
שמעון שמחים בהרבה מאוד יהודים שמבטים את
הרוח שספגו מהם יש פה דיבורים הפסקה
הראשונה עוסקת
במעלתו הגדולה של רבי
עקיבא משה רבנו ראה את הקדוש ברוך הוא
קושר קטרים על כל עוד ועוד אמר לו הקדוש
ברוך הוא אדם אחד שעתיד להיות בסוף כמה
דורות ועקיבא בן יוסף שמו עתיד לדרוש כתי
אותיות אמר משה רבנו ריבונו של עולם יש לך
אדם כזה אתה נותן תורה על
ידי זה מספיק בכדי לזעזע כלומר שרבי
עקיבא אמור היה להיות מנותני התורה רבי
עקיבא איש ההלכה ואם זה קטרים לאותיות מה
שירצה הרב צודה עכשיו
לתאר זה שרבי עקיבא הוא איש הנסתר ואיש
הנגלה כאחד אני רוצה לומר שנייה את מה
שהיה ראוי לומר בסוף אני אומר אותו בהתחלה
אני דתי רבי הרב ציודה בן ביודין או בן
שלא ביודין המאמר הזה לא מדבר רק על רבי
עקיבא לא רק על רבי שמעון אלא מדבר במידה
מסוימת לא מבוטלת בין אם זה ביודין אצלו
בין אם זה לא ביודין אצלו מדבר על הרב זצל
ועלה עליו ועל תלמידיו הגדולים על אלו
שרוצים ללכת בדרכו ולאורו כי הדגשים שהוא
ידגיש פה בשילובים ביישות הענקית של רבי
עקיבא ושל תלמידיו רבי שמעון כמובן בתוכם
יהיו המאפיינים שהוא הציב לעצמו בתחיית
הקודש בתחיית התורה הגואלת
שאותה הוא
העיר לכן אם זה אישיות מיוחדת נשמה שמה
מיוחדת הרמב"ם אומר שרבי עקיבא נוסף של בר
כוכבה אפשר להבין גם מה מובנים בזה גם
במובן הזה כמו של הריבש נושא כלים שהוא
כלומר פרשן אבל כמובן שהרב סודה מבין
שהכוונה היא שותף לא כל החכים הסכימו לרבי
עקיבא אבל הרמבם כותב ודימה הוא וכל חכמי
דורות איך זה יכול להיות בירושלמי כתוב
אחרים מסביר הרב ציודה כל המאמר הזה בנוי
על המון מקורות שבודה נסך
אותם לאיזה מהלך אחד שהוא הוא דיבר אותו
אבל כל מי שמאיתנו מכיר דברי חז"ל מקום
אומרים לקפוץ לו השאלות כירושלמי כתוב
שרבי יוחנן בן טורטא אמר לו יצמחו הסבים
באל חייך עקיבא בן בן דוד בא אומר הסוד
נכון אבל יש רק אחד כזה הוא לא מוכר גם
משאר הירושלמי
והש"ס אז כנראה ש שהרמב"ם נקת הוא וכל
חכמי ד רוצה להגיד אם יש אחד שחולק זה לא
מבטל את כנראה כל השאר הסכימו לכן כך כתב
הרב
רמבא אמנם בגמרא מוצאים התנגדות בגלל
רוחניותו של בר כוכבה כלומר תראו איזה
לשון נקיה של רב צעודה בגלל רוחניותו
היתרה
ובגלל חוסר
רוחניותו הוא מתעסק במימד הלאומי המבחן
להתקבל אצלו
ביחידה זה לא היידישקית בהכרח לפחות זה לא
מה שכתוב בחז"ל למבחן אחר
זוכרים לידור על סוס ו לקורץ ארז או גרוע
מזה
זה לנשוך אצבע, להוריד את האצבע
בשיניים. בסדר? זה הרבה יותר קשה אפילו
מכל מיני מתקנים שבהם את היחידות המובחרות
מתרגלים במכות נוראיות. להוריד אצבע
בשיניים זה דורש בהחלט איזה תעוזה. יכול
להיות שכדי לעמוד מול המבחנים שהרומאים
האכזריים נקטו כלפיך אלינו היה צריך ליצור
איזה חוסן כזה. אבל חז"ל ראו את זה באופן
ביקורתי. אז מתי היית עושה את ישראל בעלי
מומים?
רבי עקיבא רובולוציונר, כלומר
מעיז להיות מהפכן
ורשבי המשכו כן רשבי נמלט למהרה פני
הרומאים שחיפסו אחריו אחרי שיהודה בן גרים
העביר לרומאים אחר שיצא מן המערה ראה את
יהודה בן
גרים אמר עדיין יש לזה בעולם נתן נבו עשה
גאול של עצמו בשמע מספר את זה פה במאמר
תגיד רבי שמעון ורבי עקיבא היו מאוד
תקיפים מול אלו
שהחלישו את גאולת
ישראל, מול אלו שהם ניסו למנוע את הגאולה
הזו. רבי עקיבא רבולוציונר
ורשבי ממשיכו בזה אקטיבים,
פעילים בנדרים מובא שיתן רבי עקיבא ישיבה
גדולה ענקית של עשרות אלפים. הוא מדייק,
הוא לא רוצה להגיד כמה כי יש מחלוקת
גרסאות 12,000 או 12,000 זוגים בתנחומה
כתוב
300 אבל הייתה גדולה מאוד הנושא הבא שהרב
צודה עסק פה בהיסטוריה הוא יהווה ליבה
שהדיון פה היא באיזשהו מידה שלה כדי לחדד
אותה אני אומר ממרה ידועה מאחד
מהשרים המפורסמים שהוא נציגי הציבור
הדתי שאלו
אותו תגיד לי מה אתם יותר דתיים או לאומים
היה יהודי בקי מאוד הוא אמר אנחנו המקף
באמצע זה לא תשובה אהובה על
כולם פעם אמר יהודי גדול אחר תלמיד חכם
חשוב שכתב חיבור מפורסם יום העצמות הוא
אמר אני מחפש את כל זה להכניס במילה אחת
שלא יהיה שניים וקו
באמצע שתי דעות מנוגדות שנאמרו פה זה דבר
אחד ודאי שרב צודה אם חשב ששתי מילים
זה לא שתי מילים עם הכף, זה שתי מילים
שהם סועדות
יחד. לא מכף החיבור, אלא הם שני דבקים דלה
מתפרשים. כי קו החיבור זה יכול להיות כזה
וזה יכול להיות
כזה. רע שזה טבעה של תורת ארץ ישראל.
ויירצה ליטון שמי שלא יבין את רבי עקיבא
ורבי שמעון לא יבין גם את העולם שלנו. הוא
לא יבין את האחריות שמותלה לעולם שלנו.
הוא יעסוק או בענייני רוח ודעת שאין עמהם
משהו מתוך העולם
הזה או שסוק בענייני העולם הזה והוא לא
יבין שפה של מה הכוח שמחה את עם
ישראל ששניהם עלולים
להיות נזק עצום לרוחה של האומה אז גרץ שזה
היסטורני ידוע רבותמים כותב רבי עקיבא
לוחם כל תלמידיו תלמידי חכמים אל לוחמים
תפיסה
חילונית רביזקבל בעל דורות ראשונים אחד
מגדולי הסופרים ההיסטוריים באותם ימים הרב
זל נותן הסכמה לספרו דורות ראשונים סדרת
ספרים מאוד רחבה לא יודע אם ראיתם אותה
פעם כיעשרה
כרחים כותב רבי עקיבא מסר נפשו רק על
התורה ולא ישתך לפעילות תלאומית זה גם
קיצוני כלומר זה לא מדויק רבי עקיבא די
ברורה מדבר חז"ל צבאיותו של רבי עקיבא
צריך להבין שדווקא ממקור קודש הקודשים מזה
זה שייכת התגלות של מסירות נפש של עם
ישראל תלמידיו של רבי עקיבא קודש קודשים
והם עוסרים נפשם על גבורת ישראל כלפי
הגויים זה אותו גילוי אותו גילוי והחיטה
את
הקוצים וכמו שכתוב בזוהר הקדוש שבשעת
פטירתו יצתה בת קול ואמרה מי זה
האיש המרגיז ממלכות הקדושה של רבי שמעון
בר יוחאי בידיעת סגולת ישראל נותנת לו עוז
לא לזייף באמירה מה פעולותיה של אותה
אומה? אוז להילחם מולה ועוז לרצות להריש
את הממלכות כנגד אותה אומה רשעה בארץ
ובשמיים בתפילותיו ובקדושתו.
[מוזיקה]
סליחה רבי עקיבא סליחה אם ת שנייה ברוך
אתה אדוני אלוהינו מלך העולם שהכל נהיה
מדברו
אמן רבי עקיבא יותר יותר מודגש ה חלקו
הלאומי רבי שמעון הוא ממה שה מאד שאני
מכיר הוא כולו איש סוד מה הוא כולו איש
סוד איש של פנימח פה הרב הרב הרב סודה
כאילו קושר את שניהם
הרב רב חרלה תלמיד של הרב
קוק הוא השתתף
במלחמות הוא היה איש סוד גם הרב צודה
קוראה לו איש סודנו איש בריתנו אבל הוא
שייך למהלך הזה גם אם רבי שמעון לא השתתף
השתף למהלך הזה והוא היה מוכן לשלם איזה
מחיר כבד
מאוד 13 שנים במערה הוא לא תכנן אותם בוא
נגיד זה רגע בשפה קוקניקית קצת את אה
הזוהר הזה נולד מתוך המסירות שלו למען כלל
ישראל המסירות הזו לא להסתיר את דעתו על
גאון ישראל.
כאילו הפנימיות הזו נובד במקום שבו אדם
אומר אני לא יכול שהאור המיוחד של ישראל
יכבה אותו לא יכיר בזה שכיבוש ועול זרים
פה הוא נגד גולת ישראל זה מצמיח במידה
מסוימת אפשר לומר קצת את הזוהר הזה אז הוא
שייך להמהלך הזה זה מה שהוא מתכוון הוא לא
בהכרח לבש בלנסטון או
לויה כן לא בטוח שהגיע אליו אבל הוא חלק
מהמ המהלך הזה
כן
אה מתוך קדושת התורה היו לוחמים צבעים ממש
נגד הרומאים אתם אומרים רב צודה לא יכול
להתאפק בו בכמה מתוך נכון לפי התלמידים של
רבי עקיבא גאונים צדיקים וקדושים ומתוך זה
מתוך קדושת התורה היו לוחמים צבעים ממש
נגד הרומאים אני חייב לומר שאני שנים
מאוהב בתורה
הזו אולי התורה שהכי אהובה לי בתוך בתוך
התורה הגואלת
תמיד הזדהתי איתה אבל בשנתיים
האלו אין אדם בציבורנו שלא חותם עליה ב10
אצבעות שהכוחות
בקרב מי הלוחמים
המעוללים של אלי הלוחמים
המעוללים של ירוחת ואלו של גבעות
ההתיישבות ואלו של
ירושלים ויש להם מפקדים יש אלו שמסבירים
את הרוח
רוח ושל אותם אלמנות גיבורות וקדושות של
אותם אמהות שהם לפה להמון יהודים אחרים
שמזדהים עם זה אבל התורה הזו לא מספיק
מבואות אצלם בלשון
ובדעת ברוך השם יש עוד רבים כאלו שהשפה
הזו היא אכן שפתם הפנימית אבל לא תמיד היא
שנונה שהיא נתם לבניך בפה ובוודאי שגם אם
אחרים ברוך השם אסורים לאומה רבים רבים
רבים רבים זה שאנחנו מוצפים בזה דרך
התקשורת זה לא אומר מאומה על הכמות של זה
בתוך החברה בישראל ברוך השם ממועטים הכי
יש להם
מגפונים טערתם משמע מגפונים
וקרנות עם כספים לא
נגמרים שמוכנים סביב
זה נשמע רמתקל שמדבר על פשאי מלחמה על צהל
מהיום
יום אתה אומר לאן הבן אדם
נפל עדכון מהיום כן רמתק שעבר כך מחתים את
חיילי צהל שנועדים כדי שהטרור הנוראי הזה
האכזרי
הזה לא יברך אותנו עוד פעם מהנגב כי מי
יוכל מי מוכן לחזור לנגב לא
יחטו את הצפע הזה הנורא
הזה אתה שומע ואתה אומר בלי שיש מצפן
מוחלט
כשהמצפן הוא אנושי חברתי של מיליה כזה או
אחר זה לא נצח את לא יכול להחזיק את הנצח
הזה של ישראל מחזיק את הסמנים הלאומיים
החיצוניים שכמותם יש גם באומות אחרות אולי
אולם לא זהים בוודאי שגם לכל יהודי מישראל
נמצא בתוכו נשמה שאנחנו מתפללים עליה
לבלתי דחמנו נידח מלאים אמונה בכל יהודי
אבל הגילויים הם גילויים של חושה נוראה
בוודאי שמי שחי את המקום הזה מתוך קדושה
שת התורה זה מעלה עוז
וחוסן ולכן הבצודה פה להות לצייר את הציור
השלם הזה הוא לא מלביש את זה עכשיו הוא
יביא גמרות ארוחות שכולן
תהינה מבוארות בביאור חדש בעקבות העניינים
הללו והוא יעבור פה על כל
תלמידי רבי שמעון כל תלמידי רבי עקיבא אחד
נקרא אחד מהם ואחריו הרב רק
אה נוכל
לעצור טוב יש פה באמת כל תורה פה אחראה
כבדם אני
נלמד אז בואו נקרא לפחות
אה אני תמיד קרוע מה ללמד מתוך
זה הני אני אני אומר את זה בעל פה כדי
לקרוא בסוף סיום אחד. רבי עקיבא רוצה
להראות, הרב צודה רוצה להראות פה עוד שני
דברים חוץ מהגבורה והתורה, רוצה להראות
עוד משהו קריטי. א' שיש שני מהלכים, ש
רוצה לראות שיש שני מהלכים בתור גדולי
ישראל. יש רבי פנחס בן
יאיר ויש במקביל אליו יש את דרכו של רבי.
רבי יותר עוסק
בענייני היכולת לתקשרד ולתפקד עם המלכות
למען קיומו של האומה. הפנחס בן אב רבי
עקיב כתלמיד או כמשפחה עם רבי עקיבא הוא
נמצא במאבק מולם. שני דרכים, שני מהלכים
שעוד רגע איתם הוא יסיים את כל התורה הזו.
והוא רוצה להראות עוד משהו שגם רבי עקיבא
שהוא משתף פעולה עם כל
ישראל בתהליך הזה של הגאולה הוא לא משתף
עם כולם פעולה באותו
מקום הוא משתף עם כולם פעולה למען
הגאולה
אבל כלשונו של הרב סודה פה בשם הגמרא
במסכת מגילה של רבי שע בן כוח שהוא בנו של
רבי עקיבא ששואלים אותו במרח את הימים אז
הוא אומר אומר, "לא הסתכלתי מעולם בדמות
אדם רשע. כלומר, גם כשהתחברתי עם כל עם
ישראל לא
התבלבלתי. מה הנקודה המחברת? הנקודה
המחברת הייתה סגולת ישראל. אבל בהתנהגות
אישית שהיא מנוגד לתורה, לזה לא התחברתי
אף פעם, לא התבלבלתי מי
אני. יש ממר ידועה של הרב נר שהיה אומר
שהציבור הדתי צריך להיזהר לא להיות ברוז.
מכירים את הממרה החשובה הזו שלו לא להיות
ברוזים קצת קצת קצת קצת בסוף אין לך
זהות אומר הוא לא התבלבל רבי עקיבא ולא
בנו רבי יהושע בן כוח מימד הכלל ישראלי שם
אני מחובל לכל העוסקים בגולת ישראל אבל
אני לא מתבלבל אם יש פעולה או יש דמויות
שמייצגות לעתים מרידה בקבות שמיים אני
רוצה רגע לקרוא את הסוים שלך רק לומר איזה
משפט אולי מהזוהר
זר מופלא לפרשתנו.
הזרה אומר שכאשר חברים חבריה היו מגיעים
לפרשה הזו
שלנו אבו חדן היינו חדים
מלשון שמחים המתוק מדבש והרבה פרשנים
אומרים למה שמחים כי יש הפרשה הזו ריבוי
מצוות אני רוצה ליתון טענה קצת או הסבר
קצת
אחר נשים תוקי
קדוש אני בהמון מצווה בפרשתנו מסתיימים
הפסוקים
במילים כי קדוש אני השם אלוקיכם אני השם
אני השם אלוקיכם אם נבדוק את המצוות הנו
נראה משהו מאוד מעניין שחלק גדול מהמצוות
האלו
מופיעים שבהם כתוב אני השם זה במצוות בין
אדם
לחברו וכמדומני שזה הפשט שרבי עקיבא מחדש
גם ממילא רבי שמעון בזוהר מה שהתגלה לנו
שקדושה היא לא רק מנותקת מהחיים ובנו
רגילים לפרשה לעצמנו שהקדוש זה פרוש
מהחיים ובעיקר הדבקות שלו מתגלה בין מצוות
שבן אדם למקום הוא לא יוצא למוד תחומי
חיים זה לא קשור בכך לביטויים אחרים של
חברות בין אדם לחברו כי מדומני שעל זה
סמכו תלמידי רבי שמעון שהאלוקות העני השם
מתגלה בפרשה הזו
בחיי הארץ להודיע בארץ דרכ דרכך אם נכונים
הדברים אז זה נכון על המון מימדים המימד
הלאומי של קודש על המימד של הפרט של קודש
אז בואו נעשה מדברי הרב צודה
פה ממש אם אתם יכולים בעמודה
השמאלית שש שורות מלמטה רב יהודה הביא פה
שתי שיטות רבי חן בן טרדיון ורבי מאיר
ורבי פנחס בלומת רבי שרבנו הקדוש רבי
יהודה הנשיא שהיה הרבה יותר כאמור בשיתוף
פעולה עם
המלכות. זה חשוב הסיום הזה תהום בין שני
המהלכים שגדולי חז"ל. מצידנו
כמובן חרדת קודש לכאן ולכאן. גם זה משפט
חשוב מאוד לשמוע הרב צבי יהודה. מצידנו
כמובן חרדת קודש לכאן ולכאן. יש לראות
חילוקים נקרא את זה נאמן למקור הרב צודה
יש
לראות
חילוקים בהנהגת הציבור כלומר אנחנו צריכים
את האור הזה
תפקידנו להאיר אותו את האור הזה דתו של
רבי עקיבא לא נשתנתה מהעילית שבעילית של
חז"ל רבי עקיבא רבי שמעון בר יוחאי מתוך
עומק הקודש מרומי המרומים
מתגלת הגבורה הגדולה תן דב של רבי עקיבא
קדושה גדול קדושים והם הם
צבאיים הם מוסרי הנפש על התורה ועל מלכות
ישראל אנחנו כשמי שמגיע למרון במרון ומי
שלא בכל מקום שהוא רוצה להדליק איזה אש של
קודש ביום הזה בהדלקה או בלימוד של תורתם
אוה התקשות לאור שלהם
ודאי שזה זכות גם את האור הקדוש הזה שכל
כך נצרך במהלך גאולתנו, תחיית נפשנו,
להאיר אותו שנזכה להיות מחוברים לשם בעומק
הנשמה