0:00 / 0:00
אגרת התשובה פרק י"א חלק ג' הרב נפתלי ערלנגר מעייני ישראל בני ברק תשפ"ד
16 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
אנחנו חוסים באמצע פרק יא אז אנחנו אנחנו
בעצם הנקודה של הלטבי שבן אדם צריך להאמין
שאיך ש מבקשת
לחלונו הוא בעצם ממשיך את האור של סליחה
והקדוש ברוך הוא מיד מוכל רבי בא ואמר
ביאור מאוד חדש אמר חנון אמר
בסלח שזה ריבוי בלי
גבול זאת אומרת זה השבח שאנחנו מברכים
ברוך השם חנון אמר
לפלח זאת אומרת שהוא מרבה אל תראה במה
התרה שלו על ר ביה למה באמת הוא מר ב
לסלוח למה הוא מר ב לסלוח כי הוא כי כי כי
היות קדוש ברוך הוא אינסוף ברוך הוא וכל
מהכל מה שהקדוש ברוך הוא פועל אז בצורה של
אינסוף אז אם לקדוש ברוך הוא יש הנהגה של
סליחה ומחילה אז הנהגה של אינסוף ואינסוף
זה נקרא אז זאת אומרת חנון אמר בס זה לא
נקרא ק שהוא מרבה חנו ב נק ש מרבה בלי
גבול אין שום הגבלה לסלוח בן אדם עוד פעם
ועוד פעם ועוד פעם ועוד פעם זאת אומרת אין
אין בכלל אצ בסדום שתי דברים אין אצל בוס
ודום אין אצל בוס בודום שהוא יכול לסבול
בלי כמה פעמים ביקש הסיחה גמרנו אין לי מי
לדבר אבל אבל הקדוש ברוך הוא זה בלי אין
כזה דבר כבר ביקשתי אתמול שלשום אין כזה
דבר אתה יכול להמשיך לבקש
ותקבל חוץ מזה זה בצורה של אינסוף אינסוף
זה נקרא
הצורה של הסליחה היא על כל צורה שהיא בכל
דרך שהיא בכל אופן שה זאת אומרת הרב
גוניות האינסופיות שיש בלתת לשלוח זה לוס
של הקדוש ברוך הוא לשוח של הקדוש ברוך הוא
ז אומרת זה לא סתם הקדוש ברוך הוא סולח
עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם
דווקא בריבוי הזה פה מתבטא המעלה של הקדוש
ברוך הוא אפשר לומר זה מאוד קשה להגיד את
זה אבל במידה מסוימת אפשר להגיד שאותו נכס
הוא מגלה את הקדוש ברוך הוא בצורה הרבה
יותר נפלאה בעצם בסופו של דבר מביא לידי
גילוי את הבלי גבול את הבלי גבול את הבלי
גבול של הקדוש ברוך הוא אחד שלא חטע אף
פעם פעם ב הקדוש ברוך הוא ו ל לו פעם ב אז
זה פחות או יותר מצד שני איך תוב שו איך
תב שו אז דברנו בשיעור הקודם איך תבואו שו
אני לא מכיר בן אדם שאומר איך תבוא שו איך
תבוא ש צריכים להיות אדם מאוד מאוד מאוד
מסודר אנחנו אומרים אכטו ואכ טו כש חוטה
אתה לא רוצה עכשיו לשמוע ע הקדוש ברוך הוא
בכלל בתמונה איך תב שזה נקרא אני אומר
לקדוש ברוך הוא אני היה לי בשבש פגשתי ב
לא ךש כי הוא לא דף לדית פגשתי בחור חס
חומש בסדר השם
סכריה בשבס ותוך כדי מדבר איתי להתכלל
בעין באינסוף בעין ולהיות עין עד הסוף ת
שאלת א כמה שעות קלטתי כבר שצמחים למניהם
הוא תחת שליטה מאוד הוא כבר היה מושס ארבע
פעמים
המז זאת אומרת הוא באמת לא ברדס אבל זה
היה נראה בצורה זה היה נראה תוך כמי שמדבר
שש בל קישן טוב לפני זה כי הוא ציטט לא
קשר כן כל כל כל שנייה עלה לו פסוק אחר
ומאמר חזל אחר ודיבור
אחר א אבל אבל אבל
אבל ברגע ראשון הוא ראה אותי מאוד
ביש ורגע שני הוא החליט
שהוא שהוא מצפצף כן אי איך איך איך איך
איך איך רגע אם אתה רוצה תלך אתה מפה כן
כאילו הלך בצורה בצורה מסכן כן מסכן שמע
מה מה
מה כזה זה ציור שיכול להיות ך טוב ושב אם
הוא היה ברדס אומרת הוא יודע בדיוק מה
הקדוש ברוך הוא רוצה באמצע אמרתי לו
שלפחות שלא יכבה את הסיגריה
מלוכה אחת
פחות אז ה מיד אומר לי
א מה את אני לא אומ מה אתה חושב למה אתה
חושב שאני הולך
לחבות כ אני שומר שומר
שבת כן כן כן כ אז אמרתי לו חשבתי שאולי
אתה לא יודע לכן
אמרתי אז אז אומר לי אה עכשיו נפל לי
הסימון אז אנשים עוררים לי כי הם חושבים
שאני לא יודע
אבל אבל בסדר זה צר נורא לראות כזה
נפש כלום זה תוצאה של של הסחפות אחי אחרי
חברים לא טובים אבל אבל הוא אומר לי את זה
לבד וחברים חברים עו עשיתי את כל השטויות
שת רק יכול לצייר א התחיל להגיד לי שמות
אני אפילו לא יודע לחזור עליהם של שמות של
אומר לי מה מה אתה יודע אני אספר לך מה
אמרת אני לא יודע כלום
כ התחיל יכול להיות ש סתם המציא לי אני לא
יודע הקופונים אבל אבל לצער היה נראה שוא
מדבר כמו זקים ורו אבל אבל אצנו זה ך טובך
כשאנחנו עושים אבירה אנחנו לא רוצים
שהקדוש ברוך הוא יהיה בתמונה ישח עכשיו לא
מענין אותי ממנו אחר כך נרא טו ואך טו זה
נקרא זה נקרא אני חוטא עד הסוף עכשיו כן
אני חוטה עד עכשיו עד הסוף איך טובוש זה
נקרא אני מתכנן את התשובה זאת אומרת מת עד
10 אני חוטא מ-10 עד 11 אני עושה תשובה 11
עד 12 אני שוב פעם חוטה זאת אומרת יש לי
תוכנית מסודרת אנחנו אנחנו לצערנו אנשים
לא מסודרים אם היינו מסודרים לא היינו
חותים יש לבים ביום שברור שהם כאילו יותר
שבלים ואנחנו איכשהו משלימים עם זה שבלים
ומשלימים עעם זה זה נקרא אך טוב ואך ט אני
יודע שאני עכשיו במצב נמוך ואני לא רוצה
לצאת מפה לא נקרא שוב אך טובך אני לא רוצה
לצאת מהמצב השפל אנשים נמצאים במצב שפל
ואומרים עכשיו אני פה תסיק ל בלבלי בראש
עכשיו אני פה הוא יודע שמחר הוא יהיה יותר
טוב אבל היום הוא רוצה להיות פה עד הסוף
לא מעניין אותו מחר ואיך טוב ואיך טוב
אנחנו אנחנו כשנמצאים במקום של החטא אנחנו
נמצאים עד הסוף במקום של החט חוץ מזה שלרב
רגע יגיד שך ו עוד פרב אמר את זה בהתחלה
שך ש זה לא בעיה זה רק א מספיק ם ביודו
אבל מי מי שעושה תשוב מקבלים אותו אבל אבל
אבל אבל סתם אני אומר זה כמעט לא נוגע
אלינו למיס זה רזה רק טוב בשביל הנר זה לא
אכת כת ומעלה יותר טובה מכת י המקודש
מספיק יוד לש ובזה בטח מעלה יותר טובה כ
הוא לא השתמש עם התשובה כדי לחתו מה למה
כתוב שס נסיס תשובה כי אין קטגור נסיס
הניגר על פי פשט אין קטגור נסס הנגר השתמש
השתמשת עם לכתו אז אז אז אתה לא יכול שזה
מה שהשתמשת עם זה בשי לכתו ם זה עכשיו
עכשיו תסתדר השתמשתם זה חתו הפסדת את את
הסייעת דשמיה לזה מספיק מד לא שהפסדת את
תשובה ת את הסית דשמע לזה אבל אחד שאומר
אךך אומר כרגע אני נפלתי את התשובה שצרך
לשות יהיה תשובה מאוד חזקה אבל כי הוא
חוטא חוטא עד הסוף אבל אבל אבל אבל אבל
איך טובו שו את החיסרון הזה אין לו תשמע
כלם לא צריכים לה כל החסרונות הייו צדיקים
שאמרו היו צדיקים שאמרו א ספרים ש גם מדבר
שבתפילה היצר הרע מגיע אז ה אומר לו
ה החטאתי אני אחטא אבל עכשיו תתן לי
להתפלל בסדר זה זה עוד סוג ביטוי זה עוד
סוג בטו ביטוי כאילו לתת יצ הרה תלך עוס
ביטוי מאוד מאוד עמוק כתוב כתוב שוד מריש
אמר אחרי החת הקדוש ברוך הוא אוכל
תברך כך כתוב
בחזר ש ך למר אכלתי ך ואז מה שמי שוא חצוף
מה אומר לקדוש ברוך הוא חתי ברייך אז כתוב
בספורים שאד מרי ש אמר לקדוש ברוך הוא ככה
אני נפלתי כן אני לבד לא יכול לצאת מפה
אני מצד המצב איפה שאני נמצא עכשיו אני
חותם זה המצב שלי היום אם תוציא אותי מפה
ותרחם עליי ותקרב אותי אז אז אני אצליח
לחזור אבל אני בכוחות הצ כבר לא יכול כי
אני הגעתי למצ כי הוא קלט את העומק של
הדומה של החט שהוא השתנה קצה לקצה ונכנס
בעולם של חטא שהוא מכוחות עצמו כבר לא
יכול לצאת בחטא רק אומר קדוש ברוך הוא אני
מצד הכוחות שלי אכלתי בוח לא שאני רוצה
לאכול
ות אבל אני מצידי הגעתי וזה בודו קומנוס
בן אדם בן אדם שווה מחסום בקנו בן אדם
שווה מחסום זאת אומרת נגיד היה לו כזה
מחסום כזה מחסום כזה מחסום הוא שבר אתות
המחסומים מוד הקשה על עצמו את אבוי ברגע
שבן אדם שבר מחסומים כל כל הזמן מושך אותו
אפילו שהוא מתאפק כל הזמן מושך אותו אותם
מקומות של המחסמים שהוא שבר הוא כל הזמן
נמשך לשמה ואז העצה היחידה זה רחמי השם כ
שבן אדם יודע שהוא ש הוא היות והוא שבה
מחסום אז הוא מצידו כבר את את השמירה
הטבעית של של של הדורם הסיוג אם הוא איבד
כ אנחנו צריכים לדעת שכל גדר וסיג שבן אדם
עושה הוא ממשיך אור מלמעלה של שמירה ל הבן
אדם זה לא רק הסיה של בן אדם כל פעם שבן
אדם עושה גדר וסייג כי הוא כי הוא מאמין
שזה רוצ השם והוא לא רוצה להתרחק מה הקדוש
ברוך הוא ולכן הוא עושה את זה אז זה ממשיך
אור מלמעלה של שמיר זה נקרא אוי מקיף כל
כל כל האויר מקיף בעצם שומר עלינו שאנחנו
לא ניפול וכל פעם שבן אדם עושה גדור מס
הוא ממשיך אויר מק זהזה בעצם הת ממצ זה
אויר פנימי זה איך שהקדוש ברוך הוא ציו
וויר מקי זהמ שבן אדם על ידי שהוא מוסיף
למשל מניס כתוב שכל פעם שבן אדם עושה
אידור מצ אז הוא ממשיך מקיף יותר פנימי כי
ה הוא עושה יותר ממה שמחויב אזה ממשיך
מקיף השמיר הז הוא השמיר וא ואנחנו אומרים
כל יום בתפילה בליק שום אני תמיד חושב את
זה ואתו משמר בקר רק השמירה שלך יכולה
לשמור עלי הורדתי את הנשמה לפה אני נמצא
פה למטה אני נמצא בסכנה נוראה כל רגע
המציאות של העולם משכת מבלבלת מפילה אזז
ולפה שלחתי את הנשמה ואז אומ שר בקירבי רק
השמיר ליוני ש הקדוש ברוך הוא היא יכולה
לשמור עליי וזה בעצם ה מקף
דם פש
לא שפש כן מה הבעייה שצי שפש
סתם מהש אתה פשוט
שם משמר את הנש אצ שהי לא
תברח שלא
תברח ש קיבלת פשט כאילו היות וסליו ממני
להחזיר עד שהוא מחזיר בינתיים שהיא תישאר
אצל הפט על פי
פשט אם אתה צריך ספר שיהיה כתוב אני מאמין
שחס שזה כתבם לא
אנחנו ני מכוון עוד יותר מזה באיזה צ
הקדוש ברוך הוא שומר
עלינו הקדוש ברך שומר עלינו איה חדור
שלחות ות שכל הניסיונות שיש לי ובשביל
לגלות את הקדוש ברוך הוא שמה זה לא הפוך
ממה הקדוש ברוך הוא זה רק בגלל שקדוש ברוך
הוא רוצה אני אגלה אותו שמה אז הוא בעצם
שולח אותי לשמה הרגשת שליחות שהקדוש ברוך
הוא שולח אותי פלמה זה זה עצמו השמיר לינו
הגש ההרגשה הזא זאת אומרת בן אדם כשנמצא
במקום של שלזה העצה היחידה שבן אדם נמצא
במקום של של איפ חצ נשם איפ חשם הוא נלחם
במלחמה אם קים בשך א לאים משך כשך לא משך
המלחמה היא מלחמת אימים ברגע שבן אדם
מחליף את הדיסק והולך שזה בעצם יש פה
שליחות של הקדוש ברוך הוא נמצא פה עם כל
הניסי עם כל הרצונות שליחות של הקדוש ברוך
הוא לגלות את הקדוש ברוך הוא פה אז הפוך
אז הוא לא בתנועת לא בתנועת הגנה התקפה
בתנועת התקפה זאת אומרת יש לי פה תפקיד
אמרים התקפה זה הגנה זה הכי הגנה הכי טובה
בסדר אבל זה המציאות זה בעצם מה שומרים
עכשיו שבעצם זה זה זה זה נקרא ואטום
בקרביו שמרו בקרבי זה לקלוט שאני נמצא פה
בגלל האטו אם אני נמצא פה בגלל האטו אז
בעצם יש לי פה שליחות ואם יש לי פה שליחות
אזז אז אני ומת בתנועה אחרת לגמרי עומת
בתנועה אחרת לגמרי מה הבעייה ששוכחים את
השליחות זה מה שקורה הרבה פעמים שוכחים
פשוט את השליחות פתאום סיפר לי אברך סיפר
לי אברך שתי סיפורים שמעתי את משתי אברכים
את הסיפור הזה שתי סיפורים זאת אומרת
שסיפר לי אברך שוא היה נוסע לשחיטה בפול
והוא היה אומר ו אומר לי שהיה לו נסנס
נוראים בזא אומרת כל היום הוא עבד אבל יש
שעות שלא עובדים ומר לי שמדינה ספו ה
מדינה מאוד זה פרוסט זה מאוד א לא ידע
פרוסט אומרים מאוד גס גס מאוד גס ממש
בצורה מאוד גסה והיה לו צו אומר פעם אחת
אחר כך הוא חזב את העבודה הזו ו הפעם
האחרונה שהוא עבד הוא אומר לי אז הוא
החליט נשמ להיות כל הזמן בתה של מלחמה ו
מלחמה אפילו לא החליט את זה כעצה התחיל
להתבונן לשם הקדוש ברוך הוא שולח אותו
לפים מה מה מה לפני שהוא נסע הקדוש ברוך
הוא רוצה ממנו איזה שליחות ואז הוא היה
אסוק בלחפש יהודים להניח תפי כל הכל ה כו
שפון הה עמד בתמ של שליחות ואז בעצם אומר
לי ביום האחרון הוא נזכר פתאום היפה צריך
להיות יצרי רס מאוד גדולים איפה יצרי
רס אז התחילה הניסיון ס כן ביום האחרון
אבל אבל הוא נזכר כאילו שם היצר אורז של
שנים קודמות אבל אומר עד היום האחרון היות
והיה בתנועה ש צריך להספיק ממש עוד יהודים
למצוא ולדבר לעוד יהודי מילה הוא עמד
בתנועה הפוכה אומר הוא כאילו ביום זאת
אומרת ביום האחרון הוא נזכר זה סיפור של
חבר אחד שלי יש לי עוד חבר חבר שני ש הוא
הוא גם סיפור מאוד מאוד מאוד מעניין הוא
נוסע לחוץ צ עשות כסף הוא למד חסיד אף אבל
בצד שני הוא אומר שהכל של הנסיעה
היא מימין משמאלו ואתה לא בבית יש אנשים
שכ שמאבדים את ה הם יוצאים מהמסגרת שלהם
זה מתפרץ החוצה ואז ואז הוא אומר
לי הניסי שלו כל ה יש לו חבר שם ש זאת
אומרת שני חברים שלי שהם לומדים אחד עם
השני סיס חבוס היה היה פברנגן הם ישבו
ביחד התוודו לפני שנצ חוצה באיזה דרך מה
הוא יכול לעשות לי צ שלא שלא שלא יכשל
בדרך הפתרון שלו היה שהוא צריך לקחת כדור
שינה ואיך שהוא מגיע למטוס מד מכניס את
הכדור שינה וככה כל הדרך 12 שעות תעורר
באמצע ככ עוד כדור שנה ככה כל הדרך אה לא
מתעוררים בסדר אני לא יכול לא יכול להתח
איך אני מבין שאתה את נוסע אתה סות לא לא
לא לא בנסיעות כדור אה א צ זה
פונים ככה בקיצור החליט הוא עומד בקשר א
החבר שלי השני שלמד לי אתו טענות לא זה לא
הדרך הדרך זה לגלות את הקדוש ברוך הוא שם
זה לא הולך
א לא בורחים מהמערכה צריכים לגלות את
הקדוש ברוך הוא שם אז ואז ואז
א הם עומדו בטלפון בקשר ווא אומר לו אני
הולה עכשיו למטוס מה אני עושה אני מחזיק
את הכדורים ואכניס את הכדור לא לך תחכה
עוד כמה דקות תנסה תנסה לחפש איזה יהודי
קיצר הוא החליט שהלך לחפש יהודי להניח
אתש עשה סיבוב אחד ואז אחר כך לוקח את את
הכדור שינה תוך כדי שהוא ככה הסתובב אז
הוא הגיע לביזנס קס ויש שמה שלוש חבר'ה
אינו משים ת
מסס ופר אותם להניח תפיל ו להניח תפיל תוך
כדי הם התחילו התחילו לדבר איתו אתה יהודי
חרדי אב בוא להתעניין איתך על על המשנה
החרדית כאילו דיש כט ואז הם מספרים לו שם
נוסים ללו ששלוש
לאויל נוסים לאויל למה כי אחד מהם הוא
סופר גדול במעריב היה לו ינ
מיס
חבר שלו הציע לש היה ביני מיסה שהתחיל ניח
תפן כל יום
והוא קיבל על עצמו התחיל להניח חינו והוא
התרפא עכשיו השלושה הלה הם בדרך להגיד
תודה
רבה תודה רבה לרבי הם נוסים לאויה ואז הם
ישבו אומר
לי הסיחה
הזו הם הם הם השיחה הזו ערכה שמונה תשע
שעות כמעט ברצף הם היו בעצם הם היו ב הם
סים לרבי אז מה מה מה מה מה המכלול שהוא
מוכר מבינים שהבן אדם הזה מכר משהו אדם
הזה היה לו איזה איזה מסר לא רק סגולה איך
להתרפות רק ככה השו שהם ידעו לכת להתאמץ
ללכת להרים טלפון סח לא עשו מגיע פה כ
יודי חרדי עומד למול העיניים צורה
ידידותית אז הוא אומר ישו שעות פתאום הוא
קולט אותו יהודי בעצם אני לא לקחתי את
הכדור שינה והייתי אמור שבדרך בנסיעה
הזו להתמודד ולהיות מאוד קשה ופתאום הזמן
ככה עובר ב
בצ'יק אחר כ כבר לא היה צריך את הכדור שנה
א הוא אומר פה הוא קלט ששיש תנועה שונה
במקום במקום כל הזמן להתגונן יש תנועה ש
לכבוש להשפיע כשאתה קולט קולט בשליחות אז
סדר לא הם אפילו נתנו לו לא השאיר את זה
זה הבדל בין לובביץ ללא לובביץ הוא השאיר
לו את ה את הכרטיס ביקור כאילו מגיע חברה
לארץ יכו לזית איתו קשר מאוד כאילו הם
מאוד נהנו מה
מהשיחה אל אותו אחד רק צריך כרטיס ביקור
של סופר
ומערב מה מגיע אליו כל ה בסדר לא קורה
מעריב
א אבל אבל אבל לביץ ש הזב ה צ לעשות איתו
משהו הלאה
כן סיפר לי האברך שהוא נסע עם
עם אזה סיפור שלישי אבר שנסע בטבריה נסע ח
מנית לטבריה ישב שמה יהודי מבוגר אין יושב
ממית תר כל הדרך בסוף הוא לקח עומת ושאל
אותו אם רצה להניח
תפי הסכים להניח טפינו וזהו הוא ספר צחים
שולם דץ בטוח שבחן שולם תפעל ממנו שלמרות
שהוא קיטר וכולו בכל זאת הוא תפס את האומץ
אב בחן שולם שואל אותו לקחתי את הכתובת
שלו אומר לו לא ר אומר קיבל חים שולם על ה
ראש יש יהודי שוחחת איתו בדרך והצלחת
להניח לו תפיל וצר בנכם שיחה ואז ואז לא
לקחת ממנו את הכתובת
תוכ פשע זה כבר לא היה כ פה זה נג בסדר ח
של בסופו של דבר אדם אדם טוב לב הוא לא לא
לא הלך להשפיל אותו יותר אבל אומר הוא חשב
שהולך לקבל מילה טובה אולי בגלל זה פשוט
ככה ש האגו זה נתן לו יכול להיות אבל אני
חושב שזה באמת שזה גם טבעי אבל
הרב שורל אבל אבל יש גם יש גם יש גם
ינס יש גם את הפשט הזה ויש גם יש גם יצר
הרע שהוא בא לך ואומר לך לא אתה אתה תשפיע
אתה תשפיע תשפיע וו הוא גור אותך
ל אני מכיר סיפור כזה לאני בסדר בסדר ב
אני אעשה אתה צודק זה ברור לא זה ברור ש
זה אתה צודק שאם בן אדם עומד כרגע הזדמן
לו לראות משהו אסור הזדמן לו יסור ייחוד
או או דברים אחרים צריך לעשות למיס לא
מתחיל עכשיו חשבונות של שחות של מטרה צריך
לקיים את מה שקדוש ברוך הוא אומר קדוש
ברוך הוא לא מר שה להסתכל הקדוש ברוך הוא
לא מר שה להתייחד הקדוש ברוך הוא לא מר שה
לדבר מה שאסור לדבר זה חייבים לעצור בלי
חוכמה נגיד מישהו עוצר אליך מדבר ליך נבול
פה צריכים לעצור את זה לא מדברים נבול פה
זה חמור זה אסור אסור אסור רק אפילו לשמוע
נבול פה לא רק לדבר נבול פה בגמ כתוב
שלשמו זה אותו חומר כמו לדבר זה שאלה
פשוטה אדם רוצה לשי רק רגע רק רגע רק רגע
זה ברור כשיש שאלה של ניסיון למיסים של
דבר שיכול להפריד אותך מהקדוש ברוך הוא
אין חכמות זה אין חוכמות אנחנו דיברנו על
כף כללי בתנועה של אוויד אבל לא כ דיברנו
ל כף כללי שחשו שמותר לך להסתכל ומותר לך
לפטפט ומותר לך לעשות מה שאתה רוצה לא את
זה אמרנו לא א לא אתזה ספרנו סיפרנו משהו
אחר איך צריך להיות תנועת הנפש הכללית של
בן אדם פה בעולם האם תנועת הנפש הכללית
שלו פה בעולם צריכה
להיות כל הזמן בתנועה ככה הוא תנועה איך
אני מגלה את הקדוש ברוך הוא פה אבל ברור
שללות את הקדוש ברוך הוא ברגע שיש ניסיון
בפועל ובצורה לברוח זה בצורה מפורש אני לא
כזה ב שם זה ס שבהם אדם תלה אליהם אומר
בתוך זה אני בת ש שליחות ו אבל א זהש איזה
חש
שלזה
חושם אין חכמות שם אין חכמות אין
חכמה הגמורה אומרת שיהודי פוגש שיש לו בגד
של כ אנחנו לא מודים במדרגה הזא הגמורה זה
משהו שלכ פסוקה יהודי נמצא ברחוב ו פתאום
אומרים לו שהולך בגד כליים הוא אמור
להוריד את הבגד להתבזות ברחוב ין כו אומר
כולם ידו שהוא משוגע הוא השתטה ברחוב ואין
חכמות
חכ נגד השם זאת אומרת מה שאסור אסור אין
חוכמות ואסור זה לא צריך להיות
א גילו הרוף ממש ממש ממש אסור זה מה שכתוב
שכ שעשו אני דיברתי ע על תנועה כללית לא ע
לא לא על ניסיון ספציפי ואיך להתנהג
בניסיון הזה האם לגוד עכשיו אני מייחד
ייחודים ואני מדבר ע מה שאסור אני אני אני
לא על זה דיברנו זה בטח אסור לנו אסור לנו
אנחנו
כתוב הפסקה לשמו מזה ח לקח לליים אומרו
אומר שמואל לשול מי ביקש ממך קורבנות מי
ביקש ממך חי לוים קשב כל לשמוע
לשמוע זה ברור אני דיברתי יותר אנחנו
דברנו על ואתו משמו בקירבי איזה כיוון ב
אדם אמור לצאת לרחוב ב אדם יכול לצאת
לרחוב הרחוב עכשיו מאיים בום בום בום בום
אם יכול לצאת לרחוב אני נמצא עכשיו רחוב
בצורה לגלות את הקדוש ברוך הוא איך אני
מגלה את הקדוש ברוך הוא אני חושב על הקדוש
ברוך הוא המחשבה שלי פוסה בעניינים של תר
מצוו בזקפה אבל
מצורה גם גם לא להסתכל כמובן להסתכל אבל
דוך הקדוש ברוך הוא רוצה שאני אגלה אותו
דרך לא להסתכל דחסו מר דחסו מרה מגלים את
הקדוש ברוך הוא עוד יותר מדי טו עוד יותר
מי דרגה הרבה יותר עליונה זהור מ מו ככ
ישו שור הרבה יותר נעלה מהסט זה על מדסקס
זה מסג זה יק זה בוק אבל אבל אבל לא
דיברתי חמה משמעות ש אני לא לא יודע איך
יכל להת משות אני לא ספרתי שום סיפור של
עניין אפילו של אפטו מתו אני דיברתי באיזה
תנועה נפשית לגשת לעניין האם לגשת בתנועה
נפשית שאני מאוים או לגשת בתנועה נפשית א
אפשר לגלות את הקדוש ברוך ה לקחת כדור
ולגלות הקדוש ברוך הוא לא אז לא גילית למה
כי בעצם ברחת מסדה
התמודדות הסתכלתי אני
אני אם אם הראש שלי היה כדי לגלות את
הקדוש ברוך הוא אז זה או י זה לא אותו
גילוי כי ברגע שמה גילית את הקדוש ברוך
הוא רגע אחד ופה גילית את הקדוש ברוך הוא
למשך במקרה לא ר במקרה תמיד תמיד כל הזמן
ככה אם גילית את הקדוש ברוך הוא אזזז אז
הפוך יש שוב פעם לברוא אני לא יודע למה
איפה לא ברור מה שאמרתי אני עוד פעם אסביר
אין אני לא התכוונתי אני אני יש לי סמו רק
לספר את הסיפור אולי הרב יבין אדם שפתח
פתח עסק בתל אביב הוא היה צריך אם מישהו
זה לא הבחירה שלו והוא פתח שם עסק ום
הנסיס של תל אביב והוא שכנע את עצמו שלא
אני אני אני אני בגלל אני מקרב אני מקרב
אני עושה קרוב אני עושה קרוב
ונב דרדר כי היצר אמר לו בוא תעשה ק בוא
בוא בוא בוא נעשה בוא נעשה עכשיו סד אותו
יהודי בוא אני אספר את הסיפור מה שאתה
סיפרת וננתח אותו אותו יהודי אתה אומר
שסבב הסתובב לודוש וך הוא סיבב שהעסק שלו
היה בתל אביב עומד עכשיו בשאלה האם מותר
לו להמשיך לנהל את העסק בתל אביב כי יש לו
נסי נס יום יום או אסור אז עכשיו בן אדם
צריך לבחון את עצמו מיד לבחון את עצמו ככה
בפועל אני נכשל כל
יום או שאני שומר על עצמי כל יום אם הוא
שמר על עצמו כל יום כן בוא נגי אני בוא
ניקח את הסיפור שלך מאוד קיצוני כל יום
הוא באמת הצליח לשמור על עצמו בשבירת
עיניים מחשוב עשה דיבור וא אפילו קירב
יהודים קרא יום אחד
וסטן החליט תנקה לו כמו הסיפור של יוסף
הצדק ווא לא עמד בניסים כמו יוסף הצדק הוא
נפל נפל זה זה הוכחה למפרי שוא שהוא לי
היה בסדר עד אותו רגע לא
לאמה אם הוא נכשל בקטנה זאת אומרת יסדר
רגיל שהוא הוא מסתכל פקר הוא מדבר הפקר
הוא חי הבקר והוא מרמה את עצמו שהוא
מתכוון שליח צמו שוא מתכוון שליס אז
הבעייה היא לא מתי שהוא נפל הבעיה בהתחלה
קשור מ את עצמו עכשיו אתה שואל אותי אם
אפשר לרמות את עצמי לא צריכים להגיע על תל
אביב בשביל זה אני מכיר יהודים שנמצאים
בבני ברק בא בסמדר שיש למשל
מחשב מחזיקים את זה לצרך
לצרך הוא לומד משתמש עם היצר החוכמה
ומשתמש עם זה וצר גם הצלי
ליח נכנס איך הוא אמר זכר ש מיכל זילבר
אמר שמן שמעת אותו את הנאום הזה לפני 30
שנה אני זוכר לפני שעסק היה בחיתולים
שמעתי ובשים ש רבי חזל אמר שביזו פך זנוס
תמיד הוא לא מבין מה זה ביסודי הופך
זנוס מבין ש יש ביס מדרס ויש זה אבל
ביסודי הופך לזנס כתוב שזה מסימון ש היו
מביים אותו מחשב אז הוא דיבר בתיאוריה
אותו כוח שלמחשב כ להשתמש הוא וד לא ידע
אז על מה שמדברים היום אבל אבל אבל אבל
אבל בוא נהייה אמיתיים שוב פעם אם בן אדם
רוצה לרמות את עצמו אפש הוא לא רוצה הרב
שוב פעם אם בן אדם מרמה את עצמו בוא נקרא
לזה ככה אם בן אדם מרמה לאט לאט הרי יצר
הר יש לגור את החלון הרמטי בשרים איזשהו
פתח תחזה אחר כך הולך וגדל גדל צריכים
ערנות הרי המציאות שהוא סיפר המציאות שהוא
סיפר יהודי העסק שסבא שלי
זכ הרי הסיפור שאתה מספר הוא סיפורים של
מים אתה סיפרת סיפור שהיה לשותף בתל אביב
הכל יום יהודים מחזיקים עסקים לא רק בתל
אביב הם מחזיקים עסקים אם נקרא לזה
באמריקה בנטן נקרא לזה
באירופה מאמי גם בארץ ישראל יש כל מיני
מגדלים שיהודים מחזיקים שמה עסקים זאת
אומרת החלק הסבא אבא של אבא שלי ז ברכ היה
יהודי ש גר בלוג בשוויץ היה לו עסק
חנות של כלי מיטה שלצ מצאים וכולו מזרונים
וכו אני אני לא הכרתי אותו כאילו הוא היה
מגיע פה בארץ פה הוא היה יהודי כל כול כ
שלשם יהודי מורמים בכבול יהודי הוא למשל
בחנות היה לו
משקפיים עם עם נסגרת מאוד
עבה מאוד מאוד מאוד שחורה מאוד עבה והיה
מחזיק את המשקפיים ככה ותוך כדי שהוא
מתנהל עם גוי א העיניים היו מרוכזות כמו
לשחור ש שבמסגרת אבל הוא התנהל אב שלי
הסביר לי מה פירוש היה חנות חי בין הגויים
אי אפשר לעשות שמה ככ פיל שתיק לכופף את
הראש הוא מחזיק קסק למשל היה לו ניסון לא
זה סיפור ש מספרים במשפחה על סואן שבית
מלון אחד הזמין אצלו את כל את כל כל החלק
הזה של המלון את המזרונים ואת ה אולי לנו
זה נראה ניסים קשוט אבל הכלל שים כזו עסקה
גדולה של בית מלון ענק גדול
של של
א אז אז אז אז נותנים את היד ביל צורה של
גמור עסקה סב ש אני יהודי אצנו זה אסור ת
היד יש יש מקל כן יש שוס
משזה לא נקרא שלא צרה של קי
שזה
גוי לא מה שנקר לצורך העסקים הוא מוצא
ות זה סוג ק מזלו ברוכה
זהי מזלו ברוכה מזלו ברוכה גוי גבר
אה הה אישה אישה זה היה אישה זה
ה ר שיקסה אי ךגד שיקסה
דיברו פה נסיונות יותר גועים שניה
הפני יש ר יש יש ר בקסמו איש החש היה מאוד
חריף ח
ש ישיש יש מכתב אחש מאוד חריף על זה שנת
בכאלה מקרים אבל אבל אבל בסדר שלה אצלו לא
היה דיון כן לא היה שאלה של כן שללא ואז ה
מרוב קס ה אמר ה מבטלת את כל העסק וא
התבטא ישפך הסיפור אפילו בשמח ששך זמין לו
ניסא והוא זכה וא זכ הוא זכה לקדש את השם
ולא ולא ולא ולא ולא הסיפור הולך
אני מספרים כ סיפור ולך היא היייתה שמישהו
יהודי אחר כן קיצר יהודי אחר גמר איתה
והיא היייתה משהו חולה והיא הצליחה להדביק
אותו אבל אתידע זה זה כן זה כבר זה כבר
בשביל ה אני בשביל האקשן של
הסיפור אבל אבל אבל אבל אבל אני אומר
הצורה אבל הוא חי שמה הוא למשל שאלת בץ
ישראל אם לעלות לארץ המוד הה חי בתשוקה
נורא לארץ ישראל כותב הצב שלו שקברו אותו
קבור פה בארץ שקברו אותו בארץ ישראל ואין
חשש ותבוא
ותרצי כי חייתי ברצוני שם כל
היום כי כל כל והוא שאל ה בץ ישראל כ הסת
מחו שהוא רצה ללות לארץ ישראל
הלך לשול אתבס ישראלל אמר לו לא שישאר
באירופה אירופה אירופה צריכה כאלה יהודים
לא ארשה ו לבוא לארץ אבל אבל אבל אבל בסוף
בפני הוא רק בתנת דרכים
ובסוף לפני ממש התקופה האחרונה לפני שרק
אז כבר דובר בגמ ס שב
לארץ ברוך הוא כ לא הגיע היה לו דדמ בארץ
ישראל בדירה הוא קבו פה בדירה של אבא שלי
דרה של אבא שלי היה חדר חדר מסוים דד שזה
היה שח אבא שלי כל השנה לא
הוא שילם ב שילם הוא קנה היה לו ד בארץ
ישראל שהם שייכים אליו באופן
פרטי זה זה היה כלל הזמן המדון היה אחרי
הפטירה איך מחלקים את זה יש דין ירושי על
זה בדירה של אבא שלי היה לכל החים שלו
שוטפות תודה לד בסדר היו צריכים לסדר את
זה בסדר הם פרגנו לו את זה הם לא הם הם לא
הדיינו איתו לדד משלה אבל אבל התרה הוא חי
בארץ ישראל עם כלם כל התשוקה עם כל
המציאות למשל זה כל פעם שהיה בא בארץ
ישראל פעם בשנתיים שלוש היה בא בשמחות כל
פעם שהיה מגיע לארץ ישראל יום שלם היה
מוקדש בשיל מוקים ה מקדוש הולי ה הלך לקוס
אבל לראות את מוקים ה מקדוש הוא היה עולה
בברסלב
בשו אפשר לראות את כמו כם מקדוש כמה וכמה
שות של חיז מס שולש למה לא הולך סת מכסת
סת לא הולכים אבל הם לא הולכים אבל
הקופונים
הוא
עמד זה היה כאילו הפעולה הראשונה בארץ
כאילו הגיע היום למחרת פ הראשונה הייתה
ליפה לירושלים קריה כמובן קראו קריה וגי
מבגד מיוחד לקרוא קריה ומי שכ מי שלא רואה
את
ירושלים פעם בחודש אז הוא קורא
הקרי שולש עמד
סתכל לא יודע מה אסתכל רואים ח מול
העיניים אב אבל הגעגועים הוכל הה שתוק
לזה כן דוגמה עכשיו אותו יהודי אותו יהודי
הגר בחוצה תסתובב עם גויים וגוי טס
הניסיונות היו על קצל ושר אנו אז עכשיו
תבוא תגיד א איך אותו יהודי צריך לחיות
הקדוש ברוך הוא שלח אותו לאירופה שלח אותו
לכזה חנות שולח אותו אבא שלי תמיד אומר לי
אנחנו זכר שהוא תמיד אמר לנו אתם לא
קולטים את הצורת חיים בכלל ואיך שזה היה
איזה תפירת חיים זה אומרת אומר לי ערב יום
קיפר מהימים אבל זה בינ גויים אתה לא יכול
לסגור כל יום את החנות שלך אז ערב יום כיפ
היה צריך להיות חנות סגור עד הסוף רגיל ו
איך זה היה נראה אומר אמא שלו באמצע עלתה
מהחנות להתפלל מנחה
והתפללה שלושת ר שעה מנחה של רב קיפר בדמס
שולש
גמרו נגבו את הפנים ירדה חזרה לחנות ואז
סבא שלי עלה להתפלל מלך הם גמרו איתם מנח
אז ירדו שניהם לחנות אחר כך השו לשו מפסיק
ס והם היו עד בסוף יום כיפר כבר היה חנות
סגור אבל ערב עם כיפר היה החנות פתוח פתוח
רגיל אי אפשר זה לא זה בין הגויים אני
אומר אני אומר לבוא ו אני אומר יהודי יש
לוך עסק בתל אביב אני לא אומר אני לא
הדברים הדברים מתגלגלים זה בדיוק הנקודה
יהודי שמרגיש את עצמו שהוא כאילו הוא לא
מספיק זה וזה מפריע לו מאוד אז זה משהו
אחר הוא לא שמה 100% 100% 100 אני אספר
סיפור של זמן אני אספר לך סיפור שלב זלמן
אבל אני רוצה לקמור את הסוגיה ולהכנס חזור
ר הסיפור שרב זלמן סתם זוכר שזה היה
בישיבה הוא התד בישיבה בתנינים ואז באמצע
התוועד התוועד באמצע התוועדות אז בחור אמר
שהוא יוצא ל התפילין ביום שישי זה מפריע
לו כן זה מפריע לו זה מביא לו ארורים
וכמובן שאיש צוות אחר התחיל לענות שחסר לו
בסק שרס קשס בצורה נכונה לא היה אמור
להפריע אתה ראית איך ש דם לא היה אמור
להתוועד ישב שמה התוועד אותו אותו אחד שני
התוועד ואתה ראית איך ש הוא נהיה
עצבני והוא והוא הבחין את זה
שהתנועות השפת גוף שלו השתנתה מ באוד באוד
מאוד בצורה ואז
א שאל אותו נו זוקס אתה מסכים
איתי ח שתק א הוא שאל אותו אה אז אתה
מפתים
איתי ואז הוא פתח את הפה ואמר לא מבין מה
שתה מדבר פה יודי בחור אומר שזה מפריע לו
מה ההפקרות הזו מפריע לו אז אסור לו
ההפקרות הזו בדיוק חים שוא אומר את זה מה
הבכירות הזו זה מפריע לו אז אסור לו אז ה
אומר לו אבל מה יהיה אעם אותם יהודים
בעמדה הזו אותם יהודים אז דנו ככה הבחיר
את זה אמר מי הבחור שפה אחראי עליה יש את
העמדות בשבוע הבא יש עמדה פנויה צריכים
לדאוג למישהו למישהו שיהיה שמה א אומר לו
ומה מה הם נפצים לעשות עם יהודים אחרים
אתה אומר לו יש פה בחורים חדשים
בישיבה חלשים בישיבה שהם צריכים סיוע אז
שיקח אות אחד מהבחורים האלה כפרויקט וילמד
אותו כל יום ויעזור לו זה גם עניין של
עזור
ליהודי
אבל
הוש אוטובוסים שלמים ים גלי 13
14 אני חושב ש אני
חושב אני חושב שכש חדורים שליחות אני אומר
שכ שכדורים שליחות י שמירה מסוימת ואם אחד
לא שמר עליו אז אסור לו אל אבל אמר ז רב
זלמ רב זמז אמר ד רב זלמן אז אמר דוגמה רב
זמז אמר דוגמה שהוא זוכר זה הוא לא אמר
באותו מקום לישוב אמר אתזה בהזדמנות אחרת
א אמר דוגמה שהוא זוכר שהם היו בשבס
בחורים צעירים אצל הרבי פברנגן אז מצ שבשם
היו צריכים ללכת לאכול הרי לא יכלו במשך
אותו שעב שהיו צל הרבי הרי לא יכלו ב הרבי
התוועד שעה אחרי התחילה הרבי כבר יצא
להתוודות ולפעמים ההתוועדות הרכה ע עד מצ
שבס אז יצאתי לחובה קדיש מאיזה
את סודת שבס אכלו במצ שבס אבל אומר הם היו
רבים הם היו אמורים להיות אומר לא זוכר
אפילו
שם היו הולכים ל ברחוב
ל המקום אפ שכלו החדר אוכל היה במרחק של
כמה וכמה וכמה בניינים הוא לא זוכר אפילו
שהם היו כל כך מרוכזים במשהו אחר לא זוכר
בכלל שהפריע לו משהו אומ אומר זה נכון את
אומר כ שלה של חינוך אם מחנכים אותך ככ
אני כן חושב שזה בדיוק נכון שאם בסופו של
דבר אתה חדור שליחות אתה יודע שיש לך פה
מטרה ואתה מייצג משהו אתה נמצא אז בסופו
של דבר אתה מרוכז במה שאתה צריך לעשות ואז
זה בעצם שומר עליך לא להגרר לדברים אחרים
אבל זה פלי המשקף כ שמה כ ה ואם אם בן אדם
לא יכול אז צריך לעשות מה שהקדוש ברוך הוא
רוצה ק פה בוא נחזור נקודה
מכ שוב פעם כל החיים מורכבים לגמור את
הסוגיה במילה שהסוגיה היא מורכבת כלחם
מורכבים מה קורה אם אדם נפל מה שכח את
השליחות שלו התחיל טוב שכח את השליחות ש
נצה של תשובה עכשיו הוא רוצה ל תשובה הוא
רוצה לחזור למקום הזה של השליחות הוא יכול
לחזור לשם הוא לא חושב שיש בזה כל אני לא
חוש בוא נמר לא חושב שבזה כלליים לא חושב
ש כלים צריכים שוב פעם לדום פה כל פעם
לגוף שלי א כמובן שיהיה לו הרבה יותר קשה
סתם אדם שנכשל בדרך כלל יותר קשה אבל מצד
שני אני לא חושב שזה סויף פוסק שאם בן אדם
נכשל במשהו אז אסור לו יותר להיות באותו
מקום אפ שהוא נכשל שוב פעם זה מאוד תלוי
האם מוד זה מאוד קשה לענות על זה בצורה
מאוד כללית מאוד כלוי פרטים יש אם יש לו
משהו מסוים שזה גורר אותו וזה מושך אותו
וזה כמעט בטוח שזה
זה שילס חוכ כן שילס חוכם אמר את זה במילה
אחת שילס
חומר ובמילה אחד צריכים להתלמד את הכללים
איך ש עכשיו בוא נחזור בצון לקנין עכשיו
חנון אמר בלס פה מגיע עלת רבי ואומר ואומר
שלכן כל יום כיפר מתוודים על על על על על
על לכן כל יום כיפר מתוודים עוד פעם על
עבירות מהעבירה שס כל שונו ושו הקדוש ברוך
הוא בלי גבול פה אנחנו עצרנו ופה יש חידוש
גדול שלרב ובוא נקרא אני קורא בפנים אנחנו
זים בדף ק עמוד ב ובכל שונו ושנו בכל שונו
ושנו לאב דף כ אש מומרים שכל שנה זה מכפר
זה לא דוק בכל שנה ושנה אכ בכל י וי ג פ
מבכים ברוך השם חנון אמר בלוח כל יום ופה
מגיע ור מאוד מעניין על מה אנחנו מתפללים
כל יום לחלון חןמ לסלח לא על אותם עבירות
שפעם חטאתי ד קמב לא על אותם עבירות בערך
שמונ שרות מלמעלה לא לא לא על מה שפעם
חטאנו רק על מה שאנחנו חוטים בין 18
ל-1 כמים חזל תפילה כנגד מידים תקנו תומ
של שחר או מחפר על הס הלילה תומ שבין 4 ל
של יים וכ מדים ביים לא זאת אומרת יש פה
יש פה יש פה דבר מאוד מאוד מעניין אומר
התרב תפיל כנגד תמידים תק ומה זה תמידים
היה סדר קבוע של קומ טומי שמפר הקום טומי
של הבוקר מכפר על מה שהיה בלילה הקום טומי
של של הסוף היום מכפר על מה שקרה במשך
היום ומרת יש סדר קבוע שהקדוש ברוך הוא
מעמיד שצריכים כל הזמן לחפר ויש כל הזמן
עבירות צריכים כל הזמן לחפר זאת אומרת יש
סדר קבוע שפר אומר אל תראה באותו דבר
כשאנחנו מתפללים סלח לונו ב-18 אומרים
חנון אמר ב לסלוח כי יש סדר קבוע ש לבקש
סליחה כמו ש בקום טו מדי ה סדר קבוע של
לכפר על עבירות אז יש סדר קבוע שכל יום
שכיך אבקש לחלון על מה שהיה בלילה מנחה
אני מבקש לחלון מה שהיה משח עד מנחה מיירי
ני מבקש לחלון מה
שהיה ממנחה עד מר זאת אומרת יש סדר קבוע
של כל יום ויום שהקדוש ברוך הוא מכפר נחנו
לכפר אז על עבירות שבין תפילה לתפילה ומרת
עמדת סלח לונו וביקשת ברצינות סלח לונו
והקדוש ברוך הוא שסלח לך ככה מל תרא
בתחילת הפרק והקדוש ברוך הוא סלח לך ואחרי
התפילה חו זה חלילה עשית עשית מה שעשית
אתה מגיע במנחה אתה שוב פעם מבקש לחלו כן
זה הסדר תקנו בקשה קבועה של לכלנו כבקשה
קבועה על עבירות מחודשות בין תפילה לתפילה
אלו שיים הכיפורים הוא ממשיך שם הכיפורים
מחפר על הוס חמור ק מחפר מסס בלבד כן
התפילה בזמן הזה מכפרת על מס עם התשוב קנל
כ אמרנו הרי בהתחלה שבעצם מקשים השבנו אז
מקבלים את הכוח של תשובה מקש חנו מקבלים
את הסליחה א כשאתה עושה תשובה באמצע
התפילה א אומר קוש ברוך אני רוצה לך חזרה
זה תשובי אתה אומר תסלח לי על מה שעשיתי
אז סלח לונו אז הקדוש ברוך הוא שולח לך על
על על מצס שנכשלת כשר מה כשרות יום כיפור
יום כיפור
ם זה כלל תרב שובר שובר ל ססה תשובתו יום
הכיפורים חה לסס צריכים לחכות ע על יור
כיפר התשוב עוזרת לא שהיא לא עוזרת כלום
אבל אבל אבל אבל צריכים לחכות עד יום כיפר
ה אה מהכ הכפרה לא אמרתי אמרתי התשובה
סליחה אני שואל הסליחה זה הכפרה אבל יש
חלקים ש בוא נאמר ככה תשוב ל זה נקרא שיש
הגנה מהאיסורים יש הגנה מהשליטה של הרע
והכפרה הגמורה מגיעה ביום
כיפור שדיבר העניין החזק הזה של ד וד שלח
לו בלי שהוא ספ אז ה מדבר על מצ ספר ל מצ
ספר ססה צריכים לחכות על יום כפר ציא
הרבה בסדר תראה עבירות זה בעיה אין מה
לעשות זה כתוב הגמור
זה זה גמרא כן אבל אבל ה צת תחושה של בוא
נגיד במשך שבוע שבוע התפרעתי תפילות צלח
לנו בהמון המון המון כזה של עכשיו אני נקי
לגמרי לגמרי לגמרי כל 18 זה לא תמתין עד ל
יופי תוריד את האף אתה לא ד נקי ותתחיל
תמשיך לא כי זה איך אני אגיע לגל
ישראל זה השאלה איך מגיעים לג ישראל אם
צריכים כפירים איך
מגיעים ום דיברנו על זה שבוע שעבר זה זה
לא לפי הפשט מושך את האור של גל ישראל נגל
לא הוא
מתכוון לי סליחה עוצרת בסורים אל בוא בוא
בוא הוא שואל באמת איך צריכים לחיות בוא
בוא בלי הוא שואל שאלה נפשית לאסי אנחנו
מדברים כל מזן שתח תירו של מציאות והרגשה
אומר בפול נאמדו לקדוש ברוך הוא קש תחון
מקבל את האור של הסליחה הגיע פלת רבי
פתאום מסייג את זה אומר את יודע ככה בדרך
ג אומר מסדר את הטבלה אומר הרי למדנו יש
יש מצס יש מס מסס צריכים גם כפור שים כיפה
אומר יש אפשרות באמצע השנה שאני אצליח
לנקות את עצמי או שאין כזה דבר שבאמצע
השנה בוא בוא בוא נעזוב את ה-18 בוא נעזוב
את כל הסיפור עשו יהודי פוגש אותך מכפלתי
נכשלתי יש אפשרות שבאמת השנה אני מנקה את
עצמי או שכל השנה אני צריך להסתובב ככה עם
איזה הרגשה מסוימת שעד שלא יגיע ום
קיפר יש פה בעיה יש פה בעיהה ומה שההוא
שואל והתשובה מאוד קל להגיד כן מאוד קל
להגיד אבל היא תשובה מאוד כואבת אז אמרתי
שו זה בעיה א הויר זה בעיה היא לא נגמרת
כל כך מהר והתשובה היא מאוד מאוד כואבת
אבל זה מסתדר גם ש מקודם הסלח נוול
זה נו זה גם גם שוב פעם גם החלק של תשו
טולה גם החלק של תשו טולה זה סוג של סליחה
רק לא סליחה לא כפרה מושלמת תשו טולה זה
לא רק סתם תשוב ולה עשית הקדוש ברך אומר
וד מה מחכה עד יום כיפר וב וי כי התשובה
אפתה משהו התשובה מגינה ר רק היא לא גמרה
היא לא גמרה לנקות אותך
מהזה דבר ראשון כלפי ס גם כלפי לאס חלקים
לא גם קפל לא סשה חלקים חלקים מסוימים
שואל מה זה שאלה מאוד מאוד מאוד
חזקה רת השם אהת השם עשה בכל
זרת השם שהבת השם כ לא לא לא צריכים למצוא
דרך זה לא צריכים
למצוא יכול להיות
כש יכול להיות שיש יש יש
א במילה במילה אחת הם חוץ כיפר יהודי
וקור יוד יהודי אם הוא היה נכשל אז היה לו
אפשרות להביא קור אם הוא היה מביא קורבן
אז אז הוא היה מקבל כפור גם בלי
ום זאת אומרת זאת אומרת האם יש סוג של אז
מוכרח שיש גם סוגים של כפור גם ללא היום
כיפר שאלה אם יש אצלנו סוג ההרגשה ש יהודי
עושה תנועה של מסוס נפש מל הקדוש ברוך הוא
יהודי עושה תנועה של מול הקדוש ברוך הוא
שזה מאין עניין של קורב יכול להיות שבן
אדם יכול להמשיך עוד סוג מהלך של של תיקון
גם גם ללא יום כיפה זה ברור זה ברור
שצריכים בוא נמר ככה אי אפשר כל השנה
לחטוב להגיע בערב עם כיפר להגיד תשמע בעק
אין לי אפשרות באמצע השנה לגמור את זה בוא
לפחות נצבור הרבה נגיע ם קיפה ום קיפה אחד
לגמור את הסיפור זה ברור שאנחנו צריכים ות
שעבירה זה בעיה אנחנו צריכים למעד בעבירות
מה שאפשר לדעת שזה בעיה מאוד גדולה ואנחנו
צריכים לדעת ש כל מה שאנחנו עושים תשוה יש
סליחה מסוימת גם ממן את הכפרה המושלמת של
קיפר יש סליחה מסוימת לפי ערך גם במשך
השנה עלס יש כפרה גמורה מיד דברים אחרים
זה רק היא יותר מצומצמת היא לא ה ה היא לא
היא לא כפרה מוחלטת וכמובן ואני חושב
עכשיו שאם בן אדם עושה עניין של מאמץ כמו
כמו שלמד שילמד ח
שלמד מעבר הבא מעבר
הבא אז הוא לא צריך לחקות יום כיפור אם
לזכויות זהמ זה אומר שכ לא צ קבן נכון
בסדר קרבן זה הלוחה אבל אבל זה דקא ביום
כיפור יש לך את ההרגשה של להפוך ורן נכון
נכון הוא מביא הוא מביא רעיון טוב תשוב
מעבל זס כז
חייס עכשיו עכשיו בסדר אני כו
אני לא אמרתי לעשות אתה מכניס את
כלח כ לא התכוונתי
גם יש אזה קושי א קושי בסדר קושי כאילו אם
עכשיו מצאנו איזה אופציה אז כאילו מחר מחר
אני מגיע לזה והכל בסדר זה בסדר יום כיפור
כן צ יום כיפור תחכה ליום כיפור אין מה
לעשות א אני הלש הפשוט אני לא צריך
למצוא אתזה אצי בסדר עשינו
ון מישה כך
לזהם בדם
שעשה הוא עשה הוא עשה חיל
שבס שיחוב את זה שיחוב את זה כן שפיע עלזה
כל השנה כיפור מה לעשות זה המציאות תשמע
מה שני שואל אותך היה בזמן
שהיה היה צריך חוס לחכות עלחם
כיפל אבל אין לנו אין לנו י אבל מה לא
תעזוב עכשיו מה היה עושה היה מ קורבן נו
היה מביא קורבן היה מביא קורבן היה עושה
תשובה והיה מביא קורבן הל מה הקורבן הזה
עשה עשה יותר מה שם כיפור אותו דבר למה
יותר לא יותר לאמה שיותר זה הה ברגלים לא
ך כיפור בסדר אבל ותה פעולה מבחינת התשוב
מבחינ הקון ישז אז היום כיפור זה לא רקו
היום אנחנו אחר אין לנו קורבן מה יש לנו
במקום קורבן מה יש תגיד לי מה תשוב ומעבה
בסדר תשוב ובוב זה זה כמו קורבן אנחנו לא
מגיעים ננו לא מחפשים אופציות אנחנו צ בוא
בוא נעשה סדר זה ברור שבערב יום כיפר
אנחנו ממש נשמח לשמוע אותו כי בעצם אנחנו
רקוד משמחה שמגיע עם כיפר וזה עוד מ מ כבר
אנחנו מגיעים ו כ
כיפ עומדים אחרי שמ חודשים
עוד טוב זה עד שאתה תופס זה אנחנו כבר תמו
זלו אבל אבל אבל מצד שני מצד שני מצד
שני אתה אני אגיד לך
ככה אתה אתה זה כודי
סוער עד הסוף צריך להבין שהקדוש ברוך הוא
דבר ראשון יש הרבה סוגי נפשות ויש הרבה
דרכי תיקון הקדוש ברוך הוא לא לא
רק לא רק סכיני חריפה הקדוש ברוך
הוא לא רוצה גם שבאמצע השנה יתקנו זה לא
רוצה לחקות
לח לנו
לנונו ת א אני רוצה להגיד לך איזה עבירה
של זה מאוד מחפר
אחד מהעבירות המאוד מאוד מאוד מאוד מאוד
שכיח שמאוד מאוד נכשלים בזה
ו וזה זה הכשלה של של אפילו בין מנחל
למערב מישהו אמר לי מישהו אמר לי מי ש אמר
לי ש שהרב עובדיה היה מאוד מאוד בוכה
ב ש אומר וידו היה מאוד בוכה על בטל טוי
ממש
ב שאלו אותו אז אמר אז הוא אמר אתם יודעים
כמה
בט אה לא אז הוא אמר אתם יודעים כמה ביטלת
יש בכלל ישראל ה זאת אומרת הוא בכר לא לא
רק בכר לעצמו בכר למציאות כמה בתלת יש
בכלל ישראל וזה עבירה חמורה כלל יש יש ל
את העברה הזו בצורה אז הוא עשה תשובה אני
שמעתי מ
שמר לא יש יהודים שלא שבע
ישרל הוא כאילו עשה וב לא על הבטלת רק על
הבטלת של כלל ישראל אבל הוא בכה
בתמו אנחנו לא קולטים את הרך של מספיק
להבין שב זה כל כך חמור אבל אבל אבל אבל
הקדוש
ברוך בוא
נמשיך וא זה אך תשוב כנו דווקא עכשיו מה
שבר בתחילת השיעור ן זה איך טושו
דשך בליב על התשובה כ
מספק גם ז א
מסקרי
דשמ
מנוב למה מקד
לבקש פני
נו אנחנו בעצ מבקשים את הדוך הנו לא רצים
לחש יך בדרך שלנו מבקשים דבר ראשוןו ש
שנשנה את הדרך שלנו אחרי זה אנחנו מבקשים
לחלון ח ביום כיפר מבקש פני ש יך ממילא
מספיקין
ומספיק חזל
הבוק מיד שבו איך שבן אדם רק רוצה מיד
הקדוש ברוך הוא מסייע אותו זוס סליח ומכ
מיד זה שכוסו חוס נגד סומי ומה שקו נגד
סומי אז זה לכאורה הפוך ממה שאנחנו מדברים
פה כל הזמן מדברים שבן אדם צריך להאמין
שהקדוש ברוך הוא שולח לו מיד ך ש רק בוא
לטר מ שהקדוש ברוך הוא איך ש רק אפשר לסיה
סליחה הוא נותן אזז מה קח צריכ לזכור כל
הזמן את
העבירות הכוונה לא לזכור את העבירות כדי
להיות עצוב על העבירות
תשמ וכול ני וכול ה מיד הפוסק אומר
נישמח זאת אומרת ש שאני אהייה בשמחה רק
משום שצריך להיות כל יום תשו ו ומשום
שצריך להיות כל יום תשוב ילו ש בשמח רב
כנל את התשוב ות התוא עושים את הזמן
המוגדר שעושים שעושים תשובות התועה אבל
במשך כל היום יהודי צריך לעמוד בתנועה של
תשוב אלוה תשוב לוה הולכת בתנועה של שמחה
כי אני מתקרב לקדוש ברוך הוא אני מתכלל
בקדוש ברוך הוא אז זה תנועה של שמחה אז אם
כל הזמן אתה צריך להיות בתנועה של תשוב
אלוה אז לא יכול להיות שכל הזמן תזכור את
העבירות שלך כי זה בעצם עושה עצב ואז בעצם
אתה לא יכול לחיות בשמחה בעצם במילה אחת
יהודי רק רגע מילה אחת יהודי צריך לחיות
כל הזמן בשמחה זה זה התנוע נפש היות
ויהודי צריך להיות תנוע כל הזמן בשמחה אז
לא יכול להיות שהוא יזכור כל הזמן את
העבירות עבירות מעציב מי שזוכר כל הזמן את
העבירות זה מעציב אותו מה ק חתו סומ לא
יכול להיות חוץ ממה שלטר אומר חוץ ממה
שבפסוק עצמו הפסוק מיד מבקש את השמ בשמחו
אח חסומי גם אבס השם זה סותר ה השם צריכה
להיות כל הזמן בשמחה ואם כשם צריכה להיות
כל הזמן בשמחה אי אפשר לזכור כל הזמן עבות
לעצות א מה זה נקרא חתס נגד סומית מגיע
ארב ואומר נגס זה נקרא שבות תהיו רחוקים
ממך כל הזמן או נגד לא
וסוס נגדי הנקרא מרחוק
גד מנגד פרש רשי
מרוחק תחזיק את העבירות רחוק חוס נגדי
סומית תדע שיש לך עבירות אבל שזה לא יהיה
כל הזמן מול העיניים שלך חוס נגדי סומית
שזה יהיה שזה יהיה לו נוכחות באזור אבל
מכוסה מכוסה מכוסה מכוסה עם ויילון לא
קרוב אלא רחוק רחון כ ככ אומר אלטר
אנדיק אפשר לק יכול לשול או לא כתוב מנגדי
תמיד חתי נגדי תמיד לא כתוב מנגדי תמיד
שזה נגד שזה רשי ו נגדי תמיד נגדי מתפרש
כמו מנגד ש בשו רחוק
ממנו ומחו אם ככה בשמה בשמה כן צריכים
לזכור את העבירות אם ככה אם צריכים להיות
כל הזמן בשמחה ועבירות שהם עושים עצבות
צריכים לה מוד מרחוק אז הם ככה למה הם
בכלל צריכים להיות שהם לא יהיו בכלל שלא
נזכור אותם בכלל לא רק שלא נזכור אותם
מרחוק אש נזכור רק המכו רק לבלתי רום
לבובו וליו שפל רוח בפני כל הודו כ שיהיה
לכור בני חות נגד השם זה כן אומרת יהודי
שהיה לו
עבירות יף לפרוח זה מביא אותו כי אז הוא
הוא לא יכול להסתובב עם האף על הגובה אני
הצדיק הגדול פה אני הזה הוא יודע שנכשלת
בזה נכשלת בזה נכשלת בזה
מהזה ברגע אחד בן אדם מקבל כבוד מדברים
ממנו רק לשנייה
מעביר איזה סריה של עבירות שהוא נכשל על
המ זה נגמר כל סיפור מה מה אתמה אתה מנפח
את עצמך מה אתה רואה את
עצמך כאיזה כאיזה משהו מכובד הרי סך הכל
עשית ככה וככה וככה וככה וככה וככה אז אז
תמיד את עצמך במקום אז זה המטרה של לזכור
כן את העבירות כדי שתהיה לך שילס רוח
שיהיה לך נוב שתבין את המקום הנכון שלך לא
לא להתרברב
אבל ובכדי
שזה יביא אותך חס ושלום לעצבות זה בשום
אופן לא התנוע הנפש אל תרל
תרב בפרק הראשון של התניה פרק חובב גם
מאוד מאוד באריכות לשל תר לא שייך שבן אדם
יעבוד עם תנועה של אדפיס בן אדם עבירות
הוא צריך לקחת זמן מסוים ביום להקציב את
הזמן שאז הוא חושב על העבירות ואז הוא
עושה תשובה על עבירות ובמשך היום
לחלונו לפני הלימוד הוא חושב קצת אבל במשך
היום התנועה שלו הוא רוצה להתקרב לקדוש
ברוך הוא ולרצות להתקרב לקדוש ברוך הוא זה
כל הזמן תנועה של שמחה ודביקות ותנועה
תנועה של קשר לא תנועה של של שברון לב
תנועה של תשמי מסוס ושמח לא תנועה של
שברון לב מה כן צריכים לזכור כל הזמן כתוב
שאין ממנים פרנס על הציבור אין ם כ קופ
שרוצים תלוי אחוב כך כתוב בחזר למה למה
צריכים קופי של שרצים שלא תגה אה שלא תגה
שלא יתגאה
מדויק כובן נגד כל אדם זה הולך
ע על כל אדם השל בפני כלו ביחס ביחס
לאנשים בחלט בחלט בן אדם שיש לו קופ של
שרופי אז הוא מבין אחד ש אחד שלא לא חושב
שהוא פעם חתה הוא חושב שהוא מה שהוא עושה
זה בסדר אז אז הוא באמת חושב שהוא משהו
יותר חשוב מאחרים אבל אם בן אדם קולט
שהוא כם ה רוצה מה שקדוש ברוך הוא עושה
איתך
ואל תרים את הראש מול יהודי שני אבל באופן
כללי תנועת הנפש צריכה להיות כל הזמן
בשמחה על תרבי קורא לזה תשוב אלו ר למה כי
ל תרב צריך את החז שכל יום התשוב גם לתרץ
יש כתוב חזל שכל יום בתשובה ואם תשובב הת
זה הרי ה שברון לב אז מה אתה אומר לי שר
רק בזמן מסוים צריכים להיות בשברון לב לא
כל היום אז עזה אומר אל תרא בכל יום אוף
צולו ולו זה נקרא כל הזמן לחיות בתנועה של
התקרבות להשם התקרבות להשם הולכת עם שמחה
אין השכין ש שמחה אין כזה מציאות להתקרב
להשם ללא שמחה ממילא התנועה התנועה שלנו
כש כל היום ה בתנועה של אנחנו הולכים
קדימה
אנחנו מתקדמים ומתקרבים כל הזמן לקדוש
ברוך הוא התנועה הזו צריכה להיות עם שמחה
כל הזמן יש תקשורת
בב בוא נמר ככה בוא נמר ככה א
א לא חייבים
לא בוא נקע ל אני אגיד לך ככה אני אגיד לך
את ההגדרה כה לא יכול להיות תשו בלי תשובה
מהוה לא יכול להיות תשוה בלי תשוה מהוה
אבל אפשר להיות שו מאה וגם בלי תשובה
התשוב אזה אז אני אמרתי ככה לכן כ שציטטתי
אתל תרב אמרתי ככה כל יום ה צריך להיות
בשמחה אבל גם צריך תשובה א זה תשובה ש
לחזור לקדוש ברוך הוא התנועתי שלי זה כל
הזמן לחזור לקדוש ברוך הוא זה תשובה אלי
זה תשובה אלי תשובה אלי לא מתעסקת עם
עבירות החלק הזה של תוב מאוה מתעסקת עם
עבירות רקק רק אני למה זה כואב לי עבירה
כי אני מאוד אוהב את השם אבל תשוב מאב
מתעסקת עם עבירות שוב ה לא מתעסקת עם
עבירות שוב ה לא מתעסקת עם התנועתי שלך
מול קדוש ברוך כל הזמן וזה נקרא איפה זה
בתוך ה
אה לא נכנס עכשיו איך להפך לא מתעסק עכשיו
בזה אומר הבן אדם צריך להיות כל הזמן אל
תרב בתני בפרק ל אומר את זה גם ככה התרב
אומר אני אגיד לך לרב אומר בתניה בחלק
הראשון פררק לו תכלס להגדיר את זה עוד פעם
אני מגדיר את זה מה הבבה לו זה שניה אחת
אני עוד רגע אסביר א אני רוצה קודם את
הנקודה של אוד אחר כך אני אסדר את הטבלה
אני אומר אלתר ארב ג מדבר ככה בטני פרק ל
תכלס חכמה
ו תכלס חוכ זה כל מה שאני לומד בשביל
לעשות תשובה כל הזמן בשביל לעשות תשו תכלס
חוכ זה לעשות מיסים טובים אם עשיתי עבירות
אז אני אעשה על זה תשובה אבל תכ חוכ זה
תשובה זה כל התכלית של הלימוד לעשות תשובה
שניתקל תשובו תגיד מים
ושוב מתי ושים תשובה עלות תגיד תכלס חוכ
תשוב מיסים תובים ואם עשית עבירות תשובה
לך תחיל זה מיסים טובים בד זה תשוב אתה
אומר תכלס חוכמה תשוב טו כך של תרב אומר
אל תרבי בתניה שתנועת הבודה כל הזמן צריכה
להיות תנועה של תשובה מה זה נקרא תנועה של
תשוה הנשו שלי נמצאת בנפש המיס הנשו שלי
נמצאת פה בולמה זה המאוד שפל מה התנועה
שלי כל הזמן לחזור לקדוש ברוך
הוא להתנתק מהמציאות השפילה שאנחנו נמצאים
פה לא להיגרר אחריה רק להימשך רק לפנות
לקדוש ברוך הוא זה בעצם תשוב אלוי תשוב
אלוי זה הפנייה מול הקדוש ברוך הוא זאת
אומרת אומר אל רב חס תשו מיסים טובים שכל
המיסים טובים יעשו מתוך תנועה של תשובה
זאת אומרת מתוך פנייה לקדוש ברוך הוא זה
נקרא תשו מיסים תובים זאת אומרת הבן אדם
חי כל היום בתנועה של תשובי בתנועה של
לחזור לקדוש ברוך הוא וממילא כל המיסים
תובים שלו זה בצורך תנועה למה כי הוא
מרגיש את הנפשה במיס שלאו איפה שהוא נמצא
שהיא מנסה למשוך אותה למשוך אותו ל למטה
ואז הוא עומד כל הזמן בתנועה של תשובה
לחזור לקדוש ברוך הוא זה בעצם נקרא תשובה
הלאפה יש לנו כזו תשובה היא לא על עבירות
ר להיות כל הזמן בתנועה של להתקרב לקדוש
ברוך הוא זה בעצם נקרא תשוב לו תשוב הילו
זה נקרא לחזור לקדוש ברוך הוא להיות עסוק
עם הקדוש ברוך הוא לא להיות בכלל עסוק עם
העבירות להיות עסוק עם הקדוש ברוך הוא
התנאי להגיע לתשובה ללא אמר ל תרבי
שצריכים קודם לעשות תשו אתה טועה אז אתה
מסדר את התשוב התו אבל בעצם במשך כל היום
אתה חי בתנועה של תשובה ל עכשיוו מה זה
תשובת כ כן אני אני אסדר עכשיו תשובת הת
זה שוב אתה טואה עשיתי
עבירות להבין את גודל ההפסד להרגיש את
גודל ההפסד של העבירות שעשיתי וממילא אני
מרגיש שאני רחמנות אני מסכן מאוד גדול
וממילא אם אני מסכן מאוד גדול אני אני
רחמנות מאוד גדולה ואני מבקש את הרחמים של
הקדוש ברוך הוא זה זה תשובת התו תשובת
התואר זה להבין שעשינו פנצ'ו מאוד גדול
וממילא שוב את התו על פי פשט עשינו פנצ'ו
מאוד גדול וממילא אנחנו לא רוצים את זה
תוב בפניש זה נקרא אז אנחנו מבינים את
גודל השבר שהחטא יצר ואנחנו רוצים ואנחנו
רוצים לצאת מזה אנחנו מבינים שאנחנו לא
יכולים לצאת מזה לבד אנחנו צריכים שהקדוש
ברו הוא יוציא אותנו משמה וזה בעצם זה
לאורר רח רב זה תשובת על פי פנימי תשוב
הלא זה בכלל לא להיות עסוק עם השבר של
החטא שוב ל להבין אנחנו נמצאים פה במציאות
בעולם שמצד העולם אנחנו מרוחקים מהקדוש
ברוך הוא ואנחנו רוצים כל הזמן לחזור
לקדוש ברוך הוא והתנועה הזו של רוצות
לחזור כל הזמן לקדוש ברוך הוא ואז במילא
אנחנו בשמחה שאנחנו מגיעים לקדוש ברוך הוא
ואז אנחנו בעצם עסוקים בלעשות עשייה
חיובית בכלל בכלל לא עסוקים ב מעבירות אבל
זה תנועה של תשובות זאת אומרת שאני מבין
שאני רחוק מצד עצמי אני נמצא פה למטה רחוק
ואני רוצה להתקרב לחזור לחזור למצב הכי
קרוב ששייך לקדוש ברוך הוא להתכלל בו כמ
כמו
קודם אהה אז מה הוא חושב שזה תשוב זה תשו
חנו זה תשובת התואר חנונו זה תשובת התועה
אבל במשך כל היום אתה חי אתה חי אתה
חי עכשיו תוב מא תשוב מי רק רגע רק רגע רק
רגע רק רג עוד שניה אחת עוד שניה אחת
מסדרים אז עכשיו תשוב מיר ושוב
א הטבלה פעם שעברה היייתה שבלילה אם אתה
לא עוד רגע עוד רגע בתפילה אתה לא ח אבל
ב-18 בסלח לונו זה תשוב תשובת התו ואל
תרבי שואל את הקושיות במקומות אחרות אתה
מגיע בתפילה פתאום זכר את מעבירות אומר על
רבי משפט מאוד חריף רבי אומר שכש מתחילים
התפללת כמו שצריך פתאום אתה קולט עד שיש
לך עברות
חדשות
כ פתאום אם התפללת כמ שצריך ברצינות אתה
פתאום קולל שש שיש לך עבירות חדשות ואז
אתה אומר לחלון הוא אחרי
שהתפללתי אתה קולט אתה קולט אתה קולט ש
העסק הוא מאוד בעיתי הוא הרגיש אחרי
התפילה מאוד מאוד נקי רבי אומר שכש ורד
אותו עוד
יותר רבי עוד רגע עוד רגע עוד
רגע אל רל תרב רב אומר שבעצם אחרי התפילה
אתה מגיע לעומק חדש ש בקשת לחלונו ושולחים
לך ואז ממי ותה חזרה את חזרה חוזר עכשיו
לתנועה של שמחה אותו דבר אומרים שמנו אחרי
התפילה זה אותו רעיון אנחנו בעצם כי
שהגענו ל-18 הגענו לפני השם
אתו
אתזה אומתנו
זה חשבתי כאילו זה אומרים אתת אומרים את
התחנון אחרי אנחנו ופה אנחנו מסיימים את
הסיפור מתחילים להמשיך את השפע למטה ואז
אנחנו יורדים לעולם בתנועה של שמחה וזה זה
מסיימים את התכ מסיימים עוזנו לכי אישנו
אנחנו הולכים בתנועה מסיימים תחנו עם
תנועה של שמחה הייחוד הכי גדול של כל
התפילה זה התחנון אנחנו חוזרים אף בצורה
בתנועה של שמחה מסימים את תחנו בתנועה של
שמחה עכשיו אתה שואל מה נקר מחפרים עליו
פה פ בוא נעשה סתם עוד שתי שאלות מסדר מה
זה תשוב מיר ותשוב מעה שניהם מתייחסים
לעות תשוב מאיר מתייחס לעבירות כי אני
מבין שזה חיסרון נוראי עבירות לכן אני ס
מאיר איך אני מתפטר עם הבעייה הגדולה הזו
שנקראת עבירות כי זה מחי כיכי
כי זה פגם זה פגם מול הקדוש ברוך הוא אני
לא יכול לסבול שפגמתי מול הקדוש ברוך הוא
זה זה זה תשובה מיר
ויר רת רוממות רת רוממות
חושים אחר כישו מהחלק
שפגמתי
אחוב אבא אני רוצה חזרה
לך כון לא
עכשיוו אבא אני רוצה לחזור אליך מהמקום של
העבירות רוצה להיות איתך בכלל לא בכלל
עפרות ולא עבירות אני רוצה להיות איתך
חזרה זה תשוב אלו בג כל התהליך הקודם
לא אז בשביל זה בשביל זה הגיע לרב גם אם
לא עשית את שבת הטול לפני התפילה וגם אם
לא עשית אמרת סלח לונו אמרת שבנו אבינו
בקר שם הקדוש ברוך הוא תשובה אמרת סלח
לונו הקדוש ברוך הוא סלח ומכאן בתנועה של
של של שלל של של שמחה לכבוש את העולם
בעצם היו צריכים לעשות סדר שאחרי התפילה
שרים את המרש נפוליאון אחרי כל תפילה כמו
במוצ
קיפר שרים את המרש נפוליאון יוצאים לכבוש
את העולם את המרש אותו דבר אחרי כל תפילה
היה צריך לנגן את הניגון ול כנק את הניגון
של המר שיוצאים עכשיו לכבוש את
העולם זה נקרא ולינו לשבח ולינו לשבח הנו
ולינו לשבח מתחיל עוד ניגון קק עוד ניגון
וכה עלינו
כן התפילה נגמרת מתנועה של
שמחה התנועה לא נג כתוב מהבעל שם טוב שאם
בן אדם סימן האם התפילות שלו יתקבלו או לא
האם הוא מרגיש תנועה של שמחה אחרי התפילה
אם הוא מרגיש תנועה שהוא רוצה ככה טוב א
התפללתי טוב לי תנועה כזו זה בעצם הריקוד
בברסלב אחרי התפילה זה בעצם אמור לבטא את
השמחה לפעמים זה נראה קצת
כמשל לפעמים זה סוג של קרץ כן אבל
אבל ד דוקא אפשרות אפ שלא מיצר הרע ש עו
בסדר לא לא אני לא התכוונתי לא לא
התכוונתי להיכנס ל מפלגתיות
שבדבר אני מתכוון את התנועה התנועה אחרי
התפילה צריכה להיות תנה של שמחה התקרבת
לקדוש ברוך הוא אתה עכשיו הולך לגלות את
הקדוש ברוך הוא בעולם
זה בעצם התנועה את לא שייך להצליח סתם לא
שייך להצליח כל היום בעבדת השם אם אתה לא
בתנועה של שמחה אם אתה לא בתל רבי אומר
בתניה בפרק חבוב שאם נופל לך העורים של
תשוב על הו באמצ באמצע היום זה ממנו זה
מצד היצע כי כי הוא הוא מביא אותך ומר אתה
באמצע עבודה מה מה נפל לך איפה איפה בדיוק
הקדוש ברוך הגיע לפה נכנס לפה שאתה שאתה
ואם אתה מרגיש והמטרה שלו כ שתיכנס לאטס
ומשם הוא יביא אותך לטייס ויפי אותך עד
הסוף בעצם בעצם בן אדם הולך עם תנועה איזה
בוד קומנוס אני ירצה לי לשמוע
מבחורים בחורים הם בקטע הזה מאוד תקינים
אנחנו אנשים מבוגרים כבר מבלים אבל אבל
אבל בחורים הם מרים כל
הפריק משוכנעים שהם הולכים לכבוש אוות את
העולם הם אוד בת כבר במדרגה הזו ומדרגה
הזו ומדרגה
הזו אתה שומע מבחורים לפעמים
איפה איפה הקושי שלהם הם נפלו נכשלו הם לא
רוצים להיקשר ם יד מחליטים שזהו זה סטופ
אבל האצ אחרי זה מפילה ומפילה ומפילה
ומפילה ומפילה בצורה הכי נוראה
ששייך
אומר הקושי הכי גדול הכאב הכי גדול שאתה
שומע מבחורים שמתמודדים זה הטפס שב שהיצור
אחד מהכוחות הכי חזקים שלו זה אסס שמביע
שהוא רוצה את זה יותר מש ככתוב ככ אמר בר
הגודל יותר מה שרוצה את רוצה את הס אחרי
העבירה כי
הס נכון
נכון נכון נכון אני לא אוהב כל כך משתמש
עם המשפט הזה
כפירה זה חוסר
באמונה חוסר באמונה
הפונים מאוד קשה לי סתם א לשמוע ליהודי
ביטוי ש כפיר זה מאוד קשה לי אבל אבל אבל
אבל אבל
א אבל התנועה התנועה זה ברור אל תרב אומר
משפט חריף זה אני צריכים לחזור על זה כל
הזמן רב אומר משפט חריב בתחילת פרק חובב
בתני יהיו שני אנשים שנלחמים אחד גיבור
אדיר והוא
עצוב ואחד חלש והוא עם שמחה החלש ינצח את
הגיבור כך אומר ככ אומר אלתר בתחילת פרב
מלה אומר הנשו היא
גיבורה הנפש הבאה מסיח לשה אבל אבל אבל
אבל אבל אם אם אם אם אם אם הנפש הבאה מיס
עם כל הברן נשום הוא ככה
קרט אזז אז הנפש הבא מיס תנצח ד זה צריכים
להשקיע את כל האנרגיה על התנועה של שמחה
תנועה של שמחה אני אני מסיים את הפרק עד
הסוב עד רב עניין השמח זיכרון הח בס הקדוש
ברוך שעבירות לזכור עוזרים לשמחה למה בכדי
לקבל בשמח כל ה המרק ש בין מן השמיים בין
לידי הברי בדיבור במיס אנשים פוגעים בך וז
נוצק כל מ פ אתה זוכר את העבירות שלך
וממילא אתה מבין שזה מגיע לך אז אמרנו אז
אתה לא כועס על אף אחד ולא מקפיד על אף
אחד זה
שי על ידי שבן אדם יודע שיש לו עי ומגיע
לו מלמעלה אז הוא שמח שהוא מקבל את זה פה
למטה כמ חזל
בורים כ גפה כבר נה עד הסוף פשה כי הוא
כבר הצלי זאת אומרת וזה מביא אותך לשמח
מביא אותך לשמח גורם לך
לסבול לסבול את מה שעובר עליך אתה סובל את
מה שעובר עליך אז כ קיבלת כפור חדשה
ועצ אבל יודע מה שג אומר ל העצה הז כבר
הבתי כבר אין לי מדות להביר אתה יודע אתה
יודע מה אתה יודע מה שגמור אומרת ל הצת
שלכל המעו על מידו מעביר כל פשו
עליו
וקובו הגמרא אומרת ליו זהזה משהו זה ש אבל
זה
קשה הלי וקובו זה פתרון אליו זה צה הכי
טובה שיש אליו שזה מאוד שומני אבל
קובו זה לא כל כך קל זה זה עבודה של כש
שנים לפעמים
חי מה
להתגבר מדס
כן אם בן אדם מוכן כ כ צי צריכים אולי
עלזה בעצמו להעריך בעזרת השם אבל זה ברור
זה ברור שמר מדוס אבל
מיחים
גם פיקסול מזי מזי
מז סוף כסוף יצא
‏uk