0:00 / 0:00
ט״ו אב • יום בניין המקדש | ר׳ יעקב פרידלנד
69 views
Categories:
Torah
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
בת אי אפשר היה לעלות אז היום זה היום הכי
קרוב לטו באב שאפשר לעלות טוב באב לפי רבי
צדוק אוקי מלובלין זה יום בניין בית המקדש
השלישי
הוא לומד את זה מהמשנה
בגמרא ש
שלא היו ימים טובים לישראל כיום הכיפורים
וובאב
וא שנאמר אצלנו ראינו בנות צדיון בנוח שלו
בתורת דולמה
ביום חתונתו ביום שמחת ליבו יום חתונתו זה
יום הכיפורים שנתנו בהם לוחות שניים
>> ויום שמחת ליבו זה יום בניין בית המקדש
עכשיו מי הזכיר בכלל ביום בניין בית המקדש
דיברנו על לא היו ימים טובים לישראל כיום
הכיבורים וטו באב אז מאיפה הגיע בניין בית
המקדש רבי צדק אומר טו באב זה יום בניין
בית המקדש
זה יום של קרבה גדולה
בתוך כל עם ישראל שהותרו השבטים לבוא זה
עם זה הוא שבת בנימין הפסיקו את המחיצה
שמנע מ
עשרת השפטים לעלות לרגל שהקים
מרבם בן נבת זה יום של אחדות ישראל שבת
ישראל וזה יום של חיבור בין אלוקים לבין
עם ישראל וזה היום שאנחנו נבנה את בית
המקדש
אז אנחנו לא יכולנו לעלות אתמול. אנחנו
כולנו עלינו היום כדרך לבניין בית המקדש
השלישי. אנחנו היום עומדים פה בתז בא
ואנחנו אומרים כלפי שמיה שאנחנו מחפשים את
הדרך להוריד את שכינתך אלינו לבנות את
מתיישה והבית שיבנה של הזוג שאומר להתחתן
זה חלק מבניית המקדש.
זה שאומרים קומ חתן וקלה כאילו בנה אחת
מחובות ירושלים כי כל בית שנבנה בישראל זה
הדרך להורידת שכינה שהשם שתזכו ששכינה
תשרה ביניכם ואתם תהיו חוליה בדרך בניין
יאללה חברים תודה ‏Yeah.