0:00 / 0:00
כולל דרישת ציון עולה להר-הבית בעקבות הרמב״ם! | הרב אלישע וולפסון
203 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
רבותיי,
אנחנו היום יום מיוחד,
יום שישי בחשבן
הוא יום מיוחד
שבו הרמב"ם כותב באיגרתו שהוא זכה להיכנס
אל
>> הבית הגדול והקדוש, אל הרב.
זה לשונו, אני אקרא לכם את דבריו הנפלאים.
כך הוא כותב.
זה מופיע בספר חרדים. האיגרת הזאת וגם
בספר של אגרות של הרמב"ם וככה הוא כותב
ביום שלישי בשבת ארבעה ימים לרח מרחשבון
שנת 620 ליצירה יצאנו מעקול לעלות
לירושלים תחת סכנה היום זה יום
>> ונכנסתי לבית הגדול והקדוש והתפללתי בו
ביום חמישי שישה ימים לירח מרחשבן
>> היום היום בדיוק אחר כך הוא מתאר שהוא גם
הלך לחברון
שקברי אבותיי אה ואותו יום אמרתי התפלתי
שח הכל ושני הימים האלו שהם שישי ותשעי
במרחשבן נדרתי שהיו לי כמו יום טוב ותפילה
ושמחה בהשם ואכילה ושתייה אלוהים יעזרני
על הכל ויקיים לי נדרה אל השם השלם וכשם
שזכיתי להתפלל בהחורבנה כך ראה אני וכל
ישראל בנחמתה
>> אמן
>> כך כותב הרמבם תיאור מדהים מרגש מופלא זה
מוזכר בעוד איזה הגרת שלו ככה באגב אבל גם
ככה
אה הוא כותב באיגרת לרבי יפת הדיין הגדול
א והוא היה מראשי הקהילה היהודית באקו
והוא כותב לו ככה הוא היה איתו הוא כותב
שאני והוא ואבא מריז הצל ואתה ארבעתנו
הלכנו בבית השם ברגש מדהים טיור מופלא שזה
לא מוכרית המדרש
>> בבית השם נכנסתי לבית הגדול והקדוש
ובאמת לא סתם אנחנו רואים את ההסתכלות של
הרמבם שהוא הוא זכה לבוא לכאן. עוד בשיא
החורבן הוא קובע זה יום טוב. איזה זכות.
אז תחשבו מה אנחנו לא במצוות של חורבן
מצוות של גאולה שעם ישראל שב למקום הזה.
איזה שמחה. כל יהודי שזוכה לבוא לכאן
לקבוע את זה כיום טוב, כשמחה, כזכות
גדולה. ובאמת ראוי לציין שגם אנחנו בישיבת
קולל דרישת ציון התחלנו את הכול לפני חמש
שנים. בראש חודש חשבון לפני חמש שנים. אז
זה ככה גם מצטרף לשמחה והודיה להשם שמזכה
אותנו שמקיים בנו שבטי בבית אדוני כל ימי
חיי ונזכה בקרוב לחזות בנוע אדוני לבקר
בהיכלו שהיה בניין בנוי בתפארתו בשמחה וש
וכל בית ישראל צטרפו אלישת הקודש אל הרבית
אל עלייה בקדושה וטהרה תוך כך נזכה באמת
לבניין שלם בפועל ממש ארונן שמחנו וכן
יהרסון ונאמר ‏Yeah.