0:00 / 0:00
הרב אלישע וולפסון: מה האיסור הכי חמור בתורה? #הרהבית
993 views
#תורה #יהדות #פרשת_השבוע
Categories:
Torah
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
ולא תחללו את שם קודשי ונקדשתי
>> בתוך בני ישראל. אומרת הגמרא בסוף מסכת
יומא שהעבירה החמורה ביותר בכל התורה
כולה, העבירה הכי חמורה היא חילול השם
והמצווה היקרה ביותר היא מצוות קידוש השם
שצריך למסור את הנפש וכשאנחנו כעם ישראל
שווים למקום הקדוש הזה אז המצווה הזאת
החיוב הזה מקבל משני תוקף המקום הזה מה
שקורה בו כל רגע זה הדבר שהכי הכי יקר
לקדוש ברוך הוא כשאנחנו שואלים את עצמנו
כציבור מה הקדוש ברוך הוא רוצה שיהיה בהר
הבית אז נכון יש קוש שלפעמים יש יהודים
שלא עולים בטהרה אבל החילול השם הכי גדול
הוא שהמקום הזה מובקר כאילו בכלל לא חשוב
לנו כאילו לא אכפת לנו מהמקום הזה זה
החילול השם הכי גדול והקידוש השם הכי גדול
שיהיהודים באים לכאן ודורשים ומתפללים
ומשרים קדושה במקום הזה זה קידוש השם הכי
גדול המצווה הגדולה שיש לנו בדורנו זה
למנוע את חילול השם ולקיים קידוש השם
בשיבה אל הרמוריה ‏Ja.