0:00 / 0:00
אגרת התשובה פרק ז' חלק ג' הרב נפתלי ערלנגר מעייני ישראל בני ברק תשפ"ד
33 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
וסרי
בוס
והב אנחנו חוים פרק ז תצז עמוד א עכשיו זה
שב עכשיו זה הזמן המתים בעזרת השם ל
תובלו
בשבועו הרב מזכיר אתנ
ש יש יש הגויים ר אולי בנ או ב
נאגו א חב שב בחבד לא עשו
עסק זה משבבים אבל הוא אומר איזה מילה למה
אבל אב שיוך נקבה זאת אומרת לא לא
כן לא שלא עשו עסק לא רצו לא רצו להתעסק
כל כך עם הסוגיה
הזו שבוי מופיע באריז סתם שובי מופיע
באריז שבוים לא זרי סיוע מחבד זה מופע בז
המקור זה מרי שבתקופה הזאתי זה נקרא זה
השבבים כתוב פוסק מגנב מביא את זה ש שזמן
שצמים
אליכס כתוב המגנוב מביא את זה כבר מ הקדמ
ריזל גילה למה ועל מה אזה הה זמן של
תשובה עכשיו על מה עושים תשובה שזה על
הפגם היסוד ולמה עושים תשובה כקוראים את
הפרש של של ציס מצרים ועל פי הרי כל התק
כל התיקו כל התיקון של
מצרים זה לתקן את הנשמות
שייצאו קל ש שדרש כתוב חזל שמרים ש אחרי
חט עץ הדף פרש מאשתו
אמ פרש מאשתו לצורך פרש מאשתו
לצורך להסתגר ובאותם שנים אז יצא
לאסו בלי סוף ריבו ריבוי ש ריבוי של נשמות
יוד מהכ שצא בלי באופן של קרי חובי קרי לא
סמרת כמו ב עירובים הנשמות האלה היו הם
בעצם הנשמות של כלל ישראל הם היו צריכים
לקבל תיקון זה הנשמות של כלל ישראל זה
השיש ריב של כלל ישראל הם היו בדר המבל
והם עוד פעם פישלו הם היו בדר הפלוגה והם
עוד פעם פישלו ריזל באחד המקומות כותב שם
גם היו
בדוים ואז הם הגיעו למצרים ובמצרים על ידי
השיבוט הנורא הזה
אז הכוחות הרע שהחזיקו בהם התבטלו על ידי
זה יצא חר כך התגלה היופי של הנשמות האלה
שזה נשום ישראל כלל ישראל אחד מהדברים
הנפלאים מאוד שכלל ישראל בעצם נוצר לכאורה
בעניין מאוד מאוד שלילי כאילו זה לא
מרצוני של דוריש זה סו אבל בכ בדרך מאוד
מאוד מאוד מאוד מאוד מסבחת ריזל אומר
מקומות שנשם שיורדים על ידי הפגם הזה הם
נשמות יותר גבוהים נשמות שלא על ידי הפגם
גיזל אומר כש הולך דרך חיבור שיש הזה בעצם
א אני מצמצם את השפע שלי להתאים את
עצמי למדרגה של המקבל אבל כשאני לבד אז
אני
בעצם בדס בשורשי אך ש אך שזה עדיין לא
הצטמצם בדרגה יתו נמוכה אותם נשמות אסור
לעשות את זה כן כי בסופו של דבר זה נכנס
לתוך הקליפה וזה מציאות מאוד נוראה וזה
היה צריך לעבור את הציר וזיכוך הזה של
דמבל ושל דר פלוגה ושל עכשיו פה יש דבר
מאוד מאוד מעניין הריז זה בעצם הפרש הלה
אומר איזל זה התיקן של קופו שישן כי
ביציאת מצרים הקופל משו שלדו מישן נהייה
מתוקן ממילא כל אחד שיש לו כאלה בעיות כ
יש לו סחרה כזו א שבוב זהמן מסוגם שיכול
לתקן יכול לתקן את הבעיות האלה לכן זה זמן
של ניסים על פי
הרי הניס זה כבר בדמים אבל על פי הרי צמים
על העניין הזה ואז הם עושים המקובלים
עושים את הפין ש צריכים לצום על כל פגם
כזה
דניסים אז הם יש חמש סוגי פגמים אז הם
עושים פן ש חמש פעמים פד זה יש יהודים
שצמים שצמים היום פד איך אפשר לצום פד יש
פטנט שאם אתה צם אה כן אבל אך צמים בפה על
פיד אז הסדר הולך שצמים אם צמים
ציפס של יומיים או שלוש ימים אז זה הופך
להיות מספר הרבה יותר כאילו יומיים זה חוף
תסים זה כמו נחשב כמו
חינניים כמו משהו פלוס 50 זאת אומרת זה זה
מאוד גודל המספר המספר של הני האיכות של
הרצף של הטניס יש יהודים שצמים אסוקס
כאילו כמה ימים כדי לתקן את העניין הזה
בסר אלטר אומר שאנחנו צריכים לבדות את זה
בצדוק אומר שלוש פעמים אומר תרב כן
לצום אבל רק ביום קצורים פעם אחד לצום אחר
כך פעמיים אחרים ביום קצור עיקר לבדו בתני
זה אחד מהדברים בצדוק אחד מהיסודות של
התרב שאין מבז ז
מחומש כשזה בא לצדוק על העניין הזה כי אם
רפוא הגוף מותר לבזבז כמה שרוצים רפוא
הנפש ש מותן לבזבז בלי בלי גבול בלי גבול
כ
פ א עכשיו יש פה דבר מאוד מעניין
בפשטות אחרי שריד גילה שזה זמן של תיקון
על העניין הזה אז
בפשטות מתעסקים
ב בכלליות על פי הרי מתעסקים בתיקון של של
פגם הבריט שפגם
הפגם של הפגם הוא ידוע סילס חבד מאוד לא
עסוק בד המבל כשמדברים ש שמצרים היה תיקון
אז לא עסקים בזה שמצרים היה תיקון של דור
המבל אקים בזה שמצרים היה תיקון של
דלוג הי סך הכל הנשמות האלה הגיעו גם בדמ
אחר כך הגיעו בד הפלוג בדבל הפגם היה
בניון תיס ככ הפוסק
מדבר וג גם היה
בד
בשורש של הדברים בבעייה ש של דבורים
החודים על יחיד שלא ו בדת עכשיו ביציאת
מצרים נהיה תיקון גם על החלק של היסוד וגם
על החלק של הדס גם על החלק חסיס חבד
עסוקים בתיק של הדעת זאת אומרת על פי חסיס
חבד השבעות האלה מאוד מאוד
מסוגלים לקלוט באמת באמת את את את ה את את
האמונה באמת את הביטל באמת את הדף האמיתי
זהזהזה כמה שבועות אלה מאוד מאוד מסוגלים
אחרי שיזל גילה שהתיקון שהיה ביציאת מצרים
חוזר ומתעורר כל שנה מצד קרי הספר ש אז
ממילא מתעורר גם התיקון של דרמה מתעורר גם
התיקון של דר פלוג ממילא ב עסוקים בחלק
האמון בחלק של
הדס שנתקן בשבועות האלה וזה תיקון תיקון
נפלא זה לא גם מתנה מאוד גדולה שיהיה לך
אח סב כמו שצריך אחד האברכים פה עש צחוק
ממני אומר ליכ
עכשיו שזה שבועות של ארס צריכים לדעת גפ
יש גפר אויר שצריכים לתקן אותם אל תדבר רק
רק על הנקודה רק על הנקודה של
הדס אבל זה האמת השורש של הכל זה הדסו
השורש של הלזה
הדס ישבתי אתמול שבנו אתמלל בחורים כאילו
סנים
שדון קדושה להתחתן זה לחיות סה בעולם זה
נקרא זה נקרא להתחתן
ותח סבה
בעולם אתה מתחתן העולם פתאום תופס מציאות
חדשה אתה מקבל אחריות על כל מיני עניינים
דאגה על כל מיני עניינים העלם טל כל
ענינים
כטכ זה המלי וסה זה המוס השאלה אם אתה
מתבטל או לא מתבטל לא כל אחד מתבטל אחרים
מבטלים את
השני שהשני התבטל כן כל אחד מתבטל אבל
לחיות החד זה בעצם הנקודה
שלפן זה צריכים לקות זה ההבדל בין חיס חבד
ושר הידס בנקודה הז נובלר למשל מי עשה הסק
גדול משובי נובלר חיה
ון גם לא אשוש זה מגיע מנובל מי שעשה חדר
עסק בפוליש חדר זה מגיע מבל צובל עשו עסק
מאוד מאוד
גדול בכלל מהסוגיה הזו בכלל מכל העניין
הזה
ל זה גם תוצה של הכל אל
תולד
חחח היה
חהג לקח את כל החורף באמצ
החורף אבל אבל אבל מה ש מגיע בח בנובל שמו
ביום שישי עסו צדוק דיברו כל הזמן דיברו
כל הזמן מהסוגיה הזאת בנובל הרב
הוצב בנובל הרב היו עסוקים
נוב
אבלללל ג שש ספר לדקר ד גצ שר שבוב גצ שר
שיבו
לדק גצ שר שיבו שר ישרל
זה שיך זה שייך כל הסוגיה התפשט כמ
כמו זה לא נשאר בנובל זה התפשט אל
אבל הנקודה הזו של ההתעסקות הזו בנושא הזה
אחר כך זה היה
בפ אינטרסנט מפ זה
מאוד חריף עצ מאוד
מענין לא
ידוע זוב אומרי היחידה שמותר לצום בזה
חיזה אתה
את עשית כאלה דברים איזה חשיש פה
אתה ניית אובד מה
אובד אתה יש לך כזה פק לעל הכתפיים ואתה
מדבר
מ קובורג הקפיד בקלוב עד בקלוב צמים אני
בסט בחדר הזה לא כולם צמים יש מניונים
שוכל
ויכל כל שבוע אני זוכר שאני התחתנתי
התחתנתי בשבבים אבא ש מתי מתי מתי זה בשוב
ביום חמישי יום חמישי ום
אני התחתנתי בשייב אבא שלי חיתן את הילדים
שלו או בשבבים או
באלול אומר זה הזמן הכי
מוכשר ש שטוב אמר לי כשאני הלכתי תחתן אמר
לי התיק הכי גדול שאתה
מתחתן אז אז אזז אז התחתנתי בשבבי השוגר
שלי הייתה מאוד הקידוש השלי היה הרש פ ואם
ה הייתה מאוד לחוצה האם הוא יהיה לפני
השקי או לא
כי היא
הייתה ושים רב והיא צריכה
שקישר המס של ה זה היה ביום חמישי של ש אש
צריך לקוב אחל אזש היה עוד לפני השקי כדי
שיוכל שיוכל לחזור לכוב כוח מש צם עד סף
יום מ מצ שלא צריך
צוצ
שמעתי בחבד לא
צמים בסידר לא בסידר על זה התחלנו לדבר ש
חבד התג שנ בשרים בכלל לא הזכיר את זה גם
הלת הרבי לא הזכיר את
זה יש במור אדמ קצורים יש קטע אחד על
שיבובים סתם ל תשובה לא דווקא על
שיבוב לא התעסקו לא בחבד בכלל לא התעסקו
במקומות המאוד הנמוכים התעסקו בשורש שלו
דברים דף לבניך זה היה אבל אני חושב ראיתי
מרבי הסבר כל אנ של שרובם זה לעצום
והדורות האלו אין כוחות לצום זה עניין של
ששוב אז אז לא דברו מזה כי לא יכלו לבצע
את העניין כן היום פודים את הטניס מה
פודים את התענית אה פודים או שאוכלים אוכל
בלי בלי תבלינים שלא הם
כן לא אומר למה
דף צז דף צז זה ברור שצריכים לנצל את
התקופה הזא זה תקופה בשון
המעוברת זה החידוש של השלו ששובר זה אין
מר חידוש שלשלו ששבר התיק שבבים עוד יותר
יותר חזק מבשאר השנים עקר תיק שבו
מו בשבועים האחרונים התוספת של השבועיים
או ש זה גם מגי תוספת של השבעים ביזל אין
מקום ברי זה לא מוזכר השבועיים של רק
שבבים רק שבבים הקשו עש מזה קשל שלמר שש
מוברס כל הטיר מחם
לבונה שזה צריכים לתקן בשנ וברת זה בעצם
השורש של הפגם
הזה לכן בשב ששן
מברס זה
קרת בוא נלמד בביף העבודה השנייה אנחנו
קים עכשיו עדיין בתשובת התו שהשם מיזכה
אותנו להגיע לתשובה אלוה ים אנחנו קים
בתשוב התו העבודה ראשונה זה לרחם לרחם על
המצ השכינה שיירד בגלות על ידי הויר שלנו
והבי שצורה שלישית שורה רביעית מלמ גס
אנחנו לומדים דף צ הבי לבט שכני הקליפה
וסטרה צריכים להשפיל את הקליפה וסטר אחה
אשר כל חיוו כל החיות של הקליפ וטרח ה רק
בחינת גסוס ו רק מה זה רק מה ש
הקליפה מקביעה את עצמה כמו שקים קביעה קנ
וכול כל המציאות ש קליפה ה בעצם מושפלת
אבל יש אבל היא
חצופה להעמיד את עצמה כמציאות
כמשהו והביטו שחנו דופור ש להכניע את את
הנפש ה
במיס זו מסס בטולות אתה משפיל אותה אז אז
הייא
מתבטלת ויינו על דשב ונתק ניב זה בינוני
על ידי שבן אדם יש לו להב ניש בו הוא
מסתכל על עצמו בצורה מושפלת ניב זה בעינו
בנימוס הוא מסתכל על עצמו בצורה בצורה שוא
נבזה בצורה שהוא
מושפל זה בעצם אני חושב על עצמי שאני
מושפל בזה אני משפיל את הקליקה שכוס בזר
כוד על מי אני מסתכל רק על הנ שבכן נכון
נכון נכון הנפש הבמ הני הנפש הבמ זה קליפ
זה קליפס קליפה סנו זה מדובר פה שאותה גם
צריכים להשפיע שמ בזה טוב
נכון לברר
אבל יש שתי חלקים כשאנחנו מדברים כנפש ה
במיס עשתה עבירות אנחנו כש מתייחסים הנפש
האמס ש עשתה עבירות בחלק הזה של הנפש המיס
עשתה עבירות זה הרי שנוגה התחבר עם שוש
קליפס הת מיס בחלק הזה יש את הנפ שבמ כמו
שהיא שהיא איך אומרים ה קליפה אבל היא
קליפה שאפשר למצוא בית את הטוב ולהעלות את
הטוב לקדושה אבל יש חכמו סוג של בירור ב
זה סוג של בירור אבל יש אפשרות לצערנו שכש
שהנפש באמי סתה ערות ואז היא בעצם התחברה
לש קפצת מת ה יורדת עוד יר לט ה יורדת עוד
יותר למטה ואז במת או אני עשיתי מי זה אתה
או זה תמיד אני שואל יש פה ח שלוש יש נפש
אלוקית במית שהם רבים על הגוף מ מי עשה את
העבות בוא נשה בוא בוא
נכון לא לא הוא מדבר על הגוף אבל בוא בוא
נעשה סדר בוא נעשה סדר בוא בוא לא ניכנס
סתם לסיבוכים בוא נעשה סדר שזה כתוב בתני
שכתוב בתני הולך ככה יש מלחמה בין הנפש
ליקיס הנפש המיס הנפש הבהמי מושכת מת זה
נקרא אני
הנש זה משה חיצו בוא נעזוב את העני רגע
עוד מעט נגיד העני שלנו זה מורכב משמם זה
העני שלנו בתניה כותב שני זה נפש ב
בפרו איפה שצריכים להשפיל שם הוא מזכיר את
זה פרק כט את הסגה הזו של להשפיל מזכיר
התניה עוד פעם התניה עצמו בפרק כט הוא גם
מזכיר את העניין הזה של השפיל שם הוא מדבר
כשיש טמטום הל אז הוא בא אומר שקצ שנשב
מאוד מתגברת ואז צריכים להשפיל אותה קצת
להעמיד אותה במקום הנכון שם אומר על תרבי
כשאתה מדבר על עצמך בצורה מזולזלת ומושפלת
אז השפלת את הנפש המעמיס למה כי בעצם
באופן טבעי בוא נקרא לזה עמודה בוא בוא
נקרא לזה מאוד
בפשוט מת האמת של יהודי זה הנפש של כיס
הפעיל
בהרגשה זה הנפש ה בעמש הנפש של אקיף נמצאת
פה הי האמת אבל בהרגשה של בן אדם שמי זה
הוא זה הנפש הבמ כשאתה שואל בן אדם באופן
טבעי מה הוא מרגיש מי אני אני הנפש אבאמיס
למה כי בפועל הגוף שלו חי מהנפש אבאמיס ר
החיים הטבעיים הם מהנפש אבאמיס החיים
האלוקיים שנמצאים בתוך בתוך החיים הטבעיים
הוא לא מרגיש אותם כ הוא מרגיש שזה מרומה
ממנו זה קיים אולי אבל לאלא לא בהרגשה
טבעית זה אצל הבנינים אם כן אצל הצדיק
החיים הטבעיים שלו הוא מרגיש אלוקות אצל
השינוי בין הבינוני לצדק בוא נקרא לזה בין
צדק ללא צדיק השינוי בחיים הטבעיים מה זה
מחיה את הגוף של הנפש האלוקית גם כן היות
הנפש אלוקית גם אצל בניני פועלת בחיות של
הגוף המערכת הולכת הנפש הנפש אלוקית לא
נמצאת פה
רק היא נמצאת פה במקרה וסתם צריכים לקלוט
זה מובא בחסיד תמיד מובא בחסיד תמיד מה
ההבדל בין גילגול בין גילגול בבל חי מה
שהנשמה שלי הגיע בגילגול הרי כולנו גלגולי
נשמות הנשמה שלי כבר הייתה פה לא יודע כמה
פעמים פה והיא כרגע ו עוד פעם נמצאת פה יש
מושג שנשים שנמצאים בבעלי חיים מה מה
ההבדל בין זה לזה כתוב בחסיד עכשיו ננשום
כש נמצאת בבן אדם היא מומת לפי הבן אדם
היא מחיה את הבן אדם היא מבטה את הכוחות
שלה היא נמצאת פה נפ הנפש שלי קיס יש בה
חיות יש בה כוחות יש ב יש בה אפשרות
להתבטא פה רק הי לא יכולה להתבטאות ישירות
בגוף כי המרחק בין הנפש של כיס לגוף הוא
מרחק אדיר כי הנפש של כיס ה אלוקות והגוף
הוא לא הוא לא מ הוא לא מבטה אלוקות אז
ממילא הוא מקש הוא גם התנגד בעצם כן הוא
גשמי אז בעצם יש ריחוק יש ריחוק גדול אז
יש את הממוצע באמצע שזה הנפש הבס הנפש ה
במיס היא גם רוחנית אבל היא רוחנית מגושמת
כזו שהיא מתאימה שה מתאימה לטבע של הגוף
רוחני לנפש הבא מיס יש ב מה זה רוחני א גם
קליפה זה קליפה זה רוחני כן יכול להות גם
שמד חסי בתור בסדר קליפה יש קליפה יש
מערכת שלמה של קליפה רוחנית
רוחניק רוצה
להדבק איך זה מסדר
ע מהפס שזה מתבטא בנפש הב הנפש אלקיס
הקדוש ברוך הוא עשה שכדי שהנפש אלקיס תוכל
לקיים פה מצס למטה היא צריכה לעבור דרך
הנפש החיוני שזה הנפש המס ודרך הגוף היא
לא יכלה לקיים בצורה אחרת לגמרי הנפש שלקי
ה רוחנית היא צריכה עכשיו לקיים תמצו
צריכה לזכך את העולם צריכה לפול פה משהו
איך היא יכולה אז היא מצטמצמת להיות בתוך
הנפש אבאמיס הנפש אבאמיס בתוך הגוף וכך
הנפש של קיס יכולה לפעול דרך הגוף בגוף
דרך ההתלבשות בנפש הבם ומרת ישפ יש פה
מעבר מסוים זאת אומרת הנפש
הקי היא אלוקות לא רק רוחניות היא אלוקות
הנפש הבאמת היא רוחנית לא אלוקית
מה זה אומר רוחנית רוחנית זאת אומרת היא
לא מגושמת כמו הגוף אבל ה בכם לא אלוקות
אז ממילא אלוקות יכול להתלבש ברוחניות
ברוחניות של הנפש הבאמת שהיא לא אלוקית
יכולה להתלבש בגוף מה זה מגושמת ש היא לא
חומרית היא לא חומרית מה זה בעיה שזה פ
שזה עץ זה לא רק עץ בעצמו לא אמור להיות
בעיה אבל ברגע שהגוף הפך הגוף הוא יש
כנפש העמית כן רואים לא רואים אלוקות אבל
רואים רוחניות יש מושג רוחני יש מושג
רוחני שהוא לא כל כך מגושם עצם ההתגשמות
של העולם זה עוד ירידה ועוד ירידה יש
ירידה של רוחניות שמנותקת מאלוק יש ירידה
של גשמי יש
גשמי אומר שדברים שיש גם דברים טובים בפסג
בנפש שזה רוחני לא ל
דק יש מציאות של רוחניות גם גיב זה
רוחניות לא יש מציאות של רוחניות יש מושג
שנקרא רוחני מה שלא רואים את זה בחושים הג
תקרא ל זה שלא רואים את זה בחושים הגשמיים
זה הקטרה אז תקרא אז זה רוחני מה המעלה
בזה זה בוא נמר ככה זה יותר עדין זה יותר
עדין השקש גם
תו נכן נכון התו משתלשל במידה מסוימת
בקדושה בירידה של קדושת הפסולת של
קדוש זה קליפה וכדי שיהיה עולם גשמי צריך
עוד צמצום כדי שיווצר עולם גשמי הירידה של
עולם
גשמי היא כל כך הפוכה מכל הגילויים
האלוקיים כי גשם זה גם הגילויים האלוקיים
הולכים בצורה רוחנית ולא בצורה
מגושמת היות ו הגילויים אלוקות זה לא
רוחניות יותר נעלה מרוחניות אבל המציאות
הרוחנית היא יותר כלי לגילוי אלוקי כ במה
מה שמציאות גשמית היא עוד ירידה בייחס
ביחס לגילויים אלוקיים בסופו של דבר
הגילוי אלוקי יכול להתבטא והוא מזכך את
הגשם גם כן אבל זהזה הוא ישאר
גשם בסדר זה עוד דיום זה עוד דיום לא מהיה
בגשם ש בסדר זה עוד דיום זה עו זה עוד דיו
אתה רוצה שזה ישאר אז זה יישאר מה המעלה
שזה ישאר מה העניין שזה ישאר מה החיסרון
מה מהמה אבל מה המעלה בזה צק שזה ממש
אלוקים אז מה המעלה בזה אז אם זה צעק שזה
ממש אלוקים אז בסדר אז אם זה אז השאלה
השאלה אם זה נקרא גשם נו גשם שצועק אלוקות
השאלה איך אנחנו מגדירים אותו מה שצ מוגדר
היום גשם זה משהו שמאוד חומרי שבעצם מופקע
מכל מכל מכל התייחסות למשהו יותר עליון
אתה אומר שבסופו של דבר הגשם אתה אומר
שבסופו של דבר הגשם תהפך בסדר אין לי שום
בעיה יקרה גשם לא יקרה גשם לא תופס יש
אנשים שמאוד להוטים שהגשם ישאר הגשם ישאר
מהזה מה זה מוסיף לך אםם בסופו של דבר כל
אלוקות אז אז העניין הוא אלוקי מה מה מה
הפקמן אם זה נשאר עם גשם נשאר בלי גשם מה
מה זה מה זה מוסיף
לך יש ביטויים שכן ישאר רגש יש ביטויים
שלא ישאר יש לשונות כאלה יש לשונות כאלה
אני לא יודע מה מה מה מה מה זה מטריד כל
כך אנשים הנקודה אני לא מבין מה מטריד
אנשים שיש גשם כי אצלינו גשם נתפס בצורה
שהיא מנותקת לגמרי באלוקות אלוקות אלוקות
כן גש שלא רואים אלוקות לא מסק שזה גש אז
הוא סוק שגם ברוחניות של קליפה לא רואים
הרוחניות של קליפה היא יש בגשם עוד רמה של
ירידה של אלוקות כי היות ואלוקס רוחנית אז
כשיש גשם שהוא מצד עצמו בכלל לא כלי
לגילוי אלוקות אז זה עוד סוג של אסתר על
אלוקות מתגל זה הכונה ר בעני השכל בדרך
כלל אז גשם הוא לא שכל נכון עוד יותר מלא
שכל הוא ממש גשל
לראות אפשר לראות הגשם מצד עצמו הוא עוד
דרגה יותר נמוכה כש אלוקות רוצה להתגלות
מה איפ איך היא דרך הגילוי הכל זה דרך הסכ
ש ואצלך ויש מלאכים ויש מציאות רוחנית א
יך שגם הגשם עצמו בלי
שמישו בדיוק
בדיוק בדיוק אז גשם בגלל ש אין לו שכל זה
הכונה לא רק אין לו שכל
הוא לא רוחני זה נקא אם שכל נקרא רוחני אז
אז תקרא לזה אין לזה שכל הוא לא
רוחני לא
רוחני מה ה איך אנ זאת אומרת רז תעסוק
תמיד איך להקדים מה זה גשמ ומה זה חומר זה
שתי סוגים זה שתי סוגים אבל אבל בגדול זה
הולך ביחד זאת אומרת הגשם ביסודו הוא לא
כלי לשום גילוי מצד עצמו הוא לא אין לו את
תכונות שלוקות יוכל להתגלות דרכו רוחניות
יש ל את התכוונות שלוקות יוכלה להתגלות
דרכו מילא נשומה אם היא רוצה להיות פה
למטה היא צריכה להתלבש בתוך מציאות רוחנית
אפילו שהמציאות הרוחנית הזו היא קליפה זה
נו אבל יכולה להתלבש במציאות הרוחנית כי
בסופו של דבר רוחניות יכול להיות כלי
במידה מסוימת לאלוקות וגשם מצד עצמו לא
יכול להיות אף פעם כלי לאלוקות יכול להיות
כלי לרוחניות הרוחניות הזו גם בעצם בגדול
גם כלי לרוחניות לא יכול ג חידוש מאוד
גדול א נשאל את השאלה ה יכול לעשות מ
אלוקות ישר ל לגש אבל צריך סדר אשטל ש
וממילא אני מ אלוקות יורד לרוחניות
רוחניות שהיא לא הרוחניות הנכונה רוחניות
הזו אני יורד לגשמיות בסופו של דבר הנשמה
האלוקית צריכה לפעול ב בגוף הגשמי בגשם
הגשמי זה זה באופן כללי עכשיו שאלת אה
שיחת דקלים מה זה נקרא שיחת דקלים זה מה
אני שואל איזה סוג שיחה זה לא יודע
זה
זהי
אלוקות מצד עצמו אני לא יודע תרא מאוד קשה
לי להתייחס למשהו שאני לא יודע מה זה לא
אני לא יודע מה זה סיסק גם צריך להבין
מהארי הקדוש יש לו מעלה שהוא יודע מה
התקנים מדברים ביניהם או הבות ש מדברים
אתה ר ש מדברים לא הוא לא מתווכח לא הוא
שוא שואל ות שאלה הוא לא ר אתזה כן קלי
שזה משהו נעלה אז זה יכול להיות מצד ה מצד
החיות האלוקית שנמצאת בסופו של דבר החיות
אלוקית מחיית הגשם אולי ה זה הוא התכוון
סיך הסקול עם הדקל מדבר האחיות אלקית
שנמצאת בדקלים מדברת א זה כאילו אומר
המחיז הסיק את החיות האלוקית שנמצאת בדקל
אני לא ומאוד קשה לי אני אני לא יודע אני
לא יודע להגיד על משהו שאני לא יודע מה זה
אני כם לא זוכר שבסיס יש ביור איך תקלים
מדברים פרק שירה א
יש מריז יש מאריזה על פרק שיר מדברים על
הסר למעלה ככה מה שכתוב ריזל ריזל או על
חיות אלוקית שנמצאת בנבר כתוב כתוב בחסיד
ש ההילוך של השמש זה השיר שהשמש אומרת זאת
אומרת כיות והחיות האלוקית שבה משתוקקת כל
הזמן לשורש אז זה השיר שהיא אומרת אם ככה
זה גם השיחה של ה של הקולים אני לא יודע
בוא נמר ככה אתה שואל אם אני יכול להגיד
נחושים אני יכול להגיד נחושים אני לא לא
מאמין שביקשת לשמע את הנחושים שלי
כן בוא נחזור כתוב שה מגיד הבל שנטו לימד
את המגיד כך כתוב בקדום למגיד ורב לינק תב
של מלוצק שמגי שבשם טוב לימד את המגי יחס
קולי סיכס חיזה סיכס מלא את כל כל מה
שכתוב ח זקא אז אז הבל שון טוב לימד את
המגי לא יודע מה שזה
אילו ידעתי
ויסי בוא נחזור ם בוא נמר ככה אם היה כתוב
בסיס היה אפשר לחזור אני לא כתוב להגיד
שתי ס מסרס בסיס זה נושא שהרוחות כשם
יוצאים החוצה יש ביניהם
תקשור לא בחיתוכי ורים אבל זה מובא כדוגמה
בסיס קסדה שהכוחות הרוחניים יש ביניהם
תקשורת אבל הסיסקו אני לא זוכר ש שכתוב
בוא בוא נחזור לנקודה עכשיו שאלת מי זה
אני עכשיו באופן טבעי החיים הטבעיים אצל
אצל אצל אצל אצל בינוני ונפש הבהמית איך
שה איך שהיא בתוקפה איך שהיא לא איך שהיא
לא איך איך שהיא נשארה נפשה במיס אצל הצדק
הנפשה באמית התהפך לטוב הוא ה הוא נכלל
הוא נכלל בנשם הוא תפל לנשמה אז בעצם
בסופו של דבר מה הוא מרגיש את החיים
הטבעיים שלו אבל שכלולה בקדושה במילא זה
הופך להיות נפש הבמ תפילה היא לא הופ ה
כבר הא
כבר הטבעיות שלו זה כבר נשו זה מה שהצליח
לעשות הצדיק שהחיים הטבעיים שלו בהרגשה
הטבעית
שלו זה רק הנשו שאם כן א אצל לא צדי כן את
ההרגשה הטבעית הזו עכשיו כ שההרגשה הטבעית
משתלטת עליי כ שההרגשה הטבעית משתלטת עליי
ואני לא חי עכשיו את הנשמה עשיתי הירס או
ש
אז אומר פה מ או פה מדברים פה מדברים
שעשיתי וירס או כשלא עשיתי וירס כרגע הנפש
הבא מסתם סותמת אותי ו היא משתלטת כרגע אז
העצה היא להשפיל את עצמי מי אני בעצם
משפיל כשאני משפיל את עצמי לא תנשום כי
עצמי זה מדברים על ההרגשה הטבעית שלי
וההרגשה הטבעית שלי זה הנפש הטבעית הנפש
הבאמת שה ש ש ה לא הא לא לא היא לא השתנתה
לטובה אז בעצם אזזז אז יוצא שאני משפיל את
עצמי השפלתי את הנפשה עכשיו מתי ההבדל מתי
אני אמור להעלות את הנפש הבהמית מתי אני
אמור להשפיל את הנפש הבהמי אז אם הנפש
הבהמית מוכנה להתקפל לנפש שלי קיס היא
מוכנה היא אומרת את שלה אבל בסופו של דבר
הנפש של אקיס אומרת את שלה הנפש ש קיס
פועלת את העניינים שלה אז לא צריך עכשיו
להשפיל הם נאבקים לבד או אני מיש אני זה
שנינו ב
אני לא יודע ממישהו שלישי שנמצא אין מישהו
שלישי בתני לא מזכ אז אני בעצם הוא גם נפש
אלוקים גם נפש ה במיס רק המציאות ההרגשה
הטבעית שלי המציאות הטבעית שלי זה הנפש ה
במיס החלק האלוקי
שלי מרי מי צריך
צ בכי עד הקדוש ברוך הוא בגדול שזה קאר
השמך שוא מתלבש בנשמה רת המ המחיה הגדול
זה הנשמה מי הוא הפעיל באמת ב אדם צריך
לבחור א אני אומר מי בוחר בוא נקרא לזה מי
בוחר מי בוחר מפורש אנשום זה חייב להיות
אני לא מבין איך ששר אפילו להתווכח על זה
אני אומר שאצלי
ברור בוא בוא נעשה סדר בוא בוא קודם נעשה
סדר חיייבים להגיד שהנשמה בוחרת מסיבה
מאוד פשוטה מי יושב בגני מי מקבל זחה זה
שאלה זה לא שאלה
אש לפני
שאלה שאלה לא אמור להרר אצלינו את הנות
פשוטות ש את ההנחות הפשוטות אם הנחה פשוטה
של שהנשמה נמצאת בגני הנשו עוברת את איסור
הגן היא מקבלת את חר גן עדן אז הנשמה היא
זו שהיא העיקר רוצים שהיא ז אז למה אז ה
אם היא לא אם לא אם היא לא המן דעומה אז
לא נותנים שכר למישהו שהוא לא המן דעומה
שכר נותנים למי שבחר בטוב ככה תלמדו מי
שבחר בטוב מקבל שכר מי שבחר ברע מקבל עונש
זה ילדים זכ לא משנה אבל לא נותנים את זה
למישהו אחר אבל לא נותנים את זה למישהו
אחר אם הנשמה היא לא זו שפעלה את הכל ה כ
יפה אבל אם נגיד הנפש הבאמת או הנפש
השכלית נקרא לזה לצורך העניין אלה
שממציאים שיש נפש שלישית היא זו שבחרה
בטוב המי צריך לקבל שכר
נצחי מצדו כ זה לא
סותר אנחנו לא יכולים אנחנו צריכים לא
לאבד את השפיות שלה בגל שלמד מסיס לאבד
לאבד
את את הפשט של עקר אמונה יש עקר אמונה
שהקדוש ברוך הוא נותן סחר ו שמי שבחר בטוב
אחזה שאלם הפוך אז אנח אז מי זה מי זה זה
חייב להיות הנשם אין
ספק אם אם הנפש הבמ סוחב אותי למשהו
והלכתי שם ה זה אתהה הוא אומר שזה אתה זה
לא הוא כן הלפ שבמ שחב אותי מי שכב אותי
לך השום שכב אותי ל ה לא צר הה הא לא עצרה
את זהו פה נהיה השאלה בוא יה השאלה
א מה אומרים כל בוקר לבד אש שעשית בחשבון
למה היא בסדר היא לא חבה צו שטל טוב צו
שטל טוב צו שטל טוב
מה אני לא אני כל
כך אנחנו חבים את זה בנוסח ספרד אני כל
יום אומר את זה אני לא קלטתי שזה הרה הכי
פה לכל שו שידוני חשב
על אוים אנו אומרים זה הנוס סר מדפס
בסידור אה זה רק בנוס פר רק בנוסך ספר
בלום יעודם א יש הוספה של שתיים שלוש שרות
בנוסך ספרד גם אצל הספרדים לא רק א נוסך
ספר
הפ איפה חב עכשיו השניה נשאל את השאלה
הגדולה כשאתה מתקומם מה נשו מ בוחרת בך
איך יכול להיות כזה דבר זה הרי השאלה זה
זה מה מה הכריח להגיד את את הנפש האמצעית
כי מה אתה יכול להגיד שנשם מ בוחרת ברעה
היא תוכן אז אני חושב שההגדרה היא ככה
הנשמה לא בוחרת ברע הנשו בוחרת לא להילחם
עם הנפש
הדם וזה וזה וזה מה הפירוש היא בוחרת ברגע
שיש השתלטות של ברגע שיש תוקף של הנפש
במיס שהיא מתחילה להשתלט ואז בעצם אמור
הנשמה להתקומם ולבחור לעשות טוב ופה יש
אפשרות שהנפש הבמ תחליש את הנשמ שהנשמה לא
תפעל אותה כי אחרת אין פה מלחמה היא השיה
של הז הא השיה שלה זה הבחירה אז גם זה ך
כ כי לבחור נגד הקדוש ברוך הוא אין כזה
תנועה ש כן לבחור נגד הקדוש ברוך הוא אין
כזה דבר ש
ולשתוק זה הכוח של הבחירה שנתנו שכ כדי
שיהיה בחירה שיש אפשרות שהיא תשתו נשום
אלוקי תשתו שהיא תשתו אם אתה מבין כמו
שאתה מבין שהקדוש ברוך הוא יכול להיות
אלוקות יכול להיות בגלות השכינה יכולה
להיות בגלות אז הנשו גם יכולה להיות בגלות
הגלות לא מתחיל אחרי הווה הגלות מתחיל
ברגע של של עצם שנמצאת פה למטה זה כבר
מציאות של גלות מסוימת זאת אומרת אפשרות
שליטה לנפש הבאמת על הנשו עצם האפשרות הזו
זה כבר תחילת הגלות של הנפש לכיף וזה
ממשיך בשתיקה שלה שאנחנו אומרים שאנחנו
צריכים להוציא את הני ניצוץ האלוקים
מהגלות שזה הנשמה בעצם מי זה אנחנו
שמוציאים הנשו הנשו שלא
נפלה אני נשאר לא כ כשעשיתי ר לא כלל
הנשמות שלי חלק מפיה אבל חלק שלו נפל צריך
לשך את הנשמה החוצה הרבי הרבי בשיחה בחלק
ט יש שיחה בקסי חלק ת שיחה מאוד יסודית עע
על גרס התשוב שיחה מאד יסודית אז הרבי
מחלק שמה שיש ארבע דרגות ארבע דרגות בנשו
זאת אומרת יש את החלק הנשם המאוד עליונה
שאף פעם לא נפגמת יש יש החלק
התחתון ש שלא שייך שיהודי לא יהיה את זה
יש באמצע חלק אחד שהיא מסתלקת יש חלק אחד
שה יורדת מאוד למטה הרב מחלק את זה מחלק
את זה
ל זאת
אומרת כשאני צריך להעלות את הנשם אני צריך
לעורר את החלק העליון שבכלל לא נפגם ומצד
החלק העליון שבכלל לא נפגם אני יכול
להעלות את החלק הפגום את את החלק שנפגם
אבל בוא נחזור בוא נחזור עכשיו אתה שואל
אותי זה הבחיר היחידה של שומת הי אפיה ופך
יכול להיות שאחד בוחר ככה רק רגע רק רגע
בוא נסיים ואז קורה ואז קורה כשהנפש הבמ
משתלטת היא לא עושה לבד הנפש הבאמת לא
עושה לבד הנפש הבאמת אז גוררת חלקים של
הנשם מאליה ואז בעצם הנפש הבאמת פועלת עם
כוחות של הנפש של כיס זאת אומרת כל הכל כל
המציאות כל המציאות של חטא זה בצירוף של
נפש לכיס וזה זה ה זה מה שאנחנו דיברנו
בשיעורים הקודמים הבעיה הנוראה של חטא
כילו ליזה ל שס מספיק כוחות מספיק כוחות
אין לה אפשרות פ של דבר לפעול יכולה רק
הנפש של הקיף רק יש מושג שנפש ה במיז
השתלטה לנפש הקיף זאת
אומרת חב כי קליפה לא יכול לעשות כלום רק
קדושה יכול לעשות רק חלק לק יכול ל גם
קלקול וגם תיקון לפול משהו אבל חיות זה כן
חיות של גמ לי עוד פעם אם אדם עושה אבל
נמצא בחיות מי מחיה את הגמ
כליפא הנפש ה של אותו אדם של אותו אדם ש
הכוחות הכוחות אלוקיים של אותו של אותו
אדם שנמצאים במיסה
וירב נמצאים אבל שהוא עשה את זה הוא עשה
את זה זה נמצא על מה אנחנו מדברים על זה
אנחנו דיברנו עד עכשיו כשעומדים רחמים
מרחמים על הניצוץ אלוקי ש שירד בגוס ועל
המקור שלו שירד בגול חבתי אותו בגוס אבל
לא שה אבל את מי
חבתי את מי חבתי כח שלו זה הכוח שלו כשאני
אשה עכשיו אווירה אז יש חלקים שמסלקים יש
חלקים ש משתתפים בעניין אבל יש חלקים ש
כשהנפש במיס עושה אוירה היא לא יכולה
לעשות כלום היא יכולה היא יכולה לעשות כ ו
הא יכולה לעשות בדיוק כמו גוי גז את ה היא
יכולה להזיז את היד מה קרה היד הזזתי את
היד הזזתי את היד מה קרה שהזזתי את היד
גוי גם הזיז את היד לא זהזה הבעיה של הביר
שהזזתי את היד מה הבעיה של הויר שעשיתי
פגם באלוקות שהיה צריך להיות פה גילוי
אלוקי ורחמן צלם התגבר פה האסטר על הגילוי
האלוקי קליפה התגברה זאת אומרת עשיתי פה
שינוי נוראי השינוי הנוראי הזה מי יכול
לעשות הנפש המאמיז יכולה לעשות את זה או
רק הנשם יכולה לעשות את זה רק הכוחות
האלוקיים שנגררו בוא בוא נקרא לזה לצורך
העניין יש חטופים באזה יש חטופים אז אז אז
אז אז אז אז אז אזז אז הנוסח הוא הנוסח
הוא הם הלכו כמו שהם הולכים לצון לטב חטפו
אותם הם הם במידה מסוימת היה להם פה מה
היה הבחירה שלהם הם בחרו
ללכת הם היו יכולים לבחור לנסות להילחם
ואולי הם היו מנצחים אולי הם לא הצ הם
בחרו ללכת כן יכול להיות שזה דירת רדל אני
לא דן אותם מדבר עכשיו לצורך
המשל
בסדר והם בחרו אסור לקטרג והם בחרו והם
בחרו והם בחרו והם
בחרו ללכת ללכת ע עם עם סיני ישראל לא
להלחם לכת עם סיני ישראל ואז עכשיו הסוני
ישראל משתמשים עכשיו כל הזמן עם
נשקם נשק שיש להם שבויים יש להם חטופים
ממילא הם מטריפים את כל את כל ה את כל
הסביב את כל ה אם אם לא היה להם את אם לא
היה להם את את השבועי כלום אז כמה ערבים
מה הם יכולים לעשות יש ם עכשיו את ה
שבועים נניח שמקבלים עכשיו מהם מידע ו יצו
הייתה מתנהלת המלחמה עדיין שוה בשובה זאת
אומרת ניח שהם גם היו יכולים כוחות ואז הם
היו מקבלים מידה ודרך המידה שמקבלים הם
הםם הם היו לוחמים פה בפנים אז זאת אומרת
הם כדי
שכדי בוא למר בציור ההפוך כן שהיום לוחמים
שמה בפנים אתה תופס את תופס מחבל חי ואז
הוא מגלה לך את הסודות ורק דרכו אתה יכול
אתה יכול להתקדם להתקדם א בסופו של דבר מי
פועל בטח בטח בסופו של
דבר הגוי פעל זה פעל אב איך הוא פועל הוא
פועל רק ק עם כוחות רק עם כוחות שנפש שלי
כיס יכול לפול הנפש הבמ ה זו ש ה זו שעושה
את הויס כ הי שייכת לקליפה אבל אבל
התוצאות של הווירוס הקלקול של הווירוס
הפגם של
הווירוס השינויים של שר גורמת ורק שייך
לכוחות האלוקיים שנגררו שנגררו שנגררו
למקום של נפש הב שכוח אלוקי עשתה אבירה זה
הבעייה זה פחד נורא על זה אנחנו דיברנו
יהודי קולט קולט א כמה שהוא לא יודע שהוא
יהודי אז זה פחות אבירה מה פתאום יהודי
יהודי כי הכוחות הלוקחים זה לא לא קשור
לשכל למודע לא לאכל
המודע יש אפשרות יש תוספת אבל כשאנחנו
מדברים
כשש בוא נאמר ככה זה ברור אני אביר לך מה
שהוא אומר אומר לא לא לא לא אני אומר ברור
שיש אני אגיד לך באיזה צורה זה כתוב מה
שוא אומר בצורה הכי חריפה שיש ו כשצד אופה
מחשב זו זה פוגם הרבה
יותר מהראש שעושה עבירה חמורה כי אם אתה
אומר לי שיהודי יהודי מה ההבדל אז נכון
שמשתתפים פה היות והצדיק יש לו נשמה יותר
גבוהה איך שהוא קורא לזה המודעות שלו היא
הרבה יותר עליונה ממילא הפגם ה הפגם הוא
יותר נוראי זה נכון שיש הבדלים
בפגמים וזה תלוי בעד כמה שאתה יודע ש
יהודי במילים אחרות עדכ עד כמה שנשוי תבון
כ ותו דבר איזה ושומ שיש לך איזה דגה
בטח שיש הבדלים של דרגות של דרגות בפגמים
אבל יש צד השוה יש מינימלי שאצל כל
יהודי והגדול מה שצריך הכוח צריך להיות כל
הזמן לא כל כך בפגם כמו בסופו של דבר כל
כילא ידח ממנו נדח וכל אחד יעשה תשובה ז
ואז כל יהודי הכי גרוע בסופו של דבר יצליח
להעלות כוחות כוחות כוחות שנפלו בקליפה
לעלות את זה
לקדושה זה אנחנו צריכים לקלוט אני מסכם את
מה שדיברנו על הנקודה של בחירה אומרת כדי
לעשות סדר לא זוכר אם כבר פעם דיברנו על
זה או לא אבל אבל הנקודה צריכה להיות
הנקודה הזו צריכה להיות מאוד גרורה זאת
אומרת הנשמה היא אלוקית היא יכולה לפעול
והיא יכולה לבחור ו והתוצאות שלהם תוצאות
אלוקיות זאת אומרת בין מצווה בין עבירה זה
הש זה כל מה שאנחנו לומדים פה שבין מצווה
בין עבירה התוצאות שלהם אלוקיות הם לא
משפיעים רק במישור האישי האם אני יותר
קרוב לקדוש ברוך הוא או רחוק מהקדוש ברוך
הוא הם הם משפיעים אלוקות תוצאות אלוקיות
האם אלוקות מתגלה או שלוקות רחמנו לצלם
יורדת לגולס
ושביה בקליפה זה זה זהזה הבחירה הזו יכול
רק הנפש ש ליקיס לעשות היות והוא אלוקי
הוא יכול לפעול על אלוקות אז פה נשאל
השאלה איך יכול להיות שנשמה במודע תלך
לעשות נגד אלוקות הרי אלוקית אז זה התשובה
היא במודה אין כזה דבר שהולכת לעשות נגד
אלוקות היא נגררת היא נגררת אחרי אחי אח
כמו שאנחנו מבינים החץ לוד רשן איך היה
נראה החץ לאודם רשן הגיע בגדול צריכים
לקות ש כל הזמן עובד אותו דבר איך היה החץ
של אודום רישן אודום רישן היה בגנדן הטבע
שלו משך לאלוקות זה היה המצב הטבעי של
אודום רישן לא היה לו שום רצון למשהו שונה
מאלוקו ככה היה עוד אומרי שקודם החטא הגיע
גורם חיצוני שזה היה הנחוש שהתחיל לפתות
אותו התחיל לפת אותו והוא נגרר אחרי שהוא
נגרר קרה מה שקרה קרה מה שקרה נשמע קו
מוסו השתנה הבריה מן הקוצר לקוצר מברי
שהיה כל כולה קדושה תנה השתנה לבריה שכל
כולה קליפה כזה שינוי כזה
שינוי רק רגע אז אותו רעיון כמו שת כולם
כל הספורים מדברים שזה היה קודם חט דריש
אחרי חט אדומ ריש זה כבר הבן אדם עצמו
התערבב זה כבר בבן אדם עצמו זה נכון אבל
גם בבן אדם עצמו זה עובד לפי אותו מתכונת
עכשו
בעצם מישהו זה לא חיצוני הוא בפנים כן הוא
בפנים לא יודע שזה אתה לא מרגיש אתה לא
מרגיש שוא חיצ אתה לא מרגיש שהוא חיצוני
אבל זה עובד לפי אותו מתכונת עובד לפי
אותו מתכונת שבעצם הנשמה שהיא בעצם שייכת
לאלוקות היא זו היא האדם הראשון זה הח כן
ואדם הראשון חת וזה המציאות אמיתית שלנו
היא זו שפועלת לטוב ולמוטב רק רק רק כשהיא
פועלת לטוב אז היא באה מהרצון הטבעי שלה
מהמקום ה מהמציאות הטבעית שלה מהמקום
האמיתי שלה כשזה היפך הטוב אז היא נגררת
אחרי אחרי הנפש הבמ שנמצאת פה בפנים
שגוררת אותך א גוררת זאת אומרת יש פה צת
בחירה ש להיגרר ש שלא להילחם וכשאני לא
נלחם אני נגרר ואז קורה שכשאני עושה את
הפעולות של הנפש ה במיס לא הנפש ה במיס
לבד פועלת הנפש הבה משתמשת עם כוחות
אלוקיים
ת ואיתה היא פועלת אז בסופו של דבר הפעולה
האלוקית המהפכה הנוראה שקורה על ידי ווירה
זה בסו של של דבר תוצאה מהכוחות האלוקיים
שפועלים דרך הנפש במיס אבל הם
נגררו הם פועלים בניגוד לרצונם בניגוד
למצב הטבעי שלהם הם פעלים את זה בצורה שהם
נגררו מה המעלה הכי גדולה מה שיש כל הזמן
וזה השורש של תשוה שנשאר דרגה בנפש אלוקית
שהיא אף פעם לא נגררת שזה נקרא חוכמה
שבנפש זה נקרא בתני בפרק יט יש דרגה שהיא
היא ה היא יכולה לישון אבל אבל אבל אבל
היא אף פעם לא למרות שבמאמרים בצי במי שפה
תפוד כתוב שזה עצמו שהיא יושנת זה גם
תוצאה מהשפעה שהחלקים היותר נמוכים של
הנשם נגררו אז זה משפיע הלשון שמה במימן
אדם הולך יש פה אבן והוא נכשל והוא נופל
אז גם הראש נופל נכון שמי שנכשל זה הרגל
אבל בסוף נופל גם הראש ככה יש ביטוי במים
במעמ של צים במשפטי פוד אבל אבל אבל בגדול
אבל הי היא נקראת שירק יושנת יש רגעים
שהיא מתעוררת שזה על ידי ס לסירוס נפש על
ידי שצדיק מעורר את זה ד מגיע ארצן והיא
שומעת את הבס קויל או ה שומעת את הבסו
מלמעלה יש רגעים ואז היא מתעוררת לעשות
תשוה ואז היא כל כך מתגברת ואז היא מנצחת
ומחזירה לחזרה את הכוחות את הכוחות את
הכוחות של אלוקות שנגררו למטה אז על זה
אנחנו מדברים וזה תשובה איך עושים את זה
איך מחזירים דבר ראשון לורה רחמ
הרי יש פה חלקים שנמצאים בשיוויון צריכים
לרך רך ממן השב דבר שני לדפוק לדפוק את
השונא להשפיל את השונא לדפוק את השונא
להשפיל את השונא מי זה השונא ברגע שחטאתי
אז אז אז הוא השתלט פה אז הנפש המיס
השתלטה בצורה לא נכונה אז אני צריך לדפוק
אותה להשפיל אותה מה זה זור על מה שהיה אז
ברגע שנהיית מושפלת אז הנפש שלי כיס יכולה
להתחיל לפעול גם בשטח האויב כשהאויב נחלש
א זה לא בא לתקן זה רק נותן כוח עכשיו ל
לקית ואז היא יכולה גם לתקן כי היא נכנסת
לשטח אויב אז אני יכול להחזיר את החטופים
דבר עכשיו ש שהבן אדם הזה הוא לא הוא לא
רוצה עכשיו לעשות ה הוא רוצה אבל הוא רוצה
להיכנס לשטח אויב לשבור את המקום לשבור את
עצמו כשההוא שובר את עצמו אז בעצם לא נשבר
רק הרג רק המקום פה קליפ הנפש הבאמת
בתוקפה איפה שהייתה חזקה היא נשברת איך
הוא שובר את עצמו בוא בוא נסביר איך הוא
שובר את עצמו מה הוא שובר את עצמו ם לה
שמשיים אותה השבר מה זה נקרא שובר את עצמ
שים עלי מה זה נקרא מה זה נקרא שוא שובר
את עצמו הוא תופס הוא קולט מה זה נקרא
להיות בל ויירה והוא מבין שהחלק הפ שבל
ווירה אין לו ערך אין לו חשיבות זה נורא
ואיום אז כל כל המציאות שלה כמציאות
רוחנית שחת אבדה יבדה איבדה את הערך שלה
אז זה צ לעשות גם לפני ש אז ל תרבי בתני
פרק חט משתמש עם זה כשהנפש האמיץ לפני
הויר מתגברת על טמטום הלב היא לא מוכנה
לשתף פעולה
ולהילחם רק ק איך אומרים בום בום בום אז
גם שמה משתמשים עם זה זה בפרק כט בטני אבל
כש יכולה נניח שלצורך העניין היא עכשיו
משתפת פעולה אבל היה
חלקים שההיא לא שיתפה פעולה אז אנחנו
צריכים את החלקים האלה לשבור איך אנחנו
שוברים את החלקים האלה שנדבר על הנפש בעם
הרי עשתה עבירות מקום שההיא עשתה עבירות
המציאות שהא עשתה עבירות את זה אני משפיל
את המציאות שעשתה עבירות אז אז את השטח
עוב שהתגבר שברתי ואז אני יכול ואז יכול
להתעלות ליציץ הקדוש שנמצא
שם מדברים עכשיו מתעסקים עם משהו שהיה
בעבר בדיוק ששמה יש כוח אלוקים בדיוק נחנו
צריכים קודם יכול להתגבר נכון כי הוא כבר
נמצא בשיוויון אז על זה אנחנו צריכים
לשבור את ה את הכוח הרע שמחזיק אותו
בשבי בוא נקרא לצורך העניין באותו מנהרה
יש באותו מנהרה יש עכשיו כמה שבועים אני
עכשיו נלחם על מנהרות אחרות ניצחתי עכשיו
אני צריך להוציא את השבעים מאותה מנרה
שעדיין שעדיין שעדיין שולטים עליה כוחות
הרשע לא לא יכולים לגבר על המחבלים אז אני
צריך מבחוץ לשבור את לשבור ואחר כך אני
צריך לתת להם את האפשרות לצאת החוצה זה מה
שקורה בשבירה רק בעצם שוברת המח ואז הר
מרבים ז מגיע רח מ רבים שמוציא אותם החוצה
זה הדבר א' נכון עכשיו איך קרה בכלל שהנפש
הבית הייתה יותר חזקה לפ
שאי איך זה
התחיל איך זה התחיל כל אחד צריך לעשות את
בדיקה של מתי הוא התחיל יך זה שיש אחד
צדיק ואחד רוש לכולם יש נפש אלוקית לכולם
יש נפש בעמ זה מושך לך לכאן למה אחד בוחר
ככה למה למה אחד למה אחד בוחר ככה למה
נשום בשל אחד בוחרת ככה למה אחד בחר ככה
אני לא יודע אם יש זה הסבר אין לזה הסבר
גם לא מישהו שלישי נכון אבל אין זה הס אבל
אבל יש חילוקי דרגות בנפש אלוקית לא כלכ
הנ אפילו יהיה הדרגה הכי נמוכה חלק
ן נכון אז על זה דיברנו שלא בוחרת היא לא
בוחרת לעשות זה גם מבי ב אבל זה זה
המציאות של בחיר זה האפשרות שנתנו נתנו
כזה
עוצמה לנפש הב שיכולה לבלבל לרוח שטוף
נתנו כזה גיד שבגלל ש עכשיו רחוקה מאוד מה
אזז את מי אתה מעניש שוב פט של אני לא
מעניש את השל ש בסופו של דבר יש פה נפש
לכיס למה היא לא התגברה אני לא יודע זה כל
אחד צריך לבדוק בעצמו נפש גם כן יש דרגות
לזה כן לא רק נפש אלוקית אז יכול להיות
אחד גם נפש אלוקית רחוקה גם נפש במס מאוד
רחוקה אנחנו צוחקים על כאילו אנחנו יותר
טובים כן לא לא לא אני צחק מהגדרה כי נפש
שבאה משפות רחוקה זה זה באמת נפש הב מש
מאוד קשה
להתמודד בוא נמר ככה הדור שלנו זה ככה נפש
של כיס מ מאוד נמוכה בסדר הדורות ונפש
הבאמת מאוד רחוקה בסדר הדורות אז הא ממילא
מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד חזקה בבהמות שלה
וככה מתנהל המלחמה של בכל זאת איך בכל זאת
אנחנו מנצחים לא יש אחד יותר ו אחד פחות
בסדר כ זה שוב פעם כל אחד מורכב מכל כך
הרבה פרטים על סוג הנשם הזו סוג הנשמה הזו
וכל אחד יש כוח הבחירה
זה נקרא בחיר כ נותנים כ לכל אחד יש בחירה
יש פה בסופו של דבר איזה
ייחודיות כן יש בסופו של דבר בחירה זה
בדיוק הנקודה של
בחירה בשוש בלמיס יש מציאות שזה במציאות ש
במציאות של מה שמה שצ ו שהיום שנפש
הבח אז יש
גם בוא נקרא כמה שורות בוא נקרא כמה שורות
ונסיים כמו שכוס זה אני חושב שדיברנו
נקודות מאוד יסודיות היום אבל נרצה קצת
לקרוא כמה שורות גם כן זה אחד מהמצוות
שלנו לקרוא כמה שורות כ שכס בזר הקודש אני
אוהב לדבר מאוד בעל פה גם צריכים לקרוא
בפנים ק זה לא בעל פה אז אתה מביא את כל
הספרים שיש פה בארונות כאן זה
תודה רבה שזהר הקודש על פסוק זקים רח
נשבור ליבשב נת אז יש פירוש מאוד מעניין
בזויה זי אלוקים מהוא הקורבן של שם אלוקים
רוח נשבור לשבור לשבור את הרוח של התו איך
על ידי לב נשבור נת אומר הזר ככה כי כל
קור מ במה היא לשם הו לשם
הומיד כל הקבו בחומש איפה שכתוב ק כתוב
קור ו לא מוזכר אף פעם שם אלוקים בקורונ
כי הקור בונס בעצם אמורים לעורר את שם
לעורר רחמים אבל לשם אלוקים הידס הדין אין
מקריב קור ב אין כזה דבר כי אם איזה קורבן
כן נותנים לשם אקים כם לשבר רוחו וסתר אח
וזהו רוח נשבור רוח נשבור הכוונה הרוח של
התו ששוברים אותה ואיך נשברו רוח הסתר אח
זאת אומרת אני מביא במה בביס מקדוש
התעסקתי רק עם
בבית המקדש זה גילוי אלוקות הבתי בהמה
בבית המקדש הוספתי גילוי אלוקות אני מתעסק
רק עם גילוי אלוקות אני לא מתעסק בכלל ם
עם משהו נמוך וד מביאים בהמה התיקון
מביאים בהמה ואני מתעסק בעצם מתעסק עם
אלוקות זה סתם פה זה לימוד מאוד גדול אבל
יש שמה את העבודה של
הידו עם כל זה שלכאורה נראה לנו שאנחנו
מתעסקים עם הבהמה ולכאורה במה אבל הבמה
הזו כבר נמצאת בבית המקדש הבמה הזו לא אבל
בקרבת הקורבן יש יש גם את החלק של הווידוי
כן מתעסקים עם הנפש
הינ אבל לא לא בקורבנות עצמם זה יכול
להיות זה רוח נשבור זה בדיוק מה זה בדיוק
מה ש מה שאנחנו מדברים בקורונ עצמם אנחנו
מדברים אנחנו כבר כבר מתעסקים רק בעליה
למעלה זה זה הקורבן צם הגעת נכנסת לביס
מקדוש הקורבן מתחיל שחיטה זה מקבל קדוש
הסקור והכל קוד שלשם אנחנו כבר שמה
מתעסקים הבמה הזו הפכה להיות במה אחרת היא
כבר לא במה היא כבר כבר של קדושה שצריכים
רק לעלות אותה עוד ועוד ועוד ועוד
ועוד איפ איפ איפה אני כן מתעסק עם הרע
לשבור אותו זה זה לשבור את ה תומה וזה איך
עושים את זה זה לביש בנית כ זה עבודה של
תשובה הווידוי שובר את החלק הלב נשבו שיש
בווידוי זה להתעסק עם החלק של טומ לשבור
אותו אחר כך אני מקריב את הקורבן אני ר
אני רק אני ר אני רק כולל קדוש זה נכון
לפי הסדר גם קודם יש את השמיכה ואת הודו
ואז
נכן לעלות את זה למעלה נכון איפה יש
בוידוי את כל כל ה לשבר לבט אנחנו כבר
דיברנו
שדו אנחנו דיברנו שוודי שוודי שדו בפרק כט
לא קלא קש לא קשה אבל אני אגיד לך מה
שאנחנו דיברנו פה אני רוצה שקדם דברנו
בפרק א' מה זה הווידוי א אמרנו ודוי ודוי
זה הגדרה אחת לא ישוב אלנו עשינו את טעות
חיינו מישהו שקולט שה עשה את טעות חייו
אתה כבר לא צריך עכשיו פרט ר רק מה זה כס
אם קלטת שעשית את טעות חייך אז גמר אני
אני כבר לא צריך אני יכול עכשיו לפרט אבד
צריך לקלוט שזה לא יש
א ואיך
ואיך ואיך נשבר רוח הסרח לי נשבר ונתק
ואיך נשברלי נתק הנה מעט מזה סגו
נו א
שמלך
חזל
עיק את
הלב
לי לפני
צ וגם
גור
ח למוק התו ומב כול הסח ונס בבחינת מרוב
עליהם לקבל מהם שפע
וחי חי
להשפיע להשפיע
לגופו להשפיע לגוף קנל זאת אומרת מה
שדיברנו כשד הו אתה דבר הראשון מתחרת מה
שגרם את גול השכינה אתה מתחרד גם שגרמת את
הנשו
שלך להוריד אותה למוק כל ר ועכשיו היא חיה
כמו שרב דיבר בפרקים הקודמים היא חיה
בחיות שהולך דרך קליפה הנשו מחייה שפע
שמקבל דרך כליפה זה חזל ים בחי קרו מסים
שחי נשו
מוקמו הנשו הזו אחרי החטא היא חיה סוג
חיים אחרים ה
[מוזיקה]
מתפרנסת
שמתים לא יכולים את הקדוש ברוך ו רים
שחי
שבמחשב
זור בקטע מאוד מכיב יהודי אומר לך הוא לא
יכול
להתפללל מזכיר את זה
בפרק גם כ אומר שלא יתפלל
לא אם לא עשית תשובה אתה נמצא במקום של
הרע אתה מקבל מחשוב זור ש נותנים לך לרצות
לעשות טוב אדם מסתובב מבולבל לאלא לא יכול
לא יכול בכלל
להתרכז לעשות משהו טוב זה נקרא לא ימי
סניל לוקו בחרת אתה נמצ עכשיו
במומו אתה מקבל חיות שהולכת דרך קליפה אז
ממילא משתלט עליך אני רוצה עכשיו להתפלל
מי רוצה להתפלל על נשומה מיד מגיע מחשוב
אזים לך שלא תים לך לא לך לי לא לך לי אני
מרגיש מנותק מרגיש
מנותק הצפה ש מחשוב זורס למה כיכי עשית
הוס חלקים ששוב שך נמצא במוטו לא עשית
תשובה אז יש פה משהו שחוסר
אותו בד ומד לך בד חוסם אותך אלכם בתיק
לקצו צריך לעשות תשובה אתה עושה בתיק לקצו
עש את תשובה כשל תרב כבר הזכיר כ בפרקים
הקודמים וגם בסדר שתיק צו זה בעצם לעשות
תשובה לקלט ק לקלוט את הירידה של השכינה
את הירידה של הנשם שלך אתה מתחרד אז אתה
שובר את התוקף של קליפה זה בש זה אבל מה
הקטע של סיגופים צדוק מה זה קשור ל ביטוש
הזה של אזני אומר הסיגים זה גם אותו דבר
זאת אומרת כי בעצם בסופו של דבר הגוף שלך
דיבר עם עצמו על עצמו על שום דבר רקח הוא
מד בצח גדול הוא חולם אפילו עלעל הסוף
הצום אבל מה קרה עכשיו לר יניס למה טייניס
משפיל את הבן אדם
כצ הצדוקי זה עוד שלב בוא נאמר ככה בגדול
בגדול בגדול בגדול הניסים עובדים יותר על
החלק פל תרב הזכיר שזה הור ש שהרגו את
הצרור רבי כניס מקודם שזה כמ בוא נאמר ככה
עצם זה שאני לא אוכל מה זה קרא לי לא אוכל
הנפש הבאמת שלי לא לא מתפתחת אכי לשתי כל
החים ש זה מתפתח עוד יותר זה בדמיונות לא
זה בחלק
הרצון זה הרצון לא ה יש את המציאות זה
החיות החיות הטבעית זה הנפש העמס נכון יש
לה גם כוחות לא יש מי מחיה את הגוף נפש
הבמ רק רגע לא מי נחלש ה לא הגוף נחלש
הנפש חלש בטח אם אם הנפש היא זו שמחייה את
הגוף וכשאני אוכל מי מקבל כוח גם הנפש
הבאה מקבלת כ לא רק הגוף מקבל כוח אם רק
הגוף היה מקבל
כוח נפש הב מ כל הזמן לא זקו אי זו שמחיה
זה הרי הקושיה זה הקושיה
היסודית איך אוכל איך אוכל בחיי בן אדם אם
אוכל זה רק לגוף אז מה קרה כשלא אכלתי איפ
הנפש למה הנפש ברחה מפה מה התשובה
כשאוכלים גם הנפש מקבלת חיות זה עוד סוגיה
שצריכים לדבר אבל זה בר אולי נשאיר את זה
באמת לשבוע הבא עבורו אחד כשאוכלים גם 24
פ אז עכשיו החלשת אותו עכשיו החלשת אותו
אם הוא התבונן זה התב הזא
זה את הקושיה הזו את הקושיה הזו אני אגיד
לך ככה את הקושיה הזו שאל על תרב בתור
השבוע שאל על תרב את הקושיה בצורה הפוכה
אומר היום
תפיל בתפילה אני מתבונן ועובד עם הנפש ה
במיס מה אני מחכה על משיח מה יהיה כמשיח
יבוא אני אביא בעמה ות איפה איפה אני
עבדתי
יותר היום עבדתי עם עצמי כש מושח יגיע
ויהיה ויהיה הקונ צי שיש דוי כן אבל אבל
העיקר של הקורבן זה הבימה לא העיקר של
הקורבן זה
הדוי לא לא כוב קונת והתשובה היא אומר אל
תרב תשובה היא אומר אל תרא ב שלוקות יוכל
לרדת למקום הכי נמוך שזה
הבהמה זה צריך דרגה יותר גבו ש ג שג
אלו התוכן של המים הגפן אחד מהמרים המאוד
יסודיים בטור עכשיו דבר על
ההשפלה אני יכול היום לעבוד עם זה אבל
החלק של הבמ אני לא יכול לגמרי לעלות זה
רקש הגוף שלי זה בגוף של בן אדם זה רגזה
עוד לא כל כך במי כמו עכשי ד במקה שלנו כ
ששברתי את השכל שלי את ההרגשה
שלי מצד אחד יותר מעלה זה משהו פנימי אבל
בסופו של דבר את העצם של הנפש הבמ לאלא
לאלא לא שיניתי לא שיניתי בה כלום כששמתי
שיניתי בעצם של הנפש ה וצדוק צדוק צדוק זה
אצ אחד מהיסודות שלל תרב שזה כל הבן אדם
וצדוק היות גם זה מאוד אותו רעיון שעכשיו
מדברים אצל על תרב מה זה צדוק בפרק לד ד
אתה יכול לקנות חי גוף בכסף הזה אז בעצם
בכסף הזה מונח הקיום של הגוף שלך אז אז
הקרבת את הקיום של הגוף שלך אותו רעיון זה
צלל תרא בצדוק בפרק לד בת חור הכי טובזה
המצב השלישי לא לכתחילה שגוף זה רק אם הוא
לא יכל את המצב השלישי אז שיעשה אייך כתוב
שמה ל זה חח וזה העיקר זה יש את שו צריכים
גם את החלק הפנימי אבל החלק הפנימי בלי
סיגופים
יש רובד ששם לא נגעת אייה אפשר את החלק
השלישי לחשוב עם פיצה וועם אבל זה כמו
בעשה טוב רק תעשה או ב בלי הזה כנפיים זה
לא עובד אהני אומזה כמו שדברנו בעשה דור
שלא מספיק נכון שזה צריך ל מיסה אבל זה לא
מהיר אז צריך אז גם כאן אז גם כאן המיס ל
יש פה טעות אני חושב שיש פה משהו טעות כ
דיברנו על תניס וסיגופים לא דיברנו על לא
לעשות תשובה רק לצו בלי לעשות תשובה את
החשבון של תרב אומר שצריכים לעשות צריכים
לעשות אטני סיגופים זה לא משהו במקום הוא
לא יכול ל לא לא זה לא זה לא משהו במקום
את זה בטח צריך לעשות אבל אבל מסתפקים בזה
כ אפשר לעשות ניס סיגוף הם עושים גם את
הטניס וסיגופים אבל אבל אבל אבל זה לא
משהו
במקום ברוך השם אוי לא
‏o