0:00 / 0:00
מי מחוייב במצוות הקרבת שתי הלחם בזמן הזה? | הרב אליהו ובר
20 views
Categories:
Torah
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
נהגו ישראל לעלות לרגל שלוש פעמים בשנה גם
אחרי החורבן. מדרשים עומדים על זה.
ולמעשה מצוות עליה לרגל בהיפשטות
איך שנראה
שזה רק באזהרה.
בירושלמי קצת מסתפק בזה אבל נראה שמסקנת
הירושלמי גם שזה רק באזהרה. אפשר לנסות
לדחוק שם בירושלמי פשט אחר אבל יותר נראה.
בכל זאת המשנה אומרת שהשיעור של עלייה
לרגל זה כדי שיעלה מירושלים להר הבית.
רואים שבכל זאת בעלייה עליי להר הבית יש
בה משמעות. אז אנחנו ככה בזיכרון לעלייה
לרגל אנחנו זוכים לעשות את המשמעות הזאת.
צריך לדעת שחג השבועות בעיקרון זה יום אחד
אבל כתוב כבר חג השבועות כתיב אז צריך שזה
יהיה שבוע גם. ככה הגמרא אומרת ולכן חג
השבועות הופך להיות מחג של יום אחד. לחג
של שבוע
מצוות מוספים של שבועות ומצוות הלל של
שבועות
הקב שתלכם זה שייך רק בחג השבועות
ו
ביום שישי שבוע היה ספוסידר מסוים
>> לא יודע
א מה בדיוק היה שמעתי כמה שמועות אבל אני
נשאר בו א רק שנכנסו פה אם שתה אליכם לא
יודע מה אחד
>> אני רוצה רק לומר בהקשר לזה דבר אחד
משפט שאני רוצה לחזור עליו ולשנן כתוב
בתורה ממשבותיכם תביאו לחם תנופה שתיים
שני שונים סולת תן לך 5000 מקורים לדוני
>> יש טיונים שלמים איך לעשות את זה והאם
כשאין מזבח אפשר להביא את זה ושאלות
הלכתיות וכמה שיעור יסרון טיונים הלכתיים
טינונים הלכתיים הכל טוב ויפה אבל אם בן
אדם יכול להגיד אני לא רוצה את הקורבן הזה
אז הוא כופר בהשם יתברך
השם ציווה
>> להקריב.
אז יכול להיות שבמציאות של היום כך וכך אי
אפשר מכל מיני סיבות אבל מי שאומר אני לא
עכשיו אני לא רוצה את הקורבן הזה אז הוא
כופר בהשם יתברך
זה בדיוק אותו דבר זה כמו שאדם אומר אני
לא רוצה קריאת שמע אני לא רוצה כל מיני
מצוות אחרות אין כזה דבר
>> יש לנו מצוות עשה מהתורה להביא שתי הלחם
וזה היינו מצוים ביום השישי האחרון ואולי
זכינו אולי לא אבל צריך לדעת שהמצווה היא
מצווה על כל ישראל, כל יהודי מישראל מצווה
שיהיה את הדבר הזה. כולם מצווים
עושים אחד בשם כל ישראל אז זה צריך להיות
אז מביאים מחצי שקל בחודש אדר נושא של
זקות לציבור יש עוד נושאים אז דבר אחד
ברור המצווה היא שלנו אנחנו פה בזכר עליה
לרגל אנחנו באמת גם רוצים א
>> א לדעת שיחד עם עלייה לרגל מביאים עולת
ראייה
>> ויאים שלמי חגיגה
>> זהגם היום
>> אי אפשר להביא גם היום
>> עוד פעם בטומאה זה לא מגיע אז גם היינו
זוכרים להיכנס זרה לא היינו צריכים אבל אה
אבל בכל אופן יש מצוות עשה להביא לתריה של
מר חגיגה לבוא להשם יתברך לקיים את מצוותו
אזמ עכשיו זה עוד קצת חג השבועות אז הקדוש
ברוך הוא יעזרינו שהשנה אנחנו הגיעו את זה
רק בזכר לעלייה לרגל אבל יש עוד ארבע
חודשים חג הסוכות אותו כבר נקיים את
העלייה לרגל כתיקונו
>> אמן תוכנת משלמותו בלי ריצות וניסיונות
כאלה ואחרים אלא עושים את זה כמו שצריך
אמן כני