0:00 / 0:00
ונקדשתי - ע''י מסירות נפש | שפת אמת לפרשת אמור תרל"ה | הרב יהושע שפירא
7 views
ונקדשתי בתוך בנ"י אני ה' כו' המוציא אתכם מא"מ כו'. ברש"י ז"ל והמוסר עצמו לא ימסור ע"מ לעשות לו נס שכל המוסר ע"מ כו' אין עושין לו נס. קשה הטעם דהל"ל טעם הפשוט שיעשה המצוה לשם שמים. ונראה כי באמת עיקר קידוש שמו ית' הוא בזה שיהי' נעשה הנס באמת. וזה הנס בא ע"י שמוס"נ באמת לשמו ית' בזה גורם קידוש שמו ע"י הנס. ובאמת הקב"ה חפץ בכך שיגרמו בנ"י להמשיך שורש הנסים. וז"ש המוציא אתכם מא"מ כו' שעיקר קידוש שמו ית' ע"י ביטול הטבע לפרסם השגחתו ית' בעולם. וזה בא ע"י מס"נ של בנ"י שמבטלים טבעם לש"ש כנ"ל: לתרומות לישיבה לחצו https://www.yrg.org.il/?CategoryID=220 לקבלת תורת הישיבה בוואצאפ - https://bit.ly/whatsaap-rg למעקב אחרי הפייסבוק שלנו - https://www.facebook.com/YeshivatRama...
Categories:
Torah
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
אחד [מוזיקה][שירה]
קרא כל [מוזיקה]
אנחנו בתרלה
בדיבור המתחיל ונקדשתי
נקדשתי בתוך בני ישראל
אני השם המוציא אתכם מארץ מצרים
ולא תך לנוה תודה
ונקדשתי בתוך בני ישראל אני השם מוציא
אתכם מארץ מצרים ולא תחללו את שם קודשי
אומר רש"י בואו נתחיל מרשי ולא תחללו
לעבור על דבריי מזידים
כלומר תהפכו אותו לחולין אני אומר לכם
דברי קדושה
ו
ממילא אתם צריכים לעמוד מול זה באימטת
ובזיע
ואם אתם מזידים אתם מחללים את זה שאין לזה
חשיבות רוצים כן לא רוצים לא
ממש מה שנאמר ולא תחללו מה תלמוד לומר
ונקדשתי
אמר אסור לחלל אז ממילא זה נקדש נשאר קדוש
אז מה הכפילות שלא תחללו ונקדשתי תודה רבה
מסור עצמך
וקדש מי
אז הפירוש פה הוא שהקדושה
מגיעה על ידי התמסרות.
מסור עצמך וקדש מי. כלומר זה לא רק שלא
תעבור
על מצוותיי
אלא גם כשאתה עושה את המצוות תפעל פעולה
נפשית פנימית של מסירות.
ועל ידי זה התקדש מי באופן חיובי כלומר לא
תחללו זה
שלילת השלילה מניעת עשרת מונע ונקדשתי זה
שיהיה גם מסירות חיובית יכול ביחיד אני
לומר בתוך בני ישראל
וכשהוא מוסר עצמו כלומר בתוך בני ישראל זה
המצווה הזאת זהמצווה שלא לעבור על אה
דברי די תורה בשעת השמד כשיש
א פרסיה בפרסיה
יש דברים שביחיד מותר ופרסיה אסור
וכשאומסר עצמו זה מסור עצמו למיתה ינסור
עצמו על מנת למות
וזה החלק המרכזי כאן שעליו נדבר כלומר
כשהוא מוסר את עצמו אז הוא צריך לתת את
עצמו לגמרי שכל המוסר עצמו
על מנת הנס אין עושים לו נס.
אם אדם עוצר עצמו באמת למיטה
אז עושים לו נס. ואם הוא מוצר עצמו על מנת
נס לא עושים לו נס.
מספרים שאחד בא גוי
ו
הוא אומר לו אם אתה לא משתחווה עכשיו לפסל
ששמתי לפניך אני הורג אותך.
אז הוא אומר לו, "אתה יכול להרוג אותי?
אני לא זתז."
אמר לו, "יש לך בקשה אחרונה לפני שאני
אהרוג אותך?" אומר, "כן, פעם ראשונה שאני
מקיים מצוות מסירות נפש של קידוש שמו, אני
רוצה להגיד שחיינו."
אומר, "בסדר, תגיד שחיינו סכונך." אומר
שחיינו בדביקות.
הגן רואה את הצחיה שלו מתפעל כל כך אמר
טוב אחד כזה אני לא הולך להרוג. אז הוא ש
זה שלא היה ברכה למטרה
אז הוא מסר את עצמו למיטה
שכל ה מוסר עצמו על מנת הנס אין עושים לו
נס שכן מצינו בחנניה מישאל ועזריה שלא
מסרו אתם על מנת הנס שנאמר והן לא ידיע
להו לך מלכה מציל ולא מציל ידיע הוא לך
כלומר ש
ה
זה עם סימן שאלה בעצם אני חושב
לא אני לא זוכר שמה על כל פנים הם מסרו את
עצמם
למיטה ולא על מנת הנס הם רצו לקדש שם
שמיים ולא תחללו
וכמובן אנחנו ממעטים להימצא במצב
של מסירות נפש על ונקדשתי מסירות נפש בצבא
שאנחנו בדור של מוסרי נפש מופלאים זה לא
אותו מסירות נפש
מסירות נפש בצבא [כחכוח]
זה סוג מצווה מיוחד במינו
לכאורה זה לא אחד משלושת העבירות כיבוש
ארץ ישראל או הצלת ישראל מיד צר
זה לא אחד מהמצוות של ירג גיעור אז איך
מותר למות שמה
אז באמת היה מיסה עכשיו אנחנו עוד בחודש
אייר חודש התקומה
היה מיסה שלפני קום המדינה היה חסרים
חיילים ורצו לגייס חרדים
וחששו גם שאם לא יגייסו את כולם עלולו
להיות פה דרן על השואה
ו
גם אם יגס את כולם זה לא היה פשוט
אז חיפשו דמות שהוא
בין העולם החרדי לעולם הציוני שהוא ירצה
לעזור ושהוא יהיה מספיק גדול כדי שישמו לו
והיה
תל חוכם עצום מופלג בשם רב שולמרוטה מי
שמכיר נדב רט הוא נין של אחיו
ומשפחת אתה איתן הם יצאצאים שירים שלו
ו
אה הלכו אליו ראשי היישוב ואמרו לו תשמע
זה מלחמה לחיים ולמוות של היישוב כולו
אנחנו צריכים כל אחד
אז אנחנו צריכים את העולם החרדי אנחנו
צריכים שתגיד לבחורי לבחורים להתגייס זה
לא דווקא חורי ישיבות אפילו
צודקים לכל העולם החרדי להתגייס.
אז הוא אמר להם איך אני יכול להגיד להם
להתגייס?
הרי אם מישהו ימות בשדה הקרב
אז זה פיקוח נפש. אני יכול להגיד לו ללכת
למות. זה לא אחד משלושת הבירות החמורות
לכן יכול להגיד לו את זה.
אז קמו פניהם
כי
אפילו הוא שהיה מקורב לציונות
ובעלבונת גודל השעה והוא אומר להם תשובה
כזאת
אז אומר להם רבי שולם רת אומר להם אני
רואה שנתקח כמו פניכם מה
אז אומרים לו זה סכנה זה הוא אומר אני לא
יכול להגיד להם נתגס אבל אתם יכולים להגיד
להם להתגיס למה
כי זה מצווה כללית ולא מצווה פרטית.
אני רב, אני לא ממונה על היישוב, אני לא
ממונה על כלל ישראל. רב לא יכול להגיד
להתגייס.
זה דין של מלך, לא של רב. לכן יש מקצת
דיני מלך ואתם יכולים להגיד להם מתגייס,
מה הבעיה? זה לא, אבל זה לא אני. בשבילי
זה דין פיקוח נפש. בשבילכם זה דין מלחמה.
ובדין מלחמה זה לא על רובן או שמעון, זה
על הכלל.
ורובן ושמן הם בלויים בתוך הכלל לכן מותר
זה לא אחד מג מצוות אז אמרו לו אבל למה הם
לא ישמעו אומר להם או את זה אני אגיד להם
שישמעו לכם
לימוד עצום איזה
זה דיני מלך זה לא דיני רב זה לא דיני א
אה
ירגן לעבור
אבל עכשיו אנחנו אנחנו עוסקים זה לא אבל
עכשיו אנחנו עוסקים בדיני ירגל יעבור זה
ונקדשתי ונקדשתי
לא צריך לצפות לנס אלא
ללכת להתמסר למען שמו יתברך אז ורשי זל
והמוסר עצמו לא ימסור על מנת לעשות לו נס
שכל המסר על מנת אין עושים לו נס
קשה אתה
כבר אומר מה מה רש"י אומר שבגלל שאם הוא
מוסר את עצמו על מנת שיעשו לו נס אז לא
עושים לו נס אז לכן תמסר לשם שמיים הוא
אומר והתמסר לשם שמיים זה לא סיבה עומדת
בפני עצמה
זה רק איזה חשבון שבגלל שאתה לא תזכה לנס
אז לכן כדאי לך זה איזה חשבון כדאי
ונקדשתי זה לא עצם המסירות לשמיים ביחוד
בעניין נין כזה בכל דבר אנחנו רוצים
שהפעולה
תהיה לשם שמיים אבל כאן כל זה לשם שמיים
אחד גדול
אז בלשם שמיים אתה צריך לעשות איזה חשבון
נס של שכר ועונש בעולם הזה של כן יעשו לי
נס ולא יעשו לי נס לא שאין חשבון כזה אבל
אני קדשתי הוא הרבה יותר יקר מהחשבון הזה
אז קשה הטעם דבל אלמר טעם פשוט שעשה
המצווה לשם שמיים. גם אם כן היו עושים לו
נס, אם הוא היה סומך על הנס, היה צריך
לעשות לשם שמיים. אז ממילא זה לא הטעם.
לשם שמיים הוא עומד בפני עצמו. ונראה
כי באמת עיקר קידוש שמו יתברך ובזה שיהיה
נעשה הנס באמת.
הבאתי את זה בגלל זה. כי אנחנו היום
בניסים מופלאים.
זה שיש
ערוצים שמסתירים
ומסוחכים
שלא נראה את הנס כי מסתכלים בכל מיני
השם יאיר עיניהם וישמח ליבם. זה זה כאילו
זה לעשות תשובה להיות עצוב להיות שמח. אז
אם אתה אומר בוא הנה שלא ילם זה בשביל
הנועה שלך עכשיו זה לאחר זמן
תעשה תשובה ותהיה שמח איפה השכל שלך אתה
תראה אתה עצוב אתה אתה כאילו אתה עם ראש
באדם איפה השכל
תפקח את העיניים תראה ניסים ותהיה שמח
יותר הגיוני
על מי שפוקח את העיניים ועושה קצת חשבון
קצת חשבון לא הרבה חשבון מאיפה הוא רוצה
לעשות חשבון
עושים את החשבון מ
ערוצי הטבלה בעצמם.
לך תראה מה הם אמרו לפני שלוש שנים. מה הם
אמרו אחרי
שמחת תורה פד. איך הם ניתחו את המצב? מה
הם אמרו יקרה מול לבנון?
זוכרים כותרת? זוכרים את כולם הולכים
לקנות גנרטורים?
אם יש למישהו גנרטור מיוחד יש למישהו
שמחפש בדיוק מיותר
>> מה
>> תל אביב אפשר לקותרת [‏צחוק]
15,000 ביום אחד או 15,000 בשבוע לא זוכר
כבר לא אף פעם לא הסתכלתי על המסמרים האלה
אה אם כי מי שממונה צריך להתכונן זה לא
שכזה וכזה תאכל החרב זה פסוק עם היגיון
ראלי אבל מה צפו? מה צפינו? מול איראן. מה
חשבנו שיהיה מול איראן?
ו
איזה
מהפך בלתי נדפס. והיום אנחנו יושבים פה
ודרך אגב
השותפים שלנו אמריקאים
שהרב אריאל כל הזמן אומר קורש טראמפ קורש.
אני אגיד לכם ורד. כל הזמן אני חושב על
העניין הזה. אם הקדוש ברוך הוא הציא את
טראמפ,
תדעו שזה המצאה מטורפת, זה יצירתי, זה
מחוץ לקופסה, זה המצאה מטורפת. מה יהיה
ההמצאה הבאה?
אני רק אומר, וואו, עוד צעד אחרי טראמפ,
מה מה הולך להיות פה? [‏צחוק] כאילו אתה
>> מצמאות זה
>> כן מה היה ההמצאה הבאה? אז המשותפים שלנו
אמריקאים
ש
דשדשו בוייטנם שדשדשו בקמבודיה בכל כך
הרבה מקומות בעיראק כמה הרוגים היה להם
כמה א שריטות הם יצאו מכות שברים
הם יושבים עכשיו מחייכים ההוא כל יום
מוציא
הגיגים
לכיוון זה לכיוון אחר
פעם כך, פעם הפוך, הוא אוהב הוא מאוד אוהב
להגיד דברים הפוכים עם כל החדות, עם כל
התוקף היה מסע ומתן נהדר, נפלא, אנחנו
מתקדמים, הערב יהיה הסכם, אני אהרוס אותם
חז כאילו אומרת שניהם ואיזה זה המצאה זה
הקדוש ברוך הוא המציא פה המצאה מיוחדת
ו
הם יושבים עכשיו
שולחים משחטת, מחזירים משחת חטת אחרת לא
מושחטת נוסים מחזירים נוסת מצים אחרת לנוח
ורק צורקחים את מצרי הורמוז והחנק מתדק
אמר טראמפ אתמול זה גאוני לא יודע מי
המציא את הרעיון הזה לא שמענו עליו עד
יומיים לפני שזה קרה אני לפחות לא גוני
אנחנו לא עושים כלום
כל הבארות שלהם עלולים להיתקע שיקח לא
יודע כמה זמן וכמה כסף בשביל להשלמיש אותם
חזרה
לא עושים כלום עולים עלי ספינה מה נשמע מה
קורה אתהם החוצה אתהם פנימה אתם ככה זה
שוטר תנועה המעצמה הכי גדולה בעולם
שהורידה שם כל כך חבר רחוב או נפץ ישבת
שטר תנועה וטבעת החלק מתעדקת והולכת
בוא הנה שלא איזה זה ניסים אנחנו רואים
ניסים בלתי נפסים
וכל האמריקאים הם גדולים האלה כמה מול
איראן כמה מטוסים נפלו וכמה זה ואנחנו
שריטה לו וניסי ניסים זה לא שלא היה כמעט
היה מטרים ממטוס כמה פעמים אבל כל ישראל
שבו בשלום זה אנחנו חיים ניסים בלתי
נתפסים ואחרי שהיקנו שמה מכה אחת מדנים
וזה ואתה אומר הם אינטליגנטים
האיראנים איך עוד פעם הצלחנו להוריד בפחות
מדקה 40 כאילו מה [‏צחוק] קורה לכם
זה ניסים עכשיו
היית אומר
ההצלה היא העיקר והניסים זה עניין תפל
אומר לא זה לא נכון
זה החידוש של רש"י הניסים זה דבר עיקרי
כשהקדוש ברוך הוא מוציא את ישראל ממצרים
הוא לא מדבר רק על זה שאתם תנצלו אלא למען
רבותיי
הקדוש ברוך הוא רוצה להופיע בעולם כניסים
למה זה מסביר טוב מספרים שפעם היה תור
בארצות הברית איזה שעתיים חיקו למשהו ו
אה
פתאום בא שלו בנה קושי הולך לקדמת התור
ועוקף את כולם. אומרים לו, "תשמע, חיכינו,
חיכינו, מה
אתה עוקף?" הוא בכלל לא מסתובב לדבר איתם.
מישהו באומר לו, "תשמע
כולם פה שעתיים
הוא לא הוא לא מגיב בכלל. הוא נשאר שמה.
בסוף התור היה איזה עוד שלוב אחד יותר
גדול הוא מגיע לה נתן לו סתירת לחם עוף
לצוף הווא תק טק טק טק טיק אף לסוף אז זה
שסידר את העניינים הולך אחריו בנחת אז
מישהו אומר לו תגיד לי איך עשית את זה הוא
אומר פשוט אתם אמרתם אני הסברתי
ניסים זה שהקדוש ברוך הוא אומר לא תמיד
לדבר זה מועיל לפעמים צריך להסביר
וזה מסביר טוב דרך אגב זה היה מחלוקת
גדולה
בין שני ענקי עולם לא כל כך ידוע אדמור
הריץ מלובביץ'
האדמור השישי
הוא היה נגד מוייפטים הוא לא עשה מוייפטים
והרבי החתן שלו מתווכח איתו ואמר לו הדור
הזה לא רואה הוא לא אתה מסביר הוא לא אתה
אומר הוא לא שומע צריך להסביר לו, צריך
לעשות מיפטין כדי לעזור לו להאמין אחרי
השואה, אחרי הזה, צריך לעשות מויפטים,
להסביר לו להמין הרצא קיבל את דעתו
אבל הרבי נשאר בדעתו כידוע ועשה מוטים
למחביר למה
התקדשתי
למען רבות מופתי
מופיבטים
במקום הנכון זה כאילו קידוש שמו יתברך
כשהקדוש ברוך הוא תנו את הארץ אז כל העולם
זה אנחנו כל יום אומרים שירת הים אמרנו את
זה כבר פעמיים היום בשירת הים ואחר כך
חזרנו על זה בברכות קריאת שמע לפני 18
אומר אומרים שירת הים א זה ניסים אנחנו
עדיין חיים מהניסים של שירת הים מה תחיית
המתים נקרא נחיה מזה זה
אז אומר נס זה עניין יקר זה לא משהו שבא
בכך לכן למרות שזה קצר אבל זה זה חשוב
מאוד הקדוש ברוך הוא עושה לנו ניסים וזה
קידוש שם שמיים כל העולם מסתכל ואומר מה
קורה פה
באמת אם כבר נזכיר מה שאמרתי ביום העצמאות
אני שאלתי שאלה ושאלתי את זה כמה קצת לא
מומחים גדולים מומכים קטנים
אבל כנראה שמכים גדולים לא בהכרח קדי הרבה
יותר טוב אם היא תפרוץ מלחמה תיאורטית
ישראל מול רוסיה
מי ינצח
אז תראו רוסיה ארבע שנים מדממת בטייקו מול
אוקראינה ולא זזה
ואנחנו באיראן עשינו קרכס
עכשיו האם אני מוסמח להגיד מה התשובה
לשאלה הזאת
לא, אני לא מוסמח. האם מותר לי למרות זאת
לשאול את השאלה? כן. ולהנות?
כן. אני שואל ונה כי זה שאלה רצינית. כל
אחד מבין שאין תשובה לפני שינשו את זה ולא
רוצים לנסות את זה. זה לא זה לא העניין.
אבל השאלה הזאת אומרת יש פה קידוש השם.
הקדוש ברוך הוא עושה לנו ניסים. זה קידוש
השם. וזה מה שהוא אומר. כאילו אתה חושב נס
זה אינטרס שלנו
ולמסור את עצמך זה אינטרס שלו אז אתה אומר
מה אתה מכניס את האינטרס שלך תהיה רק
לאינטרס שלו אם זה בדיוק מה שאתה רוצה
להגיד אז אל תכניס את האינטרס שלנו תמסור
את עצמך אומר לא כי באמת עיקר קידוש שמול
עיקר
ובזה שיהיה נסע נס באמת
הניסים זה לא איזה פתרון לבעיות בלתי
פטירות שאנחנו נמצאים בהם
ניסים זה הדרך של הקדוש ברוך הוא לפתור את
הבעיות. לא פתרון קל שאפשר היה לעשות בלי
שום בעיה אלא פתרון שבו ערבו מופתה וקרב
הארץ.
וכי קשה לקדוש ברוך הוא לעשות את נבוכד
נצר חולה ולא יכול להוציא לפועל את
גזירתו?
מה מה למה צריך שחנניה משאל ועזריה יהיו
בתוך כבשן האש?
כי עד היום כי אפשר מי שענה לחנניה משעל
בעזריה הוא יענ עד היום זה קידוש שמו
יתברך זה גילוי אלוקות כל האומה הישראלית
נולדה מותות ומפתים מניסים
כי הטבע הוא מסתיר על גילו אלוקות והנס
הוא איזה מציץ בין החרקים שאנחנו יכולים
לראות משהו שהוא לא משועבד לטבע שהוא מנהל
אותו שהוא מעליו
לכן אומרים חז"ל במצרים אומרים החרתומים ל
משה רבנו תבן אתה מכניס לאופופרים זה היה
בדף היומי לא מזמן טבן אתה מכניס לאופרים
כן מה מה מה פה הכל בפתים למה באמת הוא
הכניס את האופרים מוכר קרח לאסקימוסים אתם
מבינים בקרח אתם יודעים שלסקימוסים יש 30
מילים על קרח כי יש קרח כזה וכך כזה וכך
כזה יש להם 30 מילים כך אמר אתם מבינים
בכך בוא בוא נסביר לכם מה זה ככח
אתם מבינים במהפתים עכשיו בוא נראה דם
תעשו גם כן אבל להוציא לא תאכלו צודע תעשו
גם להוציא לא תאכלו כינים
אצבע אלוקים
והכי חשוב לעשות מיפטים אצל אלה שאיזה
מדרגה של
הקיש יש להם אבל אצלם דווקא מתגלה גילוי
אלוקות הקדוש ברוך הוא עושה את היציאה את
לידת האומה הישראלית דווקא אצל אלה שיש
להם כישרון קישו מיוחד שהתורה מידע
שהחרתומים יודעים להפוך מטה לנחש
מישהו פה יודע
ומים לדם ועשו כן חרטומים בלתיהם ואתה
הולך למקום שיש להם כוחות כישוף ועכשיו
אתה מגלה
מעלת אלוק אלוקינו מעל כל המכשפים האלה.
אז הניסים זה לא איזה עניין צדדי, זה
העיקר. אז נראה כי באמת עיקר כזו שמו
יתברך ובזה שיהיה נעשה הנס באמת. ועני זה
הנס בא על ידי שמוסר נפשו באמת לשמו
יתברך. וזה גורם קידוש על ידי הנס. כאילו
אומר יש פה עניין הדדי. היית אומר שכיוון
שהנס הוא דבר עיקרי פה ואני רוצה לקדש שמו
יתברך זהמינה אז אני רוצה שיהיה נס שיתקדש
שמו יתברך
אז הוא אומר לך לא שיתקדש בו יתברך הכוונה
היא
שהוא יתברך יפעל את זה לא שאתה תפעל את זה
אתה פועל רק את ההתמסרות
שהכל זה הוא וכשהכל זה הוא ממילא יש נס.
כי מה זה הנס? לגלות שהכל זה הוא יתברך
ואין בלתו.
אבל אם אתה תכוון על הנס אז יוצא כאילו
אתה רוצה לפעול את מה ש מי צריך לפעול?
הוא יתברך שמו.
לכן לא. אז זה חידוש כי באמת הנס הוא
העיקר. זה מהפכני. זה זה ממש תורת ארץ
ישראל כזאת
שהנס הוא דבר משמעותי אף על פי שבאמת בארץ
ישראל טבע זה דבר א יקר מאוד מאוד אבל יש
גם ניסים
על ניסך שבכל יום אמנו ולבת ארץ ישראל היא
תמיד הייתה נס מקום ארון אינו מן המניין
הרי קדושת ארץ ישראל היא מדרגות מדרגות 10
קדושות וליבת הכל זה קודש הקודשים
ומקום ארון אינו מנה מניין הכל בנס זה
המקום שממנו מושטט כל העולם כל הטבע הוא
נס אחד גדול
והמקור שממנו כל הטבע מתחיה
הוא בעצמו נס כל הזמן
ואש יורדת משמיים ורוח לא ו10ה ניסים נעשו
בבית המקדש
וחוץ מזה גם במלחומותינו ארץ ישראל היו
הרבה ניסים
אבנל גביש
ו
נבוכד נצר חילותיו סנחריב חילותיו מתים
בלילה אחד גם בארץ ישראל אם כי זה נקרא
[כחכוח] את הגלות גם בארץ ישראל נשים
ניסים נכון שבארץ ישראל חייל בי דוד בדרך
הטבע הם גיבורים עצומים אבל זה שדוד היה
גיבור כזה בתור נער
בלי מגן לפגוע בגולי ית זה סוג נפלא
ומיוחד של נס אבל כדי להיות בטוח שאני
מבין טוב אז אני צריך גם אבנה לגביש
משמיים כלומר כתוב בספרים שהנס הגלוי הוא
בא פעמים הפקיחת עיניים בשביל לראות את
הנס שבטבע ואומר המהרל בסוף
גבורות השם יש על האגדה של פסח ויש שם אתה
הוידו לשם כתוב כזו עודו לאלוקי האלוקים
שאומרים בסוף האגדה אז הוא אומר יש פה
מעלות מעלות מעלות בסוף מה המעלה הכי
גדולה
זה נותן לחם לכל בשר כאילו חסדו אומר אם
תסתכל על הניסים
הנס הכי גדול זה שהוא נותן לחלוך הנוסח
בורא נפשות רבות וחסרונם על כל מה שבראת
לך להיות בהם נפש כל חי זה הנס הכי גדול
שכל הזמן העץ הזה ממשיך לגדול הכל הכל הכל
ממשיך לצמוח ולפרוח זה הנס הכי גדול אלא
שהוא מסתיר ממך את הנס שבו ואתה צריך נס
כדי לגלות את הנס שבתוך הטבע אז לכן ניסים
זה קידוש מור
ובאמת הקדוש ברוך הוא חפץ בכך שיגרמו בני
ישראל להמשיך שורש עכשיו הוא עושה עוד
פלפול כאילו מה אמרתי לך עד עכשיו הוא
צריך לעשות הנס אתה צריך להתמסר כי זה לא
אתה אומר לו לא אני רוצה שאתה תהיה שותף
בנס אני רוצה שתהיה שותף
והקדוש ברוך הוא כידוע עושה דברים הדרך
הטבע צריך נחשון שיקפוץ ואז יקרא הים אי
אפשר לקרוא את הים בלי נחשון למה צריך
להמתין
לא דבר על בני ישראל וישו מישהו צריך
למסור את הנפש
ועל ידי זה נעשה ו
המכות שנותן משה רבנו עם המטה בשמיים היא
בארץ בארץ זה על ידי אהרון
אז למה צריך שהמתא יעשה הקדוש ברוך הוא לא
יכול לעשות אותות מליון אומר לא אני רוצה
לכם שותפים ובאמת הקדוש ברוך הוא חפץ בכך
שיגרמו יגרמו בני ישראל להמשיך שורש
הניסים אתם תעשו אתכם להעביר הכי טוב שאתם
יכולים ואני אעשה לכם ניסים בלתי נדפסים
שכל מי שעיניו יברוא תמיד הוא פתאום אומר
לא יכול להיות לא יכול להיות זה נגד כל
הסטטיסטיקות זה נגד כל מה שציפינו
וזהו שכתוב המוציא אתכם מארץ מצרים שעיקר
קידוש שמו יתברך על ידי ביטול הטבע לפרסם
השגחתו בעולם אומר ונקדשתי בתוך בני ישראל
המוציא אתכם מארץ מצרים וזה בעל ידי
מסירות נפש של בני ישראל שמבטלים טבעם לשם
שמיים כלומר אני מוציא אותכם אז אתם
שותפים אחרי הקדוש ברוך הוא יכול לעשות
מופתים בלי יציאת מצרים בלי ישראל רק הוא
אומר לפרעה ככה אתה לא שומע אתה אתה לא
שומע עוד
הקדוש ברוך הוא מקשה את ליבו. עכשיו אתם
יודעים מה אמרו בחדשות בין מכת דם לצדיה
בין מכת ברד לכל אמרו זה גמרנו הוא לא
יכול יותר הקדוש ברוך הוא כי חזק הוא ממנו
הקדוש ברוך הוא תכנן אבל זה כישלון אין פה
ניצחון זה לא יעזור אנחנו נשארים היו שמה
ערוצים אי אפשר לתאר מה הם כתבו אסטרטגיה
יציאה
>> כן יוציאה אסטרטגיה ומה הייתה האסטרטגיה
כי אני אחיד את ליבו נראה לי שגם עכשיו
זאת אתה אסטרטגיה כי אני אחמיד את ליבו
כאילו אפשר היה לגמור את הכל בלי לקסח
אותכם לגמרי לא תקסח אותנו לגמרי זה זה כן
אני מכבד את ליבו והוא לא עושה את כל
המופטים האלה באוויר אלא הכל זה שוטפוס עם
ישראל ואנחנו מוסרים את עצמנו אליו והוא
עושה לנו את כל המופטים האלה שנזכה בעזרת
השם
הורים הוליבודי זה ה
>> חיים חיים אני חייב חיבוק חיים
[שירה]
[מוזיקה]
>> [מוזיקה]