Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
ערב טוב
לחברי היקורים והאהובים
נויים השם עליכם
יש ששואלים שאלה
כששומעים שהמלחמה
נסתיימה שהקדוש ברוך הוא יעזור
שואלים אנשים צריכים לברך ברכה איזשהיא
אומרים
אומרים מישהו לדמרנו
אנשים שואלים עוד פעם כששומעים שהמלחמה
נסתיימה
גמרנו ברוך השם נסתיימה מלחמה צריכים לברך
משהו לא צריכים לברך משהו אנשים שואלים מה
מה לנהוג
שמעתי פעם מגיסי
מורינו הגהן רב חיים קנייבסקי
שאלתי אותו את השאלה הזאתי והוא השיב לי
כדי להלן הוא השיב לי ככה
הוא אומר בשעה שאדם שומע בסורה טובה
חיובית
צריכים לברך לדוגמה מספרים או אשתך ילדה
ילדה שמחה חיובית הוא קיבל משהו
מבשרים לו שם שמצא
מציאה
אתה יודע מצאת מציאה או שמישהו אומר מצאתי
מציאה המון כסף
זוהי הנהה חיובית
על זה צריכים לברך
כיוון שהוא חייב הוא קיבל משהו
מה שאין כן שהמלחמה נסתיימה
זו לא זה לא טובה חיובית שום דבר לא קרה
ברוך השם הולכים הביתה אבל אף אדם לא קיבל
משהו המלחמה נסתיימה מה ברוך השם אומרים
תועידו להשם כי טוב כלך אבל לא קיבלנו
משהו
אז אני חושב ככה אם אדם קיבל משהו דהיינו
קיבל ירושה או אדם מה עוד הוא
זכה
בדברים מאוד גדולים איזה
איזה איזה קיבל כלה טובה עם הרבה כסף זו
שאלה חיובית
בן ברווח חיובי מברכים קיבלתי משהו אבל אם
אין דבר חיובי רק אומר פסקה מלחמה יותרם
לא אבל
>> כשאדם שמע שרצו להרוג אותו
והוא ניסל הוא צריך לברך הגויים
הוא שמע שמישהו
לא לא משום אופן לא אם אדם שומע שנד לו
ילד או ברוך השם אשתו
ברוך השם א זכתה בדברים גדולים אז זה
קיבלתי משהו קיבלתי משהו מצריכים לברך אבל
אדם שניצול מהסכנה הוא לא מברך הגויים
אלא אם כן הוא היה כבר בידיים של מישהו אז
מברכים לכן אנחנו מה שנראה לנו ככה אם יש
איזה דבר חיובי
דבר חיובי הוא קיבל משהו על זה צריכים
לברך קיבלתי משהו ברוך אתו השם אה אתה נתת
לי משהו אבל אדם שניצול לא מברך הגוי מל
ודאי שקיבל הרבה כסף
מה
אתה יודע קבלת רבנות אני חושב שכן צריך
לברך עלתיב למה כיוון שזה גם הכנסה כספית
הוא נהיה רב הוא יש משכורת הוא קיבל קיבל
דבר חיובי הדברים חיוביים צריכים לברך אבל
אדם שברוך השם לא פגעו בו לא פגעו בו לא
צריכים לברך אין על זה ברכה
זה כמן דמונה בקופסה אם אדם קיבל מהרבנות
צמיך להיות רבירי
אני מודיע לך יש לו כסף יגיע עוד יום יומם
אבל יש לו כסף הוא קיבל כסף הוא קיבל משהו
הוא קיבל כסף הוא קיבל אבל כשלא קיבל כסף
רק קרה לו נס
ולא קרה לו שום דבר לא קרה על זה לא
מברכים על זה
מה? מה?
לא לא זה זה יש לו
אדם שקיבל כסף וקיבל
ירואה בישראל יש לו עוד יום עוד יום יש לו
את זה הוא לא ילך לבטול יש לו אני עוד לא
ראיתי אדם שקיבל
ולא לא קיבל ודאי שיש לו אדם מקבל משהו אז
מברכים בו שמע טוב ואמית אדם שניצול מדבר
רע אין ברכה כזו, אין כזו ברכה.
כן,
יש גם כאלה,
יש חיילים, יש שהורשו ליטול שלל מאויב.
זאת אומרת הם גמרו מלחמה ברוך השם וברוך
השם עם ישראל גבר והם הורשו ושנה להם רשות
לקבל
לקבל כסף
לקבל לקבל דברים בחיובים
על זה צריכים לברך אני זוכר שבשנת המלחמה
הראשונה
באו יהודים
והם כבשו שם באיזה מקומות שהיו שם ערבים
קודם מה הם קיבלו
הם קיבלו לקובד פסח, הם קיבלו שם דברים
דברים מזון שלא היה להם הם קיבלו שם
ירקות דברים של שקיבלו דבר ממש כולם ברכו
כולם ברכו כולם אבל אם לא מקבלים שום דבר
אין מקום לברך אני רוצה לספר לחבריי
היה
הייתה היה איזה גבר
שרצה לגרש את אשתו.
זה הגע לבית דין הגדול.
מה קרה איתו?
הוא החליט ככה שהיא לא מסודרת.
כש
כשהיא חולצת את הגרביים גרב פה וגרב שם.
כשמסתרקת נשאר כל השרות נשארים בתוך ה
בתוך ה
בתוך
>> בתוך הקיור
הוא אמר שהוא לא יכול הוא צריך לתת תגת
לאשתו
הרב אלשו שמע את זה וכתב פתק בפסק דין הוא
אמר ליהודי הזה טוב מאוד
ביידיש שזה מצוגות שזה מצוגות איך אומרים
בעברית מדי טוב לו
מיד והיהודי הזה מדי טוב לו בחיים הוא לא
אמר יותר רב אליושיב וגמר את הפסק דין
ודכה אותו לעוד שלושה חודשים
הפסק היה כנראה שמדי טוב לו ליהודי הזה
הוא כתב את הפסק הזה ולא אמר שום פסק
היהודי ירד מאחד מבית הדין בתינה הגדול זה
בקומה השלישית ושע רגל בדרך שווה רגל
אבל שבר שבר
הוא בא הביתה
ולא היה לו מי שטפל בו. היחידה שטיפלה בו
זאת האישה שלו שהיא משאירה במסרק שערות
וגרבה עם גרב פה וגרב שם. היא הייתה
היחידה שטיפלה בו אבל טיפלה בו. טיפלה בו.
טיפלה בו. עברו שלושה חודשים
ו
ואמר הבעל לא ידעתי זה אישה טובה יש לי.
הוא לא השיב שום דבר. התיק נסגר. כתב הרב
אליושיב, התיק נסגר מחוסר עניין.
מה זה חוסר עניין? לבל.
אמר הבעל לרב אליו כתב לו מכתב, קיבלתי
שכל לא היה לי שכל. חשבתי שאני ככה אחי
עולם ועד ורק קטנות יולד לאשתי. קיבלתי
שכל. קיבלתי שכל שאישה זה דבר טוב. אם אתה
יודע לשמור עליו. היא שומרת עליך וכשיש
אמנם גרב פה וגרב שם אבל היא שומרת ונותנת
לך כשאין מישהו ישמור עליך היהודי הווא
כתב מכתב לרב אליושב אמר לו רבי לימדת
אותי שכל הייתי טיפש ואתה לימדת אותי שכל
למדת אותי מה יש הוא נפל ושבר שם את
העצמות שלו הוא כתב מכתב מאוד מעניין אני
מודה לך מאוד הרב אלישיב על הפסק שלך ואני
מודה לך לך מאוד ואני קיבלתי שכל אני כן
תודע להעריך את אשתי שטויות אני יותר לא
עשה וככה יצא כזה מכתב חמוד יצא
היו גם חיילים יהודי שורשו לטול שלל אז
אני חושב שצריכים לברך מדוע השלל זה דבר
מאוד מאוד גדול השלל
הייתה לנו שאלה מאוד מעניינת, מאוד
מעניינת
יהודי נסע במקומות כאלה
שזה יש שם גבולים מערבים מקומות לא טובים
איך קוראים להמקומות האלה איך קוראים להם
אה
>> לא לא דוד שמון ו שראיתי יש שם מי
נריה
הוא נסע ליד נריה שם יוצאים הרבה ערבים
ונפל לו בא איזה ערבי וערבי רצה להחרוג
אותו וזה היה קידיש לבונה והדי הזה אמר
אתקידש לבונה טיפול
הרבים בא עם נשק תיפולמוספחד
בדמוק אובן היהודי צעק עד השמיים קיבל פחד
לרבי וברח
הוא קודם לקח את מהיהודי, מהכיס שלו הוא
לקח, היה לו פה מלא מלא מלא כסף, הוא קיבל
את הכסף והוא ברח והזרק את הכסף. הוא זרק.
כן. הבדי סיפר לי שהוא לא יודע בזה דרך נס
הוא ברח. בדרך נס הוא ברח. הוא רצה לברך
הגויל. הוא שאל אותי מה המתו אתה קיבלת
כסף? אתה קיבלת? זה לא קיבלת קיבלת מה הוא
זרק מתוך פחד שהרבי הזה תפס אותו וצא כתף
עליהם פחד הוא גבזון עריה במקום שם שלא
מרובה ביהודים אבל הוא זרק חזרה את הכסף
אז אמרתי לו קיבלת אל תגיד לא קיבלת הכסף
הזה היה עבוד ברגע שהוא היה אצל ערבי היה
עבוד היה לו חבילה עם כסף ערבי מתוך פרד
זרק אותו זה נקרא שקיבלת ז לא קיבל קיבלת
ואתה הריך לברך בשם ומלכות על הכסף לבד
צריך שיונו וקמונו וגנו לזמן הזה על עצם
הכסף כיוון שהוא כבר היה עבוד והוא זרק
אותו בחזרה אמרת לברך
גדול
>> מה מה מה
זה יותר טוב מה מה השאלה לכם אדם מקבל כסף
>> אני עוד לא פגשתי בן אדם כזה
תראה תראה הכירי נראיתי גם סכנתי
אני אקבל הרבה הרבה הרבה שניים אקבל עוד
לא פגשתי בן אדם שאומר יש לי כסף רוצה
להפטר ממנו אני עוד לא פגשתי
לא אין אין הכיר אני חושב שאין דבר כזה
אדם לא זורק כסף בגלל לא להציק לו
אני לא מכיר אני לא חושב שיש דבר כזה
יש פה שאלה שחיילים שאלו,
שאלה די קשה.
תשמעו יקיריי,
בית המלחמה שוגרו טילים על דת צורר
מעיראק.
לעבר הרים
היו שור טילים טילים רציניים מעיראק
בזמן האחרון לא שומעים את ודרחון הם ירדו
מהפרק אבל אז כשהיה את המלחמה בתחילת
המלחמות
היא רק תסה מקום גדול
אז השוגרות טילים על ידי הצורר מאיר רק
לעבר הרים כדי להפיל מאופם שלחו לומותם
תליי פטריות
נתברר שהיו מקרים שעתיד התפוצץ באוויר
וגרם מזקים במקום נפילתו.
השם יתברך שומר ישראל שמר עלינו ולא נגרמו
אסונות בנפש.
היו כאלה שהתלוננו כצת מותר להשיא טיל
שאמור היה להתפוצץ או ליפול בתוך העיר או
להפילו במקום אחר. תרם הגיעו לעיר
וכידוכים נפש נפש וכידמם של תושבי העיר סו
מקצפים מדם אחרים
ואף ואף שיראו ניסים גלויים לה פגיעות
בנפש הרי סומכם על הנס
הייתה שאלה כזאתי שוגרו טילים מעיראק היו
שם טילים
ועכשיו אפשר להרט אותם בדרך היהודים יש
להכלים יורים להוריד אותו אבל אם יורידו
אותו הוא יכול ליפול על מקום מקום אחר שלא
היה שהוא לא בתוכנית הוא אמור ליפול כאן
ורואים להרט אותו את הטיל הוא יפול שם אבל
שם הוא יהרוג יהרוג יהודים
שש שאלו אנשים שאלה מאוד קשה כשרואים
שהאויב שלח טיל הוא צריך ליפול פה עכשיו
רוצים לירט אותו יורים לגדו ככה והוא נופל
למקום אחר שם הוא הורג יהודים גם הורג
הורג יהודים
נכון נכון נכון נכון אני נשאל שאלה אם
רוצים להרוג בן אדם להרוג 100 איש רוצים
להרוג והם יכולים לתמרת כסף שרוק יד אחד
מותר זה לעשות
עוד פעם יש יש להם כלים להרוג מהבני אדם
רוצים לשלם להם כסף כדי לה שעזרו איתם
מקום ויריעו למקום אחר
>> מה אחים בלוד
מותר או אסור
>> מוסרים את עצמם אין בעיות השם מותר לנו
לעשות את זה יש לנו כלל יהודי אחד שווה
כמו 1000 יהודים אין הבדל אחד זה כמו 1000
אז מה פה השאלה אני רוצה לרט אותו והוא
יפול לאיפה מקום אחר נגיד שם יהיה פחות
אבל מה איך איך מותר איך מותר זה לעשות
סליחה
אין דוחים נפש לבני נפש אני שואל שאלה
מותר זה לעשות או אסור כבוד שכבד
>> אשתם כמו שבדה שימותו הוא זה היה בכרמל זה
היה אוטו שירד
בכיוון כזה והיה יכול להוריד אותו ולהרוג
שם אנשים ואפשר אותו להזיז למקום אחר או
את הטיל להטיל במקום אחר הוא ירוג. האם
מותר ליהודי שורה שהוא בצרה לעתות טיל שבא
עליו על מישהו אחר מותר זה לעשות?
כן כן כן
[מוזיקה]
>> אני רוצה אבל לשאול ר של היקירי כדי להנצל
מותר לזרוק טיל על מישהו אחר
אדם רוצה להינצל יש לו דרך לעשות ככה הוא
ירג מישהו אחר
אסור אסור אסור לאדם לזרוק אסור לאדם שורה
טיל לזרוק אותו עם ככה אסור זה לעשות סוד
מדוע אין דוחים נפש מבני נפש ה פה הפלו
הרבה אז הפלו הרבה אין מה לעשות 1 שווה
ל1000 אין דבר כזה אני אסור אדם להציל את
עצמו עד שהורג מישהו אחר אז יש
>> אני מדבר שזה ודודאי אני מדבר שודאי ברוך
השמש אם אני מירת אותו הוא ייפול שם אני
שואל שאלה מותר זה לעשות עשות ש רוצה
לעשות
>> כיוון שצריכים ללמוד מה אומר הרב בריסק
נשמע מה שאומר הרב בריסק אז נראה אז נראה
שם מותר
יש גדול ידי ישראל ידי ישראל מלמדים אותנו
תורה ושרכים לשון מה הם אומרים השאלה הזו
שאל אותה רבי מבריסק
שאלה מאוד מאוד קשה
זה היה בכרמל הוא ירדוש
של עולם האוטו הזה היה לא בכוונה זאת
אומרת היה תקלה באוטו היה אפשר ירוק פה בן
אדם
יכול להרות אותו לשם שם יפלו פחות מותר זה
לעשות או לא
שאלו את הרשאל את הרב מבריסק בוא נשמע
שהוא אומר
יש פה חזון איש
מאוד עמוק מאוד מאוד עמוק דברים עמוקים
אבל נפלאים של הרבי מבריס שאלו אותו את
השאלה הזאתי במי המלחמות האלה אני יכול
לדחוף אותו אבל מה שם יפל אפילו פחות או
יותר יכול להיות שיהיה אפילו פחות או יותר
מותר זה לעשות או אסור זה לעשות אפילו
שמדע שם פחות
יש לין בחד רואה חץ הולך להרוג אנשים רבים
ויכול לעטותו לצד אחר ירג רק אדם אחד שבצד
אחר ואלו שבעבר זה ינצלו אם לא יעשו כלום
יהגו הרבים ואחד ישאר בחיים הוא שואל פה
שאלה מי מדבר זה הרב מבריסק לא נכון ות
החזון איש רואה את השאלה הזאתי החזון איש
דם בשאלה הזאתי אם מותר זה לעשות
אומר החזון איש ככה
אפשר דלא דומה למויסרימרות לריגה ששמה
המסירה היא פעולה אכזרית של הריגת נפש
ופעולה זו לקצו לצכם בטבע של הפעולה המקרה
גרם לכך מה שכן אצלנו התיית החץ מצד אחד
צד אחר הוא בעיקרה פעולת הצלה מנהג שהוא
רק כלל ברגת אחר החז אומר ככה דבר מאוד
מאוד עמוק אומר ככה
כשאדם
צריך לפול פה ואני שולח למקום אחר
אני לא הורג אותו אני דוחה אותו מלאי זו
פעולת הצלה אומר לךזוניש זו מה זה פעולת
הצלה כשאדם עומד מן הצד ורואה חטא שיבוא
פה ויהיה קם 100 איש ואני עושה ככה אומר
החזון איש הוא לא ניצול בגלל שהוא נהרג
הוא ניצול כיוון שהוא עשה פולת הצלה זה
נקרא פעולת הצלה אם אדם אומר לציבור תנו
לנו אחד ואנחנו נהרוג אותו ולא להרוג 100
כולם יהרגו למה שם זה לא פעולת הצלה ש
פעולה אכזרית רוצים לתת לו נפש שם אומרת
הגמרא יהרגו כולם ואל סו נפש ישראל כיוון
שהוא בא להרוג אבל אם נוסע האוטו מלמעלה
אומר החזון איש ואני דוחה אותו לכאן אני
לא רואה אני דוחה אותו מלאי
מי שיראה דבר כזה מה הוא יגיד? הוא מציל
את עצמו. לעשות ככה הוא מציל את עצמו.
אומר חזה מותר. למה? אני לא
לא מה שזה זה ז פולת הצלה. אם ההוא בא
ואומר תן לי אחד ואם לא נרואה את כולם זה
לא פעולת הצלה. זה פעולה אכזרית ששו
זדומים. הוא אומר תן אחד זה שייכו זלומים.
אבל אם אדם רואה שנופל צל נופל על הטיל
ודוכה אותו לשם זה נקרא זה לא זה לא נקרא
פעולת זה לא פעולה אכזרית זה נקרא אני
דחית אותו עליי ויש רשות
>> או אתה זה אוזה או אתה אומר משל מאוד חריף
מה שאתה אומר
שמעתם את הדבר החריף הוא אומר יפול פעל
והוא מוריד את הראש אני לא הורג אותו טוב,
אני מציל את עצמי. כשיש כאן רב, רבים
ויחיד ואני דוחה אותו, אני לא בא אני זה
פעולת הצלה, לא, זה פעולה אכזרית. אם בא
ואומר תנו לאחד להרוג אותו, אם לא להרוג
את כולכם, זו פולר זרי ששמו סדומים. כך
אומר החזוני איש. מה שאין כן אם אני דוחה
זו יפולת הצלה. אני דוחה, אני דוחה אותו
לשם. מה שעל ידי כך יצא שמה שהוא ירג והוא
לא אני עושה פעולת הצלה לא פעולה אכזרית
אף אחד לא יגיד האיש אכזרי אחד שגם הוא לא
אכזרי הוא דוחה אותו ויפול אבל מה שאין כן
כשאומרים לו לאדם או לציבור או שנותנים לו
את הבן אדם הזה או שהורגים את כולכם
ומוסרים אותו זה פעולה אכזרית ששמו זלומים
זה דבר שצריכים להרגיש אותו אני לא יודע
מה אני מסביר אותו טוב הנה הדברים של מה
>> גם
>> כן כן כן לא משנה כמות אנשים אם אני דוחה
אותו זה נקרא פעולת הצלה אם אני יושב
ודוכה ואומרים לו נעשה עסקה להרוג אחד
במקום להרוג הרבה זה נקרא פעולת האשרית של
של שמוזי
>> סליחה סליחה
הנהג למה הנהג עושה את זה
>> מדרדר
>> מדרדר עם האוטוטו לא נפגעים
>> כן כן כן הוא זה פה אף אחד להגיד שהוא
אכזרי בשעה שעות מתגלגל בו שופר לפה הוא
עושה הוא מציל הוא לא אכזרי אבל אם מתנים
אותו ואומרים לו אתה רוצה לחיות תן לי
אותו זה נקרא פעולה אכזרית
חיל
>> סליחה סליחה
יהיה חייב כאילו
יהיה חי
באיזה מקרה אתה מדבר יקיר
>> ואני שולח אותו חזרה לא זה לא זה נקרא אני
מציל אני דוחה אותם עליי
אבל אם מתנים ואומרים עושים עסקה איתך תן
אחד זה פעולה אכזרית כ זה לא פעולה אכזרית
אני מציל את עצמי מותר לי להציל את עצמי
>> לא אין חובה ודאי שלא לא מותר אין חובה זה
ודאי למה זה
>> אבור הוא כזה אומרים תנו לנו אחד ונהרוג
אותו זה פעולה אכזרית ששולדומים לא מיל
שום דבר אבל אם אני דוחה אותו זה לא זו
פעולה אזרית אני דוחה אותו דוחה אותו לשם
הי פה הוא ירג לא מעניין אותנו זה נקרא זה
לא פעולה אכזרית זה נקרא פעולת הצלה להציל
מותר להציל הפוך זה מותר מותר לבן אדם
לכפוץ על חט בשביל להציל את שורה
>> זה קורא איש קודש היה כ בח היה סיפור כזה
היה חייל אחד
>> איך קוראים לו
>> שמעת זה קודוש
זה אדם הזה שעשה את זה
זה קודוש שיקור אלוהי ישר נכנס לגן עדן
איש אלוקים קודש לאיש
>> מי אומר שכן יש כמץ הצלה
>> כן כן מותרתה גם לציד גם הצלה
כמה
מה ש אסור להרוג אותו אחרי שיצא
>> התחילה ראש עשית לה ראש
אז זה אז הוא כבר נפש
אבל כאן אין נפש הוא חי רק בגלל אמא שלו
היא לא חייבת לתת את החיים שלו בגללה אם
הוא נמצא בתוך ה עוד מות ילד שנמצא בתוך
הבת של אמא שלו והרופאים אומרים אם הילד
הזה אם הוא חי הוא ירור אותך לילד קוראים
רוידף כמ שאין לו חיים משלו הורגים אותו
אם הוא רודף כן אבל אם הוא כבר הוציא את
ראשו אסור לגוע בו
מדוע הוציא את ראשו זהו זה הוא חיז
>> מתי שהוציא את הראש לא זה זה זה לא פולצה
ודאי שלא פול הצלה זה רצה אם קורץ את הראש
רצה
היו הרבה אנשים ששואלים וששואלים
לירד טיל במעופו כשקרה מחשש שזיר במקום
נפילתו
יהודים עם קדוש רואים את ה מה שכת דיברתי
אנשים שואלים את זה מה עם קודש מה הם
שואלים אם מותר את זה לעשות וישבנו מה
ישבנו לו כן כן ‏Ja.
חייל בצבא של נוכרם זו ששלה שאלו מחוץ
לארץ
מי יבחר
במחלות אסורות או בחילול שעבס
חייל בצבא של גויים שמרו לפניו שתי
אפשרויות אוש
לשרד בשמירה ואז הוכח לאכול מאבלות אסורות
מחלות אסורות או שמה ישר במשרד
ובזה ימנה במחלות האסורות זקק לבחור
רוצה לספר לחבר סיפור שהיה לי
אה
ג אני הייתה תקופה שגרבייה
והיה לי קרבה
לרב קוק הייתה הייתה לקרבה אליו
אז הוא שלח אותי שלליח פעם לסיפור נוירו
ממש
מה היה הסיפור הנוירו מה היה
הייתה אישה אגונה בלה נעלם ולא יודעים
לאיפה הוא נעלם אף אחד לא יודע לאיפה
אגונה הגונה מה מי שאגונה
אגונה ברג גורלה
הלך מישהו
ומצא באיזשהו מקום גוף
בלי בלי בשר בלי פרצוף אבל מהגוף הזה הוא
יצא הוא ראה שתחת הברך יש שם חתח תחת הברך
לבעל הזה שאני אומר היה היה סימן כזה תחת
הברך היה חתח
הייתה שאלה אם אפשר להתיר את האישה
מגינותה
לא אין בדרך כלל מתים מה זה פרסוף בפרסוף
לא ראו שום דבר לא ראו בפרסוף מה כן ראו
ראו שיש גוף ורק עצמות ותחת הברך היה חתך
וידעו שהבעל שלה היה לו עבר ניתוח ושם היה
חטח היה שם
זה לא סימן מובהג
אבל זה סימן
הייתי השליח חרב חוק לשאול את מי את רבש
פסח בירושלים
מי הרב פרנק נכנס לי ושאלתי את השאלה
ואמר לי אם יש חטח זה סימן מובק
שאלתי אותו רבי מתי זה סימן מובק מתי זה
לא סימן מובק
אז הוא אמר מה שנראה מהספורה שהחט תחת
הברך זה דבר שלא לא קורה זה
הוא אמר לי זה לא מה הוא אמר לי זה סימן
מובק הוא אמר לי אל תקרא לזה זה סימן מובק
והתיר את האישה
מה זה הסימן מובק חתח תחת הברך אף על פי
אין סימנים על הגוף הגוף כולו מאוך
אבל מה זהצ זה זה החוש של חורכם הוא הכריע
שזה נחשב זה נקרא זה נקרא סימום וכך הוא
הכריע
חתח ההוא זה כך הכי רב הרב פרנק אני באתי
בחזרה והתיר את האישה מגינותה
וזה כוח התורה שיש סמכות בת חוכב להכריע
מה זה סימן מה זה סימן מובק והאישה הזאת
נגלה מ
כן נגלה
אמר
>> כן תראה אתה צודק אבל הכללים אומרים אחרת
מחלות אסורות זה זה רק לו אפשרות השנייה
תהיה מה
זה מזעזה קורס לו וקורס אז ודאי שהוא קודם
כוב לחברי היקרים שנשמע בשורות טובות מעם
ישראל וכולנו נזכה לראות בישועס ישראל
במרב יומינו אומן כל טוב לכם כירי