0:00 / 0:00
מרכז דף יומי - סנהדרין דף ס. - ר' אלי סטפנסקי שליט"א
1,220 views
השיעור מתקיים בימים א' עד ה' בשעה 9 בערב ביום שישי מנחה ברבע ל2 ואחריו השיעור במוצ"ש השיעור מתקיים בשעה 10 בערב במרכז דף היומי, רחוב נחל נועם 9, בית שמש שליחת מייל לר' אלי: [email protected] להקדשת שיעור: http://donate.mdydaf.com קישור לזום בזמן השיעור: https://Zoom.8MinDaf.com קישור לקבוצת וואטסאפ: https://Hebrew.MDYdaf.com קישור לקבוצת סטטוסים בעברית: https://HebrewStatus.MDYdaf.com - א גוטן ערב שאבעס רבותיי - מיילים - דף נט' עמוד ב - דף ס' עמוד א - דף ס' עמוד ב - רבותיי שיהיה לכם א גוטן ערב שאבעס #דף_היומי #זה_לא_הדף_זה_היומי #השיעור_של_ר_אלי#MDY #מרכז_דף_היומי #סנהדרין
Chapters
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
הגדר
[מחיאות כפיים]
ש מרדכי
א אתם יודעים עכשיו השנייה חשבתי על זה
השנייה לא
באמת שהכל בסדר שהילדים בריים והאישה
בריאה יש פנוסה אז צריכים להודות לקדוש
ברוך הוא אני יושב כאן בכיסא שלי בשולחן
שלי עם הסאונד אני לא צריך רמקולים ופתאום
אני רואה וואו איזה איזה כיף יש כל יום
שמע אתמול היה משהו מטורף היינו בבני ברק
היה שמה מעל אלף איש אבל זה היה קשה קשה
עם הסאונד עם העד וזה
ו ובחורים ציירים שאי אפשר לשלט עליהם אבל
סך הכל סך הכל זה היה ממש
זה הה מעמד
רציני כש על בחורים גם זה כמו צפרדע זה זה
היה הקולות שהמצרים היו צריכים לסבול
אנחנו סבלנו שעה
מה מה שאמרת לי אתמול מה אמרת אתמול אמר
שכשיש משהו כל כך טוב היצר
הרעות מלחם כן נכון כל פעם שאנחנו יוצאים
לדרך תשמעו מה שהוא עושה בן אדם משה כהן
ורבי יוסף כהן אבא שלו שיהיה לו רפוא
שלימו אמן הם בנו שולחן בדיוק בגודל הזה
הם אותם לא יודעם לקחו כאן זה אותו זה הכל
אותו צבע ממש אפילו כאילו זה הזכיר לי
ואנחנו נשתמש בזה בעזרת השם אבל אנחנו
לומדים כל פעם אנחנו קנינו המון ציוד
בשביל זה קנינו המון השקענו כמה השקענו 50
אל שק רק על ציוד וזה הפעם הראשונה וזה לא
עבד טוב והד וזה זה לא השמתו בכלל הוא עשה
עבודה הוא הביא שמה אוכל טעים הוא שם את
הכיס אחר כך שיגרו אותו שרכים לשנות את כל
הכיסאות לצד זה
הכל הפרסום שהוא עושה שמה עשרות אל שקל
שפרסום
בקיצור זה משהו לא למר לי
כן חסדי נעמי כן אז נעמי רב משה כהן ישר
כוח גודל מעוד ושוב בן אדם שנותן ונותן
ונותן למה לתו הירו ואני חייב להגיד תשמעו
אפילו שזה היה שמה בלאגן אבל החבר'ה שלנו
הם גם השקיעו המון המון המון ואף אחד לא
משלם להם וזה עכשיו רמי כהן הולך לשמה
בשעה 11 בבוקר הוא לקח את כל החיות על
עצמו המר זה הסאונד שלי וזה אני פישלתי
והכל והוא היה שמה 11 בבוקר אתה מדבר על
למעלה מ-12 שעות הבן אדם ישב שמה וזה והכל
היה טוב פיקס לפני זה שעות לפני זה כבר
סונ כאילו היה טוב אז שמגיעים ואי אפשר
להוריד ואי אפשר תמיד יש בעיות שבאים
למקומות אחרים לא יודע מה לעשות אולי כן
יש כל מיני פתרונות בעזרת השם פעם הבאה
יהיה יר
טוב דבר קטן שרציתי להגיד סיפרתי את
הסיפור
ב אתמול ורוב היה אתמול אני רק אגיד
בקיצור נמרץ
שחבר שהייתי ממש צעיר בגיל 13 שהייתי בפול
שקטנה פגשתי אותו בשיקאגו ואמרתי לו
שקוראים לי אלי סטפנסקי והוא לא הכיר אותי
ואז הוא תפס שאני אליאור סטפנסקי ואז הוא
שואל אותי תגיד מתי רדת מהדרך טוב סיפרתי
את הסיפור אתמול וגם הוספתי שהיה איזה ראש
כולל שיש לו כולל בניברק והוא שמע שאני
תלמיד של רמי יהודו והוא קצת קרוב לרמח
יהודו לא ניכנס להרבה פרטים והוא בא לפגוש
אותי בבני ברק ואז סיפרתי לו את הסיפור
ואז שאני גומר את הסיפור הוא אומר לי
נו אז מתי באמת ירדתם
מהדרך ותו בן אדם ראשה קולל היה אתמול
בשיעור והוא ניגש אליי אחרי השיעור וא אמר
לי מה שאמרתי זה 100% נכון זה מיס שוויו
אבל אני לא פספסתי אפילו שיעור אחד שלך
בשנה
האחרונה אז אז הוא למד טר חילוני שנה
שלימה
ירד
דרך זה מיס שהוו עכשיו עוד מיס שויו שמה
אני הנה אני אקריא לכם
מייל שזה נתן לי הרבה חיזוק אמרתי את זה
גם אתמול אבל זה אם תחשבו על מה שכתוב כאן
יש כאן חיזוק ערב טוב מויי ורבי כל כך טוב
נעים היה לי בשיעור הערב היה גשמה גדול
כמו שהרב תמיד אומר מאוד נהנתי מכל רגע
בשיעור ה מוסר אותו ממש בשפה רוטה וברורה
מאחה לכם באבר הבא שתזכו להגדיל תורה
לדירה אליהו רפאל מרמת לחנן השומע השיעור
חמש חמש פעמים ביום אז עכשיו אליהו רפאל
הוא לומד בכולל אבל הוא נהג
מונית שזה חיזוק שאפשר למוד בכולל ואפשר
לעשות פרנוסה בצד אבל לא רק שהוא עושה
פרנוסה בצד הוא לומד את השיעור חמש פעמים
תוך כדי הפרנסה הזה אז הוא אברך כולל אברך
כולל נהג
מונית אז הוא אמר לי
פעם ראשונה שהוא ניגש אליי הוא ניגש הוא
קפץ על הבמה ואז אומר לו לא אסור על הבמה
אז הוא ירד הוא נבל ז אבל באתי להגיד לו
אני נהג מעונית ואני עושה את השיעור שלך
חמש פעמים ביום אחר כך הוא רץ בחזרה רגע
אבל אל תגיד שאני נהג מעונית אני בעצם
אברך כולל שאני נהג מעונית
בצד זה חיזוק חמש פעמים ביום אז אמרתי לו
מה איך אתה סובל את אותם בדיחות חמש פעמים
אומר לא את המלים אני לא עושה חמש פעמים
את זה אני מדלג אז לא הבדיחות תוך כדי טוב
חיזוק עוד חיל
זו אה הדברי חולי ו הדברי חו חולין תוך
כדי אה כן כן כן כן עכשיו הסיפור השלישי
אני לא אספר את הסיפור סיפרתי לכם לכמה
כאן בהתחלה אבל גם זה היה נשיקה מהקדוש
ברוך הוא כי לא הייתי אני לא הייתי אמור
ללכת לבקר את הדוד שלי ב-12 ח בבוקר כמה
12 אולי לא זוכר באיזה שעה זה היה ותוך
כדי שאני נכנס לבניין שלו יוצא מגיד שו
ישיבה מאוד מאוד חשובה והוא גם מספר לי
שעושה את השיעור כל יום לא מפספס יום וגם
את המילים הוא רצה להדגיש לי שהוא עושה גם
את המיילים והוא מישיבה מאוד חשובה מגיד
שיעור מאוד חשוב הוא ואשתו ואשתו אומרת כן
כן ע כל שיעור אז עד כאן אני אספר תשר אני
לא
אספר מה יש כאן
א עוד איזה מייל אחד או שתיים רבלי שלום
אני חוזר עכשיו הביתה בלילה אחרי השיעור
בבני ברק גיליתי את השיעור שלך בתחילת 14
וכל כך ציפיתי שתגיע אלינו בדיוק היית
הייתי צריך להיות בירושלים היום רתי לחזרה
כדי להספיק את השיעור לכן כאב לי כל כך
לראות את הבלאגן ואת ההפרעות זה לא מגיע
לנו בטח לא מגיע לך אחרי כל המאמצים
שעשיתם אבל זה בהחלט כן היה שווה ואני אגל
לך מה הלך מאחורי הכלים מלבד הבחורים
שהגיעו לחפש אקשן היה שם ציבור ענק שהגיע
ללמוד הרבה אנשים שמכירים אחד את השני
גילו פתאום שיש להם שיעור משותף קבוע אני
עצמי הגעתי לשם פגשתי עוד שלוש חברים
טובים שלי זה תמיד קורה שמגיעים לכאן אז
רואים אנשים
בזום ו ההוא מכיר את ההוא של פט נודלי שיש
לנו חווייה משותפת מדי יום ביומו בלי מסים
בלי מסים נהפכנו לחבורה מגובשת שהשיח
בינינו זה סביב טויו זה יהיה ממש מפגש
מרגש אך תבי היה שמשם המשכנו לחווייה לשיש
משותפת אז נכון היו הפרות ופס אבל שמיים
כנראה רצו את הגיבוש את החיבור ואת האחדות
היהודית שכל כך חסירה לנו בכבוד והרכה
והרצה אהרון מבני ברק איך קוראים לו אה
הוא ארון
שובקס שקס שבקס כ שובק ספיני פולק ערב טוב
רבלי מגיד שיור הכי אטרקטיבי בעולם אויו
הייתי חייב לכתו לך כמה מילים גרוע
מה זה הרבה יותר גרוע חבל שלא קראתי את זה
קודם ח קידש השם שעשית הערב בבני ברק הבאת
אל בני ברקים מכל הסוגים מקצה לקצה ולמדו
ביחד אף גמור קידוש השם עזוב את קלים שלא
היו מצליחים בהתחלה הקדוש ברוך הוא נותן
בידיים שלך סיעת דשמע כי אתה מפיץ את
תורתו ללא מגבלות צירות נפש שלא מובנת
מילה בכלל הצוות של md הוא הצוות שפשוט
גורם לא יודע מה זה המילה הזאת לשטות ה שת
א אתם גם לא יודעים אז תתווכחו ביניכם ואז
תגידו לי מה
משחרי משעות והרבה וואו זה אני יודע כי זה
באנגלית אמנם הרת ביניים על הסרטונים לבני
ברקים זה היה קצת מידי חזק בשבילם אבל זו
רק דתי האישית אז אני ארה את זה בדווקא
עכשיו ברמת בית שמש אני אדך ב 14 דף קי
מחזיק איתך 124 ימים של דף שכוח מעולם לא
היה לי רצף כזה סיימתי מסכתות אבל לא ברצף
של עקביות כזו זה כוח של רבלי לא זה לא
נכון זה הכוח של דף היומי זה בעיה קצת עם
ימי
שישי שז אני צריך לעבור ולא בלייב אבל
זורם בזה אני מקווה שהוא עושה את זה בשישי
אני יודע שזה היום כנראה היום הכי קשה אבל
חיייבים לעשות את זה ישר כוח על הזכות
תצליח תצליח ועוד יותר תצליח בערכה רבה
ובבריכת משפחת mdy לא מדברים מתחילת
התפילה והצופה פיני פולק משפחת md לא
מדברים מתחילת התפילה
והצופה טוב אז נתחיל אה אני אראה לכם את
הסרטון של
נו אס
[מוזיקה]
כן ברוכים הים לסיו של
מסכ יש לו זקן אין לו זקן אין לו זקן ין
לו זקן ואין לו זקן וגם לא אין זקן מה
קורה כן ה ה י חיב לת לו
[מוזיקה]
זה בו
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
ת רנו שפש
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
‏kom on
אבל זה מזכיר לי שאתם עשיתם עבודה נהדרת
זה היה ממש סיום סיום סיום א
איזה רוצים לשמוע כולם לא
להתבייש טוב תרו
יפה
אנונו
[מחיאות כפיים]
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
[מוזיקה]
‏u
[מחיאות כפיים]
הנו ערב טוב רע בו
ישי אוקיי עכשיו רשו למוד שצבע חזר
חיים דניאל עושה יותר חזק מכולם שמה א
שלא טוב אנחנו וזים דף נ
ביז וחייבים להגיד רבוס יש לנו כאן מה זה
טוב עצום רבי לוזר קפח חיתן את
הבת בן את הבן מה אני הייתי מסד
גדוש איפה הייתי הייתי בחוץ
לארץ הייתי הני הייתי אה זה היה ביום
רביעי ביום איך שלישי אה בסדר טוב מהמה זה
טוב מה זה טוב חיתן את הבן
אה מה עוד יש לנו אה ב איפה צריכים לראות
את במן תגיד לו שיחזור שנוכל להגיד לו מה
זה טוב חתן עסוק
כן רבי שמן אמר אף על
הכישוף אנחנו מדברים על שבס שבס מצו בני
נוח א תזכיר לי אני אראה לכם את הסרטון
עוד שנייה רק שניכנס קצת ללימוד שאני אראה
שחברה
ישנים שיבס מצ בני נוח אגרד אחר כך אגד א
בן החי בגז השם גז דיון הוא אומר לא יש
עוד אחד יש שמונה קוראים לזה
כישוף מה תמד רב
שמן כסיב מחשיפה
סחו זה פרשה הבאה פרש משפטים תשמעו כבר
נגמר לי כל ה שויגר הבדיחות של השפיגל עוד
אחד קטן פשוט אחד קנה ל השפיר שלו שואב
אבוק מה זה
שמעתי שהיום המחשפות כבר לא משתמשים
[מוזיקה]
תת
וסיב איך
בוגוס כן
אוסי
כ אז אם מסתכלים בצד אחד זה פצ ז אחד זה
פצו חס איך אנחנו קוראים לדבר
כזה
סמוכי המילה הנ ברשי כן הוא סמוכים אמרתי
איך קוראים לזה והוא קרא את זה סמוכים לא
אבל הוא תמד חוכם עצום ס
ו כל שיש בכלל
כשמו מכיוון שהם סמוכים אזה אנחנו ד אחד
בשני כשיש איסור כבר זה אנחנו למדנו בנו
חי שמו יש נו בכלל
משחי רבי אליעזר אומר אף על
הכילי בוא נעשה כ
מה זה כליים רבוס אז אמרנו יש ארבע סוגי
כליים אלה שאסורים לבן נוח זה בהמ ואילון
לא להבות שתי מילים ביחד בנוני מילי אומר
ש וגם
כים אני לא יודע לכן אני עושה במקום אני
לא הייתי בטוח כנראה זה ממש רשי מפורש
באיזשהו מקום כאן דו אז זה יום
שישי אז אני עשיתי בהתחלה הוא עשה את זה
שניהם אני אמרתי לו לשנות יכול להיות שאני
טועה
מאוד כאילו זה זה מהסוגיה הקודמת זה אפשר
לדייק את זה מהסוגיה הקודמת גם אתה רוצה
מיילים אם זה נכון או לא נכון אני רוצה כן
אבל לא מדע הרבה רק אחד מיל מייל אחד רבי
אליזר וכל אחד יחשוב ש שהוא לינ כבר כתב
אז ממילה תרשמו תשלחו למני והוא יעביר לך
את זה תתקשרו לרבי ידידיה והוא יגיד לכם
בשנייה רבי אליעזר ה אומר אף על קליים הנה
אף מה זה אף אף יכול להיות אף על השבע אני
בטוח שזה ברשי לא מנוני אומר
שממ חוגים שחקתי לכו
כבר בתך רבה קליים סודך זים באותו פסוק
נראה לי שיש לי את זה כאן באיזשהו
מקום לא
הנה זה הפסוק
אשמו ומד אחר כך בסרב
רקים ובג אז הגמ מדברת רק על הבהמה והסוד
על הזה ס שואלים למה עם כפ אז בוא בוא
נכלול את כל הפסוק גם שטס אוקיי אבל לא
גוי חייב רק על הש הראשונים של
הפסוק מה ב
בבוס בכוב או יש לנו כמה תמונות מאוד
מעניינות היום שהרכבת בהמה הנה זה ביקש
ממנו לעשות משהו כזה כי חשבתי שזה יהיה
הרעיון
טוב זברה
ופיל ויש עוד אחד
הנה רגע יש עוד יש עוד מה קורה הם לוקחים
כוף ושמים אותו ביחד עם פיל שזה בעצם זה
אני אהבתי כי זה שתי המינים שעושים בוק
משנה בריוס שולחים לספארי למה אני לא
יודעם למה אבל יכול להיות שזה הסיבה שולחן
מביא
ש יהודים שמחתו אז הקדוש ברוך הוא בדור
הפלוגה עושה אותם פילים וקובעים
אתה אוהב את זה זה טוב איך קוראים לזה מה
איך אתה קורא
לזה פי
שקוף פילקו פיעל כוף זה השם שלך לא פיל
וכוף פי על כוף פיל ילדים בחדר אומרים לך
את זה בבית ספר אומרים לך את זה לא עוד לא
מה באם
תחון מהיום והלאה אלה שלומדים כן הלכה כן
בסלי לא
לאכן שלום
עליכם ים מה
בסבו אז ככה
את ה את האיסור זה שדה סיזר
קלוים ואמרנו מה במת בן בורץ בן מחוץ לורץ
אסוך בין בורץ בן מחוץ לורץ אוקיי דרך אגב
יש שיטה שלא עושים שחינו על פירות
שמורכבים שזה הרבה הרבה פירות שיש לנו
היום קיו וכל מיני דברים
כאלה כן אם אתה כבר מדבר שזיף אני לא יודע
איך אומרים
מנדרין מדרי מדרי מנדרין בחז יש שלוש אתם
יודעים מה שלוש היו בזמן חזל סיטרוס אתרוג
היה מה עוד היה פירות הדר סיטרוס פירות
הדר איזה פירות הדר היו בזמן חזל לימון
לימון אתרוג אתרוג היה לא היה לימון היה
אתרוג ככה אני ככה אני כמדומה אני יכול
להיות שאני טועה פמלה זה פלא כאילו ראיית
חושב שזה פמלה אתרוג ומנדרינה
תפוז זה מנדרינה מנדרינה תפוז הקט התפוז
המאוד קטן הרכבה כן תפוז זה הרכבה ולימון
זה הרכבה ואשכולית זה הרכבה והשר זה כאילו
זה מה שהיה בחז
טוב לא כי יש שיטה שלא עושים שחינו על זה
אומרת
הגמור מה באמת בין באוריין בחוץ לורץ אפס
גמרנו אלא מעטו שואלת הגמורה אם כתוב
חוקים ומשפטים
ושמרתם מה אמרנו
אשמו שזה אומר שגם בן נויה חייב לשמור את
זה אל מט את כל התורה צריך כתוב שמרתם
משפ חוקים שחוקק תי לך כבר אז אם ככה הגוי
יהיה חייב בכל
התורה
אגמ השמ
בזוס הנה מאוד פשוט
כתוב ושמרתם תשמרו מה את
חוקס השמיר בא לפני החוק
דשו איך קוראים לזה סליחה
משמ
דשו כתוב אוקו מה שנתתי לך כבר זה תשמרו
אז יש מנה מה כתוב קודם את המילה חו חוקס
ואחר כך שמירה או שמירה ואחר כך חוויס אם
כתוב שמרתם אז תשמרו אחר כך מה שנתתי לכם
לא כ אנחנו אומרים את החוקות שכבר נתתי
לכם קודם ה חוקים ואחר כך שמירה אומר רבי
יהושע בן
קורחה אז ראינו במשנה הנה מי שלא זוכר אז
הנה זה המשנה ב מה שסימנתם מה שסימנתי
בכחול
יקה יוסי אס יוסי אתם זוכים זה תחילת שמה
צריכים להגיד בכזה לשון לשון מאוד מעניין
זה הקללה יוסי זה כינוי זה כאילו לא להגיד
שם השם אז המש תפסה איזה שם של בן אדם
קוראים לו יוסי זה במקום להגיד רבו של כן
אז אומרים יק יוסי אס יוסי צריך להגיד
פעמיים אומרת הגמ אמרנו
שבור שים בן אר או צריכים להגיד
יו לא דנוס לא אלוקה לא שקאי שזה שלוש השם
של ארבע השם של ארבע זה תמיד
יקוק ו בין שתי או ד מה זה שתי
אוס
לא כן יק זאת אומרת תחילת
היקוק לא אתה לא אתה לא עובר זה לא קללה
אם אתה אומר כן אם אתה רק אומר שתי אותיות
ד זה לא אתה לא
עובר אה אתה קרת את זה ככה וואו שתי
אותיות של הלוי א אז אמרת כל הבנתי
וואו כן
פיטו שואל הגמור פשיט לא גאון באמת הואש
שלו פיטו
יקיס במשנה כתוב ארבע אותיות אז מה פתאום
תחשוב שזה שתי אותיות נו אז מה התירוץ הזה
מה הקושיה כתוב יסי יוסי זה ארבע אותיות
התירוץ שזה סתם שם כמו שאני זרקתי עם
מוישה זה לא אומר שהתכוונתי לשם של שלוש
אותיות סתם זרקתי עם שם מושה יוסי זה אותו
דבר
הייתי חושב שהמשנה סתם תופסת יוסי לא קומה
שמלון שזה באמת הסיבה כמו שגם רשי שמה
הביא שיוסי זה גימטריה של אלוקים א זה לא
אלוקים זה ק ווק אבל הנקודה זה של ארבע
אותיות כמו שנראה יש שמות של יותר יש שם
שעוד יותר חזק מקוק כמה אותיות יש לשם ש
יותר חזק 42 42 כן יש 42 עוד שניה אדבר על
זה אמרי אומר
שמה מנו שים בן אנ
ש אנחנו הנה חידוש שהשם של ארבע אותיות
שקו זה שם
פשיט כתוב במשנה מפורש ארבע אותיות מסש רב
לא צריך 42 אותיות רבו איפה אנחנו אומרים
משהו ש מאוד מרמז לנו על השם של 42
אותיות אנחנו לא אומרים את זה
זה נשיגה מהקדוש ברוך הוא
היום בקבל
שוס תסתכלו עכשיו תראו את או בכוח הרבה
יותר אחרת כל החיים שלכם או בכוח זה 42
אותיות אני לקחתי את זה מהסידור של של
שטנשטיין של קורים לזה הכחול שיש לנו כאן
של אבל מהנפט הנ תביא לי את הסידור הזה זה
אפ שלקחתי אתזה זה בעצם כאן מה מי תיקן את
התפילה הז לא יודע אבל זה סוד של של אנחנו
כח לפני אנחנו כבר מחכים לשיר של לחדודי
אחר כ יכול להיות כן הנה זה זה זה אותו
דבר לא שמים לב לזה כל כך אבל כאן כתוב שם
מאוד מאוד חשוב של 42 אותיות שאף אחד ראש
אומר אני אפילו לא יודע מה זה
ו אומרים אבל מי הכוהנים היו אומרים את זה
בשקט שלא ישמעו זה היה סוד מאוד גדול לא
יודע שזה זה אבל זה אחד מהם בוא נגיד שזה
אחד יש לפחות אחד זה זה נראה מעניין
קרסטון וזה כל הדברים האלה
טוב ומצ בדו נוקד הייתי חושב שסתם תפס שם
הרי אי אפשר אין שם של 42 אותיות זר את
כבר תופס שם אתה אומר יוסי אב אתה באמת
הכוונה שלך היה של 42 אותיות זה זה סימן
לשם שם אמיתי של הרב לא כמש מלון שלאו
שהשם שאנחנו מדברים עליה זה שם של ארבע
אותיות
יקוק נגמר הדין אז בוא נחזור למשנה הדנות
אבל זה לא ארבע אותיות לא הדנות זה ארבע
אותיות זה לא הכוונה זה מאוד רחוק זה ברור
שזה לא לא כי יש שם ה מפירוש אנחנו מדברים
על שם הפירוש זה השם יקוק אדנו זה מאוד
אפשר להגיד דנוס ככה אתה פעם שמעת מישהו
אומ קוק במלו אף פעם בחיים שלך רק אני פעם
אחת כן דנוס אנשים אומרים כאילו אומרים את
זה זה לא כי זה כינוי אנחנו מדברים על השם
שאנחנו מדברים על השם השם אז אנחנו מדברים
רק יש עוד מדרגה הרבה יותר גדולה שזה 42
אותיות זה עוד
יותר אומרת הגמורה אז מה כתוב במשנה בוא
נקרא את המשנה נגמר הדין לא יו הורגים
הורגים בכינוי הרי כל הדנ תוי היה הלו
חזור הוא אמר יוסי ויוסי ככה ויסי ככה יום
שלם אבל זה כבר א יואל אמר שלמדנו את הזה
בסוף הדין צריכים להגיד משהו צריכים להגיד
את זה בזה כי אחרת אולי באמת ההוא צעק
בשוק יוסי ממש את המילה יוסי לא אמר ריבון
שלום אר יוסי זה תהרוג אותו אז בן אדם אחד
צריך לקום מוציאים כל ה חוץ שואל הגודש
ביניהם הכי חשוב מהאדים אומר ומר לו מה
ששמעו שואלים אותו מה שמעת ווא אמר הוא
אומר ממש מפורש מה שהוא שומע את שם השם
ודיון הם עומדים על רגליים וקורים הם
קוראים את הבגד שלהם ולא עם האחים ולא
ופים אתזה יותר והשני אמר אף אני כמו
במקום שהשני יגיד בדיוק מה שהוא אמר רק
אחד אומר את זה והשני אומר אני שמעתי
בדיוק מה שהוא אמר וגם השלישי גם אני
מצטרף כמו אז עכשיו נראה את זה בגמ א
אנחנו יודעים שכולם
עומדים
אומר וד בוד ב גל המלך מלך מש במק אשר לבד
הוא ישב שמה
ו אבא של
או כן נגיע לשם עוד שנייה זה בדיוק אני
רוצה להגיד את הנקודה הזאת למשהו אחר אבל
שהוא הגיע לשמה להרוג את המלך והוא אמר
הוא עבד עליו ויאמרו דבר אלוקים לי אלכו
יש לי איזה נבואה אני רוצה להגיד לך ויוקו
מל הכיסא אז המלך קם בשביל הדבר אלוקים
ואז הוא לקח את החרב הכניס לו את החרב איך
הוא הכניס אותו חרב כל כולו בפנים לפנים
לגמרי ואז הוא יצא החוצה נל הדלת וברח לקח
להם הרבה זמן לתפוס את העניין וח הוא כן
בדיוק היה מאוד מאוד גדולל בסור אז הוא
הכניס לו את הזה את החרב בפנים עמוק הוא
מגלו מלך מוב שהוא נוכרי ו יד בכינוי הוא
רק ידע כינויים כמו אלוקים הוא לא יודע את
שם השם עומד הוא עומד בשיל זה ישראל בשם
המפ ראש שומרים יק כמה וכמה צריכים לעמוד
מנון פ פ אני סתם ושב פלא לוים למה פלא
פלים לך
פלאג לא זה אני זה אני אני פלא זה ככ אמר
הפלא שלי זה שהעד הוא לא אומר את שם השם
בשביל השם השם אומר את השם השם הוא רק
חוזר כמו עידות שאין לו שום כוונ הוא לא
מכוון שם השם אף על פי כן אתה רק אומר את
השם אתה צריך לעמוד לא משנה
מה עכשיו קר מנו איך אתה יודע שהדיינים
צריכים לעשות קרי ס ויב וקים בן חלקיהו
ושבנו הסופר יך בן אוסף המזכר אל חזקיהו
גוד רו בגוד וגידו לו אי דברי רב שוק שזה
היה קללה והם עמדו וקורים סליחה
קרג לאח מ איך אננו יודעים שהם לא יכולים
לתקן את הבגד אמב אקק כסי בקודם כסיב הוסם
אצל אלי הנובי ואלי שצ אובי אובי שלי נובי
נפטר רכב ישר
פש חז
לשניים ק את זה לשניים קראים שואלת הגמורה
ממש שקורים לשניים אן יד שם קרוים למה
כתוב וקורים לשניים קרוים פעמיים המילה
קרוים ומ אתם אלוהים קרוים למ שם קרוים
לאלום שניים קראים אבל הם נשארים שניים
נשאים קרוע
לעולם היום זה לא
בעיה אני זוכר שממש לפני שאמא שלי נפטרה
אז ידעתי שהיא הולכת להיפטר כל רגע רגע זה
היה לנו כל יום אבא שלי אמר היא הולכת טוב
זה היה אבל שידענו ידענו אז הלכתי חיפשתי
את החליפה שני כי שונה כן מה אני עכשיו
יקרא חליפה יקרה שעכשיו קניתי לא ככה אני
חשבתי אזז לא יודע אם כל אחד משיג כמוני
ואז אבל אז זה לא היה ככה היה לנו חליפה
אחת שאיזה אישה ישבה שמה שלוש ארבע חודשים
רצופים עוד כי אתה מכירים שעושים
א זה של טלית של תפילין לבחור במצ יש כאלה
שעושים מכות לא יודע מהלא כמה זמן זה לוקח
רוקמים רקמה רקמה לוקח
חודשים
חליפה זברה אתה יודע כמה זמן לוקח לעשות
זברה פסים לבנים ככה אך
שנים אז אז הגמור אומרת אם היו עושים קריה
אז צריכים לתקן את זה מה לא לא מתקנים את
זה לעולם ככה הולכים בג שלום אתה לא זורק
חליפה מהקריה אף אחד לא מתקן לוקחים לפח
זורקים
אבל אני רק חושב על אז בזמנם שזה היה עולה
בזמן 10 אל דולר כל חליפה בכסף שלנו מסתו
זה היה עולה און ו רבון דיברנו על גם על
ה על תכריכים לא לא עושים תכריכים ביום
אחד לא היהיה כזה דבר זה לוקח המון זמן
לעשות חרירים ועושים את זה זול וזה ואף על
פי כן זה משהו יקר תו רבון אר 100 ו ש 100
מפי ש 100 גם מי ש שומע את שם השם וגם
הידים וגם מיש שומע מעדים שומע מפי שומע
חייב לקרוא העד בא לתוך בזן להעיד מה שהוא
שומע אז הוא חייב לקרוא ועדים אין חיוב
לקרוא יר העדים הם חיייבים לקרוא מתי אז
ששמעו את זה עכשיו שהם באים לבז ום אומרים
את זה הם לא חיים לקרוע שכבר קורו בשו
ששמו הם כבר יצאו דחו ואז של הג בש ששמו
מה זה משנה כש
מש ועכשיו עכשיו הם שומעים מעצמם אחד
מהשני
עוד פעם נעשה הרכבת עצים למה
לא ראינו את זה
לא משהו
אחר בסדר מצויין יש מיוזיקה
רצינית אבל איך איך מפסיקים את המוזיקה אה
זה אחר
אט אולי בלי מוזיקה אתה יודע אני צריך
איזה כפתור לווליום
כן
מהמה
אה לא את הפתור
הבוס חס ושל
באמצע טוב הבנו שלוש כאלה נו וב ק מה הוא
עושה הגס ותפוח פס כזה בבית לא אסור קיים
לא רימון על רימון מגועל מ אז למה אתה
עושה את זה לחזק את זה זה מחזק יש ליץ
רימון שהפירות שלו במקום לקור
הרכבתי עליו ואז זה כאילו ישן כבר זה כבר
יש ל את הקור ואור לא מתחיל ממתי תלוי ם
זה תלו איפ חותכים אותו
א אומרת
הגמרה לא ו ד סי
וי הדם לא צריכים לקרוא עוד פעם למה ו
כשמו המלך חזקיהו
ויקרס בגדול והוא שומע מה שרב שוקי אמר
ויקר בגדול המלך חזקיהו קורה והם לא קורו
אלה שחזרו על מה שהוא אמר לא קרו אומר רבי
דמ שמואל השוס קור מפי הגוי הלוח הראשונה
שנראה כמחלוקת אם אתה שומע את שם השם הגוי
זה נוגע למיס היום בארץ אם חילוני זורק את
שם השם מקלל את השם צריכים צריכים לקרוא
את צריכים לעשות קריא שמעת שם השם כמו
שאני שמעתי ברי של לציון הייתי צריך לעשות
הוא לא חילוני הוא מקובל
אבלר שם השם חילוני מה הלת אבא של נו אז
מה למה הוא לא קרא צי להשתמש בשן המפורשת
של לא
סתם שיש מי שדג אתה אומר צריך את כל הקללה
כן אומ שמואל השומע הסקור מפי הגוי אינו
חייב לקרוא לא אבל יכול להיות שהם שומעים
את שם השם לבטולה
לאשם מפי הגו זאת אומרת זה חייב להות ישם
לא לא כי אני יודע אני שומע מה שאתה אומר
רק אני יודע שיש נידון באחרונים אם שומעים
למשל קללה של של הקדוש ברוך הוא בא ברדיו
בטלוויזיה דבר כזה ה את חייב יש כזה נידון
אני שומע מה שאת אומר זאת אומר שזה רק
בסגנון של ברוח כנראה שזה גם בסגנון של
א של בז
קריאה זה בגלל שיהודי
ש שוא היהודי עצמו זה הצער על הזלזול של
היהודי זה החבר
שלך לא זה בגלל זה הדבר הזה
כן אני אני רגיל להחזיק דברים כל השיעור
זה חורן שלא גש ש א אם כן הכל שה ישס כן
אושו מפי הגוי אינו חי לק אז כאן אנחנו
ארים אין חיוב קריאו תו עם הרב שוקי מה
קרה עם רב שוקי למה שמה קראו קריאו ישראל
מומר הויו הוא היה יהודי לא גוי ואמר רבי
יוד אמ שמואל אין קויין תקרא את זה בשבילי
יעקב אין קורן אלו השם המיוחד בלבד זאת
אומרת שכן קוראים אין קורים זה אומר ש לא
קוראים אלא על שח שהשם המיוחד כן קורים
לפני שנייה אמרנו שלא אין קור השם המיוחד
בבד פוק קינו ד
י אבל כאן יש מחלוק רב חי דבחי שמכור בזמן
הזה אינוב לקר שכ כל בגד קרים יש כל כך
הרבה בעיות אנשים כל כך יש הרבה מקללים
ובז כבר לא יכולים לשלט ע זה אז כל הבגד ש
היה מלא קרים הנה אתה רואה שאתה עושה קרע
אתה ממשיך ללבוש את זה אתה עושה עוד אחד
עוד אחד שואלת הגמור ממן על מי מדובר כאן
לא כתוב אם זה גוי עדיין אבל חי בוא נכריח
שזה גוי למה אילה מם ישראל מבקר כולה
יהודי לא מדבר ככה אלאש מגוי בשם המיוחד
מגמירה מה גוי יודע להגיד יקוק אל ליו
בכינוי כן כי בוא נגיד גוי בחוץ לארץ
באמריקה מה הוא אומר הוא אומר גוד
כן ג
בגרמנית הוא לא יודע להגיד אין דקוק
באנגלית יש ומה זה אז מה זה g מה זה גד
באנגלית כינוי זה כינוי זה מה שהם יודים
להגיד הם לא יודעים יותר מזה אז רואים
מכאן שתי דברים קודם כל שאנחנו מדברים כאן
על
כינוי הושמע מינו בזמן הזה הודו מקורח שמע
מינו טוב עכשיו עכשיו הדור שלנו אבל פני
זה גוי
באמת חייב אז הוא חולק על שתי דברים קודם
כל גוי כן חייב התחלנו את הסוגיה שאומר רב
יהודה שמוא מבי גוי אי חייב לקר הנה כאן
זה כן חייב דבר שני גם בכינוי מקודם הוא
אמר בכינוי לא עכשיו אנחנו אומרים בכינו
כן השני אמר אף אני
כמו אף אני
כמו אני שמעתי בדיחה זה לא כל כך מצחיק
אבל אני אגיד לכם את זה למה לא כ נגמר לי
הבדיחות
בפרט שאני אומר זה לא מצחיק זה לא מצחיק
זה באמת מאוד מאוד
מצחיק הרבי הלך לעורב אמר הנה הבן
שלך הוא cheat
test מעתיק מעתיק מהמבחן אזמר מה פתאום לא
הבן שלי אז הוא אמרלו הנה שאלה הראשונה
הוא עונה בדיוק כמו הילד הזה אז אז מה א
יכול להיות שהוא כיון אז למה כאן שהוא טעה
הוא בדיוק טעה כמו ההוא אז הוא גתה אז למה
בשלישי הוא אמר הראשון כתב אני לא יודע
והוא כתב גם אני לא יודע הנה
מפורש שהוא
מתיק כן עכשיו
צחוק תביא לי את הכפתור הזה
גם אני יוד יר ו יותר ממה ממך טוב זוג
גמורה
השני אמר אני כמו הו אז מהדבר הזה החזנית
לומד כן הלוך למיסה שאנשים יכולים לעשות
חוסו מסרס בק היינו עושים את זה כל הזמן
אני לא רואה את זה הרבה ק שמש כל מה שאתה
קונא אפילו שכתוב מוסר אתה מסר עוד פעם
טיפה ואתה אומר כפי הנוסח שמובא בסידור אפ
אני כמו יו לומד את זה מכאן אנשים גם
אומרים אני אני לוקח ממח ריבית עם הטר כמו
הנוסח שכתוב בספר המפורסם שלס ריב שכחתי א
קוראים לזה כבר
איך יס פנחס יופי ברי
פנחס אמר
אני אפשר להגיד אני כמו אני גם סובר ככה
הרבון וו בוא בוא נחמיר בוא שמה שכל עד
יחזור את כל העדות עוד פעם אבל לא צריך בו
אבל בקללה
לא יה אפשר לא לא רוצים להזכיר את השם השם
עוד פעם א כמו רבו דריס עשו את המינימלי
שיש בדריסה שרק אחד צריך להגיד יסרוק ד
פסול ה שום לא י אפשר מה אם זה נחשב פסול
אז בגלל ש דלא י אפשר כתלי לגברי מה רוג
בן
אדם שנגד הלוחה ודאי שלא אז מדיס אחד
מספיק וכולם חוזרים ואומרים אף אני כמו הו
והשלישי אומר אף אני כמו אז אם יש שלוש
עדים כל אחד צריך להגיד את זה סתומ כ רבי
קיב זה שיטת רבי קיב דמה של שניים שאם
אנחנו מוצאים שאחד הוא פסול בתוך השלוש
כולם פסולים זורקים את כל יש 100 עדים
ואחד הוא שיקר כולם אז זה אותו נקודה אז
הם כולם
כולםם חלק חשוב דוס אז כל אחד צריך להגיד
אני כמו ד ס עמד
ביז אומרת המשנה הדוד
זורה עובדים עבד זור איך עודו עבד ואיך
ודו מזבח אז עכשיו אנחנו נראה זה עבודות
שעושים בביס ה מקדוש עובד זה הכוונה שאתה
עושה את זה כדרכו מה זה כדרכו הדרך הרגיל
שעובדים הוד אזור מהז הספציפי כן כל הבד
אזור כפי הדרך שלו המשנה תביא כמה כמה
דוגמאות לזרוק
אבן ללכת לשירותים לפני זה מה ש זה הדרך
אבל יש דברים שזה לא הדרך וחייבים מיסר
ויש דברים שזה לא הדרך וזה
אסור זאת אומרת איך עודו עיבד ואיך עודו
מזבח בן אדם שהוא
שוחט הוא לוקח בהמה והוא שוחט את זה לשם
עבוד זורה ואיך וד מקטר היה שמה מישהו
שאסף כסף אתמול לא כן ומה קרה אמרו לו
לצאת או משהו כי הוא הפסיק כזה בא אליך
אחר כך מה בא אליך בסוף השעור אה בסדר זה
היה שמה מישהו שצעק צעקות נוראות באמצע
צעקות התחיל
לצעוק מישהו אמר לו לא לעבור מאחוריי ואחר
כך מישהו כן עבר מאחורי מתחיל ליצור כולם
מה
כן בסדר קובי לקח את זה טוב הוא לא
הגיב ליק אותם בסדר זה לא היה הוא לא מקבל
על זה הרבה שכר לא זה גם תלוי מי עושה את
זה כן
לא ואיך וד ה
מקטר מה זה מקטר שלוקחים את הבשר ושמים את
זה על המזבח אז הוא שם הוא שם את את הבשר
הוא מקטר הוא שורף בשר לשם אבזור איזה גצק
אתם יודעים אנחנו לא יכולים כולם יודעים
את זה רק בוא נחזור על זה פעם היה תי כמו
שיש לנו את הטייס הכי חזקים דברים אחרים
פעם היה להם כזה טיוה להבי את זורה אנחנו
לעולם לא נבין את זה ברוך השם א כזה טיוה
הגודל הדור יכול לעבוד עבד בזוהר אי אפשר
להבין את זה היה להם היה להם איזה חשק
עצום לדבק לקדוש ברוך הוא ואת החשק הזה
לקחו למקום אחר לא
טוב כאילו יכול להיות שזה זה חלק מהסיבה
שאנחנו חלשים גם אין לנו את את הרצון הזה
להיות דבק לקדוש ברוך הוא כמו שלהם היה
ואיך אותה מנסך לוקח יין ושופך את זה לשם
זורב ואך משטח או עכשיו תשימו לב מה שקרה
כאן זה לא עבד או או בדיוק הכל זה עבד
המקר מנסך מזבח זה דברים שעושים בביס ה
מקדוש משטח ולא עושים בביס מקדוש זה לא
חלק עושים אבל זה לא חלק
ווידו מה חסר כאן מהעבודות שיש בביס מקדוש
רבו יסי זריק זריקה מה עוד קבו קבולה לא
נכון אבל הזכרנו כמה דברים גמור תשאל על
אחד מהם למה זה לא
מוזכר ך עוד המקל לקה הוא
אומר להגיד כאן אוכ עכשיו אני לא יודע איך
להגיד את זה פעם אני יודע שבבית כנסת הרבה
אנשים אומרים אלוי
ה זה לא זה א אה זה אה זה לא הא טוב זה
ששו הוא לוקח על עצמו הנה רבוס
שאלה עכשיו אתם יודעים את התשובה כבר אבל
זה חידה שהייתי צריך לשאול אתכם בן אדם
אומר שתי מילים והורגים אותו שתי מילים
רבי לוז מסתכל בפנים כבר
איך נכון לא להגיד לי את זה
בבקשה
אליטו
כלי טוב
י נונו
נונו אם אחד אומר שתי המילים האלה לשעבד
זורב אוי שכחתי להראות לכם
[מוזיקה]
ליוד וס הנה הוידאו של אתמול שתי יש לנו
שתיים אהלן וסה מה אתה עושה אני לומד את
הדף הימי לק מעניין אפשר ר
אבד
ח
ש גוי
שלומד
חבש
לארש
לא איזה שטויות ם אני ניגו שלמורה אני חיב
דע תגיד לא שכחת
משהו
י ללא כל סופק בבני ברק הוא לא
[מוזיקה]
יפול ללא כל סופק בבני ברק הוא לא ייפול
אז עכשיו אנחנו ממשיכים לסוף הסוגיה ששמה
נפל בשר
מהשמיים אז בבני ברק הוא לא ייפול אז
אנחנו עכשיו ממשיכים משמה לרמת גן זה קרוב
זה כאילו בזה של הכולם בגבול בני כן זה
בגבול הנה בגבול של בני
ברק זיר צ'ון שהגיע מהשמים בליל שישי מה
יכול להיות יותר טוב
מזה כן המלו נשאר בשב
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
הגיע בשר אבל תגיד לי זה כשר אתה יודע אני
מקפיד לאכול רק בשל כשר אל תדאג כטו בגמ
אפילו עם חמור מפן מן השמין זה כושר למעדר
לבריות
ם ם
ב מה אל תקודם אל תדאג
ב כן אני לא שמתי לב לזה כן
ר חזק כן יפה לשכוי זה זה קול חדש כן טוב
הוא זה הפעם הראשונה שלו זה יותר טוב
לא מה סגנון
יעריכה איך בעריכה של שריכה
של אתמול ש אייך אתה יודע הוא שמע את הרוך
שמעתי אתזה אה בעריכה הוא הכניס את זה
לעריכה אה יפה אוקיי כי את השני לא לא היה
לי זה לא הגיע בכלל היה שמה זה הגיע תוך
כדי השיעור וזה לא נפל לתוך האינטרנט
ודברים כאלה טוב איפה אנחנו
ורזים או אנחנו זים בדוקס רוס אבל אבל גפ
מי עכשיו אנחנו עוצרים שנייה סוגיה חדשה
במשנה מי
שעושה משהו לאבוד זורה שלא כדרכו זה לא
הדרך של האבוד זורה זאת אומרת אבל המגף
הוא מחבק את האבוד זורה ומנשק הוא מנשק את
הבד אזורי ומכבד הוא לוקח מתתה והוא עושה
מטטה לפני הבד אזור את האזור לפני ככה
לכבודו ומרב הוא זורק מים כאילו מנקה את
המקום לפני זהזה סתם עושה שפריץ של מים
והמר חיץ הוא הוא רוחץ את הבד זורה וסו
הוא שם שמן עלבד זורה ומלביש הוא מלביש
אותו מניל שם לו נעליים אוי ס זה נשמע
מצחיק אבל פעם היה להם תי
לזה הוב דז לכלבים כן הנודר
בשמו ומקיים בשמו אחד נודר והוא מזכיר אני
נודר בשם במקום להגיד בשם הרב שלו נודר
בשם של הבד זורה ומק בשמו עושה הוא נשבע
בשם הבד זורה אויבר בלא ססי איזה לא
ססי ושם אלוק אלוהים אחרים לא סקיו לא
ישום על פיכו הפר עצמו לבל פר אני מאוד
אוהב את זה הוא הולך לשירותים לפני אבזור
כאילו לכיוון הבד אזורה זו הי אדסו אז זה
ממש מיס הזק אבן למרקוס הם שמים שלוש
אבנים ואז הם זורקים אבנים על זהזה זו
דוסו אז פשוט לזרוק אבן כמו משוגע אתה
חייב מ מה עשית זרקתי אבן מ מה עבד
אומר כדר
מז ואפילו
שדרו זהד זאת אומרת יש איזה נוסח שעובד
הזה עושים ככה ככה זה אבל אפילו ש קדר אתה
מזבח מקטר זור שופך ין זה גם כן כי זה
עבוד בביס ה מקדוש אז זה אתה גם חייב מיזה
ש גמור אבל שכחת יש משהו שקוראים ל זה
זריק לחשב מי
זירק שזה בוא נראה אם יש לנו את זה כאן כן
למה
לא זוק אם אחד זורק ככה דם וא אומר זה לשם
אבד זור אז הוא חייב מה זה מנסך הנה אה זה
סתם הנה מנסך שופך יין יש שם חור למעלה
במזבח אין לי כוח לתפוס את המזבח עכשיו אה
את זה הם יכלו לעשות את זה גם זז אוקיי
באנגית לא חס
ושלום אומרת הגמרה זירק למה לא לא מובא
זירק אמב זוי מנסך זה אותו רעיון שאתה
שופך יין אתה זורק אתה זורק דם יין מה זה
משנה מה אתה זורק זה אותו דבר כסיף בסך
נסקי הם מדום מך יודע
ששחטו ומסך זורה זה חייב
זם אז הנה הפסוק מאוד מאוד חשוב לראות את
הפסוק כל הפסוק זובח לאלוהים יוחרם
יוחרם שאם אתה זובח
לאלוקים אחרים יורום אתה מה זה
יחום חרם זה לא חרם זה כאילו לגמור אותו
לחסל אותו חם
יחרם איסי אובר ראיתי שבכנסת כבר מדברים
על חרם בבית ספר כי הילדה הזאת התאבדה
שבוע שעבר א שמו אותה בחרם בת 13 פק
אה
נו כן אבל זה יוחרם אחר הז קוים בחוץ הכו
מד אולי הכוונה זה שבן אדם לוקח קורבן כאן
צריך לשים את התמונה א מישהו יכול להגיד
לי יושי לשים את שכחתי רציתי להגיד לו
בבוקר ש אני מאוד אוהב את התמונה שכת יש
לו מזבח בחצר שלו שתי חסידים משחקים טנס
וטנס חונה על הכבש כן אז אם אתה זובח יש
לך קבון יש לך קורבן או שאתה צריך להביא
לביס בקום זה אתה שם את זה ע על הזה שלך
חיב מיסה אם אתה עושה כזה דבר חיב כזה אז
אולי זה הכוונה בפסוק זובח ללויים יום אם
אתה זובח מתחיל אם אתה זובח לא אולי
צריכים לקרוא לזה ללוקים שאתה זובח ללוקים
אבל בחצר שלך יחום נגמור
אותך אז אומרת
הגמור ושים לא אתה לוקח קורבן אמיתי אבל
זה שכית הזכו אתה מדבר הפסוק מדבר שכית
הזכו לא בת מדוש דמר
לאלוהים בזה זור כ מדבר זה לאלוקים אחרים
אין בזבח טוב אז התורה מדברת על זובח אבל
מכ יודעים דברים אחרים לאר בלתי להשם לבד
יסוף
הפסוק רקב כולם לשם
המיוחד אז כולם בלתי לשם אתה לא יכול
לעשות עבודה אחרת לשם אחר ם אתה עושה את
זה זה חיוב מיס לפי שוצ ז ב ב בפנים פנים
יש עבודות פנים בת בתוך הבית המקדש
לשחטו מנסך ודברים
האלה מנין לרב שתבוא שהרי זה לא עבודה
השתחוו לאמר ויילך ויעבוד אלוהים אחרים
וישתחו להם הנה וישתחו השתחוו זה גם דבר
שאסור לעשות לאלוהים אחרים וסומך לי
צוא זהו חיוב מ או שמענו הזור מנין על
תחבו איך אנחנו יודעים שיש הזרה לאמר כ
לאל אחר יכ שנמר במגפה ומנשק והמל טוב אחד
שמחבק מנשק שם לו
נעליים זח זכו בכ ו ולא מצ התורה מדברת רק
על זיכו למה התורה אומרת רק זו
מהז מיוחד שבפ צריכים ללמוד מזה זיכו איפה
עושים את זה בפנים אז כל דבר
שפ מו תחבו ליד בעצו אז למה יוצ זיכו
לידון על הכלל כולו אז זיכו בא להגיד
שכולם חייבים
סקילו גם אם זה שלא הדרך לעשות בבד זור
הזה אז אתה כל הזור בעולם תיקח פה אור
שהדרך זה ללכת לשירותים אבל אתה הלכת
ושפחת יין על זה חיב מס אמרס רק שלוש
שורות בז קושים בחוץ הסד ז קושים בחוץ
קורסו מה הכוונה שהפסוק זובח לאלוהים יחם
אולי זה הפשט שאתה זובח לקדוש ברוך הוא
בחוץ מה פתאום הרי אנחנו מדברים עעל חיוב
מסו בסד ואתה אומר לי וזה הרי ידוע שזה כ
שם זה כורס
סינו לא נכון תמיד זה כורס אבל אם היה רו
כמו שצריך אז אולי הורגים אותו בבז כליי
בקוס משמו לא שהפסוק גם לא מדבר בכלל על
בן אדם ששוחט לקדוש ברוך הוא זה על בן אדם
שוחט לעבד זורה ולכן הוא חייב מיסר בויס
שיהיה לכם גו שבס יום
טוב שעת 10 במוצאי שבת