0:00 / 0:00
מרכז דף יומי - בבא בתרא דף צט. - ר' אלי סטפנסקי שליט"א
678 views
השיעור מתקיים בימים א' עד ה' בשעה 9 בערב ביום שישי מנחה ב2 ורבע ואחריו השיעור ב2 וחצי במוצ"ש השיעור מתקיים בשעה 10 ארבעים בערב במרכז דף היומי, רחוב נחל נועם 9, בית שמש שליחת מייל לר' אלי: [email protected] להקדשת שיעור: http://donate.mdydaf.com קישור לזום בזמן השיעור: https://Zoom.8MinDaf.com קישור לקבוצת וואטסאפ: https://Hebrew.MDYdaf.com - ערב טוב רבותיי - שירה והודאה להשם - דף צח' עמוד ב' - דף צט' עמוד א' - דף צט' עמוד ב' - שיהיה לכם ערב טוב ונעים #דף_היומי #זה_לא_הדף_זה_היומי #השיעור_של_ר_אלי #MDY #מרכז_דף_היומי #בבא_בתרא
Chapters
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
ערב טוב
רבוס לי נשמ אמי מרוס רוסס
מרדכי ש
[מחיאות כפיים]
ום שירו לשם
[מחיאות כפיים]
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
שש
גו
[מוזיקה]
ים לא ד חוץ לארץ או שאתם רואים את השיעור
הזה בעוד חמש שנים מעכשיו אז הלילה יראו
עלינו 300 טילים מאיראן אני ראיתי במו
עיני אני לא יודע אם אתם אני ראיתי את
התילים עוברים ליד הבית תילים בליסטים חר
כך ראיתי את
היירוטים גם צילמתי אני אראה לכם את
הסרטון
שצילמתי ניסים ניסים אף אחד לא נפגע אולי
איזה אחד משלנו קצת
ניסים
ונפלאות אם תחשבו יותר אנשים רגו היום
מאחד בהים מטורף בתל אביב שמונה אנשים רגו
בתל אביב מאח כמה שש שש אדם אחד עם אקדח
מאשר 300 טילים בליסטים שעולים מיליוני
מיליוני דולר ויש להם את היכולת להרוג
ולגרום נזק
עצום אז השאירו להשם כי גומה ללוי
נס גם כן מאוד גדול לא מובה מאליו זה
שאנחנו תוך שעה רק זה קרה לפני שעה או
משהו ויש כאן בסמ מפוצץ עעם יותר מ-30
אנשים זה לא מובא מאליו ערב יום טב יש כאן
אנשים אני מכיר אני יודע שבני למשל חסר לו
חצי מהעובדים וזה זה הזמן הכי דחוק הכי
הכי אמוס בשנה והוא הגיע לשיעור להגיע
עכשיו להשאיר את המשפחה לא באמת זה
לא זה לא רק הוא אני יודע אליה יש לה
עבודות עכשיו לבנות סוכות הוא קבלן כל אחד
כאן הגיע וזה הם הגיעו מבני ברק ברכב ראו
טילים אמרו לא הם חייבים להגיע לשיעור רב
אברום פרידמן הוא הגיע לבית שלי היום ונתן
לי מתנה והוא היה בשדה תעופה והוא אמר לא
אני חוזר אני צריך לראות את השיעור הוא לא
תס לחוץ לארץ כדי לראות את השיעור לא אני
יודע שב לך את הטיסה אני מבין אבל מה לא
לא לא זה היה יין אבל מאוד חשוב שבב סלי
רגע של הבבא סלי כן יין שבבי סלי בירך
אותו ין של ד רבי דוד
דו זה אזה מזל שאתה אחרת הייתי מספר לכולם
שזה בסלי ואז זה היה עוד יצא עוד סיפורים
וכולי וכולי עלזה לא אבל באמת צריכים
לראות את יד השם בכל הדברים האלה צריכים
לראות את יד השם אני צריך להגיד שאני לא
הכי מרוכז עכשיו אני לא רגיל זה אולי אתם
ישראלים יותר רגילים אני רק לראות את אשתי
בלחץ כ זה אני רוצה להראות לכם את הסרטון
שאני
צילמתי לא צריכים את התחלה לא כל כך חשוב
ה אתם יכולים לראות את הסרטון בינתיים זה
אני
צילמתי מהבית כן ואני מדבר מסביר את זה
אתם לא ראיתם את זה אתם כין
לכם לא לא לא לא היה הזכות זה היה לפני
הזכות תשמעו תש תשים סונ
בבקשה לא זה 10 דקות אחר כך זה בדבר
השני שנייה זקות הנה אני רואה שזה
זה אני רואה מאיפה זה מגיע
גם זה
ירט תמד
ן
אפילו שאתם גרים בבית שמש לא ה
ב אני חייב להגיד לכם היה סוג אנשים אני
לא אגיד זה מסתובבים במרכז עם הזכות כלא
מטיילים שמה כי זה המדינה זה לא לא יכול
להיות שיש באמת זה לא אני לא באמת לא
אגיד
טוב שיור הום כן בוא בוא נעשה שיעור פרנס
היום לכבוד הרב שליטה תודה רבה על הכל
ברכת כתיבה וחתימה טובה אבא מושה בן גיטל
זיסל אבא
רנרד אחד
מהדברים שיכולים באמת לעזור לנו ובלי
להיות נוגע בדובר כי אני מאוד נוגע בדוב
אבל אני באמת אם מישהו חולק עליי בבקשה
להגיד לי עכשיו
ברב זכויות לראש השונה מביאים עוד בן אדם
לתייר אין זכויות כאלה אין אתה נכנס לראש
השונה עם לשנות את החיים של בן אדם לעשות
לו חסד עם תו ו ו חסד אין אין יר זכויות
מזה אני לא מכיר לזכור את זה ז
גמור אנחנו דף
צז חני נופ קרוס אז אני אומר
שוב היום בבקשה להיות נחמד מאוד אני מוסר
ארבע שיעורים היום כש מסרתי אתמול ארבע
שיעורים וזה לא קל ואני עושה את זה כדי
שהחברה לא יפלו חס ושלום בראש השונה
אם אני עושה קצת בשבילכם תעשו קצת בשביל
הדף אל
תפלו וגם אני ממש לא מרוכז לא יודע הדופק
לב שלי עדיין גבוה מאז זה עוד לא ירד 100
רבי חנינו נופ
קריוס הוא יצא החוצה רב חניק דודי קשו שתי
פסוקים קסיב וביס אשר במלך שלשם רק צריכים
לזכור שתי מילים מכל פסוק המקדש
בנה שורו ו רבו זה 60 אורך 20 רוחב זה לא
נוגע לנו ו 30
אמו הגובה זה 30 כ לפני הדמו ומו ועכשיו
זה מה שנוגע לנו
ס זה 30 גובה או 20 גובה מה
זה אומר
חוש מסס
למ אז צריכים לדעת כ
ככה לא יודע אם יש לנו את התמונה כמו
שצריך אפשר להשתמש ב בתמונה הזאת אולי
רגע
אוקיי שכחו לעשות את זה לא כל מה שביקשתי
קיבלתי היום אפשר להבין
גם
מישהו זה לא עובד הלו
זה שמונה מספר שמונה
תשה יש לנו מחליף שישר כר גדול לתומר שהוא
נמצא כאן זה לא העבודה
שלו זה לא
מחובר הנה אתה מחובר מישהו לוחץ אני רואה
שמונה זה אתה
לך
יש מבקש סליחה יש כן תקלות מאיראן
משהו פגעו בנו
ב טוב אנחנו נמשיך הלאה כו שעד שנגיע
לגמרא
הבאה יכלו לעשות לנו משהו אתה יודע
מה מישהו למישה יש את ה מספר מספר טלפון
שגר שם במשה בבקש מגרש משה לבוא מיד ואת
אברמי אברמי יכול לבוא תגיד לו שזה emy
בסדר אבל הוא לא מחובר לשמה הוא צריך
להיות כאן לא
קשור טוב אני
אסביר כי איך קוראים לו לא כון כן בסדר
בוא זה עובד ככה אז בוא בוא נתחיל עוד פעם
יש כאן סתירה בפסוקים מצד אחד התקרה זה 30
אמו או זה 20 אמו מה קורה כאן אומרת
הגמורה זה 30 אמו רק איזה גובה הכרובים
רבוס מי יודע איזה גובה
הכרובים 10 מה לא נכון 10
טפחים רק אתה
צודק היו עוד כרובים בתוך הקודש הקדוש היה
את ים שמשה רבנו שישבו על הארון והם היו
10 טפחים היו ענקיים 10 אמו של שלמה המלך
אז הפסוק שכתוב שזה 20 אמו כי זה מדובר
מהגובה מהראש של הכרוב רגע אם באת מבני
ברק תוך טילים אתה צריך לעזוב את הטלפון
שלך בצד ולראות את
השיור טוב אז 10 אמו אנחנו סופרים מכאן עד
לתקרה לא רצפה אז 30 מינוס 10 של הקרובים
של שלים המלך זה כמה
20 אומרת
הגמור
מקוש או יפה תודה רבו ישר להגיד תודה
לגרשם בן משה לא אנחנו אנחנו עוזים באמצע
השיעור וזה לא זה לא
[מוזיקה]
עובד אני רואה את זה מצוין כאן ני לוחץ
כאן וזה לא עובד שם זה לא הולך למסך הנה
עכשיו זה עכשיו זה הולך
כן לא לא לא שתה הולך לרופא הכל עובד
פתאום אין יול אין כלום ברגע שהרופא אתה
בא הביתה זה זה אלי אל תתן ללכת הביתה
שהרופא ישאר
כאן תודה
ג שואל הגמורה אתם
שומעים זה אם אתם מסתכלים טוב הנה בוא
בתמונה הזאת אפשר לראות טוב אתם רואים זה
הכרובים שמשה רבנו 10
טפחים
א כולם יהיו כאן אגיד לכולם ואלה הענקיים
האלה זה הקרובים של שלומה המלך עכשיו הם
לא עמדו ככה זה תירוצים בגמרא אני רק רוצה
להראות לכם על מה מדובר אם אנחנו מתחילים
מהראש שלהם עד התגרה אזה 20 אם או לא 30
אם אנחנו הולכים עד הרצפה זה
30 זה זה החברה שלנו עשו מיוחד לנו שואל
את הגמורה קוש מלון כאילו למה לא למה לא
למדוד מהתקרה לרצפה למה אתה מודד מהתקרה
לראש שלהם אומרת הגמש מלון למעטה כי למעלה
רגע חברה אולי היום תש תשמו לי את
המיקרופון את אני לא אוהב את זה בדרך כלל
היום בגלל שכואב לי הגרון אולי כדאי לי לא
לדבר כל כך בקול
צריך כן הוגשמו למטה או כלמו
שהגוף של
הכרובים עמדו שמה בנס כמו שגמור תסביר הם
לא תפסו מקום אנחנו מדברים יותר על הגוף
מאשר הכנפיים אומר
הרשב מה למו אי משמש כלום כמו שמעל
הכרובים היה אוויר ולא היה שמה שום דבר אף
למטה אין משמש כלום זאת אומרת אם אתה
תמדוד את הכרוב
כן לוקח מטר מודד מהקיר עד
אלי ומהצד הזה
לקיר זה יצא לך בדיוק אותו דבר אם תלך
מהקיר
לקיר הכרוב שעומד כאן לא תופס מקום בקי זה
בנס ככה אם תביא איך זה עבד אני לא יודע
להסביר אני רק יודע שבתוך קודש הקדוש
האורן לא תפס מקום מסבירים כל הספרים מוסר
הבן אש שחי מדבר על זה אפילו יותר אבל זה
מאוד נוגע לנו זה להראות לנו נס אני צריך
לראות מה כתוב כאן כי אם עוד פעם
שוב שום דבר אני רוצה להזכיר לאולם שם חס
ושלום יהיה לנו הזקה אז לא לרוץ ללכת
במירות אבל לא לדחוף אחד את השני אנחנו
נלך בזה ונלך יש כאן אם אפשר ללכת הבית
נלך הביתה אם יש זמן אמן אז נלך יש כאן
מנהרה ממש צמוד אלינו זה עשוי מבטון מאוד
מאוד עבה זה קצת פתוח מהצדדים אבל זה יכול
לשמור עלינו או בתוך הבניין או משהו לדפוק
בשכנים להכנס ב אבל בלט לא
להשתגע אני הייתי בתור ילד הייתי פעמיים
בחיים שלי שהיה מצב של סכנה היה שריפה
בסמדר של מיר שאנחנו היינו באמצע התפילה
בגיל 89 הייתי שמה
ו פרצה דליקה ואנשים התחילו לרמוס אחד את
השני ילדים נפגעו רק מהעלה והייתי במלון
עם כל המשפחה שלנו זה המלון שלנו זה היה
אבל 150 איש והיה שמה שריפה בחדר אוכל
הנרות כולם באו ביחד ועשו אזה זה אנשים
שנכנסים ללחץ הם לא חושבים דורסים את
הילדים של עצמם אז פשוט לא לא להיכנס
ללחץ כנראה יותר נפגעו עכשיו מחרדה מאשר
דברים
אחרים אבל אומרים הספרי מוסר משהו ואניף
לו שנוגע
לנו זה
ש טויו שזה האורן לא תופס מקום זה אומר זה
לא יכול לגרום הפסד זה לא יקח ממך כלום
שאם אתה שם יותר זמן ללימוד התירו אם אתה
במקום להכניס מנול לאיזה מישהו בבית בשעה
9 בערב ערב יונטף ואומרים לך אני אתן לך
500 שק ואתה בא ואתה לומד את הדף אתה שומע
זכריה זה לא
אתה לא תפסיד גרוש אחד גרוש אחד כי טויו
לא לוקח מבן אדם כלום אפילו ולא רק זה
אומר הבן אש חי זה כבר כבוד קצת שונה אבל
באותו קו הבן אש חי אומר שאם אתה משלם כסף
לתר אתה לומד ממך ועושה אתה לומד ע מישהו
יותר טוב ממך ואתה משלם לו כסף ללמוד זה
לא יוצא מהתקציב של ראש השנה
זהם אתה לוקח רב לבן שלך לטרו זה לא עולה
כסף זה לא י מהחשבון כמו שהיין לשבת לא
עולה לי כסף גם
הרבים המלמדים החברס כל מה שנוגע לטוי
ספרים לא יוצא מהחשבון ככה הוא
אומר לנו קצת יותר נוגע שאם אנחנו חושבים
כי אני מכיר אנשים שממש רצים לפגישות
ועושים דברים זה לא עובד ככה זה לא עובד
ככה זה לא זה לא תוירה לא תופס מקום זה
הרמז כאן מסל א רבי לוי דו רבי לבי דו הזה
מס בידנו מבנו יש לנו מסורת אבא לאבא מ
אור ובים אינו ממדו אתה שואל איך אני לא
יודע אנחנו יודעים שאורן עמד מעצמו לא היו
צריכים לסחוב את זה בכלל זה יש כאן דברים
רוחניים תשמע אני מדבר אליך בני אתה עשית
את לא הבנת אז זמן ומקום זה
רק זה גשמי שזה משהו שהקדוש ברוך הוא שם
לנו אין אין אין זמן בלום האמס אין מקום
אין כזה דבר איפה נגמר העולם איפה תלך
מיליון שנה לשמה זה לא אז מקום ומידה זה
רק משהו לנו אנחנו אנחנו מצומצמים בזמן
בדברים כאלה rela אומרים
באנגלית
יחסית תחי אורן שעוס מושה יש לו רווח 10
אמוס לכל רוח
ורוח אומר אומר שמואל קרוב בני שנאמר וכ מ
שמס כנף הקרוב חוס כל כנף אז אם נלך בחזרה
ל סתם אני אראה לכם דבר מצחיק קצת כאילו
זה אני
ציירתי זה אני שלחתי לחברה של
ה תלת מעמד אני אומר להם זה ככה זה פשט
אחד בא גמורה זה פשט שני ב גמורה זה פשט
שלישי כאילו במהירות אני עושה את זה ואז
הם עושים לי ככה סתם להסביר את הנפק מינ
בין מה ש אני הייתי עושה לבד אולי הייתי
יכול לעשות קצת יותר יפה זה היה במהירות
להראות להם סתם מה מדובר כאן יש לנו גם
אחת גוי שהוא עשה הרבה מזה ויהודי בצפון
אבל אז כאן יש לנו לא לא לא זה לא טוב זה
צריך להיות כאן כתוב 20 אמו אח טוב הוא
באמת עשה כאן זה כתוב כל אח כן 10 כל אחד
השני כן כן זה טעות טוב
אז הכנפיים הם חמש
אמ
צ קנופ
נופ הם עמדו אחד ליד השני שואל את הגמור
גופ אבל יש
גוף לכרוב כמו ציפור יש לו איזה גוף כל
החדר זה 20 עכשיו איפה הלך הגוף אתה אתה
לא מתחשב בגוף של אם רק הכנפיים הם 10 סך
הכל ארבע כנפיים יש לך 20 אמו רק כנפיים
אז איפה הגוף של קרוב אשמ מינו
בניס עצם זה אתה רואה שהיה כאן איזה נס אי
אפשר להבין הז לו הבו מי אמר לך שהיה נס ל
גול
אקמי אז מה זה תרגולים הנה סתם אני שמתי
את התמונות האלה כן בפורס אנחנו מכירים מי
שעשה פורס זה אין אין גוף זה כנף לכנף
הכנפיים הולכים ככה מלמעלה כזה בסר כמו
מה ביחס לשני לא אתה לא מתחשב הגוף אתה
הכנפיים יוצאים מהגב
שתי הנה
כמ כ מעל הגוף
כזה של
שאלות כאלה מתאימים יותר לאמריקאים בבוקר
עזוב רב שפיגל באמת אנחנו
[מוזיקה]
ששונה
וככ כמה
שלות ש כנגד זה וקמי או מי אמר לך שהם
עומדים ככה
אולי הם עמדו
ככה מ מי אמר שהם היו צמודים אחד על
השני מה ז ואז ה1 זה 10 פלוס בוא נגיד
הגוף זה עוד שתי אז זה 12 ו1 לא משנה
אבל איך אומרים בעברית חוים אחד
השני אולי הם עמדו כך ככה גולדיק אנחנו
אמרנו לא עשיתי את חשבון אבל כל אמס
בריבוע אמס וחמש ותרי חומש אז זה 1.4
מישהו יכול לעשות 1.4 כפול 20 אז בוא נגיד
28 28
לא 28 זה בול 28 באמת לא באמת שלא עשיתי
את זה בזה כ כי חמש זה היה
30 אם זה היה 1.5 היה 30 אז אמרתי נוריד
קצת אז 28 אוקיי מסין אז אנחנו מדברים על
20 כנפיים פלוס הגוף אז תוך 28 ודאי שהם
יכולים
לעמוד שואלת הגמור סק רב שוע דמו ביסו
מלוי רבח או אז איפה שמתי את התמונה הזאת
זה מה שיוש עשה אתמול אז פשוט אני משתמש
בזה אולי זה 20 אמו למטה למטה אבל איך
שאתה מתרחב למעלה ו הקיר נהיה יותר ויותר
צר אז יש לך יותר ויותר מקום למעלה ושם
הכנפיים הם פרסו כנפיים שמה
מהזה
אולי זה היה מקוף קצת כמו בוא נגיד ככה כן
מי אמר שזה היה ככה אולי זה היה ככה קצת
אודים זה כולל הגול מה אז כשמודדים
את זה לוקח פחות שטח קוטר זה 20 אבל ה זהר
זה פחות לא אנחנו מדברים אנו לא ל אנחנו
שוא איך למה הכנפיים אם אנחנו עומדים ככה
ככה אם כל ציפור עושה ככה כל כרוב עושה
ככה אז אין מקום בשבילהם לעמוד התירוץ שהם
לא עושים ככה הם עושים ככה אז הם יכולים
לעמוד אחד ליד השני תוך 20 ממ לא לא לא אה
שאתה מודד כנף אז אתה מודד מכאן לכאן
בעיגול אבל לא ביחס לחדר שנמצאים הם
יכולים לשבת בחדר הנה אתה תבין את זה עוד
שנייה
זבלול
תראו אולי הם עשו ככה חיבוק אז ממש חמש אמ
חמש זה לא משנה א עכשיו אתה יכול להכניס
שלוש כרובים משמה זה לא הם לא פורסים
כנפיים והם לא נוגעים אחד
בשני אוקיי סוגיה חדשה כיצד הם מודם אז
באמת זה נשאר שזה מס סנו כי באמת הגמ שואל
לא לא הפוך הגמורה
אומרת זה נכון אבל אל תביא לי ראייה שהם
עמדו ככה ראייה מכיוון שהם 10 םו אין דרך
אחרת שיעמדו בתוך בתוך הקודש יש מלא דרכים
שהם יכלו לעמוד הם יכולים לעמוד אפילו עם
כנפיים פרוסים בלי שהם נוגעים אחד בשני כי
הם לא עומדים אחד יד השני אחד עומד כאן
ואחד כאן או שהם עומדים באלכסון או יש
ארבע חמש דרכים שאמרנו שהם
יכולים עכשיו איך הם איך הקרובים האלה שיש
להם דרך אגב פרצוף של של של ילד קטן איך
הם עומדים הם עומדים אחד מול השני או שהם
עומדים מול ה
האזור רבי חן ורבי אלזר חד אומר פני איש
אל אוכב שפשוט כתוב מפורש בתורה שמי שלא
אכיב רק מה מה שכתוב בתורה מדובר על
הכרובים של מושה רבנו שהם רק 10 טפחים
עכשיו הקרובים הענקיים האלה של שלם המלך
אולי הם לא מסתבר שהם כמו הקרובים של מוש
רבנו ואחד אמר פניים לביס אבל בפסוק של
שלמה המלך כתוב שם לכיוון בי המקדש למד
אומר בני איש אלכ הוקסי ופני לבוס מה נעשה
איך אתה יכול להגיד שהם מסתקל אחד לשני כי
שכתוב מפורש שהפנים שלהם לבית קשי כאן
בזמן שישראל אסם רצו של
מק
מודק אז אומר הרשב
כם בזמן שישר לאצ שמ פם זה ל זה דוג חיב ז
נקב הבם זה ו זה כמו חתם וכלה שמסתכלים
אחד על השני בש כן בדרך כלל זה שבוע
שבועיים וזהו נגמר
הסיפור ההסתכלות הזאת וואו אף פעם לא
ראיתי כזה דבר בחיים שלי
כן מבט של של איך קוראים
לזה
לאק איך אומרים קט הערכה כבוד כן זה מה
שהרשם אומר ממש מסתכלים מביטים אחד
בעיניים של השני זה דוגמה של של הבס ישראל
של של להתחשב
בזולת יש שלא אחד לא מסתכל על השני בכלל
לא מסתכלים מסתכלים שמה כל אחד מסתכל
לעצמו לכיוון ההוא
כן אז כשעושים רצוני של מוקים אז הם מסתכל
אחד לשני יש כאן אטוס הקדוש ברוך הוא אומר
וואו תרו כל ישראל עושים רצש מו כאן אבל
בדרך נס פתאום הכרובים מעצמם הופכים את
הבנים שלהם להראות שהקדוש ברוך הוא לא לא
לא לא שמח איתנו כמה זמן שאין רצו אוס רצו
שמ פספסתי גם משהו סימן שהקדוש ברוך הוא
אב ישראל אומר רשב הוא מתחיל ככ נסו פו
לפו בהתחלה ככה הם נ
[מוזיקה]
הרב איך אתה יכול להגיד שובים פונים כלפי
הבס מקדוש כתוב מפורש בפסוק ש אחד מול
השני אומרת הגמ יש לנו אפילו תמונות חבל
למה לפספס את התמונות
האלה פני של זה פנים לפנים פניים לביס זה
פניהם לביס אתם רואים את הפתח של הביס
המקדש כאן אומרת הגמורה
צדו שמה אני התי עשות את זה קצת שונה אני
ביקשת ם לעשות את זה קצת שונה בסדר הם לא
עשו לא עשו אני הייתי רוצה לסובב את את
הראש שלהם לא כל כך את הגוף כמו את הראש
ככה להסתכל ככה ללכת לכיוון ההוא לכיוון
הבית אבל הם מסתכלים ככה כמו שהגמרא אומרת
באותו מקום מה
כן אני לא כמו שים לתורה או הנה כמו
שהגמרא אומרת
אצו
גמר
צצו יש להם פרצוף של ילדים ומצודות פניהם
הפנים שלהם אני חושב שזה הכוונה מה מה
שסין
אומר מה זה
פניהם כ לה הם תרגמו את זה קצת אחרת אני
רואה כתלמיד ניפט מרבו זה
זה מה אבל הפנים ה לא זה הפנים לא הפנים
מה יש לך שמה מישהו מדבר על
הפנים זה עוד יותר טוב להגיד שאני לא יודע
אם היה אפשר להם אני הייתי אומר להם אני
לא יודע מישהו יכול להגיד אתה רוצה להגיד
לי ושי לסובב מצד זוד הוא יכול לסובב את
הראש שלו זה יותר טוב מהגוף לא
משנה מה אתה זה לא נפק מי ככה לא נראה לי
עדיף אני גם
חושב לא אז מה שכתוב זה
שהם הם היו כלפי הדלת רק הם הם מסתכלים
אחד על השני ם כתם מרב זה לא זה לא דרך
ארץ להסתובב כמו כן בדיוק כמו שאתה אומר
שהולכים מהספר תורה אתה לא אתה עושה אנשים
שעושים פסיכה הם לא נראה לי שם ישברו מדבר
על זה שלא לא פתאום מסתובבים כלפי הקהל
יורדים אחורנית כזה או איזה שולם אתה נפרד
מהזה אז מה רב אתה לא הולך אחורה זה סתם
משונה שאתה הולך אחורנית שאתה הו אתה אומר
שלום לרב כי אתה צריך להסתכל איפה שאתה
הולך אתה לא רוצה להתבלבל אז הגוף שלך על
הכיוון ההוא רק הראש שלך מסתובב זה מה
שכתוב כאן אז באמת צריכים לשנות את זה
נראה לי הוא יכול אתה תגיד לו תודה
רבה יותר ש
את הגוף קצת את הגוף גם אבל אני חושב
אפילו אפילו משארים את זה כ משארים את זה
ככה אני הייתי מסובב את הראש הרטבה אומרת
מה ש שמה מפורש שהם היו עומדים בשורה אחת
ומחזירים פניהם אוקיי בסדר
מצויין א דרך אגב אונקלוס הוא היה אחיין
של טיטוס כן ו הוא עלה הגמורה מספרת
בגיטין למדנו את זה שהוא עלה את המתים אה
אני לא למדתי אתכם את זה אבל אתם הכל להות
שלמ הוא היה מלא מתים הוא הלה את טיטוס
הראשה שאל אותם מה מה כדאי לי עם כל ישראל
מה אז הוא אמר לו הם זה מצויין כל ישראל
נחשבים מאוד חזק ב בם
האמס רק מה מה ש עכשיו זה כבר מיירי אנחנו
מאוד מאחרים מה שה 956 אה סליחה לא בגלל
התחלנו מאוד מוחר בגלל הזכות והיה לנו
בעיות תכניות סליחה
אז אז טיטוס אמר לו שאבל זה מאוד קשה
להיות יהודי אל תהיה יהודי תתרחק תעשה להם
צרות או משהו אחרי כך הוא שאל את בילום
בילום אמר לו משהו
ו או ישו ישו אמר לו שכדאי לו להיות יהודי
כדאי הוא לד שלוש אנשים ואז הוא נהיה
יהודי רק ה בנחמן פנסטר ה בלזר אמר לי
היום פשט אומר
ש מכיוון שהוגלו
היה ה אחיין של טיטוס וטיטוס הרי הוא הזה
שלקח את הכלים מהביס ה מקדוש וככ ה אומר
נראה לי משהו כזה א לפחות היה לו את הגישה
לזה הוא אומר זה הפעם הראשונה ביחידה בכל
השס שאוכלסו מר
משהו אז הוא אומר יכול להיות שאוכלסו
עיניו את הכרובים לכן הוא בא והוא מעיד
ככה זה
היה כרוב מס צצו ם ומצודות פניה רב אומרת
המש מי שיש לי בור לפנים מביס שלך אם יש
לך בור קנית בור ירשת בור ם האבא ו האח
הזה קיבל את הבית אתה קיבלת את
הבור נכנס בשו ש דרך בני אודם נכנסים יצ
בש שדרך בני אודום יצים יש שעות נורמליות
כן
אחד מתקשר לרופא צריך להגיד את זה איך אני
אומר את זה בצורה טובה אבל יש לי אחד
מתקשר לרופא באמצע הלילה בשתיים
בבוקר אומר לרופא אשתי לא נראית טוב לא אז
הוא אומר תשמע גם אשתי לא נוראה טוב אני
לא מתקשר אליך בשתי
בבוקר יש יש זמן להתקשר יש זמן לא להתקשר
יש זמן להגיע לבית למי ש בדלת אין
זמן אתה לא נכנס בשתיים בבוקר ואתה מבקש
מים עכשיו כי יש שמה בור ץש צריכים לחתו
את
[מוזיקה]
זה הנה מי שרוצה להבין מה קרה כאם
בדיוק כי זה קשה להבין
אבל זה עוד פעם עם המבורג
[מוזיקה]
טוב אני הייתי מדיף להביא אותו מתוך הבית
כזה בסדר אז זה מה שהיה
כן אתה לא צריך להכניס את הפרה לתוך הבית
של ההוא תוציא לו את המים אם זה הריח אז
בסדר אבל אם זה לא זה לא צורך אז
לאלא מה שלא כניס את הבהמה לחצר שוא לא
כניס את הבהמה לתוך הבית של
ההוא אלאמה הוא משק
מבחוץ הוא משקה מבחוץ אנחנו צריכים יש כאן
אנשים שהגיעו למ הם לא ידעים שמיר בעוד
חצי
שעה וזהו לא באמת אני מצטער כי עם כל אבי
עם כל הזכות שהיה והיה בעיות טכניות וזה
ודייב לא הגיע בקיצור אמה שבחוץ וזה אוסלו
פוי סחס וזה אויס סחס כל אחד שם
מנול כן כל אחד שם מנול אתם כולם מכירים
את הסיפור עם עם האברך שהיה לו חלב וכולם
היו גונבים לו את החלב
אז הוא לא יודע מה לעשות הוא כתב ע זלו
סיגנו ז כולם המשיכו אז הוא כתב חול וקום
אבל את ההמשך הסיפור אתם לא מכירים כי אז
כל הכול באו ועשו הפגנה מה זה חול וקום
אתה רשע מרושע שאתה שוטר חול וקום
אז כן אז מה קרה אחר
כך אז הוא אומר בסדר אז הוא כתב ע על
הבקבוק אני הרגתי בפנים אז אז מישהו כתב
לו גם אני הרגתי בפנים אז הוא חש טוב
זה ההמשך שאתם לא מכירים אל מממשק מבחוץ
וזה אוסו לבסס זה אסו בסכס אז מניין אם לי
יש בור צדיק כאן נכנסים ולא
מדברים לא לא לדבר בבקשה אז כל אחד שם
מנול על על הבור
ה לבור יש שתי מנוולים אחת של הבעל הבית
של הבור ואחת של הבעל הבית של של הבית ויש
לם הבעל הבור בוא שתם אורים מוד בו אני
יכול להבין למה הבעל הבור שם שמה מנול א
בעל הבית לא מ אבל למה הבעל הבית צריך
לשים מנול אומר רב לזור משום חשד אישתו לא
להבהל אנחנו הולכים עד למשנה שזה יהיה
בערך עוד איזה רבע שעה 10 דקות רבע שעה
צדק טומ ביז משום חשד אשתו שמה אם אין שמה
מנול אז ההוא יכול להיכנס מתי שהוא רוצה
כל היום ואז אנשים יגידו שמה ש קורה שמה
עם אשתו אבל אם יש שמה הבן אדם הזה לא
יכנס שמה לקחת מים עד שהבעל הבית יפתח אז
הוא יודע מתי להגיע בשביל המים אומר הרשבא
משהו מאוד מעניין לגנוב הבן אדם לא יכול
לגנוב למה כי האישה שמה בבית זאת אומרת אז
בזמנם אנשים תמיד היו בבית כאילו כמעט לא
היה מושג מביאים מכאן ריה שלא היה מושג
שהם יוצאות החוצה לקנות לקניות דברים הם
תמיד היו בבית אין גניבות שמה אומר מי שיש
לו גינו לפנים מגנוס שחבוי
הנה או מצויין כדי להגיע לגינה שלי אני
צריך לעבור בגינה שלך נכנס בשו שדרך בני
ודם נכנסים אז הוא נכנס רק בזמנים מיוחדים
עכשיו זה הורס לו את הגינה אבל יש לך רשות
להיכנס אבל תהיה בן אדם בזמנים נוחים ויצ
בשו שדר יוצ והוא גם יוצא משמה באותו זמן
ואנו מכניס את הגורים אתה לא יכול להביא
אנשים לראות את הירקות שלך ואת הפירות שלך
ואז כל היום אתה מכניס ומוציא אנשים אתה
נכנס וזהו ולא כוך דה אחרס זאת אומרת
שההוא שמכל לך את הדרך להיכנס לשמה זה לאה
עלדה שתביא 100 אנשים ביום משהו נורמלי מה
זה נורמלי אתה אתה צריך להיכנס אתה רוצה
למכור פירות אז תוציא פירות החוצה אתה לא
אל תביא אנשים לכאן ולא יקון לתוך שדה
אחרת ואל תעשה מזה שמה קיצור דרך להגיע
למקום אחר ויצ זה ר הדרך עכשיו הדרך הזה
הנה אה לא זה משהו אחר מי מי זורע בדרך
אני יכול לזרוע שמה תבואה אני יכול לזרע
שמה ירקות הבעל הבית של ההוא שנתן את הדרך
הוא הזה שזורע שמה נוס לו דרך מן הצד מידה
שניהם הלכו לבזן וכבו הנה זה זה הדרך מהצד
נוס דרך מהצד שניים נכנס בשו ש רוצ ויצ
בשוש רוצ כאן הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה
הוא מכנס ת את הגורים ומשמה הוא יכול כן
להביע אנשים כ ד אחרס אבל עדיין הוא לא
יכול להיכנס להשתמש ב זה בשביל קיצו דרך
זה וזה אינ משים לזור ב
ב שביל בצד אין לו
רשות לזרוע שמה אף אחד אין לו רשות אומר
רבי וד שמואל אמ בס שלכם אני אני מוכר לך
היה לנו את זה כמה כמה פעמים אני אראה לכם
אני אזכיר לכם אז בזמנם היו חופרים באדמה
והיו מביאים מים מהנהר או משהו ואני מוכר
לך לך יש שדה שמה אתה יכול לבור בתוך השדה
שלי עם צינור מים כן היום זה כל הנידון
בחוץ לארץ באמריקה להביא את הצנרת הזה של
של הגז כן צינורות מביאים אני מוכר לך את
הזכות מה זה מגיע זה לא רק מים נו
שת ואמה מכאן וא מכאן גפ אז אני הולך עם
עם השיטה השנייה של הרשב שהוא יותר אוהב
שבעצם אפילו שכתוב כאן יש לו גרסה קצת
שונה שזה זה עושה את זה כי קוראים לזה אמו
אז אמו זה אמו מה פתאום שאני אתן לו שתי
אמוס למים קוראים לזה אמת המים כי הוא
אומר פירוש אחר יכול להיות שזה עמוק שתי
אוקיי אז בוא נלך שזה עמו אזה מאוד פשוט
נותן לך שלוש עמוס סך הכל עמה למים עמה
מכאן ועמה מכאן למה אני צריך אמה מכאן
ועמה מכאן לתקן דברים
שמה אם יש
שמה את גדות הנהר כאילו את ה תחזוקה מה
הקיר נופל מי נופל כן החול בדיוק אני צריך
לתקן את
זה
אומ בקיל זה כבר לא להשקות את השדות זה
יותר להשקות את הבהמות לכביסה דברים כאלה
אז זה צינור יותר קטן איך קוראים לזה ארב
צול שמונה צול כן יש צול צול סליחה צול
צול זה משו כן זה בישיבות כן או עכשיו
תודה רבה
אי ח רב ראשנה כל הכבוד
חו
חח כאן
לגפ אז שוב לפי הפירוש הזה זה משהו כזה
חצי עמה למים חצי וחצי ל לתחזוקה ו ג פ מי
זרון ומי יש לו זכות לזרוע בחול שמה רבי
יהודה שמואל בא לעשות זירו הבא לסד רב
נחמן שמ בא לסוד ום הוא ג יכול לשים שמה
עצים מדמו זרו כל שק תם אני אם אני הייתי
ששאול אותכם אתם הייתם אומרים הפוך אבל
הגמרא אומרת שעץ גורם פחות נזק לכל השטח
שמה ופחות חול נכנס לתוך המים אז אם אתה
אומר שאתה יכול לזרוע אז ודאי שאתה יכול
לשים שמה עץ ומ אומר נו יתום אבל אם אתה
אומר שאתה רק יכול לשים שם עצים אבל זרם
לא כי הזרעים ומה שת שמה כל השורשים ירסו
שמה אתחל לכו כלכלי שורשים של העץ עמוקים
יותר עמוקים יותר בדיוק ליו ש עצים שאני
מכיר עושים מלא בלגנים בחוץ לארץ מרימים
שמה את המדרכות כל זה זה גם יותר מה
כן בו בדיוק אומר רב יהודה אומר שמואל אמ
המים שכל גפו מתנו מס סודו ידוע שלכל הגפ
או בסוד אז הוא אומר
שאם החול נכנס בפנים אז שתדע לך שאיפה הלך
החול זה גם משהו שלא היינו חושבים כמו
שהגמר תגיד עוד שנייה אלך כנראה שהחול הלך
בתוך השדה של ההוא הגמרה לא מבינה שזה הלך
לתוך המים אז תיקח תיקח חול ממנו פתאום יש
לו הרבה חול שמה זה כנראה הלך מהשוליים
שמה אז תקח חול מבעל השדה מה רב פ
פו אולי ה מים בא ולקח את החול זעף לאיזה
מקום אחר ארב פופה
שמסכן קיבל לסוד לא נכון אז כל זה לא נמצא
שמה בשדה של הבעל הבית מכיוון שהוא מכר
אתזה לך את זהוא נתן לך רשו שאם תקלקל
החול שמה תוכל לקחת עוד חול מהסדר הבוס
שיהיה לכם ערב טוב ונעים הג שנשמע פס
שהשנים שלנו יעלמו
ימינו אמן