0:00 / 0:00
מרכז דף יומי - מנחות דף קג. - ר' אלי סטפנסקי שליט"א
1,228 views
השיעור מתקיים בימים א' עד ה' בשעה 9 בערב שישי ומוצ"ש משתנה לפי זמן כניסת ויציאת שבת במרכז דף היומי, רחוב נחל נועם 9, בית שמש שליחת מייל לר' אלי: [email protected] להקדשת שיעור: http://donate.mdydaf.com קישור לזום בזמן השיעור: https://Zoom.8MinDaf.com קישור לקבוצת וואטסאפ: https://Hebrew.MDYdaf.com קישור לקבוצת סטטוסים בעברית: https://HebrewStatus.MDYdaf.com - ערב טוב רבוייתי - דף קב' עמוד ב - דף קג' עמוד א - דף קג' עמוד ב - רבוייתי שיהיה לכם ערב טוב ונעים #דף_היומי #זה_לא_הדף_זה_היומי #השיעור_של_ר_אלי#MDY #מרכז_דף_היומי
Chapters
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
שו [שירה]
[שירה]
>> ערב טוב רבו סינשמרוס
מדחי
תזכורת להגיד ספירת העומר
פרנס מסכת רפואת ברכה תחנה ואס בפרטון
החתון נדבות אנונימי הכיבוד הערב נטראה על
ידי שלומי מרינגל לרגל הולדת בתו בשעת
טובה ומצלחת איפה הוא
מזל טוב מזל טוב
>> מתי מתי היא נולדה אתמול אז היה קריאת השם
היום
שבת
כדשקח שיהיה לך הרבה הרבה נחת ממנה
>> פרנס היום בשעה טובה הצלחתי לסיים שנה
ראשונה שונה שלי בדף היומים רבי לי שליטה
נדבת מכל שולקוב [נחירות בוז]
>> כאן לא כאן
>> אוקייך
וואו הרבה אנשים לאחרונה שנה גם היום
בבוקר היה מישהו שהגיע ונתן ארוחת בוקר
לאנץ סולר
כן אוקיי שתצליח לסיים את כל הש"ס איתנו
בעיזר השם
רבו זה היה הסיום מסכת מנוכס בארמנות חן
זה הסיום שלנו אני מוסר שמה שיעור בדף
האחרון בעמוד האחרון של מסכת זמן אוכס
אנחנו מצפים לאיזה 1000 איש יהיה מצב מעצב
אוקיי
>> לכבוד הרב אלי לאחרונה התחלתי לצפות
בשיעור שלך ונשבתי אליו במובן הטוב בזכות
שני החברים שלי מורד נקש
ואר ארשקבץ חשבתי להתחיל אז התחלתי לסוף
מסתוכז כדי להיכנס לקצב ולהיות מוכן לכולל
התחלתי ביום ראשון זה פשוט מדהים הדרך שבא
אתה מכניס חשק ללימודים ממש לא ראיתי וזה
תוך כדי שלמדתי ציפיתי הבן שלי בן 11
וולבי ניגש אליו ושאל אתה לומד מצטפנסקי
פתאם אמרתי לו כן שרק עכשיו התחלתי הוא
מספר לי שהוא כבר לומד את השיעור שלך כבר
תקופה כנראה מאחורי הגב שלי
צופה בקליפים שלך
לא אני חושב מה הילדים ילדים היום עושים
זה רואה שיעורים זה רואה דברים אחרים טוב
הכל מאחורי אגב הוא התחיל לדחוף אותי
ללמוד איתו את הדע בעזרת השם אנחנו
מתחילים ללמוד יחד מסכס חולן איךשהו באותו
שיחה גם סיגרנו ש שכשנסיים חולן נקבל
כרטיסים אמונים מחבר יקר שלי מורד לישראל
כדי להגיע לשיעור שלך ככה הם החליטו אוקיי
צי התראה מראש אבל הרה הקטנה שזה מעניין
שתי מיילים אחד אחרי השני שקיבלתי היום
לגבי קורבן אויל ויוירד הייתה תמונה שהציג
העני
מעמד ביניים והשיר זה הרגיש קצת
סטריאוטיפי למה חוסדו אני ישיב שהוא מעמד
ביניים ובחור אמריקאי מודרני הוא עשיר זה
לא יצא לי מהראשי לכתוב כחסיד ברוך השם יש
הרבה חסידים עשירים אולי לא תמיד עובדים
דרכים הרגילות המקובלות המסתדרים
תודה רבה על כל מה שאתה עושה זה באמת מורה
השראה כל טוב יוסף ורצברגר
כאן יש מייל שלם אני לא יכול לקרוא את זה
אבל האישה הזאת אומרת שאנחנו מראים נשים
בשיעור שאיך קוראים לה הלחלוכיס
וזה ממש לא יפה עכשיו אנחנו מחשיבים את
הנשים אני אהבתי כאן בסוף היא אומרת נשים
רבות לומדות תב יומי יש גם שיעורים
מצוינים נמצרים על ידי נשים כפי שרב
סטפנסקי צמוצי הם לו פעם האיחוד והיכולת
שמנם מלאכות תתקדמו אבל כאן רגב הזה היה
בנותיי לומדות תורה צועות ללומדי תורה
ומאות ללומדי תורה ועידן שבו ניתן לומר
זאת על רבות אולי אפילו על רוב האמאות
הנשים והבנות שלנו אולי ראו שנמצא דרך
להציג אותם בכבוד רב יותר תודה על תשומת
הלב גרי לוין ירושלים
היום הם נבחנו ברבנות
>> כן
בסדר כל אחד זה מאיפה נתחיל איזה על
האנשים או על האוירד
שניהם
אז אתמול או של שום זה דוקר ניאל הלברנט
הוא רופא מאוד מפורסם בסלונ
זה זה הבית חולים הכי הכי חשוב בעולם
למחלה והוא ראש מחלקה שם או משהו והוא זה
הדף שהוא תרם ובדיוק הוא היה באיזה
באיזה
הוא היה על על טיסה וזה הדף שהוא תרם זה
אתמול או של שום ומישהו תפס אותו בטיסה
לומד באותו יום אני חושב שזה דבר מעניין
אוקיי
>> אה מה עוד טוב בואזמה
יש כאן משהו מעניין
לא אוקיי
בסדר רב סי יש לנו משנה כמה משניס היום
שלוש משני אפילו וואו
אנחנו אוזים בדף קבז עומד ביז באמצע העמוד
הוא אומר עליי הרי אולי במחבוס
הוא אמר שהוא יביא מחבת
בסוף הוא הביא מרחשת
אז זה
>> אני אזכיר לכם את ה אני לא כל כך אהבתי את
הסרטון הזה בגלל שהדיבור שמה ממש חל
‏accור
הכל פה לבואפן יש מחוץ ויש מחשס המחבת זה
דק אני לא יודע אם דק זה המילה יש מילה
>> שטוח יפה זה יותר טוב אבל זה אותו זה אותו
אותו כמות שמן אותו כמות קמח נכנסים
לשניהם רק מה בגלל שההוא יותר גבוה ויש לו
מכסה זה וזה אז הוא מתפשל יותר הוא יותר
אוקיי אז אחד אמר שהוא רוצה להביא מחבוס
הרי אולי מחבס הוא לא הצביע על הקמח הוא
אמר אני רוצה להביא מחבס בסוף ברכשס זה
משהו שונה לגמרי במרחשס והביא במחבס או
הפוך מה שהביא הביחבוס לו
המנחה היא בסדר זה לא פסול אבל הוא חייב
להביא עוד אחד
מה קורה הוא אומר זו
איך אומרים זו? זו נדוב או נדר?
>> נו
>> דוב נו אז מה זה נדובה? יפה
אפילו שזה באנגלית אוקיי
[כחכוח]
>> אבל זו מה זה זו
>> כאילו האמריקאים זוכים חצי הישראלים זוכים
חצי מצוין
זו להובי במחוס והיבי במרחשס הוא הצביע
הוא אמר את הקמח הזה זה אני רוצה להביא
במכמס ומה קרה והוביא במרחשס עוד פעם הוא
אומר זו במרחה שז במחמס הרי זה פסולו זה
פסול כי את הקמח הזה הוא פסל זה היה צריך
להיות במחבת והוא שם את זה במרחשת אז הוא
הרס את זה מקודם הוא לא אמר איזה קמח הוא
אומר סתם אני הרי אולי אז הוא לא רץ כלום
רק הוא לא קיים את את הנדר שלו אמר הרי
אולי שניסרונוס
לאוב בכלי אחד הרי כל מנחו זסון אחד והוא
אמר אני רוצה להביא שניים
אבל בכלי אחד. זאת אומרת מנחה אחת, קמיצה
אחת בכלי אחד רק כמות כפולה. והיבי בשני
כלים עכשיו הוא עושה כאילו שזה שתי מלאכות
שונים שונות
שו
>> שונות
>> אתם לא יודעים אז אני די לא יודע בשני
כלים והיבי בכלי יחוד או הפוך הוא אמר שזה
שתי מנוכוס אבל בסוף הוא הביא את זה בכלי
אחד מה שהי
היו ודכבה זה לא יעצר
בסדר אז הוא צריך להתחיל עוד פעם אבל זה
הוא לא פסל שום דבר אלו בכלי חוד והבי
בשני כלים אבל אם הוא הצביע ואמר את זה
כמו זו אלו בכלי והבי בשני כלים בשני כלים
והיבי בכלי הרי פסול
כי את המנחה הזאת הוא חייב להביא והוא
הביא את זה בצורה לא נכונה זה פסול
דברים פשוטים הרי שנירונס להובליחות זה
אותו ציור שראינו לפני שנייה אומר אני
רוצה להביא כפול
אבל בכלי אחד מנחה אחת והביא בשני כלים
ובסוף הוא הביניים אבל מה שונה כאן הציור
אמרו לו אנשים עמדו שמה
אמרו לו האירו לו בכליך נדרתו מה אתה עושה
אתה אמרת שזה יהיה כלי אחד
במקום להתווכח איתם
הקריבו בשני כלים פסולים בכל חודשם אם הוא
הקשיב להם אז בסדר אבל אם הוא לא הקשיב
אז זה פסול למה זה פסול אז אומר רש"י בוא
נראה את רש"י בפנים אומר לו
בקני יחד נדרתו ולא יחושת דבריהם הוא לא
הקשיב להם ויקריבו משני כסולם אגב לא אמר
אילו לאבי הוא לא אמר את המילה אלו יכול
שולקם על אנשים לדובה אחרס מהסו עד עכשיו
אפשר להגיד טוב הוא התקבל לדבר אחר כיוון
דומלי בכלי חוד נודע אותו הלימר להו הוא
היה חייב לענות להם אנו לשם נדרסינו לו
למה הוא לא דיבר איתם? טוב, אז הוא הרס את
זה. זה שהוא לא עונה להם הוא הרס.
זה כל הבדל.
>> מה?
>> זה כל ההבדל בין שת
>> לא. ההבדל הוא שאנשים האירו לו והוא היה
צריך להגיד להם שאני מביא את זה. לא, לא,
אתם לא יודעים מה אתם מדברים. אני מביא את
זה למשהו אחר. הוא לא אמר, אני מביא את זה
למשהו אחר. אז הם הוא הסכים איתם והוא
והוא ואף על פי כן הוא עבר על דבריהם, עבר
על דבריו.
אם הם לא האירו לו, לא האירו לו. אז אפשר
להגיד למה הוא אמר? הוא אמר הוא הביא שתי
יסורינים בכלי אחד
קומץ. לא לא כלים זה אומר זה זה עוד זה
עוד מנחם פחות מנחשק
>> לא לא פסיד מזה
>> כמות כפולה בכלי אחד זה מנחה אחת כמות
כפולה בשתי כלים אז זה שתי מנחות הוא אמר
אני רוצה מנחה כפולה אחת מנחה אחת כפולה
לא שתי מנחות זה שתי דברים שונים אתה לא
יכול אתה לא יכול להביא מנחה אחת כשאתה
מבטיח להביא שתיים אתה לא יכול להביא
שתיים שאתה מבטיח אחד אתה יכול להביא
להכפיל את זה אתה יכול להביא שתי מנחות
שאתה יפתח את אחד כשהם כפולים הראשון אתה
לא יכול כן
>> מה פירוש כלים פסולים הוא מביא את הכלים
מהבית
>> לא לא לא אמרתי כלים פסולים זה פסול המנחה
פסולה המנחה פסולה למה עוד פעם
או איפה יש לנו כוסות או יש לנו הרבה
כוסות כאן
מאוד
שתי לכאן זה שתי מנחות שונים זה מה שהוא
הבטיח בסוף הוא שם את זה בכוס אחד אז זה
לא מה הבעיה כי זה מנחה אחת
>> מה הבעיה בוכ
מנחה זה לא הולך לפי אני שואל אותך שאלה
אתה אומר אתה רוצה להביא שתי אוילויס
במקום להביא שתי אוילויס של 100 קילו הבאת
אוילה אחת של 200 קילו זה בסדר יצאת ידי
חובה שתי
>> ממש לא. אז גם אם אתה מביא מנחה אחת שיש
לה קמח כפול ממנחה אחת זה לא שתי מנחות זה
מנחה אחת לא עשית מה שהבטחת הבטחת שתביא
שתי כלים
והבאת אחד מה אכפת לי כמה קמח יש כאן אתה
צריך לעשות שתי קמיצויס אם יש לך שתי כלים
אתה צריך לעשות ככה פעמיים שתי הקטורס מה
זה שתי שתי מלאכות שונים
מכיוון שיש כאן מים ברוך הדלום שהכל נהיה
בדברו
>> אמן אמן
>> אומן סומו
טוב
>> אבל לא לשיטוס זה לא כי הוא מקשיב במכשיר
טוב
>> אסור כן אורייט לא הוא שמע ולא שמע זה
כאילו זה צירוף
אז עוד פעם רק מה קרה כאן עכשיו אני מדבר
לרב לייבוביץ'
כאן זה קצת שונה. הוא אמר שהיביא שתיים
ואמרו לו רגע למה תביא אחד? הייתי צריך
להביא שתיים. הוא לא מקשיב להם הוא לא
מסביר להם. אם הוא מסביר
אם הם לא היו שמה לא האירו לו. אז ייתכן
שמה שהוא מביא את זה לנדר אחר שהוא עושה
פעם אחרת. אבל עכשיו שמאירים לו הוא היה
חייב להסביר מביא את זה לנדר אחר. הוא לא
אמר להם. זאת אומרת מצפצף עליהם. מצפצב
עליהם זה פסול.
הרי שני יסרוץ לרבי בכלי שני כלים אומרו
לו בכלי איך הוא נודר מה אתה עושה הקים
שני כלים פסולים אם הוא לא הקשיב להם אז
זה פסול איך הוא קשר
הרי אולי 12נוס לאבים בשני כלים אני רוצה
12ינוס יסרון לכל כלי שתי כלים וכלי יחוד
אומר לו בשני כלים דעת מה אתה עושה אתה
הרי הנדר שלך היה בשני כלים אז אם הוא
הקשיב להם הכיר שני כלים כשרירים אם הוא
לא הקשיב להם נסכ
אז כשתי מנוח שנסרבו אז אם הוא את שתינים
בתוך כלי אחד אז כמו שאתה מרובב שתי
מלאכות בכלי אחד מה הלוח אם אתה מרוב שתי
מלאכות בכלי אחד לפני עצמו לפני עצמו
>> לאזה
ואם זה תערבב אז מהזה נגע
>> לא זה נגע דיברנו על זה היה לנו צבעים
כתום נכון אז אם אתה יכול להבדיל ביניהם
אתה מסתכל בתוך הכלי אתה רואה אחד בצד
ימין ואחד בצד שמאל אתה יכול לעשות קמיץ
מכח חצ בסדר אם לא אם זה הכל התערבב אז לא
אומרת הגמורה גמרא פשוטה כאן הוא צריךו
היום זה יותר פשוט מאתמול נרגע
הוא צריך עוד למה צריך שתי מקרים במשנה
אחד שהוא הבטיח להביא מרחשת בסוף הביא
מחבס ואחד שהוא הבטיח להביא שתי סרונים
והביא
בכלי אחד שתי כלים
יש מנחמיסו אם אנחנו רק מדברים על מחשת
ומכבס משום דומה במחס בחש תכלס הוא החליף
את מה שהוא אמר אז ודאי שזה פסול אבל מחבס
אבל תכלס כאן הובי את שתיים הוא הכניס
אותם לתוך מחבת
מחשס איני דנמץ אולי הוא יצא ידי חובה
ויש מנהך אם רק היינו מדברים על השתי
סרנים משום דקפולגלו תכלס במקום לתת
שתינים
הוא בכלי אחד עושה שתי כלים אבל אוסו
במחשדוי פוליגבי הוא לא חילק הוא לא הוא
לא הפחיט את המנח רק שם את זה בכלי אחר אם
אלוהי
צריך צריך שתי המקרים טוב רב
מה שהבי הביניצו
רב שמן אומר אביד נידרונצו
אומר רב שמן לא הוא כן יוצא ידי חובה זו
לא הובי במחבס
הוא אמר שהוא רוצה להביא במחס בסוף הביחשת
א זה פסול שואלת הגמור ותניהו לא הקיד שום
כלי שורש מה הבעיה אם הכלי שורש לא מקדש
אז תתחיל מהתחלה הכנסת את את הקמח לתוך
כלי אז תוציא מהכלי תתחיל למה זה פסול
אומר הביה נכון שכתוב שהכל שורס לא מקדש
אבל לא הקיד שמקורב כמו שהיה לנו לפני כמה
ימים לא משהו דומה זה לא קידש
מה הכוונה יש יש כ מיני דרגות בקדושה זה
לא קידש שאתה יכול לשים את זה על המזבח
אבל קידשום ליפוסל כי היה לו ממש את
המילים האלה נראה לי קדש לא בשביל לפסול
את זה אבל לא בשביל להכשיר את זה
>> אוקיי אבל קיצום לי פוסל זה מספיק קדוש
שעכשיו שנכנס לכלי מספיק קדוש שזה פסול
וזה הכוונה כאן
אומר הבית עוד פעם הוא הכניס את המנחה שלו
לתוך הכלי אז הכלי הזה פסל את זה אבל אתה
לא יכול לשים את זה למזבח אומר הבי לא
ישרנו דף קג עמד א לא שכבון בשס נדר מתי
הוא החליט שזה מרחש את מכבס כשהוא מר בפה
שלו הוא אמר אני רוצה להביא מחס עכשיו מה
קורה שואל עליכם
love you בק
תגיד אתה מביא אותנו הפורטובוס שלך
לבני ברק
>> באמת
זה יעבוד הם יתנו לך
>> וואלה וואלה
אני לא יודע אם אני יכול למצוא באוטובוס
שלך
>> וואי וואי וואי מי שלא יודע אז אני יבייש
את יהושע הוא היה ביום הראשון של השיעור
ביום הראשון של השיעור הוא הלך התחיל
להביא אנשים כל מיני את רב שומברג שהיה
ביום הראשון ביום השני
יום ראשון וחצי ושני הוא הביא אותו הוא
הביא את כל מרק אשכנזי שבשיעור אז הוא גיל
לא
כל מיני כל מיני חים כאלה מה
[מחיאות כפיים]
>> אה
יש מישהו מהאוטובוס שהביא היום מי מי הגיע
מהאווטובוס מי באמת סיפור אמיתי תקום
שנייה [‏צחוק] תקום תקום
תקום אני צריך לראות מה הסיפור שלך איך
קוראים לך
שילם ברבקה
>> אתה לא רוצה להגיד
>> מה קרה לא שילמת והוא יהיה מלאך שאם אתה
לא מגיע לשיעור הולך למשטרה
>> אסף מה נשמע
>> משיח
>> כן אסף משיח אמס אז רגע אז כל בן אדם
שעולה עלווס אתה משגע אותו עוד נותנים לך
לעבוד שמה
>> טוב מי האורכים היום אתם אורכים לא אתה
אורח ש איך קוראים לך שול מלא מאיפה
>> אלעד ואתה
>> רגע אני איך אני מכיר אותך
>> היה לי נקודה צפיה לפני שבוע
>> או ומה קרה יש לך שף שתיים [‏צחוק]
>> שתי קערות
>> אתה
כן רק בלי המדים
יוא אוקיי מי עוד אורח מי רוצה להגיד שלום
כאן מישהו
אתה אורח לא אתה לא רוצה להגיד שלום לא
אתה לא צריך איך קוראים לך
>> מאיפה ב
>> שום עליכם רמה ב באמת איפה ליד הפלפל לשמה
>> לא כי היום הייתי שמה בדיוק כן לי זה יעקב
מפלפון
>> מי מי
>> יעקב הוא עובד בפלפון שם ק
>> והוא אמר לך
>> הוא אמר השיעור הזה
>> יפה כל אחד חבר מביא חבר עכשיו עוד מעט
חולין רבו יס עוד מעט חולין חבר מביא חבר
חייבים להביא חברים עכשיו
א אין אין מי שום עליכם
מאיפה אתם
>> שומע עליכם תבלדק אוקיי
חולין זה יהיה
ניפלו
אז רגע אז יש כאן ככה אנחנו אורזים בדף קג
עמד א למעלה מה קרה בן אדם אומר נכנס לו
רוח שהוא רוצה לתת משהו לקדוש ברוך הוא
אומר אני נודר ר מנחה איזה מרחשס בסדר אז
זה בדיבור שלו למחרת הוא בא לוקח שק קמח
ותוך כדי שהוא לוקח את ההיסורים משמה אומר
[נחירות בוז]
חשס מה הכבס אומר הבי זה לא זה לא זה לא
הולך לפי מתי שהוא לוקח את הקמח ומפריש את
הקמח במעשה ביד שלו אלא זה הולך לפי
הדיבור שלו יום לפני זה שהוא קבע שהוא
רוצה להביא מנחה זה זה מה שקובע הדיבור לא
המיסר
שומעים [כחכוח]
דיבור דיבור זה מה שקובע לא המייסה אלא
שקבו משס נדר המשס אפרו שלו למה כתוב
בפסוק אשר נודרתו שעשה נדר ולא יקשר
הפרשתו אפשר לדייק ולא לא הפרשה לא עושה
כלום התמנע מי אומר רב חנינו אומר רבי י
רבי יוחנון לא ישונו אלא שכבו בשס נדרש
שספרוש אלוהי למה כאשר נודר ולא כאשר
הפרשתו לזה זה קוראים
>> פריבי אומר משהו
הרי אולי מנחומן הסועירים אין מנחומן
הסוירים איזה מנח יש בסועירים
>> מנחסיטה
ואוימר
הוא לא סוויטה והוא לא אוימר אז מה הוא
מביא סוירים
אז סתם שטויות שהוא דיבר יומנחיטים
אולי נגיד לא אגיד כי הוא סתר את עצמו הוא
אמר שהוא רוצה להביא מנכ אמר שטויות
חשוב
>> אני לא יודע מה קורה בן אדם אומר הרי אולי
מנחו מן התפוחים ומה הוא צריך להביא
>> תפוח אין כזה אין מנחה מתפוחים מה
שו של תפוחים
>> לא הוא סותר את עצמו אומר מנחו ואחר כך
הוא אומר תפוחים זה שטויות
תפוחים זה שטות
>> תפוחים זה שטויות אז מנחה זה שתויות
>> מה קורה כאן
[‏צחוק]
הוא מפלפל אותי
>> אהבוקר
>> לא ממש אוקיי חייב לצב מנחה אבל אומר מנחה
>> טוב רבו יס זה הסוגיה המפורסמת בשס תפוסן
ראשון תפוס שנה אח אם בן אדם אומר משפט
ותוך כדי המשפט הוא סותר את עצמו אז האם
הולכים לפי המילה הראשונה שלו הוא אמר
מנחה זה מנחה טוב שיביא מנחה אחר כך שהוא
אמר שטויות הוא אמר תפוחים
או שלא יכול להיות שמה שאני אומר תפוחים
זה משהו אחר אבל כאן מה למה כאן הוא אומר
מנחו מן הסועירים
סורים החלק השני של המשפט שלו זה שקר אין
צהורים הוא לא יכול להביא מנחה של צהורים
אלא אם כן הוא אישה והוא לא אישה כי זה
הוא אז הוא
וגם
בעל בעלו איך אומרים בעלה של האיש הזה לא
לא
הזהיר אותו לא להתייחד טוב קיצור לא כינה
בו
אז הוא לא צריך להביא סוירים זה לא קשור
אליו אז הוא סתם שיקר
אז מה עושים אז לוקחים את המילים הראשונות
שלו שהוא אמר הרי אולי מנחו פסיק שלום אז
מה הוא עושה יובי מן החידן מה קורה? הוא
אומר אני רוצה אולי מנחו קמח אין כזה דבר
שמנחו קמח אז זה סתירה בדיבור שלו יובי
סול שיביא את המנופה דיברנו על זה כבר איך
עושים מנפאים את זה 13 פעם עד שיוצא ממש
משהו פצצה אז הוא הביא את זה מה קורה אם
הוא אומר בלאי שמן ובלאו לבנו מי או רגע
רגע הוא יודע רגע אף אחד לא לעלות רק יצחק
מי מביא בלי שמן בלי לבינו
הזה זהו
אחותה
>> או החוטה
>> שאלה של מאומות
נזכר
>> מנדי מנדי
>> המנדי חוטניסקר או נכון זכרת את השאלה כן
חוט נזכר מה הוא לא צריך להביא שמן כן הוא
לא לבינו אז הוא לא חוטה הבן אדם הזה הוא
לא סוטה אז מה מה הוא אומר בלאש טוב יוש
לבינו לא אנחנו לא מחשיבים את הדיבור שלו
כי הוא אמר הרי אולי מנחה שיביא כמו שצריך
או חצי ייסורן אין כזה דבר חצי ייסורן מנח
זה מינימום יסרון אחד יויסורן ש
מה קורה מהבן אדם אומר ייסור מחצור שוב
אין חצי אז מה הוא התכוון יובי שניים הוא
התכוון
המחץ הזה זה שלם רב שמון פוטר רב שמעון
אומר כל המשנה שבן אדם אומר מנחה סוירים
פטור הוא אומר מנחס קמח פטור
חצי פטור שלא יש סנד כדר סנד לא ככה
מדברים אז מבטלים את כל הדיבור שלו מה
שהוא אומר זה שתויות אתה דיברת שתיות תלך
שואלת הגמור אמי נדר פסח הוא
אולי מה שהוא התכוון זה שבן אדם נודר ותוך
כדי דיבור הוא ממשיך יש לו יש לו שתי
אפשרויות הוא אומר הרי אולי מנחו לא לא לא
אני מתחרט או שהוא יכול להמשיך ולהגיד גיד
הרי להם מנח של הבטיח ואז כל אחד מבין
שהוא מדבר שטוסבולב ואז זה גם מבטל
ופסחו אימוי
לא אני אהבתי את את המושג הזה שבתוך הנדר
בתוך הנדר בתוך הדיבור שלו יש את הפתרון
בתוך הזה יש את הפתרון ה המשל שאני מאוד
אוהב זה זה יוסף הצדק יוסף הצדק חולם שהוא
יהיה מלך חולם שהוא שהיה מלך מה קורה?
הוא נמכר להיות עבד. מה זה עבד? הפוך של
המלך. אז בן אדם נורמלי וזה קורה לכל אחד
ואחד רגע אני לא מבין. זה לא מסתדר עם מה
שאני חושב זה לא מסתדר. אני החלמתי ככה
אמור להיות ככה ונהיה לי ככה. אז מה? אבל
הפתרון בתוך בתוך הדבר
אם הוא מסתכל עמוק אז הוא רואה שזה זה גוף
הפתרון. כדי להיות מלך אתה חייב להיות
עבד. אתה לא אתה לא קולט את זה בדקה
הראשונה. זה קשה לך. אתה מה זה לא מבין מה
קורה כאן. עובדים עליי בחלום. לא. הפתרון
נמצא בפנים. זה הפ זה הפתרון. איך אתה
מגיע להיות מלך? לא להיות שמה להיות עבד.
עבד על ידי עבד עולה עלה או וכולי וכולי.
אז נדר פיסחויים היו. יש לנו את הפתרון קם
בתוך הנדר אומיסקיו הומני בשמאי
או דאמרי תפוסל שן ראשון
אם מה זה תפוסל ראשון אם יש לך סתירה
בדיבור החלק השני סותר את החלק הראשון
אז מתלמים לגמרי מהחלק השני הוא אמר
סועירים
לא אין סועירים היום מה שהוא אמר זה
שטויות
תמחק את זה. אני לא שמעתי את זה בכלל. מה
אני שמעתי? הרי אולי מנחו ומנחו זה סוילס.
מנחו זה זה חיטים מנחו זה ייסורן שלם
בשלום.
מה זה או יש לו שישן ולא שנחן
>> כן כי יש כאן בחור שבדיוק הוא אוהב איגרוף
בגלל זה הוא עכשיו צטרף לשיעור
[כחכוח]
>> ראית מה כן [שיעול] באמת
אתה לא נראה כזה אתה גם עושה אגרוף
>> כן
>> מהמגיד
לרב אחרי השיעור
>> אחרי השיעור חייב להגמ
>> אתה חייב להגיד אוקיי מהסיקה
מכיר אותו
אדם מכיר סביקה
>> כן ודאי צביקה כן הואגש
>> אה זה טוב שאמרת לי באמצע השיעור תמסור לו
דש בחזרה בסדר תודה
טוב אז יש לנו כאן מחלוקת בסילל ובי שעמי
האם תופסים את הלשון הראשון על הלשון
האחרון כן
תפוס לשינה אחון ההוא בצד שמאל אם אתה אם
אנחנו מסתכלים עליו ביסילל מי עומד האחרון
אז זה בצד שמאל עומד אז זה שהראשון נפל
ושם אומרים תפיס לו שרישון אוקיי
חזקיה
סובר כמו בישר שמה תופסים את הלשון הראשון
בנתיים יש לנו את חיזקי שמה אני בשמה היא
ראשון דסנן הריני נוזר מנגרו גרויס מנדילו
בן אדם אומר
אני רוצה להיות נוזיר רב טורזמן מפרק
שמתכפתר בצד
>> לא יודע לא יודע מחקו כן אתזה אני נוזר מה
זה נוזר שאני לא אוכל ל ענבים
הוא אומר במקום זה הוא אומר הנה גרוגרויס
בצד אתם רואים בצד בצד ימין יש גרוגס
>> תאנים
אז זה לא נזירוס מה שהוא אומר זה סתם
שטוסם אבל הוא אמר הריני נוזיר
הריני נוזיר זה נזיר מיין מענבים
ואחר כך שהוא ממשיך והוא אומר מנהגרוי
גרויס הוא מן הדבי דביילו מה זה דווי זה
דווי כן כן גולדילו
>> אה
>> כן
>> אז אז אז אפשר אז אז אם תופסים את הלשון
הראשון לפי שמי תפוס רישון אז מה יוצא
שהוא נוזיר הריני נוזיר אם תופסים את
הלשון השני
של תאנים אז הוא לא נזיר
בשם יואמרים נוזיר נומרים אינו נוזיר
אוקיי
אז גם כאן אצלנו במשנה שהבן אדם אמר הרי
אולי מנחו אז זהו מה שהוא ממשיך עליו אמר
סועירים זה כמו ששם הוא אומר תאינים
לא מחשיבים את זה רבי יוחנן אמר או אז יש
לנו את את חיסקי רבי יוחנן הולך לפי
בייסילר שמה תפוס לא שנה אח נו אז למה הם
תופסים הלשון האחרון שהוא אמר סועירים אז
למה הוא צריך להביא מנחה בכלל מכיוון
אפילו תמיסלל באוימר אילו הייס ידע שהי
נודר כך לא סינו כך לכך הוא מסביר את עצמו
>> זה הפח זה הפתחון פתח
>> הוא מסביר למה זה לא כל כך פתח הפוך לא
הוא פתח זה לצאת מהנדר כאן הוא מחזק את
הנדר הוא אומר אני לא ידעתי אני מריץ אני
לא למדתי את אף היומי אני לא יודע ש
>> ש נוז בוא נגיד אנחנו במשלנו אני לא יודע
שמנחה זה זה חיטים חשבתי שמנחה זהס אם
הייתי לומד דף היומי אז לא הייתי אומר
כאלה שטויות הייתי אומר חיטים טוב אז תביא
חיטים אומרים לו תביא חיטים מה
>> צריך להגיד את זה במקום
>> כן כן מי ידי אחר כך הוא אומר
אומר חיסקיות טוב אז זה סוגיה אחת שמה יש
לנו מחלוקת בשם בסילל האם טוב תופסים לשון
נכון לשון ראשון חזקי אומר שכאן כנראה
הולכים לפי בשמיים רבי יוחנן לא אוהב את
זה מה אנחנו פוסקים כמו אנחנו תמיד הולכים
לפי בסלל אז אבל איך זה מסתדר במשנה שלנו
כי הוא הסביר את עצמו
אומר חיסקי לישון הוא אל דאמר מנחו מן
הסוירים
אבל אומר מנחו מן הדושים לא אם בן אדם ממש
חרג הוא אומר משהו שבכלל לא קשור למנחה
אין הרי סועירים יש
אומר מלכס אויבר יש מלכס אז אפשר להגיד
שבן אדם טעק קצת הוא שכח הוא למד את הדף
לפני שבע שנים ועבר המון זמן אז הוא
התבלבל בין אוימר למנחה רגילה בסדר אבל כל
אחד יודע שלא עושים מנחה מבבלח מהצ'ולנט
מהעדשים איך אומרים עדשים בעברית
>> עדשים
[‏צחוק]
פי אצלנו אומרים בבלך
יו כל החסידים בבלך
>> אה שית בסדר אבל ככה זה מה ש מה שמכניסים
לצ'ון זה בבל תכניס בבלשון
>> אה לא מכניסים לנטל אוקיי lent נכון בסדר
לנטלס עדשים
אבל לא במלך מן הדושים לוי
אז שואלת הגמורה שאלה פצצה
תחשבו תו שנייה בוא בוא נחשוב על זה לבד
מה הוא אמר הרי אולי מנחו מן הדושים אם
אני תופס לשון ראשון האם הוא חייב להביא
מנחה כן
>> סתם מנחסים
>> אבל אז אבל חיסקיו תסתכלו חיסקיו אומר
תפוס לשון ראשון
>> זה לא משנה אם הוא
>> לא אז הרי למנחות
ופתאום שמגיע למנחה של הדוש הוא תופס את
הלשון האחרון שזה עדשים והוא אומר שהוא
פטור
>> מה
>> אה אמר לשון אחר הוא לא אמר
אולי הרי אולי מנחד הדושים מהדושים
>> צטרך להסתדר עם בית שמאי
>> נכון זה בעיה אומר חיסקש למד אלו מנסים
אבל אומר מנחו הנה מנחו מן הדושים
לאי הוא פטור
שואלת הגמור מיד מטחמור לשמיתי
כי בשמי
מה בשמי אומרים שתפוס לשון ראשון שמיש
תפוס לשון רשנו מהרים
מה הדעשים
אומרת הגמורה הודרבי הוא באמת חיסקייה לא
חיסקי סובר בדיוק כמו רבי יוחננון שמה
המשנה הולכת לפי ביסילל שהולכים לפי הלשון
האחרון איי הלשון האחרון זה לא טוב זה
עדשים זה סועירים לא הוא הסביר את עצמו
שאם הוא היה יודע הוא לא היה אוקיי דרך
אגב
חייב להגיד ידיד גדול שלנו שלי
פרטי של כל השיעור מגיע מה זה טוב רציני
לרב דודי ברברמן הבת שלו התרסה
>> מה זה טוב מה זה טוב אולי אולי זה ניגן
נכבוד
שומע ביור יהודוז [שירה]
ירושלים
השם אלוקינו
שמור [זימרה]
יהודו
יודצ
גו [שירה]
[שירה][מוזיקה]
איסלו
[שירה]
אי א אי גוי גוי [מוזיקה] גוי גוי צרסתנוס
[שירה]
>> יעקב טוב
>> כבר אין מקום צריכים א
>> צריכים לשבור את הקיר שמה מאחורה עוד
>> באמת
>> וואו כל הכבוד
ולדק טוב
>> אה יש כאן סרטונים יפים אבל צריכים לחכות
עד סוף השיעור הזה
וואו
אהבת את זה
מה? כי זה הרב שלך
>> עם המשקפיים
>> מהד
>> זה הוציא טרא או הביא טראומה זה הדברים
העדינים של
>> אה אתם לא יודעים דייב דייב יש לך את
התמונה שאני הראתי בבוקר היום בבוקר זה
בשיעור הזה תראה להם הם לא הם לא שמו לב
מרק אשכנזי יוסי קליין קשה כולם שמו לב
אה בני הנה זה כן מי זה בצד ימין
>> אבימינסקי
>> וזה בני
>> ומחור אחורה זה מרק אשכנזיזה
>> זה מיסקו
>> אני אוהב שהיה לי גם בגיל שבע היה לי שר
לבן [‏צחוק]
>> טוב
>> שקט
>> [‏צחוק]
>> בקפה יש לו קפה
>> לא כתוב על
היה לי כאלה זורים
air
>> [‏צחוק]
>> ‏no
לזרוק זרוק
אוקיי טוב ישכוח [כחכוח]
י
>> מה צריכים להראות את זה איפה הרב אחד יעשו
כנס מנהלים
[‏צחוק]
>> כולם רואים אתלי זרועי לי היה רבי שזרק
עלינו מים חמים אמרתי לכם היה לו תרמוס עם
מים חמים חמים הוא היה הוא היה עבר את
השואה והוא פעם זרק בגלל שעשיתי אווירון
כזה מטוסגיסה
צ'י
וכל אחד אני בשורה שלישית גם השורה
הראשונה או ראש אויל שרינוי טח כולם חטפו
>> אוי אוי אוי אוי וואי מה זה מי זה ישראל
[‏צחוק]
>> אה יש לו גרטל הוא חושב שיש לו חגורה
שחורה כאן תראו מה זה
>> אה זה לא גרטל אוקיי
לדק אוקיי
מספיק לצונס עכשיו ממשיכים [‏צחוק] הלה
>> מיכחזמ שם אמרנו טוב עוד הרבה
>> ומה איתה עם עוד הרבה למה באמת הוא חזר בו
למה הוא החליט לחזור בו אומרוב מסניס
כשישית הוא פשוט שאל את קושיה
מהמשנה מהירדתוני מנחמנסירים
אם זה נכון שהמשנה הולכת כמו בישמי
שתופסים לשון ראשון
אז למה כתוב מנח מן הסוירים לסני מן
העדשים תגיד חידוש יותר גדול הדשים
ואפילו אם בן אדם אומר משהו
ממש מופקע או זה לשון טוב מופקע עדשים
הבטיח
אנחנו הולכים לפי הלשון הראשון אלו שמ מנו
משום דתויו הנקודה כאן זה הבן אדם עשה
טעות בסועירים טוי בד שם לא טועה הסיבה
שבמישן לא כתוב עדשים שזה ממש חידוש זה זה
יותר זה יותר מובכם מסוירים כי אנחנו
מדברים על טעות של בן אדם ובן אדם יכול
לטעות בין חיטו לסוירו אבל הוא לא טועה
בין חיטו לעדשים
או לכן המשנה לא הולך לפי משמה
רבי יוחנן אמר אפילו מן הדעשים שמה אם בן
אדם נדר מנחו מן הדשים הוא צריך להביא
מנחו מנחיתים
שואלת הגמורה עכשיו יש לנו בעיה איתו
עוד פעם
רבי יוחנן הרי הולך לפי בסיל שמה תופסים
את הלשון אחרון
ולא ואבל כאן אצלנו בא משנה צריכים להסביר
הסביר ה הוא הסביר את מה שהוא התכוון
אפילו שמכתי רגע רבי יוחנשמל
אמרנו הסברנו שהרבי יוח צב כמו בסל הוא
משום דתו ומה שקרה כאן זה שיש כאן
הבן אדם הסביר את עצמו שהוא טע הוא לא ידע
שאי אפשר להביא מסוערים הוא חשב שאפשר
להביא מנח מסוערים והוא אמר אם הייתי יודע
שאי אפשר אז הייתי מביא מחיטים טוב אז
תביא חיטה אבל בסוערים טועה בעזרת שם לא י
טועה אבל איך אפשר לעשות כזה זה אין כזה
טעות זה לא טעות אף אחד לא טועה ככה
אומרת הגמרא אתה צודק אבל הוא פשוט רוצה
להוכיח ל לח ל לח לכיסקיו שחיסקיהו לא
צודק לדבור וחיסקי קורי את הדב אני ממש
שמח שעברת על הקבוצה שלי שאתה גם מסכים
שצריכים ללכת לבסילל אבל למה הסיבה שלך לא
טובה למה משום למה עברת משום לאיקותוני
מנדה השם ההוכחה שלך זה שלמה למה המשנה לא
השתמשה במקרה ציור של משהו מופקע מאוד כמו
עדשים
וה המשנה הלכה עם סויר למה דבק אומר אולי
הכוונה במשנה זה לאדש
בן אדם שאומר הדעשים אז ודאי שהוא חוזר בו
אולי אולי הוא חוזר בו והוא רוצה הוא רוצה
להביא מנחש
אלא [נחירות בוז] אפילו מן הסת
אז השתמשנו במילה של סועירים להגיד שאולי
שמה יש טעות ודאי שם אין טעות אבל יתכן
שהוא עושה טעות אפילו הרדבס לא שירשון
הולכים לפי הלשון הראשון
ש אז הוא פשוט שאל שאלה על חזקיה
אורי סוגיה חדשה דף קג אומב
עומר זעירי
לא ראשון הוא אל דאומר מנחו
מתי אנחנו אומרים תפוס לשון ראשון שהבן
אדם אמר הרי עליי מנחו ואחר כך הוא הוסיף
הוסיף משהו שסותר את זה אז אנחנו הולכים
לפי הלשון הראשון אבל הוא יאמר מנחו לאי
אז כאן אם יש לך יש לכם איזה פרון תכתבו
כאן
מה זה לא אמר מנחה אז מה הוא כן אמר מה
הוא אמר
>> מה
>> הרי אולי
>> אומר רש"י
שהוא אמר הרי אולי מנחס סוירים הוא לא הוא
לא אמר מנחו הוא אמר מנחה סועירים זאת
אומרת
שזה דיבור אחד הוא צירב את זה ביחד מנחה
סועירים שמה אתה לא יכול לחלק
אתה לא יכול לחתוך אם אתה אומר הרי הרי
אולי מנחו פסיק סוירים עוד פסיק אתה מחלק
הרי אלי הרי אלי מנחו הולך סועירים לא
אכפת לי אבל בן אדם שאומר מנחת צורים זה
ביחד אתה לא יכול לשים
>> הפך סוף לשים אני מחסה
>> [‏צחוק]
>> לא יבר או
>> יוסף רב נחמן מקום לא שמיטר הסבירו לרב
נחמן עכשיו נשאל ממש
פריבי כי זה שלוש שאלות אותו דבר ואותו
תירוץ איזה רובם נחמן כתוב קמח אם בן אדם
אמר הרי אולי קמח יובי סוילס נכון במישה
שלנו כתוב הוא טעה הוא אמר קמח יוס מלב לא
יומנחה מה הוא אמר הרי אולי קמח לא דום
המנחה לא הוא כן אמר מנחה כי הוא אמר שלא
צריכים להגיד מנחה לא הוא כן אמר מנחה בלא
שמן כתוב במשנה הוא לא הוא אמר בלא שמן
מביא משהו בלי שמן לא יוביש לו מהב זה לא
יומנחו הנה כתוב אתה אומר חייבים להגיד
מנח הוא לא אומר מנח לא אומר מנחה עוד פעם
חץ יסון כתוב במשנה שהוא הבטיח שהוא הביא
חצי יסון נדב
נדר חצי סור יוסון שול מה אליו לא כל זה
כדי להגיע לכאן לשאלה הזאת יוכי מסעיפו אז
איך אנחנו מסתדרים בסיפ כתוב ייסור
לומרציובי שניים בן אדם הבטיח שהוא יביא 1
וחצי אין כזה דבר חצי אז אח וחצי זה שתיים
שואלת הגמור כיבנו אמר מנחו איחבלי ביסורי
תופסים את הלשון הראשון מה הוא אמר הרי
להם מנחו חס וחצי אז תפוס את שלו ראשון כי
חצי ייסורים ל כלום כ אמר הוא
אז
אל תתחשב בכלל בחץ ייסור בסוף אומרת
הגמורה נכון אז באמת הגמורה מסכימה לזה רק
מה צריכים להחליף קצת צריך דומר הרי מנחו
חצי ייסורים ויסורן הוא לא אומר יסרון
וחצי אלא הוא אמר חצי ואחד הוא אמר את
החצי ראשון הוא לא אומר אחד ועוד חצי הוא
אמר חצי ועוד אחד או זמן די אמר מנחו
המילה מנחו לבד רק המילה מנחו י חי ביסורן
מה זה מנחה כל מנחה נורמלי זה יסורון שלום
אז מזה מהמילה מנחו הוא חייב אחד כי אומר
חצי סורון נכון את זה נזרוק לזבל מה שהוא
אומר חצי כלום לא מתחשבים אבל בסוף הוא
אמר עוד פעם אחד אז כמה זה 1 מוס 1 זה
שתיים
כי יום אחד יסורים ולא כלום כמה פשוט
מבטלים את מה שהוא אומר
כי הדר חינוך שגמור
יוכי רב שמן פוטר שלא ישנדב כדרך מסנדבים
רגע למה הוא פותר אותו הרי הוא אמר הרי
אולי מנחו אז רק שהוא אמר מנחו שהוא יביא
שהוא יביא מנחו כדר מסמים אומר
[נחירות בוז] רוב רב שמון בשיט רבי יוסי
אמור
רבי שמעון הולך כמו רבי יוסי שהוא אומר מה
אומר אף בגמר דבורבוד מתפיס
צריכים להתייחס גם לחלק השני שלו. הוא אמר
חצי יסורן. ומכיוון שיש כאן בלבול שלם אז
מה עושים? זורקים את הכל.
אי אפשר לרבי יוסי אומר לא הולכים לא לפי
הראשון ולא לפי ה אם צריכים להתייחס לכל
מה שהוא אומר יש כאן סתירה בדברים שלו אז
לא מתייחסים לשום דבר.
>> אה הכלו. כלום
>> בדיוק.
אומרת המשנה מסנדמח ששורן ומבי בכל
את זה גם ראינו כולם יודעים את זה שמה זה
הסוגיה של מה אנחנו נראה כאן כל הרווי
לבילר בדיוק שום עליכם
כל שהמקסימום שאתה יכול להביא במנחו אחד
זה 60
אם הוא מערי אולי 61
מי 60 בכלי חוד
ויחוד בכלי חוד מביא מנחה ענקית מנחה מנח
גדול בכלי אחד ואחדון
אחד ולא לא חולקים את זה בצורה אחרת לא
עושים 31 ו30 עושים 601
שכן הציבו מביא ביום טוב ורישן של חג
בסוקס שחלז בשבס 61
שמה הנה הנה
אופס לא זה זה
יש 13 פרים שתי עילים ו-18 כבסים עם כל
כבש מביאים כמה יסרון אחד עם כל עיל
מביאים כמה שניים עם כל פרה שלוש
>> אז יש 13 * 3 כמה זה 13 * 3 רבו סאי
>> 39 זה זה הקשה 2 שילים כפול 2
>> זה אר
[‏צחוק]
>> כמה זה 18 * 1
>> 18 אז אם יש לך 18 + 4 זה כמה? 22
>> 22
+ 39 זה 61
אז זה האיסרואינים זה הכמות סולט שמביאים
בסוקס הכי הרבה ששייך בשנה
ממילא אז הוא אומר דיו לייוחיד שהוא פוחוס
מן הציבור אחד היחיד יביא אחד פחות מזה
60 אומר רבי שמלא יעילו לפורים ואילו לא
הבנתי יש 39 על הפרים יש 18 אל כבסים ואין
לא עם זה עם זה איך איך הגעת למנחו של60
שאסור לך לשים את ה את ה-18 ביחד מה-39
אלו הכוונה הנקודה היא לא שיש בסוקס ככה
וככה יש מציאות אלא הצם יכולים להבולל זה
המציאות אתה לא יכול לבלול אתה לא יכול
לבלול יותר מ-60 אמרו לו אוי 60 נבלולים
ו60 יכול אין נבלולים מה 60 [כחכוח] אתה
יכול
כפית כבר זהו זה נגמר איך זה יכול להיות
>> זה כמו רבי יר
>> אומר שמה
>> שתידשה על הרגל מצילה עם העוף
>> לא זה משהו אחר כן זה שאלות מעניינות
שזרגו אותו אומר להם כל מידס חכום עם כן
זה תמיד ככה ברבו סו הוא טוב חייבים 40
הוא ובבסו חוסר קורטוב אין לי אוכל לתפל
המידה הכי קטנה שיש בנוזלים
זה קורטוב
אני לא יכול להב אז יש לנו סרטון בוא נראה
>> מדידוס
>> [נחירות בוז]
>> ‏Yes, this is
‏It's
‏Now
מה זה?
>> [‏צחוק]
[‏צחוק]
>> רב מוישי כן נמצא כאן רבויזי יש כאן
בדידויס צריכים לראות עד פעם
בדידויס רגע צריכים לזכור את
‏Yes.
מה הוא לא הבנתי מה הוא הולך לעשות שמה
מה
אה כבייצו שמע
כן די תביא
אה זה ביצו אה אכפר יש שם אכפר הטומר של
הזה של האל הזה
הבנתי
זה
או זה
לא [נחירות בוז]
>> עכשיו הבנתי שואל שאלו למעלה מרבי יהודה
ברבי לו מלא מרלי שיש ביחוד מביא שיש בכלי
חוד
בכלי חודש שאלו רבי יהודה ברואי
איך אנחנו יודעים שאם אחד נדב מנחו של 61
אי אפשר להביא את זה בכלי אחד צריכים לחלק
את זה איך 60 לכאן ואחד לכאן פוס רבי
יהודה ברל רושמדם כל מוים
יש את הסיפור המפורסם במסכת שעבס איזה דף
זה שבש ביחוי הסיפור המפורסם שבש ביחוי
>> באיזה מי זה דף?
>> לג באימר בדף לג. ככה זוכרים את זה?
דרך אגב, אפשר גם לזכור איזה דף זה היה
המדידויס, הסרטון של מדידויס?
דף קילו
>> קילוגרם
>> קילוגרם כן קילוגרם
רוי שמדם בכל מוקים כי הרומאים אמרו ש
שהוא ידבר בכל מקום הרמום מוכיח מהגמורה
שרואי שמדול מוקים
זה איך קוראים לזה שגם הממשלה גם מלך יכול
להחליט מי יהיה רב של יהודים רואה שמדמו
ככה הרמו אומר
ואמר שכמו הוציאנו ציבור מביאים יום תבר
של חג שחזב בשבע ושכוד כבר ראינו את זה
מביאים את ה-13 פרים וזה די מן הציבור
אכוד אומר רבי שמלו פורים ואילים ואלו
כפוסים אלו בלוסם אובה ואלו בלוסם רקו אל
שחז כן ראינו את כל זה פריבי ואלו בלוסים
בניאים ונבלו זה זה בכלל אף פעם לא הולך
ביחד אז איך הגעת ל60 61 אמרו לו ימורתו
נו ומה באמת הכוונה אומר כל מנח בלול בשם
חרבו כבר מנח שיכול להיבולל זה להיות משהו
שאפשר אומר לו בשבל
אמר לו כל מי חום כני ברבל
חבצ
אוכל
צריכים לראות את הסרטון עוד פעם
כביץ חוסר שום שום א מטומסכל
שומשום שום שום
שומשום שלושה שלוש מתמדריס אם זוב יושב על
בגדע על כיסא על משהו אז אם זה בגד ששליש
על שלושו זה מטעמה שלושה על שיש חוסר
נימוחה זה השיעור הכי קטן שרה אחת אין מת
מדרוס
וכי לבול מהבי ותנן אם לא יבול כל אשר הרי
לא חייבים לבלול אז למה מה למה אומר רב
זירו
כל הרוילו
אין בילו מהכב
חייבים שזה יהיה אפשרי וכל שאין רוא לבילו
בילו מהכבס בואי רגע אולי יש כאן זה
טוב שיהיה לכם ערב טוב ונעים ي
[מוזיקה]