Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
טוב, אז בוקר טוב ביזנס. נמצא איתנו היום
רבר לאשר, [מוזיקה] יהודי חשוב, יועץ
ומלווה עסקי.
אדם שיש לו הרבה הרבה זכויות, בעלי עסקים
שנקלאו למקומות מאוד קשים והוא הצליח
להוציא אותם מזה [מוזיקה] וגם הרבה בעלי
עסקים שעושים את התהליך הזה מראש [מוזיקה]
יש הרבה הרבה מה לדבר א בפרק הקודם דיברנו
על כל הנושא של קושי של עסקים על על קושי
להתפתח היום אנחנו רוצים דווקא לדבר על
הנושא של איך להתנהל נכון איך לעשות את
הדברים בצורה [מוזיקה] ורה טובה יותר וזה
ההזדמנות קודם כל רברל תציג את [מוזיקה]
עצמך שהציבור ישמע קצת על עליך מה אתה
עושה ביומיום
>> אני כיום עוסק בליווי של עסקים עסקים
קטנים [מוזיקה] ובינונים
ועמטות עסקים אנחנו נמקד היום יותר בעסקים
בעסקים מלווים את העסק מהתחלה ואז הסוף
נותנים לו את כל המט מעטפת מלדעת כמה הוא
מרוויח ואיך הוא מרוויח ואם הוא מרוויח
וניהול של העסק עצמו של עובדים של
הקונספט של כל העסק ומנסים גם לראות איך
מלים אותו ומרימים אותו עוד מאיפה שהוא
נמצא
>> אני מזהה אצל יש יש שני סוגים של בעלי
עסקים יש את אלו שנכנסו לתשונטיה בליל
שישי אמרו רגע המקום פה מפוצ מוצץ זאת
אומרת שהוא מוכר 10 סירים כבר עושים
במחשבון אתה מכיר את היהודים הטובים שדבר
ראשון באים למקום עושים חשבון כמה השני
מרוויח ואמרו יאללה אני יכול גם לעשות את
אותו דבר נכנסו לעסק ואז הם הבינו שיש קצת
ספקים ויש עובדים ויש שכירות ויש דווקא את
אלו שהם הם מאוד מאוד עססנים יש להם את
העסק הקטן את החנות הקטנה ליד הבית א
מתנות לא יודע כל כל עסק שהוא והם מאוד
מאוד
חושבים ומתלבטים לפני כל צעד שהם עושים.
אני אתחיל דווקא עם הנושא של הפזיזות
במגזר. כאילו ניתוח או בוא נקרא לזה ניתוח
של ציפורן חודרנית. זה יפילו את הרב פירר
והתייעצו. אבל בסוף הדבר שהוא יכול להיות
באמת העסקה הכי גדולה בחיים. פשוט קופצים
למים ועושים טעויות. אני אני מבקש ממך אם
תוכל להתחיל בלספר לנו דווקא לאותם אנשים
שהם יותר איך אומרים פועלים מהבטן יש בזה
משהו מבורך לפעמים גם רואים סיעתא דשמיא
בסוף מצליחים מאוד אני לא רוצה להוריד לאף
אחד אבל אולי תיתן לנו מנקודת המבט שלך
באמת לאותם בעלי עסקים שעכשיו רגע לפני
הפריצה והולכים לעשות מהלכים ממה להיזהר
איך באמת לבדוק רווחיות אולי תספר לנו על
עסקים שעשו כבר בעבר טעויות
וגם אולי [נחירות בוז] על עסקים שעשו את
זה נכון.
>> תראה, נגעת בהרבה נקודות, נגעת בנקודות
אנשים ש
נפלו לעסק. יש הרבה הרבה עסקים שאנשים
קיבל בירושה, קוראים לזה עסק משפחתי שהוא
לא מבין כל כך בנכון לעשות את זה. אבא שלו
הקים איזה עסק והבן נכנס איכשהו לעסק והוא
אמור לנהל את זה והוא אמור להמשיך את זה.
ויש עסקים שבאמת כמו שאתה אומר אנשים
יודעים איזה משהו אחד לעשות הוא יודע
לעשות שולד ומפה הוא קפץ ל לנושא הזה לא
אומר שהוא יודע לעשות את כל המסביב הוא
בכל עסק יש המון המון פריטים שצריכים לדעת
לנהל את זה אם זה מול עובדים אם זה מול
ספקים
פרק נפרד אם זה מול הבנקים
ובסוף לכל אחד יש מטרה בעסק עסק אף אחד לא
מגיע לפתוח עסק כדי אם אם דיברת על צ'ונד
שיהיה לבחורים איפה לאכול בליל שישי הוא
פותח את זה ויש לו מטרה והמטרה שלו שיהיה
לו פרנסה שהוא יוכל לחיות והיום המודעות
שיש לנו היום זה לחתן את הילדים בכבוד
>> נכון
>> וזה כל אחד רוצה עבדתי קשה אני עובד קשה
אני רוצה להגיע לחתונה ברוגע והיום עם
המודעות שהיום שכל הדברים האלה עוד יותר
משתדרגים כל אחד רוצה להגיע לחתונה מוכן
ולא לשלם אחרי זה את החתונה הוא רוצה
להגיע לחתונה עם כל החבילה מוכן ו פה יש
עבודה קשה ועבודה עם הרבה תכנון שאלת על
את הנושא של אנשים שהיום כן מתכננים מראש
וא אומר יש לי איזה רעיון יש לי איזה מיזם
שאני רוצה להקים איך אני עושה את זה
א יש היום את המודעות של זה ואנשים מגיעים
לשבט ובאים לתכנן הוא אומר תראה אני יודע
לעשות איזשהו א אני יש לי איזה מכירה
שכונתית ן לך דוגמה מהמצב הקיים מכירה
שכונתית ואני רוצה להפוך את זה לחנות שווה
לי או לא שווה לי היום אני מרוויח ככה מה
אתה אומר אז ישבנו ניתחנו את כל הנושא את
הנקודת איזון היום אין לו לא היה לו בכלל
הוצאות תקורה לא הוצאות קבוות ופתאום נהפך
להוצאות קבוות עולה לו כבר מקום עולה לו
ארנונה עולה לו מקום עולה לו עובדים ו
הוא צריך למכור הרבה יותר בשביל בשביל
שהוא יוכל להתחיל להרוויח כי החלק הראשון
ה70% ה-60% הראשונים לא שלא בכלל עובד
בשביל אני קורא לזה עובד בשביל כלל ישראל
>> שלושה שבועות עובדים ואולי בשבוע האחרון
אם זה חודש טוב מתחילים להרוויחת תהיה
בהלם מ שיש עסקים שבכל העונה הוא עובד לא
בשבילו הרווח שלו הוא בכלל הסילים
>> בסוף בסוף הוא מרוויח רק בסוף עונה
>> רק בסוף עונה הסיל הוא שלו מה שהוא מוכר
במחיר
אפס שמה הוא מרוויח כי הוא כבר שילם את כל
האוצאות, שילם את כל החומר שלו ופה הוא
מביא הביתה את החבילה שהוא שהוא מחר
>> וזה בסדר ככה זה אמור להיות
>> יכול להיות אם מתכננים את זה ככה וככה
בנוי העסק יכול להיות שצריך שזה בסדר כל
עסק שלעצמו צריכים לדעת את הנקודת איזון
את הרווח שלו כמה הרווח שלו להיות ברורים
כמה אני אמור להרוויח מה ההוצאות הקבועות
שלי כי יש אנשים שיושבים יושבים יושבים
שנים והוא לא יודע בכלל מה הוא עושה וכמה
הוא מרוויח וכמה האוצאות שלו
והוא חי למה הוא חי ואיך הוא חי כי בתזרים
יש כסף הוא מושך כסף הביתה ואחרי כמה שנים
הוא מוצא את עצמו עם מלא רובות והוא לא
יודע מאיפה
>> זה זה אחד אחד מנקודות המשבר של בעלי
עסקים שנכנס תזרים מאוד מאוד גדול ולא
יודע יודעים בעצם למשוך משכורת הביתה
בצורה מסודרת. לא יודעים להפריד בין
ההוצאות,
בין ההוצאות של העסק להוצאות של הבית.
והרבה אנשים מדמינים שהם עושים כסף. עכשיו
א יבוא אותו אחד ויגיד, אוקיי, מה הברלשה
יכול לתת לי לפתוח אקסל? אני יודע גם
לרשום. אני יודע, אני מרגיש כמה אני
מרוויח. אתה מכיר את זה בדרך כלל? הם באים
ככה, לא, אני רווחי, הכל בסדר. מתי בעצם
הם מבינים שהם בבעיה?
יש המון כמו שאמרת אחד הכללים העיקרים
בעסק בפרט שזה עסק שהוא קצת יותר גדול
מאיזשהו משהו קטן זה הפרדה ברורה בין העסק
לבית בהפרדה ברורה אני מתכוון הכל הכל הכל
זה לא הכסף שלך זה הכסף של העסק זה לא אתה
זה יש עסק יש את המשפחה ויש אותך
>> זה לא הכסף שלך בכלל זה הכסף של העסק ואם
הבית שלך צריך כסף צריך להכיל כמות צריך
ומה המשכורת שלך ומשם אתה מושך כסף
כי אם הכל כמה כסף שחסר בבית נופל על העסק
אז הבית יחייה בסדר גמור יש עסקים יותר
גרוע גם הבית לא חי וגם העסק לא חי יש
כאלה שכן הבית בבית לא רואים כלום וזה עוד
יותר גרוע למה כי אם בבית לא יודעים בכלל
שהעסק לא מרוויח והם חיים ברמה מטורפת כי
יש לאבא עסק אז בסוף הכל קורס ביחד
תראה, זה נושא נושא אנחנו דורכים פה על
ביצים, אפשר להגיד כי יש כל כך הרבה כאב
בעסקים. יש גם נקודות מאוד שמחות על בעלי
עסקים שעשו דרך מאוד מאוד טובה, אבל אני
חושב שההתחלה זה עסק של עסק בריא. זה באמת
ללכת צד אחרי צד ולהבין את המספרים כי זה
הבסיס של כל עסק. והעלית פה עכשיו משפט
שאני חושב שהוא הוא הבסיס לשיחה שלנו
היום. זה רמת החיים. אני דיברתי על זה גם
בפרקים הקודמים. יש איזשהו משחק בכסף שהוא
לא ברור. יכול להיות אברך כוילל שהוא
ואשתו הוא אברך. אשתו מכניסה את ה-10,000
שק והמשפחה הזאתי חיה ועוד מצליחה לשים
כסף בצד. זה אנשים שפשוט זה זה מוסר השכל
הם חיים והם נראים גם מאושרים. באמת. אני
לפעמים פוגש אברחים שאני אני שואל אותו
רגע אז עכשיו הגיע ערב חג מה קנית? קנית?
אומר לי כן היה פה מכירה ופה אתה מכיר את
המשפחות האלה ומצד שני אני פוגש אנשים
שבאים אצלי לתכנון פיננסי אתה שומע מספרים
מטורפים הוא מביח 70 80,000 100 אלף שק
בחודש
ואתה אומר לו אוקיי אז איפה החסכונות
כאילו הוא מרוויח 10 והוא חי ועוד מצליח
לשים בצד והוא אמר 70 80 אומר מעכשיו אני
אתאמץ ואני אשים כל חודש א 5,000 שק בחודש
ואתה יודע שגם את זה עוד חודשיים הולך
לעצור את ההוראה תקבה ואני חושב שהרמת
חיים זה אחד הטעויות שאנשים עושים.
הבזבוז, הקלות שאפשר לקבל אשראי. אני אזכר
שהייתי בארצות הברית לפני תקופה,
נכנסתי לחנות שמה, אה דופק איזה שליח,
מביא לו כרטיס אשראי, הוא אומר לי, שאלתי
ואז הוא כזה אומר לי, הם רוצים להביא לי
מיליון וחצי שקל. שאלתי אותו מה זה, לא
הבנתי. הוא אומר לי, פה כל היום אוכרים
לנו אשראי. אני חושב שבישראל זה גם איזשהו
טירוף של הבנקים של גופי האשראי שנותנים
לך נותנים לך ואז כשאתה נופל זה זה בור
בלי תחתית ולפעמים אנשים מרגישים כסף נכנס
לך 200,000 שק הלוואה כי רצית לסגור את
החור הזה ועד שאתה שם לב בכלל כבר חצי מזה
כבר הלך לעוד 10 דברים וזה רמת חיים מאוד
גבוהה עכשיו אדרבה אני אשמח שכל אחד יחה
ברמת חיים גבוהה כל אחד רוצה את זה וכל
אחד רוצה להיות במקום הזה שהוא הוא יכול
לתת לילדים שלו ולמשפחה שלו את האקסטרה
ולצאת לשבתות חופש
ומה שזה לא יהיה.
אבל אם אתם רוצים לעשות את זה נכון
תתכוננו לזה. תתאמצו שנה שנתיים תשימו כסף
בצד. אני חושב שברל זה זה הזמן שאתה צריך
לתת פה את הדגשים. אה באמת נראה לי אבל
בצורה חיה. לא יש איזשהו
עשיתי הרבה שיחות א עם א כל יועצים לכלכלת
המשפחה למיניהם ומישום מה אנשים שומעים
עכשיו שמדברים איתם ומכניסים אותם לתבניות
הם אה הם סוגרים את האוזניים יאללה עוד
אחד שבאים להסביר לי איך אני עושה הוצאות
והכנסות אני חייב שתביא לנו את הסיפורים
הבאמת באמת כואבים להביא את זה ממקום
שבאמת אנשים יבינו תשמע אם אתה רוצה שיהיה
לך טוב יותר תקשיב לנו נו עכשיו כי יש
סיכוי גדול שזה גם ידבר אליך. תראה, זה
ברור שהכמו שגרת את זה אברכי הכויל או אלה
שחיים ממש זה שמה יש סיעתא דשמיא נפרדת
שאף אחד לא יכול להבין
מאיפה הם חיים ואיך הם חיים וזה משהו ששמי
באמת ואנחנו לא יכולים להיכנס לזה בכלל כי
אתה רואה גסחה אברך כילל אשתו בסדר
מרוויחה כמה שש שבע במקסימום והילדים שלו
תמיד הולכים לבושים כמו שצריך ויש אוכל
בבית והם מגיעים לחגים מאושרים ואתה
מרוויח מרוויח מרוויח ואתה לא גומר את
החודש וגיע לחתונה ואתה ערוס חנוק זה משהו
ש באמת יש להם סיעת דשמיא נפרדת
>> אוכלי המון
>> כן אבל בוא נקח את האלה שעובדים ואלה
שמרוויחים
פעם הגעתי לאיזה בעל עסק ואני אני בשיטה
שלי אני אומר אני לא רוצה להיכנס לניהול
של המשפחה של הכלכלת משפחה אתה בן אדם
בוגר ואתה אחראי על עצמך. תשב אתה עם
אשתך, תעשו אתם לבד את החשבון. אתה רוצה
אני יכול לעזור לך עם הקובץ אקסל או עם
הדף נייר שתרשמו כמה ההוצאות שלך. תבוא
אחרי יום יומיים שישבתם שיעורי בית, תגיד
לי כמה אתה צריך בבית
ואל תחסוך. אתה צריך 12 תגיד 12. אתה צריך
18 תגיד 18. ניסה ננסה להכניס את זה
בהוצאות של השכר, של העסק שאתה מקבל כל
חודש את הסכום הזה.
במקרה שאתה תחרוק כל חודש ולא
כל חודש תבוא להגיד אני לא מצליח אז אני
צטריך להתחיל להיכנס כי בסוף יש פה אנשים
אחרי הוא אחראי לבד על הכסף שלו אני לא
השוטר שלו אם אני שוטר אוי הוא יתחיל
להביא לי הוא יתחיל להחביא את זה ולהתחיל
להחביא זה לא אני לא חתול ועכבר ולא השוטר
שלו ולא המשגיח בישיבה שלו הוא צריך להיות
אחרי לעצמו אתה מבקש דוגמאות היה איזה עסק
שהגעתי וכן הייתי צריך נאלצתי לקחת את
הכרטיס אשראי היה לו שלוש כרטיסים
כרטיס אחד 12,000 שק מסגרת כרטיס אחד 18
ואני מוריד את זה מיד לאקסל מנסה לעשות
סיווגים
ראיתי לו שמכל ה פחית כל הפור פחית כל
השמה שוער מרפה הילד הזה לקח הילד הזה לקח
זה ביקש תשי דקות את הכרטיס הוא הגיע
לעשרות אלפי שקלים
בתקופה קצרה רק מה
>> מהדברים הקטנים
>> מהבזבוזים הקטנים והבאים לא מרכזים את זה
ביחד לא רואים את זה
ובסוף אומרים רק שנייה איפה הלך הכסף שלי
אני עובד קשה איפה זה הלך
ברור שתכנון ואתה יודע בדיוק מה קורה בעסק
ומה קורה בבית ברור אז חיים יותר רגועים
ואתה יודע בתכנון מראש ראש יודעתי הסוד של
ניהול נכון הוא תכנון ברגע שאתה מתכנן
ואתה יודע על כל סעיף מה אתה מוציא ואיך
אתה מוציא ואיך אתה מתארגן לדברים
אז ברור שיש את השיטות הישנות של מטפות
ודברים ברור שאנשים מי שיכול לחיות ככה עד
הרבה אבל מי שלא גם שלא אנשים חיים קצת
רמה יותר גבוהה אבל מתכנון אתה רוצה
להוציא לו חופש אין שום בעיה מה התכנון
שלי לחופש
כמה זה הולך לעלות.
>> כמה זה הולך לעלות לי? ואם הוא לא יודע
כמה זה הולך לעלות לו, זה עולה לו הרבה
המון כסף. ויש אנשים שחיים היום הרבה
בדימיון. הוא מדמיין הרבה לא עולה לי, מה
עולה לי? אני מחתן כמה לי חתונה.
>> אני אגלגל את זה בשוטף.
>> אגלגל את זה בשוטף. ואז הוא מגיע למאות
אלפי שקלים שהוא לא תכנן והוא לא יודע.
והוא אוכל את זה שנים. הוא אוכל את זה
בעסק והוא לא יודע למה הוא לא הצליח לשלם
את הספקים. ולמה הבנק מתקשר אליו והבנק
כבר אמר לו
טוב הבנק זה נפרד זה פרק נפרד שאנחנו
צריכים להגיע אליו ולהבין איך מתנהלים או
לא
>> הם רוצים לתת לנו אשראי אבל עד שהם מזהים
שהם הולכים להתאמץ לקבל אותו חזרה
>> כן אבתי בנק הבנק הרי בסוף אנחנו מקווה
שהמנהלי בנקים לא שומעים אותנו אבל אם כן
הם הם גם ינו שאנשים יודעים את זה מהצד
השני ויודעים איך להתנהל מולם בסוף הבנק
הוא עסק
הוא עסק לכל דבר. ואנחנו רואים בסוף שנה
ואנחנו מתפוצצים כמה הבנק הרוויח עלינו
>> מיליונים.
>> הבנק הוא עסק וכמו כל עסק הוא צריך לשמור
על האינטרסים שלו והאינטרס היחיד שלו הוא
שיש לו זה להרוויח כסף ולשמור על הכסף
שלו. וברגע שאתה נותן לו את הביטחון
שאתה יודע מה קורה בעסק שלך ואתה יודע איך
להתנהל הוא יזרום אתך.
הטעות הקריטית שקורה לבעלי עסקים כשהוא לא
נעל לבנק
הוא רואה בשרי לחודש בבוקר או קח את זה כל
אחד עם היום הדין שלו מתי שיוצא לו כל
הדברים האלה כל האשראי והמשכנתא וכל
הדברים אתה יודע מה הבנק רוצה למה אתה לא
עונה לו תהיה מוכן תדע מה מה הבעיה נכון
החודש יצא יותר תהיה מוכן איך אני פותר את
הבעיה
>> אתה מכיר את ההוא שענה לה וואי אתם בלחץ
לחץ אתה מכיר את הזה זה סוג של כזה גישה
כאילו אני עכשיו אצחק עליהם אני אסתלבט
עליהם זה לא עובד ככה גם הפקידה שמה צריכה
בסוף להביא להביא תשובות לבוס שלה למנהל
סניף ומל המנהל סניף יש לו את הזה ושמה יש
גם בירוקרטיה ובסוף נכון זה לא עוזר תמיד
התירוצים ואיך שאתה מטייח אותם אבל כן אם
אתה ברור ואתה יודע למה אתה הגעת למצב הזה
ואיך אתה הולך לפתור את זה
תוך כמה זמן זה יפתר. אתה במצוקה? אתה
צריך עכשיו כסף כי השקעת כסף חדש.
אין בעיה תגיד בכמה זמן אתה רוצה לפרוע את
זה. ואם אתה מגיע עם תוכנית מסודרת בדרך
כלל הבנק ילך איתך כי הוא רוצה גם שתצליח.
ואם הוא אתה כבר בפנים הוא בטח ירצה
שתצליח כי אחרת הוא גם יפסיד.
אני רוצה להיכנס דיברנו על רמת החיים
הגבוהה ועל נכנס בציבור שלנו רמת חיים
מאוד מאוד גבוהה אחד מהדברים שאני שומע
מבעלי עסקים זה כסף קל בא לי לבזבז אותו
אתה מכיר את התופעה הזאת כאילו יש לך
איזשהו פרויקט איזה בונוס חד פעמי איזה
עסקה שלא הייתה אמורה להגיע נכנס לך פתאום
20,000 שק פתאום יאללה בוא נתפרח ו ונפרק
פה איזה עשיריה שמע את זה הרבה אה לדעתי
זה אחד ה אחד הדברים שאני חושב שדווקא
הכסף הזה חייב להיות הכסף הכי חשוב שאותו
חייבים לשים בצד זה אחד מנקודות המבחן
שאומרים שאנשים שזוכים בלוטו אה יש מחקרים
שמראים שרוב האנשים מאבדים את הכסף לא
יודעים איך להשתמש בו יש גם סיפור ממש על
אנשים שחלקו לילדים שלהם ירושה בסכומי עתק
פשוט תוך כמה שנים כל הכסף הזה זה ירד
לטמיון כי הם היו רגלים לבזבוז ולרמת חיים
מסוימת מאוד גבוהה אבל הסבה ידע להביא את
הכסף למקום טוב ולעשות עוד כסף אבל הם
ידעו רק לבזבז אותו אני הרבה מתעסק עם
תכנון פיננסי עם אנשים שאנחנו רוצים להביא
אותם בסופו של דבר ליעדים מאוד גבוהים
וזה אחד הנקודות שאני רוצה לראות אם שמת
לב לזה גם אצלך בליווי האם יש תופעה כזאת
של הרבה כסף קל שהולך בקל לות אחרי זה
נצלול יותר לנושא של חיסכון ולכל הדברים
האלה איך עושים את זה
>> ברור שיש כספים ש אם זה מפרויקט מסוים
שמגיע לבעלי עסקים אומר פה אני עכשיו הולך
להשקיע אם הוא משקיע זה בסדר אבל אם הוא
הולך את זה באמת לא אומרים שאתה אומר בוא
עכשיו נעשה אירוע בסדר אני מבין שיש
רגושים יש ריגושים אנשים חיים רגושים והוא
צריך לתת א גם לנפש שלו קצת א א להנות אבל
זה צריך להיות בפרופורציה נכונה ואני מנסה
להכניס אותם לפופורציה נכונה אומר תשמע
בסדר אז אתה יודע מה תעשה נסיעה אבל גם את
הנסיעה תתכנן כמו שצריך
הרווחת עכשיו פרויקט מסוים 100,000 שק אין
בעיה תוריד 10,000 שק שילך ל לנפש שלך
ולריגוש שלך אבל בוא 90,000 שק תצליח לשים
בצד ברור כל דבר הופי הפרופורציה שלו
>> בהחלט העלית לי את הנושא של ריגושים. זה
בכלל אה אחד הבעיות הקשות אה אצל בעלי
עסקים. ה
>> הקטע הזה שאנשים רוצים כל הזמן להרשים
אחרים, לעשות אירועים א וזה זה גם אחד
הדברים שאנחנו נתייחס לזה. אבל באמת אחרי
שאיך או דיברנו קצת על מספרים ועל הכל,
אני רוצה להיכנס רגע לנושא של חיסכון.
יש את הבעלי עסקים שמאוד מאוד קשה להם
ביום יום וזה עוד איך נשאיר את זה להמשך
הפרק אבל דווקא לאותם בעלי עסקים שרוצים
לעשות עם עצמם תהליך חשוב מאוד להבין את
הנושא של חיסכון חיסכון אם זה קודם כל את
הבסיס פנסיה והשתלמות אבל גם לשים כסף
לימים סגרירים יותר ולימים שאתה בסופו של
דבר אתה לא רוצה כל החיים להיות במרדף יש
גם כרית ביטחון כון לעסק שצריך תמיד לשים
לתקופות קשות אבל אני מדבר מעבר לזה אתה
מביא לך היום 40 50 אלף שק אתה יכול לשים
היום 10,000 שק בצד
אנשים מדברים היום על פנסיה מוקדמת חבר'ה
צעירים היום היום אנשים רעבים לא יודע אם
אתה שמת לב לזה אני לא יודע בכמה אתה
מבוגר ממני מניח שכמה שנים
הדור הצעיר רעב לכסף באמת אתה רואה חבר'ה
בגיל 22 23 ישב אצלי אתמול אברך בן 21 שיש
לו 700,000 שק
עכשיו רגיל כשהם באים אליי אבריחים כאלה
רוצים להשקיע בשוק האון כסף אני אומר לו
תביא פתק מאבא
כאילו הרגע התחתנת מה אתה עכשיו בא לי פה
עם 700,000 אולי זה העון עצמי של הדירה
הוא אומר לי תקשיב אני אני השגתי את הכסף
הזה בעמל רב
וכן הבחור בן 21 הצליח בשנתיים לעשות
700,000 שקר אגר הגר
ומה שאני מתחיל לשמוע שהוא עכשיו מלווה
לאנשים כסף בריבית של 20%
איך אומרים בידי שגים צטל עם בזדן הבחור
מסודע יש לו 20% לשנה כאילו מצד אחד יש רב
מאוד מאוד גדול לכסף ומצד שני אנשים פשוט
לא חושבים מה הם עושים וזה משגע אותי איך
כסף יכול לרדת לטמיון בדקה של טעות קריטית
באימפלוסיות ומצד שני כמה הזדמנות יש
לאותו בחור שבגיל 22 הבין את הכוח של הכסף
את העוצמה שאם הוא שם היום את המיליון יון
הראשון הוא המצא את עצמו בעוד 20 שנה
במקום מטורף ואיך עושים את זה נכון? איך
איך עוצרים אותם? איך איך גורמים לזה שכל
בחור כזה יקבל איזשהו שיחה מ אולי לא מאבא
שלו אבל כי זה קשה להם לקבל מההורים אבל
באמת שיבינו את האחריות אני רוצה באמת
שתיקח את זה למקום של א סיפורים כאלה
שראית
>> היה לי עכשיו א זה שהגיעה
אמ היה לה איזה סיפור מעניין
היא היה לה עסק אני כבר אומר היה לה כי
בפגישה שהיה לנו כמה פגישות
כמה חודשים הגעתי לאיתה למסקנה שהיא
היא לא אוהבת את העסק שלה היא לא משקיעה
בו למה כי היא כבר מתי שהיא פתחה היא חשבה
על משהו ש שהיא יודעת לעשות את זה היום
היא לא שמה והיא לא רוצה לעשות את זה פשוט
סגרנו את העסק אבל גם סגירת עסק צריך לדעת
איך לעשות את זה ויש לא עיצוים נזקים גם
מול העובדים גם מול הסחורה שהיה שמה
להצליח למכור את זה לא לצאת החוצה שהעסק
נסגר כי אז היא מפסידה את הכל. במשך שלוש
חודשים עבדנו ואז סגרנו לאט לאט את העסק
ואז הייתי כבר עם המשפחה הזאתי אז הם פתחו
לי את כל העתיק הפיננסי שלהם.
א הם חיוכירות.
הם חיו בזכירות. אבל היה להם שתי השקאות
שהם השקיעו בשנים קודמות. השקיעו בירושלים
איזה פרויקט של פינוי בינוי שעשה תשועה
מאוד יפה ועוד איזה בעוד איזה עיר איזה
דירה. ואז הם באו אולי שהם רוצים למכור את
שתי הנכסים ולקנות נכס ולשלם קצת חובות.
הם לא יכולים כאלו משכנתות גדולות ו
קשה להם. הם רוצים לחיות רגועים יותר.
ואז לקחתי באמת רשימה מה החובות שלכם והם
מצאו עוד חוב ועוד חוב וגם לאבא שלי אני
חייב כמה עמות אלפי שקלים כי הוא עזר לי
והוא ביקש יש לי זמן אתה חייב להביא
להחזיר לו את זה כן אני חייב שרשמנו את כל
ההוצאות ואז רשמנו את כל ההלוואה
ופה הגענו כמה עולה כמה תקבלו מהדירה ברור
הכנסנו את המשבח ואת ה ואת הטיווחים ואת
העורכי דינים כל ההוצאות שלא שלכם בכלל,
זה לא קשור אליכם. הגענו לסכום מסוים שהם
יכולים לקנות דירה. הם רוצים דווקא
בירושלים. הגענו לסכום נחמד מאוד. ואז
אמרתי להם
יש לכם שלושה ילדים לערה לחתן. הילדים
עדיין הגדולה בת 10 :30. יש עוד זמן לעשות
משהו. אני רוצה להוריד 600,000 שק בשביל
חתונות ילדים.
אבל אני אומר לכם, אם נשקיע את זה
במסודר
>> [שיעול][כחכוח]
>> ועם אנשים הנכונים, אני מחזיר לכם את הכסף
הזה אחרי החתונות הילדים ועוד תוספת
>> תוספת איך עושים [כחכוח] את זה והם הם לא
ידעו בכלל מה על מה אתה מדבר הזמנו ביחד
איזשהו זה תשורה שריאלית ביותר ובאמת
הגענו לנקודה שהם יש להם על כל חתונה מעל
250 או 300 אל שק זה אתה תדע להגיד יותר
טוב ממני
ואז יש לכם רק לקנות דירה באיקס כסף הם
הבינו שהם צריכים לרדת ברמה של הדירה
בשביל שהם יוכלו לחתן את הילדים נכון אני
רוצה לחיות ברוגע בשלא יהיה לי הלוואות
ושלא יהיה לי משכנתא ואז הם רצו לקנות
דירה בש מיליון הורדתי להם מה מהרמה של
הדירה קצת
>> מהחלום חבר'ה בואו תשימו כסף בשביל חתונות
הילדים ילדים מהכסף הזה היה יותר קל בוא
נשלם את הכל את ה
>> אין להם בעיה מעניינת אחרת אבל אנחנו
רוצים שאתה תהיה מורשהי חתימה בזה לא
אנחנו נוכל למגוע בכסף הזה הם מבינים זה
זוג שמבין את הקשיים שלו ויודע שהוא לא
יוכל לשלוט על זה
איך אני עושה שאני לא יכול לשלוט על הכסף
הזה כי אני אנחנו לא נמרוד בזה
מי שיש לו מודעות אישית על החיים שלו הוא
הרבה ביותר א במקום טוב מאחד שחי ב
>> אני חושב שזה שהוא יודע שיש לו בעיה זה
כבר טוב אה אני לא קורא לזה בעיה
>> כן שוב בסופו של דבר
>> הוא מכיר את עצמו הוא יודע מה מה למה הוא
טוב מה הוא לא טוב זה מגיע ממודעות גבוהה
של אנשים שיודעים איפה הם נמצאים
אתה טוען שזה לא בעיה לדעת לא לשלוט בכסף
אני חושב שזה אחד אני חושב שזה שיעור
שיעור חובה בשיר א' ושיבקטנה
ללמד אנשים איך לשלוט ב בתקציב זה משהו
שהוא הוא חייב להתחיל בגיל מאוד מאוד צעיר
ב כחובה כשיעור חובה אני חושב שחלק מהדרכת
חתנים חייב להיות ניהול כלכלת המשפחה
>> היום מביאים את זה גם לשבז בין הזמן וכל ה
>> כן זה נהיה זה נהיה נושא
>> כל ה
>> אבל אה אתה מספר לי על הזוג הזה שאתה איך
אומרים הורדת להם את החלום קצת הקטנת את
החלום בשביל שבסוף יהיה להם יותר טוב
אנשים לא מבי מבינים, אבל ה הסדר של
המשפחה החרדית, הצפיפות של הזמנים היא
מאוד מאוד הכל הכל מאוד מאוד מהיר. אתה
מתחתן בגיל 20, עוד לפני זה, לפעמים במגזר
החסידי, אתה יכול להיות כבר סבא לפני גיל
40. יש לנו פה עד שאתה קולט איפה אתה נמצא
אתה חמש שש שנים אחרי הראשון אח חמש שנים
אחרי החתונה מתחיל לעבוד אתה כבר צריך
פתאום להגדיל את הדירה שקיבלת מההורים כי
קיבלת רק שלושה חיים כבר יש ארבע חמש
ילדים ואנחנו רוצים רוצים להתפתח הלאה
והלאה אנחנו כל החיים בסכור מגיע החתונה
הראשונה רוב האנשים עדיין עם משכנתאות
מאוד מאוד גדולות עם מסתכלות
>> כן אבל קרה אבל קרה עוד משהו מה שלא היה
בתקופה שלנו בתקופה שלנו האברך הצעיר
התחיל לחשוב על החיים הלאה אחרי 10 שנים
אחרי החתונה 12 שנה היום אברך שהוא רק
מתחתן הוא סיים את השם וברוכס הוא כבר
חושב רק שנייה מה מה אני עושה מה אני עושה
שאני לא אהיה כ שיסתובב כמו אבא שלי
>> בדיוק זה הדברים
>> זה מודעות מדהימה באמת
>> זה קרה
>> זה שם הם שמה והם שמים כסף בצד אלה שיש
להם שכל והם לא חוגגים מיד ב הרי
>> זוגות צעירים אין להם הרבה הוצאות היום יש
להם כבר כן אבל בוא נגיד אפילו בתקופ
תקופה הראשונה
היום הגיעה המודעות שהם יודעים אני צריך
לשים כסף בצד אם אני רוצה לחיות רגוע בוא
אין אין אין לי זמן לחקוג
>> זה בדיוק מה שאני
>> זה זה בדיוק מה שאני אומר
>> הסיפור הזה שאתה הבאת על אותו זוג ששם 10
שנים לפני החתונה הראשונה את ה-600,000 זה
לא זה לא אני אגיע לשמה ואני אסתדר כי אם
הוא לא ישים עכשיו את הכסף בשביל זה כחלק
מהתוכנית אז לא יהיה לך גם את הדירה
הגדולה אתה פשוט תגיע לסיחור כלכלי שלא
תוכל לעמוד בזה ותמכור את הבית. מודיעין
אליד וביתר ובית שמש מלאים באנשים שמכרו
דירות כי הם חיתנו ילדים וזה קטסטרופה
הדבר הזה. עכשיו יצרנו פה איזשהו משהו
מדומה שעוזרים לילדים אבל זה חתיכת בדיחה.
אני לא אגיד בדיחה זה מילה עדינה למה
שקורה כאן. אותו אחד, אותו אחד עוזר
לילדים שלו להתחתן, אבל הוא כל העזרה שהוא
קיבל לא שווה כלום, כי עד שהוא מתחיל
להנות מהכסף, הוא כבר צריך לחתן 10 ילדים.
השיטה הזאתי, ברוך השם מגיעה לסיומה.
רואים פה מהפך מטורף
>> שמה מגיע ש
>> שאנשים התחילו להבין שצריך לשים כסף בצד
לחתונות הילדים. אבל קצת גלשנו. אני רוצה
לחזור לנושא של בעלי עסקים. א דיברנו על
עסקים שנקלעים לחובות ולקשיים. אני דווקא
רוצה לדבר על אותם אנשים שאתה מזה אצל להם
הססנות, אנשים שאתה רואה שיש פה עסק טוב,
יש פה פוטנציאל לעסק.
ובפרק האחרון תרח כאן פיני גרוס והתחלנו
לדבר על על הנושא הזה
ויכול להגיד לך שכבר בימים האלה א אחרי
הפודקאסט אמרתי לו תשמע פיני דיברנו פה על
כמה דברים טובים צריך לעשות למיסה ואנחנו
כבר בימים האלה מכירים איזשהו מזם שהולך
לשנות את כל העולם העסקי אה באמת שוב אני
להגיד לך שזה בשורה שהולכת לעזור לכולם
התשובה היא לא אבל זה הולך לקדם הרבה בעלי
עסקים ורק התחלנו
אני רוצה שתיקח את זה למקום מקום הזה
שתראה לנו גם איך [נחירות בוז] יכול להיות
שיש בעל עסק שהוא באמת יש לו עסק טוב, יש
לו רעיון טוב, יש לו מיזם יפה, חנות טובה,
א כל עסק שהוא ואתה אומר, תשמע, הבן אדם
הזה יכול להצליח יותר והוא לא עושה את זה
כי הוא פחדן, כי הוא לא מבין איך מתעסקים
כסף ואולי באמת תביא את זה מנקודת המבט
שלך, איך אפשר לעשות את זה אחרת?
>> אני אומר שבעלי עסקים אין להם עם מי
להתייעץ.
אם הוא בעל עסק עצמאי, בוא קצת נראה איך
שהוא נראה. זה נראה ככה. הוא א מול
העובדים הוא צריך תמיד להיות במקום הכי
טוב שיכול להיות. להגיד להם שהוא בקשיים.
זה אוי ואבוי. הוא מה? אני בן אדם הכי
טוב, הכי יפה. מול אשתו בבית או שהיא לא
מבינה באמת
בתחום של העסק שלו, או גם באותו סגנון.
וואי אם אני אגיד לה שלא בדיוק ולא זה אתה
רוצה דווקא להגיד על אין לו להתייעץ
והוא עצמו א תפוס באיזשהו א משבצת קופסה
שהוא לא מצליח לצאת ולפרוץ החוצה
ופה מגיע המלווה עסקי שהוא יודע לשבת איתו
לנסת לנתח איך אתה פורץ החוצה ועוד נישה
בעסק שאתה יכול משמה
להרים את העסק עוד יותר.
לבד זה מאוד קשה לעשות את זה. צריכים
להיות מאוד יוזמתי ומאוד עם ראש פתוח
ברמה גבוהה בשביל להבין איך אני פורץ. כי
הוא מקובע. בסוף אנשים בפרט שהוא רואה
שהכל נוסע והכל זורם הוא לא מצליח להסתכל
קדימה ולהבין א איך איך אני פורץ החוצה.
גם הבעלי עסקים הגדולים או שאנחנו רואים
אנשים הצליחנים בציבור החרדי היום יש לכל
אחד מנטור או אחד שדוחף אותו ואחד שיושב
איתו פעם בחודש או פעם בשבוע לא משנה כל
אחד עם ה עם הדחיפות שלו והוא מקדם אותו
והוא דוחף אותו תגדל תפרוץ עוד משהו תפרוץ
עוד מעגל תלך לעוד קל יד תעזוב עד היום
ידעת שאתה עוסק רק בזה תעסוק בעוד משהו
אנחנו יודעים ב כל אחד עולה לו לבד בראש
את הדוגמאות של הבעלי עסקים המצליחים
שאנחנו רואים שפתאום הוא לקח עוד נישה זה
רק עם חשיבה מורחבת יותר ועם עוד בן אדם
שיודע לשבת איתו ולנתח טוב את העסק
>> אני קצת א הולך א איך אומרים להתקיל אותך
אני מכיר את התופעה הזאתי עם מהרבה מאוד
אנשים שאומרים מי הוא שהוא יגיד לי מה
לעשות אתה מכיר את זה כאילו אני יש לי את
כל הניסיון והידע בתחום ואני מכיר את העסק
שלי ואני יודע את הבעיות פתאום יבוא אותו
חכם ויגיד לי מה לעשות זה אחד מהסיבות
לדעתי שהרבה אנשים לא מתייצים כי קודם כל
קיימים בשוק הרבה שרלטנים לצערנו אה אנשים
שהם לא באמת יש להם ידע ואני חושב שזה
באמת המקום לעצור ולהגיד
אתה יודע מה זה יכול להיות עצה של חבר אל
תקרא לזה לא לא זה בסדר גמור שאלת אותי
לפני הזה איך איך אני מציג אותך?
>> כן.
>> ואז אמרתי לך שאני מעדיף יותר מלווה עסקי
ולא יועץ. למה? כי אנחנו זוכרים את הבורט
הישן של הסבא של איצגיברס. כל האייצה
גיברס הזה
עוד פעם לא רוצה לפגוע באף אחד.
>> אבל אתה מכיר את התופעה של אחד שלא הלך לו
להחקים עסק אז הוא אומר לאחרים מה? אז אני
מעדיף להיות מלווה. ואז בתור הליווי
הרי בסוף הבעל עסק הזה עשה משהו בחיים
והוא יודע הוא יודע גם יותר טוב ממני לי
אין עסק אני הוא הצליח להקים עסק אבל מה
הרבה המלווה עסקי בא להגיד לו בא לנתח
איתו וולבנות ביחד איך אתה פורץ הלאה מביא
אותו לחשיבה
החשיבה הוא לא שלי אם זה יהיה החשיבה שלי
אז העסק שלי הוא לא העסק שלי הוא העסק שלו
אני מביא אותו לחשיבה איך אני פורץ עלה
>> אתה פשוט עוזר לו לחשוב זה בדיוק הנקודה
>> אנשים לא מבינים את זה לפעמים השיח הזה זה
שאתה אתה כמו שאמרת אין לך עם מי להתעצקי
קולגות בדרך כלל שוב בהרבה תחומים שומרים
את הקלפים קרוב לחזה
>> דווקא היום דווקא היום אגב היום קוראים
לזה קולגות לא
מתחרים אין מתחרים היום כולם קולגות
>> רק מאחורי הקלאים מנסים א טוב
אה אני חושב כן דיברנו על זה גם א
בהורח הקודם שדיברנו על נושא של פרגון ויש
יש השתפרות בדבר הזה אני רואה את זה בהרבה
מאוד א יש מאפייה במודין אליט א מאפייה
תודיה א מי שמודיין אלית מכיר אותם בוודאי
אני לא שמתי לב זה מאפייה שקיימת כמה שנים
לא יודע לפני שבועיים אני כזה יושב ואני
רואה כתוב מה הסיפור של המאפיה כתוב
הסיפור שלנו הוא מספר שהיה לו מאפיה מתחרה
שפתחה חנות לידו וכולם אמרו לו תטבע אותם
לדין תורה וזה בסופו של דבר הוא מספר שהוא
אמר אני לא נלחם באף אחד אני עושה את שלי
אני מאמין בדרך שלי ובסוף ההוא נסגר והוא
הצליח זה זה יש שינוי ש
>> מלא מלא סיפורים על דברים כאלה כן
>> כן אבל זה זה שינוי תפיסה ברוך השם שהוא
מאוד מבורך עכשיו אנשים מבינים תקשיב יש
מקום לשתי חנויות אתה יודע לסבא שלי היה
חנות פיצה אורי בירושלים כולם מכירים אותו
וזכרונו לי כבר לא איתנו היום אח שלו מנהל
את זה רבי אנקל והיה תקופה אני זוכר
בילדות שלי שהוא מחר אז בשעתו זה עלה 7 שק
בפיצה אורי והגיעו מתחרים פתחו שמה אחד
אחרי השני היה שמה באיזה תקופה מסוימת
איזה חמש שש מתחרים מסביב כמו שמי שזוכר
לאחרונה את קופי כשפתאום נפתחו בבת אחת
מיליון כאילו איסק קפה נהיה מוצר שכל אחד
חייב בבוקר לשתות אותו פשוט טלה שלט בחנות
אני זוכר את זה אנחנו לא קשורים לתחרות,
אנחנו ממשיכים בשלנו כי אנחנו הכי טובים,
אנחנו יודעים מה אנחנו עושים וברוך השם זה
עסק שקם עשרות שנים
>> דם יודעים שאם אתה רוצה אתה רוצה
>> משהו מקצועי משהו ברמה טובה תשלם קצת יותר
>> כן
>> ואנשים קונים את זה
>> כן עסק עסק טוב יודע להביא את הערך המוסף
שלו
>> וכמו שאתה אומר אני אתה לא אתה לא באמת
אמור להגיד לו עכשיו רעיונות מה לעשות אתה
אמור לעזור לו לחשוב לתת לו את הבידול
הנכון
את היעוץ איפה הוא טועה ואיפה הוא ולכן
לכן זה לא יכול להשתפר
>> נכון
>> אנחנו חיבים ללכת לכיוון החיובי
>> נכון אה אני אחזור רגע קצת א לנושא של ה
של הבעלי עסקים הקטנים שרוצים לפרוץ כמו
שאמרנו
א מה הייתה נותן טיפ לאותו בעל עסק שעכשיו
נמצא בשנתיים שלוש הראשונות לא רואה כסף
יש הרבה מאוד אנשים אנשים שהם קוראים
לעצמם היום קוראים לזה לא קוראים לזה
עצמאים קוראים לזה פרילנסר מה זה אומר
פרילנסר אתה לא הצלחת כסכיר אתה אומר לבן
אדם אוקיי אין פה אימור אני בא לעבוד איתך
באחוזים אוקיי והרבה מאוד אנשים פשוט
שורפים זמן מדמיינים והולכים סביב עצמם
ואיך אותו אחד יכול לדעת מתי לשים סטופ לא
חייבים להגיע לחורות של חצי מיליון יכול
להיות שאתה לא בתחום הנכון יכול להיות
שאתה אתה עושה את זה נכון, שאתה נמצא
בתחום הנכון, אבל אתה פשוט לא מזיז את
עצמך. תוכל להביא לנו דוגמאות כאלה של אה
כשמגיעים לבעל עסק,
בדרך כלל אני אנסה לראות מה יש לו בעסק
ומה מה אפשר לפצל לפי פרקים בתוך העסק,
לפי א סיו של כל דבר. מה מה נותן לו את
הרבחיות יותר ומה נותן לו פחות.
ואז אם הוא רואה נכון איפה להגדיל את ה את
הרבחיות של אותו פר של אותו סעיף אז הוא
יודע להתחיל להרוויח הרבה יותר בחנות הוא
מתעסק הוא חושב ש זה מה שנותן לו את הרווח
החלק הזה לא ממש לא החלק הזה הוא לא רופחי
בכלל שמה אתה מוציא כסף הרופחיות הוא
במקום אחר צריך לדעת לעשות את הנקודת
האיזון הנכונה ויש עוד נקודה שאולי אה
זה לא כל כך ואפשר לדבר על זה בשידור. כל
הפולש טיקס לדעתי לא עוזר לא עוזר לבלי
עסקים הוא חושב שזה עוזר לו. כל המכולות
שהיו רושמים הכל בצד ובמגירות ובדברים הם
לא הם לא גדלו. הם נשאר הילדים כשלו קיבלו
איזה מכולת בירושה אבל אלה שרשמו הכל והכל
היה מסודר והכל היה בניירד מסודר אלה קפצו
לסניפים ובועוד סניפים ועוד סניפים
>> זה נקודה שמאוד מאוד חשוב לשים עליה את את
הפוקוס
>> כ ברגע שהוא מנסה הוא מנסה לשים בצד אז
כמה אתה יכול א להעלים ולא לרשום וכן
לרשום תעזוף נו יאללה תתקדם תהשלם תהשלם
הוא ירוויח אתה תרוויח ואתה תרוח הרבה
הרבה
>> בהחלט
>> ואם יש לך עוד רואה חשבון כמו שצריך גם
ידעו להסתדר ולעשות את הדברים כמו שצריך
>> ש לך עוד משהו
>> כן עוד פעם בוא אנחנו רואים את האנשים
הגדולים בוא את ענקים מה הם
>> משלמים מיסים אבל
>> אבל הוא מרוויח
>> שתזכה לשלם הרבה מיסים הרבה מיסים
>> ויש את החלק הנוסף של של עידו גם לעצמו
כשאתה עובד מסודר אתה יודע לשים בצד את כל
הפנסיות כמו שצריך וכמובן קרן השתלמות ואז
אתה גם נהנה מהדבר הזה שאתה מסודר.
>> זה באמת נושא שמאוד מאוד חשוב לשים על
הפוקוס. כמעט רוב, לא יודע אם להגיד רוב
הרבה בעלי עסקיםם במקום אחר
לא מניחים כסף בצד את הזכויות הבסיסיות של
פנסיה קרן השלמות והם מוצאים את עצמם יום
אחד. איך אומרים? מדצינגד.
>> אני מאוד מעריך את הרואה חשבון שהוא מגיע
אליך בסוף שנה. הוא אומר לך אני לא חותם
לך.
כי לא שמת בצד את המה שמגיע לעובד או הולך
אפילו אישית. למה לא שמת בצד את הפנסיה?
אני לא יכול להרים לך. הורדת בתלוש. בוא
שים את זה. זה עוד יותר גרוע. לא, אבל זה
אני. זה שלי, זה אני עצמאי.
>> או אני לא חותם לך עד שאתה לא שם בצד. הוא
רוצה לשמור עלעל החותמת שלו, אבל בסוף
תגיד לו תודה על זה. גם
>> בהחלט. אתה יכול לראות את זה גם שבמיליון
דברים אחרים הם לא מתקמצנים. אם זה יכול
להיות פתאום א קריזה לקנות בעסק עוד איזה
שולחן, עוד איזה כיסא, עוד כל אחד ומה שזה
מלא דברים שאנחנו ככה ביום יום יאללה בוא
תפנק לי פה את העובדים, תעשה לי ככה ואת
הפנסיה את ה-1500, 2000 ש₪ תשים את זה בצד
אתה יום אחד אף אחד לא עובד עד גיל 120 לא
בשביל זה נהית עצמאי בשביל שתעבוד עד עד
צאת הנשמה המטרה שלנו זה להביא בעלי עסקים
שיוצאים לפנסיה מוקדמת אתה יודע מה אני לא
מאחל לאף אחד לצאת בגיל 50 לפנסיה כי בסוף
אנחנו נשתגע, צריכים לעבוד וזה חלק אבל
כבר שיגיע שלב שהעסק נוסע, שיהיה לך את
האיש אימון בעסק, שאם יבוא לך יום אחד
שאתה תחליט בבוקר שאתה קם, סוגר את הטלפון
ויוצא ליום חופש, תוכל לקחת את זה לעצמך,
שיהיה לך חירות. מי שאמר לי זה הגדרה של
בעל עסק טוב. בעל עסק טוב הוא אחד
שיכול לקום בבוקר בלי להודיע לאף אחד
להתרומם עכשיו ליומיים לנופש ולחזור.
והעסק נסע הלאה כמו שצריך. אם הוא לא יודע
לעשות את זה,
תבדוק את עצמך. טוב.
>> אני זה הדבר שאני אומר תמיד לעובדים שלי
מהיום הראשון שהם מגיעים. אני רוצה להגיע
למקום שאתה נמצא בעבודה ואני יכול כמו
שאתה אומר לנסוע עכשיו לשבוע העסק והעסק
>> העסק ממשיך לנסוע כמו שצריך.
>> זה לא קל. זה זה טוב להגיד את זה. זה לא
מגיע ביום אחד אבל עם הרבה מאמץ אה והתמדה
והאנשים הנכונים שיעבדו איתך בסוף בסוף יש
להם הרי מטרה בעסק המטרה זהזה זה הרוגה
שלך והנפש שלך והבית שלך אם אתה מכרת את
כל הבית בשביל העסק ואתה לא בבית בכלל אתה
מגיע ביתה אבא של שבת או יש כאלה שעסק של
בדיוק ואז סעודת שבת גם אין ואין שמחל שבת
כי הוא הגיע שתי דקות לפני זה הגיע ברגע
האחרון הביתה אז מה יש לך מכל העסק למי
אתה עובד עם עוד כאלה שהוא מגיע לחתונה גם
בלי כלום הוא קבר את הכל בוא תעשה לעצמך
סדר יום גם בסדר יום של שעות עבודה אתה בא
לעסק אתה אתה עצמאי למה אתה לא יכול בשבע
בבע לסגור את העסק וללכת הביתה תחיה כמו
שצריך צאת הנשמה
>> זה נקודה שהיא מאוד מאוד א בדיוק ראיתי
אתמול אחד שאלה, הוא אומר, תקשיבו, אחד
שהוא באמת אה אדם מאוד מפורסם אה איש
עסקים מאוד גדול, אומר, "תקשיבו, אתם
יכולים לסגור את ה את הזה ללכת הביתה
בחשחרי צהריים." אני נשארתי פה עם עוד 70
מיילים
ובסוף בסוף כולם עובדים קשה. זה לא זה לא
כל כך [נחירות בוז] קיים במציאות בעל עסק
שיכול להגיד אני לא עובד יותר אבל לפחות
שיהיה לך את האפשרות להגיד אוקיי זה הזמן
לעשות סטופ אני יוצא הם עם הילדים שלי
סיפר לי אחד שהוא
>> אבל אותו בעלי גם אמר מה הוא אמר אני
מתחרט על השנים שהייתי 15 שעות ביום
בעבודה
>> נכון
>> שלא ראיתי את הילדים
>> נכון נכון
>> היום הוא מבין את זה מה לא יכלתי באמצע
היום או או לבוא הביתה בא שבע לראות את
הילדים
זה
>> מתחרת על זה בוא בהחלט בהחלט זה נקודה גם
מעבר לכל איך אתה אומר אתה מלווה עסקים לא
יועץ חייבים לשים גבולות והנושא של גבולות
הוא הוא הוליו דווקא בכסף ובאיך להתנהל
נכון זה גם גבולות בעבודה כי זה חלק מ
מצמיכה של עסק דרך אגב הזמן הזה אני רואה
את זה
עצמי הרעיונות היוזמות הדברים שאני שאני
רוצה לעשות אסור להגיד שאני חושב בשבת אבל
זה מגיע בזמנים הרגועים לא כשאתה כל הזמן
באטרף ובתוך הבלאגן אתה אתה פשוט לא חושב.
אין לך זמן לעצור, לשים לעצמך בריקס והבאת
פה את הנושא של לבדוק מה רבחי לי בעסק, מה
לא רבחי לי. קח את היום חופש הזה אפילו
תגיע למצב שאתה יכול לקחת לעצמך יום חופש.
לא אמר לי איזה בעל עסק פעם שהוא פעם בכמה
באיזה תקופה סוגר את הטלפונים, סוגר הכל,
לוקח את הרכב, יוצא לאיזשהו חוף או איזה
יער או איזה נוף מעניין, מתיישב על הספסל
ועם עצמו. עכשיו שעתיים אני עם עצמי, חושב
איך אני משפר את עצמי ומשפר את העסק.
ובדרך כלל הוא מגיע לשמה לתובנות עם איזה
נייר קטן והוא רושם מה שהוא חושב והוא
והוא מגיע הביתה עם דברים מאוד מאוד מאוד
תועלדים לעסק ולעצמו.
אני חושב שזה גם חלק מהעבודה שלך בעצם
שכשאתה אומר לי אני מלווה מלווה עסקים זה
בעצם לעצור הכל לחשוב ולהבין יחד דברים זה
דברים שאתה לא עושה את זה ביום יום
>> הבעיה הוא שיש עסקים שאפילו לזה הם לא
מגיעים הוא עד כדי כך מסובך שהוא לא מצליח
לשמור ביומן את הזמן מתי אתה יושב הוא
במירוץ מטורף והוא אומר לך תבוא לי בשוש
בשלוש מה תתן לך לחכות אותך חצי שעה בוא
>> וגם כשהוא בפגישה הוא לא הוא לא איתך
>> לא איתך
>> זה זה בעיה
אה איזה עוד נושא הייתה רוצה להתייחס א
בעיות שאתה חושב שהם ייחודים לכלכלה
החרדית יש איזה משהו שאתה יכול להצביע
עליו ולהגיד א אני רואה בעלי עסקים שלא
עושים שיעורי בית נכון או נושא של א אה
להביא מוצרים שהם לא רווחים לעסק כי ההוא
עשה יש יש דברים שאיכול יכול להצביע עליהם
דווקא.
>> כן. אני לא מ לדבר מגזרי כי בסוף אני היום
מסתובב בחוץ ואני מאוד מתעצבן שאומרים לי
כאילו החרדים הם ככה כאילו לא כהכללה אבל
זה ברור לי שיש דברים שאנחנו עושים אחרת
כי כי בסוף יש לנו את ה א את הקושי ב בכל
מיני דברים שלא למדנו אותם בחדר בדיוק ויש
איזה דברים שאתה יכול להצביע עליהם ברור א
היום הלחץ של ה דיברנו על זה הלחץ של
האברך הצעיר שהוא חייב לעשות משהו והוא
חייב להרוויח כסף
הוא לחץ מצד אחד מבורך כי הוא חושב איך
לעשות את זה. מצד שני הלחץ הזה גורם
לתקלות ולבלי תאונות. תקרא לזה איך שאתה
רוצה כי הוא עושה בלי חשיבה. נכון? אתה
חשבת? מצוין בוא תעצור לרגע תלך לשאול את
אלה שכבר עשו את זה.
>> הבעיה שאלה שעשו את זה לא תמיד מספיק. לא
כן כן כן. למה? בוא בוא נגיד יש אבריח
שהוא הלך לגור בפריפריה והוא רצה לפתוח
עסק של מוצרי חד פעמי
זה עסק כן שהולך בכל מקום אין באזור הזה
שהוא באלך שאלתי אותו בדקת באזור שלך שיש
לא אין בכמה אתה חושב שזה הוא אומר יש פה
עושים פה חנקסבייס יש פה שולזוכרס יש לא
צריך עד פעמים הוא צריך פעמי אני חושב
שאני יכול לעשות את זה אמרתי לו אין שום
בעיה סע עכשיו
עיר אחרת תפגוש שמה את הבן אדם שיש לו את
החנות תבדוק מי יכול להגיד לו תפתח לי את
הדלת אני אומר לך ותן לך את כל האפורמציה
לא בדקתי לבד והסוכן הזה וס אמרתי לו
תבדוק אני אומר לך שהוא יפגש איתך ואם אין
לך עם מי תנסה לבדוק מי יכול לקשר אותך עם
אותו בן אדם יש את המעגל הידוע של שלושה
אנשים אני יכול להגיע לכל אחד
>> יש כאלה שהם רק עם חמישה אבל אלה שקצת
שלושה אנשים אתה יכול להגיע לכל אחד
גם אני אשאל אותך עכשיו איך אתה מגיע
לטראמפ תדע להגיד
>> א טראמפ קצת יהיה קשה
>> א אתה יודע [‏צחוק]
>> קצת
>> למה יש לך חבר שהוא חבר של ההוא ו
>> כן אבל זה וגם יש יש איזשהו
>> אז יקח לך חמש אנשים אבל תדע להגיע יקח לך
חודש עד שהוא יענה לך אבל אתה יודע להגיע
אז אני אומר אבל בעיר האחרת הזאתי אתה לא
יודע להגיע לבעל העסק הזה ולשאול אותו איך
עושים עושים את זה
>> אני חושב שבסוף אתה תמצא בדיוק את את אותו
בעל עסק ש
אולי אפילו יהנלס להגיד לך טיפים ויגיד לך
אוקיי תראה איפה אני נפלתי תראה איפה אני
>> לא תמיד צריך את המלווה המקצוען שיבוא
להגיד לך בדיוק מזה בוא תלמד מהשטח אבל
העיקר הוא לא לעשות את הטעויות לבד כי יש
כאלה שכבר עשו את הטויות ואתה יכול ללמוד
מהם יש כאלה שעשו כבר את כל הדרך בוא תלמד
מכל הטויות שהוא עשה ותפתח את זה כמו
שצריך
>> אנחנו התחלנו את השיחה עם הנושא של
הצ'ונתיות במגזר. אה, הנושא של אוכל
בציבור שלנו הוא בכלל בכל ה בכל בציבור
הכלל גם הנושא של אוכל הוא מאוד מאוד נושא
מסוכן, אנשים לא מבינים אבל זה נראה לך
שאתה יודע לבשל טוב ולהכין אוכל טוב
וכשאתה בא לשטח אה המבחן הרווחיות מאוד
מאוד נמוך. א אתה בטח תדע להגיד לי על עוד
תחומים, אבל אני חושב שבזמן שנשאר לנו אני
רוצה שתשים לי דגש איפה באמת אנשים עושים
את הטעויות.
ותשמע, אני ראיתי לאחרונה עסק שהייתי בהלם
שהוא נסגר, אחד שהשקיע און תועפות בפרסום,
פתח חנות יפה, הייתי שמה אוכל טעים ובלאגן
והיה בז. והשבוע אני מישהו שואל באיזשהו
קבוצה תגיד לי איפה החנות הזאת והזאת
בדיוק אמרו לו לא הושגה אני הייתי בהלם
איך יכול להיות איך עוד לא עבר חצי שנה
כמה כסף הוא שפך איך זה קורה תראה תחום
האוכל הוא התחום הכי שצריכים לדעת בדיוק
כי אין הרבה מקום לטעויות
אין הרבה מקום כי טעות קטנה הלך לך כל
החודש וכל השבוע וכל ה כל הסיר רצון
אני לך דוגמהים את הדוגמאות מהחיי יומיום
הגיע איזה בעל עסק א בן אדם בוגר כבר בסוף
שלבי החתונות של הילדים הוא הגיע מחול הוא
עלה לארץ והוא הגיע עם איזה סכום כסף אמר
בוא אני סיימתי הילדים שלו התחתנו לארץ אז
הוא בא לגור לפה ואז הוא אמר יש לי איזה
סכום כסף אני רוצה להשקיע בשביל עסק
הוא הגיע לאחד הערים
וחיפש
עסק לקנות.
היה עסק שז הוא הגיע והוא אומר אני רוצה
לא יודע איפה הולך לבדוק את זה. אומרים לי
שזה עושה 16,000 שק לחודש רווח ל זה לא
הרבה אבל בשבילו בסדר הוא צריך לחיות הוא
אמר 16,000 שק מתאים לי
כי הוא לא השקיע אמור להשקיע הרבה כסף
ואני יכול להיות פה לשפר את זה עוד יותר
כי הוא אולי הוא הגיע בכלל מתחום אחר
לגמרי
התחלנו לשבת איתו והתחלנו לשאול איתו
שאלות ראינו שקודם כל הוא רואה בדיוק שאין
לו אתחל את הנתונים ה הרלוונטיים בשביל
לבדוק קטן נתון.
החזרנו אותו למוכר או למתווך. לך תביא את
הנתונים של שנה קודמת, של שנתיים, אולי
שנה אחרונה, לא היה שנה מי יודע מה.
אחרי הוא חזר גם הנתונים עוד לא היו
מושלמים. הוא לא קיבל נתונים מושלמים.
אמרנו, אתה יודע מה? אנחנו יכולים לבד
לבנות נתונים.
מהנתונים שיש לנו. בוא ננסה לבנות את ה את
התוכנית ה
>> העתידית. עתידית איך זה אמור להיראות ממה
שהיה
הגענו שהולך להביא 5ח ש 7 אלף שק מהבית
עוד לפני המשכורת שלו
>> נזק
>> נזק כל חודש יכול להיות אני לא אומר שלא
בן אדם שמבין בעסק הזה יכול להיות ששווה
לו כי מכרו את זה במחיר מצחיק ובגלל זה
הוא הלך על זה הוא חשב ללכת על זה אבל
יכול להיות אם הוא היה בתחום הייתי אומר
לו כן קח את זה ובוא נבנה תוכנית איך אתה
משבר את זה כי יש כבר פה חנות יש פה
קליינטורה יש הכל בוא נראה אתה אתה יודע
את התחום הזה בוא נסה אבל הוא לא הגיע
מהתחום אמרתי לו אתה רוצה לכת לכת ללכת
ללמוד את התחום לא אני חשבתי רק לנהל את
החנות אז עזוב קודם כל אתה צריך להגיע
מהתחום בשביל לדעת אני יכול ללכת להיכנס
לרבתקאות האלה
אם אם אתה לא מגיע בכלל מהתחום ואתה רק
רוצה את הניהול אז בוא קח רק משהו באמת
מבוסס טוב
ומפה תתחיל.
>> יש איזה סיבה. אני תמיד רואה בבעלות חדשה
ואני אומר לעצמי מי קנה את זה? כאילו אם
ההוא לא הצליח.
יש יש בזה יש לזה פוטנציאל.
>> ברור ברור. יש חנויות יש דוגמאות מלא
דוגמאות. קודם כל בעלי העסק לא היה שמה.
הוא
פתח עסק ראה שזה איך שהוא נוסע נתן
לעובדים לעבוד והוא קפץ פה קפץ שמה. זה
איזכור פעלם עליהומם זה מה שזה נקרא.
והעסק לא הצליח והוא הגיע לחובות. אם בעל
העסק יושב שמה פתאום הוא מצליח לשנות
אותו. קודם כל לא מדבר שהוא מרוויח את
העובד. זה עוד נושא אבל עוד פעם בתור אתה
גם צריך כסף. אתה לא עובד במקום אחר.
>> אבל ברור ש אין דומה אחד לשני. ברור.
בעלות חדשה יכול להיות קודם כל רוח חדשה.
להוא כבר נמאס. זה כבר לא בשבילו. יש כל
מיני
>> יש איזה תופעה שאני שמתי לב אצל הרבה
אנשים שהם רעבים. דיברנו על רב מקודם ועל
כמה אנחנו רוצים לעשות כסף מהיר אבל יש
איזשהו נטייה אצל אנשים מסוים דווקא אצל
אנשים מאוד יזמים שהם כל הזמן רצים. אתה
סיפרת על אותו בעל עסק שפתח עסק ורץ הלאה
לעוד משהו ועוד משהו. זה קורה הרבה התופעה
הזאתי שאני רואה אנשים שהם הצליחו במקום
אחד ואז הם בטוחים שהם יכולים לכבוש את כל
העולם וזה בסדר אבל הרבה פעמים אתה מרוב
שאתה רץ אתה רץ אתה לא אתה לא מסתכל על
צדדים
>> אותו דבר מי שלא יוזם לא מצליח ולא מגיע
לשום מקום לא וזה אנשים בדרך כלל בדרך כלל
בלי עסקים הם יזמים
הם יזמים ואם הוא יזם הוא לא יודע לשבת
למקום אחד
>> אתה מזהה פה סיפורים כאלה אלה של עסקים
שבגלל זה הם נופלים. זה יכול להיות איזשהו
>> עוד פעם כי הוא כי הוא רק יזם ואז הוא
יוזם את העסק הבא שלו אבל עוד לא ביססת את
העסק הקודם.
>> זה הכל פה כאילו בראש.
>> הכל בראש. הוא רואה כבר גיט דמיונס.
>> הוא רואה כבר את כל הרי האנשים האלה יש
להם דמיון מפותח בטירוף. בגלל זה הוא
הצליח להקים עסק. והוא גם מדמיין גם איך
שזה יראה. וזה לא בדיוק נראה ככה.
אני רוצה ככה לחתור לסיום ובאמת שני כך
אני תמיד אוהב איך אומרים מה יצא לנו מזה
ישבנו דיברנו שעה היה כיף חוויה באמת
ניתחנו הרבה מאוד דברים אבל חשוב לי שכל
אחד מ מהמאזינים שהקדיש מהזמן שלו לבוא
ולהקשיב לנו שיצא מפה עם החלטות אז אני
באמת רוצה לפרק את זה ל
אני אשאל אותך אישית אנחנו אנחנו לא ב זה
לא רעיון פרסומי ולא עכשיו א א להתחיל
לשווק את עצמך כל אחד יכול ללכת לאן שהוא
רוצה אני בוודאי ממליץ עליך כי שמעתי הרבה
המלצות לא אני אומר ככה אני אומר אם
התייצאנו מפה שאם זה יוזם חדש שהוא יודע
שהוא צריך ללכת ללמוד ולהבין שהוא יש לו
רעיון טוב וזה הולך בסיעתה דשמיא זה הולך
יכול להצליח
עשינו משהו אם אנחנו מגיעים בעלי עסקים
קיימים שהוא לא מצליח להתרומם והוא מבין
תשמע אני אלך להתייעץ אני אלך למלווה זה
לא בושה
גם עשינו משהו
>> אני חושב שזה בדיוק הנקודה בר שבאתי להגיד
תלך לברשה תלך למי שאתה רוצה רוצה
>> אבל תקשיב
>> איך אמרנו יש קולגות
>> יש קולגות כולם טובים וכולם זה אבל חבר'ה
אתם רוצים להצליח
>> תעשו תעשו
>> תעשו שיעורי הבית קודם כל ביום יום תעצרו
תשימו סטופ
תבינו איך העסק שלכם נראה. תשימו מר בפנים
פעם בחודש, פעם בשבוע, כל עסק לפי הצרכים
שלו. תבינו איפה הקשיים. יש איזשהו נטייה
גם של הרבה בעלי עסקים שיש להם עובדים
שפשוט לא נעים להם לפטר אותם. אה, זה יכול
להיות כמו שאמרנו, מוצר שהוא לא רווחי, זה
יכול להיות שיש לך עוד הרבה מוצרים למכור
ואתה לא מוכר אותם.
חבר'ה, כל אחד יכול להצליח. זה יכול להיות
יועץ, זה יכול להיות מלווה עסקי, זה יכול
להיות חבר טוב, זה יכול להיות אשתך שמאוד
מאוד רוצה לעזור לך. כל אחד ומי שזה תיעצו
ואל תפעלו מהבטן.
רוצה לסכם בעוד כמה כמה מילים?
>> אני אומר הרעיון הוא גם תכנון תכנון אחון
של כל פרויקט. זה יכול להיות בפרויקטים
האישיים, אם זה חתונות ילדים כמו שדיברנו,
אם זה נופש ואם זה חגים וגם פרויקטים של
העסק. אתה רוצה לקפוץ, אתה רוצה לעשות
שיפוץ, אתה רוצה להשקיע בעוד איזה מיזם
בתוך העסק, הכל בתכנון מראש. ואיך אתה
הולך להמשיך אותו? ואל תקריס את העסק בגלל
שעשית משהו. זאת אומרת, אתה יכול ב חשבת
על יוזמה חדשה, אבל נכנסת לזה ואז הרגת
בכלל את העסק, כי המסת הכל על העסק. תהיו
בפוקוס
וליווי ליווי מתמשך. אל תוותרו לעצמכם,
תבינו כל הזמן איפה אתם נמצאים, איפה אתם.
אה אנחנו עכשיו סיימנו אה חודשים של פסח
שבהרבה עסקים זה יכול להיות שיא העונה.
בהרבה עסקים זה תקופה מאוד מאוד קשה.
ותקופת הקיץ ברוב העסקים, מניסיון
ומפגישאות שעשיתי, תקופת הקיץ היא התקופה
הכי טובה לפרויקטים. יש עכשיו הרבה אנשים
שבחשיבה חדשה. שוב, כל עסק לגופו זה יכול
להיות
כל תחום, אבל זה זמן מאוד מאוד טוב לשבת,
לעצור. אני בתחום שלי, בתחום שלי, בתחום
הביטוח, מאז שאני זוכר את עצמי, בקיץ היו
קוראים לזה מרתון. סוג של תחרות מכירות.
אתם מכירים את זה? מכל ה מכל הזה? זה באמת
גם אם אין לכם 10 עובדים או
תעצרו תעשו הסיפת סוות כל אחד שהחליט איך
הוא מקדם את העסק דרך אגב הנושא של עובדים
היום הוא בכלל אני בהסתכלות שלי אף אחד
הוא לא עובד שלי אני שוב בסוף הם לא
מרוויחים כמוני לצערי אני מאוד אשמח שכל
עובד אצלי בעסק ירוויח סכום משמעותי
ומכובד כי אני בסוף רואה אותם שותפים ואם
אם אותו עובד אנחנו אנחנו דיברנו מקודם על
לסגור את הטלפון ב לכמה ימים. הרבה צריך
להרגיש שהוא שותף שלך. הוא צריך להרגיש
שהוא חלק מהמיזם הזה. זה גם זה גם באמת
הזדמנות. תשימו את כל הדברים האלה על
השולחן. תראו מי ה מי החיילים שרצים איתכם
במשחק [מוזיקה] ותהיו שחקני שחמת ותצליחו
בעזרת השם.
>> תודה רבה שהזמנת אותי. [מוזיקה]
>> לאונג רב היה לי. אתה שיחה מדהימה ופורה
ואתם יכולים תמיד לרשום לנו בתגובות א את
כל השאלות [מוזיקה] שיש לכם. אני ראיתי
בפעם האחרונה היו כמה כמה אנשים שפנו
במייל או דרך את כל הפלטפורמות לתגובות.
אני פתוח אוהב לשמוע. [מוזיקה]
המטרה שלנו זה להמשיך לקדם את העסקים
החרדים שכולנו נצליח. תודה רבה [מוזיקה]
ובהצלחה.